Vizitator VULPOIU Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 Mda, e clar, ai reuÂşit de ai pîrlit releul. Bravo. Du-te Âşi cumpără altul. ÂŞi dacă nu eÂşti sigur de contactul lui ferm cu cadrul... fă-i un fir direct până la minusul bateriei. Ai scos borna de la baterie în mersul motorului ? Bobinele se alimentează prin contact ? Unde mergea firul "pe ocolite" de la plusul punții redresoare? "Fenomenul de plutire" al cărbunilor va însemna contact imperfect, adică variații de tensiune. Adica... totul. releu prăjit, încărcare din căciulă... etcetera etcetera... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 Acum vad ca imi sta constant incarcarea la 13-13,5V. Nu am scos bateria in timpul mersului. Sa zicem ca cu incarcarea e ok pt moment chiar daca nu urca pana la 14-14,5V. Am pus bujii+fise noi, am marit nivelul in carb, am facut alte garnituri la sitele din tobe. Am reglat ambreiajul cat am putut de bine. Acum merge si se tureaza bine la relanti, nu mai moare cand bag socul, in schimb in sarcina in a 3-4 viteza incepe sa dea rateuri si nu mai trage. Urmatoarea treaba e sa-i comand si sa-i pun senzori si aprinderi electronice ca, cu ccturile alea de platini, tre sa le reglez la fiecare 2 km. Releu de incarcare mai am o bucata daca e ars ala de pe ea, il schimb dar pana nu ii bag aprindere electr. nu mai fac nimic la ea. Macar sa stiu ca aprinderea e ok si de acolo pot sa plec cu restul de reglaje, ca altfel ma scarpin degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 Inelele au fost deja calibrate - teava alama ( bucsa facuta chiar pe un strung pt lemn). Pt rotor nu am avut prindere in universal si imi lua mult timp sa ii fac una. Ce se intampla daca carbunii "plutesc" pe colector ? Ma gandesc ca, chiar daca " plutesc" un pic, ei au contact continuu cu colectorul. Care e treaba ? Tocmai asta e problema : contactul nu mai e continu. de la o anumita turatie in sus arcul care tine presati carbunii nu mai reuseste sa ii mentina in contact pe portiunea "apropiata" de ax, dupa ce au fost indepartati la maxim de portiunea "indepartata". acelasi fenomen limita turatia la motoarele cu platine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Februarie 8, 2011 Share Postat Februarie 8, 2011 Am inteles fenomenul. Inainte sa pun senzorii am sa merg la un strung sa centrez colectorul pe rotor. Merci de sfat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Februarie 8, 2011 Share Postat Februarie 8, 2011 Atunci una din diode e dusă. Vezi să fie platinile curate (frecate cu nițel Âşmirghel fin) Âşi bucÂşa lor să mai aibă creastă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 9, 2011 Share Postat Februarie 9, 2011 Tocmai asta e problema : contactul nu mai e continu. de la o anumita turatie in sus arcul care tine presati carbunii nu mai reuseste sa ii mentina in contact pe portiunea "apropiata" de ax, dupa ce au fost indepartati la maxim de portiunea "indepartata". acelasi fenomen limita turatia la motoarele cu platine Ma gandesc ca efectul acesta de plutire,s-ar putea depista relativ simplu:prin inserierea unui ampermetru (multimetru setat pe 10 sau 20A,functie de model )cu bobina rotorului.Cu motorul oprit,dar cu contactul pus,curentul ar trebui sa fie cca 2A,rezistenta rotorului fiind de 5-6ohmi. Dupa pornirea motorului,indiferent de turatie,curentul ar trebui sa ramana neschimbat.Daca insa se constata,o scadere a curentului,proportionala cu cresterea turatiei,sau chiar intreruperea curentului peste o anumita turatie,atunci inseamna ca apare acest fenomen. Foarte important,pentru aceasta verificare,trebuiesc deconectate cele trei faze ale alternatorului,sau deconectat firul de la + puntii redresoare,altfel masuratoarea ne-ar induce in eroare,deoarece in functionarea normala a incarcarii chiar asta se intampla:daca consumul ramane constant,scaderea curentului prin rotor este proportionala cu cresterea turatiei. Nu am incercat niciodata metoda asta,caci nu m-am lovit de problema asta;este usor de testat insa,eliminand aceasta posibilitate. E posibil ca intreruperea contactului intre carbuni si perii,din cauza plutirii,sa fie vizibila chiar cu ochiul liber,sub forma de mici scantei,daca se priveste cu atentie,intr-un loc intunecat,zona de contact dintre carbuni si inelele colectoare,datorita autinductiei infasurarii rotorului. Daca Cristi va face aceste teste,poate ne va spune ce a descoperit ,in legatura cu plutirea carbunilor. Eu as suspecta si eventuale contacte imperfecte,sau cum spunea Vulpoiul,poate fi suspectata si puntea redresoare ,mai exact o dioda in scurt ,ca intrerupte nu prea am intalnit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Februarie 10, 2011 Share Postat Februarie 10, 2011 Acum vad ca imi sta constant incarcarea la 13-13,5V. Nu am scos bateria in timpul mersului. Sa zicem ca cu incarcarea e ok pt moment chiar daca nu urca pana la 14-14,5V. Am pus bujii+fise noi, am marit nivelul in carb, am facut alte garnituri la sitele din tobe. Am reglat ambreiajul cat am putut de bine. Acum merge si se tureaza bine la relanti, nu mai moare cand bag socul, in schimb in sarcina in a 3-4 viteza incepe sa dea rateuri si nu mai trage. Urmatoarea treaba e sa-i comand si sa-i pun senzori si aprinderi electronice ca, cu ccturile alea de platini, tre sa le reglez la fiecare 2 km. Releu de incarcare mai am o bucata daca e ars ala de pe ea, il schimb dar pana nu ii bag aprindere electr. nu mai fac nimic la ea. Macar sa stiu ca aprinderea e ok si de acolo pot sa plec cu restul de reglaje, ca altfel ma scarpin degeaba. din ce ai facut garniturile la sitele din tobe? trebuie sa le inlocuiesc ca s-au cam rupt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Februarie 10, 2011 Share Postat Februarie 10, 2011 @pisica_matache - am sa masor in felul cum ai spus tu si am sa postez. Scurturi nu prea au cum sa apara deoarece sunt putine fire, sunt noi-noute+papuci noi+varnes termocontractant+cositorire+siguranta 20A pe+....Dar ca sa verific asazisul efect de "plutire" nu pot masura la carbuni, cu motorul pornit si sa vad o valoare anume ? Am sa fac o schema a instalatiei pe care am facut-o si am sa o pun aici sa ne dam cu parerea. Am mai vazut inca o treaba, cand scot papucul B+ de la punte, se tureaza motorul.....??!! @kinguh- Garniturile le-am facut acum vreo 4 luni din azbest, dar din cauza exploziilor si a combustibilului nears, s-au inmuiat si s-au franjurat, facut muci. Acum le-am facut din piele groasa de 2mm si sper sa tina, chiar daca se arde ma gandesc ca se intareste si ramane pe pozitie. Daca se vor ffute si astea mai am o solutie si anume, clingherit. Daca nici asa nu merge...Leo Vince ! Si daca motorul e in stand-by pana pun aprinderile am lucrat un pic la exterior. Sa nu imi spuneti ca e prea sorcova pt aratura ! (stiu ca nu prea merg rim-strip-urile la enduro dar m-a mancat in...) Inca nu stiu daca sa modific saua sau sa-i pun alta aripa spate... ..incerc si o poza dar cu forumul asta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 12, 2011 Share Postat Februarie 12, 2011 @pisica_matache - 2 A pe infasurarea rotorului inseamna cam mult. nu e nevoie de atat. Prin metoda asta de masura se va observa ceva sau nu in functie de mai multi factori: - calitatea multimetrului - nu e pt genu asta de masuratori - severitatea necazurilor - magnetizatia remanenta a statorului - turatia la care apare - temperatura motorului la carea apare (temperatura influenteaza arcurile carea apasa carbunii. pot fi probleme la rece, la cald sau cine stie unde). cea mai sfanta e operatiunea de centrare pe strung. btw - acelasi fenomen genereaza probleme cu incarcarea la motoarele care au rotorul pe ambielaj si joc in rulmentii ambielajului. de aia nu la da nimeni de cap la motoarele vechi care nu incarca calumea sau nu incarca in ture. fie ele pe 6 sau pe 12 v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 12, 2011 Share Postat Februarie 12, 2011 @pisica_matache - 2 A pe infasurarea rotorului inseamna cam mult. nu e nevoie de atat. Prin metoda asta de masura se va observa ceva sau nu in functie de mai multi factori: - calitatea multimetrului - nu e pt genu asta de masuratori - severitatea necazurilor - magnetizatia remanenta a statorului - turatia la care apare - temperatura motorului la carea apare (temperatura influenteaza arcurile carea apasa carbunii. pot fi probleme la rece, la cald sau cine stie unde). cea mai sfanta e operatiunea de centrare pe strung. btw - acelasi fenomen genereaza probleme cu incarcarea la motoarele care au rotorul pe ambielaj si joc in rulmentii ambielajului. de aia nu la da nimeni de cap la motoarele vechi care nu incarca calumea sau nu incarca in ture. fie ele pe 6 sau pe 12 v Incerc sa-ti raspund punctual: Rezistenta bobinei rotorului la Jawa,este 5-6ohmi.(am masurat mai multe rotoare).La punerea contactului,cu motorul oprit,tranzistorul de putere din releu este saturat,asa ca pe rotor este aplicata o tensiune de cca 11V (12V cat are bateria,minus cca 1V,cat e caderea de tensiune pe tranzistorul saturat ) Din legea lui Ohm (I=U/R ) rezulta curentul de cca 2A.Ca e mare sau mic,doar proiectantii motorului pot sti. Eu zic totusi ca nu e mare,caci nu am intalnit pana acum rotor ars si cu certitudine,mai fiecare dintre noi ,am uitat macar o data contactul pus,cu motorul oprit. Este foarte adevarat ca acest curent,cu motorul pornit,poate scadea,functie de turatia motorului,curentul consumat de baterie,motor,etc. Nu inteleg de ce calitatea multimetrului ar influenta masuratoarea.Simplificand masuram un curent ,inseriind rezistenta rotorului,cu ampermetru si bateria.Singurul factor care influenteaza acest curent ,e rezistenta rotorului (constanta,de 5-6 ohmi ) si rezistenta de contact intre carbuni si colector. Aceasta rezistenta de contact,in mod normal,ar trebui sa fie constanta pe toata gama de turatii a motorului,orice scadere semificativa a curentului,cu cresterea turatiei,poate indica fenomenul respectiv (plutirea carbunilor ) Vorbind de plutirea carbunilor,nu vad ce treaba are magnetizarea remanenta a rotorului,sau arcurile carbunilor. Daca problema s-ar datora arcurilor,care si-ar pierde din elasticitate datorita incalzirii,normal ar fi ca defectul sa apara dupa incalzire,nu la rece.(intr-un post mai vechi l-am intrebat pe Cristi daca a masurat rezistenta,dupa carbuni;spunea ca a gasit aceeasi rezistenta,ca si a rotorului,din care am dedus ca nu exista probleme de contact. Daca problema apare si la rece,tot din curent ne putem da seama;orice contact imperfect,e sesizabil prin micsorarea curentului consumat. Sunt total de acord ca centrarea pe strung e sfanta,dar e posibil ca problema incarcarii sa fie si in alta parte. Din experienta pot spune,ca eu nu am intalnit inca defectul asta,desi am avut si rotoare excentrice,din cauza uzurii rulmentului,sau proasta centrare a ambielajului. De aceea presupun ca inelele colectore ar trebui sa fie destul de descentrate,sa apara fenomenul. Daca descentrarea ar fi atat de mare,eu cred ca ar fi vizibila cu ochiul liber,adica s-ar observa miscarea carbunilor sus jos,invartind rotorul cu mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 12, 2011 Share Postat Februarie 12, 2011 jawa nu o stiu dar de obicei disiparea a 30w intr-un rotor nu e sanatoasa. Eu am vazut rotoare arse, la ij e o faza frecventa Pun pariu ca miscarea carbunilor poate fi observata si cu ochiul liber. Multimetrul intra in discutie daca poate sau nu sa urmareasca variatii rapide ale semnalelor si cat de precis o face. daca ai 10 -20 % pierdere de contact la 2000 rpm atunci intervalul de timp in care multimetrul trebuie sa reactioneze este 10 - 20 % din 30ms - deci va trebui sa fie capabil de detectia unor evenimente de 3 - 6 ms. DAca turatia la care se intampla este mai mare e si mai dificil. Reactia rapida nu e tocmai punctul forte al multimetrelor comune si la preturi pamantene. Majoritatea au timpul de reactie al displayului mai prost de 10 ms, sa nu mai vorbim de cele care fac o oarecare integrare a semnalului pe perioade de timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 12, 2011 Share Postat Februarie 12, 2011 jawa nu o stiu dar de obicei disiparea a 30w intr-un rotor nu e sanatoasa. Eu am vazut rotoare arse, la ij e o faza frecventa Pun pariu ca miscarea carbunilor poate fi observata si cu ochiul liber. Multimetrul intra in discutie daca poate sau nu sa urmareasca variatii rapide ale semnalelor si cat de precis o face. daca ai 10 -20 % pierdere de contact la 2000 rpm atunci intervalul de timp in care multimetrul trebuie sa reactioneze este 10 - 20 % din 30ms - deci va trebui sa fie capabil de detectia unor evenimente de 3 - 6 ms. DAca turatia la care se intampla este mai mare e si mai dificil. Reactia rapida nu e tocmai punctul forte al multimetrelor comune si la preturi pamantene. Majoritatea au timpul de reactie al displayului mai prost de 10 ms, sa nu mai vorbim de cele care fac o oarecare integrare a semnalului pe perioade de timp Eu nu am vorbit de alte motoare,ci de Jawa.Presupun ca diametrul sarmei este mai mare,ca la alte motoare,si de aceea sunt mai rezistente...(daca rotorul a fost proiectat,sa functioneze mult timp,sub acest curent,nu vad care ar fi dificultatea in a realiza acest deziderat..) In legatura cu multimetrele digitale ieftine,ai dreptate,sunt foarte lente,dar oricat de lente ar fi,in cazul unui contact perfect intre rotor si carbuni,citirea se poate face,iar daca contactul e imperfect,vor aparea fluctuatii ale valorii afisate,dar cu siguranta mai mici,decat valoarea normala. In plus,o scadere de doar 10-20%,a curentului,n-ar influenta sesizabil incarcarea,mai ales ca sigura sarcina a alternatorului,e bateria si aprinderea,care aprindere consuma cu atat mai putin curent,cu cat turatia e mai mare. Cred ca in situatia de fata,ar merge folosit si un ampermetru ieftin si la indemana oricui,un simplu bec de 12V/15W,inseriat cu rotorul.Tot un bec ar merge folosit in situatia de fata,conectat intre doua faze ale alternatorulyui,(faze deconectate de la puntea redresoare) bec care trebuie sa se aprinda proportional cu turatia motorului.De data asta un bec de 12V,n-ar mai fi util,dintr-un simplu motiv:la turatii ridicate,in cazul functionarii normale,becul s-ar putea arde,dar daca arde becul,macar stim ca nu zboara carbunii.. Tensiunea intre faze chiar am masurat-o cu un multimetru digital banal,si am gasit la 6000RPM,cca 80V. Bineinteles ca la un contact imperfect al carbunilor,tensiunea n-ar mai creste dupa o anumita turatie.. Esti de acord ca orice crestere semificativa a rezistentei de contact,sau mai ales intreruperea contactului carbuni -perii ,poate fi perceputa in timp real,cu un banal bec ? Bine,o sa-mi spui ca si filamentul becului are o anumita inertie...si mai bun ar fi un osciloscop,dar multi n-au. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 13, 2011 Share Postat Februarie 13, 2011 intr-adevar, cu becul nu merge pentru variatii rapide. iti trebuie un bec foarte foarte mic eventual. (pentru reglarea avansului la motoarele pe platina se recomanda un bec de maxim 5w de exemplu, altfel nu reuseai sa prinzi corect momentul deschiderii) osciloscop se poate face dintr-un banal pc folosind placa de sunet si niste rezistente. softu e disponibil pe net. merge pana la 2- 30 khz - depinde ce placa de sunet ai. problemele de genu 10 -20 % iti afecteaza incarcarea. releu nu mai reactioneaza corectdi ncauza fluctuatiilor, etc. Cel mai simplu si cinstit e: stim ca se intampla, stim ca trebuie centrate pe strung - se face operatiunea si gata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 13, 2011 Share Postat Februarie 13, 2011 In caz de functionare in parametri, scaderea curentului de excitatie este normala. La punerea contactului, rotorul e o rezistenta pur ohmica, 2A e ok Pe urma cu cat creste turatia, energia generata de alternator este mai mare, regulatorul trebuie sa reduca curentul de excitatie chiar si pana la 0.3A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 14, 2011 Share Postat Februarie 14, 2011 In caz de functionare in parametri, scaderea curentului de excitatie este normala.La punerea contactului, rotorul e o rezistenta pur ohmica, 2A e ok Pe urma cu cat creste turatia, energia generata de alternator este mai mare, regulatorul trebuie sa reduca curentul de excitatie chiar si pana la 0.3A Este foarte corect ce spui tu. In cazul de fata insa,scaderea curentului nu mai e normala,ci ar fi cauzata doar de un contact imperfect intre carbuni si colector. Am spus intr-unul din posturi,ca trebuie deconectat + puntii,sau doua faze,tocmai ca regulatorul sa poata da maxim de curent,adica 2A,indiferent de turatie. Mesaj completat Cel mai simplu si cinstit e: stim ca se intampla, stim ca trebuie centrate pe strung - se face operatiunea si gata Ca sa fim foarte corecti...doar presupunem ca se intampla. Toata discutia a pornit de la incarcarea defectuasa,care poate avea mai multe cauze,nu doar plutirea carbunilor. Am cautat o metoda de a verifica daca chiar se produce fenomenul respectiv,sau nu. In rest ai dreptate,centrarea pe strung e singura solutie in cazul colectorului excentric. Din pura curiozitate,chiar o sa testez practic daca apare fenomenul de plutire,cand vremea se va incalzi. Mesaj completat Cel mai simplu si cinstit e: stim ca se intampla, stim ca trebuie centrate pe strung - se face operatiunea si gata Ca sa fim foarte corecti...doar presupunem ca se intampla. Toata discutia a pornit de la incarcarea defectuasa,care poate avea mai multe cauze,nu doar plutirea carbunilor. Am cautat o metoda de a verifica daca chiar se produce fenomenul respectiv,sau nu. In rest ai dreptate,centrarea pe strung e singura solutie in cazul colectorului excentric. Din pura curiozitate,chiar o sa testez practic daca apare fenomenul de plutire,cand vremea se va incalzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 14, 2011 Share Postat Februarie 14, 2011 Am spus intr-unul din posturi,ca trebuie deconectat + puntii,sau doua faze,tocmai ca regulatorul sa poata da maxim de curent,adica 2A,indiferent de turatie. Merge facut sistem de test asa: ampermetru in circuitul de excitatie, ca sa vezi variatia curentului de excitatie cu turatia, daca ceea ce te intereseaza, este plutirea carbunilor. Pentru asta nu ai nevoie de curentul de sc-c de 2A, te intereseaza variatia cu turatia. Intercaleaza in bec de 21W sau chiar si unul de far, sau o rezistenta de putere fixa, ca altfel ai cam un curent de scurt-circuit prin rotor si il prajesti. Apoi trebuie sa deconectezi toate fazele statorului, pentru ca rotorul sa nu simta sarcina deloc, sa fie o simpla bobina alimentata in cc. Cat timp ai fluxuri magnetice care se induc pe acolo, curentul de excitatie va varia si din motivul asta, dar pe tine te intereseaza doar variatia datorata de plutirea carbunilor. Tine cont ca daca plutesc carbunii, si apar intreruperi scurte ale circuitului din aceasta cauza, apare autoinductie in rotor, tensiuni inalte, deci o dioda in invers in paralel peste bec/R si ampermetru ar fi necesara. Daca ai dioda aia s-ar putea sa nu mai apara scanteile de sub carbuni, dar de faza asta ai trecut cred, si masuratoarea cu A-metru nu este afectata. Daca apar aceste intreruperi si autoinductia, curentul prin ampermetru scade drastic, rotorul incepe sa aiba reactanta in plus de rezistanta de 5Ohm. Dioda asta exista in toate releele de incarcare de doamne-ajuta, stingerea scanteilor este importanta, ele vaporizeaza inelele colectorului in timp, de acolo apare uzura, nu de la frecarea cu periile de grafit. Avand fazele deconectate de la punte, bineinteles folosesti un acumulator incarcat de la redresor, far si alti consumatori opriti. Testul fiind destul de scurt, descarcarea bateriei nu o sa se faca simtita. Faci circuitul cu ampermetru etc, pornesti motorul si te uiti la A-metru. Turezi, eliberezi de 2-3 ori si vezi daca curentul variaza apreciabil. Asa cred eu ca poti testa, daca plutirea carbunilor nu se vede cu ochiul liber. Mesaj completat Am fost un pic ambiguu, in sensul ca nu am precizat ca excitatia o iei de la + (+ > A-metru > R > L rotor > GND ) si nu o iei de la regulatorul de incarcare. Mie mi-a picat pe mana o jawa care nu incarca in care pe excitatie am intercalat un bec de 21W de semnalizare(fara regulator), am masurat in alternativ tesiunea cu statorul in gol 2 cate 2 faze - ok; bag la punte, masor tensiunea in gol dupa punte - ok; tensiunea creste cu turatia bineineles pana la 20V si mai bine, Idf era cat de cat fix prin bec, si incarcarea mergea doar peste 2000rpm, din cauza ca becul forta un Idf mic; Schimbam regulatorul mort cu unul electronic al meu, incarcarea merge brici. Punem declul deapta - stupoare - incarcarea nu merge. Am observat ca becul de 21W de pe excitatie ilumina la maxim. Scurt! pe excitatie dar unde? declul dreapta presa firul de excitatie la carcasa(GND) si facea scurt inainte de perii, releul regulator de dacie se prajea instant(al meu are protectie si nu moare) iar scurtul fiind inainte, prin perii curent de excitatie era zero. Chiar daca nu ai problema cu presarea, ti-am descris pasii in care am cautat eu problema si vezi cu presarea aia sa nu fie problema de jawa. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 14, 2011 Share Postat Februarie 14, 2011 Pana la urma cred ca am elucidat misterul carbunilor zburatori... Am simulat functionarea rotorului,cu colectorul excentric,cu ajutorul unui...strung. In universal am prins rotorul,in mod voit excentric,astfel incat colectorul sa aibe o bataie de ...2mm. Mai mult n-am avut curaj,sa nu-mi sara rotorul in cap;suportul carbunilor l-am prins in locul cutitului. Am alimentat rotorul cu 12V,inseriat cu un multimetru si cu un bec.Becul s-a aprins,multimetrul indica 1A. Am pornit strungul,si am crescut turatia;motorul e alimentat printr-un regulator electronic,care regleaza turatia universalului,de la 0 la 2500RPM. Becul a ramas aprins,indicatia multimetrului,aceeasi pe toata gama de rotatii. N-am vrut sa trag concluzii ditr-atat..asa ca am departat suportul carbunilor de colector,sa scad tensiunea arcurilor,sa favorizez cumva fenomenul. Acelasi rezultat,carbunii n-au vrut sa zboare nici de data asta... Am mers mai departe,indepartand si mai mult suportul carbunilor,pana unul dintre ei,aproape s-a desprins de colector. In momentul asta,in zona de contact a aparut un arc electric,destul de vizibil,lumina becului a scazut,iar multimetru a inceput sa indice aiurea.Am apropiat putin suportul,pana flama s-a stins,becul s-a aprins normal,curentul sa stabilizat la 1A. Am pornit strungul,crescand turatia sperand ca macar acum sa se intrerupa circuitul,dar n-a fost sa fie... Concluzia...plutirea carbunilor e un mit. Desi 2500RPM,poate e putin,un colector cu bataie de 2mm,nu cred ca a vazut cineva,iar daca fenomenul nu apare nici cu arcurile foarte slabe,nu stiu cand ar putea aparea. Alta concluzie,multimetrul digital,din cauza autoinductiei,indica eronat;mult mai precis e becul..dar nici de el nu e nevoie.. Un contact imperfect,intre carbuni si colector e foarte vizibil chiar si la lumina zilei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 Pana la urma cred ca am elucidat misterul carbunilor zburatori...Concluzia...plutirea carbunilor e un mit. Desi 2500RPM,poate e putin,un colector cu bataie de 2mm,nu cred ca a vazut cineva,iar daca fenomenul nu apare nici cu arcurile foarte slabe,nu stiu cand ar putea aparea. Alta concluzie,multimetrul digital,din cauza autoinductiei,indica eronat;mult mai precis e becul..dar nici de el nu e nevoie.. Un contact imperfect,intre carbuni si colector e foarte vizibil chiar si la lumina zilei. Concluzia ta este gresita! Nu stiu ce nu a mers bine in experimentul tau! Eu am avut un rotor excentric la alternatorul de la Dacia si de la 2000 - 2500 rot/min nu mai incarca! In plus m-am saturat de schimbat periile la alternator. Am schimbat rotorul si totul e OK! Plutirea carbunilor nu e un mit! Ca sa nu mai vorbim ca la jawa 2500 rot/min e cam putin. Poate asta a si influentat experimentul tau! La Dacia de exemplu, din cate stiu eu, alternatorul lucreaza la peste 4000 rot/min (fulia rotorului este mai mica decat cea a motorului si astfel creste turatia). La Jawa turatia motorului e mai mare ca la Dacia. Nu mai am timp sa verific dar nu cumva in cartea tehnica scrie ca rezistenta rotorului se masoara dinamic (pe bancul de probe) la 5000 rot/min? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 Concluzia ta este gresita! Nu stiu ce nu a mers bine in experimentul tau! Eu am avut un rotor excentric la alternatorul de la Dacia si de la 2000 - 2500 rot/min nu mai incarca! In plus m-am saturat de schimbat periile la alternator. Am schimbat rotorul si totul e OK! Plutirea carbunilor nu e un mit! Ca sa nu mai vorbim ca la jawa 2500 rot/min e cam putin. Poate asta a si influentat experimentul tau! La Dacia de exemplu, din cate stiu eu, alternatorul lucreaza la peste 4000 rot/min (fulia rotorului este mai mica decat cea a motorului si astfel creste turatia). La Jawa turatia motorului e mai mare ca la Dacia. Nu mai am timp sa verific dar nu cumva in cartea tehnica scrie ca rezistenta rotorului se masoara dinamic (pe bancul de probe) la 5000 rot/min? E foarte posibil,ca eu sa trag o concluzie gresita. Am specificat foarte clar,conditiile in care am facut experimentul. Deocamdata,nu pot testa la 4000RPM,dar probabil o sa incerc pe motor,desi acolo,n-o sa pot descentra atat de mult rotorul,cum am facut-o pe strung;ma repet colectorul avea o bataie de 2mm,ceea ce nu prea are cum sa se intample in realitate. Dupa cum am spus,chiar am micsorat in mod voit tensiunea pe arcuri,dar tot nu s-a intamplat. Chiar daca concluzia poate fi gresita,macar am testat metoda de a descoperi daca apare,sau nu,fenomenul respectiv PS Da-mi o adresa de mail,si-ti trimit filmarea cu experimentul respectiv. Mesaj completat Concluzia ta este gresita! Nu stiu ce nu a mers bine in experimentul tau! Eu am avut un rotor excentric la alternatorul de la Dacia si de la 2000 - 2500 rot/min nu mai incarca! In plus m-am saturat de schimbat periile la alternator. Am schimbat rotorul si totul e OK! Plutirea carbunilor nu e un mit! Ca sa nu mai vorbim ca la jawa 2500 rot/min e cam putin. Poate asta a si influentat experimentul tau! La Dacia de exemplu, din cate stiu eu, alternatorul lucreaza la peste 4000 rot/min (fulia rotorului este mai mica decat cea a motorului si astfel creste turatia). La Jawa turatia motorului e mai mare ca la Dacia. Nu mai am timp sa verific dar nu cumva in cartea tehnica scrie ca rezistenta rotorului se masoara dinamic (pe bancul de probe) la 5000 rot/min? E foarte posibil,ca eu sa trag o concluzie gresita. Am specificat foarte clar,conditiile in care am facut experimentul. Deocamdata,nu pot testa la 4000RPM,dar probabil o sa incerc pe motor,desi acolo,n-o sa pot descentra atat de mult rotorul,cum am facut-o pe strung;ma repet colectorul avea o bataie de 2mm,ceea ce nu prea are cum sa se intample in realitate. Dupa cum am spus,chiar am micsorat in mod voit tensiunea pe arcuri,dar tot nu s-a intamplat. Chiar daca concluzia poate fi gresita,macar am testat metoda de a descoperi daca apare,sau nu,fenomenul respectiv PS Da-mi o adresa de mail,si-ti trimit filmarea cu experimentul respectiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Februarie 16, 2011 Share Postat Februarie 16, 2011 yepi yepi iaieo... Mai zilele trecute am crăpat ambileajul. Cauza: un rulment decedat. Am improvizat o presă din două Âşuruburi care să intre cât mai fix pe găuri. Am marcat o linie de orientare la montajul înapoi. Apoi desfâcînd alternativ cu cheile, am obținut cele două jumătăți, putând extrage cu o presă de rulmenți pe cei vechi. Unul era plesnit de tot - de fapt brățara bilelor, iar celălalt era aproape gata Âşi el. Zornăia de ... Apoi astăzi am încălzit rulmenții în ulei: pe primul se pare că l-am împins cam rece, a lunecat cu cam multă muncă de convingere (a se citi bătaie în cămaÂşa interioară ) iar pe celălalt.... l-am cam "uitat" în baia de ulei încinsă :ruÂşinică: deja era cam negrui când l-am montat, Âşi am observat că se învârte cam greu, spre deosebire de celălalt... Apoi m-am dus la domnu' strungar, unde am pus câte o supapă de tractor între volantele fiecărui semi-ambielaj - s-a potrivit la marele fix! au 11 mm exact distanța între volante - l-am aliniat Âşi l-am presat... Apoi l-am suit pe strung Âşi tot mutând ceasul comparator a ajuns la valorile de max. 0,25 pe fiecare. A zis că mai mult de atât nu poate să-l aducă. Eu m-am declarat mulțumit, i-am dat "cât am vrut" (20 de lei -să las loc de bunăziua Âşi altă dată) Âşi am plecat bucuros că am încheiat Âşi acest sub-capitol... cu bine. Maistrul strungar recondiționează tot felul de arbori cotiți de tractoare, autoturisme, capete de planetare Âşi alte panarame de astea. Acasă am montat piesa centrală, am învârtit-o de dracii au luat-o, n-am sesizat frecuÂşuri sau zgomote suspecte. Iar rulmentul se învârte bine-mersi. Mâine lucrez, iar vineri să continui cu trasul ambielajului în semi-carcasă etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Februarie 16, 2011 Share Postat Februarie 16, 2011 yepi yepi iaieo... Mai zilele trecute am crăpat ambileajul. Cauza: un rulment decedat. Am improvizat o presă din două Âşuruburi care să intre cât mai fix pe găuri. Am marcat o linie de orientare la montajul înapoi. Apoi desfâcînd alternativ cu cheile, am obținut cele două jumătăți, putând extrage cu o presă de rulmenți pe cei vechi. Unul era plesnit de tot - de fapt brățara bilelor, iar celălalt era aproape gata Âşi el. Zornăia de ... Apoi astăzi am încălzit rulmenții în ulei: pe primul se pare că l-am împins cam rece, a lunecat cu cam multă muncă de convingere (a se citi bătaie în cămaÂşa interioară ) iar pe celălalt.... l-am cam "uitat" în baia de ulei încinsă :ruÂşinică: deja era cam negrui când l-am montat, Âşi am observat că se învârte cam greu, spre deosebire de celălalt... Apoi m-am dus la domnu' strungar, unde am pus câte o supapă de tractor între volantele fiecărui semi-ambielaj - s-a potrivit la marele fix! au 11 mm exact distanța între volante - l-am aliniat Âşi l-am presat... Apoi l-am suit pe strung Âşi tot mutând ceasul comparator a ajuns la valorile de max. 0,25 pe fiecare. A zis că mai mult de atât nu poate să-l aducă. Eu m-am declarat mulțumit, i-am dat "cât am vrut" (20 de lei -să las loc de bunăziua Âşi altă dată) Âşi am plecat bucuros că am încheiat Âşi acest sub-capitol... cu bine. Maistrul strungar recondiționează tot felul de arbori cotiți de tractoare, autoturisme, capete de planetare Âşi alte panarame de astea. Acasă am montat piesa centrală, am învârtit-o de dracii au luat-o, n-am sesizat frecuÂşuri sau zgomote suspecte. Iar rulmentul se învârte bine-mersi. Mâine lucrez, iar vineri să continui cu trasul ambielajului în semi-carcasă etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Aceeasi treaba m am apucat si eu. Adica pistoane si segmenti + cilindri. Ambielajul are f putin joc biela stanga dar ezit incadaca sa l desfac sau nu. Are cineva tiparul modelul la garniturile de la Jawa?Ma refer la cele de sub cilindri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Aceeasi treaba m am apucat si eu. Adica pistoane si segmenti + cilindri. Ambielajul are f putin joc biela stanga dar ezit incadaca sa l desfac sau nu.Are cineva tiparul modelul la garniturile de la Jawa?Ma refer la cele de sub cilindri 7 lei setul de garnituri jawa 12v sau 6v acelasi pret. daca ai mai luat piese de la mine e 5 lei setul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Februarie 19, 2011 Share Postat Februarie 19, 2011 Dany s au mai luat piese de la tine si se vor mai lua.Cum am mai dscutat, iti dau zilele acestea comanda de set pt Jawa. Urmeaza o comanda ca la carte sa am liniste in noul sezon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Februarie 20, 2011 Share Postat Februarie 20, 2011 Aceeasi treaba m am apucat si eu. Adica pistoane si segmenti + cilindri. Ambielajul are f putin joc biela stanga dar ezit incadaca sa l desfac sau nu.Are cineva tiparul modelul la garniturile de la Jawa?Ma refer la cele de sub cilindri si eu am cautat si nu am gasit un tipar dar m-am descurcat si l-am facut singur; nu e greu, dintr-un caiet sdudentesc mai vechi ce are copertile tari si voala merge struna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.