Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am gasit BUBA dinamului si nu e a buna, adika trebuie sa desfac statorul infasurare cu infasurare si sa il izolez iar deoarece imi da la masa, sau sa gasesc alt stator (de gasit am gasit de jawa la 6v cu releu de incarcare si rotor functionale zice proprietarul dar la 60 oiro, ceea ce nu imi permit momentan pe timp de criza si cu 25% din salar taiat).

 

Cat despre povestea cu RAR-ul ieri am plecat devreme de acasa pentru declaratia notariala pe care a trebuit sa o semneze proprietarul (taicamiu), notarul cel mai matinal l-am gasit la ora 9, dupa juma de ora asteptare ii explicam donsoarei de la receptie ce ne trebuie, ea zimbitoare raspunde "da bineinteles daca doriti dar trebuie sa veniti luni la semnat, notarul a plecat in weekend" asta esta am zis data viitoare.La 5 min distanta alt notar alte 20 min asteptare ,la receptie tanti ne primeste ia problema in primire zambitoare daca doriti reveniti dupa orele 11 pentru semnatura, domnul notar este cu 1 clinet, macar nu stam pana luni zic lu tata si lasam datele dansei pentru declaratie. Mergem bem 1 bere lunga de 1 ora si aproape 2 la 11:30 ne prezentam la tanti. Zambitoare k la prima intalnire ne intinde declaratia la verificat, toate bune numai ca imi trecuse in loc de motocicleta, autoturism.....isi cere scuze repara greseala si da notarului la semnat foile, dam si noi cu pixu platim 25 lei pt 3 foi cu otzara de cerneala pe ele, in fine totul pt jawra luam foile si fuga la RAR ca e vineri si nu mai stiu daca au program pana la 15 (era 12:30 deja )si nu luasem remorca cu motorul.Ajungem de unde trebuia sa luam remorca fuga la RAR ceasu era trecut de 13, merg direct la caserie platesc Autentificarea + Inspectia + pansonarea = 237 LEi, il vad pe engenerul cu pricina ii dau actele moment in care imi fuge 1 ochi spre declaratia notariala la ceva numere suspecte, bineinteles ca tanti de la notar gresise, aveam pe foaie 1 motocicleta din 1961 cu serie motor si sasiu specificate k pe tablita numai ca saraca avea nu mai putin de 1297 cmc :cheers: de unde a putut scoate numarul ala numai ea stie , noi grabiti nici nu ne-am mai uitat pe foaie cand am plecat de la notar, in gandul meu privindu-l pe mecanic "ce-o fi zicand asta de motoru meu i-o fi crescut 1050 cmc peste noapte???" nu a zis absolut nimik a aruncat declaratia in dosar l-a pus pe taicamiu sa scrie cererea de inspectie/autentificare iar caci era pe numele meu anterioara,dupa care mergem la pansonat.....intr-un final ii trage si 2 poze si ne trimite iar la sala de asteptare, unde mai stam 20 min sa ne zica intr-un tarziu sa venim dupa acte miercuri. GATA parte grea a trecut acum "vine POLITIA", un ultim pas spre renastere..........

post-56432-1284827434_thumb.jpg

post-56432-1284827536_thumb.jpg

post-56432-1284827596_thumb.jpg

post-56432-1284827655_thumb.jpg

post-56432-1284827666_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit BUBA dinamului si nu e a buna, adika trebuie sa desfac statorul infasurare cu infasurare si sa il izolez iar deoarece imi da la masa...

Nu desface statorul, nu cred ca este buba din cauza lui...sincer e foarte greu sa bulesti un stator sau un releu. Cauta alt rotor care este sigur bun si fa-i o verificare la cald.

Statorul se poate intrerupe sau sa dea la masa doar din cauze mecanice, adica lovituri care i-au distrus izolatia, ori montaj defectuos. Nimic nu-i imposibil, dar incearca totusi sa verifici cum am mai zis, rotorul, apoi legaturile pe stator, periile, suportul lor...etc. Asculta-l pe Adrian, ca ti-a explicat foarte bine in postul lui!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am constatat la jawa mea ca mere numai intr-un piston cel din dreapta mort .. am schimbat bujia condensatorul curatat platina fisa bobina el nimik ..daca las bujia in aer la masa are scanteia buna ..cand montez ,pistonul sa porneasca pace ..am reglat si avansul diferite pozitii ..el nimik ..vreo sugestie ceva a mai patit cineva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am constatat la jawa mea ca mere numai intr-un piston cel din dreapta mort .. am schimbat bujia condensatorul curatat platina fisa bobina el nimik ..daca las bujia in aer la masa are scanteia buna ..cand montez ,pistonul sa porneasca pace ..am reglat si avansul diferite pozitii ..el nimik ..vreo sugestie ceva a mai patit cineva

 

Bujia era uda cand ai scos-o ?

Daca da inseamna ca ai inecat motorul,mai exact cilindrul din dreapta.

Daca e inecata ,scoate bujiile,da pedale pana iti elimina benzina din carter,dupa care incerci sa pornesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia era uda cand ai scos-o ?

Daca da inseamna ca ai inecat motorul,mai exact cilindrul din dreapta.

Daca e inecata ,scoate bujiile,da pedale pana iti elimina benzina din carter,dupa care incerci sa pornesti.

ms mult mann verificasem atatea dar in frenezia ""lucrarii" uitasem de inecat ce zic eu inecat pana la gat in benzin :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie careva cat lichid incape in telescoapele din fata la 350

cartea tehnica spune 200, pe motolife spune 250

eu am pus 200 si parca ar mai incapea putin

si eu am pus 250 si la incepul mi sa parut rigida furca ..am mers ceva timp asa apoi am ami eliminat putin.. cred ca vreo 30ml din fiecare ..acu se simpte fain

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

jumătate de cutie de bere tăiată la cap.

deci cam 250. AÂşa scrie Âşi la carte. La mine merge super.

 

Pardon, la carte scrie 200.

ÂŞi cam aÂşa de fapt am pus Âşi eu... am zis că completez ulterior, dar nu a fost cazul. Acum îmi aduc aminte.

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu desface statorul, nu cred ca este buba din cauza lui...sincer e foarte greu sa bulesti un stator sau un releu. Cauta alt rotor care este sigur bun si fa-i o verificare la cald.

Statorul se poate intrerupe sau sa dea la masa doar din cauze mecanice, adica lovituri care i-au distrus izolatia, ori montaj defectuos. Nimic nu-i imposibil, dar incearca totusi sa verifici cum am mai zis, rotorul, apoi legaturile pe stator, periile, suportul lor...etc. Asculta-l pe Adrian, ca ti-a explicat foarte bine in postul lui!

 

De masurat am masurat asa Rotorul lamela cu lamela impedanta este aceeasi 0.3 ohmi, am verificat si fiecare lamela cu masa si nimik adika nu da la masa, statorul l-am verificat iar cu releul scos si de data asta am deconectat si infasurarea secundara din cauza careia imi tot dadea mie la masa ;) de care am uitat cu totul si statorul nu da la masa, l-am pus pe taicamiu sa vada daca bate rotorul in ax, saracul s-a conformat a facut 1 con a presat rotorul in con si i-a luat o fata rotorului si pe lamele si pe suportul infasurarilor dupa care am montat dinamul pe jawra fara releul de incarcare si l-am incercat, din nou cu agrafele conectate direct pe perii masurarea tensiunii imposibila, am verificat periile suprafata de contact perfecta, am scos arcurile periilor si am pornit-o cu agrafele apasand pe perii cat sa atinga colectorul si sa pot citi tensiunea, din nou la fel tensiune variabila la turatie constanta.............le-am luat pe toate pe rand si nu mai stiu ce sa ii fac, simt ca inebunesc.........acum caut 1 dinam functional pentru o proba sa precep ce nu merge sa pot remedia buba...

 

Cat despre acte, le-am cules de la RAR ieri am umblat sa termin dosarul pentru politie, mai trebuia taxa la CEC de 37 lei si La fisc de 54 lei cecul a mers rpd la fisc belea, acum 25 ani s-a facut o greseala la inregistrarea pe nume a mobrei adika in loc sa treaca datele lu taicamiu pt impozitare toantele alea l-au pus pe bunicamiu la impozitare (numele si adresa sunt aceleasi, in timp taicamiu s-a mutat)si cand sa ne caute aia dupa cnp de negasit o motocicleta pe datele lu taicamiu eu eram moale la fundulet dupa ce tocmai platisem asigurarea si taxe totul in afara de taxa la finante sa imi zica duduia ca trebuie umblat la directia fiscala cu problema ca ea nu stie ce sa faca, taicamiu inebunise ca doar el umblase cu mobra el platise impozitul timp de 25 ani si pe numele lui era trecuta dar cum acum 25 ani nu erau calculatoare probabil donsoarele de atunci i-au bagat mobra lu tata pe numele lu bunicu ca daca platea impozit la casa pe aceeasi adresa dc sa mai vina inca o foaie cu aceelasi nume la aceeasi adresa dar cu cnp diferit si banui eu ca au bagat foaia in aceeasi dosar,ca bunicamiu saracu nici cu bicicleta nu se dadea si acum daca tre vreo declaratie de la el saracu a trecut in nefiinta acum 2 luni, si o sa trebuiasca sa umblu pana imi ies peri albi mie ca tata se bate singur ca nu a dat-o cand i-a fost ceruta moobra si acum are belele si drumuri de facut................sincer si eu am avut momente cand mai aveam putin si lasam totul balta, sau asa e cu toate comunistele trebuie sa iti dea bataie de cap pana in ultima secunda????

 

 

Sper sa rezolv problema cu finantele sa ma pot concentra total pe jawra......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce intelegi prin tensiune variabila la turatie constanta? Nu uita, motoarele astea in doi timpi chiar daca la ureche dau impresia ca merg liniar, constant, turatia motorului poate sa difere cu 300-700 rot./min. fara sa sesizezi. Doar o diferenta mai mare de turatii este sesizata de ureche si de aceea este sfint turometrul (o sa vezi daca montezi un turometru fiabil, electronic, cum turatia variaza mereu la mersul la ralanti). Din aceasta cauza si tensiunea la perii este variabila si asta-i un motiv pentru care se monteaza releul. Asadar, ce valori ai la perii in ralanti, la turatii medii si mari?

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca nu verifici incarcarea cu vreo chinezarie de voltmetru sau aparat din ala multifunctional, ca deja ma umfla risu'!

Mergi la un electrician auto si roaga-l s-o faca el, in mod si cu scule profesionale. Altfel te minti singur...alea nu-s aparate in care poti avea incredere in astfel de cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masuratorile le-am facut cu 4 aparate diferite intradevar toate multimetre 1 dintre ele cel de la servici pe care il folosesc electricienii nostrii un multimetru profesional cu care am reglat si prima oara releul si atunci aveam tensiunea in functie de turatie, releul il reglasem in parametrii din carte, acum cu orice voltmetru masor "nu pot sa masor" m-am gandit sa nu imi bata rotorul in stator deoarece la fixarea statorului am un oarecare joc pana strang suruburile, adica pot sa misc statorul 1mm la stanga sau la dreapta si sa il strang asa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a face masuratori, elimina bataile, jocurile...contacte imperfecte,puneri la masa sau fire coapte, etc. Altfel nu vei reusi decit sa strici si ce este bun, adica releul, poate statorul si, de ce nu, rotorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Roskatu Tocmai m-am uitat sa vad daca mai am statorul despre care mi-ai scris PM, inca il mai am. Totodata m-am uitat si peste postarile si pozele tale pentru comparatie. Totusi, pe langa faptul ca statorul meu are doua platini si doi condensatori pe el, am mai observat o diferenta care poate fi cauza problemelor tale. Nu reusesc sa descifrez exact din pozele tale, dar sunt sigur ca @ivan_pedala ar putea exclude problema, cred ca pe releul tau de incarcare scrie 30W. Mi-e nu-mi pare a fi in ordine sa ai dinam de 45W si releu de 30W. Totusi e clar ca releul tau difera fata de releul meu (nu ca forma) pe care e scris 45W si pe alta latura a releului. In cazul in care nu rezolvi problema si iti trebuie musai releul meu sunt dispus sa il cedez la schimb pe alte piese de care nu ai trebuinta, in cazul in care ai astfel de piese. Daca nu ai nimic de dat la schimb, accept si cateva beri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema puterii este alta mincare de peste! Daca dinamul nu scoate curent, nu nepotrivirea de caracter dintre dinam si releu este problema! In acest caz, daca dinamul ar produce curent asa cum trebuie, bobina de suprasarcina a releului ar lucra mai des. Releul acela este greu de ars, singurele defecte care pot aparea la el in afara celor provocate de spargerea ebonitei (sau alte defectiuni mecanice), fiind puscarea contactelor sau topirea si lipirea lor. Dar asta in cazuri extreme, cind motorul este folosit in limitele superioare de turatii si timp indelungat, avind consumatorii porniti. Statorul din poze este un stator de CZ 175 Sport, pe care a fost grefat releul original de Jawa, fapt care nu dauneaza, asa cum am mai spus. Cauta bine sa izolezi suportul de perii, sa nu se atinga rotorul cu statorul in mers, periile sa calce bine pe colector, arcurile periilor sa fie potrivit de intinse incit presiunea exercitata asupra carbunilor sa fie uniforma, constanta si ferma, iar firele si tot ce tine de constructia statorului sa nu atinga la masa. Bine ar fi daca ai avea un dinam bun de schimb si sa inlocuiesti pe rind fiecare componenta ca sa-o descoperi mai usor pe cea defecta. Ai mare grija la polaritati, atit la legarea la dinam, releu, baterie, cit si la restul consumatorilor. Sper ca instalatia ai facut-o dupa o schema si ai respecat cele specificate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica sa fie perfect centrate piesele in miscare si a nu ai bataie in rulmenti. se vede foarte usor la ochi - in miscare conturul pieselor se stompeaza nitel.

ne la desscentrari apare un efect de putire a carbunilor, care se traduce intr-un contact imperfect pe o perioada mai mare sau mai mica de timp in durata unei rotatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema puterii este alta mincare de peste! Daca dinamul nu scoate curent, nu nepotrivirea de caracter dintre dinam si releu este problema! In acest caz, daca dinamul ar produce curent asa cum trebuie, bobina de suprasarcina a releului ar lucra mai des. Releul acela este greu de ars, singurele defecte care pot aparea la el in afara celor provocate de spargerea ebonitei (sau alte defectiuni mecanice), fiind puscarea contactelor sau topirea si lipirea lor. Dar asta in cazuri extreme, cind motorul este folosit in limitele superioare de turatii si timp indelungat, avind consumatorii porniti. Statorul din poze este un stator de CZ 175 Sport, pe care a fost grefat releul original de Jawa, fapt care nu dauneaza, asa cum am mai spus. Cauta bine sa izolezi suportul de perii, sa nu se atinga rotorul cu statorul in mers, periile sa calce bine pe colector, arcurile periilor sa fie potrivit de intinse incit presiunea exercitata asupra carbunilor sa fie uniforma, constanta si ferma, iar firele si tot ce tine de constructia statorului sa nu atinga la masa. Bine ar fi daca ai avea un dinam bun de schimb si sa inlocuiesti pe rind fiecare componenta ca sa-o descoperi mai usor pe cea defecta. Ai mare grija la polaritati, atit la legarea la dinam, releu, baterie, cit si la restul consumatorilor. Sper ca instalatia ai facut-o dupa o schema si ai respecat cele specificate.

 

Am primit azi 1 releu de CZ cred si am cautat o schema sa il pot lega la dinam.singura pe care am gasit-o e asta,numai ca releul daca ma iau dupa schema e cu "-" la masa iar eu k sa il montez pe mobra trebuie sa izolez releul de cadru si sa il leg ca in schema ...

post-56432-1285358427_thumb.png

post-56432-1285358560_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, releul din poza este de CZ Sport (daca aveai si o poza cu spatele releului iti spuneam exact si de pe ce model este, adica de 175 sau 250 cm/cubi), model fabricat dupa anii 1970...deci nu se prea pupa cu statorul tau, fabricat pina in acea perioada si cu polaritate inversata, adica avind "+" la masa. Sfatul meu, ori inlocuiesti intreaga instalatie si o faci ca in schema, ori gasesti piese compatibile, deci nu umbla cu adaptari fiindca vad ca nu posezi cunostintele necesare unor adaptari exacte si fara riscuri. Intreaba-l pe Adrian, cel cu Jawa de 250, cum a procedat, fiindca are acelasi model de Jawa si el a reusit sa combine dinamul si releul de CZ Sport cu restul instalatiei electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...