XaeL Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 talonul cu rubrica "instrainat catre..." completata. sau inmatriculare provizorie pe numele lui daca ai radiat-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 12, 2017 Share Postat Mai 12, 2017 (editat) Cu nr provizorii nu se poate circula in afara Ro! Deci @xael nu le stie chiar pe toate Editat Mai 12, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ro_ger Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 bezaru , faci actul de vanzare cumparare cu omul, mergi la fisc si o scoti din evidenta . Urmatorul pas este sa mergi la politie sa o radiezi din circulatie cu mentiunea ca motocicleta pleaca la export. Din pacate in Ro nu se fac numere de export asa ca motocicleta nu poate pleca pe roti ci doar transportata pe remorca ,microbuz ,etc. Mai ai varianta in situatia in care ai incredere in cumparator,va cunoasteti ,ca el sa plece cu motocicleta cu numerele tale ,(faci asigurare pe numele tau nu-i problema) urmand ca dupa ce el o inscrie in Moldova ,sa-ti trimita copii dupa actele de inmatriculare(carte talon de MD) si numarul de circulatie iar tu mergi la politie si o radiezi definitiv. Problema s-ar pute sa fie pentru el la intrare cu motocicleta in Moldova ,care nefiind in EU nu stiu ce regim de import are.Asta trebuie sa stie cumparatorul. Te sfatuiesc sa aplici varianta cu radierea din circulatie in vederea exportului ,e mai sigur pentru tine ,eu am dat o motocicleta in Bulgaria si asa am procedat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bezaru Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 (editat) bezaru , faci actul de vanzare cumparare cu omul, mergi la fisc si o scoti din evidenta . Urmatorul pas este sa mergi la politie sa o radiezi din circulatie cu mentiunea ca motocicleta pleaca la export. Din pacate in Ro nu se fac numere de export asa ca motocicleta nu poate pleca pe roti ci doar transportata pe remorca ,microbuz ,etc. Mai ai varianta in situatia in care ai incredere in cumparator,va cunoasteti ,ca el sa plece cu motocicleta cu numerele tale ,(faci asigurare pe numele tau nu-i problema) urmand ca dupa ce el o inscrie in Moldova ,sa-ti trimita copii dupa actele de inmatriculare(carte talon de MD) si numarul de circulatie iar tu mergi la politie si o radiezi definitiv. Problema s-ar pute sa fie pentru el la intrare cu motocicleta in Moldova ,care nefiind in EU nu stiu ce regim de import are.Asta trebuie sa stie cumparatorul. Te sfatuiesc sa aplici varianta cu radierea din circulatie in vederea exportului ,e mai sigur pentru tine ,eu am dat o motocicleta in Bulgaria si asa am procedat. In sfarsit un raspuns util. Multumesc mult de tot pentru informatii. Intre timp cumparatorul voia sa fac procura, sa imi dea banii si sa plece pe ea. Lucru care nu e normal si aveam numai probleme pe urma. Tot din spusele lui(nu stiu cat de reale) cica nu poate inmatricula in Rep.Moldova autovehicule mai vechi de 10 ani. Am ajuns la solutia ca el sa vina cu un prieten....sa fac act de vanzare-cumparare cu el pt ca are buletin de Romania, apoi sa-i faca provura si sa mearga linistit cu ea. Inca odata. Multumesc mult. Editat Mai 13, 2017 de bezaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 Hai sa va dau si eu o problema, daca tot nu se face vreme de plimbat cu mobra: Autoturism, platit rovinieta pe 12 luni in august 2016. Vandut autoturism, pastrat numar, inmatriculat altul. Exista vreo posibilitate de a transfera vinieta pe noua masina? Pe site la cnair sau cum ii mai spune zice doar de schimbarea numarului de inmatriculare. Stiu ca, teoreti, as putea merge asa pt ca numarul apare ca avand vinieta, doar ca verificarea de pe site cere si serie sasiu, iar acolo nu potriveste, ma indoiesc ca ar fi valabila dpdv legal. Asta chiar daca in trafic pozeaza doar numarul. Hm, e grea problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 Vinieta e pe nr sasiu. Am intrebat eu cand am tot mutat mașina de pe un număr pe altul. Deci ramane la cumparator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 (editat) Ramane bdm (bot de Mertzan) la cumparator! E pe nr de inmatriculare si serie sasiu mai putin in cazul in care o platesti prin sms! Daca platesti prin sms cere doar nr de inmatriculare si categoria vehiculului, deci as fi beneficiat linistit de vinieta in cazul meu. @xael, ma asteptam la mai mult de la tine! Am sapat pe site la cnair si am aflat, ca urmare am trimis urmatorul mail la ei si la aia care se ocupa de discriminare, cu tot cu print screen-urile de mai jos. Let the fun begin! Macar sa munceasca si neuronul functionaresc si sa-mi raspunda, ca nu de cateva zeci de lei imi e Am achitat o rovinieta pentru un autoturism inmatriculat cu un anumit numar, rovinieta care este valabila pana in 22 septembrie 2017. Acest autoturism l-am instrainat in luna aprilie, numarul de inmatriculare fiind transferat altui autoturism pe care l-am inmatriculat pe numele meu. Am citit informatiile de pe site-ul CNAIR conform carora rovinieta nu mai este valabila si ar trebui sa achizitionez alta, DAR in acelasi timp am gasit informatia ca aceasta ar putea fi achitata prin sms FARA A SE PRECIZA SERIA DE SASIU, doar categoria vehiculului! In acest din urma caz CNAIR nu mai are cum sa faca distinctia intre 2 autoturisme care ar circula succesiv cu acelasi numar de inmatriculare pe perioada de valabilitate a rovinietei. Faptul ca, in situatia mea, sunt obligat sa achit din nou o taxa pe care am platit-o deja si pe care nu am cum sa o recuperez, iar un alt utitilizator al drumurilor nationale care plateste prin sms nu poate fi verificat, sanctionat sau obligat sa plateasca din nou aceasta taxa, consider ca este o discriminare. Atasez copii dupa informatiile de pe site. Astept cu deosebit interes raspunsul Dvs. Editat Mai 13, 2017 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 13, 2017 Share Postat Mai 13, 2017 Man, eu am sunat la CNADNR sau cum se mai numeste acum ca sa întreb ce se intampla daca schimb numarul la masina. Nu m-au intrebat deloc cum am plătit, mi-au zis doar ca ei au in evidenta nr de șasiu si se updateaza automat cu datele de la DRPCIV, deci sa nu ma stresez. Iar vigneta era luata pe numere straine initial... Nu am sapat atat de tare prin modalitatile de plata cum ai facut-o tu. Posibil insa, daca tot isi updateaza zilnic baza de date cu ajutorul DRPCIV, sa isi ia de acolo seria de sasiu corespunzătoare numarului de înmatriculare dat de tine la plata prin sms. Oricum, in maxim 30 zile vedem răspunsul oficial daca tot le-ai facut o sesizare oficiala. » Post actualizat in 13 May 2017 14:24 ....si scrie si in poza ta nr 3 la litera ii fix ce am zis eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 (editat) Bună ziua! Prin 2009 am cumpărat un scuter Aprilia SR50r de la cineva. La vremea aceea l-am înregistrat la Primărie și am mers fără probleme până când am luat permisul auto, apoi l-am abandonat în garaj. Scuterul încă este într-o stare foarte bună, funcționează ca atunci și m-am gândit să încep să-l folosesc iar. Știu că acum mopedul are același regim ca orice motocicletă sau mașină în ceea ce privește reglementările, asta înseamnă că trebuie (pe lângă RCA, care era și înainte), CIV, ITP. Încercând să intru în legalitate, mă confrunt cu următoarele probleme: 1. Din moment ce e deja înregistrat și am număr de la primărie (la fel cu cel care se pune la remorcă) trebuie să-l mai înmatriculez și să primesc număr normal de motocicletă? Am văzut și scutere cu număr normal și cu numere de la primărie. Cum e corect? 2. Dacă trebuie să-i fac ITP am nevoie de CIV, în orice caz. Problema este că eu nu am acel ”talon verde” din Italia, ca să completez lista de acte. Scuterul nu este furat pentru că a fost verificat în baza de date internațională. Cum mai pot face rost eu de acel talon? (cred că se exclude ca fostul proprietar, care se ocupa cu vânzarea de scutere, să mai aibă ceva, sau să mai dau de el). Mulțumesc! Editat Mai 17, 2017 de IVv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Salut, Daca e moped (<50cmc) ramane cu numar galben de primarie. Pentru ITP trebuie CIV. CIV inseamna ca trebuie sa ajunga la RAR. Avand in vedere ca este deja inmatriculat la primarie, ar trebuie sa fie simplu la RAR, unde sa incerci o eliberare de CIV. Ce e sigur e ca va fi complicat si te vei invarti in cerc. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Mulțumesc de răspuns! Numerele la noi sunt de genul acesta, nu e galben, asta prea puțin contează: M-am gândit și eu că ar fi ușor, doar că tocmai la RAR se sucesc. Din moment ce ea nu apare în baza lor de date, cer această autenticitate a scuterului prin ”talonul verde” ca să poată elibera CIV. Mai e greu și prin faptul că responsabilul pe partea de moto la RAR Tulcea nu e mereu prezent, deci e greu și cu programările. Iar întrebarea cu numărul am adresat-o pentru că un prieten cu o școală de șoferi și-a luat un scuter (49 cmc) acum 2 ani și a fost nevoit să-l înmatriculeze ca pe orice auto și are număr tipizat (”TL XY ABC”). Din cauza aceasta, situația e destul de ambiguă pentru mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Conform legislatiei, inmatricularea mopedelor (sub 50cc) se face de catre primarie (asa zisul numar galben, sau alb in fotografie). Nu inteleg de ce anumite administratii propun numere de inmatriculare care sunt folosite de alte categorii. Deci nu ar trebui sa incerci sa inmatriculezi astfel moped-ul tau. Acum, RAR-ul cere toate documentele necesare pentru a putea elibera CIV. Deci nu vad cum ai putea sa faci fara a furniza acel talon verde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 (editat) Ok, am lămurit măcar un lucru. Acum, RAR-ul cere toate documentele necesare pentru a putea elibera CIV. Deci nu vad cum ai putea sa faci fara a furniza acel talon verde. Ei când și-au dat cu părerea, la RAR, mi-au zis că ar trebui să merg în Italia și să mă duc la autoritatea competentă de acolo, de unde să eliberez un certificat care să confirme autenticitatea (talonul verde). Toată fâțâiala asta costă mai mult decât scuterul și efectiv nu se merită. Înțeleg procesul și de ce vor ei asta, dar din moment ce ea este deja înregistrată, mă gândeam că procesul ar fi mai simplu. Frustrant este că practic nu mai pot face nimic cu acest scuter. Gata, aici se încheie? Editat Mai 17, 2017 de IVv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Ai avea o sansa daca ai copia de la acel talon. Si atunci RAR sa accepte acea dovada. Daca nu, eu zic ca nu ai alta sansa. Nu am sa adaug ce trebuie facut pe viitor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 (editat) La urma urmei nu se merită prea multe complicații, o să mă plimb cu el în curtea mea. Oare îmi trebuie RCA? ) Nu mi se pare absurd ce cere RAR-ul (ca acte), dar mă gândeam că din moment ce o autoritate, Primăria îl înregistrează și atestă că e al meu, ”cu acte în regulă”, eu plătind impozit pe el, acest lucru ar putea înlocui nevoia de a mai demonstra și la RAR faptul că e autentic. Se presupune că l-am înregistrat cu acte în regulă (ceea ce am și făcut, ei nu mi-au cerut niciun talon, l-am înregistrat cu un contract de vânzare-cumpărare, scris de mână, niște copii de buletin și un carton cu specificațiile, care însă nu avea nicio ștampilă și l-au acceptat ca atare), de ce ar mai vrea o confirmare RAR-ul de la mama lui din Italia? Deși înțeleg procesul, sună ca și cum am o mașină luată la SH (proveniența fiind din Italia) și deși a mai trecut pe la 2-3 oameni în România, mie încă îmi cere talonul verde de Italia, de la reprezentanță. Am crezut că autenticitatea poate fi confirmată de cealaltă autoritate care l-a înregistrat, fără să mai fie nevoie de reverificarea trecutului. LE: Nu mă deranjează ca principiu, scuterul nu e furat, a fost verificat, mă deranjează ideea de a merge până în Italia, când frumos ar fi ca bazele de date să comunice. Poate alți useri cu mopede au fost în aceeași situație? Editat Mai 17, 2017 de IVv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 (editat) nu pot da copy paste pe compul de la munca. dar poti intra pe codulrutier.tk si gasesti acolo integral textul de lege; sper sa fie actualizat cu toate modificarile recente 1) mopedul are o definitie clara (art 6): sa nu aiba peste 50cmc si sa nu depaseasca prin constructie 45km/h (mai sunt niste criterii dar pe scurt sunt astea doua); daca al tau poate mai mult, trebuie inmatriculat - adica numar normal, TL xx YYY; daca se incadreaza la moped, trebuie inregistrat - adica numarul ala galben (sau alb la tine) de primarie 2) la art 9 scrie ca si pt vehiculele inregistrate la primarie, adica mopede, e necesara CIV; acuma, al tau fiind deja inregistrat, esti intr-o zona cel putin gri 3) tot la art 9 scrie ca vehiculele inmatriculate au nevoie de ITP, nu scrie acelasi lucru si despre cele inregistrate 4) art 76 spune ca trebuie sa ai RCA vezi si tu la o statie ITP ce zic aia... daca exista ITP pentru mopede sau nu. eu din lege deduc ca nu. si vezi daca al tau e moped sau nu. am impresia ca are viteza maxima peste 45km/h Editat Mai 17, 2017 de XaeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 Mulțumesc pentru răspunsul documentat! 1). Din punct de vedere tehnic și din ceea ce scrie în certificatul de înregistrare este moped (viteză maximă de 45 km/h, până în 4kW). 2). Ca să elimin alte dubii, l-am înregistrat fără nicio ”intervenție” din partea mea, așa cum au făcut și prietenii mei, la vremea aceea, în 2009, procesul a fost foarte simplu și l-am înregistrat cu actele de mai sus + taxele obligatorii de atunci. 3). Aici așa mi s-ar părea normal și mie. Amuzant ar fi dacă ar începe să ceară și pentru trotinetele electrice, segway-uri și alte nebunii. 4). De RCA știu, mereu am circulat cu. O să mai întreb și la o stație ITP. În 2013, de dor, am ieșit la o plimbare și m-a oprit poliția. Aveam RCA valabil și m-a atenționat că va trebui să-mi fac și ITP la el, nu m-a amendat în niciun fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 ITP e posibil sa nu poti face daca nu figureaza in baza de date a RAR (adica daca nu are CIV) oricum, tot la statia ITP afli si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 (editat) Cu ITP-ul cred că e clar că trebuie și este necesară implicit și existența CIV. /index.php?/topic/689923-itp-sau-nu-49-cc/page-3 http://www.politisti.ro/forums/topic/7102-acte-moped/ - dovada că mai multe primării emit certificate de înregistrare fără CIV. Editat Mai 17, 2017 de IVv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Mai 17, 2017 Share Postat Mai 17, 2017 (editat) CAPITOLUL VÎnregistrarea vehiculelor Art. 23. - (1) Se înregistrează de către consiliile locale numai mopedele, tractoarele care nu se supun înmatriculării, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, şi troleibuzele omologate, potrivit legii, de către Regia Autonomă "Registrul Auto Român", precum şi tramvaiele, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, care nu păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, şi vehiculele cu tracţiune animală. (2) Înregistrarea vehiculelor în condiţiile prevăzute la alin. (1) se realizează de către consiliile locale pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul, reşedinţa ori sediul proprietarii vehiculelor respective. (3) Procedura de înregistrare şi radiere a vehiculelor de către consiliile locale se stabileşte prin hotărâre a consiliului local, cu avizul consultativ al Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor. (4) Autovehiculele, remorcile, mopedele, tractoarele care nu se supun înmatriculării, maşinile şi utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole, forestiere, care păstrează caracteristicile de bază ale unui tractor, din dotarea Ministerului Apărării, Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a Serviciului Român de Informaţii se înregistrează la aceste instituţii numai dacă au fost omologate, potrivit legii, de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" şi pot, după caz, să fie înmatriculate, în condiţiile legii. Art. 1. - Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot circula şi pot fi utilizate pe drumurile publice din România numai dacă starea lor tehnică este conformă cu Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor. Art. 2. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot fi menţinute în circulaţie numai dacă se face dovada încadrării acestora în cerinţele tehnice specifice stabilite prin reglementările prevăzute la art. 1, prin efectuarea inspecţiilor tehnice periodice. (2) Obligaţia efectuării inspecţiilor tehnice periodice, precum şi a respectării periodicităţii acestora, în funcţie de categoria de vehicul, revine deţinătorului legal al vehiculului. (3) Categoriile de vehicule supuse inspecţiei tehnice periodice şi periodicitatea inspecţiei tehnice sunt următoarele: a) autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la 6 luni; autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune - la 2 ani; c) autovehicule destinate transportului de persoane şi care efectuează transport de persoane în interes personal, care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la un an; d) autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi sau în regim de închiriere - la 6 luni; d1) autovehicule utilizate pentru învăţarea conducerii auto - la un an, cu excepţia autovehiculelor utilizate pentru învăţarea conducerii auto care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, pentru care periodicitatea este de 6 luni; d2) autovehicule speciale ambulanţă - la un an; e) autovehicule destinate transportului de mărfuri, având o masă totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - la un an; f) remorci şi semiremorci având o masă totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - la un an; g) autovehicule destinate transportului de mărfuri, având o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 3.500 kg - la un an; h) remorci şi semiremorci având o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 3.500 kg - la 2 ani, cu următoarele excepţii: - remorci şi semiremorci apicole, precum şi rulotele, pentru care periodicitatea este de 3 ani; - remorci şi semiremorci agreate pentru transportul mărfurilor periculoase, pentru care periodicitatea este de un an; i) motociclete, mopede, autovehicule cu 3 roţi şi cvadricicluri - la 2 ani; j) tractoare având o masă totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg - la un an; k) tractoare având o masă totală maximă autorizată care nu depăşeşte 3.500 kg - la 2 ani; Art. 2. - (1) Pentru fiecare tip de vehicul rutier omologat de tip, R.A.R. eliberează producătorului vehiculului, reprezentantului acestuia sau importatorului: a) certificatul de omologare naţională a unui tip de vehicul. În baza omologării naţionale de tip a întregului vehicul, deţinătorul omologării de tip eliberează o copie a certificatului de omologare de tip pe care se va atesta conformitatea vehiculului fabricat cu tipul omologat şi care va însoţi fiecare vehicul fabricat în conformitate cu tipul de vehicul omologat; sau certificatul de omologare CE a unui tip de vehicul, de la data aderării României la Uniunea Europeană. În baza omologării comunitare (CE) de tip a întregului vehicul, deţinătorul omologării de tip eliberează un certificat de conformitate care va însoţi fiecare vehicul fabricat în conformitate cu tipul de vehicul omologat. (11) Pentru fiecare vehicul rutier omologat individual, R.A.R eliberează solicitantului omologării, la cererea acestuia, un certificat de omologare individuală. (2) În vederea înmatriculării, a înregistrării sau a comercializării în România, R.A.R. eliberează cartea de identitate a vehiculului, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe. (3) În vederea eliberării cărţii de identitate a vehiculelor, R.A.R. asigură şi încadrarea acestora din punct de vedere tehnic, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul emisiilor poluante. Caracteristicile tehnice ale unui vehicul înscrise de R.A.R. în cartea de identitate reprezintă datele oficiale de referinţă pentru acel vehicul. RCA trebuie. ITP trebuie. Daca nu ai CIV, inregistrarea la primarie s-a facut cu incalcarea legii. Nu ai CIV, nu poti face ITP. Sigur nu a avut niciodata CIV? Vezi la RAR daca pot sa il caute dupa seria de sasiu la ei ca poate cine stie. Editat Mai 17, 2017 de Officer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IVv Postat Mai 18, 2017 Share Postat Mai 18, 2017 RCA trebuie. ITP trebuie. Daca nu ai CIV, inregistrarea la primarie s-a facut cu incalcarea legii. Nu ai CIV, nu poti face ITP. Sigur nu a avut niciodata CIV? Vezi la RAR daca pot sa il caute dupa seria de sasiu la ei ca poate cine stie. Cu ITP și RCA am lămurit. N-am CIV și n-am avut niciodată, scuterul acesta nu există în baza de date de la RAR, totuși este înregistrat. » Post actualizat in 21 May 2017 20:34 Am atașat cartonașul primit la cumpărare unde sunt trecute specificațiile tehnice. Alături de acesta, mai am un contract de vânzare-cumpărare scris de mână și certificatul de înregistrare de la primărie, în care nu este nicio secțiune pentru seria CIV, cum am văzut la cele din prezent. Fiind un act personal, nu îl voi uploada aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fanel27 Postat Mai 18, 2017 Share Postat Mai 18, 2017 buna seara stimati colegi, o intrebare scurta am: Daca eu cumpar o motocicleta de la cineva din acelasi judet cu mine, care are valabile itp-ul si asigurarea, eu pot circula cu aceasta, sau doar dupa ce o trec pe mine se poate? din ce stiam eu, ai dreptul 30 de zile de la achizitie sa o folosesti, timp oferit pentru a reusi inmatricularea. Acu la noi cum este nebunia cu inmatricularile, sigur o programare as avea peste vreo 2 luni Sau pentru a circula cu ea, este necesar sa-i scot numere rosii(care cred ca se obtin tot cu programare?) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 19, 2017 Share Postat Mai 19, 2017 Numere rosii se scot doar daca o aduci fără numere din alta tara. Sau daca o cumperi noua, din Ro. Deci nu si in cazul tau. In cazul tau poti circula cu ea 30 zile de la data înstrăinării trecute pe certificatul de înmatriculare de catre fostul proprietar. Daca vanzatorul nu a scris nimic acolo, poti circula cu ea asa cat vrei (nu e chiar legal dar nici nu iti iei amenda daca te opreste politia in trafic) In etapa asta nu conteaza ca ai numere din același judet sau nu. Diferența cans e din acelasi judet este ca la final poți ramane cu numerele daca nu le vrea fostul proprietar inapoi si daca nu vrei tu numere preferentiale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Mai 19, 2017 Share Postat Mai 19, 2017 In cazul tau poti circula cu ea 30 zile de la data înstrăinării trecute pe certificatul de înmatriculare de catre fostul proprietar. Daca vanzatorul nu a scris nimic acolo, poti circula cu ea asa cat vrei (nu e chiar legal dar nici nu iti iei amenda daca te opreste politia in trafic) Poti circula cat vrei asa, poti sa o si vinzi asa, totul perfect legal. Este problema fiscului, nu a politiei rutiere, indiferent daca a scris pe spatele talonului sau nu "instrainat catre..". Am facut eu acu ceva ani, nu cred sa se fi schimbat legea asta. Daca sari din cele 30 de zile o sa platesti amenda la fisc si atat, eu am platit 50 de lei, acum sa fie ~70 lei. Am fost inclusiv in Grecia asa, nici cea mai mica problema. Singurele probleme pe care le vad sunt amenzile alea de radar care se vor duce la fostul proprietar sau in caz de buseala, va fi mai dificil cu RCAul ... Una peste alta, e mai bine sa o inmatriculezi cat de repede posibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Mai 19, 2017 Share Postat Mai 19, 2017 (editat) daca treci de cele 30 zile de la data instrainarii de pe talon fara a o inmatricula, nu mai ai drept de circulatie si politia iti ridica talonul daca te prinde daca trec 30 zile de la data de pe CVC fara sa o inregistrezi la taxe locale, acolo e doar o amenda de vreo 70 RON Editat Mai 19, 2017 de XaeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.