parintele_ciprian Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 Salutare, dupa ce tot anul trecut a functionat fara probleme, anul acesta imi da de furca. Iata ce am patit, zilele trecute profitand de vremea minunata m-am hotarat sa-l pornesc, am incarcat bateria, am verificat uleiul, bujia, totul in regula, ma apuc sa dau pedale si porneste, merge un pic si se opreste. Mi-am zis nu-i nimic, motorul e rece, il mai pornesc, trag socul, il accelerez, se opreste iar. Am facut chestia asta de mai multe ori, motorul era incalzit, dar aceeasi faza merge 10 secunde si se opreste brusc, de parca l-ai pri in viteza cu frana brusca fara sa tragi ambreiajul. Iata ce am facut: - am desfacut si curatat carburatorul - am verificat transmisia (cu ocazia asta i-am schimbat lantul scurt) - am desfacut chiuloasa am verificat sa vad cum se misca pistonul (mergea perfect) - am trecut dupa aceea in partea cealalta si am desfacut cutia (m-am gandit ca poate vreo piesa are vreun dinte rupt), totul erain regula, am verificat fiecare piesa in parte NU stiu ce sa mai fac, va rog dati-mi idei, repet se opreste brusc ca si candil opresti in viteza cu frana brusca. Am uitat sa spun ca in acele secunde cat merge, motorul se accelereaza, merge normal. Multumesc celor care veti raspunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 Daca mai are baterie e posibil sa fie descarcata si sistemul de incarcare sa nu functioneze normal. Mai e posibil sa nu-ti ajunga benzina suficienta in carburator sau nivelul din camera de nivel constant e mult prea mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 Schimba-i benzina! ...de anul trecut e cam mult....si sigur s-a asezat zacusca pe fund(si in decantorul de la robinet...) ...vezi sa fie strans bine carburatorul...se usca si se mai lasa garnitura de la stat nepornit, si poate trage aer fals... poti incerca si o bujie, doua noi, ca se cam gata de la porniri ratate cu socu tras... ...si nu-l repara daca nu e defect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deputamadre Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 schimba zeama , dai cu spray-ul de pornire in nas si du-l la jde mii de ture cateva secunde sa se mai desfunde si el e fier batran si oricum motoarele in 2T merg pe un principiu relativ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parintele_ciprian Postat Februarie 29, 2008 Autor Share Postat Februarie 29, 2008 Am reusit sa-l pornesc, l-am lasat sa mearga vreo 10 minute, statea si la relantiu, am facut cateva ture prin curte, zic gata, merge. Plec sa fac o plimbare dupa 2 km de mers impecabil, iar mi se opreste, cu aceleasi simptome. Sa vezi distractie, du-te acasa ia masina si intoarce-te acasa in toata gloria remorcat. Chestia ciudata esta ca, dupa ce mi se opreste si incer sa-i dau pedale primele merg foarte greu, apoi isi mai da drumul, nu stiu ce sa mai fac, cred ca o sa incerc sa iau o baterie noua, ca cealalta e veche si e cam slaba. Am gasit ceva baterii pe comanda pe 12 amperi, 6 volti, cred ca sunt bune, pe ea am avut de 11 amperi. Daca va vine vreo idee ce sa mai incerc astept sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 pune bujie noua, asigura-te ca nu ai mizerie in rezervor , robinet si alte locuri, vezi bobina de inductie daca persista problemele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 29, 2008 Share Postat Februarie 29, 2008 sufla pe furtunul de la carburator, vezi daca nu este infundat robinetul, verifica distanta la platina, fire de electrica de la aprindere, nu cred ca este de la bujie daca porneste iar dupa un timp! intrebare: dupa ce se opreste, daca apesi plutitorul stai mult pina deverseaza benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parintele_ciprian Postat Martie 8, 2008 Autor Share Postat Martie 8, 2008 In primul rand multumesc celor care ati raspuns. Cred ca am gasit problema dar inca ma depaseste si nu stiu cum sa o rezolv. Am desfacut din nou cilindrul cu totul ca sa vad cum se prezinta ambielajul. Iata ce am descoperit: - pistonul pe care l-am schimbat anul trecut si a fost nou, parea lovit in partea de sus - ultimul segment, cel de sus, era blocat pe o portiune, probabil de la lovituri - in partea de sub segmenti, pistonul avea cateva zgarieturi usoare transversale - cand am incercat sa misc motorul sa vad cum se comporta ambelajul, am observat ca pe o portiune se invartea foarte greu, am pus niste ulei si si-a revenit (ulei am avut in motor, il verificasem chiar cu vreo 2 zile inainte) Mai aveam un piston echipat cu segmenti, l-am pus sus, dar problema: nu mai stiu in ce pozitie a fost pistonul. Am vazut ca are un 0 pe el si in partea cealalta, are un canal longitudinal, va rog spuneti-mi cum se pune: cu 0 catrea carburator si canalul acela catre ghidon sau invers. Poate mai aveti si alte sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 8, 2008 Share Postat Martie 8, 2008 pune si tu niste poze cu pistonul afectat. pot fi mai multe cauze, nu neaparat lovituri mecanice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 8, 2008 Share Postat Martie 8, 2008 pana sa pui la loc uita-te cat iti permite cadrul (daca nu l-ai dat jos) si vezi daca se freaca biela pe manetoane/volante. Alteori se mai intampla sa plece cu totul ambielajul spre stanga sau dreapta. Asta in legatura cu intepeneala relativa a bielei. Doar sa fi sigur. Cum a zis Zidu pune poze cu pistonul afectat fiindca iti poti da seama de multe uitandu-te la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parintele_ciprian Postat Martie 8, 2008 Autor Share Postat Martie 8, 2008 Iata ceva poze: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 8, 2008 Share Postat Martie 8, 2008 ...hmmm...sa fi prins stift de fixare a segmentilor? Le mai are ? Pe toate? In qiuloasa in pozitia corespunzatoare loviturlor ce se vede?Ce a lovit? Pistonul mi se pare o facatura groaznica! In nici un caz nu asa trebuie sa arate un piston prelucrat pentru o toleranta de 3-4 sutimi!Si acum este si cat decat uzat si inca se mai vad urmele acelea groaznice de strunjire!!!! Este foarte posibilsa fie ceva dezastru fabricat pe genunchi intr-un dos de colhoz! Ia legatura cu badea Gaspar sau cu Dany Oldmoto si vezi de un set nou si bun...la cota la care crezi ca se mai pot scoate cilindrii dupa alezare... ...parerea mea.... <small>--- Mesaj completat în 08 Mar 2008 12:01 -------------</small><br/> In primul rand multumesc celor care ati raspuns. Cred ca am gasit problema dar inca ma depaseste si nu stiu cum sa o rezolv. Am desfacut din nou cilindrul cu totul ca sa vad cum se prezinta ambielajul. Iata ce am descoperit: - pistonul pe care l-am schimbat anul trecut si a fost nou, parea lovit in partea de sus - ultimul segment, cel de sus, era blocat pe o portiune, probabil de la lovituri - in partea de sub segmenti, pistonul avea cateva zgarieturi usoare transversale - cand am incercat sa misc motorul sa vad cum se comporta ambelajul, am observat ca pe o portiune se invartea foarte greu, am pus niste ulei si si-a revenit (ulei am avut in motor, il verificasem chiar cu vreo 2 zile inainte) Mai aveam un piston echipat cu segmenti, l-am pus sus, dar problema: nu mai stiu in ce pozitie a fost pistonul. Am vazut ca are un 0 pe el si in partea cealalta, are un canal longitudinal, va rog spuneti-mi cum se pune: cu 0 catrea carburator si canalul acela catre ghidon sau invers. Poate mai aveti si alte sugestii. ...pistonul se pune in asa fel incat sa nu ai capete de segment in zona frestrelor 50% sanse sa-l pui gresit Daca ai taietura de segment pe ceva fereasta, se va deschide in ferestra in prima tranzitie pe care o face , va agatza , si se va rupe instrantaneu! Nu stiu dac la IJ sant pe stanga si pe drepta pistoanele, (la CZ-ul ce e in garajul unde fiintez si eu pistoanele sant pe stanga si pe drepta , au ferestre decupate in fuste si nu se pot schimba intre ele...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 9, 2008 Share Postat Martie 9, 2008 calitatea pistinului nu pare sa aiba amre legatura cu ce se vede aici. ai mers vreodata fara filtru de aer ? ai avut vre-o bujie la care s-a spart izolatia electrodului sau a disparut vre-o bucata din ea ? uita-te in carter ca gripajul ala usurel poate fi de la un corp strain de pe acolo, nu de la ruginasau alte porcarii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 Vezi ca in capul pistonului ar trbui sa fie stantata si o sageata care indica sensul de montare spre evacuare,daca nu se vede montezi pistonul cu fanta "taietura" spre evacuare.Aceasta fanta e f.buna in cazul uzurii mari a cilindrului, ovalizarii, si elimina presiunea reziduala din cauza uzurii accentuate si a segmentilor.Toate bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parintele_ciprian Postat Martie 10, 2008 Autor Share Postat Martie 10, 2008 Multumesc pt sfaturi. Pistonul din pacate nu are nici o sageata pe el, numai un "0" stantat pe capul pistonului diametral opus cu acea fanta. Am sa-l montez dupa indicatiile voastre sa vedem ce se intampla. Cand am verificat cutia de viteze am gasit cateva fragmente mici metalice, dar nu stiu de la ce pot fi, am verificat fiecare piesa cu foarte mare atentie si nici una nu era ciobita. Pun o intrebare de incepator, pt ca asta sunt la mecanica, presupun ca ambelajul este lubrifiat de uleiul din motor, daca intradevar am fragmente metalice ramase in zona respectiva, cum le pot scoate? Uleiul l-am pus in motor pana la nivelul surubului de control, trebuia sa fi pus mai mult? Daca depaseste nivelul, ce se intampla, dauneaza motorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 ambielajul este uns cu uleiul din benzina, uleiul din cutie are treaba doar in cutie. Piston pui nou, chestia aia din poze nu mai are ce cauta intr-un motor normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pseudo_rat2000 Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 Iata ceva poze: bine ai venit frate! dupa poze....yo zic k pistonul ala e "bolnav" rau!!! asa ceva am vazut doar duuuupaaaa kilometrii. si eu tot ij am,da' nu am patit niciodata asa ceva. un fel de sfat:monteaza un piston (cu segmenti)nou si ia_l blind l ture... asa_s astea_n 2 timpi. succes si asfalt uskt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parintele_ciprian Postat Martie 11, 2008 Autor Share Postat Martie 11, 2008 Salutare fratilor, sa va spun ce am mai facut. In primul rand trebuie sa va spun ca pistonul si segmentii i-am pus noi anul trecut, si pana in primavara asta motorul a mers impecabil. Cred ca am gasit problema este ambelajul, am uitat sa va spun ca am pus alt piston si alti segmenti, tot asa a mers un pic foarte bine dupa aceea s-a blocat. Acuma ma lovesc de alta problema nu pot sa scot rotorul stiu ca e bagat prin presare, nu stiu cum sa-l scot fara sa-l distrug, probabil ca exista o presa, dar in lipsa cu ce sa incerc ? Mie groaza de ce o sa gasesc sub capacul ala. CAnd reusesc o sa fac si o s apun niste poze, pt sfaturi. Numai bine si multam celor ce mi-ati raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 Salutare fratilor, sa va spun ce am mai facut. In primul rand trebuie sa va spun ca pistonul si segmentii i-am pus noi anul trecut, si pana in primavara asta motorul a mers impecabil. Cred ca am gasit problema este ambelajul, am uitat sa va spun ca am pus alt piston si alti segmenti, tot asa a mers un pic foarte bine dupa aceea s-a blocat. Acuma ma lovesc de alta problema nu pot sa scot rotorul stiu ca e bagat prin presare, nu stiu cum sa-l scot fara sa-l distrug, probabil ca exista o presa, dar in lipsa cu ce sa incerc ? Mie groaza de ce o sa gasesc sub capacul ala. CAnd reusesc o sa fac si o s apun niste poze, pt sfaturi. Numai bine si multam celor ce mi-ati raspuns cauti un surub M8 sau M10[nu stiu care din ele e la IJ]filetat tot si putin mai lung[6-7 cm]pe care il insurubezi axial pe rotor[dupa ce scoti cama]pana cand se sprijina pe captul ambielajului.apoi blochezi ambielajul si cu o cheie strangi surubul pana cand rotorul se desprinde de pe con.sper ca am fost de ajutor.succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parintele_ciprian Postat Martie 12, 2008 Autor Share Postat Martie 12, 2008 Am reusit in sfarsit sa demontez ambelajul, intradevar aici a fost problema, blocajul motorului venea de la locul unde manivela se prinde de volanta (sau cum s-o fi numind). Am observat ca rulmentul de acolo era dus. Se poate repara, reconditiona sau trebuie sa iau un ambelaj nou? Mai am un ambelaj, dar la asta manivela are joc lateral. Ce sa fac? MI-e groaza sa ma gandesc cat costa unul nou! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 daca are NUMAI lateral nu e problema. tine ambielajul de biela si bate cu podul palmei destul de tare in capatul mic al bielei (unde vine boltul pistonului). trebuie sa sune infundat ambielajul. daca suna metalic nici ambielajul asta nu e bun. un ambielaj nou e in jur de 200 de lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WHITE RAVEN Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 Am reusit in sfarsit sa demontez ambelajul, intradevar aici a fost problema, blocajul motorului venea de la locul unde manivela se prinde de volanta (sau cum s-o fi numind). Am observat ca rulmentul de acolo era dus. Se poate repara, reconditiona sau trebuie sa iau un ambelaj nou? Mai am un ambelaj, dar la asta manivela are joc lateral. Ce sa fac? MI-e groaza sa ma gandesc cat costa unul nou! Salut!! joc lateral in biela orice ambielaj trebe sa aiba, asa este normal, trebe sa nu aibe joc sus-jos acolo este roblema!! vezi sa se miste usor biela si sfatul meu este sa iei rulmentzi noi si simeringur sucese la montaj!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 daca are NUMAI lateral nu e problema. tine ambielajul de biela si bate cu podul palmei destul de tare in capatul mic al bielei (unde vine boltul pistonului). trebuie sa sune infundat ambielajul. daca suna metalic nici ambielajul asta nu e bun. un ambielaj nou e in jur de 200 de lei. corect! ... as zice ca nou...si set ...si cilindru daca e grav... ...si am ceva manual de reparatii pentru IJ , in engleza...dar e scanat pagina cu pagina si e greu de pus aici la halul in care merge forumul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 Salut!nu am Ij mi-am luat un Voshod..dar fratemiu e la al 3-lea si le reparam impreuna...un ambielaj nou e o carutza de bani(la voshod e in jur de 2mil juma),dar s-ar putea sa mearga celalalt al tau...jocul nu se face lateral ci axial(sus-jos)sa nu aiba bataie...iar la cel defect trebuie sa se poata schimba rulmentul distrus.nush un mic sfat din putzinul pe care il shtiu si eu...Salutare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 13, 2008 Share Postat Martie 13, 2008 Mai, eun cand mi-am luat ambielaj la Voshod era 195 lei (la Gaspar ) .......daca le-a scumpit la 250 de lei ,e cam mult......dar pana la urma esti sigur pe el........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.