Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Pentru cei interesati...treaba cu surubul s-a rezolvat. Problema e ca il bagam degeaba pentru ca patina era cazuta. Am dat capacul chiulasei jos si am putut sa trag patina pe care apoi am fixat-o cu surubul. Ciudat e ca am mers sute de kilometri asa singurul semn erau rateurile in evacuare la deccelerare, destul de faine de fapt.

Si poze pentru posteritate. DR-ul e din nou gata de drum.

post-86604-0-77338000-1443888987_thumb.jpg

post-86604-0-72155600-1443888988_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ultima tura mai lunga pe anu asta: ~700 km. Sambata plecat e la 7.30 dimineata. Am reusit sa ma dezghet abia pe la bulgari. Deci prefer sa inchid sezonul pentru plimbari mai lungi anul asta. Altfel mobra nu a tusit nici pe frig nici pe cald. Totul perfect.

post-72436-0-09119300-1443981145_thumb.jpgpost-72436-0-77731900-1443981149_thumb.jpgpost-72436-0-08188000-1443981154_thumb.jpgpost-72436-0-00500800-1443981159_thumb.jpgpost-72436-0-17871800-1443981165_thumb.jpgpost-72436-0-52535400-1443981169_thumb.jpgpost-72436-0-27314000-1443981174_thumb.jpgpost-72436-0-35625300-1443981183_thumb.jpgpost-72436-0-08433600-1443981190_thumb.jpgpost-72436-0-00295400-1443981197_thumb.jpgpost-72436-0-24529400-1443981203_thumb.jpgpost-72436-0-31097300-1443981218_thumb.jpgpost-72436-0-92145700-1443981225_thumb.jpgpost-72436-0-53438200-1443981230_thumb.jpgpost-72436-0-24521300-1443981235_thumb.jpg


» Post actualizat in 04 Oct 2015 17:57

post-72436-0-47758900-1443981375_thumb.jpgpost-72436-0-32764600-1443981383_thumb.jpgpost-72436-0-28381300-1443981392_thumb.jpgpost-72436-0-03506000-1443981400_thumb.jpgpost-72436-0-13401600-1443981407_thumb.jpgpost-72436-0-99364300-1443981415_thumb.jpgpost-72436-0-48393700-1443981424_thumb.jpgpost-72436-0-53377800-1443981441_thumb.jpg

post-72436-0-40034000-1443981178_thumb.jpg

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mânere încălzite, șa încălzită, hăinuțe potrivite și ...puțin curaj.

 

Treaba asta mere cand mergi 20-30 maxim 100 km dintr-o bucata. La 200-300 km numai merge... Manere incalzite sunt, haine sunt. Degeaba la mers constant cu pesste 100km/h intra frigu si prin cele mai mici aerisiri.

De iesit clar mai ies cu ea, dar pe distante scurte gen servici, mai pe la tara. Dar cam atat. Am mers anii trecuti si 200-300 km pe maxim 5 grade dar dupa nu mai este fun.

 

Vama veche,Dalboca,Kaliakra,Balcic...

exact. mai adaugam doar Silistra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei interesati...treaba cu surubul s-a rezolvat. Problema e ca il bagam degeaba pentru ca patina era cazuta. Am dat capacul chiulasei jos si am putut sa trag patina pe care apoi am fixat-o cu surubul. Ciudat e ca am mers sute de kilometri asa singurul semn erau rateurile in evacuare la deccelerare, destul de faine de fapt.

Si poze pentru posteritate. DR-ul e din nou gata de drum.

 

sa mergi duminica la biserica pentru asta.... pui o lumanare ... mare noroc ai avut ca nu ai omorat motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Si pentru ca tot nu mi-a facut nici o problema tot anul, s-a gandit sa deie cu mucii in fasole la sfarsit. Adica: de 2 zile, la pornirea la rece scoate fum si miros de ulei ars. Mult. Aproape ca pot concura cu masinile de facut fum din discoteci. dupa cateva secunde (dupa ce se incalzeste un pic) fumul dispare si numai da indiferent de cat o turez.

De aici am 2 ipoteze: ori o garnitura (de chiloasa) intepata si in timpul stationarii sa prelinge ceva ulei in capul pistonului iar dupa incalzire se dilata toate cele si astupa gaura sau scapa insesizabil in asa fel incat nu se vede, ori segmenti pe duca care aduc uleiul in piston pana apuca sa se incalzeasca si se dilata.

Deci ce sa fie? poate aveti si alte variante....mie atat mi-a mers capu.... De precizat e ca motoreta porneste la fel de usor dimineata, trage relativ la fel de bine (adica nu am sesizat vreo scadere de forta majora, trepidatii mai mici sau altceva) si a ajuns la 91.000 km. Motorul nu pare umblat in el de la culbutori in jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă e fum alb nu e grav, e din cauza temperaturii scăzute. Dacă nu e alb și mai spui că și miroase a ulei se pot bănui simeringurile de pe coada supapelor.

În combinație cu uzura segmentului raclor poate indica o problemă de uzură. Ar fi fost interesant de urmărit consumul de ulei la ultima tură pe care ai făcut-o în Bg.

Oricum, nu te grăbi cu demontatul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hihi....nu ma grabesc cu demontatul....zugravesc. Sunt napastuit rau. Acu ma gandeam si la semeringurile de la supape. Fumul pare alb-gri dar miroase a ulei ars....cel putin asa mi se pare. Poate reusesc sa fac ceva filmulet pe dupa-masa la plecarea acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nivel de ulei prea mare si, astfel, ulei in carburator prin epuratorul de gaze?

Daca ai refolosit garnitura de chiulasa, sigur pe acolo iti intra ulei. Garnitura de chiulasa se inlocuieste la fiecare demontare a chiulasei si se strange cu cheia dinamometrica., chiar daca e motor racit cu aer si nu iti intra antigel in cilindru, avertizandu-te astfel ca garnitura de chiulasa nu etanseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nivel prea mare de ulei....putin probabil. Epuratorul de gaze numai este...(daca te referi la acel furtun care iese din partea de sus a motorului si intra intr-un lacas din cutia filtrului de aer). Eu nu mai am cutia filtrului de aer. Este o adaptare facuta cu un filtru de aer sport. La garnitura nu am umbala. Doar la capacul de la culbutori...mai jos nu am umblat. Dar am zis ca poate e garnitura pentru ca de se mai arde....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar de curiozitate: ce consum de ulei aveai pana acum ?

Eu de exemplu, am si o Yamaha de 125cc care consuma 1 litru ulei la fiecare 250 km. Demontata, arata perfect insa luata la masuratori uzurile depaseau cu 3 - 4 sutimi cele prescrise de fabricant. Pare greu de crezut dar conteaza foarte mult la japoneze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru ca tot nu mi-a facut nici o problema tot anul, s-a gandit sa deie cu mucii in fasole la sfarsit. Adica: de 2 zile, la pornirea la rece scoate fum si miros de ulei ars. Mult. Aproape ca pot concura cu masinile de facut fum din discoteci. dupa cateva secunde (dupa ce se incalzeste un pic) fumul dispare si numai da indiferent de cat o turez.

De aici am 2 ipoteze: ori o garnitura (de chiloasa) intepata si in timpul stationarii sa prelinge ceva ulei in capul pistonului iar dupa incalzire se dilata toate cele si astupa gaura sau scapa insesizabil in asa fel incat nu se vede, ori segmenti pe duca care aduc uleiul in piston pana apuca sa se incalzeasca si se dilata.

Deci ce sa fie? poate aveti si alte variante....mie atat mi-a mers capu.... De precizat e ca motoreta porneste la fel de usor dimineata, trage relativ la fel de bine (adica nu am sesizat vreo scadere de forta majora, trepidatii mai mici sau altceva) si a ajuns la 91.000 km. Motorul nu pare umblat in el de la culbutori in jos.

 

In rezervor ai doar benzina?!??!??

 

verifica o bujie si esapamentul? sigur nu este fum cauzat de carburant prost sau din probleme carburatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanse mari sa fie simeringurile de la supape, eu asa pateam la Dominator - cateodata, scoate fum albastru si numai pe o toba la pornire sau in frana de motor.

Dominatorul are pe fiecare evacuare galeria si toba separata. - de aci am dedus ca sunt simeringurile.

Le-am schimbat o dat asi nu a mai fumegat vre-un an jumate, apoi a inceput iar - probabil are joc intre supapa si ghid isi in timp largeste simeringul si nu mai etanseaza cum trebuie.

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In rezervor ai doar benzina?!??!??

 

verifica o bujie si esapamentul? sigur nu este fum cauzat de carburant prost sau din probleme carburatie?

Funny....ultima oara benzina am pus....cel putin asa cred, sau asta scria pe pompa. Nu am vazut sa intre apa, iar cu ulei nu ploua. E adevarat ca a trecut mai bine de 10000 km de la ultima desfacere, curatare, reglare de carburator. Dar de mers merge bine. Trage, porneste relativ usor.....

 

Sanse mari sa fie simeringurile de la supape, eu asa pateam la Dominator - cateodata, scoate fum albastru si numai pe o toba la pornire sau in frana de motor.

Dominatorul are pe fiecare evacuare galeria si toba separata. - de aci am dedus ca sunt simeringurile.

Le-am schimbat o dat asi nu a mai fumegat vre-un an jumate, apoi a inceput iar - probabil are joc intre supapa si ghid isi in timp largeste simeringul si nu mai etanseaza cum trebuie.

Ma gandeam si la varianata asta....

» Post actualizat in 21 Oct 2015 11:55

Update: se pare ca ar fi supapa/supapele (semeringurile) de pe evacuare devina. Am gasit ceva urme de ulei la imbinarea tobei finale. Ca si cum ar fi plina. Iar uleiul a cam disparut.... a trebuit sa completez peste 500 ml. Ultima oara cand l-am verificat a fost acum ~800 km. Cred ca astea sunt devina. Am si portmit-o si parca nu a mai scos asa mult fum la pornire...dar acum parca se vede iesind la turatii de peste 3-4000....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde ai scos bre preturile astea? garnitura de chiuloasa e 210 ron.... setul complet (ca mai trebe si altele) 430 ron. Stii vre-un prieten? ca bere dau....

Si acum ma gandesc ca eu mai am un ansamblu cu tot cu supape si semeringuri gata montate.... si e moca de la donatoare....

Cred ca am sa mai merg cu ea asa |(din an in paste) pana se lasa frigu grav...si apoi o desfac si vad exact ce si cum. Nu stiu daca sa i le schimb cu piesele sh pe care le am sa sa le iau pe toate noi avand in vedere ca oricum as cam vrea sa o trag pe bara (poate)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma mai uit o data in factura, dar sigur facutul supapelor a fost 110 lei (4 bucati).

Garniturile de supapa sunt cam 10 lei bucata.

Aia de chiulasa da, a fost 44 euro. Spun asta ca am facut la fel in urma cu vreo doua luni. Ce-i drept, e ca a fost vorba de DR600.

Dar eu am demontat-o din alte motive, si pentru ca tot era demontata...

Sursa Wemoto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Funny....ultima oara benzina am pus....cel putin asa cred, sau asta scria pe pompa. Nu am vazut sa intre apa, iar cu ulei nu ploua. E adevarat ca a trecut mai bine de 10000 km de la ultima desfacere, curatare, reglare de carburator. Dar de mers merge bine. Trage, porneste relativ usor.....

 

Ma gandeam si la varianata asta....

» Post actualizat in 21 Oct 2015 11:55

Update: se pare ca ar fi supapa/supapele (semeringurile) de pe evacuare devina. Am gasit ceva urme de ulei la imbinarea tobei finale. Ca si cum ar fi plina. Iar uleiul a cam disparut.... a trebuit sa completez peste 500 ml. Ultima oara cand l-am verificat a fost acum ~800 km. Cred ca astea sunt devina. Am si portmit-o si parca nu a mai scos asa mult fum la pornire...dar acum parca se vede iesind la turatii de peste 3-4000....

baga la urmatoarea alimentare un plin de benzina 99+ de la o statie de incredere (nu una anume ci aia care iti inspira tie incredere - diferita de ultima alimentare)

 

sa nu fie umblata/lungita benzina cu ceva...

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de Yamaha mea care consuma 1 litru de ulei la vreo 200 de kilometri, am demonstrat științific.

Atenție, e doar distractiv dar vine vremea rece și începe depănatul poveștilor. Deci :

 

Dacă considerăm un cilindru cu diametrul nominal de 57.00 mm și o uzură cu 4 sutimi peste cota fabricantului, iar pentru ușurința calculului vom considera și cursa tot de 57 mm, ca la un motor pătrat.

Volumul de ulei care rămâne agățat pe perete este teoretic diferența dintre cele două :

(57 mm x 57 mm) x 3.14 x h (57 mm)/ 4 = 145376.5 mm3

(56.93 mm x 56.93 mm) x 3.14 x 57 (h) = 145019 mm3

Diferența lor dă 145376.5 – 145019 = 356 mm3

Pentru fiecare cursă există o peliculă pe peretele cilindrului de 356 mm3 adică o picătură ( sferă) cu raza de 4.4 mm

Tot atât ar trebui râcâit și tras înapoi dar dacă din motive de uzură (cilindru/segment) segmentul nu-și mai face treaba 100% (presupunem) ci doar cu 99% rezultă că 1 procent din acest volum nu mai ajunge în baie ci se arde, adică 356 – 352 = 4 mm cubi.

Un litru de ulei are un milion de milimetri cubi.

Pentru a arde un milion de milimetri cubi pistonul trebuie să râcâie prost de 250.000 de ori (un milion supra 4 mm3) x 2 (deoarece în cursa de admisie-compresie uleiul nu este ars).

Ca să fac 250.000 de curse motor– presupunând că merge cu vreo 80 km/h, (cam 5000 de rot/min) motorul are nevoie de 250.000 x 2 rotații = 500.000 rotații.

500.000/5.000 = 100 minute, cam o oră și patruzeci de minute.

Mergând cu 80 km/h, într-o oră și 40 minute faci 134 km și arzi un litru de ulei.

Q.E.D. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...