Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

imi cer scuze, m-am prins exact dupa ce am trimis mesajul ca tu defapt ne aratai vacutza si doar atat :)

Mesaj completat

 

 

Ah cat mi-as dori sa aflu mai multe despre noul SuperTenere. Scotocesc netul de cateva zile si nu gasesc nici pe nimeni care sa fi calarit-o. Tot ce ma face sa ma mai gandesc si inca sa nu dau nici un avans la pentru noul SuperTenere este ca am gasit ieri o imagine a unui tip calare pe SupeTenere la un show moto. Tipul comenta ca are 172 inaltime iar in imagine era cu genunchii flexati si cu toata talpa pe pamant.

De aici interpretez ca e destul de mica inaltimea la sa pentru mine... Am 185 si ma gandesc ca la un drum lung voi avea aceeasi problema pe care oam acum gixerul: genunchi intepeniti :P Vad totusi ca scaunul se poate regla dar numai cu cativa cm 3-4.

 

In alta ordine de idei motoreta e spectaculoasa dar cei de la Dual Tours exclud posibilitatea unui drive test cel putin acum. Tin legatura chiar cu directorul de acolo Ciprian care a fost amabil si ma ajutat cu tot ce voiam sa stiu, mai putin drive testul.:blink:

 

Urmatoarele pe lista sunt R 1200 GS si 990 Adventure. Ambele reprezentante m-au cam dezamagit. La Dementor de ex am sunat pt un drive test acum 3 zile, le-am lasat nr meu sa ma sune pentru o programare pentru un drive test cu 990 IN VEDEREA ACHIZITIEI - NOUA si inca nici un raspuns, se pare ca oamenii de acolo nu prea vor sa isi vanda motoretele...

La BMW am facut sapt trecuta un dirve test, ramasese sa ma sune cineva cu detalii despre achizitie formalitati etc. Nici pana acum nici un semn, se pare ca nici ei nu prea au tragere de inimia sa-si vanda motoretele. Dupa intamplarile de mai sus ai zice ca piata moto merge struna si e atat de subdimensionata fata de cerere incat reprezentantele nu mai fac fata de atatea comenzi... Poate ca asa e :moto:)

 

Despre 1200 GS tot aud prin stanga si dreapta ca ar avea probleme cu electronica, ieri Bogdan Padure imi spunea categoric sa ma nu imi iau GS-ul pentru ca a avut el destula la reparat cu probleme de mape de aprindere etc. Si imi spunea ca 990 ar avea ceva mai putine probleme. Inca nu am avut ocazia ca ma urc pe un 990 (apropo Dementor- inca astept un telefon de la voi)

 

Voi ce ziceti de Gs-urile din ultimi 2-3 ani?

 

 

cine ieste Bogdan Padure ? de ce spune prosti asta? r 1200 gs ieste cel mai vendut motor in Italia de la ultimi 3 ani . si pina acuma GS + adventure = 2700 buc ( iuanari / aprilie ) anu trecut 7500 bucati / Toata lume ie prosta??/

 

toata lume platest 14.000 / 20.000 euro ptu o motore cu problema ? cunoc persone cu 100.000 km facuti : niciu problema eu personal sunt cu 30.000 si problemi 0.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ieste Bogdan Padure ? de ce spune prosti asta? r 1200 gs ieste cel mai vendut motor in Italia de la ultimi 3 ani . si pina acuma GS + adventure = 2700 buc ( iuanari / aprilie ) anu trecut 7500 bucati / Toata lume ie prosta??/

 

toata lume platest 14.000 / 20.000 euro ptu o motore cu problema ? cunoc persone cu 100.000 km facuti : niciu problema eu personal sunt cu 30.000 si problemi 0.

 

Si in australia are record, E un motor nemaipomenit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ca si la masini,de la un moment dat nu mai gandesti cu capul ci cu inima.Eu visez la 1200gs de vreo 4-5 ani iar azi am dat avansul si miercuri ma duc dupa ea! Parca vad ca o sa plang dupa V-strom!

 

Stai linistit . NU se compara cu V-Strom . Altra categogia, altra traba V-strom =dacia Gs = Ferrari

 

Drum uscat si sa folosest sanatos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ieste Bogdan Padure ?

 

Dl Bogdan Padure este un mecanic moto genial. (nu este ironie, vorbesc serios).

 

Nu stiu motivele pt care a afirmat treaba cu electrica la bmw. Sunt convins ca a avut in trecut cateva bmw=uri la reparat cu o problema similara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dl Bogdan Padure este un mecanic moto genial. (nu este ironie, vorbesc serios).

 

Nu stiu motivele pt care a afirmat treaba cu electrica la bmw. Sunt convins ca a avut in trecut cateva bmw=uri la reparat cu o problema similara.

 

Si eu il stimez, e cel mai ok mecanic la care am fost pana acum, atelierul este farmacie si are dotari dintre cele mai moderne. Am cautat pe net despre probleme electronice la GS si am gasit cateva. De ex Gs-ul pe care am facut drive testul avea o problema cu senzorul responsabil de cantitatea de benzina din rezervor sau programul care monitorizeaza senzorul. Simbolul de benzina clipea si nu mai indica cantiatea de combustibil (low fuel sau ceva de genu.) Mi s-a spus sa nu-mi fac probleme, benzina are el in rezervor si pot testa linistit :). aceeasi problema am gasit-o si pe forumuri pe net. Chiar si aici pe forum citisem despre o problema cu sistemul de imobilizare. Cativa ramasesera in drum ca GS-ul nu le mai recunostea cheia si nu voia sa porneasca. Mi s-a confirmat si la reprezentanta ca problema mai poate sa apara. Am tot cautat pe net despre problemele cu mapa de aprindere - ce spunea Bogdan Padure - dar nu am gasit, recunosc ca nu am sapat indeajuns de mult pentru aceasta din urma.

 

Daca motocicleta de test drive are probleme e un minus la relatiile cu clientii, nu neaparat ca e un model prost. GS-ul a devenit intre timp "electronic" singura reminiscenta este ca merge cu benzina :P, cu cat complexitea tehnica e mai mare cu atat exista si riscul sa mai crape cate ceva... Singura intrebare este, cu ce fregventa apar probleme la un singur exemplar, sau la cate dintre ele? Mai e si o chestiune de noroc... Numai ca atunci cand esti pregatit sa platesti aprox 16 000 de euro parca nu arunci cu zarurile imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma apropii rapid de 25.000km (acum am vreo 23.000). L-am luat in August 2009 (da 2009, ati citit bine) :)

 

Am fost la garantie de 2 ori.

 

1. furtunul de frana spate mustea la imbinarea cu mufa. Am observat ca se lipea praful acolo. Nu curgea. Furtun inlocuit moka.

 

2. la furca e un cauciuc la paralever (sper ca asa ii zice) si s-a crapat acum vreo 2 luni. Asta a fost pe banii mei: 60$.

 

De fiecare data am avut motor de curtoazie (furculision, ca nu stiu cum se scrie).

 

Consum ulei: 200-250ml / 1000 km.

 

Avantaj ca pot pune ulei Auto, ambreiaj uscat.

 

primii 9000 km i-am facut cu ulei mineral (schimbul la 1000 si 5000km)

De la 10.000 am pus semi-sintetic silkolene 20w50 (aici e cald) si toarce ca un motan in calduri.

La fiecare schimb 5000km: schimbat filtru ulei + shaiba de aluminiu care se deformeaza.

 

Consumul de benzina se poate observa in semnatura mea: ~6.5. Imi ia 5.5% afara, ultra incarcat cu bagaje. 6.7% in conditii de semafoare / city

 

 

ESA - genial

TPS - super tare

ABS - nu mai zic

TC - laser

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TC - laser

 

 

NU gasesc ce este TC.

 

A, am fost azi la Dementor, e incredibil, d-aia nu ma sunau :), nu au 990 adventure pentru drive test. si chiar daca ar avea, ar fi o problema ca ar trebui sa ii faca si casco - se poate intampla orice, si na.... :P asa mi s-a spus.

 

Eu le spun: Pierdeti un potential client care vrea sa cumpere dar vrea sa testeze inainte ca nu s-a mai dat niciodata pe asa ceva. Iar raspunsul a fost: Veniti dumneavostra cu banii in buzunar si va dam motocicleta cea noua pentru drive test. Cu mentiunea ca daca nu-mi place nu o cumpar. Nu am mai insistat cu intrebarea "dar tot nu are casco, se poate intampla orice..." :blink:. M-am simtit jenat si sarac, nu aveam 13500 de euro in buzunar la mine (cash) sa fac un drive test.... mda

 

Dintre toate cu care m-am dat pana acum din clasa asta, GS-ul ramane campionul fara drept de apel. Concurentii au fost Multistrada si Caponord pana acum. Ktm este singurul competitor serios pentru GS, trebuie sa fac cumva sa ma dau si cu 990.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU gasesc ce este TC.

 

A, am fost azi la Dementor, e incredibil, d-aia nu ma sunau :) , nu au 990 adventure pentru drive test. si chiar daca ar avea, ar fi o problema ca ar trebui sa ii faca si casco - se poate intampla orice, si na.... :P asa mi s-a spus.

 

Eu le spun: Pierdeti un potential client care vrea sa cumpere dar vrea sa testeze inainte ca nu s-a mai dat niciodata pe asa ceva. Iar raspunsul a fost: Veniti dumneavostra cu banii in buzunar si va dam motocicleta cea noua pentru drive test. Cu mentiunea ca daca nu-mi place nu o cumpar. Nu am mai insistat cu intrebarea "dar tot nu are casco, se poate intampla orice..." :blink: . M-am simtit jenat si sarac, nu aveam 13500 de euro in buzunar la mine (cash) sa fac un drive test.... mda

 

Dintre toate cu care m-am dat pana acum din clasa asta, GS-ul ramane campionul fara drept de apel. Concurentii au fost Multistrada si Caponord pana acum. Ktm este singurul competitor serios pentru GS, trebuie sa fac cumva sa ma dau si cu 990.

 

 

 

 

 

Salut!

 

 

Daca te ajuta - si fara sa fiu subiectiv - iti pot spune de ce am ales eu GS-ul:

 

- l-am considerat cel mai versatil model pentru nevoile mele: touring, mers la mare si soft offroad .

 

- pozitie de condus si comfort:

din puctul meu de vedere, nota 9 din 10; am plecat de la Vadu si n-am oprit decit acasa!

 

- cardan vs lantz

de departe a cistigat cardanul; stiu ce inseamna lantul - am avut trei motociclete pe lant inainte si ... NU!

 

- tubless vs tube

normal ca tubless-ul a cistigat; toate celelate trei motociclete detinute anterior au avut roti cu camera si am vazut ce inseamna sa faci pana la ele.

 

- genti turnate vs genti cu spite

eu am ales gentile turnate - desi la GS iti poti comanda optional si roti cu spite - pentru ca nu fac decit soft offroad si pentru ca se pot curata mult mai usor si sunt si mai usoare; la fel, curatatul rotilor - mai ales butucii - la motocicletele avute inainte nu era ceva foarte usor si placut.

 

-sistem de frinare impecabil - frina de mina actioneaza ambele roti!

 

-multe optionalele - abs, minere incalzite, controlul tractiunii, calculatorul de bord si masurarea presiunii in roti

eu unul n-am optat pt. ESA - reglajul manual mi se pare sfint.

 

-suspensie ok

la fel din punctul meu de vedere, nota 9 din 10.

 

-motorul boxer are traditie, fiabilitate si este destul de performant

iti confera putere, cuplu si viteza cu un consum mai mult decit rezonabil - si din ce-am citit pe adrider.com consuma mai putin decit un KTM 950 / 990!

 

-gasesti orice accesoriu pentru el - atit original cit si after-market.

cu parbrizul actual merg cu 100 km/h avind flip-ul deschis la casca; protectia este mai mult decit ok: nu aud decit motorul si am geaca tot timpul curata.

 

-service ok - personal sunt foarte multumit de relatia pe care o am cu Bavaria (pe partea de piese, caci la echipamente mi se par foarte scumpi); ce-am comandat pina acum mi-a sosit in 7 - 10 zile, iar preturile mi s-au parut rezonabile.

Iti recomand sa-l cunosti si sa discuti cu Emanuel STEFAN, noul sef al locatiei - super baiat.

 

Saltul la GS-ul 1200 nu mi-a dat decit satisfactie, nu regeret niciun moment alegerea facuta!

 

Apropos: pentru mine alegerea finala a fost intre GS Adventure si GS; desi initial dadusem avansul pentru Adventure, dupa ce am mers inca o data pe motorul lui Ian (Achim) am dat fuga la Bavaria si am cumparat frumusetea de mai jos.

 

Ca o concluzie: pentru mine reprezinta motocicleta perfecta!

 

Atit de "proasta" este, incit in iulie 2004 - la 4 ani de la lansare - se producea a 100.000-a bucata; de departe cel mai vindut model al celor de la BMW.

 

De ce nu m-a atras KTM-ul?

Pt ca:

-este o motocicleta mai orientata catre offroad.

-are lant

-are roti cu spita si camera

-sa ingusta si inalta; nu am mers cu ea dar am mers cu F800 GS si am vazut ce inseamna.

-ca nivel de echipare este sub GS

-piesele nu sunt neaparat ieftine

-raportul pret / echipare nu mi s-a parut cel mai bun.

-fiabilitatea nu este nici ea punctul forte.

 

Recomandarea mea: cumpara ce-ti place tie, si nu ce-ti recomanda altii!

 

Bafta!

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

post-4731-1273348843_thumb.jpg

post-4731-1273348877_thumb.jpg

post-4731-1273348907_thumb.jpg

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul n-am optat pt. ESA - reglajul manual mi se pare sfint.

 

Aurelian

 

Salut Aurelian. Culoarea portocalie pe care o ai la motor este senzationala.

 

Vroiam sa adaug ceva la ESA. Esa nu este autonom. Are niste setari si cand activezi optiunea X, se regleaza singur.

 

Avantajul e ca in 2 secunde daca am trecut de pe drum pavat pe unul nevpavat, am activat o setare si totul s-a schimbat. Manual ar lua mai mult timp si ar necesita Know-How (eu nu am asa ceva pt suspensii, si foarte putini au).

 

Evident, orice optiune isi gasete un grup de oameni care vor fi multumiti si altul nu. Noroc ca e optiune :) si nu ceva standard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca la modelul pe care-l ai tu, lucrurile s-au schimbat.

 

Conform manualului meu de utilizare (modelul 2008) - pag. 66 si 67 - reglajul in timpul mersului se poate face doar pt. revenire (dumping) nu si pt. (pre)tensionarea arcului (spring preload): "Start the engine. You can not adjust spring preload while motrcycle is on the move".

 

Ba mai mult, pt. cel de-al doilea - preload adjustment - "if the temperature is very low, take the weight off the motorcycle before increasing spring preload; if applicable, have your passenger dismount".

 

Conform advrider.com, toate reglajele suspensiei dotate cu unitate ESA, sunt facute avind ca model un rider cu o greutate - medie spun ei - de 85 de kg.

 

Luind in considerare acest aspect, este destul de dificil - zic eu - obtinerea unui optim pentru suspensia cu unitate ESA.

Mai ales in modurile "one -up with luggage" si "two-up / with luggage" - unde atit greutatea pasagerului cit si cea a bagajului sunt doua variabile destul de importante in ecuatie.

 

Cind mi s-a prezentat GS-ul, mi s-a spus ca setarile unitatii ESA sunt predefinite.

Ca atare, indiferent de sarcina pe care o suporta motocicleta, arcul se va extinde / comprima cu aceeaasi valoare; idem pentru revenirea amortizorului pe spate (dumping).

Ba chiar mi s-a atras atentia sa nu schimb setarea preload in timpul mersului!

 

Eu cind plec la mare imi iau "toata casa" cu mine - dupa cum se vede si in poze.

Ca atare, la cele 92 de kg ale mele, motocicleta mai primeste o masa considerabila - zic eu - de bagaj. In aceste conditii, cred ca reglajul manual este exact ce trebuie pentru a obtine o suspensie comfortabila si o tinuta de drum corespunzatoare.

 

Dar repet, poate lucrurile s-au schimbat intre timp si atunci posibilitatea de a regla in timpul mersului tensiunea in ambele arcuri (fata si spate) reprezinta intr-adevar un foarte mare avantaj.

 

Oricum, una peste alta - asa cum am spus si in postul anterior - sunt foarte multumit de alegerea facuta; este o motocicleta pe care o recomand!

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca la modelul pe care-l ai tu, lucrurile s-au schimbat.

 

Conform manualului meu de utilizare (modelul 2008) - pag. 66 si 67 - reglajul in timpul mersului se poate face doar pt. revenire (dumping) nu si pt. (pre)tensionarea arcului (spring preload): "Start the engine. You can not adjust spring preload while motrcycle is on the move".

 

Aurelian

 

Dar nu am zis ca le faci din mers. Tragi pe dreapta (pe stanga in cazul meu) si apesi un buton, selectezi ce vrei si gata. Eu am sub 85kg oricum :) .

 

Nu dureaza mai mult de 25 secunde toata operatiunea. Eu schimb rar setarile. Doar daca ies intr-o excursie si dau din greseala de drum nepavat. Cum zicem, pentru mine este folositor. Asta nu inseamna ca este si pentru altii. La fel si ABS / TC. Unii le detesta. E subiectiva treaba, tine de preferintele locale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

 

Daca te ajuta - si fara sa fiu subiectiv - iti pot spune de ce am ales eu GS-ul:

 

Aurelian

 

Iti multumesc, ma ajuta f mult parerea ta vizavi de algere, cu cat ma afund in scanarea categoriei cu atat imi reiese ca GS-ul ar fi cea mai potrivita alegere. Singurul impediment este pretul destul de ridicat si costul optionalelor. Astea impreuna m-au facut sa iau in calcul si 990-ul sau chiar SuperTenere-le abia lansat. CU KTM ai dreptate pana la ultima virgula :).

 

Legat de GS vs GS Adventure mai exista si alt motiv pentru care ai ales GS-ul? Te intreb asta pentru ca si eu inclin catre Adventure. Daca ar fi sa aleg in final GS Adventure va trebui sa ma indrept catre piata sh din Italia. Am acolo un amic care mi-ar cauta si rezerva motoreta urmand ca mai apoi sa sar imediat in avion si a doua zi sa o si cumpar daca e totul ok. Mi-ar placea sa fie nou dar se pare ca cei 17 mii si cateva sute de euro sunt prea multi pentru ce dispun eu acum. Am gasit deja pe site-urile italiene GSA 2007 - 2008 cu 20 - 25000 km "come nuovo" accesorizate si chiar cu cutiile originale pe la 11- 12000 euro. La banii astia raman in buget, chiar putin sub :P si imi mai raman si pt consumabile gume, ulei, placute de frana etc. cu tot cu drumul dus intors.

 

Imi place mai mult GSA pentru ca arata mai impunator decat GS-ul, si vine cumva "Offroad ready". are barele de protectie care se continua si pe carene in sus, rotile cu spite ma atrag mai mult chiar daca necesita intretinere ceva mai mare. Spre diferenta de Baiazid m-as "aventura" mai mult cu el pe forestiere prin munti. Nu imi dau seama inca daca raportul treptei 1 este inclus in standard sau intra la categoria optionale. Singura chestie care ma face sa ma intreb daca imi va fi ok GSA pe teren este greutatea care creste din cauza rezervorului si accesorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc, ma ajuta f mult parerea ta vizavi de algere, cu cat ma afund in scanarea categoriei cu atat imi reiese ca GS-ul ar fi cea mai potrivita alegere. Singurul impediment este pretul destul de ridicat si costul optionalelor. Astea impreuna m-au facut sa iau in calcul si 990-ul sau chiar SuperTenere-le abia lansat. CU KTM ai dreptate pana la ultima virgula :) .

 

Legat de GS vs GS Adventure mai exista si alt motiv pentru care ai ales GS-ul? Te intreb asta pentru ca si eu inclin catre Adventure. Daca ar fi sa aleg in final GS Adventure va trebui sa ma indrept catre piata sh din Italia. Am acolo un amic care mi-ar cauta si rezerva motoreta urmand ca mai apoi sa sar imediat in avion si a doua zi sa o si cumpar daca e totul ok. Mi-ar placea sa fie nou dar se pare ca cei 17 mii si cateva sute de euro sunt prea multi pentru ce dispun eu acum. Am gasit deja pe site-urile italiene GSA 2007 - 2008 cu 20 - 25000 km "come nuovo" accesorizate si chiar cu cutiile originale pe la 11- 12000 euro. La banii astia raman in buget, chiar putin sub :P si imi mai raman si pt consumabile gume, ulei, placute de frana etc. cu tot cu drumul dus intors.

 

Imi place mai mult GSA pentru ca arata mai impunator decat GS-ul, si vine cumva "Offroad ready". are barele de protectie care se continua si pe carene in sus, rotile cu spite ma atrag mai mult chiar daca necesita intretinere ceva mai mare. Spre diferenta de Baiazid m-as "aventura" mai mult cu el pe forestiere prin munti. Nu imi dau seama inca daca raportul treptei 1 este inclus in standard sau intra la categoria optionale. Singura chestie care ma face sa ma intreb daca imi va fi ok GSA pe teren este greutatea care creste din cauza rezervorului si accesorilor.

 

 

 

 

Eu nu am ales Adv.-ul - desi dupa cum am mai spus initial dadusem avansul pentru el - din urmatoarele motive:

 

1. la inaltimea mea (1,86) la Adv. calcam la limita cu ambele talpi pe pamint; la GS-ul simplu, situatia este alta - calc perfect cu ambele talpi, ba chiar am si "rezerva".

Atentie: asta in situatia in care am saua stock!

 

Dupa cum (cred ca) stii, in momentul in care dai comanda, poti opta pentru saua joasa, atit la GS cit si la GSA.

 

In aceeasi ordine de idei:

- la GS poti opta - dar contra cost - pt. roti cu spita.

- la GSA poti comanda cutia enduro - fara costuri suplimentare.

 

Initial cind am mers pe motorul lui Ian, m-a cam speriat putin greutatea GSA-ului - asta coroborata cu inaltimea seii.

In momentul in care pleaca de pe loc, GSA-ul se conduce - la fel ca si GS-ul - incredibil de usor.

 

Eu am vrut sa-mi iau GS(A) 1200 pentru ca este un model studiat in prealabil:

- dupa cum cred ca stii, fata de modelul anterior - GS 1150 - este cu 30 kg mai usor, are atit cuplu cit si putere mai mare.

- in plus vine cu ASC si ESA - abs avind majoritatea acum.

- ceea ce mi-a placut si-mi place foarte mult la acest model este faptul ca frina de mina actioneaza ambele roti! Citi dintre cei "cu pretentii" de la concurenta mai au asa ceva?

 

2. Greutatea mai mare sigur nu ma ajuta sa merg cu el pe nisip; ori acesta este unul din motivele pentru care l-am cumparat: sa merg cu el la Vadu! Si crede-ma, la drum pozitia de condus E SUPER!!!

 

Cu GS-ul in schimb - si culmea, cu caucuicurile de strada (Bridgestone Battle Wing) - si "cocosat" de bagaje, am mers la Vadu de nenumarate ori.

Este foarte adevarat ca au fost situatii in care l-am si impins - pe nisip desigur - DAR ... M-A DUS UNDE AM VRUT!

 

Ceea ce personal mie nu mi-a placut - si nici acum nu-mi place la GSA - sunt rotile cu spite; se curata mai greu - butucii in special!

De felul meu urasc mizeria in general si sa-mi vad motorul murdar in special; ca atare, experienta avuta anterior cu cele 4 motociclete cu spite si faptul ca GSA-ul vine doar cu roti spitate, au incliant decizia in favoarea GS-ului.

 

Am fost - si sunt in continuare - foarte incintat de rezervorul imens (33l) al Adventure-ului.

Pe de alta parte insa, la stilul meu de mers - max. 100 - 110km/h - un rezervor ma duce cam 400 km, ceea ce mi se pare mai mult decit rezonabil.

 

3. In 2008 cind l-am cumparat eu, decizia de a cumpara GSA-ul ma facea sa devin ... "complet descoperit" - adica nu mai aveam bani de accesorii.

Diferenta de pret intre cele doua, la aceeasi configuratie era de 1600 de euro, asa ca in final am luat GS-ul plus accesoriile pe care le vroiam si am mai ramas si cu bani.

 

Revenind la tine, eu vad problema in felul urmator:

 

1. este foarte important sa stii pt. ce iti iei motorul!

GSA-ul este mai greu de manevrat pe teren accidentat, LA VITEZE MICI DATORITA GREUTATII! MAI ALES IN SITUATIA IN CARE - ASA CUM SPUNEAM MAI DEVREM - NU CALCI CU AMBELE TALPI PE PAMINT.

Banuiesc ca stii diferenta de greutate dintre cele doua: 229kg vs. 256kg - gata de drum.

 

Faptul ca este "mai impunator" nu cred ca este neaparat un argument. Dupa parerea mea, o motocicleta trebuie sa fie functionala si sa-ti satisfaca nevoile.

Daca vrei sa vezi ceva "care da bine" ... iti iei un poster!

 

2. daca ulterior doresti sa-ti cumperi tot ce are GSA-ul in plus vis-a-vis de GS (rezervor, parbriz, scarite enduro, potectie de motor, portbagaj) te duce cu mult peste costul Adv.-ului.

Ceea ce nu poti avea in deloc la GS este suspensia - mai mica cu 2cm fata de GSA.

 

Dupa cum am spus mai dvreme, eu unul am iesit mult mai ieftin alegind GS-ul si echipindu-l cu:

 

-engine guard (hepko & becker)

-suport topcase si coburi (h & :blink:

-topcase si coburi Shad (50l respectiv 46l)

-enlarger cric lateral

-xenon pe ambele faze

-asa numitul "cruise control"

-si piesa de rezistenta dupa parerea mea: parbrizul de la ZTechnik; asta dupa ce am trecut prin experienta parbrzului stock care este de cacao si al celui Adventure - care nici el nu este mai stralucit dar care ofera o protectie mai buna decit primul.

 

Si apropos - si nu o spun in nume de lauda - nu cred ca cu echiparea asta arata rau. Mie unul - si asta e cel mai important -chiar imi place!

 

In final, asa cum am mai spus si in posturile anterioare: IA-TI CE-TI PLACE TIE SI NU CE SPUNE UNU' SAU ALTU'!

 

Vis-a-vis de optiunea cu Yamaha, modelul 2010: capacitate cilindrica mare, roti tubeless cu spita, cardan si genti laterale + top case, la un pret (nu cu mult) mai mic?!

 

Desigur ca vor sa-i "atinga" pe cei ce tintesc catre GS(A), dar:

 

-personal as pune in balanta traditia si fiabilitatea motorului boxer, as lua in calcul succesul de piata pe care-l are GS(A)-ul, costurile aferente service-ului - sa nu crezi ca piesele si service-ul pt. Yamaha or sa fie mai mici decit la BMW!

Verifica inainte in cit timp poti avea o piesa! Ai vreun feedback in acest sens?

 

-hai sa comparam putin coburii si topcase-ul oferite de Yamaha vs cei de la GSA, si vom intelege imediat diferenta de pret - asta asa ... "la scurt"!

 

-personal prefer radiatorul de ulei - si pozitionarea lui la GS(A) este super - celui de apa!

 

Nu spun asta cu rautate - departe de mine acest gind - insa de-a lungul timpului am invatat un lucru: CALITATEA COSTA!

M-as bucura sa stiu ca tot ce-am scris pina acum iti este de folos!

 

Bafta - stiu ca este greu sa iei o decizie!

 

 

Numai bine,

 

Aurelian

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- ceea ce mi-a placut si-mi place foarte mult la acest model este faptul ca frina de mina actioneaza ambele roti! Citi dintre cei "cu pretentii" de la concurenta mai au asa ceva?

Varadero are din 99 sistemul asta... da na, BMW a furat putin de la Honda :)

Si mai nou si Super Tenere are la fel...

Ce pot sa zic? Unii n-au decat BMW in cap si ochelari mari de cal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Singura chestie care ma face sa ma intreb daca imi va fi ok GSA pe teren este greutatea care creste din cauza rezervorului si accesorilor.

 

W-e trecut am fost la intrunirea de la Garnic, traseul nostru trecand si pe ruta Sasca Montana - Garnic.

Traseu forestier, de soft enduro, virajat si pe alocuri cu zone cu pietre maricele in covorul drumului.

Eram 2 Tenere 3AJ (155 Kg + benzina), echipate a mea cu Metzeler Six Days Extreme si cealalta cu Metzeler Karoo + Karoo T.

Fiindca riscam sa ne prinda intunericul pe acolo am mers destul de intins pe portiunea asta.

Vreau sa zic, la o viteza la care nu ma asteptam ca un R1200Gs plin cu bagaje si un 1200GSA cu 2 persoane, ambele echipate cu gume de strada, sa se tina decent dupa noi.

Eu unul am ramas placut impresionat, mai ales ca vorbim de niste "betoniere" (cum le poreclisera chiar si stapanii :) ) si de riderii care nu aveau super experienta in off-road. Imi aduc insa aminte ca cel cu GSA-ul lauda electronica de pe Bmw, pentru faptul ca l-a scapat de multe situatii delicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varadero are din 99 sistemul asta... da na, BMW a furat putin de la Honda :P

Si mai nou si Super Tenere are la fel...

Ce pot sa zic? Unii n-au decat BMW in cap si ochelari mari de cal...

Te-a pus necuratu sa fluieri in biserica :)

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varadero are din 99 sistemul asta... da na, BMW a furat putin de la Honda ;)

Si mai nou si Super Tenere are la fel...

Ce pot sa zic? Unii n-au decat BMW in cap si ochelari mari de cal...

 

 

 

Desi nu merita efortul, am sa-ti raspund totusi!

 

Daca erai un baiat istet - dupa cum imi dau seama ca vrei sa te consideri - ti-ai fi dat seama, sau ma rog ... ar fi trebuit sa-ti dai seama ca intrebarea mea facea referire directa la:

 

1. KTM 990, intrucit era una din optiunile luate in calcul de drsworld!

 

2. toate optionalele pe care le ofera GS(A)-ul - si nu doar la sistemul de frinare, cum se vede treaba ca ai inteles tu.

 

Asta este, de data asta n-a fost sa fie ...! Poate data viitoare cind te mai bagi in seama, iti vei folosi si intelectul si vei intelege mai bine - vorba celor de la Academia Cataventu : "cititorii nostri nu sunt ca ai lor"!

 

Oricum, iti multumesc pentru ca m-ai informat ca si noul ST are controlul tractiunii si sper sa nu fii dezamagit ca stiam de anul trecut!

 

Pe de alta parte, las-o mai moale cu ironia ca BMW-ul a furat de la Honda!

 

Nu de alta, da' stau si ma intreb oare cine a introdus primul controlul tractiunii pe o motocicleta: BMW sau Yamaha? sper ca esti istet si intelegi intrebarea, nu?!

 

Banuiesc ca daca s-ar fi putut, Yamaha ar fi pus si sistemele Paralever si Telelever pe ST, asa ca sa fie "clonarea" ct mai completa; doar ca .... sunt putin cam patentate de BMW!

Ups, iar daca - ipotetic vorbind -ST-ul le mai avea si pe acestea, si in plus ar fi dotat si cu ESA ... oare care ar fi fost pretul? Nu cumva peste cel al bmw-ului? Nu prea s-a mai intimplat asa ceva, nu?

 

Una peste alta, noul ST este abia un "bebelus". Cind o sa fie si el "major" si va ajunge sa fie vindut asa cum s-a vindut GS-ul ... mai vorbim! Si pe topicul dedicat lui!

 

In final o recomandare: daca mai ai vreo remarca la adrersa mea, fa-o te rog folosind opiunea "send a message".

Nu de alta, da' urasc sa vad ca "super membru" inseamna ... a te baga singur in seama / a vorbi neintrebat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' cine esti tu ca sa ai dreptul de a pune intrebari? Vad ca nu prea stii cu ce se mananca sistemele astea de franare si incurci distributia franarii (care e pur mecanica) cu tractiunea controlata electronic.

Si lasa aerele astea de posesor de superscula ca asta nu te face atat de destept incat sa ma controlezi tu la "intelect". O sa ma bag in seama de fiecare data cand cineva are aere d-astea de supercunoscator si emite pareri fara sa-si fi invatat bine lectia.

 

 

 

Daca erai un baiat istet - dupa cum imi dau seama ca vrei sa te consideri - ti-ai fi dat seama, sau ma rog ... ar fi trebuit sa-ti dai seama ca intrebarea mea facea referire directa la:

 

1. KTM 990, intrucit era una din optiunile luate in calcul de drsworld!

Citi dintre cei "cu pretentii" de la concurenta mai au asa ceva?
Si pluralul de ce l-ai folosit, doar ca sa-mi verifici mie perspicacitatea?

 

KTM-ul in cauza are multe defecte dar ca mobra e peste 1200 GS cu mult si n-are nevoie de multe gadgeturi d-astea. MAi conteaza si pilotul, daca isi cunoaste bine motociclete si stie sa-i dozeze franele. Asta nu pune 1200 GS in umbra cu nimic, dar nu exista "cel mai bun" la categoria asta de motociclete. Ca exista cel mai vandut, cel mai indragit, cel mai controversat, e clar... dar cel ce va alege, va alege subiectiv...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-as bucura sa stiu ca tot ce-am scris pina acum iti este de folos!

 

Bafta - stiu ca este greu sa iei o decizie!

 

 

Numai bine,

 

Aurelian

 

Da, e greu cu deciziile dar imi place la nebunie partea asta, cu scotocit netul, stresat toti prietenii cu intrebari -uneori idioate :laugh:, framantari inainte sa inchid ochii seara si nu in ultimul rand numaratul zilelelor pana aprobarea refinantarii ;).

 

Ce mi-ai scris imi este de un real ajutor, Chiar si cu minusurile enumerate de tine pentru Adventure, tot inspre el inclin. Am 185 cm inaltime si 81 kg, imi amintesc ca Nipru era un bosorog docil si ascultator pe teren la cele 230 kg. E o comparatie hilara, dar mai mult ca sigur cele 20 kg in plus ale GSA-ului il vor face - culmea! - mai usor decat tancul ucrainean.

 

Problema cu inaltimea scaunului se poate rezolva cu un scaun jos daca ma va deranja inaltimea, desi nu cred. Prefer inaltime mai mare pentru confort la drum lung. Probabil sunt satul de supersport cu genunchii la gura si acum tind sa exagerez cu inaltimea la sa.

 

Apropo de SuperTenere ca vad ca s-au incins putin spiritele, Yamaha consider a fi o marca cu renume si un adversar demn de luat in seama pentru BMW. Pentru a te putea razboi cu BMW-ul la clasa Adventure iti trebuie curaj si ceva spate. Sunt sigur ca Yamaha si-a facut lectiile cu SuperTenere. Tuturor le este clar ca pentru a intra dinnou pe piata lasata balta la inceputul anilor 90 e nevoie de un model cel putin lafel de bun ca GS-ul sau cumva sa speculeze punctele slabe ale neamtului. Cum ar fi un offroad cu calitati de nota 8 din cele 10 ale KTM-ului, si lipsa sufletului fierbinte/viu. Asta din urma am simtit-o eu calare pe Gs-ul de test. Din pacate nu pot sa detaliez, parea f electronic, totul confortabil la mana, pozitia ok totul ok, motorul puternic, etc, robocop... dar, nu se simtea ca gixerul meu :agree: care respira prin toti porii lui de piele galbena de japoneza si tot electronica cu milioane de senzori si calculatoare cu multe cabluri... Imi cer scuze daca am devenit subiectiv, stiu ca nu au nici o legatura clasele. Verbalizam doar o descoperire personala.

 

Asta nu ma va indrepta totusi spre Yamaha, e tentant noul Supertenere numai ca sunt atatea necunoscute acolo in mom asta incat ma indeparteaza. BMW-ul este cea mai buna solutie, este testat de multi, multi, inaintea mea, vanzarile o dovedesc. Voi alege calea batuta :D

Mesaj completat

W-e trecut am fost la intrunirea de la Garnic, traseul nostru trecand si pe ruta Sasca Montana - Garnic.

Traseu forestier, de soft enduro, virajat si pe alocuri cu zone cu pietre maricele in covorul drumului.

Eram 2 Tenere 3AJ (155 Kg + benzina), echipate a mea cu Metzeler Six Days Extreme si cealalta cu Metzeler Karoo + Karoo T.

Fiindca riscam sa ne prinda intunericul pe acolo am mers destul de intins pe portiunea asta.

Vreau sa zic, la o viteza la care nu ma asteptam ca un R1200Gs plin cu bagaje si un 1200GSA cu 2 persoane, ambele echipate cu gume de strada, sa se tina decent dupa noi.

Eu unul am ramas placut impresionat, mai ales ca vorbim de niste "betoniere" (cum le poreclisera chiar si stapanii :P ) si de riderii care nu aveau super experienta in off-road. Imi aduc insa aminte ca cel cu GSA-ul lauda electronica de pe Bmw, pentru faptul ca l-a scapat de multe situatii delicate.

 

Asta este motoreta pe care o caut. Turer excelent si un enduro mai mult decat decent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incercat ambele variante GS si GSA.

 

Am ales GSA pentru:

 

1. roti spitate

2. rezervor mare (este extraordinar)

3. arata mai bine (ele sunt urate in general, dar parca gsa arata mai bine)

4. crash bars

 

Acum referitor la inaltimea seii:

 

Am montat un touratech low seat si nu am treaba cu nimic. Acum daca pun suspensia pe enduro mode, se ridica si ma afecteaza.

 

Acum dupa 10 luni de GSA, tot GSA as lua. Nu regret nimic.

 

Sa ne tii la curent Dragos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...