mzrider Postat Februarie 24, 2014 Share Postat Februarie 24, 2014 Mecanismul decompresorului este destul de complicat. Am acum unul pentru studiu si inlocuire daca va fi cazul. Voi reveni pe aceasta tema. Motorul merge absolut ok si cu aceasta mica hiba, cata vreme ralenti-ul e peste 1300 aproape ca nu se simte.Rezolv la iarna cand va fi timp de dat capacul chiulasei jos. Merci fain Dimi! Raman dator! Din experienta pot sa iti spun ca decompresorul la aceste motoare nu se prea strica si ca multe dintre batai sau alte simptome se pun pe seama decompresorului. Ceea ce descrii tu este tipic pt un reglaj prost al supapelor. Cand motorul nu sta la ralanti de obicei sunt 2 cauze : reglajul supapelor si/sau reglajul surubului (pilot screw). Cu surubul nu e mare stiinta, scrie destul de clar si in manual, cu supapele insa treaba nu e asa de simpla. Toate se regleaza la pms pe timpul de compresie ca la orice motor inafara de supapa de evacuare dreapta. Aceasta se regleaza pe timpul de admisie (adica atunci cand supapele de admisie sunt actionate) motivul fiind ca pe timpul de compresie decompresorul mentine supapa in cauza usor deschisa. Stiu ca in manual operatiunea este descrisa altfel, dar asa e cel mai sigur, mai mult decat atat se poate roti motorul prin toti timpii in timp ce se verifica la mana toate, asa va puteti da seama mai bine ce joc au si se poate reveni cu lera. E mai bine sa fie putin mai largi decat prea stranse, de obicei decompresorul actioneaza la o turatie mai mare decat normal daca supapa de evacuare dreapta e prea stransa, astfel ca moare motorul la 1000 de rpm (cand decompresorul nu are voie sa actioneze peste 600 rpm). Daca jocul la aceasta supapa e prea mare motorul va porni mai greu (logic nu?) Am uitat, mai poate fi un motiv : flansa de admisie crapata de obicei in zona surubului de jos....si asta la modelele dinainte de 96 care au flansa in cauza mai lunga. Cam asta ar fi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 24, 2014 Share Postat Februarie 24, 2014 Din experienta pot sa iti spun ca decompresorul la aceste motoare nu se prea strica si ca multe dintre batai sau alte simptome se pun pe seama decompresorului. Reglajul supapelor este facut conform manualului, la punctul T adica pe compresie, cu ambele came departe de tacheti. si verificat cu lera.Nu cred ca cei care au facut cartea au gresit atat de grosolan. Ei spun ca doar daca depasesti punctul T si revii actioneaza decompresorul si reglajul este gresit. Insa si atunci in sensul cresterii jocului. Dar mai departe este logic ce spui tu, in sensul ca daca jocul ar fi prea mic la evacuare dreapta ar iesi ceva mai tarziu din functiune decompresorul, dar nu la 1300 in loc de 600. Oricum nu e cazul, am verificat jocurile in mai multe puncte de rotatie si nu variaza. Oricum inainte am verificat exact la fel si jocurile de la dominatorul meu. S-a umblat la capacul distributiei, e pus silicon rosu sub el si este foarte probabil ca secuiul vanjos care a rupt filetul de la capac sa fi pierdut si ceva arcuri de la decompresor. Oricum problema este evidenta, daca sta mult sub 1300 incepe sa tacane si pierde putere si turatie, e clar ca decompresorul deschide supapa pe compresie. Motorul porneste foarte usor si fara fumuri. Mecanismul decompresorului se aude clar (cling cling) si imediat si suieratul compresiei in evacuare, (sub 1200-1300,)dar peste 1300 nu tacane sau bate nimic. Flansa de la carb, am inteles ca e problema virala la domi, dar aerul fals cauzeaza doar variatii de turatie in ralenti, nu e cazul, motorul tine corect ralenti-ul, nu galopeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Nu zic ca e gresit ce scrie in carte, doar ca e mai simplu cum am zis eu. Oricum, se poate verifica dupa ce reglezi ca la carte si intr-un punct in care decompresorul stii sigur ca nu actioneaza, despre asta era vorba. (oricum si daca sunt reglate cu decompresorul actionat va fi mai mare jocul nu mai mic asa ca nu are legatura cu opritul la ralanti). Simptomele pe care le da flansa de admisie nu sunt foarte clare, dar iti spun cu siguranta ca un relantiu instabil poate fi unul dintre ele asa ca cel mai sigur e sa verifici, nu trebuie sa dai nimic jos doar sa pui degetul in zona surubului de jos cand motorul este pornit si o sa simti daca e crapata. Sau poti sa pui o bucata de hartie si sa vezi daca este miscata de aerul tras (in cazul in care e rupta). Poti inainte sa desfaci sa reglezi supapele putin mai largi si sa vezi ce se intampla. Oricum, pot fi mai multe cauze, poate nu inchid bine supapele si atunci se pot regla la nesfarsit si tot nu va merge. Poate fi si lantul de distributie de vina.... Imi permit sa spun 'din experienta' pt ca de multi ani m-am ocupat de astfel de motoare (honda dominator) am avut, am desfacut si am reparat foarte multe si le cunosc toate hibele si problemele de la un an de fabricatie la altul. Nu am intalnit inca nici una cu decompresorul stricat care sa aiba simptomele descrise de tine. (sunt sigur ca exista si ca se mai strica si decompresoarele dar asta e experienta mea). Manualul il stiu pe dinafara si are destule neajunsuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) Imi permit sa spun 'din experienta' pt ca de multi ani m-am ocupat de astfel de motoare (honda dominator) am avut, am desfacut si am reparat foarte multe si le cunosc toate hibele si problemele de la un an de fabricatie la altul. Nu am intalnit inca nici una cu decompresorul stricat care sa aiba simptomele descrise de tine. (sunt sigur ca exista si ca se mai strica si decompresoarele dar asta e experienta mea). Manualul il stiu pe dinafara si are destule neajunsuri Se pare ca va fi primul caz, ca nu are altceva ce sa tacane numai de la 1200-1300 in jos. Desi am un decompresor montat pe ax la dispozitie, nu m-am lamurit inca cum functioneaza. Este o data cama (reverse dec. cam) aparent solidara cu mecanismul "one way turn" si "decompresor cam" care are un joc imens pe ax. Pe asta din urma preseaza si arculetul care iese din ax. Cum se angreneaza cu cealalta nu m-am prins inca. Cred ca nimeni nu stie exact cum lucreaza ansamblul, gresesc oare? Oricum reglajul facut pe admisie e tot una cu cel facut la punctul T daca nu a actionat decompresorul (la rotirea motorului se aude un tzack! cand se armeaza decompresorul). Rationam prin eliminare; supapele reglate ok, (jocul cat scrie cartea nu pe pipaite si nu tacane la turatie, asa dar a fost reglat cu decompresorul neactionat) lantul de distributie ar suna tot timpul, la fel o supapa cu probleme de ghid sau de scaun. In plus cand incepe sa tzacane scade evident si turatia si mai mult , tzacanitul e clar legat de un prag de turatie,(cam 1200), se aude intai aleator si apoi regulat la scaderea turatiei. Se aude si in tobe cum se modifica mai spre sasait "hong-ul' normal. Oricum aman elucidarea cazului in iarna daca nu cumva se agraveaza, ca e mult de desfacut si nu merita, efectul apare doar daca nu scoti motorul la timp din viteza sau daca nu-l turezi cat de cat la debreiere. Si nu moare imediat , doar scade turatia, ceea ce se rezolva cu o acceleratie. Editat Februarie 25, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto_dan Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 /index.php?/topic/708484-dezmembrez-honda-dominator-650/ Dezmembrez Dominator, motocicleta este completa si cu acte Italia, se dau si piese din motor, trimit oriunde in tara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dimi.shepherd Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 eu ii dau dreptate lui mzrider. In vara m-am chinuit cateva ceasuri bune sa-mi reglez valvele si nu am scapat de sunetul asta ciudat, si-a bagat mana Vlad de la HD si in 5 minute a rezolvat prblema, fara lere (experienta pe nepra ). Motorul suna foarte bine, nu tzacanea, tragea si mergea bine. de curiozitate am bagat lera si distanta era pe la 0,15-0,17 fata de manual care zice 0.12. Am vorbit cu nenea Zoli care repara chiuloase (mi-a facut si mie scaunul la supapa de evacuare si pot spune ca lucra bine) si el zicea sa las mai mult decat manualul fiindca nu e absolut nici o problema. Am mai desfacut dupaceea capacul sa mai mesteresc eu ceva de plictiseala, iar apoi am reglat supapele dupa manual, undeva la capitolul maintenance pag 7, zice ca "Special care must be taken when measurin valve clearance at the right-hand exhaust valve. The half-decomressor slightly lifts the right hand, exhaus valve when the crankshaft porsition is before compression TDC. Therefore it is necessary to position the crankshaft whre there is no valve lift in order to obtain the correct valve clearance", eu de aici inteleg ca nu se regleaza pe TDC. I-am gasit punctul asta, i-am dat vre-o 0,17 si nu mai clantzanea, celelalte le-am reglat la 0,15. PS: cumpar culbutori buni, la pret decent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Galen, cama aia reverse,,,,,si acel one way turn, intra in functiune in cazul in care motorul da sa porneasca invers,,,,, stiti voi,,,,, cand iti da peste copite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Galen, cama aia reverse,,,,,si acel one way turn, intra in functiune in cazul in care motorul da sa porneasca invers,,,,, stiti voi,,,,, cand iti da peste copite Da...si mai e ceva, acel one way clutch adica bucsa aia cu 3 role si arcuri ce se invarte pe axul cu came intr-un singur sens are o 'ridicatura' care se opreste intr-un pin ce isi are locul in chiulasa si sub care se gaseste un arculet. Daca cumva uitati la montaj sa puneti acel pin cu arculetul lui motorul nu va mai porni nicicum, asta pt ca bucsa respectiva se invarte odata cu axul cu came si decompresorul actioneaza tot timpu asa ca motorul va da cate o explozie la fiecare incercare de a-l porni dar nu va porni.....decat in cazul in care se mareste jocul la supapa de evacuare dreapta la mai mult de 1 mm. (caz in care decompresorul e ca si cum nu ar fi...asa se si masoara compresia la aceste motoare) Stiu asta pt ca am lucrat o saptamana la un motor care mergea cand l-am cumparat, dar dupa ce am reglat supapele printre alte manopere facute nu mai pornea nicicum....va dati seama prin cate am trecut pana sa imi dau seama ca cei care au umblat in el inainte au uitat sa puna acel opritor la montaj.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unchiu' Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 (editat) Salutare, Mi-au ramas doua jambe de dominator (probabil an '93-'94) in stare impecabila la interior, la exterior corectata vopseaua si lacul, din pacate fara tuburi pe care le-am montat la cineva pe o alta motocicleta cu furca de 41.Daca intereseaza pe cineva, pe undeva pe la 100 roni (ambele AMINDOUA DEODATA SI IMPREUNA , + costurile de transport aferente) sa imi dee un semn. PoZne... Potrivesc pe mai multi ani de fabricatie si nu numai... Toate bune Editat Februarie 27, 2014 de Unchiu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Oricum testul ala cu carpa care obtureaza priza de aer il recomand. Daca asa porneste ok, atunci e clar amestecul prea sarac. Merci Galen de idee! Ieri seara am mesterit la frane si nu m-am putut abtine sa nu ii dau o cheie. Ultima oara a fost pornit anul trecut in 27 decembrie - deci nepornit de fix 2 luni. Am dat jos saua si i-am pus o carpa la priza de aer. Apoi am dat la automat scurt de 2 ori. Dupa aceea am dat o data mai lung si nu a luat-o. Am scos carpa si am obturat priza de aer cu mana, am dat la bumb si a pornit aproape instant. Deci ma paste o reglare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 Astazi am achizitionat un motor de honda FMX650 cu 30000 km rulati fabricatie 2005! Acum,antrebare antrebatoare:Daca schimb motorul este vreo problema la registru auto,sau este piesa de schimb si nu conteaza seria? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unchiu' Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 (editat) Merci Galen de idee! Ieri seara am mesterit la frane si nu m-am putut abtine sa nu ii dau o cheie. Ultima oara a fost pornit anul trecut in 27 decembrie - deci nepornit de fix 2 luni. Am dat jos saua si i-am pus o carpa la priza de aer. Apoi am dat la automat scurt de 2 ori. Dupa aceea am dat o data mai lung si nu a luat-o. Am scos carpa si am obturat priza de aer cu mana, am dat la bumb si a pornit aproape instant. Deci ma paste o reglare. Mai "testati" voi o data de doua ori la modul asta...ca apoi puteti face comanda de membrane pentru carburatoare... Editat Martie 1, 2014 de Unchiu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Da? Ai patit asa ceva? Da-ne niste detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Astazi am achizitionat un motor de honda FMX650 cu 30000 km rulati fabricatie 2005Picture 719.jpg! Acum,antrebare antrebatoare:Daca schimb motorul este vreo problema la registru auto,sau este piesa de schimb si nu conteaza seria? Ba conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 poti sa schimbi motorul, dar, este de preferat sa o faci inainte sa mergi la ITP, care se face numai la RAR, si este indicat sa spui din capul locului ca ai schimbat motoru nu ca e mare smecherie, dar le place sa le spui dinainte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Ok ms! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 Merci Galen de idee! Ieri seara am mesterit la frane si nu m-am putut abtine sa nu ii dau o cheie. Ultima oara a fost pornit anul trecut in 27 decembrie - deci nepornit de fix 2 luni. Am dat jos saua si i-am pus o carpa la priza de aer. Apoi am dat la automat scurt de 2 ori. Dupa aceea am dat o data mai lung si nu a luat-o. Am scos carpa si am obturat priza de aer cu mana, am dat la bumb si a pornit aproape instant. Deci ma paste o reglare. Cand ai obturat priza de aer si-a tras benzina. Apoi cand a primit si aer, a pornit. Nu se obtureaza total cu carpa/mana. Normal ca anaerob nu porneste. Dar sistemul ajuta la pornirea pe vreme rece si se aplica la orice motor, mai ales daca are si ceva probleme cu socul sau carbul e dereglat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 Am reglat pilot screw la 3 ture, si pare se ca merge bine, inainte era la 2,5 ture. Dar m-am uitat in manual addendum pentru domi-urile mai noi facute in Italia si acolo scrie la initial opening 2 ture. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 (editat) Da...si mai e ceva, acel one way clutch adica bucsa aia cu 3 role si arcuri ce se invarte pe axul cu came intr-un singur sens are o 'ridicatura' care se opreste intr-un pin ce isi are locul in chiulasa si sub care se gaseste un arculet. Daca cumva uitati la montaj sa puneti acel pin cu arculetul lui motorul nu va mai porni nicicum, asta pt ca bucsa respectiva se invarte odata cu axul cu came si decompresorul actioneaza tot timpu asa ca motorul va da cate o explozie la fiecare incercare de a-l porni dar nu va porni.....decat in cazul in care se mareste jocul la supapa de evacuare dreapta la mai mult de 1 mm. (caz in care decompresorul e ca si cum nu ar fi...asa se si masoara compresia la aceste motoare) Stiu asta pt ca am lucrat o saptamana la un motor care mergea cand l-am cumparat, dar dupa ce am reglat supapele printre alte manopere facute nu mai pornea nicicum....va dati seama prin cate am trecut pana sa imi dau seama ca cei care au umblat in el inainte au uitat sa puna acel opritor la montaj.... Merci mzrider !, lucrurile incep sa se lege logic. One way clutch si revers- cam actioneaza doar la tentativa motorului de a porni invers (deschide imediat si mult supapa de evacuare ). Cele doua came revers si decompressor cams n-au legatura, fiecare functioneaza in legea ei. Daca n-ai mai desfacut domi-uri nu ai cum sa te lamuresti fara astfel de feedback-uri, chiar avand axul in mana. Acuma incepe sa se contureze modul de functionare. One way clutch care ramane fix (axul cu came se roteste "one way" prin el) si se sprijina pe un reazam cu arc (cu "negul ala marcat de mine cu sageata rosie), astfel incat la rotatie inversa tensioneaza arcul si pozitioneaza "revers cam" in pozitie de lucru (deschide rau supapa) . De aceea manualul interzice rotatia inversa (chiar infima) la pozitionarea la reperul T. Daca reglezi jocul la evacuare dreapta cu decompresorul "reverse" armat rezulta un joc cumulat imens si motorul tacane permanent. Cand se reia rotatia normala (antiorara) mecanismul "reverse" se dezarmeaza (de acolo clic-ul care se aude). Incepe sa se profileze si modul de functionare a "decompressor cam" . Cam asa vad eu functionarea: Pozitia acestei came pe ax este fixa (in linie si pereche cu cama normala si se roteste impreuna cu axul), ea putandu-se misca doar radial, de aceea are jocul acela imens pe ax. Arcul intern cu reazam in ax (sageata verde), o impinge la turatie redusa mai sus decat cama axului cu came, astfel incat sa actioneze putin dar suficient pentru decompresia dorita supapa dreapta de evacuare pe ciclul de compresie, realizand decompresia. Pe masura ce motorul porneste si turatia creste, forta centrifuga comprima arcul si cama coboara sub nivelul camei care deschide in mod normal supapa. Asa ca se cam lamuresc misterele: 1. Probabil ca la domi-ul in discutie s-o fi slabit sau rupt arcul si mecanicul a pus un arc mai tare, de aceea necesita o forta centrifuga/turatie mai mare ca sa iasa decompresorul din functiune. 2. In acelasi timp solutia propusa de mzrider devine rationala. Daca setezi un joc mai mare decat zice manualul la tachetul evacuare dreapta supapa va fi mai greu actionata de "decompressor cam" si poate ca reglajul asta rezolva problema. In schimb apare sigur o bataie de tachet la functionarea peste pragul de decomprimare. Este la fel de posibil ca daca faci reglajul cu bun simt, suplimentul de bataie sa nu conteze. Sa vedem ce se mai intampla pe parcurs, daca nu se slabeste in mod natural arcul, sau problemuta devine enervanta (momentan posesorul nu s-a plans) incerc sugestia lui mzrider desi mie nu mi se pare ok sa lasi joc mai mare decat prescrie cartea din multiple motive. (modificarea unghiului de deschidere, uzuri accelerate la tachetul/cama respective, blestemul japonez -stiu in general aia cu ochii oblici ce fac). Mai "testati" voi o data de doua ori la modul asta...ca apoi puteti face comanda de membrane pentru carburatoare... Unchiu are partial dreptate, evitati sa obturati total admisia de aer. De ce? pentru ca membrana de vacum este actionata de catre depresiunea din galeria de admisie (dozata de catre "pilot screw" )care creste foarte mult daca obturati total admisia de aer si forteaza in caz extrem membrana. Eu n-am zis niciodata sa obturati admisia de aer total. Dar o obturare partiala ajuta pornirea pe vreme foarte rece si asta e valabil la aproape orice motor pe carburatie. Unii chiar sprituiau benzina cu o seringa in admisie in timp ce dadeau bumb. Am reglat pilot screw la 3 ture, si pare se ca merge bine, inainte era la 2,5 ture. Dar m-am uitat in manual addendum pentru domi-urile mai noi facute in Italia si acolo scrie la initial opening 2 ture. Pilot_89.jpg Pilot_IT.jpg i Cred ca trebuie sa te lamuresti prima data SIGUR ce carb are modelul tau, ala de 3 ture sau ala de 2? . Vezi si daca nu cumva jocul la maneta de soc e prea mare. In mod normal se lasa (din reglajul de pe cablu)cat sa se simta la mana faptul cablul de soc nu e intins (joaca putin capatul mantalei in opritor) si la maneta ai o cursa "moarta" de 2-3 mm. Apoi daca totul e normal, verifica si nivelul in camera de nivel, sa nu fie prea mic. decompresor.doc Editat Martie 3, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 Unchiu are partial dreptate, evitati sa obturati total admisia de aer. De ce? pentru ca membrana de vacum este actionata de catre depresiunea din galeria de admisie (dozata de catre "pilot screw" )care creste foarte mult daca obturati total admisia de aer si forteaza in caz extrem membrana. Eu n-am zis niciodata sa obturati admisia de aer total. Dar o obturare partiala ajuta pornirea pe vreme foarte rece si asta e valabil la aproape orice motor pe carburatie. Unii chiar sprituiau benzina cu o seringa in admisie in timp ce dadeau bumb. Cred ca trebuie sa te lamuresti prima data SIGUR ce carb are modelul tau, ala de 3 ture sau ala de 2? . Vezi si daca nu cumva jocul la maneta de soc e prea mare. In mod normal se lasa (din reglajul de pe cablu)cat sa se simta la mana faptul cablul de soc nu e intins (joaca putin capatul mantalei in opritor) si la maneta ai o cursa "moarta" de 2-3 mm. Apoi daca totul e normal, verifica si nivelul in camera de nivel, sa nu fie prea mic. Normal ca nu am obturat total admisia de aer, ca doar stiu ca are nevoie de aer - mai ales ca si lucrez in industria auto la controlul electronic al injectoarelor. Carbul meu e sigur ala cu 2 ture. Cablul de soc l-am verificat acu 2 ani si anul trecut cand am remontat motorul. Dupa cum am zis la mine porneste greu doar cand sta mai mult timp nepornit. In rest n-am nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 eu ii dau dreptate lui mzrider. In vara m-am chinuit cateva ceasuri bune sa-mi reglez valvele si nu am scapat de sunetul asta ciudat, si-a bagat mana Vlad de la HD si in 5 minute a rezolvat prblema, fara lere (experienta pe nepra ). Motorul suna foarte bine, nu tzacanea, tragea si mergea bine. de curiozitate am bagat lera si distanta era pe la 0,15-0,17 fata de manual care zice 0.12. Am vorbit cu nenea Zoli care repara chiuloase (mi-a facut si mie scaunul la supapa de evacuare si pot spune ca lucra bine) si el zicea sa las mai mult decat manualul fiindca nu e absolut nici o problema. Am mai desfacut dupaceea capacul sa mai mesteresc eu ceva de plictiseala, iar apoi am reglat supapele dupa manual, undeva la capitolul maintenance pag 7, zice ca "Special care must be taken when measurin valve clearance at the right-hand exhaust valve. The half-decomressor slightly lifts the right hand, exhaus valve when the crankshaft porsition is before compression TDC. Therefore it is necessary to position the crankshaft whre there is no valve lift in order to obtain the correct valve clearance", eu de aici inteleg ca nu se regleaza pe TDC. I-am gasit punctul asta, i-am dat vre-o 0,17 si nu mai clantzanea, celelalte le-am reglat la 0,15. PS: cumpar culbutori buni, la pret decent. Before TDC inseamna "before"! Inainte nu e bine, ca decompresorul ridica slightly (plapand, subtirel ) culbutorul. La TDC omuletii cu ochii oblici zic ca "is no valve lift", asa dar la TDC! sau imediat dupa TDC inainte sa inceapa sa deschida evacuarea. Ai sa gasesti acelasi joc. Ca sa nu fie probleme de pozitionare omuletii zic TDC! Dar fara sa revii daca l-ai depasit! Asa dar la TDC reglam afurisitele de jocuri! Are careva de vanzare si la un pret rezonabil un buson de benzina de domi sau similar (40mm diametru sistem cu gheare de blocaj) complet (cu cheie) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 (editat) Reglati supapele cum vreti, eu v-am spus cum e cel mai sigur. Si acum pentru problema cu pornitul la rece dupa ce motorul a stat mai mult de 2 saptamani. As fi dat orice sa imi zica si mie cineva ce sa fac...pana la urma am aflat singur: INAINTE de a opri motorul, daca stiti ca il veti tine mai mult de o saptamana nepornit INCHIDETI benzina si lasati-l sa mearga pana acesta se opreste (insemnand ca benzina din carburator s-a consumat) sau, si mai bine, opriti motorul, inchideti robinetul de benzina de la rezervor si desfaceti surubul de golire de la baza carburatorului fiind pregatiti sa colectati vreo 50-100 de ml de benzina care vor curge prin furtunul prins undeva in zona pro-linkului. (dupa care bineinteles strangeti surubul inapoi) Cand vreti a porni motocicleta dupa perioada respectiva dati drumul la benzina, asteptati 2 minute, trageti socul, buton, si va porni din prima (asta daca nu are alte probleme). Pana acum toate au cedat acestui tratament. Daca ati uitat sa faceti asta, goliti carburatorul de benzina inainte sa o porniti si efectul va fi mai mult sau mai putin acelasi. Astazi am achizitionat un motor de honda FMX650 cu 30000 km rulati fabricatie 2005Picture 719.jpg! Acum,antrebare antrebatoare:Daca schimb motorul este vreo problema la registru auto,sau este piesa de schimb si nu conteaza seria? M-ar interesa si pe mine sa stiu. Din cate stiu eu trebuie schimbata seria motorului din cartea tehnica si asta se face la rar. Acuma intrebarea e cat de usor se face treaba asta avand in vedere ca desi e exact acelasi motor ca prinderi si dimensiuni, difera ca tip (asta din punct de vedere al seriei). Si diferente exista si intre motoarele de dominator dinainte de 96 si dupa 96. Sa nu fie pt cei de la rar ca si cum ai pune un motor de hayabusa in cadrul de dominator....cu omologare individuala si tot felul de alte prostii. Editat Martie 3, 2014 de mzrider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbo_dominator Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 adevarat ce spui tu cu benzina daca este carbul gol si bagi benzina an el porneste din primul automat chiar si dupa oluna sau chiar doua a mea porneste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 io am schimbat motorul, am pus cu kick, ca aveam fara, dar am uitat sa le comunic celor de la RAR acest lucru a descoperit omu singur, si s-a turat putin, ca de ce nu i-am zis dar s-a calmat repede, si a facut modificarile necesare nu bag mana in foc, dar cred ca modificarea a costat vreo 80 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 3, 2014 Share Postat Martie 3, 2014 (editat) Reglati supapele cum vreti, eu v-am spus cum e cel mai sigur. Si acum pentru problema cu pornitul la rece dupa ce motorul a stat mai mult de 2 saptamani. As fi dat orice sa imi zica si mie cineva ce sa fac...pana la urma am aflat singur: Am respect pentru cei care au experimentat practic diverse modalitati. Eu sunt nou in bransa dominatoristilor si incerc sa inteleg exact cum functioneaza ceva inainte sa actionez si in general imi place sa procedez dupa manual. Nu zic ca nu s-ar elimina problema iesirii tardive din functionare a decompresorului prin majorarea jocului la evacuare dreapta de la 0,13 la 0,17-0,20, mai ales ca pentru asta nu trebuie demontat capacul distributiei. Am sa incerc si chestia asta, mai ales ca stiu din experienta ca pana pe la 0,2 bataia suplimentara nu e semnificativa. Cu golitul carbului m-am prins si eu. A trebuit sa schimb toata benzina de 3-5 ani cu care am luat dominatorul ca sa porneasca cum trebuie. Explicatia este simpla, la dominator fractiunile volatile ale benzinei din carb se evapora si ies afara prin sistemul de aerisire daca motorul sta nepornit mai mult timp. Pornirea monocilindricelor in general e mai "cu cantec". De aia porneste mult mai usor cu benzina "noua". Sau cu benzina mai multa daca ii iei din aer obturand partial admisia. Pun si poza cu busonul de benzina care imi trebuie: /index.php?/topic/709021-cumpar-buson-rezervor-benzina-pentru-honda-nx650-dominator/&do=findComment&comment=3685749 Editat Martie 3, 2014 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.