Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Dupa o lunga hibernare revin si eu cu gandu la a-mi pune pe picioare dominatorul de 500 care m-a purtat atatia km in ultimii 3 ani.

am facut o lista cu ce imi trebuie si se ridica undeva la 2500 de lei, dar macar dupa asta nu mai am treaba. Din pacate la lista se adauga si un electromotor sau cel putin o reparatie ca am incercat sa o pornesc la un moment dat si nici o sansa (nu e de la baterie dar pentru orice eventualitate o sa mai verific o data)

Asadar am nevoie pt motor de un electromotor, un lant de distributie neaparat original, un intinzator de lant orig sau after market, garnitura capac dreapta, gat carburator.

pe langa asta mai imi trebuie rulmentii conici de la directie, placute de frana (ar trebui si 2 discuri da la schimbul urmator), un cauciuc pe spate si un schimb de ulei

Are cineva idee unde as putea gasi piese originale honda? (pana acum luam de la motoland dar am observat ca s-a desfiintat). Asta pt lant ca after market nu am de unde sa gasesc pt modelul de 500 si de la 650 sigur nu potriveste, desi intinzatorul potriveste.

Sa nu mai vorbesc de verificare si asigurare....se tot aduna, dar dupa atatia km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vezi de piese la nea' Dilly -- suportu' tehnic la www.dillypoint.ro . Eu unul am fost multumit de serviciile tipului. Iar pt anumite chestii, e mai ieftin si mult mai prompt decat reprezentanta (si pentru ca are stoc, chiar si cei de la Honda Bucuresti se folosesc de el).

 

Lant distributie te duce vreo 100-110e, un intinzator ar fi vreo 25e, poate 30e. Rulmentii sunt vreo 40e, placute 25-30e, garnitura ori iti faci ieftin ori iei una de 20e, cauciuc www.heidenau.ro si iti tragi un K60 M+S la bani bunicei, iar ulei... gasesti cacalau pe unde vrei :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o lunga hibernare revin si eu cu gandu la a-mi pune pe picioare dominatorul de 500 care m-a purtat atatia km in ultimii 3 ani.

am facut o lista cu ce imi trebuie si se ridica undeva la 2500 de lei, dar macar dupa asta nu mai am treaba. Din pacate la lista se adauga si un electromotor sau cel putin o reparatie ca am incercat sa o pornesc la un moment dat si nici o sansa (nu e de la baterie dar pentru orice eventualitate o sa mai verific o data)

Asadar am nevoie pt motor de un electromotor, un lant de distributie neaparat original, un intinzator de lant orig sau after market, garnitura capac dreapta, gat carburator.

pe langa asta mai imi trebuie rulmentii conici de la directie, placute de frana (ar trebui si 2 discuri da la schimbul urmator), un cauciuc pe spate si un schimb de ulei

Are cineva idee unde as putea gasi piese originale honda? (pana acum luam de la motoland dar am observat ca s-a desfiintat). Asta pt lant ca after market nu am de unde sa gasesc pt modelul de 500 si de la 650 sigur nu potriveste, desi intinzatorul potriveste.

Sa nu mai vorbesc de verificare si asigurare....se tot aduna, dar dupa atatia km...

Nu te grabi cu eletromotorul. E foarte probabil sa fie suficient sa schimbi carbunii si, evident, sa-l cureti.

 

Ca sa depistezi daca este de vina electromotorul verifica, mai intai, daca atunci cand apesi butonul de pornire se aduc un "click" de la releul de pornire (teoretic, e pozitionat chiar langa baterie, deci click-ul ar trebui sa se auda din zona respectiva).

 

Daca nu face click, pot fi alte cauze de natura electrica (cum ar fi: butonul pornit/oprit, butonul de pornire intreruperi electrice pe traseu etc). In aceasta situatie, poti testa electromotorul alimentandu-l direct (duci un fir mai gros de la plusul de la baterie la plusul de pe electromotor - pe care il identifici usor, fiind singurul fir bine izolat cuplat la eletromotor). Daca invate, eletromotrul este, evident, ok.

 

Daca se aude click-ul, e clar ca trebuie facuta revizia la electromotor. Se demonteaza de pe motoreta relativ usor si e si mai simplu sa il desfaci si sa verifici starea carbunilor. Daca acestia sunt cauza defectului, ai doua optiuni: cumperi unii noi (aproximativ 100 lei - adica foarte scump) sau mergi la un atelier de eletrica (chiar si auto) si iti pot confectiona (din alt model) unii pe loc si iesi la juma' de pret (inclusiv manopera).

 

Am patit si eu la fel cu cel mai mic Dominator posibil (NX250), care nu invartea deloc cand l-am cumparat. I-am facut revizia electromotorului si acum... pot sa merg doar pe baterie :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

 

sunt proaspat posesor al unui NX 650 Dominator din 1990 si ma bucur sa gasesc atatea informatii pe acest forum. Nu mai pot de nerabdare sa il scot din garaj si sa fac macar catziva kilometri, la mine in Bacau de o luna de zile e zapada si cauciucurile desi sunt destul de bune .. aluneca foarte tare. Imi lipsesc cateva piese la el .. de exemplu pedala de kick start .. ma ajuta cineva sa imi spuna de unde o pot comanda. . sau sa imi spuna ce cod are sa o pot comanda spre exemplu la dillypoint.ro .

Melucul de kilometraj este dus si el si trebuie sa il schimb.

Discurile de frana sunt cam "obosite" cel de pe fata e si ovalizat .. dar fostul proprietar m-a asigurat ca prinde destul de bine .. m-ar interesa deasemenea codul acestor piese sa le caut sa imi fac o idee cat costa.

 

PS

 

Nu am expierinta mai deloc la enduro .. fostul meu motor era un "animal de CB 750 din 1979" - cu patru carburatoare si era un cosmar sa il pornesc ; pe care l-am schimbat pe okazii.ro pe acest dominator dar fostul proprietar imi spunea ca lantul este de enduro si nu necesita intretinere. Cum pot sa stiu ce fel de lant este al meu? Am citit forumul cu intretinerea lantului si am vazut ca nu exista nici un lant care sa nu necesite intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de sfaturi si de promptitudine. Switch, ca de obicei foarte bine informat. O sa dau un ochi sa vad de piesele in cauza.

Cat despre electromotor, am facut exact acelesi verificari si teste care mi-au fost explicate mai sus (experienta ne invata din cate vad cam aceleasi lucruri). Este a treia oara cand am probleme cu electromotorul si o sa va povestesc ce probleme am avut si cum le-am rezolvat in caz ca va ajuta la ceva.

Prima data a inceput sa aiba probleme in sensul ca nu mai invatrea desi se auzea clicul acela facut de releul de cuplare (nu stiu exact cum se numeste). daca miscam motocicleta in fata si in spate in viteza si incercam dupa aceea pornea. Dupa un timp am desfacut capacul acela din stanga in care intra axul de la electromotor si am constatat ca rulmentul in care statea capatul axului era terminat (avea un joc enorm). Schimbat rulment, perii noi la electromotor si functionare fara problema.....vreo 3 luni.

Dupa treaba asta am cumparat un alt electromotor, care dupa ce am ajuns am vazut ca era intro stare foarte proasta si am facut din 2 unul. Al meu avea capatul axului, care intra in rulment destul de uzat si din cauza asta avea un joc care consuma carbunii. Am schimbat axul cu celalalt si carbunii si a mai functionat fara probleme pana acum (un an jumate). acuma nu stiu exact ce are. l-am pus pe direct, am incercat toate variantele, dar se pare ca e mort. Trebuie sa il desfac si sa vad daca nu cumva trebuie alti carbuni sau e ars rotorul ceea ce presupune un alt s-h. Pacat ca nu exista pornirea la pedala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te uita dupa coduri. Ia legatura (pe mess sau mail) cu Dilly, ii zici modelul si anul motorului si te rezolva el. Dar tu esti sigur(a?) ca ai pedala la Domi? Astea din 1990 nu au asa ceva; doar cele din 88-90 (SUA, model AX-1 sau ceva) si cele din 88-89 (Europa, NX650J/NX650K) au pedala. Posibil sa ma insel, mai ales ca se poate adapta chiar si la cele mai noi daca iti freci creierii si te legi unde nu te doare (cutie de 88-89 si cilindru+capac de 95, de exemplu).

 

Melcul de kilometraj, 'tu'l intre buzite sa'l 'tut... Daca ai cablul ancrasat, roata stransa prost sau descentrata, furcile varza (ulei inegal), rulmentii sau saiba antrenatoare duse... mananca dominatoru melcuri pe paine de cate ori il scoti de pe asfalt.

 

Bai... ce va faceti voi fara mine, mai ales ca e posibil sa parasesc gasca, cel putin fizic? :angry:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristiandyanghel... nici eu nu am auzit de lant care sa nu necesite intretinere.

 

mzrider... Eu am patit la o dacie 1310 sa se deslipeasca firul din interiorul elecromotorului. S-a rezolvat cu o lipitura. Nu stiu cun e la electromotorul de Domi dar poti sa verifici cu un ohmetru daca e intrerupt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristiandyanghel... nici eu nu am auzit de lant care sa nu necesite intretinere.

 

mzrider... Eu am patit la o dacie 1310 sa se deslipeasca firul din interiorul elecromotorului. S-a rezolvat cu o lipitura. Nu stiu cun e la electromotorul de Domi dar poti sa verifici cu un ohmetru daca e intrerupt.

Mai ales la un motor enduro :angry: Putem discuta de "fara intretinere" echivalentul a "fara ungere" in cazul motoarelor care au sistem de autoungere. Insa nici asa nu poti merge cu lantul la "infinit" fara o curatare facuta macar la 2-3000 de km. Ca de uns, se unge, dar de curatat... ba!

 

Si eu am patit la un Renault aceeasi chestie ca si tine la electromotor si s-a remediat in acelasi fel. La Dominatoare, cel putin, este extrem de putin probabil sa se arda rotorul. Oricum, se poate verifica usor, urmarind ca sa existe continuitate intre fiecare pereche de contacte de pe rotor (cele pe care calca periile/carbunii).

 

Dupa parerea mea, e o investitie considerabila achizitionarea unui electromotor nou (desi ar fi solutia ideala pentru a scapa de dureri de cap, pe langa faptul ca ar fi si o solutie civilizata - insa cine isi permite pe la noi asa ceva?). In cazul in care exista - din nou - uzura la capetele de ax, se poate rezolva "elegant" la un strungar, care sa alezeze capatul axului si apoi sa il bucseze; evident, schimbati iarasi rulmentii. Dar cum deja ai experienta in acest domeniu, mzrider, iti va fi usor sa pui diagnosticul pentru acest tip de uzura mecanica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Mesaj completat

ce bine sa ai preteni din astia ''cibernetici'' :laugh:

Mesaj completat

Salutare tuturor,

 

sunt proaspat posesor al unui NX 650 Dominator din 1990 si ma bucur sa gasesc atatea informatii pe acest forum. Nu mai pot de nerabdare sa il scot din garaj si sa fac macar catziva kilometri, la mine in Bacau de o luna de zile e zapada si cauciucurile desi sunt destul de bune .. aluneca foarte tare. Imi lipsesc cateva piese la el .. de exemplu pedala de kick start .. ma ajuta cineva sa imi spuna de unde o pot comanda. . sau sa imi spuna ce cod are sa o pot comanda spre exemplu la dillypoint.ro .

Melucul de kilometraj este dus si el si trebuie sa il schimb.

Discurile de frana sunt cam "obosite" cel de pe fata e si ovalizat .. dar fostul proprietar m-a asigurat ca prinde destul de bine .. m-ar interesa deasemenea codul acestor piese sa le caut sa imi fac o idee cat costa.

 

PS

 

Nu am expierinta mai deloc la enduro .. fostul meu motor era un "animal de CB 750 din 1979" - cu patru carburatoare si era un cosmar sa il pornesc ; pe care l-am schimbat pe okazii.ro pe acest dominator dar fostul proprietar imi spunea ca lantul este de enduro si nu necesita intretinere. Cum pot sa stiu ce fel de lant este al meu? Am citit forumul cu intretinerea lantului si am vazut ca nu exista nici un lant care sa nu necesite intretinere.

 

 

orice lant necesita intretinere, cu atat mai mult unul de enduro trebuie si ala curatat. eu zic, ai facut o alegere buna sa iei un motor elastic cu care te poti da peste tot aproape. ar fi bine pe fata sa ai discul si placutele in stare foarte buna, discul e cam scump nou, din cate stiu eu :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva CDI pentru RD02 stie careva de vanzare ? pret mai acceptabil ... al meu inca merge bine dar e bandajat tot , de fapt este doar placuta cu piese si ceva silicon dala dar sunt bagate in o gramada de pungute si scotch si nu stiu cat are sa mai duca. :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva CDI pentru RD02 stie careva de vanzare ? pret mai acceptabil ... al meu inca merge bine dar e bandajat tot , de fapt este doar placuta cu piese si ceva silicon dala dar sunt bagate in o gramada de pungute si scotch si nu stiu cat are sa mai duca. :angry:

 

 

in germania pe net cauta ca am vazut pe la 80 -100 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Isi mai aminteste cineva:

 

dominatori.JPG

 

Cateva alte imagini de la Intalnirea Dominatorilor - iulie 2009 puteti gasi pe aici...

Frumos, foarte frumos , cred ca anul asta voi fi si eu prezent dar pana atunci ...

post-28564-1266089962_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Azi am desfacut comutatorul de faza lunga si am reusit sa-l repar ;) . Pentru cei care au avut aceeasi problema o sa scriu mai jos cum s-a rezolvat in cazul meu.

 

1- se desface capacul negru (FIG1 ) eliberand usor urechile clemelor de prindere (cu mare grija pt a nu fi rupte sau indoite)

2- se scoate arcul A din FIG2 si elementul mobil B

3- tija din FIG3 prezenta la mine un unghi la capatul incercuit de 45grade. Se indreapta capatul tijei (opritorului) astfel incat sa formeze un unghi de 90grade.

4- se monteaza totul la loc.

 

Acum merge dar sa vedem pana cand. Tija respectiva nu pare foarte maleabila si nu stiu daca se va stramba prea repede le loc.

 

Spor maxim!

post-47222-1266172435_thumb.jpg

Editat de gabriell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi Dominatori,

 

Am stat si m-am sfatuit cu foarte bun prieten - unora dintre voi va este cunoscut - ShadowRider despre ce si cum sa facem de 1 Mai 2010 si ne-a iesit urmatorul plan, pe care vi-l propunem si voua:

 

1 Mai la Baile Herculane - deschiderea amicala a sezonului 2010

(vineri, 30 aprilie 2010 - duminica, 2 mai 2010)

 

Toate detaliile, adica: program, traseu, optiuni cazare, mancare, plimbari optionale, poze etc. precum si inscrieri le gasiti aici (nu trebuie decat sa faceti click).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna interesant.Sunt chestii misto de vazut.Eu am fost acu' 3 ani dar asi mai merge.

 

 

switchule sau care se pricepe la electronix,daca vreau sa schimb semnalele din fata (sifonate dupa unele cazaturi,mai ales dupa cea de la Sadu ;) )cu unele pe leduri de la Louis (pe care le-am si cumparat) trebe sa mai mesteresc ceva pe la relee?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi Dominatori,

 

Am stat si m-am sfatuit cu foarte bun prieten - unora dintre voi va este cunoscut - ShadowRider despre ce si cum sa facem de 1 Mai 2010 si ne-a iesit urmatorul plan, pe care vi-l propunem si voua:

 

1 Mai la Baile Herculane - deschiderea amicala a sezonului 2010

(vineri, 30 aprilie 2010 - duminica, 2 mai 2010)

 

Toate detaliile, adica: program, traseu, optiuni cazare, mancare, plimbari optionale, poze etc. precum si inscrieri le gasiti aici (nu trebuie decat sa faceti click).

 

Initiativa ii interesanta, dar vezi ca ai facut o greseala:

- aproape de oriunde ai veni, se traverseaza zone deosebit de spectaculoase;

 

Cu a 2-a parte sunt de acord, dar cu prima ba. Poate ii aproape Herculane de Timisoara, Targu Jiu, Drobeta, Craiova, Pitesti, etc., dar daca vi de la Iasi de exemplu sau Constanta ii departe. Peste 300km de facut in Romania nu is putini avand in vedere numarul de soferi cu atitudini "binevoitoare" sau "visatoare", numarul de balegi, gropi, denivelari, caine etc. pe care le poti intalni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initiativa ii interesanta, dar vezi ca ai facut o greseala:

 

 

Cu a 2-a parte sunt de acord, dar cu prima ba. Poate ii aproape Herculane de Timisoara, Targu Jiu, Drobeta, Craiova, Pitesti, etc., dar daca vi de la Iasi de exemplu sau Constanta ii departe. Peste 300km de facut in Romania nu is putini avand in vedere numarul de soferi cu atitudini "binevoitoare" sau "visatoare", numarul de balegi, gropi, denivelari, caine etc. pe care le poti intalni.

Tu asa iti pui problema? Atunci mai bine te lasi de carnet... daca faci 50km ai cam aceleasi sanse sa te rupi in doua ca si atunci cand faci 500. Iti spun sigur ca nu-i problema sa faci Sibiu-Mangalia intr-o zi, pe Dominator si cu pasager (500-600km). Ar fi fost si mai fain daca nu as fi fost mort de oboseala cand am plecat la drum, dar asta e partea a doua :)

 

Totusi pentru doua zile, Herculane mi se pare o destinatie inaccesibila. Eu ajung acolo intr-o zi (Bucurestean de felu meu), dar Moldova, Dobrogea si Maramuresul nu prea au cum sa ajunga acolo in timp util. Basca eu mai si ajung seara ca sa fac o baie, sa dorm o noapte, sa mai fac o baie si sa plec inapoi. Cu alte cuvine, pas :)

 

...voi face o tura de Romanie mai la vara, asa. Dar probabil nu va fi pe Domi ;)

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...