Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil e de la rotor si atunci e cauza numarul unu a stricarii GS-urilor. Magnetii se desprind la turatii mari de pe rotor si atunci trebuie schimbat tot modulul ala. Zona rosie nu trebuie atinsa decat ocazional (a se citi din greseala) pentru ca oricum cuplul acolo e mic.

 

Ieri m-am lovit si eu de problema 'fuel starvation'. La un drum scurt dus am mers cu 140 cu pasager. La intors, de la 130 a inceput sa scada pana la 100, desi tineam de acceleratie in aceeasi pozitie. Nu cred ca e vorba de vant, am mers 175 cu ea fara probleme (acum 2-3 sapt), parca nu mai accelera intr-a 6-a peste 110-120.

Probabil ca daca ma duc sa fac o tura acum nu mai exista problema asta, apare doar ocazional.

Voi cum ati facut sa o rezolvati? (am mai citit despre ea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ocazional, si eu ma mai trezesc ca sunt pe la 11 mii de ture! E o placere, de la 6-7 mii pana la vreo 10 mii trage ca nebuna!

La 10 mii intra Ram-Air-ul, incepe sa suiere!

Care mergeti sambata dimineata spre mare, la intrunire???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca amicul strunfulica a fost mai rapid ca mine. Totusi postez aici ce am postat si la topicul de intalniri, sa nu se inteleaga ca doar GS-istii sunt bineveniti:

 

Azi am vorbit cu strumfuadi si am hotarat ca sambata dimineata sa plecam spre mare.

So, cine doreste sa se alature unui grup de GS-isti (500) este binevenit. Nu alergam, nu ne rupem in figuri, mergem la mare sa ne distram acolo!

Plecarea va fi sambata dimineata, de la 6:15 din fata Petromului de la service Diham. O sa ne invartim pe acolo vreo 10min. pt intarziati, restul ne prind din urma. Vom merge pe autostrada soarelui, pentru cei dornici sa ni se alature pe drum!

Abia astept sa ne vedem cat mai multi, cu cat mai multi cu atat mai bine! Detalii mai discutam si in seara asta la Arc, daca nu ploua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drum bun si asfalt uscat!

 

Mi-am dat seama de problema cu 'fuel starvation'. Sunt eu prost, mi-am pus niste aparatori de vant la manere si se pare ca designul lor nu e pentru viteze mari (atunci care ar fi scopul?). La peste 120 aparatoarea din dreapta imi apasa frana de fata si ramanea blocata in pozitia asta. Acum tre sa ma gandesc cata benzina am consumat ampulea si cata uzura am facut la placute... :banana:

Problema e recenta, s-au destrans suruburile care tineau fixate plasticurile... sa nu faceti ca mine :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am crezut ca e de la vant :banana:

:lol:

Nu, oricum tot timpul verific frana sa aibe cursa completa, aparatorile alea se mai apasau si cand le sprijineam de ceva si trebuia sa le indrept. Doar ca n-am facut legatura pana acu. :what:

 

Nu stiu care era faza, nu se simtea ca e franata decat cand incercam sa trec de 120, atunci si vantul apasa mai tare pe frana...

Editat de brainwash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri m-am lovit si eu de problema 'fuel starvation'. La un drum scurt dus am mers cu 140 cu pasager. La intors, de la 130 a inceput sa scada pana la 100, desi tineam de acceleratie in aceeasi pozitie. Nu cred ca e vorba de vant, am mers 175 cu ea fara probleme (acum 2-3 sapt), parca nu mai accelera intr-a 6-a peste 110-120.

Probabil ca daca ma duc sa fac o tura acum nu mai exista problema asta, apare doar ocazional.

Voi cum ati facut sa o rezolvati? (am mai citit despre ea)

Salurate!

'fuel starvation' !!! sa fie oare ce mi se intampla mie??!! :cheers:

 

problema mea e in felul urmaritor: ies pe dn1, cu pasager, dau a 6-a 120-130km/h...bag mai tare mana-n gas 140...si la un moment dat nu mai trage. O simt cum smuceste, exact ca arunci cand nu mai ai benzina. Las mai moale...la fel, smuceste, si nu mai trage neam. In momentul in care strang ambreiajul, moare mototul. Dau la automat si nu porneste...e clar, carburatoarele sunt uscate. Dau robinetul pe direct, las cateva secunde si pe urma porneste fara probleme.

Problema nu apare intotdeauna...si nu apare daca tin robinetul pe rezerva.

Sunt sigur ca e o problema cu alimentare...intr-un fel sau altul nu mai ajunge benzina in carburatoare sau nu e suficienta cea care ajunge

 

ce am verificat: futunele de la rezervor la robinet nu sunt sparte sau infundate; filtrul din rezervor nu este murdar; am desfacut robinetul si l-am curatat (nu era nevoie, nu a iesit nici o mizerie din el); am sincronizat carburatoarele... :banana: ce-am mai facut??....am aditivat benzina ca sa curete eventuala mizerie depusa prin carburatoare...

 

ce n-am facut: n-am desfacut/curatat carburatoarele, deocamdata e prea complicat pentru mine, tre' sa ma duc la un mester si n-am avut timp :finger:; n-am verificat pompa de benzina - nu prea cred ca e cazul...

 

A mai patit cineva asta? ce-i cu 'fuel starvation'?? cum pot sa scap de problem??

E foarte nasol...nu vreau sa merg cu 200, dar daca face figura asta intr-o depasire sunt termenat :finger:

 

Bafta maxima tuturor!!

Sa ne vedem cu totii la mare!!

:what: :finger: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica nivelul la plutitor, e pe gstwins.com la howto un tutorial.

Multi au schimbat ansamblul ala de furtunase, sau au pus furtunasul pe direct cu un switch, ca la mobra (fuel petcock).

Problema e ca nu ajunge suficienta benzina in carburator, poti rezolva prin scurtarea traseului, verificat ca rezervorul se aeriseste si nu face presiune negativa (vid), eliminarea filtrului de benzina (daca ai asa ceva).

Incearca sa pui la inceput un furtunas transparent, sa vezi daca vin bule pe el. Pe PRI si REs nu cred ca face figura asta, poti incerca eventual. De fapt ai scris si tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tot la nivelul din camera ma gandeam, poate e prea mic si in regim max. poate da rateuri, volumul de benzina care intra e mai mic ca ala care se duce in carb.

Poate e robinetul de vina? Poate sunt gunoaie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine e alta problema, cam dupa ce consum vreo 5 litri de benzen, ma trezesc ca trage in hopuri, trage ce trage, daca iau vreo curba sau ceva, incepe sa se subtureze chiar daca tin acceleratia in acelasi loc. Prima data m-am speriat si am oprit sa vad ce are si la Arc lumea mi-a zis "lasa ca-l repar eu", si l-au dat pe rezerva, si de atunci cand incetineste din mers il dau pe rezerva, si ma gandeam chiar sa-l las numai pe rezerva. Ati auzit ceva probleme privind aspectul asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In zona rosie nu, dar la 9000 de ture are cuplul maxim (si probabil si consumul maxim :what:), e o placere sa te tragi 'pe-acolo'.

Mie chestia cu benzina mi-o face cand mai am cam 5-7 litri in rezervor. Pun pe PRI si RES si ma indrept catre primul peco, nu de alta dar o singura data sa faci pana prostului cred ca e suficient :banana:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, vazand atatea accidente facute de incepatori si datorita faptului ca noi suntem pe motociclete de incepatori sa zic asa... "ideale", am vb cu Nitescu despre ideea de a face o emisiune la un moment dat in care sa venim sa expunem pericolele, "bubele" dar si avantajele unui incepator pe o motocicleta "linistita" din fire dar care poate sa traga si cu 200/h.

 

Discutam mai multe despre asta pe saptamana viitoare, Nitescu a spus ca se gandeste si el la un format, asa ca sper sa facem o treaba buna, da' toti :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la 9000 e puterea maxima. Io am prins 175-180 pe ceas cu ea, necarenata si fara parbriz si cu bagaje. Dar nu era la vale :laugh:

Aia cu consumul minim la 7000 de ture n-o cred :drink: La turatii mai mari si frecarile interne sunt mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar 200 nu prinde thomase nici a mea carenata, cu mine ascuns pe dupa bambriz.. mai mult de 185 pe ceas nu a vrut sa suie..

poate prinde 200 in vale..

(vitezana lu' tata..)  :drink:

Alo, musiu' Strumfu', am dat o cifra, nu neaparat reala sau nu, ci cifra maxima de pe cadranul vitezometrului. Stiu ca nu bate atata si sincer nici nu ma intereseaza :laugh: Am vrut sa subliniez cu totul altceva in postul anterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia consumului minim este intre turatia cuplului max. si turatia puterii max., adica undeva intre 7000 si 9500.

Nu va ganditi doar la faptul ca la 4000 de ture motorul se invarte de mai putine ori==>mai putina benzina==>consum mai mic, ca nu-i chiar asa.

Fiecare motor e gandit cu o anumita caracteristica de cuplu, cu un max. la o anumita turatie. In acel moment arderea e cea mai eficienta, umplerea cilindrilor cea mai buna. Dupa acea turatie, umplerea cilindrilor se face mai prost, insa creste puterea datorita turatiei. Deci tot ce consuma motorul este pus la roata.

Ce mai pierdeti din vedere e ca la 4000 de ture motorul ala are vreo 40-60 poate la suta din cuplu si putere de care e capabil motorul, asta inseamna ca saracul motor se lupta cu o greutate de 200 de kile, cand ati putea sa-i usurati munca si sa usurati tensiunile care apar in motor, urcand turatia mai spre 7000mii.

Va ganditi doar la consum nu si la motor. E ca si cum ai merge cu o greutate suplimentara dupa tine, in loc sa ai 46CP care sa traga 200kile, ai vreo 30CP care trag aceleasi 200kile.

Nu va caliciti, nu dati pe pere ce luati pe mere! Subturarea, la fel ca si supraturarea nu fac deloc bine unui motor!

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si al meu mi-a luat tot 3.5% (aprox) in mers constant 100-120 la 5000 de ture (asa e a 6-a). La 6000 ture, 100-120, mi-a luat aproape 5% (a 5-a). Poate imi explicati voi. Nu, nu e stricat motorul :drink:

Am vazut si eu curbele de consum la diverse motoare care au un minim la mijlocul plajei de turatie masurate. Ceea ce la GS ar fi pe undeva pe la 7000 (desi nu era curba GS-ului acolo). In general si eu il tin tot acolo, nu supraturez si nici nu subturez, pt ca acolo se simte el bine. Spuneam doar ca am observat ca la 4-5000 de ture consuma mai putin la acelasi regim de mers. Si da, sunt de acord cu postul de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa, apropo de viteza maxima, si eu am prins aproape 180, la o turatie de 9500ture. Exact ca la carte: viteza maxima la turatia de putere maxima!! Ce vrei, japonezi!

Insa viteza la care se simte bine e cam 100-130, cand ai vreo 6500-7000 de ture.

A mea a luat 4%! Probabil din cauza stilului de condus: fiecare frana de motor sau fiecare inferioara e precedata de un spritz din acceleratie. Dar nu-i bai! Mi se pare jenant sa-mi schimb stilul de condus pt un consum de -0.5l/%.

Editat de rmg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am scos recent cam 7% in regim oras. Nu cred ca se va mai repeta 'performanta', dar am un diesel si cand ma sui pe motor trebuie sa-l 'simt' (descarc mai bine zis). Altfel care ar fi scopul sa ai asa un motor? Plus ca e solutia ideala pentru aglomerarile urbane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi in oras la 50-60/ora in ce turatii o tineti, eu unul o tin in 4000 acolo imi pare ca motorul suna cel mai bine, nici prea turat nici subturat si cred ca la 60 in treapta a 4-a. Cred ca (nu stiu exact) in treapta a 3-a la 60 am 5000, si apoi schimb a 4-a si am 4000. Cam asa cred. Voi o turati mai tare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, eu pana in 5000 de ture am senzatia ca se balbaie, dupa incepe sa traga bine. Nu-mi place sa merg nici cu masina si nici cu motorul intr-o treapta de viteza care nu-mi poate oferi intr-un anume moment posibilitatea unei accelerari bune cat de cat sau a unei frane de motor. In momentul in care mergi subturat, nici una din astea 2 nu le vei avea. Poti schimba intr-o inferioara, insa timpul de reactie trebuie sa fie cat mai mic. Si toate astea pentru ce? Pentru juma de litru de benzina in minus??? No way!!!!

Multi conducatori auto dar si motociclisti nu inteleg ca un motor e gandit sa mearga intre anumite plaje de turatie, intr-un anume regim. Aud de atatea ori ca schimba viteza pt ca se aude motorul prea tare!!!! Lasa-l draq de motor, ca asta-i treaba lui!

Consideri ca daca mergi in stilul asta e consumul prea mare? Inseamna ca nu ti-ai luat masina care trebuie.

Si va mai spun un lucru, pe care sunt convins ca il stiati insa vi-l reamintesc: uzura la un motor e de aprox. 80% in perioada cand e rece, cand nu merge in parametrii lui de functionare si restul de 20% uzura in mersul normal, in regimul in care a fost el gandit! Asa ca mai bine aveti grija de motor cand e rece, aveti grija ca uleiul sa fie cat mai bun si schimbat cand trebuie, nu va mai ganditi ca se duce motorul ca-l duceti in turatia la care, chiar producatorul o recomanda!!!

I rest my case!!! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai 4000 cred ca e turatia corecta !

 

:drink:

 

si urici pana la 5000 si skimbi in mers normal nu sporty !

 

cand scade la 3800 bagi in inferioara si tot asa!

 

parerea mea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia consumului minim este intre turatia cuplului max. si turatia puterii max., adica undeva intre 7000 si 9500.

Nu va ganditi doar la faptul ca la 4000 de ture motorul se invarte de mai putine ori==>mai putina benzina==>consum mai mic, ca nu-i chiar asa.

Fiecare motor e gandit cu o anumita caracteristica de cuplu, cu un max. la o anumita turatie. In acel moment arderea e cea mai eficienta, umplerea cilindrilor cea mai buna. Dupa acea turatie, umplerea cilindrilor se face mai prost, insa creste puterea datorita turatiei. Deci tot ce consuma motorul este pus la roata.

Ce mai pierdeti din vedere e ca la 4000 de ture motorul ala are vreo 40-60 poate la suta din cuplu si putere de care e capabil motorul, asta inseamna ca saracul motor se lupta cu o greutate de 200 de kile, cand ati putea sa-i usurati munca si sa usurati tensiunile care apar in motor, urcand turatia mai spre 7000mii.

Va ganditi doar la consum nu si la motor. E ca si cum ai merge cu o greutate suplimentara dupa tine, in loc sa ai 46CP care sa traga 200kile, ai vreo 30CP care trag aceleasi 200kile.

Nu va caliciti, nu dati pe pere ce luati pe mere! Subturarea, la fel ca si supraturarea nu fac deloc bine unui motor!

:drink:

In momentul in care motorul a atins viteza de croaziera trebuie doar forta sa invinga frecarile. Sunt convins ca daca vei merge constant cu 4000 de ture vei scoate consum mai mic decat la 7000 de ture constant. De ce nu este setat ralantiul din fabrica sa fie 6000 la cald? O tema de gandire...

De acord, accelerarea cand e subturata mareste consumul datorita avansului determinat de sarcina. Cat despre frecarile interne - uleiul nu elimina frecarile ci doar le minimizeaza, uzura e acolo si e proportionala cu numarul de revolutii.

 

Referitor la regimul de mers, in acceleratie o duc pana la 5-6000 ture in regim usor sport, in regim lent schimb la 4000-4500 ture (se schimba cel mai usor fara ambreiaj). Asa iese consum cam 4.2% in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...