moshulik Postat Aprilie 19, 2005 Share Postat Aprilie 19, 2005 Am o motoreta de 125cmc, 2 timpi, cu ambreiaj multidisc umed. Ei bine... cand dau sa plec, nu prea debraiaza (Adica cu maneta trasa, dau a-ntaia si motorul da sa plece imediat). Daca astept un pic, se duce senzatzia asta de "cuplare permanenta" si nu mai am probleme. Efectul am inteles ca este de "lipire" a placilor de ambreiaj. Care este motivul si ce e de facut ??? In cutie am pus un ulei bunicel. Sa-l schimb ? ce altceva sa pun ? Poate fi altul motivul ? De mentionat ca dupa ce "dezlipesc" placile, ambreiajul/cutia functioneaza perfect, doar la pornire am problema asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian... Postat Aprilie 19, 2005 Share Postat Aprilie 19, 2005 Da, da. Asa face si a mea. Ce or avea motoarele astea? La mine am inteles ca ar fi slabit nu stiu ce arc care ar trebui sa faca nu stiu ce! Imi pare rau ca eu nu pot sa te ajut, dar poate ne ajuta altii, nu stiu cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adorlith Postat Aprilie 19, 2005 Share Postat Aprilie 19, 2005 Daca e doar la pornire, e ok, e uleiul rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 20, 2005 Share Postat Aprilie 20, 2005 E normal. Si la mine la Jawa se intampla la fel cu T90 din cutie. Cand bagam in viteza la rece prima data facea "clank" de parca se rupea ceva in ea Dupa ce s-au dezlipit placile merge ok, iar la cald fara probleme. Vei vedea ca in diminetile mai friguroase e mai accentuat simptomul. Iarna la - 10 ma panicam ca am rupt cutia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 Nu mai bagati ulei W90 in cutiile de viteze de motociclete ! In toate cartile tehnice (indiferent ca sint motoare rusesti, japoneze sau altele) se recomanda ulei de motor, pentru ca ambreiajul sa functioneze normal. Oricum, modul de lucru al cutiilor nu e ca la auto, chiar daca e vorba de cutii separate. La rece e recomandat sa tragi de citeva ori ambreiajul fara sa bagi in viteza, sa se dezlipeasca discurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 21, 2005 Autor Share Postat Aprilie 21, 2005 Sa stii ca asta e... are cineva eventual un "citat" dintr-un manual de utilizare de motocicleta in 2 timpi preferabil in care sa scrie "in cutie se pune ulei de motor 15W40" ? sau cum scrie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 MAi baieti voi aveti dreptate aici...De cand aveam jawa multi mi-au zis sa bag T90 in cutie ca e ulei de cutie si asa m-am gandit si eu ca uleiul de transmisie rezista si unge mai bine la solicitari mecanice, tensiuni intre dintii pinioanelor samd. Intrucat nu am avut probleme cu ambreiajul (alta decat lipirea discurilor iarna), nu mi-am pus problema ca majoritatea japonezelor folosesc uleiul din motor si la cutie si n-au probleme. Acum m-am uitat in manualul de Suzuki RGV 250 si asa e , ei recomanda 10W40 "Good quality motor oil" pentru cutie Omul cat traieste invata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 21, 2005 Autor Share Postat Aprilie 21, 2005 Mie mi-a picat fisa, pentru ca mi-am amintit ca pana si in manualul de Simson scrie mare si clar, in limba lor nemtzeasca, aceleasi litere la uleiul recomandat pentru motor si uleiul pentru cutie. La guz ce bagi axa ? Te oftici si tu ca si mine ca i-ai pus ulei de cutie "de firma" ? )))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian... Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 Voi vorbiti serios cu ulei "subtire" pt cutie? Nu de alta si eu tocmai am schimbat uleiul la cutie si i-am bagat 80W-90, de "firma", bineinteles. Acum ce sa fac, sa il schimb iar? Eu zic ca vara merge si cel de 90, cred ca se incinge suficient de mult cat sa devina cat de cat fluid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R_i_d_e_r Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 eu tot timpu am bagat ulei de cutie da' e f posibil sa trebuiasca bagat ulei de motor si problema cu ambreiaju: am un prieten care tot asa, si-a schimbat uleiu si a inceput sa-i faca shuste ambreiaju', deci e clar: uleiu e vinovat; acum cautati si voi manulu utiliaztorului sau cel de service si acolo zice exact ce ulei ii trebe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 Voi vorbiti serios cu ulei "subtire" pt cutie? Nu de alta si eu tocmai am schimbat uleiul la cutie si i-am bagat 80W-90, de "firma", bineinteles. Acum ce sa fac, sa il schimb iar?Eu zic ca vara merge si cel de 90, cred ca se incinge suficient de mult cat sa devina cat de cat fluid. Stai linistit ca-i destul de subtire asta pt vara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 Vara bagati T90 cu incredere.E cel mai bun pt zilele toride. E normal ca la pornirea la rece sa faca asa, si eu patesc la Ij. Dupa aceea nu mai are nimic Iarna, bagati ulei de motor, puteti baga si de 2 timpi, si SAE30, 20W40 subtire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 La motoarele vechi pe un site nemtesc se recomanda ca la cutie cu multidisc umed sa se foloseasca uleiuri neaditivate, ca altfel nu rezista garniturile. Asta la MZ ES Atentie la uleiul pe care il bagati, sa nu fie semisintetic, cu grafit coloidal,teflon,etc ca va patina in draci ambreiajul. M-a pus naiba sa ii bag olei mineral de cutie automata Omw, si pana nu l-am scurs pe tot nu am avut viata linistita cu Iju Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Aprilie 21, 2005 Share Postat Aprilie 21, 2005 MAi baieti voi aveti dreptate aici...De cand aveam jawa multi mi-au zis sa bag T90 in cutie ca e ulei de cutie si asa m-am gandit si eu ca uleiul de transmisie rezista si unge mai bine la solicitari mecanice, tensiuni intre dintii pinioanelor samd. Intrucat nu am avut probleme cu ambreiajul (alta decat lipirea discurilor iarna), nu mi-am pus problema ca majoritatea japonezelor folosesc uleiul din motor si la cutie si n-au probleme. Acum m-am uitat in manualul de Suzuki RGV 250 si asa e , ei recomanda 10W40 "Good quality motor oil" pentru cutie Omul cat traieste invata Iti mai aduci aminte de topicul asta? Ai ajuns la vorba mea T90 este in mod clar prea vascos pentru ambreiajul in baie de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 24, 2005 Share Postat Aprilie 24, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Aprilie 24, 2005 Share Postat Aprilie 24, 2005 Am o motoreta de 125cmc, 2 timpi, cu ambreiaj multidisc umed. Ei bine... cand dau sa plec, nu prea debraiaza (Adica cu maneta trasa, dau a-ntaia si motorul da sa plece imediat). Daca astept un pic, se duce senzatzia asta de "cuplare permanenta" si nu mai am probleme. Efectul am inteles ca este de "lipire" a placilor de ambreiaj. Care este motivul si ce e de facut ??? In cutie am pus un ulei bunicel. Sa-l schimb ? ce altceva sa pun ? Poate fi altul motivul ? De mentionat ca dupa ce "dezlipesc" placile, ambreiajul/cutia functioneaza perfect, doar la pornire am problema asta... Sa ne tii la curent cum evolueaza chestiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Aprilie 25, 2005 Share Postat Aprilie 25, 2005 Moshule, in Guzzi nu am dubii, in cutie am bagat un ulei bun de cutie auto ca e ca la masina, ambreiajul separat e uscat si motorul are uleiul lui. Silver, am revazut topicul. Asa e , am recomandat T90 ca asta puneam si eu la jawa si nu am avut probleme cu ambreiajul (adica nu patina).In continuare cred ca uleiul de cutie rezista mai bine in situatia de fata, dar daca apar probleme la ambreiaj... bagati de motor. Daca uleiul de cutie nu avea ceva proprietati in plus sa il ajute la mestecat pinioane, nu il mai inventau astia si puneau direct ulei de motor in orice misca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 26, 2005 Share Postat Aprilie 26, 2005 cat ulei intra in cutia de ij 56? Vreau sa il schimb cu cel mai ieftin ulei de motor. eu am in ea ulei de transmisie si am numai belele: la rece nu debraiaza, nu pot sa stau la stop cu ea in viteza si ambreiajul tras, iar daca dau gaz tare patineaza ambreiajul - deci nu e nici strans nici slab si singurul vinovat ramane uleiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 26, 2005 Share Postat Aprilie 26, 2005 1 L, ar trebui sa stii , ai si un surubel de control al nivelului. Baga-i ieftin M40 Super S2 Petrom 60 000, sau M30 pt camioane Petrotel -Lukoil ( ) 30 000 Mai penibil si mai ieftin de atat nu gasesti. AAAAA, ba da se gasea acu un an in Carfur uleiul Waldi 15 w 40(nemtesc ) cu 130 000 -5 litri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 26, 2005 Share Postat Aprilie 26, 2005 1 L, ar trebui sa stii nu prea, ca pana acum doar s-a completat la mine, niciodata schimb defapt cred ca se schimba ''singur'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.