Sari la conținut

Probleme Cu Ij-ul (56)


parintele_ciprian
 Share

Postări Recomandate

Salutare, dupa ce tot anul trecut a functionat fara probleme, anul acesta imi da de furca. Iata ce am patit, zilele trecute profitand de vremea minunata m-am hotarat sa-l pornesc, am incarcat bateria, am verificat uleiul, bujia, totul in regula, ma apuc sa dau pedale si porneste, merge un pic si se opreste. Mi-am zis nu-i nimic, motorul e rece, il mai pornesc, trag socul, il accelerez, se opreste iar. Am facut chestia asta de mai multe ori, motorul era incalzit, dar aceeasi faza merge 10 secunde si se opreste brusc, de parca l-ai pri in viteza cu frana brusca fara sa tragi ambreiajul.

Iata ce am facut:

- am desfacut si curatat carburatorul

- am verificat transmisia (cu ocazia asta i-am schimbat lantul scurt)

- am desfacut chiuloasa am verificat sa vad cum se misca pistonul (mergea perfect)

- am trecut dupa aceea in partea cealalta si am desfacut cutia (m-am gandit ca poate vreo piesa are vreun dinte rupt), totul erain regula, am verificat fiecare piesa in parte

 

NU stiu ce sa mai fac, va rog dati-mi idei, repet se opreste brusc ca si candil opresti in viteza cu frana brusca.

Am uitat sa spun ca in acele secunde cat merge, motorul se accelereaza, merge normal.

Multumesc celor care veti raspunde. :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mai are baterie e posibil sa fie descarcata si sistemul de incarcare sa nu functioneze normal.

Mai e posibil sa nu-ti ajunga benzina suficienta in carburator sau nivelul din camera de nivel constant e mult prea mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba-i benzina!

...de anul trecut e cam mult....si sigur s-a asezat zacusca pe fund(si in decantorul de la robinet...)

...vezi sa fie strans bine carburatorul...se usca si se mai lasa garnitura de la stat nepornit, si poate trage aer fals...

poti incerca si o bujie, doua noi, ca se cam gata de la porniri ratate cu socu tras...

...si nu-l repara daca nu e defect!

:burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa-l pornesc, l-am lasat sa mearga vreo 10 minute, statea si la relantiu, am facut cateva ture prin curte, zic gata, merge. Plec sa fac o plimbare dupa 2 km de mers impecabil, iar mi se opreste, cu aceleasi simptome. Sa vezi distractie, du-te acasa ia masina si intoarce-te acasa in toata gloria remorcat. Chestia ciudata esta ca, dupa ce mi se opreste si incer sa-i dau pedale primele merg foarte greu, apoi isi mai da drumul, nu stiu ce sa mai fac, cred ca o sa incerc sa iau o baterie noua, ca cealalta e veche si e cam slaba. Am gasit ceva baterii pe comanda pe 12 amperi, 6 volti, cred ca sunt bune, pe ea am avut de 11 amperi.

Daca va vine vreo idee ce sa mai incerc astept sugestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sufla pe furtunul de la carburator, vezi daca nu este infundat robinetul, verifica distanta la platina, fire de electrica de la aprindere, nu cred ca este de la bujie daca porneste iar dupa un timp!

intrebare: dupa ce se opreste, daca apesi plutitorul stai mult pina deverseaza benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc celor care ati raspuns. Cred ca am gasit problema dar inca ma depaseste si nu stiu cum sa o rezolv. Am desfacut din nou cilindrul cu totul ca sa vad cum se prezinta ambielajul. Iata ce am descoperit:

- pistonul pe care l-am schimbat anul trecut si a fost nou, parea lovit in partea de sus

- ultimul segment, cel de sus, era blocat pe o portiune, probabil de la lovituri

- in partea de sub segmenti, pistonul avea cateva zgarieturi usoare transversale

- cand am incercat sa misc motorul sa vad cum se comporta ambelajul, am observat ca pe o portiune se invartea foarte greu, am pus niste ulei si si-a revenit (ulei am avut in motor, il verificasem chiar cu vreo 2 zile inainte)

Mai aveam un piston echipat cu segmenti, l-am pus sus, dar problema: nu mai stiu in ce pozitie a fost pistonul. Am vazut ca are un 0 pe el si in partea cealalta, are un canal longitudinal, va rog spuneti-mi cum se pune: cu 0 catrea carburator si canalul acela catre ghidon sau invers. Poate mai aveti si alte sugestii. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana sa pui la loc uita-te cat iti permite cadrul (daca nu l-ai dat jos) si vezi daca se freaca biela pe manetoane/volante. Alteori se mai intampla sa plece cu totul ambielajul spre stanga sau dreapta. Asta in legatura cu intepeneala relativa a bielei. Doar sa fi sigur.

Cum a zis Zidu pune poze cu pistonul afectat fiindca iti poti da seama de multe uitandu-te la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...hmmm...sa fi prins stift de fixare a segmentilor? Le mai are ? Pe toate?

In qiuloasa in pozitia corespunzatoare loviturlor ce se vede?Ce a lovit?

Pistonul mi se pare o facatura groaznica! :cheers:

In nici un caz nu asa trebuie sa arate un piston prelucrat pentru o toleranta de 3-4 sutimi!Si acum este si cat decat uzat si inca se mai vad urmele acelea groaznice de strunjire!!!!

Este foarte posibilsa fie ceva dezastru fabricat pe genunchi intr-un dos de colhoz!

Ia legatura cu badea Gaspar sau cu Dany Oldmoto si vezi de un set nou si bun...la cota la care crezi ca se mai pot scoate cilindrii dupa alezare...

...parerea mea....

 

<small>--- Mesaj completat în 08 Mar 2008 12:01 -------------</small><br/>

In primul rand multumesc celor care ati raspuns. Cred ca am gasit problema dar inca ma depaseste si nu stiu cum sa o rezolv. Am desfacut din nou cilindrul cu totul ca sa vad cum se prezinta ambielajul. Iata ce am descoperit:

- pistonul pe care l-am schimbat anul trecut si a fost nou, parea lovit in partea de sus

- ultimul segment, cel de sus, era blocat pe o portiune, probabil de la lovituri

- in partea de sub segmenti, pistonul avea cateva zgarieturi usoare transversale

- cand am incercat sa misc motorul sa vad cum se comporta ambelajul, am observat ca pe o portiune se invartea foarte greu, am pus niste ulei si si-a revenit (ulei am avut in motor, il verificasem chiar cu vreo 2 zile inainte)

Mai aveam un piston echipat cu segmenti, l-am pus sus, dar problema: nu mai stiu in ce pozitie a fost pistonul. Am vazut ca are un 0 pe el si in partea cealalta, are un canal longitudinal, va rog spuneti-mi cum se pune: cu 0 catrea carburator si canalul acela catre ghidon sau invers. Poate mai aveti si alte sugestii. :cheers:

...pistonul se pune in asa fel incat sa nu ai capete de segment in zona frestrelor 50% sanse sa-l pui gresit :wave:

Daca ai taietura de segment pe ceva fereasta, se va deschide in ferestra in prima tranzitie pe care o face , va agatza , si se va rupe instrantaneu!

Nu stiu dac la IJ sant pe stanga si pe drepta pistoanele, (la CZ-ul ce e in garajul unde fiintez si eu pistoanele sant pe stanga si pe drepta , au ferestre decupate in fuste si nu se pot schimba intre ele...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

calitatea pistinului nu pare sa aiba amre legatura cu ce se vede aici.

 

 

 

ai mers vreodata fara filtru de aer ?

ai avut vre-o bujie la care s-a spart izolatia electrodului sau a disparut vre-o bucata din ea ?

 

 

uita-te in carter ca gripajul ala usurel poate fi de la un corp strain de pe acolo, nu de la ruginasau alte porcarii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca in capul pistonului ar trbui sa fie stantata si o sageata care indica sensul de montare spre evacuare,daca nu se vede montezi pistonul cu fanta "taietura" spre evacuare.Aceasta fanta e f.buna in cazul uzurii mari a cilindrului, ovalizarii, si elimina presiunea reziduala din cauza uzurii accentuate si a segmentilor.Toate bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt sfaturi.

Pistonul din pacate nu are nici o sageata pe el, numai un "0" stantat pe capul pistonului diametral opus cu acea fanta. Am sa-l montez dupa indicatiile voastre sa vedem ce se intampla.

Cand am verificat cutia de viteze am gasit cateva fragmente mici metalice, dar nu stiu de la ce pot fi, am verificat fiecare piesa cu foarte mare atentie si nici una nu era ciobita.

Pun o intrebare de incepator, pt ca asta sunt la mecanica, presupun ca ambelajul este lubrifiat de uleiul din motor, daca intradevar am fragmente metalice ramase in zona respectiva, cum le pot scoate? Uleiul l-am pus in motor pana la nivelul surubului de control, trebuia sa fi pus mai mult? Daca depaseste nivelul, ce se intampla, dauneaza motorului? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata ceva poze:

post-14850-1204967513_thumb.jpgpost-14850-1204967618_thumb.jpg

bine ai venit frate! :D dupa poze....yo zic k pistonul ala e "bolnav" rau!!! :D :lol: asa ceva am vazut doar duuuupaaaa kilometrii. si eu tot ij am,da' nu am patit niciodata asa ceva. un fel de sfat:monteaza un piston (cu segmenti)nou si ia_l blind l ture... asa_s astea_n 2 timpi. succes si asfalt uskt

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare fratilor, sa va spun ce am mai facut. In primul rand trebuie sa va spun ca pistonul si segmentii i-am pus noi anul trecut, si pana in primavara asta motorul a mers impecabil.

Cred ca am gasit problema este ambelajul, am uitat sa va spun ca am pus alt piston si alti segmenti, tot asa a mers un pic foarte bine dupa aceea s-a blocat. Acuma ma lovesc de alta problema nu pot sa scot rotorul stiu ca e bagat prin presare, nu stiu cum sa-l scot fara sa-l distrug, probabil ca exista o presa, dar in lipsa cu ce sa incerc ? Mie groaza de ce o sa gasesc sub capacul ala. CAnd reusesc o sa fac si o s apun niste poze, pt sfaturi.

Numai bine si multam celor ce mi-ati raspuns

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare fratilor, sa va spun ce am mai facut. In primul rand trebuie sa va spun ca pistonul si segmentii i-am pus noi anul trecut, si pana in primavara asta motorul a mers impecabil.

Cred ca am gasit problema este ambelajul, am uitat sa va spun ca am pus alt piston si alti segmenti, tot asa a mers un pic foarte bine dupa aceea s-a blocat. Acuma ma lovesc de alta problema nu pot sa scot rotorul stiu ca e bagat prin presare, nu stiu cum sa-l scot fara sa-l distrug, probabil ca exista o presa, dar in lipsa cu ce sa incerc ? Mie groaza de ce o sa gasesc sub capacul ala. CAnd reusesc o sa fac si o s apun niste poze, pt sfaturi.

Numai bine si multam celor ce mi-ati raspuns

cauti un surub M8 sau M10[nu stiu care din ele e la IJ]filetat tot si putin mai lung[6-7 cm]pe care il insurubezi axial pe rotor[dupa ce scoti cama]pana cand se sprijina pe captul ambielajului.apoi blochezi ambielajul si cu o cheie strangi surubul pana cand rotorul se desprinde de pe con.sper ca am fost de ajutor.succes! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit in sfarsit sa demontez ambelajul, intradevar aici a fost problema, blocajul motorului venea de la locul unde manivela se prinde de volanta (sau cum s-o fi numind). Am observat ca rulmentul de acolo era dus.

Se poate repara, reconditiona sau trebuie sa iau un ambelaj nou?

Mai am un ambelaj, dar la asta manivela are joc lateral.

Ce sa fac? MI-e groaza sa ma gandesc cat costa unul nou! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca are NUMAI lateral nu e problema. tine ambielajul de biela si bate cu podul palmei destul de tare in capatul mic al bielei (unde vine boltul pistonului). trebuie sa sune infundat ambielajul. daca suna metalic nici ambielajul asta nu e bun. un ambielaj nou e in jur de 200 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit in sfarsit sa demontez ambelajul, intradevar aici a fost problema, blocajul motorului venea de la locul unde manivela se prinde de volanta (sau cum s-o fi numind). Am observat ca rulmentul de acolo era dus.

Se poate repara, reconditiona sau trebuie sa iau un ambelaj nou?

Mai am un ambelaj, dar la asta manivela are joc lateral.

Ce sa fac? MI-e groaza sa ma gandesc cat costa unul nou! :D

 

 

Salut!! joc lateral in biela orice ambielaj trebe sa aiba, asa este normal, trebe sa nu aibe joc sus-jos acolo este roblema!! vezi sa se miste usor biela si sfatul meu este sa iei rulmentzi noi si simeringur :D

 

sucese la montaj!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca are NUMAI lateral nu e problema. tine ambielajul de biela si bate cu podul palmei destul de tare in capatul mic al bielei (unde vine boltul pistonului). trebuie sa sune infundat ambielajul. daca suna metalic nici ambielajul asta nu e bun. un ambielaj nou e in jur de 200 de lei.

corect! ... as zice ca nou...si set ...si cilindru daca e grav...

...si am ceva manual de reparatii pentru IJ , in engleza...dar e scanat pagina cu pagina si e greu de pus aici la halul in care merge forumul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!nu am Ij mi-am luat un Voshod..dar fratemiu e la al 3-lea si le reparam impreuna...un ambielaj nou e o carutza de bani(la voshod e in jur de 2mil juma),dar s-ar putea sa mearga celalalt al tau...jocul nu se face lateral ci axial(sus-jos)sa nu aiba bataie...iar la cel defect trebuie sa se poata schimba rulmentul distrus.nush un mic sfat din putzinul pe care il shtiu si eu...Salutare! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...