ivan pedala Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Piese noi gasesti in Ungaria si de regula in Vest. Am inteles ca se gasesc si in Tg.Mures, la un magazin. Nu am cautat, fiindca ce mi-a trebuit am gasit pe la noi. Dar, daca stai bine cu banii, gasesti orice pe site-uri de specialitate, piese noi, de calitate, originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 sa ma bag si eu.... 1.piese de schimb, depinde cam ce ai avea nevoie....elemente de caroserie ( aripi, rezervor, capace laterale ) cam greu....doar la moto donator. 2. sunt piese care suporta reparatii, adica -cilindrul (... cote 0, 1, 2, 3, 4, 58mm-59mm diametru......depinde pe unde te afli cu uzura si reparatiile care s-au facut pana acum...la care segmentii sunt identici cu Jawa TS, iar pistonul se poate gasi- cel de jawa are ferestrele pt transfer dispuse altfel ), -ambielajul se poate repara cu unu' sau mai multi meseriasi - pt. bolt : material de cementare, strung, tratament, rectificare, role , montat-centrat ; eventual rectificat interior biela- daca e cazul. - ambreiajul....la primele modele de sport placile de frictiune erau cu pluta...se pot reconditiona....daca nu...mai am eu un set - saboti frana sunt identici cu Jawa TS- se gasesc - telescoapele se pot reconditiona....doar sa nu ai santuri adanci Al meu e din 1970.......e la mine din 1986 .....si inca se "invarte" , sunt la a N-a reparatie...dupa calc. mele a trecut de 200.000 km- si nu e bascalie cu ambielaje reparate, sunt la al 3-lea cilindru- cota 3 deja, vreo 3 lanturi primare....cutia de viteze e aceiasi ........in rest mai intrebi pe net, poate se gaseste cate ceva. ........sunt si modele cu pompa de ulei pt. amestec....eu o am, dar nu o mai folosesc Incearca-l... o sa iti placa....de fapt suntem cativa pe coltul asta de discutii care am pus la suflet "cehoaicele"...CZ si JAWA. NU sunt motoare curate...au personalitate isi marcheaza teritoriul, mai scot zgomote, tacaneli, ...doar au o varsta.....si depinde ce vrei de la motor: de tavaleala, de surubareala, de reconditionat, de restaurat..... SUCCES ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robyn Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Motocicleta este Cz 175 sport 477 din '72,motorul este cota 0,nu s-a schimbat nimic la motor,cutie,este completa.Are nr noi si dp ce ia schimbat nr a stat in garaj pana acum,fiind pornita din cand in cand. nu stiu dc are nevoie de piese pt mecanica,dar dc o iau as vrea de rezerva segmenti,ambreiaj,printre altele.Vreau sa o reconditionez,desi vopseaua arata foarte bine,nu cred ca a fost folosita abuziv,am uitat sa vad cati km are,primul propietar(tatal actualului prop.)a fost cel care a mers cu ea,el a decedat,fiul a facut actele,dar neavand carnet nu a mers cu ea. Acum astept sa se indrepte putin vremea,ca pe acolo inca viscoleste si ma duc sa o mai vad odata si sa vad dc o si cumpar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Decembrie 20, 2012 Share Postat Decembrie 20, 2012 Salutare, Are cineva idee cam cat de simplu sau mai bine zis cam cat de greu este sa pui atas la un CZ sport model 471 din 1975? Ce modele de atas se potrivesc? Este simplu de inmatriculat cu atas? Au existat puse vreodata pe acest tip de motocicleta atase? Aveam in plan achizitia unei alte motociclete cu atas pentru folosire pe iarna insa s-a mai restrans bugetul si ma gandeam ca poate impusc doi iepuri dintr-un foc daca pun atas pe cz-ul meu mai ales ca este impecabil dpdv tehnic. Domnu' Ivan pe dvs ma bazez sa stiti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Decembrie 20, 2012 Share Postat Decembrie 20, 2012 (editat) Cadrul unui CZ 250 Sport nu suporta tractarea unui atas, fiind un cadru subtire, din teava. Uneori, din cauza greutatii carate pe motor, mi-a crapat cadrul prin diverse locuri, iar acum am un cadru putin ramforsat, care suporta ceva mai multa greutate fara sa cedeze. Dar nici acum nu pot spune ca am un cadru solid, asa cum am avut la una din motocicletele vindute pe la inceputul anilor 1990, al carei cadru il modificasem din cap in coada (fara a fi vizibile modificarile, incit treceam prin RAR fara probleme) si era extrem de rezistent si bine echilibrat, care cred ca ar fi putut sustine si un atas, cu incarcatura acestuia cu tot. Insa, cu toate modificarile posibile, nu recomand la acest model montarea unui atas , motivele fiind multe, indiferent de greutatea atasului sau de scopul lui de utilizare! CZ-ul Sport este pentru fuga solo, cu bagaj minim, incit randamentul si viteza acestuia sa fie maxime! Editat Decembrie 20, 2012 de ivan_pedala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Cadrul unui CZ 250 Sport nu suporta tractarea unui atas, fiind un cadru subtire, din teava. Uneori, din cauza greutatii carate pe motor, mi-a crapat cadrul prin diverse locuri, iar acum am un cadru putin ramforsat, care suporta ceva mai multa greutate fara sa cedeze. Dar nici acum nu pot spune ca am un cadru solid, asa cum am avut la una din motocicletele vindute pe la inceputul anilor 1990, al carei cadru il modificasem din cap in coada (fara a fi vizibile modificarile, incit treceam prin RAR fara probleme) si era extrem de rezistent si bine echilibrat, care cred ca ar fi putut sustine si un atas, cu incarcatura acestuia cu tot. Insa, cu toate modificarile posibile, nu recomand la acest model montarea unui atas , motivele fiind multe, indiferent de greutatea atasului sau de scopul lui de utilizare! CZ-ul Sport este pentru fuga solo, cu bagaj minim, incit randamentul si viteza acestuia sa fie maxime! Credeam ca fac o "sparla" bine ca am intrebat si nu mi-am luat teapa. Astept sa pice o jawa 350 TS cu atas mai bine ca in ij-uri n-am incredere iar uralul sare bine de tot din buget Multumesc frumos pentru raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Jawa 350 TS combinata cu un atas Velorex, foarte usor, este ideala! La fel si in cazul unei Jawa 350 Ogar sau model 1960 -1966, care au cadrul ceva mai gros, altfel construit, ce poate suporta greutatea unui atas si a inca unui pasager fara mari probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Decembrie 21, 2012 Share Postat Decembrie 21, 2012 Credeam ca fac o "sparla" bine ca am intrebat si nu mi-am luat teapa. Astept sa pice o jawa 350 TS cu atas mai bine ca in ij-uri n-am incredere iar uralul sare bine de tot din buget Multumesc frumos pentru raspuns Si asta sare din pret ??????????? http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-ij-planeta%205-din-1992-485299.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Decembrie 26, 2012 Share Postat Decembrie 26, 2012 (editat) Cadrul unui CZ 250 Sport nu suporta tractarea unui atas, fiind un cadru subtire, din teava. ... al carei cadru ... cred ca ar fi putut sustine si un atas, cu incarcatura acestuia cu tot. ... cu toate modificarile posibile, nu recomand la acest model montarea unui atas , Sunt de acord cu recomandarea, nu însă cu modul în care se privește problema. Cadrul motocicletei solo este un cadru plan, construit în plan vertical și este conceput de a rezista doar la solicitări pe verticală, atât pe drum drept cu denivelări, cât și în viraje. Motocicleta cu ataș trebuie să suporte solicitări pe verticală pe drum drept cu gropi, pe orizontală în viraje și combinate (torsiune). Cadrul întregului sistem va fi de data aceasta un cadru spațial. Odată legat cadrul atașului în 3 sau 4 puncte de cadrul motocicletei, acesta se va rigidiza suficient de mult cât să care întregul sistem. Dacă e să vorbim separat despre rezistențe, cadrul atașului e mult mai solid și putem spune că motocicleta o legi de ataș, nu invers. O bicicletă nu rezistă singură la 1 Mach, dar dacă o legi în 3 puncte de fuzelajul unui F117 Nighthawk poate că da și atunci obții o bicicletă cu ataș. Domnule Pedală, vă mulțumesc pentru telefonul din ziua aceea. Editat Decembrie 26, 2012 de petcudan55 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Decembrie 27, 2012 Share Postat Decembrie 27, 2012 nu recomand Ai dreptate. la bicicleta merge cel mult MIG 15. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Bun gasit! As dori sa va prezint un Cz 175 - 1961. Cu ajutorul colegului nostru ''nime;n drum'' am reusit sa gasesc aceasta bijuterie care a ajuns in posesia mea. Motocicleta a pornit si nu troncane nimic in motor.Motorul suna frumos, merge rotund dar va trebui sa schimb rulmentii si simeringurile. Am mai avut acelasi model de motocicleta si in trecut si mi-a placut mult. As vrea sa pot face o reparatie capitala motorului pana in primavara. Va trebui sa retapitez si scaunul.Motocicleta are in spate stopul original de CZ. Ma bucur ca fostul lui proprietar la ingrijit destul de bine pastrand inclusiv capacul de lant. Toba de esapament din pacate nu se afla intr-o stare asa grozava.Pedala de pornire a fost strambata si a lovit in toba indoindo unde sa si spart. De obicei proprietarii Jawelor si Cz-urilor din cate am vazut schimbau aparatoarea din fata originala cu una de mobra.Ma bucur ca acesta are aparatoarea lui originala de Cz cu coifu ala splendit, specific perioadei 1961. As vrea sa intreb urmatorul lucru: Ce aprindere cu magnetou e cea mai potrivita pentru acest Cz ? aprindere de mobra sau Carpati ? Imi cer scuze pentru calitatea imaginilor.Stima tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Sa o stapanesti sanatos, arata foarte bine. Daca tot vrei sa umbli la aprindere pune una electronica pe 12v, uiti de reglaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru68 Postat Decembrie 29, 2012 Share Postat Decembrie 29, 2012 Motocicleta arata foarte frumos sa o stapanesti sanatos, eu am pe Jawa magnetou de scuter Piaggio liberty cu toata instalatia aferenta . Conicitatea nu trebuie modificata iar prinderea magnetoului o faci pe un suport care v-a inlocui capacul cu semering de la ambelaj. Mai pe sleau cauti un strungar care iti v-a face un alt capac cu umar in care se v-a aseza magnetoul. Aceasta este adaptarea luata de aici de pe forum de la un MZ modificare dupa care eu m-am inspirat. Nu te complica cu magnetou de Mobra ,nu ai sa ai lumini daca tot faci modificare monteaza una de scuter. Investitia nu este mare dar merita scapi de toate neplacerile. Mai ai si alternativa adaptari uneia de Minsk nu am incercat asa ca nu pot da detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 nu recomand f 117.jpg A se observa totuși că bicicleta fiind întreagă, au scos-o din cadrul pozei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Ce aprindere cu magnetou e cea mai potrivita pentru acest Cz ? aprindere de mobra sau Carpati ? Dat fiind faptul că ai întrebat nu de preţ, ci de cea mai potrivită aprindere pentru CZ-ul tău, aş putea să-ţi recomand această investiţie grozavă în timp: aprinderea VAPE. Este o soluţie completă pentru Jawa-CZ, cuprinzând tot ce-ţi trebuie ca să uiţi pe veci de încărcare, lumini slabe, reglaje la platină şi mai ştiu eu ce. Pachetul include generatorul tip magnetou (ei îl numesc alternator) care scoate 150 W pe 12 V, aprindere electronică pe senzor, releu regulator electronic, bobină de inducţie, flanşă de adaptare şi alte câteva briz-brizuri pentru înlesnirea montajului. Avantaje: funcţionează cu sau fără baterie, nu ai perii colectoare care să se degradeze în timp, iar circuitul aprinderii este complet separat de circuitul care îţi alimentează restul consumatorilor, aşa că vei avea întotdeauna curent maxim la aprindere indiferent de starea bateriei şi de numărul de consumatori. Componentele sunt gândite în aşa fel încât să poată fi montate fără niciun fel de modificare adusă carterului sau cadrului, cu excepţia poate a vreunei găuri în cazul în care nu găseşti loc să montezi - să zicem - bobina sau releul. Pe ebay.de găseşti acest sistem complet pe la vreo 700 roni. Deşi garantez pentru robusteţea acestei soluţii, ştiu că e costisitoare. Alternativa mai accesibilă este să cauţi pe la magazinele de scutere piesele separate, adică un magnetou, un releu şi aşa mai departe. Să măsori însă mai întâi locul în carter, este destul de înghesuit. Magnetoul de Mobră, mai voluminos, cerea tăierea câtorva picioruşe din aluminiu care aveau rolul de a centra statorul dinamului original. Şi sistemul VAPE se foloseşte de acele picioruşe, aşa că ai grijă ce şi cum tai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petcudan55 Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Dat fiind faptul că ai întrebat nu de preţ, ci de cea mai potrivită aprindere pentru CZ-ul tău, aş putea să-ţi recomand această investiţie grozavă în timp: aprinderea VAPE. Recomand și eu. Utilizez din 2009 aprinderile VAPE cu zero bătăi de cap pe ambele MZ-uri: Panțerul are pe 12V, Red Bull pe 6V. În zona Ploiești mai are VAPE pe ES-uri Ninel, Ionuț și Thomas. Mi-a mai adus Moșul acum vreo două săptămâni încă 3: una pe 12V pentru Calul Troian (Simson 425 S), una pentru un RT 125 și una de 12V pentru Red Bull (cea de 6V o donez lui Corcodel). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandru68 Postat Decembrie 30, 2012 Share Postat Decembrie 30, 2012 Nu contest aveti dreptate, fiecare dupa buget. Eu am ales varianta mai ieftina, modificarile nefiind o problema pentru mine din punct de vedere mecanic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 1, 2013 Share Postat Ianuarie 1, 2013 Un an nou fericit tuturor ! Poate ca postez primul in acest an aici si as vrea sa arunc o intrebare: Un prieten din Timisoara cauta fara rezultat de multa vreme o jawa sau un cz.Stie cineva ? Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 4, 2013 Share Postat Ianuarie 4, 2013 Am facut si eu o vizita la RAR cu jucaria din dotare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_the1 Postat Ianuarie 5, 2013 Share Postat Ianuarie 5, 2013 la cz-ul meu am adapat o aparindere de minsk mai multe detalii gasesti aici /index.php?/topic/522333-cz-cu-aprindere-de-minsk-cred/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 22, 2013 Share Postat Ianuarie 22, 2013 Vazand priceperea si experienta lor as avea niste intrebari din partea mea pt. domnii ''Ivan_Pedala'' si ''Kyvaka'' : 1: Cz-ul meu nu are deloc periile de incarcare, (cineva le-a luat si a ramas fara ele).I-mi puteti spune va rog, pot improviza ? alte perii...date cu smirghel ?!... Eu sincer sa fiu am auzit din mai multe directii sugestii si sfaturi cu aprindere de mobra, minimobra, carpati (ca ie bun sensul aprinderii) sau aprindere de minsk (ceea ce momentan nu i-mi prea permit) din diferite motive insa, am decis sa optez spre aprinderea originala a acestui CZ.Constand in dinamul acesta de incarcare care a scos peri albi multora lasandu-i inclusiv in drum. 2: Negasind usor bateria de 6V ar afecta aprinderea in cazul in care as circula o vreme cu o baterie de 12V ? insa incarcarea oare va da randamentul normal punand baterie de 12V ? Multumiri si toate cele bune domnilor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Ianuarie 22, 2013 Share Postat Ianuarie 22, 2013 poti folosi foarte bine un acumulator de lanterna/surubelnita pe 6V . Eu folosesc cu succes de vreo 2 ani de zile fara probleme aceasta metoda. Cu bateria de 12 v este posibil sa strici releul care si asa este foarte sensibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 22, 2013 Share Postat Ianuarie 22, 2013 Serios ? ... mersi de pont! Chiar auzisem si in trecut un sfat de genul acesta. Sper doar sa nu faca bun. Deocamdata stau cam prost cu informatiile legate de aprinderea acestei motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Ianuarie 23, 2013 Share Postat Ianuarie 23, 2013 Poti improviza perii pentru dinam din alte perii, doar ca trebuie sa ai grija sa fie confectionate cam din acelasi material (carbon/grafit, nu cupru/grafit sau alte combinatii) fiindca distrugi foarte repede colectorul rotorului. Vezi ca se pot modifica periile de aspirator sau pompe de udat gradina, perii care se gasesc in comert, is ieftine si pot fi usor modificate. Baterie nu te sfatuiesc sa folosesti de 12V, mai bine una lesinata de aparat de filmat, sau cum zicea colegul mai sus, de la vreo unealta electrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 23, 2013 Share Postat Ianuarie 23, 2013 Multumesc pentru sfaturi domnule Ivan! Astept si raspunsul userului Kyvaka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.