Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

nu are nimeni un suport cu carbuni :lol:

teoretic te ajut eu am sa ma uit miine daca am sunt sanse sa am si til trimit cu placere ..... am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta .... am schimbat cateva pinioane in cutia de viteze impreuna cu fratele meu (el e mecanic ul ) si am mai schimbat jumate din carcasa de cutie de viteze din cauza ca am reusit sa rup lantul la motocicleta si sa imi rupa o tija ce tinea cablul de ambreiaj si acuma cand strange cutia sa o inchida nu se mai misca bielele sa stramtoreaza ,aveti habar de ce? in caz ca a_ti inteles ce am scris

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

teoretic te ajut eu am sa ma uit miine daca am sunt sanse sa am si til trimit cu placere ..... am si eu o intrebare poate ma puteti ajuta .... am schimbat cateva pinioane in cutia de viteze impreuna cu fratele meu (el e mecanic ul ) si am mai schimbat jumate din carcasa de cutie de viteze din cauza ca am reusit sa rup lantul la motocicleta si sa imi rupa o tija ce tinea cablul de ambreiaj si acuma cand strange cutia sa o inchida nu se mai misca bielele sa stramtoreaza ,aveti habar de ce? in caz ca a_ti inteles ce am scris

Salut. Incerc eu.

Ambielajull se monteaza in semicarcasele incalzite. Asa ati facut?

Ai batut cumva cu ciocanul in ambielaj la demontarea sau remontarea carcaselor? Daca da, probabil ca l-ai descentrat si trebuie sa mergi la un strungar sa ti-l recentreze. Cu ceva rabdare si cu ajutorul manualului din semnatura mea poti sa ti-l centrezi si singur.

Daca nu ai batut in ambielaj si deci nu l-ai descentrat atunci, poate ca ar trebui sa lovesti usor cu o teava in rulmenti in timp ce strangi carcasele ca sa se aseze bine pe ambielaj CU CARCASELE INCALZITE!!! la montare.

Descarca si citeste in manual procedura de demontare si montare a motorului si vezi ce ai gresit. Eu am respectat indicatiile fabricantului pentru schimbarea rulmentilor ambielajului si totul a fost OK.

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

boschetar

La fel am patit cu un motor deoarece am pus garnitura mai subtire masoare si tine cont ca ceea ce masori este deja comprimat .Nu cred ca este descentrat ambielajul un mecanic nu cred ca bate in halul ala.

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

boschetar

La fel am patit cu un motor deoarece am pus garnitura mai subtire masoare si tine cont ca ceea ce masori este deja comprimat .Nu cred ca este descentrat ambielajul un mecanic nu cred ca bate in halul ala.

Succes

Despre ce garnitura vorbesti? La mine, intre cartere nu am gasit nici o garnitura si deci nu am pus nici eu. Am folosit silicon auto negru si totul e OK.

In ceea ce priveste descentrarea ambielajului, ai fi surprins sa vezi cat de repede se descentreaza ambielajul la lovire cu ciocanul. Eu l-am centrat pe al meu si cu toate ca a fost nevoie de 3 - 8 t forta ca sa-l depresez si presez la loc, centrarea am facut-o cu lovituri usoare de ciocan folosind desigur si o scandurica. In carte spune sa nu bati niciodata in ambielaj cu un ciocan de otel ci numai cu unul de cupru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

panaitepaul

La garnitura dintre cartere ma refer daca motorul nu a avut inseamna ca nu trebuie dar la cale care au nu-i indiferet daca pui de 1,3 s-au de 1 mm. Se poatre monta si fara sa bati. La mine de centrat nu merge cu lovituri usoare dovada ca majoritatea ambielajelor au urme de ciocan. Chiar daca nu este perfect centrat( nici nu cred ca se poate ) se centreaza singur dupa pornirea motorului.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa grosimea garniturii se tine cont si de forta de strangere ....

Eu nu inteleg ce "jumatate din carcasa de cutie de viteze " ai schimbat , carterele sunt imperechiate , nu prea sunt interschimbabile .

Esti sigur ca ambielajul ala se misca complet atunci cand nu este montat in carter ?

Descentrarea ambielajului nu ar trebuii sa puna greutati in privinta asamblarii , deobicei descentrarea propiuzisa se refera la pierderea paralelismului dintre contragreutati . in cazul tau imi pare ca greutatie s'au deplasat in stanga/dreapta , daca este descentrat foarte usor poti incerca sa le faci cu o pana de lemn si un ciocanel de cauciuc , daca nu , nu stiu unde ai sa gasesti mester sa iti faca ambielajul fara sa iti ia si camasa dupa tine , consulta manualul sa vezi exact .

* Tehnica ciocanului are o precizie infima si trebuie facuta cu foarte multa atentie . Pentru centrari de ambielaje se foloseste metal-spray , si niste polizoare dedicate .

Mai intai ferifica cu un micrometru si un subler , si apoi veci ce si cum , demulte ori este mai ieftin sa cumperi un motor intreg decat sa rectifici un ambielaj .

Deobicei micile descentrari ale amiebajului nu pun in " pericol " buna functionare a motorului , si nici decum de blocarea lui , insa sunt responsabile de vibratii mari care distrug rulmentii .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

panaitepaul

La garnitura dintre cartere ma refer daca motorul nu a avut inseamna ca nu trebuie dar la cale care au nu-i indiferet daca pui de 1,3 s-au de 1 mm. Se poatre monta si fara sa bati. La mine de centrat nu merge cu lovituri usoare dovada ca majoritatea ambielajelor au urme de ciocan. Chiar daca nu este perfect centrat( nici nu cred ca se poate ) se centreaza singur dupa pornirea motorului.

Numai bine

 

Am demontat cateva motoare de jawa,unul dintre ele fiind chiar nedemontat niciodata.La niciunul n-am gasit garnitura,au fost etansate cu silicon.

Cu siguranta nu asta e problema,ma gandesc ca nici cele doua cartere desperecheate, (e totusi posibil,trebuie facute masuratori in comparatie cu cel vechi )

Asa cum spunea panaitepaul,mai degraba descentrarea ambielajului duce la aceasta blocare (e normal sa se blocheze fiind vorba de 4 rulmenti ce trebuie sa fie perfect aliniati, cu o precizie de cateva sutimi de mm.

Despre centrarea dupa ureche cu ciocanul,sau autocentrarea, eu unul ma indoiesc ca ar avea rezultate

Fara strung,comparatoare si mai ales cineva care stie ce face,cam e munca in zadar

Fiind vorba de un motor care oricum vibreaza,un ambielaj descentrat e tot ce mai trebuie spre ai mari fiabilitatea

Si inca ceva, se poate descentra foarte usor,de aceea e nevoie de multa atentie la montare,la demontare (e posibil sa se fi descentrat chiar la demontare..), la manipulare

Ca o parere personala,ambielajul e componenta cea mai delicata a unui motor de Jawa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pisico , tin sa te contrazic , faptul ca tu nu ai gasit garnitura nu inseamna ca nu exista ! Nici eu nu am gasit garnitura , dar asta ne arata decat ca cel care a avtut motcicleta inainte nu s'a obosit sa ii puna , atunci cand se gasesau de cumparat .

Uite aici garnituri pentru jawa , astea gasite la prima cautare pe net . Am cumparat si pentru motorul 355 dupa ebay ''nos'' garnituri facute din piele ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pisico , tin sa te contrazic , faptul ca tu nu ai gasit garnitura nu inseamna ca nu exista ! Nici eu nu am gasit garnitura , dar asta ne arata decat ca cel care a avtut motcicleta inainte nu s'a obosit sa ii puna , atunci cand se gasesau de cumparat .

Uite aici garnituri pentru jawa , astea gasite la prima cautare pe net . Am cumparat si pentru motorul 355 dupa ebay ''nos'' garnituri facute din piele ...

 

Daca nu am gasit garnitura,sigur nu exista!

Am spus ca am demontat un motor ..virgin..si nu avea garnitura,dar poate ma insel eu

Simplu fapt ca exista atatea motoare fara garnitura ,care functineaza bine mersi , exclude, pentru mine cel putin ,lipsa garniturii ca si cauza a blocarii ambielajului

Nu este posibil oare sa se fi pus garnitura acolo unde nu a existat din fabrica ?...intreb si eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu am gasit garnitura,sigur nu exista!

Am spus ca am demontat un motor ..virgin..si nu avea garnitura,dar poate ma insel eu

Simplu fapt ca exista atatea motoare fara garnitura ,care functineaza bine mersi , exclude, pentru mine cel putin ,lipsa garniturii ca si cauza a blocarii ambielajului

Nu este posibil oare sa se fi pus garnitura acolo unde nu a existat din fabrica ?...intreb si eu...

Si motorul meu a fost tot "virgin". Eu l-am desfacut prima data. Nu a avut garnitura si nu am pus nici eu. Nu am de unde sa stiu insa daca nu exista si modele cu garnitura.

In orice caz, garnitura de 638 pe care a gasit-o ALT_ZOLA este de la capacul de la ambreiaj si acolo intr-adevar este garnitura.

In ceea ce priveste ambielajul, sustin ceea ce am spus. Se descentreaza foarte usor la lovire. Se centreaza relativ usor daca ai sculele pe care le cere fabricantul si ceva mai greu daca nu le ai. Eu am reusit sa-l centrez pana la tolerantele admise de fabricant - 0.02mm - 0.03mm foosind doar un singur comparator pe care l-am tot mutat de pe un maneton pe altul si respectand indicatiile de centrare din manual. In locul dispozitivului de centrare am folosit o papusa de la un strung vechi de lemn pe care l-a avut bunicul meu (fie-i tarana usoara) si o improvizatie cu un pin in capatul celalalt.

De asemeni, cred ca daca gasesti un strungar ceva mai batranel, care sa mai fi facut asa ceva, ti-l centreaza fara probleme si chiar daca nu are toate sculele, au ei metodele lor si ti-l indreapta cat de cat. Strungarul meu mi l-a facut cu eroare mai mica de 15 sutimi de exemplu si a fost de parere ca nu se poate mai bine. Eu i-am platit cat mi-a cerut (10 RON) si am continuat centrarea asa cum scrie in carte.

In plus, daca as cumpara acum un ambielaj nou, nu l-as monta pe motor pana cand nu l-as verifica cu comparatorul. Ar putea sa se descentreze in timpul transportului si sunt convins ca principala problema nu sunt vibratiile ci alinierea rulmentilor asa cum spunea pisica_matache.

Schimbarea unei singure semicarcase cred ca poate fi si ea o problema. Oare gaurile in care intra rulmentii ambielajelor nu se rectifica pentru fiecare pereche de semicarcase? La motoarele de Dacia de exemplu, capacele la manetoane sunt imperecheate cu blocul in ordinea in care au fost montate de fabricant. Capacele la biele sunt imperecheate cu bielele. De asta mecanicii le marcheaza cu un cherner la demontare si le monteaza exact in aceeasi ordine. Daca nu, vibrochenul se roteste greu si se uzeaza imediat cuzinetii.

Editat de panaitepaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si motorul meu a fost tot "virgin". Eu l-am desfacut prima data. Nu a avut garnitura si nu am pus nici eu. Nu am de unde sa stiu insa daca nu exista si modele cu garnitura.

In orice caz, garnitura de 638 pe care a gasit-o ALT_ZOLA este de la capacul de la ambreiaj si acolo intr-adevar este garnitura.

In ceea ce priveste ambielajul, sustin ceea ce am spus. Se descentreaza foarte usor la lovire. Se centreaza relativ usor daca ai sculele pe care le cere fabricantul si ceva mai greu daca nu le ai. Eu am reusit sa-l centrez pana la tolerantele admise de fabricant - 0.02mm - 0.03mm foosind doar un singur comparator pe care l-am tot mutat de pe un maneton pe altul si respectand indicatiile de centrare din manual. In locul dispozitivului de centrare am folosit o papusa de la un strung vechi de lemn pe care l-a avut bunicul meu (fie-i tarana usoara) si o improvizatie cu un pin in capatul celalalt.

De asemeni, cred ca daca gasesti un strungar ceva mai batranel, care sa mai fi facut asa ceva, ti-l centreaza fara probleme si chiar daca nu are toate sculele, au ei metodele lor si ti-l indreapta cat de cat. Strungarul meu mi l-a facut cu eroare mai mica de 15 sutimi de exemplu si a fost de parere ca nu se poate mai bine. Eu i-am platit cat mi-a cerut (10 RON) si am continuat centrarea asa cum scrie in carte.

In plus, daca as cumpara acum un ambielaj nou, nu l-as monta pe motor pana cand nu l-as verifica cu comparatorul. Ar putea sa se descentreze in timpul transportului si sunt convins ca principala problema nu sunt vibratiile ci alinierea rulmentilor asa cum spunea pisica_matache.

Schimbarea unei singure semicarcase cred ca poate fi si ea o problema. Oare gaurile in care intra rulmentii ambielajelor nu se rectifica pentru fiecare pereche de semicarcase? La motoarele de Dacia de exemplu, capacele la manetoane sunt imperecheate cu blocul in ordinea in care au fost montate de fabricant. Capacele la biele sunt imperecheate cu bielele. De asta mecanicii le marcheaza cu un cherner la demontare si le monteaza exact in aceeasi ordine. Daca nu, vibrochenul se roteste greu si se uzeaza imediat cuzinetii.

 

In legatura cu garnitura :chiar in manualul tradus de tine scrie undeva ,la montarea motorului parca, ca se unge semicarcasa stanga cu pasta de etansare ,....ca s-au pus si garnituri,e o alta poveste.( daca te uiti cu atentie exista si garnitura dintre cartere in pozele puse de ALT ZOLA )

Referitor la imperecherea celor doua semicartere,nu vad cum,dintr-o singura prindere,se pot realiza 4 cote,.... cotele interioare,unde vine suportul celor doi rulmenti de la mijloc, nu pot fi realizate decat separat

Ma indoiesc ca o fabrica nu dispune de utilaje suficient de precise,pentru a realiza la cotele necesare ,fiecare carter separat

Chiar faptul ca a montat ambielajul in semicartere,imi sugereaza faptul ca nu acolo e problema,dar iarasi e posibil sa ma insel

Inca ceva,daca ar fi imperecheate,ar trebui sa aibe fiecare un cod marcat undeva,diferit de la un motor la altul,...iar eu nu-mi amintesc sa fi vazut asa ceva

O mica descentrare a ambielajului,ar fi permis totusi,rotirea lui..,tind sa cred ca e descentrat destul de mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carterele de la jawa 355 sunt notate sub capacul carburatorului , asta ma face sa cred ca eventuala notare la modelul 638 are loc pe axa de simetrie a carterelor ( eventul intr-un loc mai ferit ? ) . tipul 355 este monocilndric deci avand doar doua lagare de aliniat ar trebuii sa fie ceva mai usor , totusi in cazul meu nu a fost asta din curiozitate am incercat sa le imperechezi eu , unul cu notatia 030 iar altul cu 044 , nu a mers lagarele de bronz de la cutie pica gresit si nu schimba ok .

*probabil ca frezarea carterelor se facea manual , pe masini semiautomate , si pe undeva exista o operatie care necesita folosirea ambelor cartere , de aici si imperecherea . Alta explicatie nu am avand in vedere ca piesele sunt perfect interschimbabile si sunt relativ la acelasi dimensiuni .

Cum ai pus rulmentii aia ? inceraca sa ii scoti si sa ii pui la loc , oricum nu ai altceva de facut decat sa desfaci motorul .

Eu am pus rulmetii indodeauna inghetati , si su un pic de ulei pe lagar , iar dupa fiecare piese motnata in motor am probat empiric functionarea acesteia .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

ce se intampla cand cad de pe motocicleta pe partea stanga si sare lantul?(am cazut de 2 ori pe partea stanga si la fel sare lantul) sageata e setata bine; eram in viteza 1 cand am cazut si acuma nu vrea sa functioneze prima viteza si in plus se aude ceva zgomot la motor; nu stiu daca e de la lant sau de la cutie..

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci nu mai pot de 3 zile incerc sa reglez releul de incarcare si nu reusesc deloc, am luat cartea la recitit, am luat si lera si sublerul poate se intimideaza al naibi releu si merge, l-am reglat ca in schema de mai jos cand il montez nu pot nici cum sa citesc multimetrul care trebuia sa imi arate o tensiune constanta in functie de turatie, numai ca mie imi arata total aiurea intre 2-19 v la interval de 2 milisecunde saracu aparat nici el nu mai stie ce sa arate.Noroc cu redresorul ca goleam bateria de "vana"

Daca stie cineva care ar putea fi buba il rog sa iasa in fata si sa ma scoata din noroi, Precizez ca releul e verificat si este functional, este doar nereglat.

Si k sa fie toate bune maine am programare cu jawra la RAR sa ma scap de belele $$$ daca toate sunt bune saptamana viitoare ii pun numerele, si o sa ne vedem pe strada, bineinteles eu cu redresorul in spate :moron:.......Daca are cineva in plus 1 releu / 6v reglat , il cumpar cu ce mai mare placere.

post-56432-1284576931_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să înțeleg că porneÂşti motorul Âşi nu ți se stinge becul, sau se stinge aiurea Âşi doar la turații cam mari? Mie îmi sună mai degrabă a problemă de rotor sau cărbuni. Ai verificat colectorul rotorului să nu fie îmbâcsit cu praf de la periile colectoare (cărbunii)? Ai tras cu vârful unui cuțitaÂş printre Âşănțulețele dintre plăcuțele colectorului ca să le goleÂşti de praful de perii? Ai periile colectoare suficient de lungi? Ai toate firele bine lipite pe la releu Âşi la stator? Sunt conexiunile oxidate?

 

Pune un aparat de măsură pe baterie (setează-l la 20V CC), vezi câți volți îți indică. Ar trebui să ai vreo 6 Âşi ceva. PorneÂşte motorul, verifică cu aparatul de măsură la cărbuni (pune pe fire, respectând polaritățile - firul negru al aparatului la cărbunele de masă, firul roÂşu la cărbunele izolat de masă - că unele aparate de măsură fac urât dacă le pui de-a-ndoaselea) Âşi vezi că trebuie să scoată mai mult de 6 volți cu motorul mergând ceva mai sus de ralanti. Dacă acolo îți scoate constant volți, înseamnă într-adevăr că durerea e mai în sus, la releu. Dacă, în schimb, Âşi aici la dinam ai citire aiurea, verifică să ai cărbunii suficient de lungi (îți spune în carte că, dacă sunt mai scurți de 8 mm, trebuie înlocuiți; eu am avut probleme chiar mai înainte de ăÂştia 8 mm, că firul cărbunilor era cam scurt Âşi nu mai culisau în jos). Vezi să nu ai acele probleme amintite la colectorul rotorului.

 

Dacă ajungi la concluzia că dinamul scoate volți constant Âşi ai, totuÂşi, citiri aiurea la releu, încearcă următorul geschaft: pune contactul din cheie (becul roÂşu pornit) Âşi apasă pe lamela releului care îți stinge becul roÂşu atunci când o apeÂşi (cea care cuplează sau decuplează o pereche de contacte, nu cealaltă care merge când cuplată între două contacte, când între altele două). PorneÂşte motorul Âşi apasă lamela cu mâna ca să observi stingerea becului. Dacă nu ți se opreÂşte motorul în momentul în care ai apăsat-o, înseamnă că nu-i vorba de dinam.

 

Vezi cine poate să te-mprumute cu un releu că eu n-am de schimb. Eu am releu pe 6V de CZ Sport 250 cmc Âşi merge foarte bine, deci nu-i bai dacă nu vei mai avea releul original de 353, montat pe stator. Dacă nu-i releul, nu-i colectorul (insistă la cu.rățarea lui, întâi cu o cârpă, apoi cu un Âşmirghel fin) Âşi nu-s cărbunii, înseamnă că e rotorul de vină. Eu n-am reuÂşit să ard vreun stator, văd că rotoarele se împuÂşcă cel mai adesea. Roagă-l frumos pe userul ivan_pedala să te ajute Âşi te scoate el din rahat cât ai clipi. Nu monta cărbuni de doi bani cum am făcut eu (deÂşi m-au constat o grămadă de bani în fapt), mai bine fă o comandă pe site-urile ceheÂşti Âşi ia-ți cărbuni originali. Întâlnesc des la Jawa cărbuni având codul "K-24" Âştanțat pe ei. Nu Âştiu de la ce bormaÂşină or fi, dar văd că-s buni. Nu pune cărbuni cu cupru în ei că îți uzează rapid colectorul (care e Âşi el din cupru cam moale), dar vezi nici să nu fie cărbuni de-ăia făcuți parcă din cărbune de desen (se ia praful negru imediat pe deget). Ăia îți îmbâcsesc rapid colectorul. Până să-ți montezi cărbuni noi, verifică-le rezistivitatea la curent (impedanța) cu aparatul de măsură setat pe ohmi. Pune o bornă a aparatului pe capătul firului Âşi cealaltă în vârful cărbunelui. Dacă-ți iese o măsurătoare mult mai mare decât ți-ar ieÂşi dacă ai da bornele aparatului de măsură cap la cap, înseamnă că ai cărbuni cu impedanță mare Âşi nu prea îs buni. Faci cum am făcut eu Âşi paradeÂşti rotorul.

 

E cam dimineață Âşi nu-mi dau seama dacă gândesc cum trebuie Âşi epuizez toate variantele pe pista presupus bună. Mă mai gândesc Âşi-o să-ncerc să te mai sfătuiesc. Am trecut Âşi eu de cu.rând prin toată enervarea cu problemele la încărcare: ba cărbunii proÂşti mi-au ars un rotor, ba aveam colectorul îmbâcsit Âşi tot aÂşa. Nu zic că am fost inteligent la rezolvarea problemei, dar am luat-o prin încercare, bibilire Âşi eliminare până când s-a resemnat fieru' Âşi mi-a făcut pe plac. Mult succes Âşi sper să ajungi la RAR cu ea!

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelent expus, ma bucur ca am fost scutit sa scriu un asa roman cu multe capitole, fapt pentru care-i multumesc lui Adrian! Ce-ar mai fi de spus? Spor la bibileala si asfalt numai sub roti! :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Am avut... acum sunt pe jos, le țin pt. IJ. Sunt mulțumit de cum merge pe platină deocamdată.

 

Răspuns super! ceva belele cu tăblița de pe bucÂşa neferoasă. Se dezlipea. Am făcut o țigănie cu o bucățică de Âşervețel ca tampon să adere ambele bine.

Am reuÂşit de am bulit Âşi un senzor, dar mulțumită răbdării exemplare a d-lui Gelu alias Gotronic am reuÂşit de l-am refăcut Âşi a mers în continuare bine.

 

...pînă cînd am dezmembrat trotineta din motive de acte, iar cea nouă repet, sunt mulțumit de cum merge pe platini deocamdată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut... acum sunt pe jos, le țin pt. IJ. Sunt mulțumit de cum merge pe platină deocamdată.

 

Răspuns super! ceva belele cu tăblița de pe bucÂşa neferoasă. Se dezlipea. Am făcut o țigănie cu o bucățică de Âşervețel ca tampon să adere ambele bine.

Am reuÂşit de am bulit Âşi un senzor, dar mulțumită răbdării exemplare a d-lui Gelu alias Gotronic am reuÂşit de l-am refăcut Âşi a mers în continuare bine.

 

...pînă cînd am dezmembrat trotineta din motive de acte, iar cea nouă repet, sunt mulțumit de cum merge pe platini deocamdată.

interesant ..dar chimba cu ceva in bine doar montarea de aprinderi in locul condensatoarelor ..si raman platinile in cazul asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam Adriane am incercat toate variantele posibile, periile au aprox 20mm lungime arata bine la suprafata de contact au si cablajul destul de lung arcul dp perii apasa destul de tare si totuci citirea dinamului e total aiurea imi da o variatie anormala si la dinam si la releu, de curatat rotorul l-am curatat acum 2 luni si intre lamele si l-am luat si la smirghel si atunci am reusit sa il reglez in parametrii inscrisi in carte adika la turatie 4500-5000 sa nu depaseasca 7v +-0,3 v si 0,2-0,3 A, si releul functiona bine atunci, pana acum 2 saptamani cand am desfacut mobra iar pentru o revopsire, nu am mai umblat la releu stiind ca functiona, si m-a lasat in drum bestia si am pus aparatul de masura iar pe dinam si de acolo povestea cu variatia de tensiune.O sa il desfac iar azi sa refac procesul de curatare si sper sa nu am probleme.

 

Cat despre RAR poveste lunga, de la programarea la ora 14 cu statul la coada pana la ora inchiderii 16 intr-o arsita de 28 grade, am reusit sa intru pe standul de proba toate bune porneste omu standul se invarte roata si zice "trage progresiv maneta frana fata" si incep sa trag maneta, moment cand incepe sa incetineasca tamburul dar nici deal draq sa se opreasca , ma uit la mecanic el la mine si zice nu-i a buna asta, pana sa ii zic sa mai strang otzara cablul imi zice sa bag roata spate pe tambur io ma execut rapid, manevra aceeasi franez progresiv porneste tamburul (in roata roata spate aveam incredere, o stiam ca intepeneste la juma de cursa a pedalei) apas progresiv dupa nici 1 sec intepeneste tamburul, apasa omu botonu iese foaia, (eu ma asteptam sa imi zica sa revin cu roata fata reglata) mergem mai departe la autentificare aici rasul dp lume sa fi vazut cum vine mecanicul se intinde pe burta in incercarea de a gasi locul pansonat cu seria cardului, eu ii spusesem ca nu stiu sa fie alt loc decat tabla de sub ghidon cu toate datele mobrei, el nervos "nu exista asa ceva " il chealma pe superior si ala cu lampa "saua iese afara??" eu DA scot saua --nui sub sa sa fie in cutiile laterale ?? le deschid si pe alea ce sa vezi nui nici acolo, nici nu mai stiam ce sa fac sa rad sau sa plang, al care superioru il suna pe sef "sefu avem o problema veniti putin ( toti muncitori trebuiau sa plece de 30 min deja erau negrii toti, mai sa ma manance cu jawa mea, eu eram mic intr-un coltz )vine sefu sa constate problema se pune si ala in genunchi ii zic de tabla din fata o inspecteaza si incepe sa dicteze, Eticheta constructor cu an fabric 1961 este fixata corespunzator serie motor xxxxx pansonata corespunzator derie sasiu xxxxx pansonata corespunzator model 353 248.5 cmc ,masa totala 170 kg " imi venea sa-l pup pe sefu si gata a fost autentificarea .cand sa imi dea actele sa platesc imi zice mecanicu trebuie o Declaratie notariala de la posesor cum ca nu a modificat de la achizitionare starea sasiului" si asa azi trebuie sa merg la 1 notar sa mai dau cu banu si sa il mai iau si pe taicamiu cu mine sa mergem iar cu mobra la RAR sa imi pansoneze ei pe cadru seria si abia apoi sa imi elibereze actele :moron: bine ca stau la 10 min de RAR.

 

Ca sa nu mor prost m-am uitat pe fisa testului de franare si stiind ca trebuie sa am peste 30 % eficeienta/ roata am ramas uimit cand am vazut ca roata fata era trecuta cu 27% si roata spate cu 33% iar la informatii sistem franare ( eficienta trebuia sa fie >=de 40% )"frana serviciu" 61% jos la concluzii Eficienta frana serviciu OK...

 

Acum astept sa dau cu banu la caserie sa imi iau actele...... revin cu pozele mobrei revopsite si detalii din povestea "inmatricularea":D

Asfalt uscat la toti si toate cele bune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant ..dar chimba cu ceva in bine doar montarea de aprinderi in locul condensatoarelor ..si raman platinile in cazul asta

 

eu am pus AT01 adica am eliminat doar condensatoarele si merge f bine; porneste mai repede; de consum nu stiu daca s-a micsorat sau marit; si are o scanteie mai buna. am pus cate o aprindere pe cilindru si am pastrat bobinele vechi si am procedat ca in schema ei

vezi ca gasesti in bacau la talcioc la baraj nu la rusi si ieftin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pus AT01 adica am eliminat doar condensatoarele si merge f bine; porneste mai repede; de consum nu stiu daca s-a micsorat sau marit; si are o scanteie mai buna. am pus cate o aprindere pe cilindru si am pastrat bobinele vechi si am procedat ca in schema ei

vezi ca gasesti in bacau la talcioc la baraj nu la rusi si ieftin

ok mann ms .. o sa pun si eu sa vad cum se comporta :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă bucur, RoÂşkatule, că ai trecut RAR-ul! EXACT de aceleaÂşi probleme m-am lovit Âşi eu pe standul de testare: eficiența redusă a frânării. După trei cabluri rupte Âşi trei inÂşi călare pe motocicletă - ținându-ne unul pe celălalt - am reuÂşit să scoatem din frâna față (atenție!) ambele citiri: 30,1% spate, 29,9% față. M-am enervat enorm pe acel rahat numit "stand de testare" fiindcă a fost conceput realmente ca un pat al lui Procust. Înțeleg să mă pună pe stand Âşi să mă testeze! Dar să aibă, frate, Âşi setarea "frână pe tambur" sau "pentru tehnologia, filosofia de mers Âşi boemul anilor '50-'60"! Mai venise un tip cu o Yamahă cu două discuri pe față, fiecare disc cu două pistonaÂşe de frână, Âşi pe spate nu mai zic! Păi între astea două comparăm noi? Între una care abia se chinuie să scoată un 70-80 km/h croazieră Âşi o namilă care ar fugi peste 250 km/h dacă i s-ar scoate limitarea?!

 

Cert este că nu am auzit niciodată de acea declarație notarială. O fi, dar mie nu mi s-a cerut. Cum te-or fi văzut Âşi pe tine mai entuziasmat! Cât despre curentul tău nărăvaÂş, dacă spui că ai chiar la cărbuni citire anormală, asta mă face să cred că ai aproape sigur o problemă cu rotorul! DeÂşi nu e o metodă extraordinar de precisă pentru testare, poți da jos statorul Âşi, cu rotorul montat sau dat jos, pune aparatul de măsură pe măsurat rezistențe (ohmi) Âşi verifică între fiecare lamelă a colectorului Âşi masă (miezul de fier al rotorului, carcasa motorului, orice masă dar mai bine cât mai aproape, ca să ai niÂşte citiri cât de cât adevărate) să nu ai continuitate. Dacă ai continuitate, rotorul e împuÂşcat pe undeva.

 

Verificând lamelele între ele cu aparatul de măsură, vezi că la o distanță de cam 5-6 lamele între ele, o să ai o citire cu impedanță mai mare. Aia e normal: observi că periile colectoare calcă în aÂşa fel încât sunt la câteva lamele distanță una de alta. Lamelele sunt legate prin bobinaj aÂşa, ca să genereze curentul Âşi să-Âşi facă treaba. Vezi dacă găseÂşti vreo lamelă cu impedanță mult prea mare, sau împuÂşcată.

 

Nu cred că are rost să te mai întreb dacă eÂşti sigur pe aparatul tău de măsură. Probabil că e bun. Sunt toate firele prinse bine Âşi cu.rățate? Ăi-am zis, citându-l pe Ivan, mai "iartă releul" fiindcă motocicleta produce curentul întâi la dinam, pe urmă îl trimite la releu. Dacă ai citiri anormale la dinam, înseamnă că buba e înainte de releu. Ia totul la puricat. Poți să ai vreun fir dezizolat pe undeva Âşi să-ți fure curent. Ai toți consumatorii opriți când faci citirile-astea? Releul n-avea de ce să moară aÂşa, dintr-o dată: trebuie să-l iei la bătaie bine de tot. ÂŞi, îți spun, verifică bine dinamul. Ai un rotor de rezervă? Are cine să-ți trimită sau de unde să faci rost? Dacă ajung săptămânile-astea prin BraÂşov, iau Âşi dinamurile bune cu mine ca să le verificăm la tine.

 

Fă Âşi tu, te rog, niÂşte poze pe la dinam, rotor, releu. Mai cu macro, aÂşa, ca să vedem Âşi noi. Vezi că, în caz că n-ai băgat de seamă, suntem cam singurii doi cu Jawe 250 care stau pe forum. Or mai fi Âşi alții, dar nu povestesc. Bagă mare Âşi scrie romane ca să-mi mai iei o piatră de pe suflet, c-aveam impresia că sunt singur-singurel.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru nevoiasi, uitati aici ( /index.php?...t&p=2599566 ) un rotor de Jawa sau CZ si-un releu de CZ Sport la vinzare si daca is bune (asta doar vinzatorul o stie!) nu mai asteptati! Rotorul este cel mare, ala legat de statorul cel mai nou (argintiu), dar statorul este de IJ si nu se potriveste la Jawa...doar rotorul este de Jawa sau CZ.

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

ce se intampla cand cad de pe motocicleta pe partea stanga si sare lantul?(am cazut de 2 ori pe partea stanga si la fel sare lantul) sageata e setata bine; eram in viteza 1 cand am cazut si acuma nu vrea sa functioneze prima viteza si in plus se aude ceva zgomot la motor; nu stiu daca e de la lant sau de la cutie..

 

Lantul si pinioanele sunt in regula ? (sunt uzate cumva ? )

Sau poate nu sunt aliniate cele doua pinioane...Cum adica nu functioneaza prima viteza...?..nu intra in prima viteza...sau altceva...?

Ma gandesc ca nu cumva caderea lantului sa nu-ti fi rupt unul din cei 3 suporti pe care vine prinsa comanda ambreiajului (chestia care vine prinsa in 3 suruburi chiar deasupra pinionului ) ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...