JAGI Postat Noiembrie 27, 2014 Share Postat Noiembrie 27, 2014 (editat) Ecologistule. Cind iei baterie noua, te pun sa aduci una la schimb. Editat Noiembrie 27, 2014 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 27, 2014 Share Postat Noiembrie 27, 2014 Asa si apoi? La noi la firma erau tomberoane cu gunoi separat, stiti, sticla, hartie, rest. Venea camionul de gunoi la golire, arunca toate inauntru amestecat. Nu sunt ecologist, dar incerc sa ma folosesc cat pot de mult de bunuri. Poate e ceva cultural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 27, 2014 Share Postat Noiembrie 27, 2014 Bateriile si incarcatoarele s-au inventat de multi ani. Mai gresesc si proiectantii cind amplaseaza releele de tensiune in locuri prea calde, sau pun un releu care clar nu poate tine toata puterea disipata. Dedantu are ceva dreptate cu izolarea, la mine, la R1 2007, bateria e acoperita pe 5 din cele 6 fete cu un material cit de cit izolant termic, ceva de genul spuma cauciucata cu folie de Al deasupra. Daca nu ar fi izolantul , curentul de aer fierbinte ar lovi bateria, incalzind-o. Revenim la aspectul economic, acum bateriile moto costa 100-130ron, si cu putina grija tin 2 sezoane. Un sezon tin garantat. Cea mai buna protectie e sa luam baterii in fiecare primavara. In 3 sezoane dai max , maxim 400ron, dar ai baterie care porneste motorul la sfert de cheie, si nu trebuie sa achiti 300-400ron intr-o singura rata, si sa ai emotii daca mai tine si al 3-lea an. La ultima motocicleta acumulatorul l-am mentinut 5 ani si tot cu el am vandut-o in primavara, motorul pornind OK, un AGM de la yuasa. Dar in fiecare iarna am avut permanent un redresor inteligent pe acumulator. Un AGM yuasa este in medie 300 RON, un red inteligent bun, in jur de 200-230RON, faci un calcul economic si vezi beneficiul in final. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Ce zici tu sint exceptii. Si eu am avut o Yuasa de Japonia OEM, a tinut, fara misto, 8 ani. R1 2000.Bateria tinuta numai pe motor. Moto cumparata de la Tomina, culmea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Ce sa zic..pe multi i-am auzi despre yuasa AGM cu perioade de 5-6 ani, ceva adevar este! Acum pe kaw 12 am tot un yuasa, bineinteles AGM..sunt curios cat timp va fi in parametrii? Astazi am demontat-o de pe motor si este pe redresor inteligent, se pare ca va sta ceva timp dupa cum este afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Essential Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Asa si apoi? La noi la firma erau tomberoane cu gunoi separat, stiti, sticla, hartie, rest. Venea camionul de gunoi la golire, arunca toate inauntru amestecat. Nu sunt ecologist, dar incerc sa ma folosesc cat pot de mult de bunuri. Poate e ceva cultural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Essential Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 (editat) Asa si apoi? La noi la firma erau tomberoane cu gunoi separat, stiti, sticla, hartie, rest. Venea camionul de gunoi la golire, arunca toate inauntru amestecat. Nu sunt ecologist, dar incerc sa ma folosesc cat pot de mult de bunuri. Poate e ceva cultural. La noi in romania intradevar se strange gunoiul la gramada, dar la groapa de gunoi ecologica se face resortarea. On topic am de 4 ani aceeasi baterie, iarna o dau jos si o tin la caldura. Editat Noiembrie 28, 2014 de Essential Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Noiembrie 28, 2014 Share Postat Noiembrie 28, 2014 Bai oameni buni, au trecut 6 ani si se merge pe al 7 de cad i se tot incearca regularea regulatorului de tensiune, acasa sau cum zic "englejii" home made.Eu sunt convins ca daca nu era atata teorie si era mai multa practica si interes, unul din "baietii destepti" care posteaza pe aici si nu numai unul, mai multi chiar, ar fi reusit pana la urma "sa desluseasca tainele trisorilor si excitatiei mototocicletei in timpul producerii unui curent cu ferestrele larg deschise".Dar cum contrele si teoriile banale nu duc la nici un rezultat, tipic noua schimbam subiectul ca pe alalalt l-am facut praf si vorbim ca iar ne pricepem, despre baterii.Eu sunt ecologist din fire, am dus 75 de kg de hartie la centrul de reciclare, am pus benzina la masina de 30 RON si am primit pe cele 75 KG de hartie 7,5 RON, afacere nu gluma. Urmeaza dupa cate vad o discutie aprinsa despre Plumb, acid sulfuric, tabelul lui Mendeleev si nu in ultimile randuri : numarul de electroni, starea de oxidare, orbitalii si izotopii..... Cu o rabdare de fier si o curiozitate de copil voi astepta regulatorul ala facut acasa de careva dintre voi.Daca pretul va fi "conbenabil", chiar sunt dispus de o achizitie sau doua, insa cu parere de rau, apelez tot la Marele Popor Comunist Chinez sa imi trimita regulatoare de tensiune la 14 $ bucata cu transport inclus, de pe ebay.com. Hai ma oameni buni ,chiar nu se poate....? Sa stiti ca eu doar vreau sa va incurajez, nu o luati ca pe o insulta. Toate cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Mai bine de atit, nu se putea s-o spui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 OFF TOPIC S-a tot spus pe zecile de pagini cam tot ce se stie si care sunt problemele cu RRT-ul home made. Sunt postate doua scheme care se apropie de adevar, una a fost pusa in functiune, dar trebuia ca autorul sa-i aduca imbunatatiri la comutatie, tensiunea la ralanti era 13,2V, iar in sarcina 13,7V. Nu s-au luat in calcul forma, design-ul si alte criterii de "face". Oamenii si-au facut pentru motocicletele lor, au incercat sa-si rezolve o problema personala, si se vede ca sunt pasionati si au competente in domeniu. Un calcul sumar la ce am vazut pe ultima schema, este in jur de 200 lei, deci sa produci un RRT cu 13,99 $ si sa-l expediezi si la domiciliu.....nu se poate. Nu te poti pune cu invazia chineza, Delphi, Bosch si alte companii recunoscute in electronica auto/moto isi fac produsele in China. Deconectezi ECU si te uiti pe verso...citesti Made in China..Daca dai un click, vezi oferta de RTT, la 3$ pentru o comanda de 500 buc, no comment. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Pai daca concluzia finala este ca tot de la chinezi cumparam tot.de dumnezeu s-a mai scris in acest topic toate tratatele de fizica existente? Vorbe in vant! Ps.Chiar nu astept raspuns la intrebare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Pai daca concluzia finala este ca tot de la chinezi cumparam tot.de dumnezeu s-a mai scris in acest topic toate tratatele de fizica existente? Vorbe in vant! Ps.Chiar nu astept raspuns la intrebare? Pana la urma astepti sau NU raspuns..Intrebare sau Exclamatie? Cred ca in final ai dorit sa punctezi o exclamatie retorica, probabil sa-ti exprimi subiectivitatea retorica fata de RRT-ul "home made" . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 (editat) Am pus din greseala semnul intrebarii la sfarsit..este exclamatie. Editat Noiembrie 29, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto+ Postat Decembrie 12, 2014 Share Postat Decembrie 12, 2014 Voltajul maxim pentru incarcare este in functie de temperatura. Poti sa dai exemple? Care este tensiunea maxima de incarcare daca electrolitul are temperatura de 0 grade, 20 grade si 40 grade Celsius, de exemplu? Si capacitatea bateriei depinde de temperatura. Mai mult, o anumita baterie cu un anumit nivel al concentratiei electrolitului este destinata exploatarii numai intr-o anumita zona climatica. Dar noi ne referim la zona noastra de clima temperata. REFORMULEZ intrebarea: Ce scrie fabricantul bateriei pe care ati cumparat-o despre tensiunea de incarcare in exploatare recomandata? Subliniez "in exploatare", pentru ca exista incarcare de intretinere-depozitare, reincarcare rapida, desulfatare, etc. Subliniez si "fabricant", pentru ca ma intereseaza tensiunea maxima si minima admisa de fabricant, nu de constructorul motocicletei. Cei care vor raspunde sa specifice si tipul de bateriei: conventionale cu acid (cu sau fara intretinere) - cu AGM - cu gel nu te inseli... Chiar daca sunt unii excesiv de pedanţi pe forum si care sufoca comentariile altora cu propriile lor disertatii ce se vor exhaustive, as dori sa-mi raspunzi si tu la intrebari. O sa am grija sa selectez parerile pertinente si sa le separ de celelalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 12, 2014 Share Postat Decembrie 12, 2014 (editat) Poti sa dai exemple? Care este tensiunea maxima de incarcare daca electrolitul are temperatura de 0 grade, 20 grade si 40 grade Celsius, de exemplu? Da, sigur, nu am obicei sa scriu ceva ce nu pot ilustra prin surse. Un google rapid: http://www.tekrispower.com/pdfs/xantrex/Batteries%20-%20Temperature%20Compensated%20Charging.pdf Am postat si un pic in urma niste pdf-uri in care tot se vorbea despre relee cu un voltaj de incarcare in functie de temperatura. Desi nu stiu cat de relevant e, temperatura la alternator / releu nu e neaparat egal cu cea de la baterie. Eu consider ca sunt niste lucruri de stiut, legat de de aplicat, relevanta e oarecum deja ceva dupa virgula in ordina de importanta. Ma intreb de ce ai intrat asa de tare in subiect , tocmai s-au mai linistit apele. Editat Decembrie 12, 2014 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 13, 2014 Share Postat Decembrie 13, 2014 Da, sigur, nu am obicei sa scriu ceva ce nu pot ilustra prin surse. Un google rapid: http://www.tekrispower.com/pdfs/xantrex/Batteries%20-%20Temperature%20Compensated%20Charging.pdf Am postat si un pic in urma niste pdf-uri in care tot se vorbea despre relee cu un voltaj de incarcare in functie de temperatura. Desi nu stiu cat de relevant e, temperatura la alternator / releu nu e neaparat egal cu cea de la baterie. Eu consider ca sunt niste lucruri de stiut, legat de de aplicat, relevanta e oarecum deja ceva dupa virgula in ordina de importanta. Ma intreb de ce ai intrat asa de tare in subiect , tocmai s-au mai linistit apele. Este un alt subiect care nu are sens pentru practica motocicletei! Folosim motorul la 0 grd C pentru a face o achizitie de acest tip de RRT? Cand sezonul incepe, 10 grd C sunt in limita normala pentru un acumulator, iar un RRT normal lucreaza eficient pentru intretinerea capacitatii functionale/ 14,5 V valoare medie debitata in sistem si incarcarea va fi corecta. Un RRT cu citire senzoriala de temperatura si reglaj SRA ..oare cat costa? Pentru autovehiculele care se deplaseaza in zone reci "all time", da, dar pentru motociclete, de ce? In aceasta perioada acumulatoarele trebuie sa fie deconecteate de la instalatia motocicletei si pastrate intr-o camera/ depozit/ garaj, etc cu temperatura mediului 8-12 grdC si conectate la un interval de timp la redresor, sau varianta "new", la un redresor inteligent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Ianuarie 8, 2015 Share Postat Ianuarie 8, 2015 Bai oameni buni, au trecut 6 ani si se merge pe al 7 de cad i se tot incearca regularea regulatorului de tensiune, acasa sau cum zic "englejii" home made.Eu sunt convins ca daca nu era atata teorie si era mai multa practica si interes, unul din "baietii destepti" care posteaza pe aici si nu numai unul, mai multi chiar, ar fi reusit pana la urma "sa desluseasca tainele trisorilor si excitatiei mototocicletei in timpul producerii unui curent cu ferestrele larg deschise".Dar cum contrele si teoriile banale nu duc la nici un rezultat, tipic noua schimbam subiectul ca pe alalalt l-am facut praf si vorbim ca iar ne pricepem, despre baterii.Eu sunt ecologist din fire, am dus 75 de kg de hartie la centrul de reciclare, am pus benzina la masina de 30 RON si am primit pe cele 75 KG de hartie 7,5 RON, afacere nu gluma. Urmeaza dupa cate vad o discutie aprinsa despre Plumb, acid sulfuric, tabelul lui Mendeleev si nu in ultimile randuri : numarul de electroni, starea de oxidare, orbitalii si izotopii..... Cu o rabdare de fier si o curiozitate de copil voi astepta regulatorul ala facut acasa de careva dintre voi.Daca pretul va fi "conbenabil", chiar sunt dispus de o achizitie sau doua, insa cu parere de rau, apelez tot la Marele Popor Comunist Chinez sa imi trimita regulatoare de tensiune la 14 $ bucata cu transport inclus, de pe ebay.com. Hai ma oameni buni ,chiar nu se poate....? Sa stiti ca eu doar vreau sa va incurajez, nu o luati ca pe o insulta. Toate cele bune. Am vreo 3... Da n are sens sa-ti trimit, au ani buni de cand zac prin garaj. Unul l-am comandat la un electronist dupa schema de pe forum si - pentru ca iesea prea scump, am decis sa-l inserez singur in carcasa metalica (foarte imporanta racirea la treaba asta). L-am testat pret de 5 minute, tinea bine 14,5... Cam atat a rezistat, caci fara o racire buna, se incalzeste excesiv. Urmatoarele doua au fost facute chiar home-made, insa rezultatele au fost dezamagitoare. Mai tarziu am aflat ca aveam si un scurt in stator, asa ca nu stiu clar ce era gresit. De mii de km bune merg cu un Linhai destinat ATV[urilor de 600cc. Cu contactele curatate bine, tensiunea la borne sta ceas - 14.3 turata, 14, 1 - relanti (testat si la peste 40 de grade). Ce sa-ti doresti mai mult? In concluzie, releul home made nu e utopie iar schema de pe topic (una din ele) e buna. Acu 7 ani timpul trecea altfel, erau si alte generatii de forumisti, mai putini consumatorism. Acum mai totul e de-a gata. Dar daca m-as plictisi teribil, probabil ca m-as apuca de schema cu mosfeturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 (editat) Am o dilemă majoră, nu înţeleg o schemă de KLX. Rog pricepuţii să-şi dea cu părerea în privinţa conectării firului negativ de la releul de încărcare, nu înţeleg de ce merge la sonda de temperatură şi nu la masă direct. Practic cu toate că releul e bun încarcarea nu merge corect, la ralanti scoate doar 13,3V iar dacă turez scade grav, la bornele releului apar cei 14,4V "regulamentari" dar diferenţa se pierde pe firul de masă, măsurătorile sunt făcute cu farul aprins pentru că din construcţie nu se poate stinge în timpul funcţionării. Dacă era după mintea mea faceam repede un ştrap la masă dar posesorul vrea sa fie totul original. Editat Aprilie 1, 2015 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Simbolul acela de conexiune, cele doua cercuri concentrice inseamna tot legatura la masa, este clar ca nu se inchide prin comanda traductorului de temperatura. Fizic pe motor firul/conectorul de la RRT, cel de minus, unde se leaga, nu tot pe masa, spre minus? Adica daca masori cu ohmmetrul iesirea de minus din RRT si capatul firului care ajunge langa sonda, nu ai continuitate? Sigura DA, verifica conexiunea la masa a acestui conductor, starea galvanica a conexiunii. Daca la bornele RRT ai 14,4 V, este corect si in parametrii, iar la acumulator 13,3V, acel circuit de minus este cu probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Radiatorul releului nu este si el la masa? legat fizic in releu cu minusul? Nu stiu unde am mai vazut o schema care de la releu plecau 2 minusuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Nu am reuşit să urmăresc firul până la sondă, ulterior posesorul s-a uitat pe schemă şi a găsit ciudăţenia. Ne-am gândit că poate japonezii au vrut să facă o limitare de curent la începutul încărcării, până se încălzeşte motorul. Nu ştiu unde e sonda şi nu am reuşit să-mi dau seama nici cum se verifică nivelul de ulei, e foarte ciudată şi înghesuită mobra asta. » Post actualizat in 01 Apr 2015 18:47Radiatorul releului nu este si el la masa? legat fizic in releu cu minusul? Nu stiu unde am mai vazut o schema care de la releu plecau 2 minusuri. Radiatorul nu e conectat în schemă. Oare dacă mijesc ochii ca japonezii şi privesc printre gene am şanse să văd mai bine unde duc firele? Pe un forum american zic oamenii că la problema asta au tras fire din releu direct în baterie şi nu şi-au mai bătut capul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Da, pana nu identifici fizic pe motor si sa faci o comparatie cu schema..nu o sa ai rezultate, dar trebuie sa rezolvi, cod de culori si ohmmetru/continuitati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 » Post actualizat in 01 Apr 2015 18:47 Radiatorul nu e conectat în schemă. Oare dacă mijesc ochii ca japonezii şi privesc printre gene am şanse să văd mai bine unde duc firele? Pe un forum american zic oamenii că la problema asta au tras fire din releu direct în baterie şi nu şi-au mai bătut capul. Lasa schema ca mai sunt si greseli ai masurat iti da continuitate firul ala de minus cu radiatorul? Oricum de la13,3 la 14,4 adica 1,1V nici un conductor de 0,5 mmp la 1m nu ar pierde atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Mulţumesc pentru răspunsuri, rămâne să găsesc sonda cu pricina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 19, 2016 Share Postat Aprilie 19, 2016 http://m.instructables.com/id/How-to-make-a-reliable-motorcycle-voltage-regulato/?ALLSTEPS Asa ceva merge pe o honda nx250? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.