Sari la conținut

Suzuki Ma apuca DRACIII


cavalerr
 Share

Postări Recomandate

Ok Am un Suzuki 550 din 1985, De la o vreme "ma ia la misto".Adica hai sa va zic ce-mi face astazi. Dimineata 7:00 ma duc la garaj cheie apas butonul (o ia la sfert) mi-aduc aminte ca am uitat ceva opresc ma duc in casa vin dai la demaror pana ma apuca dracii ,ma rog a luat-o (cu ajutor de la bateria Daciei) ,plec cu gandul sa ma duc la Servisul mare de la Dacia sa-mi fac programare la "reglaj si curatire carburatoare la stand specializat"ajung opresc motorul ma duc la poarta nu era nimeni cica sa vin luni (faza de 5 min) ma duc la motor dau la automat de turbez nimic (motorul frigea deci era cald) ma apuc desfa rezervorul vezi vine benzina in carb) totul ok. (deci practic am demontat si am montat rezervorul ca bou.(faza o juma de ora) Bag cheia in contact pac o ia la sfet (am ramas prost), + o groaza de faze dastea toata ziua adica daca opream motorul 3 min nu mai pornea decat dupa o juma de ora, de vre-o 4 ori ultima ora am terminat pachetu de tigari cat am asteptat (m-am pus in poponeata pe boldura si am asteptat ,chiar i-mi zicea un prieten care ma vazut ce ba astepti sa se repare singur si radea eu am zis DA si asa a fost).Ce darq are asta merge pe principiu (pauzele lungi si dese cheia marilor succese)>cineva mi-a zis ca se ineaca si sa schimb bujiile. (mama si sunt si 4 ale draq :D ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta o am si eu la dacie: cand e motoru rece porneste imediat; dupa ce se incalzeste incepe sa faca figuri la pornire; daca porneste e totul ok; nu sunt sigur inca da eu zic ca sunt niste legaturi slabe pe cablurile de forta in special cele de la demaror;sau mai poate sa fie si bateria; aceiasi problema am avut-o si mai demult tot cu dacia si atunci era bateria de vina (curios era ca pe vreme rece chiar ger pornea fara probleme)

De inecat cel putin la mine nu se ineca pt ca odata dupa ce am dat la cheie pana aproape omorasem bateria am pus manivela si a luat-o din prima; de aici am dedus eu ca e o lipsa de curent cand functioneaza demarorul si asta numai cand e cald motoru pt ca probabil se mai dilata borne, prinderi etc si apar contacte imperfecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aprindere naspa. daca erau bujii pornea si mergea neregulat.Niciodata nu pica 4 bujii in acelasi timp. La fel si la benzina - ai mai multe carburi, nu se belesc toate in acelasi timp. Si pe viitor, primul lucru care il faci sa vezi daca e de la carburatie e sa desfaci o bujiile si sa vezi daca sunt ude sau nu

Vezi bobina de inductie sau modulul de aprindere sau senzorii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am un vw broasca cu aceleasi probleme. mecanicul a spus ca trebuie segmentata. upa ce se incalzeste motorul, cica nu mai are compresie buna.

tzeapa. Un set uzat etanseaza mai bine la cald. mai ales la broasca ta cu racire pe aer(am oltcit, de asta stiu, in mod sigur la rece se comporta ca si cum ar fi setul uzat, iar la cald e ok. DAR aici is nitel off topic).

Sigur belele de genula asta sunt de la aprindere sau foarte rar, mai ales la masini pe carburatie - jiglere de relanti partial infundate.

La broasca ta ai probleme pt ca probabil ai uitat niste garnituri izolante la flansele de la carburi si se incing prea tare si iti ineaca motorul cu benzina evaporata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut bujiile pe rand bujia 3 nu mergea prea bine iar restul dau scintee imprastiata (adica nu comasata ca un fulger albastru)+ ca bujia 2 era neagra.

P.S. cand am scos bujiile si le incercam ,mergea motorul si in 2 pistoane si nu dadea sa moara ,deci compresie cred ca are.

Pana i-mi vin bujiile cred ca-i pun un set nou de Dacie, sa vad cum merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut bujiile pe rand bujia 3 nu mergea prea bine iar restul dau scintee imprastiata (adica nu comasata ca un fulger albastru)+ ca bujia 2 era neagra.

P.S. cand am scos bujiile si le incercam ,mergea motorul si in 2 pistoane si nu dadea sa moara ,deci compresie cred ca are.

Pana i-mi vin bujiile cred ca-i pun un set nou de Dacie, sa vad cum merge.

:D ce cretinism am putut scrie "Buji de Dacie" :D scuze omiteti aceea parte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul uzat porneste foarte greu la cald, asa se manifesta motoarele cu uzura deci inclin sa cred ca iti trebuie cel putin o segmentare.

Explicatie: In momentul cand motorul este cald uleiul este si el cald si subtiat si nu face acea pojghita de ermetizare iar benzina introdusa in cilindru spala si putinul ulei format si deci pierde compresia, in momentul pornirii la rece atunci uleiul este mult mai gros si reuseste sa mentina compresia.

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul uzat porneste foarte greu la cald, asa se manifesta motoarele cu uzura deci inclin sa cred ca iti trebuie cel putin o segmentare.

Explicatie: In momentul cand motorul este cald uleiul este si el cald si subtiat si nu face acea pojghita de ermetizare iar benzina introdusa in cilindru spala si putinul ulei format si deci pierde compresia, in momentul pornirii la rece atunci uleiul este mult mai gros si reuseste sa mentina compresia.

 

:D

Sorry dar nu cred :D Un film de ulei nu iti opreste o compresie de 10:1.In plus, la cald pistonul si segmentii sunt dilatati, dispar jocuile si in cazul ideal merg "cota pe cota" cu etansare perfecta.

 

 

Problemele astea cu intermitenta aleatorie sunt de obicei de natura electrica, un contact prost ceva...ai incercat intr-o faza in care nu porneste sa scoti o fisa sa vezi daca da scanteie ? Cu o fisa scoasa, ori pleaca in 3 ori nu iti pleaca de loc caz in care nu ai scanteie pe nici o fisa si trebuie sa cauti raspunsul la aprindere. Curata mufele de la CDI ,verifica firele de la senzori samd.Bujiile le verifici la un alt motor sa vezi daca dau scanteie cum trebuie, daca e galbena sau albastra, mare sau mica, in comparatie cu alte bujii care merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E de la aprindere fara dubii.

Sa pui si ceva la bataie pentru cine ghiceste ce si cum sa vezi atuncea sfaturi.

mai mult ca sigur.daca scoti o fisa in momentul ala cand nu vrea sa-ti porneasca, o sa constati ca nu ai scanteie la bujie.daca ai senzorul(senzorii) care dau scanteie situati pe capacul stang al motorului banuiesc cam ce probleme ai. :laugh: eu am rezolvat izoland senzorii fatza de capacul unde erau fixati.

nu stiu care a fost cauza, dar asa am rezolvat-o :D

@bazil88: ma faci sa zambesc. :D iti spune unul care stie ce inseamna motor fara compresie.Axa si Zidu' au explicat f. bine :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa, fara suparare dar raman la parerea mea si nu sunt un novice in chestii de mecanica, mai asteptam si alte pareri.

Nu ai auzit pe nimeni posesor de diesel obosit pangandu-se ca nu-i porneste (sau porneste foarte greu) motorul cand este cald, de ce oare? Si ti-am dat exemplul asta pentru ca la diesel COMPRESIA este baza. DECI?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai de-asta, pentru ca la Diesel compresia este baza, pe cand la benzinar, compresia e "optzionala" - eu am venit cu simsonul de la sibiu la bucuresti cu o garnitura de chiulasa partzial impuscata, deci scuipa flacari pe nari - compresie vax si totusi pornea si mergea ....

 

In cazul de fatza, sigur este o problema electrica pe circuitul de inalta tensiune. La oltcit am avut problema asemanatoare - pornire greoaie pe timp umed sau la cald (pe ger pornea, la rece si uscat pornea). Cauza - capac delco. La motocicletele cu 4 cilindri nu cred ca este capac de delco, probabil aprinderea este cu doua bobine de inductzie, care dau "scanteie in gol" pe cate doi cilindri o data - unu la compresie, altul la evacuare (in gol).

 

De asemenea, sistemul de gestiune a aprinderii cu CDI mai are o boala - are nevoie de o turatzie minima de la care incepe sa calculeze timpii de avans in mod normal. Pentru pornire foloseste un circuit secundar (al doilea senzor) - deci e posibil ca aici sa ai un contact imperfect - pe "al doilea senzor", al carui rol este numai la pornire. O data ce a pornit motorul (turatzia a trecut de 5-600 rot/min), intra in functiune circuitul normal de calculare a avansuluil, ce se bazeaza pe senzorul principal si normal ca nu mai ai probleme.

 

Ca sa diagnostichezi la sigur treaba asta, incearca sa pornesti motocicleta impinsa !. In felul asta ii dai motorului o turatzie suficienta (comparabila cu cea de ralanti) si CDI-ul poate sa gestioneze scanteia bazandu-se pe senzorul principal.

 

Alta cauza ar fi o defectiune pe circuitul de inalta tensiune - fisa/bujie proasta. Ei bine, e de-ajuns sa fie o fisa/bujie proasta pentru ca sistemul sa se dezechilibreze si sa dea scantei aiurea. Ca sa "izolezi" problema poti sa faci in felul urmator - scoti pe rand cate o fisa de la cate o bujie - lasi fisa cat mai "in aer" - dai un pic la demaror - vezi daca porneste. Pui fisa la loc, scoti urmatoarea etc. etc... In felul asta diagnostichezi o defectiune de fisa si/sau bujie.

 

Incearca cu impinsul insa mai intai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca defectiunea electrica nu se manifesta decat la cald. Adica nu vorbim de o sarma rupta in doua, care la rece se lipeste si la cald se rupe la loc, ci "fileaza". Fie e un surub ruginit care nu mai face masa, fie e o fisha care la rece nu fura curent, ca nu se apropie suficient de vreun punt de masa, iar la cald se deformeaza putin etc. etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca motoarele de motocicleta functioneaza altfel decit cele de masina. :lol: Azi am fost la service cu masina si mi-a masurat compresia. Nu pornea cind e foarte frig, ca asta iarna. Mi s-a spus ca trebuie segmentata pentru ca nu se mai etanseaza cilindrii din cauza uzurii. Am segmentat-o si se simte acum iar compresia e ok. Deci motoarele care pierd compresia tind sa porneasca greu la rece.

Pentru motorul tau, incearca sa cureti bine bornele de la baterie, sa stringi apoi foarte bine coneziunile. Si eventual curata bujiile. Am citit pe un site moto apropo de aceasta cauza des intilnita la motoare. Sunt cazuri cind, din cauza conexiunii slabe a bateriei, motorul sa dea rateuri nasoale de tot, sa moara din senin sau sa nu porneasca pur si simplu.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand e cald motoruse dilata pistonu si segmentii(2T), si cuzinetii(asta numala 4 timpi)

cand pornesti motoru la 4T primele ture ale motorului se fac cu fffputin ulei deoarece a curs de pe cilindrii; presiunea de ulei e f mica da' creste, iar cand e cald motoru e presiunea de ulei maxima(dilatarea lagarelor arborelui cotit nu lasa uleiu sa iasa asa repede precum iese cand sunt la temperatura mica);

e adevarat ca uleiul e mult mai gros cand e rece da' daca el nu ajunge sa unga cilindrii ce folos

deci: * ai ulei cald(subtire) dar la o presiune mai mare -euzic ca se compenseaza cel putin

* mai ai si pistoanele dilatate

Parerea mea e ca compresia e mult mai mare atat la 2T cat si La 4T cand e motorul cald

 

 

Tema ptr casa ptr cei ce dispun de dispozitive ptr masurarea compresiei: faceti niste masurari si la moto in 2T timpi si la cele in 4T si cred ca-mi veti da dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tine problema e in partea de aprindere!(in cazul in care nu ai cine stie ce inginerie de soc automat care poate fi comandat electric-dar slabe sanse ptr ca banuiesc ca e mecanic)

in cazul in care e soc electri cauta manual de service si acolo iti va fi explicata in detaliu testarea socului

parea mea e :ceva contacte proaste da' sunt sanse(f mici)sa fie aprinderea dusa(de obicei asta sau merge sau nu merge da' poate alege si calea de mijloc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa,  fara suparare dar raman la parerea mea si nu sunt un novice in chestii de mecanica, mai asteptam si alte pareri.

Nu ai auzit pe nimeni posesor de diesel obosit pangandu-se ca nu-i porneste (sau porneste foarte greu) motorul cand este cald, de ce oare? Si ti-am dat exemplul asta pentru ca la diesel COMPRESIA este baza. DECI?

Scuza-ma ca te cataloghez dar nu esti novice esti chiar pe langa rau de tot. Dieselul care nu porneste sau porneste greu la cald tot de la "aprindere" i se trage nu de la compresie (asta se diagnosticheaza altfel) deci pompa sau injectoarele sunt duse adica aprinderea ca si in cazul benzinei. La rece porneste usor deoarece exista un senzor care citeste ca-i rece si tine mai mult releul pt. bujia incandescenta si deci nu mai conteaza daca are sau nu compresie sau daca pulverizeaza bine motorina in capul pistonului deoarece motorina se aprinde oricum cand da de "fierul incins"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axa,  fara suparare dar raman la parerea mea si nu sunt un novice in chestii de mecanica, mai asteptam si alte pareri.

Nu ai auzit pe nimeni posesor de diesel obosit pangandu-se ca nu-i porneste (sau porneste foarte greu) motorul cand este cald, de ce oare? Si ti-am dat exemplul asta pentru ca la diesel COMPRESIA este baza. DECI?

Scuze ca ma bag dar la diesel vine altfel problema,decat la motorul cu benzina.De obicei la diesel poate sa fie de vina si pompa de motorina de inalta presiune,fiindca daca e uzata,motorul porneste parca mai bine la rece decat la cald.Am patit asta la un golf2,deci nu neaparat motorul e de vina.la motoare cu benzina daca n-ai compresie nu porneste bine la rece...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru pornire foloseste un circuit secundar (al doilea senzor) - deci e posibil ca aici sa ai un contact imperfect - pe "al doilea senzor", al carui rol este numai la pornire. O data ce a pornit motorul (turatzia a trecut de 5-600 rot/min), intra in functiune circuitul normal de calculare a avansuluil, ce se bazeaza pe senzorul principal si normal ca nu mai ai probleme.

 

aha...uite asa mai afli cate ceva :lol: .deci de-aia nu-mi pornea la demaror cateodata(nu aveam scanteie), iar daca ii faceam un branci o lua imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la tine, dar la DR-ul meu (tot Suzuki) am avut alta problema, care se manifesta oarecum la fel. Aprinderea e alimentata nu de la baterie, ci de la o bobina suplimentara tot pe alternator. Nu e vorba de senzorul (sau senzorii) de pozitie pentru aprindere, ci de o bobina care da curent pentru aprindere. La mine era prajita, dar nu de tot (spire in scurt).

 

La inceput, pornea din ce in ce mai greu si la cald si la rece (dar mai ales la cald - am stat o data ca si tine pe langa ea frecand la demaror de m-au gasit toti dracii). Am mers cu ea asa o vreme (dupa ce am schimbat bujii, am fost la un service, reglat carburatoare - nu era de-acolo), pana a inceput sa faca mai urat, adica sa-mi dea rateuri peste 4500-5000 ture.

 

Cauta pe net o schema electrica si vezi ca exista si o metoda simplificata de test pentru astea, cu un ohmetru (tabela cu rezistenta pe care trebuie s-o masori intre diverse fire). La mine bobina aia in loc de cateva sute de ohmi avea cativa kiloohmi...

Editat de cmatei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...