Sari la conținut

Se lipeste ambreiajul


moshulik
 Share

Postări Recomandate

Am o motoreta de 125cmc, 2 timpi, cu ambreiaj multidisc umed.

Ei bine... cand dau sa plec, nu prea debraiaza (Adica cu maneta trasa, dau a-ntaia si motorul da sa plece imediat). Daca astept un pic, se duce senzatzia asta de "cuplare permanenta" si nu mai am probleme. Efectul am inteles ca este de "lipire" a placilor de ambreiaj.

 

Care este motivul si ce e de facut ???

 

In cutie am pus un ulei bunicel. Sa-l schimb ? ce altceva sa pun ? Poate fi altul motivul ?

 

De mentionat ca dupa ce "dezlipesc" placile, ambreiajul/cutia functioneaza perfect, doar la pornire am problema asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal. Si la mine la Jawa se intampla la fel cu T90 din cutie. Cand bagam in viteza la rece prima data facea "clank" de parca se rupea ceva in ea :D Dupa ce s-au dezlipit placile merge ok, iar la cald fara probleme. Vei vedea ca in diminetile mai friguroase e mai accentuat simptomul. Iarna la - 10 ma panicam ca am rupt cutia :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai bagati ulei W90 in cutiile de viteze de motociclete ! In toate cartile tehnice (indiferent ca sint motoare rusesti, japoneze sau altele) se recomanda ulei de motor, pentru ca ambreiajul sa functioneze normal. Oricum, modul de lucru al cutiilor nu e ca la auto, chiar daca e vorba de cutii separate.

La rece e recomandat sa tragi de citeva ori ambreiajul fara sa bagi in viteza, sa se dezlipeasca discurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: MAi baieti voi aveti dreptate aici...De cand aveam jawa multi mi-au zis sa bag T90 in cutie ca e ulei de cutie si asa m-am gandit si eu ca uleiul de transmisie rezista si unge mai bine la solicitari mecanice, tensiuni intre dintii pinioanelor samd. Intrucat nu am avut probleme cu ambreiajul (alta decat lipirea discurilor iarna), nu mi-am pus problema ca majoritatea japonezelor folosesc uleiul din motor si la cutie si n-au probleme. Acum m-am uitat in manualul de Suzuki RGV 250 si asa e , ei recomanda 10W40 "Good quality motor oil" pentru cutie :lol:

 

 

Omul cat traieste invata :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a picat fisa, pentru ca mi-am amintit ca pana si in manualul de Simson scrie mare si clar, in limba lor nemtzeasca, aceleasi litere la uleiul recomandat pentru motor si uleiul pentru cutie. La guz ce bagi axa ? Te oftici si tu ca si mine ca i-ai pus ulei de cutie "de firma" ? :lol:))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi vorbiti serios cu ulei "subtire" pt cutie? Nu de alta si eu tocmai am schimbat uleiul la cutie si i-am bagat 80W-90, de "firma", bineinteles. Acum ce sa fac, sa il schimb iar?

Eu zic ca vara merge si cel de 90, cred ca se incinge suficient de mult cat sa devina cat de cat fluid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tot timpu am bagat ulei de cutie

da' e f posibil sa trebuiasca bagat ulei de motor

si problema cu ambreiaju: am un prieten care tot asa, si-a schimbat uleiu si a inceput sa-i faca shuste ambreiaju', deci e clar: uleiu e vinovat;

acum cautati si voi manulu utiliaztorului sau cel de service si acolo zice exact ce ulei ii trebe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi vorbiti serios cu ulei "subtire" pt cutie? Nu de alta si eu tocmai am schimbat uleiul la cutie si  i-am bagat 80W-90, de "firma", bineinteles. Acum ce sa fac, sa il schimb iar?

Eu zic ca vara merge si cel de 90, cred ca se incinge suficient de mult cat sa devina cat de cat fluid.

Stai linistit ca-i destul de subtire asta pt vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vara bagati T90 cu incredere.E cel mai bun pt zilele toride. E normal ca la pornirea la rece sa faca asa, si eu patesc la Ij. Dupa aceea nu mai are nimic

Iarna, bagati ulei de motor, puteti baga si de 2 timpi, si SAE30, 20W40 subtire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele vechi pe un site nemtesc se recomanda ca la cutie cu multidisc umed sa se foloseasca uleiuri neaditivate, ca altfel nu rezista garniturile. Asta la MZ ES

Atentie la uleiul pe care il bagati, sa nu fie semisintetic, cu grafit coloidal,teflon,etc ca va patina in draci ambreiajul.

M-a pus naiba sa ii bag olei mineral de cutie automata Omw, si pana nu l-am scurs pe tot nu am avut viata linistita cu Iju

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: MAi baieti voi aveti dreptate aici...De cand aveam jawa multi mi-au zis sa bag T90 in cutie ca e ulei de cutie si asa m-am gandit si eu ca uleiul de transmisie rezista si unge mai bine la solicitari mecanice, tensiuni intre dintii pinioanelor samd. Intrucat nu am avut probleme cu ambreiajul (alta decat lipirea discurilor iarna), nu mi-am pus problema ca majoritatea japonezelor folosesc uleiul din motor si la cutie si n-au probleme. Acum m-am uitat in manualul de Suzuki RGV 250  si asa e , ei recomanda 10W40 "Good quality motor oil" pentru cutie :lol:

 

 

Omul cat traieste invata :lol:

Iti mai aduci aminte de topicul asta?

Ai ajuns la vorba mea :lol:

T90 este in mod clar prea vascos pentru ambreiajul in baie de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o motoreta de 125cmc, 2 timpi, cu ambreiaj multidisc umed.

Ei bine... cand dau sa plec, nu prea debraiaza  (Adica cu maneta trasa, dau a-ntaia si motorul da sa plece imediat). Daca astept un pic, se duce senzatzia asta de "cuplare permanenta" si nu mai am probleme. Efectul am inteles ca este de "lipire" a placilor de ambreiaj.

 

Care este motivul si ce e de facut ???

 

In cutie am pus un ulei bunicel. Sa-l schimb ? ce altceva sa pun ?  Poate fi altul motivul ?

 

De mentionat ca dupa ce "dezlipesc" placile, ambreiajul/cutia functioneaza perfect, doar la pornire am problema asta...

Sa ne tii la curent cum evolueaza chestiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moshule, in Guzzi nu am dubii, in cutie am bagat un ulei bun de cutie auto ca e ca la masina, ambreiajul separat e uscat si motorul are uleiul lui.

 

Silver, am revazut topicul. Asa e , am recomandat T90 ca asta puneam si eu la jawa si nu am avut probleme cu ambreiajul (adica nu patina).In continuare cred ca uleiul de cutie rezista mai bine in situatia de fata, dar daca apar probleme la ambreiaj...:lol: bagati de motor.

Daca uleiul de cutie nu avea ceva proprietati in plus sa il ajute la mestecat pinioane, nu il mai inventau astia :lol: si puneau direct ulei de motor in orice misca. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat ulei intra in cutia de ij 56? Vreau sa il schimb cu cel mai ieftin ulei de motor.

 

eu am in ea ulei de transmisie si am numai belele: la rece nu debraiaza, nu pot sa stau la stop cu ea in viteza si ambreiajul tras, iar daca dau gaz tare patineaza ambreiajul - deci nu e nici strans nici slab si singurul vinovat ramane uleiul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 L, ar trebui sa stii :lol: , ai si un surubel de control al nivelului.

Baga-i ieftin M40 Super S2 Petrom 60 000, sau M30 pt camioane Petrotel -Lukoil (:lol: ) 30 000

Mai penibil si mai ieftin de atat nu gasesti. AAAAA, ba da :lol: se gasea acu un an in Carfur uleiul Waldi 15 w 40(nemtesc :lol: ) cu 130 000 -5 litri :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...