Sari la conținut

Grupul posesorilor de SuzukiGS500


Thomas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In zona rosie nu, dar la 9000 de ture are cuplul maxim (si probabil si consumul maxim :what:), e o placere sa te tragi 'pe-acolo'.

Mie chestia cu benzina mi-o face cand mai am cam 5-7 litri in rezervor. Pun pe PRI si RES si ma indrept catre primul peco, nu de alta dar o singura data sa faci pana prostului cred ca e suficient :banana:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, vazand atatea accidente facute de incepatori si datorita faptului ca noi suntem pe motociclete de incepatori sa zic asa... "ideale", am vb cu Nitescu despre ideea de a face o emisiune la un moment dat in care sa venim sa expunem pericolele, "bubele" dar si avantajele unui incepator pe o motocicleta "linistita" din fire dar care poate sa traga si cu 200/h.

 

Discutam mai multe despre asta pe saptamana viitoare, Nitescu a spus ca se gandeste si el la un format, asa ca sper sa facem o treaba buna, da' toti :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In zona rosie nu, dar la 9000 de ture are cuplul maxim (si probabil si consumul maxim)..

nota 4, vii in toamna.. :drink:

 

cuplul maxim il are pe la 7000, la 9500 e puterea maxima..

in alta ordine de idei, acolo unde este cuplul maxim motorul produce lucrul mecanic de a propulsa trotineta cu cel mai mic efort, recte cel mai mic consum.. :(

 

iar 200 nu prinde thomase nici a mea carenata, cu mine ascuns pe dupa bambriz.. mai mult de 185 pe ceas nu a vrut sa suie..

poate prinde 200 in vale..

(vitezana lu' tata..) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la 9000 e puterea maxima. Io am prins 175-180 pe ceas cu ea, necarenata si fara parbriz si cu bagaje. Dar nu era la vale :laugh:

Aia cu consumul minim la 7000 de ture n-o cred :drink: La turatii mai mari si frecarile interne sunt mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar 200 nu prinde thomase nici a mea carenata, cu mine ascuns pe dupa bambriz.. mai mult de 185 pe ceas nu a vrut sa suie..

poate prinde 200 in vale..

(vitezana lu' tata..)  :drink:

Alo, musiu' Strumfu', am dat o cifra, nu neaparat reala sau nu, ci cifra maxima de pe cadranul vitezometrului. Stiu ca nu bate atata si sincer nici nu ma intereseaza :laugh: Am vrut sa subliniez cu totul altceva in postul anterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La turatii mai mari si frecarile interne sunt mai mari.

:laugh:

cool.. gata, plec cu a doua de acum ca altfel se freaca motorul.. :(

uleiul ala de ce e acolo?? :drink:

 

oricum, nevermind..

 

bai, o intrebare: am fost pana la mare sambata shi inapoi si a consumat cam 3.43l %..

ale voastre tot asha consuma sau a mea merge pe aer?? :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia consumului minim este intre turatia cuplului max. si turatia puterii max., adica undeva intre 7000 si 9500.

Nu va ganditi doar la faptul ca la 4000 de ture motorul se invarte de mai putine ori==>mai putina benzina==>consum mai mic, ca nu-i chiar asa.

Fiecare motor e gandit cu o anumita caracteristica de cuplu, cu un max. la o anumita turatie. In acel moment arderea e cea mai eficienta, umplerea cilindrilor cea mai buna. Dupa acea turatie, umplerea cilindrilor se face mai prost, insa creste puterea datorita turatiei. Deci tot ce consuma motorul este pus la roata.

Ce mai pierdeti din vedere e ca la 4000 de ture motorul ala are vreo 40-60 poate la suta din cuplu si putere de care e capabil motorul, asta inseamna ca saracul motor se lupta cu o greutate de 200 de kile, cand ati putea sa-i usurati munca si sa usurati tensiunile care apar in motor, urcand turatia mai spre 7000mii.

Va ganditi doar la consum nu si la motor. E ca si cum ai merge cu o greutate suplimentara dupa tine, in loc sa ai 46CP care sa traga 200kile, ai vreo 30CP care trag aceleasi 200kile.

Nu va caliciti, nu dati pe pere ce luati pe mere! Subturarea, la fel ca si supraturarea nu fac deloc bine unui motor!

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si al meu mi-a luat tot 3.5% (aprox) in mers constant 100-120 la 5000 de ture (asa e a 6-a). La 6000 ture, 100-120, mi-a luat aproape 5% (a 5-a). Poate imi explicati voi. Nu, nu e stricat motorul :drink:

Am vazut si eu curbele de consum la diverse motoare care au un minim la mijlocul plajei de turatie masurate. Ceea ce la GS ar fi pe undeva pe la 7000 (desi nu era curba GS-ului acolo). In general si eu il tin tot acolo, nu supraturez si nici nu subturez, pt ca acolo se simte el bine. Spuneam doar ca am observat ca la 4-5000 de ture consuma mai putin la acelasi regim de mers. Si da, sunt de acord cu postul de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa, apropo de viteza maxima, si eu am prins aproape 180, la o turatie de 9500ture. Exact ca la carte: viteza maxima la turatia de putere maxima!! Ce vrei, japonezi!

Insa viteza la care se simte bine e cam 100-130, cand ai vreo 6500-7000 de ture.

A mea a luat 4%! Probabil din cauza stilului de condus: fiecare frana de motor sau fiecare inferioara e precedata de un spritz din acceleratie. Dar nu-i bai! Mi se pare jenant sa-mi schimb stilul de condus pt un consum de -0.5l/%.

Editat de rmg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am scos recent cam 7% in regim oras. Nu cred ca se va mai repeta 'performanta', dar am un diesel si cand ma sui pe motor trebuie sa-l 'simt' (descarc mai bine zis). Altfel care ar fi scopul sa ai asa un motor? Plus ca e solutia ideala pentru aglomerarile urbane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi in oras la 50-60/ora in ce turatii o tineti, eu unul o tin in 4000 acolo imi pare ca motorul suna cel mai bine, nici prea turat nici subturat si cred ca la 60 in treapta a 4-a. Cred ca (nu stiu exact) in treapta a 3-a la 60 am 5000, si apoi schimb a 4-a si am 4000. Cam asa cred. Voi o turati mai tare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

identic zorro, identic..

as a rule, eu daca merg constant cu o anumita viteza incerc sa merg in treapta de viteza care sa tina turatia la limita superioara a subturarii. insa in momentul in care trebuie sa accelerez retrogradez imediat. nu faptul ca mergi ushor subturat creshte consumul ci, atentie, accelerarea cu motorul subturat! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, eu pana in 5000 de ture am senzatia ca se balbaie, dupa incepe sa traga bine. Nu-mi place sa merg nici cu masina si nici cu motorul intr-o treapta de viteza care nu-mi poate oferi intr-un anume moment posibilitatea unei accelerari bune cat de cat sau a unei frane de motor. In momentul in care mergi subturat, nici una din astea 2 nu le vei avea. Poti schimba intr-o inferioara, insa timpul de reactie trebuie sa fie cat mai mic. Si toate astea pentru ce? Pentru juma de litru de benzina in minus??? No way!!!!

Multi conducatori auto dar si motociclisti nu inteleg ca un motor e gandit sa mearga intre anumite plaje de turatie, intr-un anume regim. Aud de atatea ori ca schimba viteza pt ca se aude motorul prea tare!!!! Lasa-l draq de motor, ca asta-i treaba lui!

Consideri ca daca mergi in stilul asta e consumul prea mare? Inseamna ca nu ti-ai luat masina care trebuie.

Si va mai spun un lucru, pe care sunt convins ca il stiati insa vi-l reamintesc: uzura la un motor e de aprox. 80% in perioada cand e rece, cand nu merge in parametrii lui de functionare si restul de 20% uzura in mersul normal, in regimul in care a fost el gandit! Asa ca mai bine aveti grija de motor cand e rece, aveti grija ca uleiul sa fie cat mai bun si schimbat cand trebuie, nu va mai ganditi ca se duce motorul ca-l duceti in turatia la care, chiar producatorul o recomanda!!!

I rest my case!!! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai 4000 cred ca e turatia corecta !

 

:drink:

 

si urici pana la 5000 si skimbi in mers normal nu sporty !

 

cand scade la 3800 bagi in inferioara si tot asa!

 

parerea mea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia consumului minim este intre turatia cuplului max. si turatia puterii max., adica undeva intre 7000 si 9500.

Nu va ganditi doar la faptul ca la 4000 de ture motorul se invarte de mai putine ori==>mai putina benzina==>consum mai mic, ca nu-i chiar asa.

Fiecare motor e gandit cu o anumita caracteristica de cuplu, cu un max. la o anumita turatie. In acel moment arderea e cea mai eficienta, umplerea cilindrilor cea mai buna. Dupa acea turatie, umplerea cilindrilor se face mai prost, insa creste puterea datorita turatiei. Deci tot ce consuma motorul este pus la roata.

Ce mai pierdeti din vedere e ca la 4000 de ture motorul ala are vreo 40-60 poate la suta din cuplu si putere de care e capabil motorul, asta inseamna ca saracul motor se lupta cu o greutate de 200 de kile, cand ati putea sa-i usurati munca si sa usurati tensiunile care apar in motor, urcand turatia mai spre 7000mii.

Va ganditi doar la consum nu si la motor. E ca si cum ai merge cu o greutate suplimentara dupa tine, in loc sa ai 46CP care sa traga 200kile, ai vreo 30CP care trag aceleasi 200kile.

Nu va caliciti, nu dati pe pere ce luati pe mere! Subturarea, la fel ca si supraturarea nu fac deloc bine unui motor!

:drink:

In momentul in care motorul a atins viteza de croaziera trebuie doar forta sa invinga frecarile. Sunt convins ca daca vei merge constant cu 4000 de ture vei scoate consum mai mic decat la 7000 de ture constant. De ce nu este setat ralantiul din fabrica sa fie 6000 la cald? O tema de gandire...

De acord, accelerarea cand e subturata mareste consumul datorita avansului determinat de sarcina. Cat despre frecarile interne - uleiul nu elimina frecarile ci doar le minimizeaza, uzura e acolo si e proportionala cu numarul de revolutii.

 

Referitor la regimul de mers, in acceleratie o duc pana la 5-6000 ture in regim usor sport, in regim lent schimb la 4000-4500 ture (se schimba cel mai usor fara ambreiaj). Asa iese consum cam 4.2% in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa mergi usor subturat inseamna sa accelerezi cand motorul e subturat! Probabil va referiti la accelerari puternice cand motorul e subturat. Ma rog, n-are rost sa despicam firul in patru, sa vorbim de regimuri tranzitorii si alte alea, fiecare merge pana la urma cum ii pofteste inima! Pe banii lui fiecare face ce si cum vrea!

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are rost sa ne certam, oricum GS-urile is tata lor :laugh: Deocamdata e cel mai economic si versatil motor din cate am intalnit. Atat ca la un moment dat simti nevoia de ceva putere in plus, dar dupa aia stai sa te gandesti ca oricum e mai tare ca acceleratie decat majoritatea masinilor :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eee, doamne fereste, se cearta cineva p-acilea???

Fiecare a argumentat de ce merge cum merge si gata, in rest fiecare face ce crede ce cuvinta!

Aseara, am bagat o plimbare cu motoarele, am fost pana la urma vreo 4 GS-uri, un GPZ500 si un Simson, a fost frumos. Ne-am plimbat pana la Agip Otopeni, unde ne uitam dupa avioane! :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu n-am mai ajuns ca am venit seara din deplasare de la Kiatra Neamtz ...

E marfa motoru .

cred ca consuma si mai putin varianta pe injectie .

are cineva motor peste anu 2000 ?

 

eu sincer sa fiu imi ajunge puterea lui.

sunt si mai usor si fuge mai tare :drink:

 

Poate pe viitor o sa-mi iau un Suzuki SV .

Cand se ieftinesc astea noi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de consum:

 

1. 1 persoana (85 kg) + rucsacel si tankbag 15 kg + 30-40 km in oras + 100 km de autostrada in care i-am dat 160-180/h si la un moment dat si peste 180 = 6.7 L - benzina OMV fara plumb

2. 2 persoane (140 kg impreuna) + rucsacei si tankbag (20 kg) + condus sportiv si dat si in goarna 120 pe drum drept + serpentine + urcare + coborare + vreo 25 km de forestier = 211 km => 8.24 L - benzina AGIP fara plumb

 

Pentru mine e arhisuficienta si puterea si ce stie sa faca asta mica. E-adevarat ca pe autostrada cautam si viteza a VII-a la un moment dat... dar mi-a trecut repede :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeam ca exista :laugh:

din reflex am scris !

Nici nu credeam ca in 2005 se mai fac pe carburator .

 

 

 

INJECTIE??? :drink:

O fi vreun prototip?

193134[/snapback]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...