Sari la conținut

Mi-am Inecat Motocicleta Incercand Sa O Pornesc Rece


mugur_sm
 Share

Postări Recomandate

Nu am stiut ca motocicletele care au carburatoare se ineaca asa de usor la pornire si odata inecate cu benzina nu o mai iau nici din greseala, ce sa-i mai fac sa o ia din loc...? E o cbf 600 sa din 2004 nu ma asteptam sa apara o asemenea problema, astept sfaturi de la cei care se pricep la problema pornirii motocicletelor cu carburatoare, ms mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoate bujiile, sterge-le cu o carpa, apoi curata-le cu ceva smirghel, apoi ar trebui s-o ia... bujiile in stare buna trebuie sa fie caramizii la culoare, dupa ce le folosesti un timp.

 

tati bune :blink:

 

PiEs: cheia de bujie e destul de manevrabila si de obicei bujiile nu sunt stranse foarte tare... poti sa le desfaci fara prea mari probleme, toata treaba e sa dai rezervorul jos... dupa ce termini cu ele, le strangi la loc, la simtul mainii. :blink:

Editat de Ralucone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai trage de gaz ca sa o pornesti pt. k se intampla exact ce ai patit total gratui.

Trage socul si da-i la demaror. Pana o ia, dar nu mai trage de gaz. Est eun motor nou care nu necesita manevre de genul asta pentru pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blink:,

 

Iti raspund din experienta auto a Daciilor. Tine gazul deschis complet, lasa socul pe pozitia normala (netras) si da la demaror lung pana o sa porneasca. Lung inseamna 10-15 secunde, nu 1 minut. Daca nu porneste, fara sa iei mana din gaz, opreste demarorul, asteapta 30sec-1 minut si incearca din nou. Daca tot nu o iar dupa 3 manevre ca asta...bujiile sunt super ude - asteapta pana maine dimineata sau da-le jos.

 

Sinner, e mai bine fara soc pt ca socul inchide nitel clapeta de aer, ori el de aer are nevoie, nu de amestec imbogatit.

 

Succes,

Cristian.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoate bujiile, sterge-le cu o carpa, apoi curata-le cu ceva smirghel, apoi ar trebui s-o ia... bujiile in stare

 

nu asculta ce zice blondele. ai pus smirghel pe ele = sunt terminate. Le poti curata termic (pe aragaz) daca te grabesti. daca nu le scoti si le lasi la soare. dai cateva butoane cu ele scoase sa ventilezi cilindrii. Ai grija sa nu strangi mai mult decat trebuie cand le pui la loc ca le rupi si sa aiba saiba aia dedesupt

 

 

Nu mai trage de gaz ca sa o pornesti pt. k se intampla exact ce ai patit total gratui.

Trage socul si da-i la demaror. Pana o ia, dar nu mai trage de gaz. Est eun motor nou care nu necesita manevre de genul asta pentru pornire.

pt pornire cand e in stare ok asa se face. pt dezinecare se face cum a zis amacara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da da. pentru pornire a morotului ne frecat la cap inainte. am uitat sa specific.

 

La oltcit faceam la fel cum spunea amacara, tras de acceleratie ca sa intre aer in galerii si socul sa fie netras. he he, ce vremuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu asculta ce zice blondele. ai pus smirghel pe ele = sunt terminate. Le poti curata termic (pe aragaz) daca te grabesti. daca nu le scoti si le lasi la soare. dai cateva butoane cu ele scoase sa ventilezi cilindrii. Ai grija sa nu strangi mai mult decat trebuie cand le pui la loc ca le rupi si sa aiba saiba aia dedesupt

 

ma Zidule tata, eu zic ca blondele a zis destul de bine acolo, ceva sfaturi :kick: Legat de smirghel, nu stiu de ce mi-a mers mie da am curatat de multe ori cu unul fin bujia, si nu s-a distrus :blink: Cat despre strans, nu prea am vazut eu bujie rupta...poate mai degraba risti sa dai filetul peste cap, si nu la bujie...pt ca nu bujia e din aluminiu :)

 

buna si metoda cu lasatu la soare sau incalzitu....asa ca, se poate si cu bricheta cu arzator :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma Zidule tata, eu zic ca blondele a zis destul de bine acolo, ceva sfaturi :kick: Legat de smirghel, nu stiu de ce mi-a mers mie da am curatat de multe ori cu unul fin bujia, si nu s-a distrus :blink: Cat despre strans, nu prea am vazut eu bujie rupta...poate mai degraba risti sa dai filetul peste cap, si nu la bujie...pt ca nu bujia e din aluminiu :)

 

buna si metoda cu lasatu la soare sau incalzitu....asa ca, se poate si cu bricheta cu arzator :blink:

la un motor de turatie nu dai cu smirghel, la ij si oltcit am facut si eu, dar la 160 cai pe litru parca nu e bine, conteaza foarte mult rugozitatea suprafetelor. REgula spune ca si daca s-a innecat rau sa le schimbi total dar merge sa le mai porcesti putintel

 

 

cat despre bujii rupte - am scos eu cu mana mea cateva de prin chiulasele forumistilor, vezi ca exista si un topic mai vechi pe tema asta. stiu foarte bine ce zic si se aplica special bujiilor subtiri folosite la motociclete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am avut problema asta ieri. Mi s-a sugerat de pe forum sa curat bujiile, iar un prieten exact asta a facut. Le-a desfacut le-a curatat cu o perie de sarma, le-a bagat inapoi si a mers perfect.

 

peria de sarma nu musca din metal ca smirghelu si la 2 t e benefica pt ca se depune calamine pe acolo mai mult ca la 4t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

peria de sarma nu musca din metal ca smirghelu si la 2 t e benefica pt ca se depune calamine pe acolo mai mult ca la 4t

pai io-n lipsa de perie de sarma am dat cu smirghel fin si nu s-o stricat nimic...asta ca nu m-a indurat sa stric periuta de dinti :blink: ...bine, dupa ce curatasem inainte cu carpa, apoi smirghelu nu l-am bagat intre electrozii aia :kick: a mers a dracu rabla si inca merge :)

 

e adevarat ce zici, ca la bujiutele alea micute si finute, e riscant sa strangi ca taranu...daia, la simtu mainii e ok(asta in caz ca nu esti meltean, ca atunci chiar le rupi :) )

 

@Blue: :blink: am patit-o la un zzr si ma miram de ce dracu nu vrea sa plece cu mine B) si la asta-i la fel?sau e ca la scutere sa fie moarta moarta daca nu-i ridici cricu?asta-i problema mare daca te sui dupa comuniste pe japonezarii tehnologizate :P

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scoate bujiile, sterge-le cu o carpa, apoi curata-le cu ceva smirghel, apoi ar trebui s-o ia... bujiile in stare buna trebuie sa fie caramizii la culoare, dupa ce le folosesti un timp.

 

tati bune :laugh:

 

PiEs: cheia de bujie e destul de manevrabila si de obicei bujiile nu sunt stranse foarte tare... poti sa le desfaci fara prea mari probleme, toata treaba e sa dai rezervorul jos... dupa ce termini cu ele, le strangi la loc, la simtul mainii. :friends:

 

 

Nu pune la suflet ce au bagat baietii in legatura cu smirghelul, oricum am comandat bujii noi, programare la service, ca se ajunge greu la ele, si desigur .... si un acumulator.. asta e. Sa auzim de bine!

 

 

--- Mesaj completat în 06 Oct 2007 22:30 -------------

da da. pentru pornire a morotului ne frecat la cap inainte. am uitat sa specific.

 

La oltcit faceam la fel cum spunea amacara, tras de acceleratie ca sa intre aer in galerii si socul sa fie netras. he he, ce vremuri.

 

 

Ai dreptate, dupa ce l-am frecat la cap, si la automat, s-a dus si bateria si tot la service a ajuns.... nasolie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bigstar:,

 

"[iti raspund din experienta auto a Daciilor. Tine gazul deschis complet, lasa socul pe pozitia normala (netras) si da la demaror lung pana o sa porneasca. Lung inseamna 10-15 secunde, nu 1 minut. Daca nu porneste, fara sa iei mana din gaz, opreste demarorul, asteapta 30sec-1 minut si incearca din nou. Daca tot nu o iar dupa 3 manevre ca asta...bujiile sunt super ude - asteapta pana maine dimineata sau da-le jos.

 

Sinner, e mai bine fara soc pt ca socul inchide nitel clapeta de aer, ori el de aer are nevoie, nu de amestec imbogatit.]"

 

mai fratilor, si eu sunt incepatoare... dar zau, mai mare varza ca aici n-am vazut... fiecare cu parerea lui, nu sunt doua la fel...

una la mana...

alta la mana, nu mai faceti comparatie cu masinile... stiu, sunt fata :( dar atata lucru stiu si eu...

 

omu asta v-a spus ca e incepator... si voi ati sarit cu "scoate bujiile" pe el :D)) ia ganditi-va!! e pregatit de drum, da?? ii da sa porneasca si nu o ia, da?? deci, dati-i sfaturi de rezolvat ... pe loc... si daca nu si nu, macar spuneti-i unde sunt bujiile , etc... ca mai casca gura si alti incepatori pe aici :P

iar de pornit... si eu o pornesc cu socul si chiar tine figura! si asta n-am inventat-o eu, ci unu care chiar se pricepe! (pe bune!!)

 

deci... aduceti-va aminte de prima zi pe motor si dati sfaturi in consecintza!

va multumesc!

:bigstar:

Editat de vrum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca era cricu pus nici macar nu invartea , da la el invarte da nu porneste , si banuiesc ca sa chinuit ceva si dupa ce s-au uscat bujiile , io ma gandeam sa mai pui niste benzina k saraca nu o avea , sau sa dai drumu la robinet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Nu pune la suflet ce au bagat baietii in legatura cu smirghelul, oricum am comandat bujii noi, programare la service, ca se ajunge greu la ele, si desigur .... si un acumulator.. asta e. Sa auzim de bine!

<small>--- Mesaj completat în 06 Oct 2007 22:30 -------------</small><br/>

Ai dreptate, dupa ce l-am frecat la cap, si la automat, s-a dus si bateria si tot la service a ajuns.... nasolie.

 

 

Taticu' ..... mi-am luat.. bujii noi noute, si-am reincarcat acumulatorul, merge de rupe pamantu' , asta era - bujii noi - ca daca nu ai experienta si ineci motorul ca ... , costa, si se ineaca foarte usor, tragi un pic de gaz cand nu trebuie si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca era cricu pus nici macar nu invartea , da la el invarte da nu porneste , si banuiesc ca sa chinuit ceva si dupa ce s-au uscat bujiile , io ma gandeam sa mai pui niste benzina k saraca nu o avea , sau sa dai drumu la robinet

 

Corect, numai foarte putine motocicletele vechi la "Emergency Stop" taie doar aprinderea, mi se pare exclus ca una fabricata in 2004 sa nu taie si releul de la demaror.

Corecta si observatia cu benzina, mi-am descarcat si eu odata bateria prin primele zile pentru ca aveam ceva mizerie intr-unul din carburatoare, cuiul pontou se blocase, benzina a curs prin furtunul de prea-plin pe jos si nici nu mi-a dat prin cap sa incerc pe rezerva cand stiam ca am acolo cam 10 litri, dar de fapt aveam acolo doar ce a venit in plus cand am intreptat-o de pe cricul lateral.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu prea inteleg de ce ziceti voi ca trebuie schimbate bujiile daca sunt inecate, ca doar nu sunt mamifere, sa respire aer si cand primesc benzina sa le stea in plamani si sa moara inecate :moto: . Pe bune acum, daca vi se uda o soseta, o aruncati la gunoi, ca-i inecata sau mai bine o puneti la uscat ? :cheers:) .

 

Am intalnit si eu o data un caz grav de inecare, deci amicul chiar insistase la greu cu shocul si demarorul, era plin de benzina pe galerii, prin chiulasa, peste tot. Solutia de forta majora - scos doua bujii - doar la alea aveam acces cat de cat lejer - incalzite cu bricheta - cate o bricheta de fiecare bujie :lol:, tinute in flacara pana ardea rau de tot la mana, insurubate in chiulasa, apoi impins (inca o tura) si a pornit, in cei doi cilindrii ceilalati, din mijloc, au plecat abia dupa vreo 30 de secunde, deci a fost caz clar de soaking wet :) . Bujiile isi fac in continuare treaba, au supravietuit inecului.

 

Asa... a doua confuzie - tot pentru incepatori - faceti distinctia intre o baterie descarcata (nu mai invarte demarorul, pentru ca a invartit 15 minute deja si nu mai are energie in ea) si o baterie MOARTA (nici asta nu mai invarte, dar are in schimb vreo 3-4 ani de "experienta" si defectul major este incapacitatea de a mai stoca curent, nu doar lipsa remediabila de energie).

 

Pe iarna motocicletele pornesc mult mai greu la buton, mecanismul de shoc nu e la fel de eficient ca la masini, circuitul de ralanti-soc pulverizeaza mai greu decat la masini benzina (si vorbim de masini cu carburator, gen dacia si oltcit, care desi beneficiaza de baterii de 5 ori mai mari decat alea de motocicleta, tot fac figuri majore la pornire).

 

Asadar, procedura de pornire motocicleta pe frig : se trage socul la maxim (ca de-aia au inventat proiectantii shocul ala, pentru pornirea la rece). Se da la demaror in reprize de cate maxim 5-6 secunde, cu pauza de 10-20 de secunde intre ele, in total as zice maxim 3 reprize, eventual ultima dusa pana la 10 secunde. Apoi STOP cu demarorul, ca sansele de pornit scad la fel de mult cu cat cresc sansele de inecat bujiile. Se trece deci la planul 2 - pornirea prin impingere. Bagat in viteza 3 - profitat eventual de vreo strada in panta usoara, apoi impins la ea cu contactul pus pana - ori porneste - ori obositi rau de tot si atunci "pa-pa" plimbare pe ziua respectiva :lol: .

 

obs - daca la eliberarea ambreiajului roata se blocheaza - motorul are compresie prea mare, atunci trebuie ajutat un pic motorul sa plece din pozitia de repaus - din demaror - deci impins - adunat inertie - ambreiajul tras, apoi atins butonul demaror, apoi eliberat ambreiajul. Grija mare apoi cu ambreiajul - tras imediat ce da motorul semne de pornire, ca altfel pierdeti controlul si se infige motoreta in prima masina din parcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu o motoreta serioasa cu kick-start (honda xl 600) si eram teribil de stresat ca O SA PORNEASCA, dar in sens invers. Eram destul de indoctrinat de povesti cu zburatori peste case sau picioare rupte de la pedala . N-am avut ghinionul asta, eram super atent cand ii dadeam, dar parca prefer sa dau la buton, ca asta macar nu loveste inapoi si nu rupe degetul :burnout: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...