kpax Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 (editat) Cei cu masini sunt maniaci de Mobil iar cei cu motoare sunt maniaci de Motul. Chiar nu înțeleg. Mentalitate autohtonă. Editat Ianuarie 22, 2008 de kpax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLAMINGO Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 Mobil-ul e scump si pentru cei cu masini ! Ultima data mi-am pus Elf... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 Mah io zic ca e numai bine.. eu nu folosesc Mobil1 ca mi se pare scump si iau de la Louis.de procycle care e marca lor proprie si o scot la pret mai bun.. mobil1 nu are de ce sa nu fie bun.. cred ca si altii din cauza pretului mai bun la alte produse nu il folosesc.. oricum la un schimb iti tre aproape 4 L (3.3) IO zic sa il folosesti cu incredere Salut. Teoretic: Are nevoie de MAXIM 2.9 L doar daca schimba si filtrul. Fara filtru intra 2.6 L . Practic: Eu de fiecare data cand am facut schimbul de ulei si filtru nu am pus mai mult de 2.7L iar nivelul pe joja era la maxim. Deci 3 litri iti ajung pentru un schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 cristian78 multam de sfat, am sa il folosesc cu incredere si nu il consider scump dak e bun puteam sa ii iau Valvoline 10w40 la 22ron Castrol 10w40 la 27ron Mobil 10w40 la 24ron altceva prin vale nu prea gasesg pentru motociclete k doar nu de pomana scrie pe ele ca sunt pentru motociclete, altfel ar mai fi si 5w40, 5w50-scumpe de la mobil dar observ k motoul e un 15w50 adica e mai vascos rece,nu? si nu am vrut sa incerk ceva ce nu scrie un manual tehnic SAE 10W40. cristian78 te respect omule, ai avut curaj sa faci motorul de la 0 si sa il si reglezi, am citit pe forum, ce face iubirea de motor din noi! Hm! as fi incantat dak mi-ai da adresa ta de mess, prin PM, sigur am multe de invatat de la un cunoscator al motorului de GS. eu iti spun de Simson Sport 250 dak ai ceva nelamuririi tot. Respect si Asfalt Uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 cristian78 multam de sfat, am sa il folosesc cu incredere si nu il consider scump dak e bun puteam sa ii iau Valvoline 10w40 la 22ron Castrol 10w40 la 27ron Mobil 10w40 la 24ron altceva prin vale nu prea gasesg pentru motociclete k doar nu de pomana scrie pe ele ca sunt pentru motociclete, altfel ar mai fi si 5w40, 5w50-scumpe de la mobil dar observ k motoul e un 15w50 adica e mai vascos rece,nu? si nu am vrut sa incerk ceva ce nu scrie un manual tehnic SAE 10W40. cristian78 te respect omule, ai avut curaj sa faci motorul de la 0 si sa il si reglezi, am citit pe forum, ce face iubirea de motor din noi! Hm! as fi incantat dak mi-ai da adresa ta de mess, prin PM, sigur am multe de invatat de la un cunoscator al motorului de GS. eu iti spun de Simson Sport 250 dak ai ceva nelamuririi tot. Respect si Asfalt Uscat . Merci. Adevarul este ca m-am atasat de motorul asta. id-ul meu de Ymessenger este cristianvasile78 . Legat tot de uleiuri si de senzorii de presiune NU toate motoarele au senzorii de presiune cu aceleasi caracteristici. Spre exemplu senzorul meu de presiune este inscriptionat cu "2.5" iar al unui prieten este de "1.5" (si chiar se comporta altfel fiindca am testat - cel cu "2.5" sesizeaza mai repede scaderile de presiune) Iar legat de tipul de ulei - PUNETI DOAR 10W40 - eu am avut probleme din cauza unui 20W40. V-ash mai da si alte sfaturi dar doar daca vreti sa va desfaceti motorul. Bafta. PS: la desfacut motorul m-a ajutat DCSAN care a plecat in Canada inainte sa il mai monteze la loc deoarece piesele au venit foarte tarziu. De nevoie de placere a trebuit sa il pun eu la loc ... si am reusit , cu peripetii, dar am reusit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Ianuarie 23, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2008 Cat am avut GS-ul am folosit asa: Formula 15w50 - vara - MOTOREX Formula 10w40 - toamna/iarna/primavara - MOTOREX Pretul - 30 lei/L Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
r.i.p Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 eu mi-am luat motodrul din jermania cu cutii ca astea is foarte OK .. au cam 25-30 L capacitate fiecare.. si rezista la o viteza de cam 130 daca nu gasesti pe la noi din astea din plastic sigur sunt pe louis.de din textil.. care nu necesita nici fiare nici nimic.. (ah.. si acolo sunt si din plastic numai ca mult mai scump) imi poti zice si mie cam cat te-a ajuns sa il aduci de afara, taxe si toate cele, cum l-ai gasit si dinastea. ma bate si pe mine gandul la unul de afara ca astea din tara sunt cam forjate si ... ma gandesc sa imi iau si eu ceva calumea ca o data il iau. mersi si asfalt uscat baieti Ps: o sa va prind si eu din urma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UgluK Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 ca tot se vorbeste de uleiuri.. de putoline ce parere aveti?eu d'asta folosesc 10w40 si mi se pare ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mystik4l Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 salutare gs-isti (si nu numai) azi e foarte frumos afara in constanta si am incercat sa imi pornesc " jucaria" ...care a stat la umbra garajului aproape o luna .... si nu mai porneste (((((( are cineva vreo parere/idee legata de pornire? .... pls help :-s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Linksuletu Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 salutare gs-isti (si nu numai) azi e foarte frumos afara in constanta si am incercat sa imi pornesc " jucaria" ...care a stat la umbra garajului aproape o luna .... si nu mai porneste (((((( are cineva vreo parere/idee legata de pornire? .... pls help :-s vezi bateria sa fie ok .. trage socu incearca sa pornesti daca nu merge sterge umpic bujiile . .. reincearca daca nu merge da 2 -3 minute butonasul ala pe PRI sau pe on .. si incearca iar .. si eu am aceeasi problema .. ieri cand incepuse sa para umpic ca porneste s-a dus bateria .. )) azi Rematch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mystik4l Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 vezi bateria sa fie ok .. trage socu incearca sa pornesti daca nu merge sterge umpic bujiile . .. reincearca daca nu merge da 2 -3 minute butonasul ala pe PRI sau pe on .. si incearca iar .. si eu am aceeasi problema .. ieri cand incepuse sa para umpic ca porneste s-a dus bateria .. )) azi Rematch bateria ...m-am uitat la nivelul lichidului ... e intre minimim si maxim` .... l-am pus acum pe PRI ...si o mai las un pic la soare` ... sper din suflet sa porneasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UgluK Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 tata fara aparat de masura nu iti dai seama daca bateria mai are suflu ori ba. vezi in primul rand daca ai far si calxon(si daca da sunt clare sau trag a muri) daca e a2-a varianta inseamna k bateria fie e descarcata fie nu inca dar nu mai are putere. aici tu poti face 2 faze fie iei bateria si o duci cateva ore la incarcat (aproape la orice service auto are un redresor) fie bagi motorul intr-a 2 si impingi de el si nu cred ca ar avea dece sa nu porneasca. l ai mai pornit impins ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Linksuletu Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 ia ia ia .. asta nu stiu sa o fac nici io .. boooonn bagi a 2-a si impingi dar mai departe ??? cheia presupun ca in contact .. dar accelerezi ? tii ambreeajul ? apesi pe butonu de start ? cum se procedeaza ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 Cum se porneste impins, in 2 persoane: te sui pe ea ridici cricul tragi socul la maxim pui contactul bagi a 2-a tragi ambreiajul amicul te impinge cand ajungi cam la viteza de mers mai repejor (pe jos) sau limba amicului atinge stopul dai drumul la ambreiaj daca viteza era prea mica, o sa se blocheze (si derapeze) spatele daca nu, o sa dea sa se blocheze spate, apoi o sa smuceasca cand motorul o sa pornesca si o sa se tureze brusc la 2500-3000 (de la soc) sper ca n-ai luat mana de pe ambreiaj mai devreme, pentru ca ar fi momentul sa-l tragi repede la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLAMINGO Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 Haide bre ca cine a avut Dacie tre' sa stie... Am vrut sa postez eu ce-a scris Bcristian mai sus, dar mi-era sa nu mi-o fur, mai ales ca-s incepator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Linksuletu Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 hmm risky faza cu se tureaza la maxim .. nush mai bine incarc bateria si mai incerc de 2 ori .. oare daca il pun pe tata sa faca o porcarie (se pricepe) sa leg motoreta direct la priza si incerc asa pana porneste se strica ceva ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_2b3 Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 (editat) hmm risky faza cu se tureaza la maxim .. nush mai bine incarc bateria si mai incerc de 2 ori .. oare daca il pun pe tata sa faca o porcarie (se pricepe) sa leg motoreta direct la priza si incerc asa pana porneste se strica ceva ??? Fratioru...astept si eu ceva poze, filmulete de la tine atunci cand o "s-o bagi in priza" tare-s curios cum reactioneaza ) Editat Ianuarie 24, 2008 de mihai_2b3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 Unde am scris eu ca se tureaza la maxim? Se duce in 3000 de ture maxim, adica pana unde se duce cu socul tras. Smuceste un pic, dar daca nu dormi pe tine nu-i vreo mare smecherie. Chestia cu priza n-am inteles-o, dar nu te gandesti sa o bagi direct in priza, nu? Cu un redresor mare smecherie nu faci, pentru ca alea sunt facute sa incarce bateria la curent relativ mic, iar electromotorul ia 80-100A la pornire la rece. Exista aparate care se numesc roboti de pornire, in esenta sunt un fel de redresor zdravan combinat cu o baterie interna (sau un condensator/bobina babane) care pot debita pana la 250A. Variantele pentru uz casnic de obicei sunt o combinatie, care mai include si pompa de aer, posibilitatea de a incarca o baterie normala, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Linksuletu Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 in priza direct nu .. tata se ocupa cu automatizari electronica porcarii d-astea .. deci in concluzie un adaptor care sa tina locul bateriei .. asa intrebarea era daca nu porneste in sa zicem 2 min de mers in continuu se strica electromotor ? sistem de aprindere .. nush ceva pe acolo ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 Daca stai 2 minute cu degetul in buton cu siguranta o sa strice ceva, asta daca nu se topesc cablurile/conexiunile pana atunci. Ca sa-ti faci o idee, la 80-100 de amperi si 12V sudezi fier de cativa mm. Daca a murit bateria si nu ai posibilitatea/chef de a o incarca, leaga frumos o baterie de masina in paralel (cu cabluri groase de pornire, nu cu cablu de priza). Daca nu sunt alte probleme, trebuie sa o ia asa. Nu tine electromotorul pornit mai mult de 5 secunde continuu, si lasa pauze. Daca dupa cateva incercari tot nu a luat-o, scoate bujiile ca probabil sunt fleasca deja, da-i sa invarta de cateva ori sa aeriseasca cilindrii si asteapta 10 min, pune bujiile la loc si incearca iar. Daca a stat nepornita mult timp, scoate bujiile si pune putin ulei in capul pistoanelor inainte de toata operatiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Linksuletu Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 okidoki asta vroiam sa stiu o sa ma risc pana la urma sa scot si eu bujiile alea .. sper sa mai nimeresc sa le pun la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 "Daca stai 2 minute cu degetul in buton cu siguranta o sa strice ceva, asta daca nu se topesc cablurile/conexiunile pana atunci. Ca sa-ti faci o idee, la 80-100 de amperi si 12V sudezi fier de cativa mm." Sa ma scuzi k te cotectez dar nu ma pot abtine Curentul, conform leci lui Ohm este egal cu raportul dintr-e tensiunea la bornele generatorului "bateria" si rezistenta totala a circuitului strabatut de acest crt. "conductorul baterie-releu, conductorul releu-electromotor, bobina de excitatie a electromotorului si conductorul electromotor-baterie. aceste rezistent insumate dau 3ohm, max5 iar tensiunea la bornele bateriei este de 12V. deci un curent de 12/3=4A deci acei 80, 100 sunt =4max. Adevarat este k la pornire apare o cadere de tensiune mare pt k absoarbe [4 pana la 6]curentul nominal (adica ala ce l-am calculat "4"), dar pe o perioada de timp de sub o fractiune de secunda (at. cind bateria are ceva viata in ea) asa k 6*4=24A pt max 1 sec pt k e prevazut cu protectie electromotorul si dak slabesti bateria cu incercarile de dat la electromotor nu o sa se sudeze nimic pt k decupleaza din releu si ai sa auzi niste tac-tac-uri sub sea in dreapta iar dak nici asa nu e atunci sa sti k mai ai o siguranta fuzibila pe cablurile de alimentare a electromotorului care e de 20A si dak e tinut acest curent peste 1 secunda se arde fuzibilui ei si intrerupe alimentarea cu energie. Asa k dai fara frica la automat dak ai baterie buna dar sa iei pauze cu electromotorul de 5min apooi dai iar 10sec, desi mai bine ai inpingeo. Bafat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 Daniele, mai bine te abtineai (nu o sa ma iau acum si de literele sarite/gresite, ca si eu am bagat cateva beri) Ia pune tu mana pe aparatul de masura si mai vorbim dupa aia cum are 3 ohmi infasurarea electromotorului chiar si cu tot cu fire si contacte. Apoi, sa-mi arati si mie unde e protectia electromotorului, si de asemenea unde e siguranta aia pe circuitul de pornire - sper ca nu o confunzi cu siguranta generala care nu are nici o treaba cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 Din cauza plictiselii, dar mai ales din cauza unui camionagiu care nu a invatat sa acorde prioritate, am decis sa schimb toba GS-ului cu asta: http://www.louis.de/_20a254b5b79c15b915331...chterm=10029708 Intrebarea mea este daca merita schimbata cu asta sau nu. Sa ne auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Ianuarie 24, 2008 Share Postat Ianuarie 24, 2008 (editat) <small>--- Mesaj completat în 25 Jan 2008 00:29 -------------</small><br/> Daniele, mai bine te abtineai (nu o sa ma iau acum si de literele sarite/gresite, ca si eu am bagat cateva beri) Ia pune tu mana pe aparatul de masura si mai vorbim dupa aia cum are 3 ohmi infasurarea electromotorului chiar si cu tot cu fire si contacte. Apoi, sa-mi arati si mie unde e protectia electromotorului, si de asemenea unde e siguranta aia pe circuitul de pornire - sper ca nu o confunzi cu siguranta generala care nu are nici o treaba cu asta. Mai baga si tu citeva beri asa ca sa alunece, si verifica circuitul care t-il am spus. Apoi vezi lsub sea un manunchi de fire, lasale, mai ia o bere , si pe un (cuvant urat) de releu ai sa gasesti o siguranta fuzubila pe care scrie 20 si o vezi. O lasi in pace, pe releu ai sa gasesti ce te intereseaza (la fel ca si in poza). Unele motoare o au, poate k unele motoare nu o au, la mine pe GS500EU "93 este si deaceea zic. iar in legatura cu electromotorul si acei Ohm asta e tare, electromotorul este o masina de c.c. el are excitatia legata in serie normal, dar dak e derivatie atunci perile colectoare sunt in paralel cu bobina de excitatie si aparent ai sa masor o rezistenta "0". Dar dak pui un ampermetru de cc in circuitul propriu-zis ai sa observi ce ti-am spus data trecuta. NU AI CUM SA SCOTI 100A din o baterie de 12v 11Ah doar in scurtcircuit!!! ala e regim de avarie. Protectia la suprasarcina se realizeaza cu siguranta fuzubila Protectia la minima tensiune se realizeaza datorita releului atunci cand tensiunea de alimentare a releului scade sub 20% forta antagonista a resortului din el invinge fortele electromagnetice ale bobinei, {{{k defapt acolo in releu e o bobina care atrage contactul mobil pe cel fix la aplicarea tensiuni de 12V la bornele ei si astfel inchide ciruitul realizand alimentarea}}} deschizand contactele {{cel mobil e respins de pe cel fix}} astfel se realizeaza protectia la tensiune scazuta ce duce la "sudarea colectorului" sau regimuri de scurtcircuit. cine stie electrica cat de cat, intelege ce explic! ... asa k hai sa mai bagam o bere si sa dormim Asfalt uscat Editat Ianuarie 24, 2008 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.