Jump to content
Sign in to follow this  
Thomas

Grupul posesorilor de SuzukiGS500

Recommended Posts

ce ati alege intre GS si Freewind care sunt destul de asemanatoare ca utilitate intr-un final. sunt doua touring-uri micutze una mai de strada si alta un pic mai offroad..

ce ziceti?

astept pareri,

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

parca te vad pe un freewind, libelula.. asha, in amintirea tenerei.. :grinbandit:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat comanda acum 2 sapt. de cauciuc pt spate, Pirelli Tubeless 130/70-17 62 S la Pneurom ( ii gasiti si la SMAEB, au stand acolo). La bani au fost cei mai ieftini de pe piata (sub 4.600.000 nu am gasit in alte parti) adik ma costa 3.400.000 lei cu factura, garantie, etc. Sper ca sapt. viitoare sa am timp sa-l schimb si sa ies k lumea cu asta mica. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e cel mai bun loc in care sa postez, dar incerc..

 

Am citit ca Gs 500E sau F se fabrica un UE si atunci e scutit de vama daca am EUR1...

Intrebarea mea e : Ce modele sunt fabricate in europa? , dupa ce ani sa ma uit?

Sunt doar modelele 2004-2005 sau si cele mai vechi?

 

Am cautat destul de mult si pe google...dar nu prea am avut noroc :D

Daca ati putea sa ma ajutati v-as fi recunoscator!

Multumesc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki are fabrica in Spania : http://info.suzuki.es/ si motocicletele facut acolo sint scutite de taxe vamale.

Atentie insa ca exista totusi foarte multe Suzuki second-hand care nu sint fabricate in Spania, ci in Japonia, deci li se aplica taxe vamale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate stiu de curand se fabrica aceste suzuki in europa. la fel sta treaba si cu yamaha care au fabrica prin europa, dar nu toate modelele fabricate aici au EUR 1, deoarece costurile de fabrica nu au depasit 60%.

fiti f atenti cand luati un motor de afara, mergeti la dealer-ul zonal si numai el va poate emite o hartie in baza careia la vama scoti EUR 1.

bafta muuulta..

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzki GS500F se fabrica in Spania de 2 ani, deci orice model mai vechi nu cred ca e scutit de taxe vamale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! :lol:

si eu tot GS500E din 98.

Excelenta idee cu intalnirea GS-istilor!!

une si cand?? :lol:

 

E un motor foarte docil si detul de "nervos" pentru incepatori. Eu il am de 2 ani si sunt super multumit de el.

Am facut si ceva drumuri mai lungi si s-a comportat bine, consum 4-5mediu.

In oras papa mai mult...deh, stopuri multe.

Anul trecut am schimat : placute frana, filtru aer, lichid de frana, ulei (Motul 15w50 V300 Competition), filtru ulei.

Acum in primavara i-am pus ce zice la manual...10w40 (tot Motul :lol:). Deocamadta nu simt mare diferenta pentru ca inca nu sunt 40grade afara.

15w50 este un ulei excelent dar, nu prea merita sa arunci banii pe asa ceva...mai bine pui 10w40 si il schimbi mai des...in sfarsit asta este parerea mea.

 

@Thomas: 1. multam pentru pont. si eu vreau sa schimb cauciucul pe spate. I-am vazut la targ pe cei de la Pneurom si chiar vroiam sa-i sun sa intreb de gume :lol:

2. l-am sunat pe D-l Constantin si m-am programat pentru curatenia de primavara.

 

@R_MARCE: ce modificari ai facut ca sa-ti pui pe spate 150/70/17??? cred ca e super sa treci de la 130 la 150...te apleci mai mult :lol:

 

Ce ziceti de asta?

Carb Recalibration Kit

 

Numai bine!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu un GS500E din '93. Pentru incepatori mi se pare un motor mai mult decat bun, plus ca la cate incep sa apara in RO ma gandesc ca vor fi si piese de schimb.

 

Modelul meu e naked si ma intreb daca si cum s-ar putea adapta carene, faring (scut far) sau windshield (parbriz).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul meu e naked si ma intreb daca si cum s-ar putea adapta carene, faring (scut far) sau windshield (parbriz).

Windshield se poate adapta foarte usor. Eu l-am luat cu geamul pus deja, dar daca ai nevoie iti pot face niste poze de-aproape cu pozitionarea suruburilor, etc :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am geam montat, chiar unul mare.

Eu asa am cumparat-o dar am inteles ca se pune usor.Cand cumperi geamul iti da tot kitul de prindere.

 

Ce ati mai aflat cu furtunele alea [uitati aici linkul]

 

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat te-a costat geamul si de unde?

In Timisoara stiti ceva magazine de piese compatibile GS500? Ma gandesc ca vor fi si altii care sa citeasca pe aici.

 

Edit: imi atarna si mie un furtunas pe acolo, nu stiu inca de la ce e. Motocicleta e in stare perfecta, asa ca nu-mi bat capul sa aflu ce si cum, deocamdata :lol:

Edited by brainwash

Share this post


Link to post
Share on other sites

parca sunt vreo 3 furtunase pe acolo.

Daca tin eu bine minte unul e de pe la baterie, unul de pe la carburatoare si unul de pe la rezervor.

Sunt toate suprapline sau ceva de genul asta...Pe acolo se duce surplusul!

 

 

PArca...corectati-ma daca gresesc...

 

see YA

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dusmani? :lol:

sa nu fie furtunul cu lichid de frana :lol:

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E tubul de surplus prin care se scurge de exemplu benzina care 'se umfla' sau cand motocicleta e pe o parte. Nu ma intreba cum am aflat...

In principiu o sa picure 10-20 ml de benzina, asta e perfect normal, dar daca switchul e pe PRI. Daca e in celelalte pozitii, am auzit ca picura...non-stop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Personal am avut ceva nedumeriri cu robinetul ala shi cu pozitziile in care tre' sa stea (ma refer la robinetul pentru rezerva). Am gasit un desen f. explicit intr-un manual in limba spaniola pe care il voi uploada in format .jpg pt. cei care mai au nelamuriri.

 

P.S. daca cineva cunoashte bine limba spaniola poate se oboseshte cu o traducer mai exacta atextului... in principiu am intzeles despre ce e vorba (seamana cu romana destul de bine) dar ar fi buna o traducere exacta pt. detalii.

post-67-1116056144_thumb.jpg

Edited by skullz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, acum ca ai pus poza mi-am dat seama ca am gresit la ultimul post. Robinetul ar trebui sa fie pe ON in majoritatea timpului. Pe PRI se pune dupa ce a stat mult timp, pentru ca benzina are un traseu direct in carburator. Diferenta e ca in caz de accident se va scurge toata benzina, nu doar surplusul.

Pozitia RES e aceeasi ca ON, doar ca permite accesul la ultimii 3.5 litri din rezervor. Deci, daca mergand pe ON ramaneti fara benzina, comutati pe RES si mai puteti merge cam 50-70km.

Daca motocicleta a ramas fara benzina (cu tot cu RES) atunci dupa alimentare se comuta pe PRI pana porneste, apoi se pune inapoi pe ON.

Nu e recomandat sa se mearga pe pozitia PRI (mult timp)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut la toti!

De cateva zile m-am pricopsit si eu cu un GS 500E, luat de la Sibiu( Salut, Horatiu!) de la un super-baiat!

Apropo de cauciuc, si asta are pe spate 150(Bridgstone) si merge fara probleme, e la limita dar sunt acolo vreo 3-4mm distanta, deci nu trebuie sa-ti faci griji, nu sunt probleme!

Este naked, e ingrijita si merge foarte bine.

Cand am adus-o de la Sibiu, mi-a consumat in afara 3,5 mers 80-100 cu varfuri de 120. Fiind necarenata, de la 90-100 simti destul de bine vantul, chiar daca are gemuletz. Nu prea merge sa alergi cu el la viteze mari, simti vantul rau, are suspensiile super, chiar daca e drumul prost la 80km/h nu ai probleme cu ea, nu sare, franele sunt ok, doar ca se lasa fata destul de mult pe franare fata(nu va sprijiniti in ghidon, strangeti cracanele bine)

Intr-adevar furtunasul ala e de la carburator, pt surplusul de benzina.

Numai bine si sa ne vedem la intalniri, sa ne laudam "fiarele"!

 

 

:laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suspensiile pe fata (dar si cele pe spate) pot fi reglate: sunt doua surubele acolo pe ghidon, si se vad cateva liniute sub ele. Se strang foarte usor cu o cheie de 13 iar la limita stransului e taria maxima a suspensiilor. Se destrang (maxim 7 liniute) si atunci sunt fff moi.

Pe un forum englezesc spuneau ca nici la taria de o liniuta nu e suficient de rigida - si inclin sa cred ca asa si e, comparativ cu alte motoare.

Asa ca eu recomand taria maxima pe fata - se strange usor in sensul acelor de ceasornic pana cand se simte rezistenta si surubul cap de amortizor e intrat la ultima liniuta.

 

Stie cineva unde as putea gasi in TM garda de motor sau ceva adaptari? Parca mi-e cam frica cu el asa 'naked' :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale voastre tot la fel se comporta in turatii? Pana in 4000 e mai lenesa, dupa care intra in ture si zici ca nu se mai opreste, 8000-9000 lejer??

Toate modelele au reglaj suspensii fata? Ma refer la an de fabricatie, eu din cate stiam au reglaj doar pe spate si fata o reglai din vascozitatea uleiului bagat.

Aveti careva dintre voi puse buloane? unde vi le-ati prins?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana in 4000 e fetita cuminte. Apoi , in functie de ce stil ai, la 8000 faci ce vrei. Oricum, e de incepatori si nu poti sa ai cine stie ce pretentii. Dar in oras, mai ales, ... e super ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut pe net acum un model care in loc de surubul din capatul amortizorului avea un capac metalic...deci cred ca s-ar putea sa existe modele care n-au reglaj suspensii. Atunci da, trebuie reglat din ulei. S-ar putea sa fie model pe aer adaptat de la alta motocicleta si sa poata fi reglat cu un compresor, dar pana nu vad o poza nu stiu sigur.

 

Curba cuplului incepe de la 3000 de ture, sub 3000 iti cam moare motorul. Asa sunt ele :laugh: Asta e bine pentru un incepator, daca ii va scapa mana pe acceleratie nu va face un wheelie involuntar...

 

Ca sa nu mai fac alt post - am schimbat uleiul si am avut o surpriza neplacuta - unul din prezoanele ce tin capacul (filtrului) de ulei s-a rupt la strangerea capacului. Noroc ca a ramas o bucata de filet afara si am putut sa-l desurubez. Am dat fuga la un magazin si am luat un surub de 10/6, lung cam de 3cm jumate si l-am pus pe ala cu 2 sau 3 saibe in locul ansamblului prezon+piulita din capat.

Mentionez ca nu am strans mai deloc prezonul ala, s-a rupt foarte usor, poate din cauza temperaturii a slabit materialul. Asa ca aveti grija si fiti pregatiti pentru asa ceva (am mai auzit).

Apropo, am pus full sintetic 10W40, la motor de turatie nu poti face compromisuri cu semi-sintetic sau mineral...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buloane pentru ce? Te referi la protectia motorului? Si eu sunt interesat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o tema de gandire pt posesorii de GS 500: se da o motocicleta, evident un GS, care ramane putin turata la relanti (sa zicem vreo 2000 cateodata si 3000), probabil un cablu ciufulit care agata pe undeva, asta ramane de descoperit. Intrebare: e posibil din acest motiv sa nu vrea sa intre intr-a 1 a? daca mai apas o data ambreiajul merge. stiu ca nu sunt sincronizate treptele de viteza si poate din acest motiv sa faca figuri.

Care aveti timp si chef ati putea verifica, tinand turatia pe la vreo 3000 sa debraiati si sa vedeti daca intra intr-a 1a?

Sau e altceva? :laugh:

brainwash: da, pt protectie la cazaturi ale motorului! luate de pe louis sunt cam scumpe, se pot face din niste suruburi care sa aiba in capat un material gen plastic dur, teflon sau chiar un metal moale, pt ca shocul loviturii sa nu se duca in cadru! Problema e unde gasesti un meseras sa ti le faca???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...