Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buna seara,

 

Nu vrea si bai...trebuie sa cumpar un rotor, probabil si un stator si un nou combo constituit din rectificator/regulator + doua CDI-uri...Wow!...Distractie la maxim dar daca tot ne-am pus pantofii de bal, pai atunci sa valsam pana-i rupem, nu? La masuratoare rotorul a dat 5,5 Ohm in timp ce recomandarea era de 5...oare aia 0,5 Ohm sa influenteze intregul intr-atat incat sa prajeasca aprinderea? Domeniul asta ma depaseste cu ani-lumina. Din telefon in telefon am ajuns la Kaore Moto unde am cunoscut un japonez care se ocupa de mecanica. Disperat fiind l-am flancat strategic iar el n-a prea mai avut de ales si a dat curs invitatiei de a veni pana la atelierul meu. Mi-a zis urmatoarele: cand vine vorba de o problema la o motocicleta care in aparenta e ok dar care nu vrea sa porneasca ai o sfanta trinitate de verificat: scanteia, timing-ul si amestecul...m-a lamurit bustean...timing-ul era ok, amestecul n-am cum sa-l verific dar benzina-i vine din plin, Slava Cerului asa ca singurul suspect ramane problema cu electrica. Am un singur as in maneca si am de gand sa-l folosesc cu intelepciune, si anume, am sa dau jos regulatorul si cdi-urile de pe celalalt CB pe care-l am, le montez mai apoi cu electrianul de fata si am de gand s-o pornesc rapid pentru ca el sa poata face masuratorile de rigoare. Daca se parlesc din nou inseamna ca rotorul si statorul trebuie comandate musai...daca nu, inseamna ca am avut ghinjon cu rectificatorul care probabil c-a venit varza de afara... e si asta o posibilitate de luat in calcul.

Maine aflu mai multe.

 

Pe mai tarziu Fratie...

Editat de EssadBey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,imi pare rau ca ai dat de necaz chiar asteptam sa vad o filmare cu motoru pe drum ,eu cred ca ar trebui sa iei in calcul ceva din instalatia electrica ori sa omis ceva si a dat la masa si ti a prajit CDI urile ori este ceva gresit in instalatie, astea nu se puteau arde oarece.. adica pe vechea instalatie au mers si pe asta noua poc de aci aici este buba , si scuzama ce este acel rectificator/regulator ,nu este releu de incarcare mai pe romineste sau este vreo piesa mai speciala .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Acel rectificator/regulator este piesa care transforma curentul alternativ generat de rotor in curent continuu. El primeste curentul AC la vrac, il perpeleste in DC si-l da cu lingurita mai departe tuturor consumatorilor cat vrea muschii lor fara sa-i parleasca. Practic sunt mai multe diode montate intr-o carcasa din aluminiu prevazuta cu niste striuri/aripioare de racire si capsulate intr-o rasina, ceva...nu stiu sigur. Inainte erau doua lucruri separate dar s-au decis la un moment dat sa le uneasca intr-una din motive care ma depasesc. Nici eu nu stiu sigur ce naiba e acolo dar fortat de imprejurari am inceput sa citesc avid tot ce e legat de subiectul asta doar doar oi intelege ce naiba s-a petrecut. Nu exclud nici posibiliattea ca electricianului sa-i fi scapat ceva sau sa fi legat ceva aiurea insa la verificarile primare totul pare facut conform schemei din manualul oficial al dealerilor Honda. Nu pricep... Ideea pe care am retinut-o cu ocazia asta e urmatoarea: rotorul este o componenta care dupa cate am citit incepe s-o ia razna la circa 24-27000 km iar rectificatorul ala blestemat (cel recomandat de producator) e sensibil ca dracu. Toti cei care vand piese cafe prin State cand ajung la subiectul rectificator incep promovarea cu "nu v-ati saturat de problemele cu incarcarea sau sa impingeti la motor?...Eu va ofer aceasta varianta de foaie verde mult mai durabila si garantat fara de probleme..." Carpy's sau Dime City Cycles, Joker etc...iar asta, dupa mine, e un semn ca ceva candeste in Danemarca. Sunt realmente incuiat. Cand am luat mobra de la neamt am pornit-o la bateria masinii sale iar CDI-urile erau balosite cat cuprinde dar pe mine ma interesa faptul ca motorul maraia cum trebuie...maine o sa aflu si daca e cazul, realmente inlocuiesc toata instalatia si o iau de la zero. Oricum, alternatorul e comandat deja iar alea trei retsante sunt si ele pe vine. E ridicol, am ajuns aici ca sa ma impiedic in scula lui Tesla, ce pana mea?!...

 

Pe maine. Bafta



Neata,

 

Traiesc cu speranta ca azi o sa inceapa sa curga piesele comandate cu ceva timp in urma. N-am mai miscat un deget de cand cu problemele de la alternator si nu ma simt deloc in largul meu... avansul, rotorul, statorul, rectificatorul/regulatorul si CDI-urile, toate sunt pe drum insa nu stiu unde anume pentru ca n-am primit niciun tracking number asa ca astept ca Penelopa. Ce altceva mai bun am de facut? Am bibilit cablurile de acceleratie si de ambreiaj, le-am gresat, am mai facut cate ceva pe ici pe colo dar pana nu-mi vin piesele alea nici sulea nu poate face nimic in plus....Ma rog, ar mai fi cate ceva dar e deprimant asa ca...

 

Stiu ca e inca devreme dar fac cercetari adanci legate de urmatorul meu proiect si acum ca mi-am conturat destul de clar in minte cam ce vreau sa fac, am inceput sa fiu nerabdator sa dau Cafe-ul odata jos de pe capra ca s-o iau de la capat cu cealalta motocicleta. Stiu, ma mananca rau in palme dar pentru mine a devenit ca un drog povestea asta cu construitul de la zero... O sa va tin la curent.

 

Pe mai tarziu



'Neata Baieti,

 

Ieri la amiaza tarziu mi-au sosit Avansul si Platina CB-ului asa ca azi le montez si rezolv cu treaba pe partea stanga a motocicletei. Ramane partea dreapta unde vine alternatorul compus din celelalte piese, componente care trebuie sa pice cat mai curand; eu sper ca azi, pentru ca week-endul asta sa reiau lucrurile de unde le-am lasat balta acum mai bine de doua saptamani. Am o presimtire ca lucrurile se vor indrepta imediat ce voi monta toate alea si ca rezolv pentru multa vreme de acu inainte problema cu electrica...pacatoase mai sunt belelele cu partea asta pentru ca nu-s ca la mecanica unde identifici problema si o remediezi imediat...Aici ai de infruntat milioane de inamici invizibili cu denumiri care mai de care mai ciudate ca Ohmi, wati, jouli, volti, amperi etc care cand se pun de acord iti pot face viata un cosmar. Daca e sa privesc insa si partea plina a paharului, problemele la capitolul electrica mi-au servit pe post de scoala si zic asta deoarece fortat fiind de imprejurari acum stiu mai multe despre domeniul asta si, culmea, n-as fi crezut vreodata in viata mea, chiar incep sa inteleg principiile dupa care functioneaza fiecare element din sistemul de incarcare si aprindere, chestii care pentru mine erau de domeniul SF. Lesson learned...Maktoub (asa a fost scris)...Universul asta are un ritm pentru toate iar eu probabil ca "dansam" in contratimp cu el, chestie care s-a cerut remediata imediat cu o rigla peste palme... Numai asa-mi pot explica situatia de fata fara sa-mi imprastii mintile de nervi...

 

Mi-a sosit si dispozitivul laser pentru aliniat pinioanele asa ca tot azi si verific daca sunt aliniate corespunzator. Mergem inainte, boys...mergem inainte spre victoria finala.

 

Pe mai tarziu

Editat de EssadBey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ofofof !

Pacat .

Buna dimineata. Ieri trebuia sa achizitionez o motocicleta veche insa n-a fost sa fie, si din delicatete fata de vanzator, un om deosebit pe care-l respect enorm, n-o sa ma lansez in comentarii elaborate. Am fost foarte aproape s-o iau dar nu ne-am inteles. Nu-i bai, sapam mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua,

 

Cafe-ul meu este 100% functional. Am montat toate piesele comandate si i-am reglat avansul la stroboscop iar acum sta in 1000 de ture fara probleme. Dupa sutele de roni aruncate pe specialisti si pe "specialisti", unul mai bun ca celalalt, toate raspunsurile la intrebarile legate de functionarea proasta a alimentarii precum si a celor legate de aprindere au fost aflate de mine, de unul singur dar numai dupa zeci si zeci de ore de cautari asidue pe net iar asta este de neacceptat. Postarea de fata e dedicata in special celor care au un CB750 DOHC sau intentioneaza sa achizitioneze unul.

 

1-Alternatorul (compus din stator si rotor) este o componenta care, de regula la un CB750, se duce la padure dupa circa 20000-26000km. Rotorul se masoara punand aparatul de masura pe Ohm si asezand cele doua ace "+" si "-" pe inelele din cupru, indiferent de ordine. Valorile normale sunt intre 3,5-5 Ohmi. Daca valoarea maxima (masurata la rece, adica la 20 grade Celsius) este depasita chiar si de 0,1 Ohmi atunci rotorul trebuie schimbat de urgenta pana nu buseste Regulatorul/Rectificatorul piesa care la randu-i va arde si CDI-urile. Orice alta valoare fata de toleranta aceea de 1,5 Ohmi reprezinta un scurt circuit pe undeva iar asta va duce la supraincarcarea bateriei pana la fierbere. Parerea mea este ca ar fi recomandata instalarea un voltmetru undeva la vedere pentru a monitoriza alimentarea si preveni pagubele generate de rotor sistemului care sunt extrem de costisitoare (160 euro rectif/regul si cate 80 de euro CDI-urile)

 

2-Regulatorul/Rectificatorul. Aceasta piesa cu dubla functie este in principiu o salba de diode capsulate intr-o carcasa din aluminiu, piesa care are rolul de a transforma curentul alternativ in curent continuu. Ideea e ca inca din fabricatie aceasta piesa s-a dovedit a fi foarte instabila. Orice variatie in rotor poate busi piesa intr-o clipita iar asta este frustrant. Restaurarea unei motociclete implica, firesc, achizitionarea de piese OEM recomandate de catre producator insa daca ai de a face cu o piesa care n-a performat nici in 1979 de ce ai crede c-o s-o faca in 2013, nu? Eu am descoperit doua firme care produc Rectif./Regul. performante pentru curse moto, una ceheasca (merci Black Wolf) si una britanica. Englezii s-au oferit sa mi-o produca la comanda dupa cerintele mele ceea ce este super cool.

 

3-CDI-urile..Piesele astea sunt loterie curata. OEM-ul s-a dovedit a fi naspa iar cele din Germania nu m-au lasat balta pana azi desi le-am tot testat in ultimele 24 de ore. Bine, e adevarat c-am facut-o dupa ce am schimbat alternatorul si rectific/regul. Aici inca nu ma pot pronunta deloc

 

4-Advance Timing Unit-ul este o alta componenta care se uzeaza cam la aceeasi km ca si rotorul...parerile sunt impartite. E bine sa-l schimbi si odata cu el si Timing Plate-ul (platinele) asta desigur, daca nu-ti cumperi un Electronic timing Unit... si scapi de platine... Nota Bene: Cand strangi piesa la locul ei nu trebuie sa aplici o forta mai mare de 25Nm asa ca o cheie dinamometrica ar fi de folos.

 

5. Firing Order-ul...asta e o poveste de groaza la CB750...atentie mare cand asezi fisele la locul lor. Sunt doua bobine; de la stanga la dreapta, numerotam fisele 1,2,3,4. Ordinea de aprindere este urmatoarea 1-2-4-3 iar fisele se aseaza astfel: fisa 1 la pistonul 2; fisa 2 la pistonul 3; fisa 3 la pistonul 1; fisa 4 la pistonul 4.

 

Toate cele de mai de sus au fost probleme cu care m-am confruntat si pe care de rezolvat le-am rezolvat singur dupa o gramada de nervi si de cautari pe net asa ca m-am gandit ca daca din intamplare careva sa va lovi de situatii similare, toate informatiile scrise de mine aici ii vor fi de folos cumva.

 

Maine o scot la plimbare in jurul atelierului...asta daca nu ma va manca serios in palme s-o fac azi...

 

Pe altadata. Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ochii nostri vor vedea ceva?

Salut,

 

O sa vada, desigur. Ieri am scos-o in jurul atelierului desi inca mai aveam cate ceva de prins pe ea insa cine se mai putea stapani?!...nene, m-a speriat de moarte. In primul rand nu eram imbracat ca pentru un cafe, adica lejer; aveam o geaca Belstaff atat de rigida pe mine incat am facut febra musculara doar aplecandu-ma peste rezervor ca sa ma tin de ghidon. Ideea e ca daca era sa cad cumva, geaca aia era perfecta. Ea m-a scos din kakaolu cand am plonjat in freza cu Triumph-ul asa ca n-am ce-i reprosa la capitolul safety. Si cum stateam io cocotat pe ea cu genunchii la gura am realizat ca franele sunt noi deci abia de tin dar numai dupa insistente serioase, ca acceleratia e diabolic de rapida deci ma rugam la Dzeu sa ma tina ambreiajul si ca ambreiajul in care-mi pusesem toate sperantele mai trebuia scurtat ca actiona numai dupa ce-l apasai la capat...iar toate astea erau constientizate in timp ce coboram in spirala 6 rampe lungi de 10m cat sa ajung la parterul atelierului. Wow, cand am ajuns in strada, intreg as adauga eu, pur si simplu m-am mai nascut odata. Curgeau apele pe mine ca de la robinet iar casca Schuberth devenise un acvariu cu gold fish... Daca trec de RAR inseamna ca inspectorul de acolo ori este surd ori e un smintit care adora motocicletele "no matter what" si poate trece peste uraganul care se dezlantuie la dosul cafe-ului meu. Aduceti-va aminte de cel mai zgomotos Harley pe care l-ati auzit vreodata si va promit ca ala o sa sune ca un scuter electric pe langa CB-ul meu. Daca ma pune dracu sa trec pe langa un refugiu de tramvai sau pe langa o statie RATB mai mult ca sigur ca las un urma mea intinsi pe asfalt cativa cardiaci in agonie... E incredibil de zgomotos! Scutur pomii de frunze si cad vrabiute moarte daca o ambalez nitel sub ei. Serios, spun asta pentru ca m-au injurat trei oameni din atelier sarind in acelasi timp cativa coti in sus in timp ce eu coboram mai religios ca oricand "spirala aia a mortii", si nu orice fel de oameni, ci mecanici care lucreaza intr-un atelier auto unde aud tot felul de motoare unul mai damblagit ca altul. E adevarat ca in timp ce treceam pe langa ei mobra mea tuna si fulgera mai abitir ca furtuna de ieri si mai scapa pe ici pe colo cate un rateu care suna ca un obuz de artilerie tras la Stalingrad adaugand un punct-doua la teroare dar asta o s-o rezolv din avans dupa ce o trec la reglaje fine... Important e ca acum e functionala si ca e gata de drum. Trebuie insa sa gasesc o solutie alternativa la finalele mele daca vreau s-o fac inmatriculabila si acu asta este tema mea de lucru.

 

Anyfuck, pentru prima data in 10 luni ieri am adormit ca un prunc, adanc si fara vise, fericit ca Adam la tzatza Evei dupa ce a rontait din mar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Salut,

 

Combo-ul Belstaff/Schuberth m-a scos din handel la accidentul din primavara asa ca troneaza sus de tot pe lista mea cu accesorii favorite, motiv pentru care il si alesesem pentru primul ride test facut cu Cafe-ul. In clipa impactului cu asfaltul ma gandeam c-o sa aud cu siguranta un "trosc" pe undeva insa cand m-am dumirit pe unde naiba e cerul si pe unde e pamantul si m-am ridicat fara sa ma doara pe nicaieri imediat m-am felicitat pentru alegerea facuta cu intelepciune. Daca Doamne Fereste o sa mai cad vreodata, sper din tot sufletul sa fiu in armura aia medievala. Problema mea a fost ca socoteala facuta acasa, desi corecta, in targ mi-a cam dat cu virgula pentru ca jacheta aia nu e potrivita deloc pentru postura abordata pe cafe din motiv ca nu te lasa sa ridici mainile prea mult punand astfel o presiune mare pe umeri si pe brate. Bocancii, culmea, aceeasi pe care i-am avut in picioare si la accident marturie fiind ranile din pielea lor, si ei s-au dovedit neinspirati pentru ca se agatau in pedale si nu ma lasau sa flexez piciorul...Iar casca mea era inundata pentru ca ma treceau valuri de transpiratie, in parte din motivele enumerate mai sus, si in rest de inerentele probleme tehnice care apar la genul asta de proiect :)

 

Primele impresii avute sunt greu de sters asa ca deja mi-am luat anticipat niste masuri de precautie investind rapid in 4 tipuri de ghidoane cafe care, pe langa clubman-ul pe care-l am deja la atelier, urmeaza sa le testez inainte sa trec la masuri dramatice care implica modificarea seii sau mutarea comenzilor de picioare. Mai am si ghidonul de rezerva al Triumph-ului meu, care mai e si negru pe deasupra, deci am solutii imediate pana sa vina celelalte de afara. Cea mai de bun simt idee care mi-a trecut prin cap a fost imbunatatesc postura ridicand ghidonul de pe furca cu cativa cm punand la loc top tree-ul original. Daca nu ma coafeaza solutia cu ghidonul o sa umblu si la sea. In poze, mobra mea, asa cum e acum, e sexi dar la ce bun daca se transforma intr-un cosmar la rulatul pe strada? Chiar nu ma ajuta deloc. Trebuie sa fie practica. Desigur ca toate socotelile astea trebuiau facute inainte dar cum e primul meu proiect de gen am dreptul la ceva circumstante atenuante, nu? La probele la rece nimic nu m-a deranjat insa odata scoasa pe strada...deh, invatam, invatam... Maine ii dau bice cu cele doua ghidoane pe care le am deja si-i fac un nou test ride, cu poze de data asta...vedem ce iese.

 

Pe maine. Ride safe boys!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rezervorul ala arata de milioane. doar ca nu se potriveste cu restul mobrei. adica ala e vopsit stil rat-bike, iar restul motocicletei e impecabila.

e ca si cum iei o tiganca de pe strada cu moloz sub unghii si o imbraci intr-o rochie de 5000EUR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri am rotit surubu' 2 ture in sensul acelor de ceasornic. peste inca o luna o sa caut si o dinamometrica sa'l pun la cuplu.....

 

 

...io cred ca e naspa :blbl:

 

:pics:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri am rotit surubu' 2 ture in sensul acelor de ceasornic. peste inca o luna o sa caut si o dinamometrica sa'l pun la cuplu.....

 

 

...io cred ca e naspa :blbl:

 

:pics:

Salut,

 

Daca vorbesti de advance timing rotor, ai grija sa nu tii contra de pe partea cu alternatorul pentru ca la un moment dat o sa fortezi in pinisorul ala de ghidaj si o s-o scoti din punct si astfel n-o sa mai reusesti sa-i reglezi avansul deloc.Tine contra pe piulita prin care trece surubul de prindere in vibrochen iar strangerea e de maxim 25Nm, adica echivalentul unei banale strageri "la mana"... E din seria patite si drese...

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

M-am obisnuit ca-n ultima vreme dupa ce reusesc s-o pornesc, in mod cert a doua zi sa am o problema la aprindere si situatia nu mai poate continua asa. De fapt, nu mai putea pentru ca am facut sapaturi adanci in subiectul asta si am descoperit niste lucruri oarecum surprinzatoare despre CB750 DOHC dar mai intai sa ma explic...

In 1979 Honda s-a decis sa faca trecerea de la motoarele SOHC la DOHC. Ca diferenta, pe langa aspectele evidente legate de design, de carburatie si de motor, japonezii au modificat si instalatia electrica anuntand lumea astfel ca urmeaza o noua era. Ei bine, ca orice inceput dealtfel (la capitolul electrica implicit sau mai ales) reusita a fost partiala cel putin pana prin 1981 si sustin asta pentru ca am aflat de peste ocean de la proprietarii de CB-uri ca este de domeniul banalului ca toate Hondele CB750 produse din 1979 (lucky me) pana prin 81-82 au probleme grave atat la incarcare cat si la aprindere. Grave, dar nu de remediat. Eu, Sandokan sadea, cand m-am hotarat ca vreau sa construiesc doua Cafe-uri am pornit in cautarea unor CB750 acceptabile la pret, pana in 1980 si neaparat identice fara sa ma interesez si de alte amanunte "banale" de genul problemelor de notorietate cum ar fi cele mentionate mai sus. Pana la capat nu-i o tragedie, e mai provocator asa, nu?

 

Asa cum am mai mentionat si in postarile anterioare, eu m-am zgarcit la tarate si am ascultat sfaturile de a nu schimba alternatorul vechi gandindu-ma ca n-as face altceva decat sa umflu inutil nota de plata care deja era si asa revoltatoare..dar cat m-am inselat. Trebuia sa-mi fi asculat instinctul! DA, alternatorul trebuia inlocuit, in special rotorul. Iarasi DA, Regulat/Rectif. se cerea la randu-i inlocuit pentru ca e deosebit de sensibil. Si in sfarsit DA, CDI-urile se cereau musai inlocuite pentru ca cele de pe mobra erau scurse si mozolite. Ei bine, eu am cumparat doar Regulat/Rectif. si CDI-urile. Nu m-am interesat de fabricant sau de "housing"-ul lor (plastic sau aluminiu), ci numai de codul recomandat de catre fabricant. Am sunat, am intrebat, mi-au raspuns afirmativ si eu am platit. Big mistake!. Asa cum ziceam si altatdata: n-au performat in 1979, de ce ar performa in 2013, in special daca sunt fabricate de terti si nu de Honda. Am motat totul la loc si i-am dat o cheie. Prrrrrrr...si a doua zi fas!

Investigatii peste investigatii si descopar ca Regul/rectif. si CDI-urile sunt duse la padure. Citesc, ma documentez pe "n"-spe forumuri si aflu ca rotorul trebuie sa dea la citit intre 3,5-5 Ohmi si ca el arde Regulatorul ala blestemat care trage dupa el si CDI-urile. Scuip in oglinda, cumpar tot ansamblul plus aprinderea (timing rotor si timing plate) furios nevoie mare si dau sa o pornesc. Prrrrr....prrrrr... CE P!@ ma-sii???? Fac cercetari pe forumuri pana dau de o informatie care m-a pus pe ganduri: ordinea de aprindere. La toate motoarele in patru timpi ordinea de aprindere e 1234 numai la Honda e 1243!...Fuck me!...Cum ma-sa de a mers la mine? Cica sunt cazuri cand poti merge si km intregi cu fisele aiurea puse pentru ca mergi in doua pistoane...n-as fi zis ca merge aiurea dupa cum suna motorul...verific in carti si informatia e oarecum acolo dar nu e explicit desenata pe nicaieri...sau cel putin n-am vazut-o eu...asez fisele de la bobine in ordine de la stanga la dreapta fisa 1 la pistonul 2, fisa 2 la pistonul 3, fisa 3 la pistonul 1 si fisa 4 la pistonul 4. Dau o cheie si mrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....totul in regula! La fel, nimic notabil schimbat...Wow! O masor la incarcare si e ok, o scot la plimbare, o aduc inapoi si a doua zi dau s-o pornesc din nou. Clanc!... Nu tu scanteie!...WTF!!!!!... Masor CDI-urile si oha! Arse!...Incep sa rag la pereti ca un leu muscat de taune si-mi smulg parul de pe cap plin de spume la gura injurand ca la usa cortului...45 de minute mai tarziu scuip imbufnat ultima injuratura si ma apuc sa verific din nou toata partea electrica...zabovesc o idee in dreptul butucului de cheie apoi sting tigara si inchid atelierul...

 

Seara tarziu ma asez din nou la calculator cumpar CDI-urile din nou si daca tot eram acolo ma enervez si cumpar si butucul de cheie pentru ca numai ala ramasese neilocuit din toata electrica apoi incep sa caut pe net in draci...si caut si caut si la un moment dat dau peste un forum ciudatel in care descopar o conversatie de 7 randuri intre doi tipi, un pusti si un tip mai la 50 de ani dupa descrierea de sub poza avatarului. Subiectul: aprinderea naspa la un DOHC...Tipul mai varstnic ii raspunde ca e normal sa aibe probleme de natura asta la un CB750 DOHC si ca el s-ar uita mai intai la rotor...ce sa spun! Al meu e nou si in parametri ma gandeam io...apoi ii zice sa se uite la Regulator...mda...zic eu...pustiul insista ca s-a uitat si acolo...apoi, mosu zice ceva ce m-a facut atent: ai curatat butucul de cheie? Am ramas masca...pustiul ii raspunde ca nu. Mosu-i da un link obscur cu pozele unui butuc de cheie desfacut bucati si-i zice sa curete bine contactele pentru ca odata pornita mobra, daca are butucul nefunctional din motive de mizerie sau de contacte perlate etc atunci provoaca o supraincalzire a CDI-urilor prin intermediul Regulatorului...!!!!????!!!!!. CB750 DOHC nu are CDI-uri desi sunt vandute sub denumirea asta. Are niste ignitoare sau niste "unitati de scanteie tranzistorizate". Regulatorul primeste semnal de la butuc iar daca butucul e murdar supraincalzeste regulatorul si astfel se bulesc CDI-urile...

 

Ajung la atelier si desfac butucul...

post-70651-0-37898300-1373485782_thumb.jpg

Jegos cat cuprinde... Doamnelor si domnilor, infractorul asta mic asta mi-a scos peri albi cat nu mi-au scos toti clientii mei plus toata casnicia mea plus cei doi copii ai mei toti luati la un loc.

 

Acum astept sa-mi vina butucul plus CDI-urile si sper c-am incheiat cu toata prostia asta de electrica care mi-a mancat zece ani din viata. Sunt surprins ca am invatat intr-o luna atatea lucruri despre un domeniu care de cand ma stiu mi-a repugnat...Omu cat traieste invata, nu?...Ei bine, eu am luat meditatii pe bani grei.

 

Pe mai tarziu dupa ce ma-ntorc de la RAR. Asfalt uscat



ERATA

 

"Grave, dar nu de remediat" a se citi "Grave, dar nu de neremediat"...pentru chitibusari, "desicur"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,scuze ca intervin imi pare rau ce ai patit dar parerea mea este ca tu ai ceva gesit in instalatia electrica ,tu ai aceste probleme du pe ce ai refacut instalatia ,iar o prnesti merge o opresti a doua zi poc deci iti ramane sub tensiune sau un consumator care da la masa si baga in scurt instalatia consumatorul nu este mare ca ar lua foc dar indeajuns sa prajeasca cdeiurile verifica izoltia la platina si acolo poate fi o problema ,eu as face o proba iarasi cu vechia instalatie asta daca mai exista macar pe zona motor incarcare fara consumatori.o seara buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,scuze ca intervin imi pare rau ce ai patit dar parerea mea este ca tu ai ceva gesit in instalatia electrica ,tu ai aceste probleme du pe ce ai refacut instalatia ,iar o prnesti merge o opresti a doua zi poc deci iti ramane sub tensiune sau un consumator care da la masa si baga in scurt instalatia consumatorul nu este mare ca ar lua foc dar indeajuns sa prajeasca cdeiurile verifica izoltia la platina si acolo poate fi o problema ,eu as face o proba iarasi cu vechia instalatie asta daca mai exista macar pe zona motor incarcare fara consumatori.o seara buna.

Salut Frate,

 

Mersi mult de sugestie...M-am gandit la inceput ca n-as avea masa suficienta pe undeva si vad ca si tu esti oarecum de aceeasi parere. Vopsitoria electrostatica are reputatia ca e un excelent izolator si dupa ce m-am tot conversat cu diversi electricieni atat de aici cat si de afara mi-au confirmat intr-un fel banuielile ca n-as avea masa pe undeva. O sa verific si aspectul asta pentru ca sunt deja pe tavan. E incredibil de infect domeniul asta al electricii iar aici depind de altii pentru ca nu ma pricep. La mecanica e usor: identifici problema cu ochiul liber si o remediezi prin reparatie sau prin inlocuire dar aici ai de a face cu "lupTatori de guerrilla", nene. Dusmani invizibili care-ti trag "perverse de la Targul Ocna" si fug in ceata...Ohmi, volti, masa...pi@ ma-sii de treaba ca nici nu stii incotro s-o apuci sau de unde s-o apuci... O sa verific si asta dar pentru asta eu trebuie s-o pornesc, nu?...sau cum altfel? Sa iau la mana toti consumatorii???

 

Salutare din nou,

 

Dar daca am un consumator care baga un scurt pe instalatie asta n-ar presupune ca ar trebui sa se arda si o siguranta pe undeva? Amandoua sigurantele generale, de fapt amantrei sigurantele sunt intregi, celelate 6 sigurante din cutie sunt intacte asa ca e posibil sa fie asa cum spui? De ce loveste CDI-urile si nu altceva? Ma gandesc ca problema e "locala" si ca are legatura directa cu butucul de cheie, CDI-urile si Regulatorul/Rectificatorul...Din triunghiul asta blestemat CDI-urile si Rectificatorul sunt parte atat in alimentare cat si in aprindere asa ca daca intai m-am uitat urat la rotor, acum m-am rasucit 180 de grade si privesc urat si la butuc...Daca aveam un shotgun le rezolvam imediat si treceam baricada la biciclisti, mama ei de treaba....

 

...Sa fie vorba de vreun volt rebel care scapa pe undeva si cum n-are masa sa se zbenguiasca pe toata instalatia????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Maestre,

 

Urmarec cu mare interes saga celor doua rebele:)) , iar pana acum neavand ceva idei cu plus valoare nu mi-am bagat nasul prin topicul tau (mi-am permis doar sa savurez lecturand).

Din umila-mi experenta de electrician, imi permit cateva observatii/sugestii/intrebari:

- ai masurat cumva tensiunea la bornele releului regulator ?

- dupa cum ai remarcat si tu, un scurt nu prea vad a fi. Daca protectiile sunt bine dimensionate, ar fi trebuit sa lucreze.

- nu mai retin, folosesti un acumulator nou? Daca lasi motorul nepornit, moare cumva acumulatorul?

 

V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce spui tu aici asa ar trebui dar sigurantele daca citesti au minim 5 ap daca ai un scurt mic gen srapungere izolator sau bec,led ,circuit elecronic astea au sub 5am no sa iti arda in veci siguranta ia verfica desfa borna plus de la instalatie cu contactul luat si da la borna daca face scantei mici e clar ca sta sub tensiune un consumator,sau verifica cu un aparat de masura pe + instalatie sa iti dea 00 cu minus insalatie,apropo cu poza de la contact am vzut altele de zeceori mai urate nu cred ca este de acolo ca sa te soti din perei la mufa de la contact scoatel din circuit si baga un strap pe plus ,un sfat ia legatura cu userul cristi 57 este un profesionist in inst moto anteberice si omul iti va gasi buba ,tot el ma invatat si pe mine este un perfectionist contacteazal si nu vei regreta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regulatorul primeste semnal de la butuc iar daca butucul e murdar supraincalzeste regulatorul si astfel se bulesc CDI-urile...dar am uitat sa mentionez ca toate astea se petrec cand turezi motorul la peste 2000rpm...eu am scos mobra la plimbare si cum ambreiajul meu tinea numai cat sa nu-mi opreasca motorul eu turam si scapam usor maneta cat sa nu opresc mobra...deci i-am cam dat turatii la greu pana am coborat rampele alea...probabil ca atunci butucul ala jegos mi-a dat CDI-urile peste cap..caut si eu sa inteleg



ce spui tu aici asa ar trebui dar sigurantele daca citesti au minim 5 ap daca ai un scurt mic gen srapungere izolator sau bec,led ,circuit elecronic astea au sub 5am no sa iti arda in veci siguranta ia verfica desfa borna plus de la instalatie cu contactul luat si da la borna daca face scantei mici e clar ca sta sub tensiune un consumator,sau verifica cu un aparat de masura pe + instalatie sa iti dea 00 cu minus insalatie,apropo cu poza de la contact am vzut altele de zeceori mai urate nu cred ca este de acolo ca sa te soti din perei la mufa de la contact scoatel din circuit si baga un strap pe plus ,un sfat ia legatura cu userul cristi 57 este un profesionist in inst moto anteberice si omul iti va gasi buba ,tot el ma invatat si pe mine este un perfectionist contacteazal si nu vei regreta .

OK man...hai ca nu prea mai am de ales si o sa-l contactez...Merci de sfat.



Salutare Maestre,

Urmarec cu mare interes saga celor doua rebele:)) , iar pana acum neavand ceva idei cu plus valoare nu mi-am bagat nasul prin topicul tau (mi-am permis doar sa savurez lecturand).
Din umila-mi experenta de electrician, imi permit cateva observatii/sugestii/intrebari:
- ai masurat cumva tensiunea la bornele releului regulator ?
- dupa cum ai remarcat si tu, un scurt nu prea vad a fi. Daca protectiile sunt bine dimensionate, ar fi trebuit sa lucreze.
- nu mai retin, folosesti un acumulator nou? Daca lasi motorul nepornit, moare cumva acumulatorul?

V

Salutare,

 

Mersi mult de aprecieri...refulez, nu scriu opere literare...incerc sa impartasesc cele traite cu mobrele mele cautand astfel sa-i ajut cum stiu mai bine pe cei carora inima le de ghes sa se apuce de asemenea aventuri... E un soi de jurnal da' public.

Am un acumulator nou Antigravity 12 Cell cu Litiu, parca...Nu moare acumulatorul...sau cel putin nu mi-a trecut prin cap sa verific la plecare si mai apoi dimineata ca sa vad daca pierde pe undeva...asta ar trebui sa fie un semn, asa e!...cat de simplu!... Bornele regulatorului au fost masurate de elctrician si mi-a zis ca-s in regula...dar, si aici e un dar, am sa verific la randu-mi ca poate sunt valori anormale....nu stiu ce sa zic... Toate informatiile voastre sunt piste noi pe care am sa le explorez din lipsa de contraargumente..

 

Mersi mult de ajutor, baieti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua, am ajuns si eu aici cam din greseala dar una care nu o regret. incep prin a va felicita asupra proiectelor si va doresc la mai multe. intentia mea e sa va prezint ceva la care am lucrat vreo 3 luni. va rog sa va dati cu parerea, sa vedem daca si place ce am facut :)

post-73566-0-40468100-1373799922_thumb.jpg

post-73566-0-55745900-1373799935_thumb.jpg

post-73566-0-11769800-1373799950_thumb.jpg

post-73566-0-10527800-1373799962_thumb.jpg

post-73566-0-85271400-1373799977_thumb.jpg

post-73566-0-50458700-1373799989_thumb.jpg

post-73566-0-82836100-1373800003_thumb.jpg

post-73566-0-73204900-1373800013_thumb.jpg

post-73566-0-19775800-1373800027_thumb.jpg

post-73566-0-56989400-1373800039_thumb.jpg

Editat de green spider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua, am ajuns si eu aici cam din greseala dar una care nu o regret. incep prin a va felicita asupra proiectelor si va doresc la mai multe. intentia mea e sa va prezint ceva la care am lucrat vreo 3 luni. va rog sa va dati cu parerea, sa vedem daca si place ce am facut :)

salut, arata foarte interesant proiectul,inspecial farul ,o intrebare cum se comporta carburatoarele cu filtrele sport ,ai facut alte reglaje sau au mers si asa.bravo :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua, am ajuns si eu aici cam din greseala dar una care nu o regret. incep prin a va felicita asupra proiectelor si va doresc la mai multe. intentia mea e sa va prezint ceva la care am lucrat vreo 3 luni. va rog sa va dati cu parerea, sa vedem daca si place ce am facut :)

E...patrata! Me likey! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...