Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Hai noroc!   - De ceva vreme ma chinuie o chestie la moto meu si desi am zis, ca ii voi gasi problema, se pare ca am ramas doar cu pachetul de nervi si problema nu e rezolvata. Treaba sta in felul urmator. Motorul nu l-am folosit cam 3 saptamani din cauza lipsei de timp. A ramas parcata tot pe locul ei, cei drept mai in soare, ca na asa se muta Soarele acum. Intr-o zi am vrut sa o mut mai la umbra si atunci am vazut ca am pana pe fata. Am zis, 14 ani nu a incurcat pe nimeni, acum s-a gasit unul sa mi-o rezolve. Am mutat-o mai langa bloc si am mai lasat-o o saptamana pe pana , ca tot asa nu am avut timp de ea. In cele din urma am dat jos roata si m-am dus cu ea la vulcanizare unde au constatat ca era rupta valva, am respirat usurat stiind ca nu am vecini suparati, cica totul ar fi fost de la Soare. Am umblat si mi-am cumparat o camera noua si aia au montat-o cu levierul. Totul bine si frumos, am montat roata pe moto. Intr-o dimineata am zis ca ma duc cu ea la munca, dar nu inteleg de ce la viteza mica imi joaca ghidonul stanga dreapta, am strans-o bine, am inspectat-o. Nu inteleg de ce danseaza de fata stanga dreapta. Cauciucul e tot ala. Am zis ca poate nu s-a centrat roata vertical cu axul. ieri am desfacut iar axul ala, l-am frecat in toate pozitiile, din pacate fara rezultat. La viteze mai mari nu mai am jocul asta stanga dreapta. practic nu mai e stabil ghidonul cum era anterior. Spite moi nu am...roata nu e descentrata, e umflata. EU am ramas fara idei.

La 15.07.2022 la 15:03, ulei_moto a spus:

Salut,

Se pare ca problema mea este bobina de inductie. Circuitul de la fise este intrerupt .

Cunoasteti pe cineva de incredere cu dezmembrări ? Are cineva de vanzare ?

Am găsit site-ul https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/suzuki/dr650-2248/dr650-13936/dr650rup-n-p-r-p-722785/electrical-11484814#/il-270034545-1101810-13543308 , a comandat cineva de pe el ?

Mulțumesc

 

In trecut si eu am avut probleme cu aprinderea cand m-a lasat de tot intr-o padure si am adus-o cu platforma. Ideea e ca tot asa ma chinuiam eu sa masor bobina mea, fiind din aia dubla si nu prea am reusit cu aparatul de masura. Intr-un final am descoperit problema de la capacul stanga motor unde am magnetoul. Chiar la iesirea cablurilor din motor de la vibratii mi s-a desfacut surubul care tinea o tabla si aia s-a frecat de lantul balansier si nu a mai fost decat un pas pana sa mi le taie pe toate. Practic nu imi mai dadea impulsuri catre bobina. Era moarta complet. Eu zic sa verifici prima data daca iti citeste senzorul ala parca 200ohm avea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, irinel2006 a spus:

Nu inteleg de ce danseaza de fata stanga dreapta. Cauciucul e tot ala. Am zis ca poate nu s-a centrat roata vertical cu axul. ieri am desfacut iar axul ala, l-am frecat in toate pozitiile, din pacate fara rezultat. La viteze mai mari nu mai am jocul asta stanga dreapta. practic nu mai e stabil ghidonul cum era anterior. Spite moi nu am...roata nu e descentrata, e umflata. EU am ramas fara idei.

 

 

  • anvelopa nu este asezata pe janta
  • camera groasa (dezechilibreaza)
  • camera prea mare
  • disc frana stramb
  • distantiere ax roata montate gresit
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar putea fi și camera montată incorect, cu pliuri, posibil fără talc și atunci se poate lipi de anvelopă și nu-și găsește poziția. Dar nici faptul că ai lăsat-o atâta timp pe jantâ nu ajută, anvelopa se deformează. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc baieti, o sa dau roata jos din nou si o sa ii scot aerul apoi o sa incerc sa reasez anvelopa. Mai mult ca sigur s-a intamplat ceva cand au montat aia camera pe janta. Camera am cumparat pe 21 de la un magazin moto. Cel mai probabil, meseriasii de la vulcanizare, au crezut ca e bicicleta. O sa refac toate operatiunile si revin. (discul e ok, camera e groasa, dar e pe 21, distantere : in stanga am melcul de la kilometraj iar in dreapta am un distantier. M-am uitat pe anvelopa...si am impresia ca nu e asezata cum trebuie aia.... 

moto1.jpeg

moto2.jpeg

moto3.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, florinelu07 a spus:

 

  • anvelopa nu este asezata pe janta - cu siguranta asta e problema. Foloseste cel mai usor un sapun lichid sau sampon pe talon dupa ce dejantezi, da-i 4 bar daca ai verificat sa stea cum trebuie camera inauntru si esti bine.
  • camera groasa (dezechilibreaza) - ar trebui sa fie EXTREM de defecta camera ( grosime neomogena) sa miste ghidonul lateral, la viteze mici, si la mari nu.
  • camera prea mare - 🙄
  • disc frana stramb - produce mai mult frinare, pina ce departeaza pistonasele in etrier, dupa care nu mai simti nimica, nu produce efectul descris.
  • distantiere ax roata montate gresit - nu prea ai cum ...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegi, am rezolvat acum in pauza de masa, ca pur si simplu nu am timp de ea. Am fost la baietii de la vulcanizare, dupa indicatiile colegilor. Nu era asezat cauciucul cum trebuie pe janta. Va multumesc mult pentru indrumare, ca o "frecam" mult si bine . Acum moto e la fel ca inainte. Au dat-o cu un penson cu ulei ca sa se aseze. Nu voia de loc la 4bar sa se aseze...dupa ce au uns putin cu ulei, a intrat ala cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Am rezolvat problema DR-ului,bobina era arsa.

Am găsit una sh la un domn din Buzău, am avut noroc că l-am prins in drum spre concediu si a trecut prin București, unde ne-am întâlnit fata in fata.

Acum moto merge ok.

 

Mulțumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut domnilor ! 

 

Am  intins ieri lantul la balancier( acum toarce ca o femeie isterica), corespunzator, ca la carte,dupa carte doar ca nu am gasit cuplul de strangere al suruburilor de la carcasa. 

ma puteti ajuta cu o valoare al cuplului ? am strans la 15nm, prea mult, prea putin ? 

 

Multumesc ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.08.2022 la 15:09, patrick1 a spus:

Multumesc patrick1 ! 

La 27.08.2022 la 10:27, Muretto Grundieg a spus:

Le-ai nimerit!

E din manualul de DR600 dar  practic, e același lucru acolo.

cuplu.thumb.jpg.9c63d6978acfbe2c642dfa98b87df07f.jpg

 

Multumesc Muretto Grundieg, dar  ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand mai stric ceva care nu din seria consumabilelor ma uit aici: https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts/1996-dr650se-off-road/rear-caliper

si vad ca zice ca s-ar potrivi doar la DR 650 SE. acelasi lucru il gasesc si aici: https://www.cmsnl.com/products/bracket_6915032e00/

1015368339_Screenshot2022-09-03at22_51_33.thumb.png.13ada65df4a75fa3ef8e284fec7eb270.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.08.2022 la 7:18, ulei_moto a spus:

Multumesc patrick1 ! 

Multumesc Muretto Grundieg, dar  ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

Salut, la SR42/43, suruburile care tin sania intinzator sunt M8 dar care stau in 5mm de aluminiu. N-am ce sa ma zic.... stiti care e finalul daca nu se string cf manual >>helicoil 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

 

 

Mult prea mult!

https://www.coastalfasteners.co.nz/torque-data

(vezi tabelul Classic 4.6 Bolts)

 

Dacă sunt șuruburi M6 x 1 (și în aluminiu) atunci 3,3 -4,1 Nm cuplu se strângere era suficient.

La M8 x 1,25 puțin peste dublu ...

 

Mno ... e un capac, nu o chiulasă /prezoane adânci.

 

10 Nm e cuplul unei bare de 1m lungime la al cărei capăt aplici tangențial o forță de 1 Kg.

1.01972 Kgfm, dacă vrei mai precis :)

 

Multumesc patrick1 !

Sper sa nu fi facut mai mult rau decat bine, acum am vazut ca avea in manual un tabel cu valorile cuplului pentru suruburile care nu aveau specificat, pagina 7-18 si parca 4.1 Nm pare putin.

 

O saptamana usoara ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, patrick1 a spus:

👍

Oricum, șuruburile (moi) se ”lipesc” în aluminiu în timp iar acolo, la carcasa de magnetou, presează doar o garnitură, fără pretenții.

Ai să vezi ... când le mai desfaci :)

capac magnetou :: Relativ ! ai magnetoul care induce forte in intrefierelor bobinelor statorului care stau pe capac. Oricit ar fi de precise bucsile de ghidaj, daca nu-s strinse cum trebuie suruburile din capac, pot sa-si faca bucsile joc >> nasolie, CRED.

 

 

La 29.08.2022 la 7:18, ulei_moto a spus:

Multumesc patrick1 ! 

Multumesc Muretto Grundieg, dar  ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

La DR800, este o revenire la procedura de intindere, in care se intelege ca arcul care trage sania nu face treaba cum trebuie. Probabil ca si la 650 e aceeasi treaba.

In particular, se recomanda sa se intinda manual portiunea de lant intre pinioanlele balansierilor, prin tensionarea lui folosindu-se de doua chei care sa pozitioneaza pe piulitele axelor balansierilor, actionindu-le in sens opus una fata de cealalta. In acest fel, arcul va intinde doar partea care a ramas de intins. Se pare ca se intimpla ca sa existe tensiune in lant produsa de greutatile balansierilor+ambielaj+biela piston, care altereaza forta arcului rezultind o intindere necorespunzatoare.

 

ORICUM, e o revenire la procedura pentru pretentiosi, as zice.... multi reparisti intinzind "la mina" lantul de balansieri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, raducod a spus:

arcul care trage sania nu face treaba cum trebuie. Probabil ca si la 650 e aceeasi treaba.

Momentan si-a facut treaba arcul, a fost vizibila diferenta intre lantul slabit si strans iar sunetul provenit de pe partea aceea a disparut.

 

Ma gandeam inainte sa fi pus capacul la loc, sa fi invartit motorul manual ( kickstarter) de doua-trei- patru ori si apoi sa fi repetat procedura, oare s-ar fi  intins mai bine lantul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata,

A folosit/ foloseste cineva un stander de enduro pentru DR-u? 

Am vazut ca sarcina maxima este de 160kg , iar DR-ul are 170kg, dar ma gandesc ca imediat ce urc capra pe stander, incep sa o dezmembrez.

 Acesta este inculpatul, https://motocorner.ro/standere/stander-cric-elevator-moto-motocross?language=ro-ro&currency=RON&tracking=62ec2f6cada27&gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMTlc_R8wKrz3_qZAg_0m4aztHJmzo9il60_T23vtdRoTu62nkRo3GAaAkXwEALw_wcB

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ulei_moto a spus:

Buna dimineata,

A folosit/ foloseste cineva un stander de enduro pentru DR-u? 

Am vazut ca sarcina maxima este de 160kg , iar DR-ul are 170kg, dar ma gandesc ca imediat ce urc capra pe stander, incep sa o dezmembrez.

 Acesta este inculpatul, https://motocorner.ro/standere/stander-cric-elevator-moto-motocross?language=ro-ro&currency=RON&tracking=62ec2f6cada27&gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMTlc_R8wKrz3_qZAg_0m4aztHJmzo9il60_T23vtdRoTu62nkRo3GAaAkXwEALw_wcB

Salut, nu cred ca ai garda la sol deajuns sa folosesti pirghia de ridicare fara sa ridici cu altceva motorul ca sa poti sa-l pui pe cric. Asta inseamna ca functia principala a cricului se diminueaza. Daca tot te chinui sa ridici motorul, poti folosi orice capra/cub/etc facut din orice/lemn/metal ... si daca esti acolo, poti sa faci capra la ce inaltime iti convine.

Greutatea data de producator nu cred ca se refera la cit tine suportul ci mai degraba la cit rezista pirghia de ridicare, respectiv ce poti ridica folosind greutatea media a unui om pe pirghia de ridicare. In pozitie jos sau sus a suportului, probabil ca poti pune mai multe sute de kg. Eu am pus DR800 pe un suport similar si m-am urcat cu toata greutatea pe pirghie in ideea sa vad daca pot sa-l ridic, si nu s-a intimplat nimica :D ... stat bine si pe pozitia jos...

 

Daca esti intr-un garaj mai solid, poate poti sa-ti montezi niste cirlige ca sa suspenzi motoreta .... 

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, raducod a spus:

Salut, nu cred ca ai garda la sol deajuns sa folosesti pirghia de ridicare fara sa ridici cu altceva motorul ca sa poti sa-l pui pe cric. Asta inseamna ca functia principala a cricului se diminueaza. Daca tot te chinui sa ridici motorul, poti folosi orice capra/cub/etc facut din orice/lemn/metal ... si daca esti acolo, poti sa faci capra la ce inaltime iti convine.

Greutatea data de producator nu cred ca se refera la cit tine suportul ci mai degraba la cit rezista pirghia de ridicare, respectiv ce poti ridica folosind greutatea media a unui om pe pirghia de ridicare. In pozitie jos sau sus a suportului, probabil ca poti pune mai multe sute de kg. Eu am pus DR800 pe un suport similar si m-am urcat cu toata greutatea pe pirghie in ideea sa vad daca pot sa-l ridic, si nu s-a intimplat nimica :D ... stat bine si pe pozitia jos...

 

Daca esti intr-un garaj mai solid, poate poti sa-ti montezi niste cirlige ca sa suspenzi motoreta .... 

 

Radu

Salut Radu, din pacate nu am un garaj in care sa imi desfasor activitatea, doar 40 mp de curte.

Mi-ai dat o idee buna, am un set de capre Yato de 3T pe care le folosesc la masina, o sa incerc cu  ele.

Multumesc ! 

Editat de ulei_moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...