Sari la conținut

Cum Se Schimba Mai Exact Semeringurile La Furca


ThunderByte
 Share

Postări Recomandate

De ceva timp semeringurile mele uda rau de tot, ar cam fi timpul sa le schimb ... am gasit pe louis is 10$ nu mult, dar de banii astia deocamdata nu dispun, cand osa iau salariul o sa imi dau comanda, pana atunci as vrea sa stiu cum se desface un amortizor eventual daca aveti sau stiti careva de unde pot lua manualul de Zephyr ar fi perfect , precizez ca e vorba de furca de kawasaki zephyr an '92 ...

post-18053-1203528191_thumb.jpg inculpata seamana perfect cu cea din poza(am pus poza pentru ca e posibil ca aceeasi furca sa se gasesca si pe alte modele produse de Kawasaki)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se demonteaza telescoapele se scot aparatorile praf ,sigurantele simeringurilor ulei apoi se desurubeaza surubul din partea de jos (care asigura capatul pistonului plonjor si care necesita cateodata dispozitiv de tinut contra) si prin extensii destul de energice cateodata se desface telescopul. Pe tub raman bucsele saiba si simeringul. Se verifica suprafata de frictiune a bucselor (sa nu fie sarit teflonul).

Din tub se scoate arcul saiba ,distantierul, pistonul si arcul mic sub piston daca e cazul se curata toate componentele si se asambleaza .

la montaj se asigura surubul pistonului apoi ai nevoie de presa sau in cel mai rau caz un tub PVC cu diametrul interior putin peste cel exterior al tubului furcii pt a presa bucsa superioara (cu saiba intre bucsa si tub) si apoi simeringul.

Uleiul se toarna prin partea superioara a telescopului (la modelele mai vechi se impinge busonul si se scoate siguranta iar la restul se scoate prin desurubare)

daca nu esti sigur ca te descurci mai bine apelezi la un service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se demonteaza telescoapele se scot aparatorile praf ,sigurantele simeringurilor ulei apoi se desurubeaza surubul din partea de jos (care asigura capatul pistonului plonjor si care necesita cateodata dispozitiv de tinut contra) si prin extensii destul de energice cateodata se desface telescopul. Pe tub raman bucsele saiba si simeringul. Se verifica suprafata de frictiune a bucselor (sa nu fie sarit teflonul).

Din tub se scoate arcul saiba ,distantierul, pistonul si arcul mic sub piston daca e cazul se curata toate componentele si se asambleaza .

la montaj se asigura surubul pistonului apoi ai nevoie de presa sau in cel mai rau caz un tub PVC cu diametrul interior putin peste cel exterior al tubului furcii pt a presa bucsa superioara (cu saiba intre bucsa si tub) si apoi simeringul.

Uleiul se toarna prin partea superioara a telescopului (la modelele mai vechi se impinge busonul si se scoate siguranta iar la restul se scoate prin desurubare)

daca nu esti sigur ca te descurci mai bine apelezi la un service

 

Parerea mea: scoate surubul din partea de jos inainte de a desface capatul telescopului - in felul asta arcul apasa pe el. Metoda ortodoxa de separare a tuburilor e asa cum zice AlexM. Problema e ca daca semeringul e intepenit in amortizor (si daca e acolo de ceva timp o sa fie) se distruge teflonul de pe bucsi cand il scoti (se vor smulge una peste alta), Metoda mai neortodoxa e sa folosesti o surubelnita ascutita si destul de zdravana pe care sa o infigi (bati) prin semering, strapungand partea metalica (e o tabla subtire) si sa-l smulgi afara asa. Avertisment: nu incerca asta decat cu amortizoarele complet comprimate (arcurile scoase), pentru ca daca scapi o zgarietura pe amortizor sa fie in partea de sus, care se prinde in furca. Daca cumva zgarii partea de jos, care culiseaza, va trebui sa cumperi alt tub de amortizor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimba si simeringurile pt. praf. altfel o sa se duca repede cele noi. de asemenea curata foarte bine si tuburile si da-le cu ceara pt. vopsea sau lustruieste-le cu un kit pt. lustruit. desi nu se vede, ele sunt un pic zgariate. nu uita sa ungi simeringurile de ulei cu putin ulei pt. furca precum si tuburile inainte de montare. le stergi dupa ce le-ai montat si ai comprimat furca de cateva ori fara ulei in ea. succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfaturi:

- incearca sa gasesti un "pistol" cu aer comprimat si percutie pt a desface cele 2 suruburi din partea de jos a telescoapelor. de obicei sunt foarte bine stranse. sau, cel putin, foloseste un inbus simplu de foarte buna calitate. si cheama un prieten in ajutor, pentru ca vei avea nevoie cand le demontezi. daca apuci sa strici capul surubului, iti va fi foarte greu sa il scoti de acolo

- cand montezi simeringurile noi (dupa ce ai montat telescopul la loc) poti folosi simeringurile vechi puse deasupra, pentru a bate in ele si a nu le distruge pe cele noi. in general, trebuie sa le bati pana intra si cel de-al doilea (cel vechi, pus deasura) complet in furca. atunci stii ca primul, cel bun, a ajuns in pozitie (evident, poti verifica asta observand canalul in care trebuie sa stea siguranta ). cel vechi iese apoi foarte usor, cu surubelnita

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult @bachus_21 pentru tutoriale si de asemenea tuturor ce mi-au dat cate un sfat, raman dator ... poate candva va voi putea ajuta si eu cu cate ceva :)

 

Poate ar trebui facut un Topic cu mai multe tutoriale pentru toti necunoscatorii(ca mine) sau curiosii ce vor sa isi schimbe singuri semeringurile ... eu unul zic ca nu-i o idee tocmai proasta, ca doar e ideea mea :)

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut. Am de schimbat si eu simeringurile la un BMW F 650, si nu reusesc sa scot simeringurile pt. praf. Din cate am vazut sunt puse pe bucsa metalica sau ceva de genu. Nu stiu ce sa fac sa fortez mai mult sau la modelu asta nu se pot scoate. Mersi.

 

--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 16:48 -------------
Am reusit sa le scot. Insa in timpul operatiunii am reusit sa belesc o fasie de 3mm din teflonul de pe bucsile de fixare. Trebuie sa le schimb neaparat si daca da stie cineva unde gasesc

 

--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 17:01 -------------
nimeni nimic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am de schimbat si eu simeringurile la un BMW F 650, si nu reusesc sa scot simeringurile pt. praf. Din cate am vazut sunt puse pe bucsa metalica sau ceva de genu. Nu stiu ce sa fac sa fortez mai mult sau la modelu asta nu se pot scoate. Mersi.

 

<small>--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 16:48 -------------</small><br/>Am reusit sa le scot. Insa in timpul operatiunii am reusit sa belesc o fasie de 3mm din teflonul de pe bucsile de fixare. Trebuie sa le schimb neaparat si daca da stie cineva unde gasesc

 

<small>--- Mesaj completat în 27 Mar 2008 17:01 -------------</small><br/>nimeni nimic?

 

daca iti tine chiar si asa "belit" 0semeringul de praf nu cred ca e nevoie sa schimbi teflonul cu totul, ca semeringul ala are rolul doar de a tine praful sa nu intre la semeringul de ulei, si nu tine presiune sau alte alea ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Are rost sa fac schimbul de ulei + semeringuri daca n-am nici o problema deocamdata? Adica nu picura ulei, nu-s probleme cu suspensia, iau mainile de pe ghidon si nu trage in vreo parte, etc...?

 

Stiu ca se recomanda revizia la fiecare 2 ani, dar parca nu mi-as baga nasul in ceva ce functioneaza bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are rost sa fac schimbul de ulei + semeringuri daca n-am nici o problema deocamdata? Adica nu picura ulei, nu-s probleme cu suspensia, iau mainile de pe ghidon si nu trage in vreo parte, etc...?

 

Stiu ca se recomanda revizia la fiecare 2 ani, dar parca nu mi-as baga nasul in ceva ce functioneaza bine.

 

Atat timp cat telescopul nu pierde nici o picatura de ulei nu are nici un rost sa inlocuiesti simeringurile.

Schimbul de ulei din telescoape este alta mancare de peste, pentru ca in timp proprietatile uleiului se duc.

Operatiunea de a schimba doar uleiul este insa mult mai usoare decat de a schimba simeringurile.

Depinde de tine daca vrei sau vrei sa schimbi uleiul.Daca nu il schimbi ...nu cred ca poate afecta vreo piesa, ci doar calitatea suspensiei (de care poate nu iti dai seama ca este mai slaba decat cu un ulei nou).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@TunderByte

 

Nu-ti lua semeringuri ieftine cu 10 euro. Am avut, au inceput sa curga dupa putin timp. Mai multi mecanici (precum si alti motociclisti) recomanda semeringurile mai scumpe(pt a mea costa 70-80 de lei) pt ca sunt mai rezistente.

E din 2008 topicul, a Âşi vândut motorul de atunci. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are rost sa fac schimbul de ulei + semeringuri daca n-am nici o problema deocamdata? Adica nu picura ulei, nu-s probleme cu suspensia, iau mainile de pe ghidon si nu trage in vreo parte, etc...?

 

Stiu ca se recomanda revizia la fiecare 2 ani, dar parca nu mi-as baga nasul in ceva ce functioneaza bine.

daca schimbi uleiul oricum cam 20% din treaba e facuta, asa ca eu as zice sa mergi pana la capat si sa schimbi si simeringurile. pe de alta parte eu nu as schimba uleiul decat daca mi-ar curge pe la simeringuri. oricum simeringurile vor ceda pana la urma si se poate amana schimbul de ulei pana atunci. daca te dai racing e alta poveste, o sa vrei suspensii de top tot timpul

 

ca si tips and tricks:

pentru a tine contra am folosit o coada lemnoasa de matura, ascutita la capat si invelitata intr-o carpa(pentru a nu zgaria) si batuta fortat in piesa marcata cu punctul albastru. surubul cu imbus vine infiletat in aceasta piesa asa cum am aratat in poza. inca am acea coada de matura daca trebe la careva

post-20895-1262974135_thumb.jpg

pentru a scoate vechiul simering, se scoate siguranta acestuia, dupa care se desface surubul mai sus amintit(prin procedura mai sus amintita), dupa care se bate telescopul in sensul indepartarii fortate a celor 2 parti din care este compus. loviturile repetate vor avea ca efect scoaterea simeringului, fara riscuri.

 

pentru a monta noul simering am folosit teava de pvc folosita la instalatii de scurgere la baie, de diemetrul potrivit. eftin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

daca nu curg semeringurile nu este necesar sa le schimbi dar uleiul da, odata la 2 ani cu siguranta! este ca si uleiul de motor, nu numai ca orice ulei oxideaza intr-un an de la expunere (cu aerul) si ideal ar fi sa il schimbi la an dar se si uzeaza datorita fracarii. arcul (arcurile, depinde de furca) se freaca de interior, bucsele (de obicei 2 in fiecare picior) tot asa. un ulei uzat, ca si in cazul motoarelor duce la uzuri premature. cauciucul imbatraneste mai devreme sau mai tarziu, in unele cazuri ajung unele semeringuri sa tina si 4 ani. cele la 10 euro de pe louis nu sunt proaste neaparat, trebuie introdise cu o presa, nu cu surubelnita, semeringuri vechi, etc. eu unul am semeringuri de 23 sau 28 de lei (nu mai tin minte) de la romi de 2 ani. si tin. dar au fost puse cu presa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu tii neaparat sa si cureti interiorul amortizoarelor se pot schimba simeringurile si fara sa demontezi amortizorul,se gauresc cele vechi si se pot extrage cu o scula usor de improvizat.

Daca inca nu-ti curg eu zic ca nu are rost sa le schimbi dar e bine sa ti le comanzi pe cele noi pt ca in momentul in care ai nevoie sa le schimbi sa nu stai sa le astepti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...