Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 2, 2005 Share Postat Februarie 2, 2005 Salutare, ma gandeam ca poate imi spune cineva de unde pot sa iau niste span mai mare pentru toba.... . Ma gandeam la un loc de unde a mai luat si altcineva sau stie ca pot gasi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Februarie 2, 2005 Share Postat Februarie 2, 2005 (editat) DAca trebuia span "mare" in toba bagau japonezii. daca vrei span la o strungarie gasesti. Editat Februarie 2, 2005 de Vreau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 japonezii au bagat filtre romanii le-au scos romanii baga span Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 Span? Asta e prima data cand aud de asa ceva Cum dreq sa bagi span in toba si de ce ??? Crezi ca pe toba doar ies gaze arse?In anumite conditii e posibil ca "rasuflarea"motorului sa-ti traga ce ai bagat tu in toba inapoi spre supape...daca ai bagat span,span trage Daca vrei sa obtii un sunet mai "de groaza" dar nu cu toba complet goala sa-ti ia direct talonul, trebuie sa faci tot un fel de filtru....free-flow gen Akrapovic,Micron samd.Acordezi pas cu pas toata constructia pana scoti ce sunet vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 Span? Asta e prima data cand aud de asa ceva Cum dreq sa bagi span in toba si de ce ??? Nu te gandi la pilitura si alte cacao-uri, e vorba de firele alea lungi si groase de span care raman de la strung. Si asa ceva se baga in tobele auto din inox (care nu au filtre) ca sa nu faca galagie... Toba mea e goala si face frumos rau, dar vorba ta nu vreau sa raman fara talon... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 mergi la o strungărie şi da-i lu nenea de acolo o vodca sau cincizeci de mii si iti da ala un sac nu cateva fire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 da mah da care stie o strungareatza ca eu nu stiu asta intreb io p-acilea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 Mie mi-a spus un nene care s-a ocupat cu fabricarea tobelor de inox pt dacii in special (dar a facut si pt motorete) ca cel mai bun span e cel de aluminiu . In lipsa de span cred ca se pot folosi cu succes si bureti de spalat vase facuti tot din span da de inox. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 e o idee, dar ma intreb acolo inauntru cu ce draq ii prind sa nu ii scuipe la 15000 rpm sau sa ii traga pe galerie inapoi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 3, 2005 Share Postat Februarie 3, 2005 (editat) Cu span nu e bine deloc (vezi AXA) ar fi o solutie cu bureti de inox dar si astia se infunda la un moment dar cel mai bine cum a zis si AXA sa faci tu niste filtre sau ceva distantieri suporti etc in care sa bagi buretii de inox. Nu baga span in nici un caz stii ce am zis sa o lasi cum a facut-o Japonezul ca nu face de ieri moto si chestiile astea sunt studiate in ani de incercari si practica cum ai scos filtrele fuge dar si papa mai mult. Eu te sfatuiesc sa faci alte filtre egale ca dimensiuni cu cele originale dar sa dai gauri mai mari si sa le dai progresiv in functie de zgomot. Editat Februarie 3, 2005 de DCSAN20 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 3, 2005 Admin Share Postat Februarie 3, 2005 (editat) Salut.. Si eu am tobele goale de inox la Vulkan-ul meu 1500.. Se aude tare de tot-exact ce trebuie la un chopper-dar mi-este frica si mie sa nu ramin fara talon..anul trecut m-au oprit de trei ori pe chestia asta si numai eu stiu cum i-am pacalit sa nu-mi ia talonul! Ce este de facut pentru a face un amortizor de zgomot: 1.Masori diametrul tevilor(sau tevii de esapament) pina la intrarea in toba finala. 2.Cauti o teava de inox sau aluminiu la depozitele care au asa ceva(cauti in Pagini Aurii),teava care sa aiba exact diametrul tevilor tale de pe motocicleta(2,3 mm in plus sau minus nu este o problema.) Inoxul este fara moarte,dar mai greu de prelucrat ulterior,aluminiul mai usor de prelucrat si ca greutate,dar mai greu de gasit. Bucatile de teava trebuie sa aiba max 1,5 mm grosime in carne pentru a se prelucra mai usor si a nu ingreuna toba finala.. Lungimea tevilot trebuie sa fie mai mica cam cu 20mm decit toba finala. 3.Partea cea mai grea a intregii probleme acum incepe!! Trebuiesc date gauri cu un burghiu de max1.5/2 mm in teava la distanta de 2mm una de alta in asa fel incit la final teava respctiva va arata ca o sita.Trebuiesc citeva mii de gauri date si toata treaba se face mult mai usor pe o masina de gaurit fixa,eventual la un atelier de strungarie. Este o treaba destul de migaloasa,dar cu rabdarea treci marea..asa se spune! 4.Trebuiesc deasemenea facute la strung doua capace din aluminiu cu o gaura pe mijloc care sa aiba chiar diametrul exterior al sitei astfel obtinute,in asa fel incit aceasta sa aiba la fiecare capat un capac de acesta fix. Diametrul mare al acestor capace trebuie sa aiba exact diametrul interior al tobei tale finale,in asa fel incit tot acest ansamblu va intra in toba finala si va fi fixat pe aceasta cu niste suruburi. 5.In spatiul format intre sita si toba finala se introduce vata de sticla,cit mai bine tasata(sau buretii aceia de vase de metal..eu personal nu am auzit de metoda asta,dar ma rog!) 5.Cind totul este gata,sita astfel obtinuta se introduce in interiorul tobei finale si se fixeaza de aceasta cu niste suruburi care strapung toba si se prind in acele capace de aluminiu cu filet. Cam asta este tot!! Este intr-adevar destul de munca si te costa si ceva bani,ai nevoie de un strungar bun si cu rabdare,dar toba astfel obtinuta nu mai are moarte.. Nu stiu daca am fost destul de explicit sau daca m-am facut inteles,dar daca ai nevoie suna-ma si ne putem intilni(daca esti din Bucuresti) sa-ti explic totul cu o foaie de hirtie in fata. Spor la treaba LUIGI VICOL:0722/625.710 Editat Februarie 3, 2005 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 Uite cam cum arata toba mea inainte de operatie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 Si cum arata dupa operatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 Acum vin si intreb cateva lucruri care poate vor folosi si altora nu numai mie, si anume: Poate creste cunsumul, si daca da cam care ar fi motivul?? Poate afecta in vreun alt fel motorul (desi nu cred dat fiind faptul ca ies gazele arse mai usor)? Cum se poate doza zgomotul pe care il face fara a mai adauga alte filtre in interiorul finalului (micsorarea interiorului prin adaugare de vata de sticla sau ce draq de material e ala intre peretele tobei si suport)?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 Acum vin si intreb cateva lucruri care poate vor folosi si altora nu numai mie, si anume:Poate creste cunsumul, si daca da cam care ar fi motivul?? Poate afecta in vreun alt fel motorul (desi nu cred dat fiind faptul ca ies gazele arse mai usor)? Cum se poate doza zgomotul pe care il face fara a mai adauga alte filtre in interiorul finalului (micsorarea interiorului prin adaugare de vata de sticla sau ce draq de material e ala intre peretele tobei si suport)?? Esti Toma Necredinciosul Sunt curios ce o sa raspunda baietii. Asteptam pareri si opinii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 (editat) Acum vin si intreb cateva lucruri care poate vor folosi si altora nu numai mie, si anume:Poate creste cunsumul, si daca da cam care ar fi motivul?? Poate afecta in vreun alt fel motorul (desi nu cred dat fiind faptul ca ies gazele arse mai usor)? Cum se poate doza zgomotul pe care il face fara a mai adauga alte filtre in interiorul finalului (micsorarea interiorului prin adaugare de vata de sticla sau ce draq de material e ala intre peretele tobei si suport)?? La 4 timpi consumul scade cand toba e goala sau lipsa (creste randamentul motorului prin eliminarea pierderilor produse de amortizarea sunetului) oricum diferenta e de cateva procente. Nu afecteaza fiabilitatea motorului decat prin faptul ca te duci mai repede in zona rosie Daca vrei sa amortizezi sunetul o poti face prin modificarea lungimii tobelor si diametrelor orificiilor. E vorba de rezonanta incintei. Nu baga prostii in ea (vata de stical, burete, etc). Mai bine lasai sitele originale daca le vroiai silentioase Editat Februarie 4, 2005 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 La 4 timpi consumul scade cand toba e goala sau lipsa (creste randamentul motorului prin eliminarea pierderilor produse de amortizarea sunetului) oricum diferenta e de cateva procente. Nu-i chiar asa de simplu totusi. Unghiurile de distributie (avansul si intarzierea la admisie si evacuare) sunt calculate pentru o anumita rezistenta pe care o opune circuitul de evacuare. Unghiul de forfecare a distributiei (suprapunerea avansului la admisie cu intarzierea la evacuare) are ca scop realizarea unei umpleri cat mai bune a cilindrului cu amestec proaspat si evacuarea cat mai completa a gazelor arse. Prin eliminarea sitelor se realizeaza o micsorare a rezistentei de curgere a gazelor de espament, acestea ies mai repede din cilindru si permit admisia unei cantitati mai mari de carburant (coeficient de umplere ridicat). De aici rezulta o crestere destul de semnificativa de putere dar si o marire a consumului. Acesta este principiul de functionare in cazul tobelor "sport", iar la unele motociclete se impune o interventie asupra reglajelor de dozare a carburatiei (sau kituri de injectie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 Nu-i chiar asa de simplu totusi. Unghiurile de distributie (avansul si intarzierea la admisie si evacuare) sunt calculate pentru o anumita rezistenta pe care o opune circuitul de evacuare.Unghiul de forfecare a distributiei (suprapunerea avansului la admisie cu intarzierea la evacuare) are ca scop realizarea unei umpleri cat mai bune a cilindrului cu amestec proaspat si evacuarea cat mai completa a gazelor arse. Prin eliminarea sitelor se realizeaza o micsorare a rezistentei de curgere a gazelor de espament, acestea ies mai repede din cilindru si permit admisia unei cantitati mai mari de carburant (coeficient de umplere ridicat). De aici rezulta o crestere destul de semnificativa de putere dar si o marire a consumului. Acesta este principiul de functionare in cazul tobelor "sport", iar la unele motociclete se impune o interventie asupra reglajelor de dozare a carburatiei (sau kituri de injectie). Ai vazut cine stie,este exact ce-ti spuneam si eu dar nu asa detaliat. La drum lung cand tii motorul in ture constante poate scade consumul dar in oras cand o forjezi si "mesteci" in cutie se duce mai bine dar si consuma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 La 4 timpi consumul scade cand toba e goala sau lipsa (creste randamentul motorului prin eliminarea pierderilor produse de amortizarea sunetului) oricum diferenta e de cateva procente. Nu baga prostii in ea (vata de stical, burete, etc). Mai bine lasai sitele originale daca le vroiai silentioase Poate la comuniste unde admisia si evacuarea se face naspa conteaza . Nu la Japoneze. Ce comuniste ati vazut sa treaca de 10.000 de ture? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 4, 2005 Share Postat Februarie 4, 2005 dar daca reduc in diametru interiorul tobei am sansa ca rezonantza "camerei" sa fie mai mica si sa mai atenueze din zgomot??? Eu am scos filtrele in ideea pe care toti o cunoastem si nu pentru surplus de putere (cat ar putea insemna cateva procente la un motor de 400cmc si 60hp), ci pentru a fi auzit mai bine pe strada. Dar am realizat ulterior ca nivelul de zgomot este destul de ridicat (pornesc alarme la masini, etc...), asa ca incerc sa mai atenuez... Tocmai din motivul asta am si pus acest topic aici. Eu ma gandeam ca, conform imaginilor de mai sus daca as dubla sau tripla stratul de vata de sticla dintre peretele exterior si tubul perforat care este suportul materialului, poate as obtine o rezonantza mai mica, stratul mai gros de material sa absoarba din zgomot... @silver: imi recomanzi sa reglez din nou avans distributie si carburatie?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Februarie 5, 2005 Share Postat Februarie 5, 2005 Dupa scoaterea sitelor din tobe nu este nevoie de interventii asupra distributiei (modificarea unghiurilor de avans nu s-ar putea face oricum decat prin inlocuirea axului cu came, adica mai bine... ). In schimb este destul de probabil sa fie necesar un reglaj al carburatiei. Aceasta necesitate se poate constata prin ceva nereguli in functionare (lipsa de putere la anumite turatii, rateuri la decelerare sau la rece, intreruperi...) sau prin indicatorul "universal" al functionarii motorului, culoarea bujiei (despre asta s-a mai discutat). Spre exemplu, daca bujia aste alba, inseamna ca motorul merge cu amestec sarac, se suprainalzeste si de aici apar uzuri premature (asta pe langa minusul de putere care nu poate multumii pe nimeni). In rest, despre "arhitectura" tobelor (mai exact a sitelor) nu stiu nici eu foarte multe si chiar m-ar interesa un site sau un articol bine documentat pentru ca am in plan sa-mi modific motorul (cine-a mai vazut chopper silentios ). As fi curios de exemplu cam cum si din ce sunt construite tobele zgomotoase si filtrele de aer eficiente, care imbunatatesc sunetul si performantele motorului fara a-i dauna cu nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 5, 2005 Share Postat Februarie 5, 2005 Vedeti ca se trezesc astia din nou vezi Euro 1 si o sa va ceara tobe omologate ca in UE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Februarie 6, 2005 Share Postat Februarie 6, 2005 am sesizat ca intre 6000 si 9000 se comporta ca si cum nu ar avea putere dar de la 9000 la 15000 se duce super bine, de unde deduc ca ar trebi sa merg la service sa regleze cele 4 carburatoare. In rest de pornit porneste instant, consum cam mare... etc Tot nu am primit inca un raspuns la capitolul diminuarea diametrului interior al tobei versus amortizare zgomot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 6, 2005 Share Postat Februarie 6, 2005 (editat) uite 2 solutii folosite pentru amortizarea zgomotului. Prima este de la un motor in 4 timpi. A 2-a e de la un motor in 2 timpi. amorizorul e doar partea din dreapta, dupa ce se termina conurile. Prin modificarea volumelor si a diametrelor gaurilor si tevilor poti sa modifici sunetul Editat Februarie 6, 2005 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Februarie 6, 2005 Share Postat Februarie 6, 2005 In schimb este destul de probabil sa fie necesar un reglaj al carburatiei. Din ce am citit eu pe forumuri străine, treaba asta se face obligatoriu când modifici eşapamentul, tocmai din motivele enunţate de tine (se schimbă curba de cuplu, apar zone moarte pe turometru sau se modifică cele deja existente, etc). Uite aici: http://www.eric-gorr.com/twostktech/carbtuning.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.