Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stie cineva de curiozitate cat costa in RO revizia de 1000? doar de curiozitate.

 

 

Revizia de 1000 km la Bavaria pt GSA 2011:

 

-bmw running-in check: 170,04 ron

-garnitura: 1,85 ron

-filtru ulei motor: 51,02 ron

-consumabile service: 11,9 ron

-4l ulei 10w50 power 1: 241,92 ron

-0,2l ulei saf-xo 75w-90: 17,11 ron

 

subtotal: 493,84 ron

tva: 118,52 ron

TOTAL: 612,36 RON

 

Inteleg ca e mai ieftin cu 8,602 % decat la ... nu-i dam numele ca sa nu-i facem reclama gratuit!

 

Daca exista vreun Toma necredinciosu', sa se bage-n seama - ca-i scanez factura si-l potolesc!

 

E de tot rasul! Credeam ca exagerez eu, dar vad ca pana si ultrasi BMW recunosc consumul exagerat de ulei si inca la astea noi. Acum sa vedem daca si dupa mai multe zeci de mii de km se mai pastreaza consumul, mai creste sau mai scade. Ce pot sa zic din proprie experienta la V-Strom si F, consumul era 0, iar la asta noua undeva intre 300 si 400 ml la 10000km, adica mai putin decat diferenta max/min. Dar oricum, BMW este BMW, si daca te poti obisnui cu o durere-n coaste, te poti obisnui si cu el. Probabil ca cel racit cu apa va sari pragul de 1 L/mie, da doar asta este progres si evolutie adevarata.

 

 

mie la 4300 km - cat am acum - nu mi-a consumat nimic!

 

oricum, mergand pe principiul " mai bine previn decat sa vindec" si pentru a preintampina durerea ce poate aparea in coaste, pentru a scapa de trepidatiile pe care pana acum nu le-am simtit - probabil ca inca nu s-a lasat motorul - m-am decis: schimb motorul!

 

in calcul intra doar doua variante: Suzuki V-Strom 650 si / sau Yamaha ST 1200.

 

astept oferte!

 

pt. GS1200 pe care l-am avut inainte, la revizia de an - aveam 13200km facuti - facuta in 15.03.2011, am platit 437,26 ron cu tva.

 

dupa cum am spus mai sus, daca cineva n-are ce face si vrea sa ma puna la scanat ... sa se bage-n seama si sa-mi dea de veste!

 

pentru ca mi-am propus sa fac cat mai putine posturi - voi posta doar daca consider ca cuvintele mele vor fi de folos cuiva - am doua recomandari atat pentru posesorii cat si pentru potentialii posesori de GS 1200 / ADV:

-nu mai puneti botu' la prostiile pe care le spun unii sau altii - LUATI-L CA NU VETI REGRETA NICIO CLIPA!

 

-daca puteti, luati ADV.-ul din prima - va spun din experienta; cine vrea argumente i le pot da pe pm.

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti spun ca am dat 3.200 lei pe: revizie + baterie + schimbat lichide (mai putin cel de frana) + placute frana + filtre :grinbandit:

 

ti ai luat maserati bag seama, si nu zici nimic

 

:-p

 

Apropos, pretu e in Germania nu in RO, iar la Vlad in Austria daca nu ma insel. Nu stiu cat costa revizia in RO. In Elvetia este aproape dublu din motive de manopera 100EUR ora, traiasca vecinii :cheers:

 

daor ca mentiune, eu am ales ( dupa ce honda "mea" s a inchis) fie sa ma duc la un fost mecanic de acolo fie in Bg..

 

sa va spun ca in Bg erau cu manualul de varadeor 2004 !! pe masa ?! iar manopera era..jenant.

 

deci solutii buget sunt peste tot ( evident, depinde de tipul operatiei efectuate ) si la calitate echivalenta.

 

100 iepuroi ora de manopera e ok cand vorbim de alt nivel de venituri :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am platit aprox 900 lei la 10000km cu toate filtrele si uleiurile necesare,la 20000 am schimbat si lichidul de frana si a trecut de 1000 lei.

Legat de consumul de ulei,eu am observat ca nu consuma pana pe la 6000km dupa revizie,dupa 6000km ai pun 0.5l de ulei cu care ajung pana la 10000. Eu cred ca uleiul isi pierde din proprietati dupa 6-7000km si de aia il consuma. Daca as schimba uleiul la 6000km n-as mai completa deloc.Si eu pun tot castrol 10w-40.

Urmariti si voi treaba asta,bineanteles eu nu merg " la rosu" ca altii,dar am mers 80% cu pasager.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E de tot rasul! Credeam ca exagerez eu, dar vad ca pana si ultrasi BMW recunosc consumul exagerat de ulei si inca la astea noi. Acum sa vedem daca si dupa mai multe zeci de mii de km se mai pastreaza consumul, mai creste sau mai scade. Ce pot sa zic din proprie experienta la V-Strom si F, consumul era 0, iar la asta noua undeva intre 300 si 400 ml la 10000km, adica mai putin decat diferenta max/min. Dar oricum, BMW este BMW, si daca te poti obisnui cu o durere-n coaste, te poti obisnui si cu el. Probabil ca cel racit cu apa va sari pragul de 1 L/mie, da doar asta este progres si evolutie adevarata.

 

bogdan e de tot rasul sa plec cu bidonul de ulei dupa mine la fiecare tura de peste 2000 km

 

dar am ales acest model pentru alte ... beneficii

nu as renunta la el doar ca papa ulei

la cel vechi maxima era undeva intre 700-800 ml la 10000 km

la cel nou e mai jos cel putin pana acum

 

DAR NU UITA IN CE REGIM DE TURATII MERG EU....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am platit aprox 900 lei la 10000km cu toate filtrele si uleiurile necesare,la 20000 am schimbat si lichidul de frana si a trecut de 1000 lei.

Legat de consumul de ulei,eu am observat ca nu consuma pana pe la 6000km dupa revizie,dupa 6000km ai pun 0.5l de ulei cu care ajung pana la 10000. Eu cred ca uleiul isi pierde din proprietati dupa 6-7000km si de aia il consuma. Daca as schimba uleiul la 6000km n-as mai completa deloc.Si eu pun tot castrol 10w-40.

Urmariti si voi treaba asta,bineanteles eu nu merg " la rosu" ca altii,dar am mers 80% cu pasager.

Bagi mineral sau sintetic? A observat careva diferenta de consum de ulei intre mineral si sintetic? Daca consumul ar fi cum spune Ovidiu ar fi aproape normal, dar Vlad spunea de 2L la 10000 si nu cred ca el merge pe rosu. Legat de costurile de servisare mi se par exagerate, de 2-3 ori mai mari decat la alte marci in conditii cel putin similare de calitate a filtrelor si uleiului. Mai are nevoie GS-ul de alte reglaje sau verificari care la alte marci nu sunt negesare?

 

bogdan e de tot rasul sa plec cu bidonul de ulei dupa mine la fiecare tura de peste 2000 km

 

dar am ales acest model pentru alte ... beneficii

nu as renunta la el doar ca papa ulei

la cel vechi maxima era undeva intre 700-800 ml la 10000 km

la cel nou e mai jos cel putin pana acum

 

DAR NU UITA IN CE REGIM DE TURATII MERG EU....

Ianakime ca sa poti aprecia beneficiile GS-ului incearca si alte marci.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ianakime ca sa poti aprecia beneficiile GS-ului incearca si alte marci.

 

bogdan man

avem o singura PROBLEMA

 

alte MARCI nu au NIMIC similar cu GSA......

 

DOAR NISTE "COPII"...... ieftine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce-i cu tine calare pe net ?

n-ai permis ?...n-ai motor ?

 

 

am nevasta....

hihihi

mosu stii cum e doar

 

un wkend hais unul cea

 

wkendul trecut alergam pe campuri

wkendul asta aspirator&mop

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aureliane, ST nu este de tine, dar noul V-Strom ti-ar veni manusa.

 

Corect, ST-ul este doar pentru tine! Pe mine chiar nu ma intereseaza, pentru ca:

 

- nu-mi place cum arata - este o parere personala, da' vorba unui amic care a avut ocazia sa-ti vada motorul langa al meu, la arc: "mai are pana sa-l ajunga pe adventure!"

 

- desi ST-ul este mai greu cu 4,8kg decat GSA -ul, are rezerzorul mai mic: 33l vs. 22,71l - despre autonomie nu are rost sa vorbim.

corect ar fi sa comparam ST-ul cu GS-ul, da' ... mai bine nu o facem pentru ca nu in acest caz ST-ul nu are decat un avantaj: (teoretic) 3 l in plus la rezervor - pentru ca in GS-ul pe care l-am avut mie mi-a intrat putin peste 21 de litri!

Primul plin pe care i l-am facut GSA-ului - cand l-am ridicat de la Bavaria - a fost de .... 34,952l; am toate bonurilede benzina pastrate!

 

- atat puterea cat si cuplul sunt mai mici decat la GS / GSA - nu cu mult, da' sunt mai mici - si asta tinand cont de faptul ca ST-ul e racit pe apa!

pai conform specificatiilor inca neoficiale, noul model al bavarezilor ECLIPSEAZA ST-ul - va avea doar 128 cp!

 

- cursa suspensiilor este mai mica la ST, atat pe fata cat si pe spate - las deoparte confortul pe care-l ofera Teleleverul si Paraleverul. cine nu ma crede sa faca un test la Bavaria,- ca au cu ce!

daca vor sa stie cum e la ST ... il intreaba pe Bogdan, ca de test ... oha in tara, iar numarul de bucati vandute in 2 ani a ramas tot la 3 bucati!

 

-protectia picioarelor la vant - pe care o confera GSA-ul - nu se regaseste la ST!

 

-protectia picioarelor la impactul cu solul - conferita de cilindrii GS / GSA-ului - este absenta in cazul ST-ului.

 

-coburii originali de la ST sunt o gluma versus cei de Adv.!

 

Si ca sa vorbim si de consum, iata care mi-a fost consumul mediu azi: 4,7l/100km traseul a fost Buc. - Targoviste - Campulung - Predeal - Bucuresti.

Poza a fost facuta la intrarea Luk Oil-ul de la intrarea in Bucuresti, cand am realimentat.

Am fost cu Cezar (Ducati) - Bogdan il stie - asa ca pentru cei ce nu cred ... exista si martori.

 

Vorbim de 348 km facuti cu viteza de 50 -70 in localitati si 90-95 in afara lor; ma rog, s-a mers si peste 95 km/h dar numai in depasiri, si n-au fost putine!

Presiunea in pneuri - mereu am considerat-o oarte importanta - a fost de 2,4 fata si 2,8 spate.

 

Ah, si am uitat ceva esential: cauciucurile pe care le am sunt TKC 80, iar parbrizul ... il stiti - sau daca nu il vedeti acum.

Deci consumul de 4,6l / 100km/h pt. o viteza constanta de 90 km/ h - dat in carte - este real!

 

Cat despre noul V-strom ... ti-l las tot tie!

 

Bogdan, tu chiar crezi ca dupa ce mergi cu un GSA, te mai poate tenta si altceva?! Daca zici ca da ... chiar esti copil!

post-4731-0-28978500-1316286172_thumb.jpg

post-4731-0-64443200-1316287146_thumb.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de costurile de servisare mi se par exagerate, de 2-3 ori mai mari decat la alte marci in conditii cel putin similare de calitate a filtrelor si uleiului.

 

De unde le scoti frate tu de "2-3 ori mai mari decat la alte marci" ?

Se pare ca am scris degeaba, sau te faci ca nu vezi: revizia la 1000 km la GSA este MAI MICA CU PESTE 8% DECAT AI PLATIT TU LA YAMAHA!

 

Despre cea de 10000 km am sa-ti spun la anu' ca acum ma apropii doar de 5000 km.

 

Si las-o mai moale cu "alte marci" caci tu nu ai nicio experienta cu cei de la Bavaria pentru a putea face o comparatie in cunostinta de cauza.

Eu am facut revizii la 3 motociclete luate de la ei si nu le pot reprosa nimic: preturile sunt corecte, timpul de reactie pentru serice si comenzi este ok!

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moama, da' faceti si voi un topic de ST vs GSA si gata... se uita omu' pe topic de ST, vede GSA, se uita pe GSA, vede ST...

 

N-are nici un sens lupata in consumuri minime de ulei si benzina si preturi la lavete in service la revizii de 1k si 10k ... pusca mea, astea-s motoare care devin "rentabile" cand le-ai dus la 50k si peste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim de 348 km facuti cu viteza de 50 -70 in localitati si 90-95 in afara lor; ma rog, s-a mers si peste 95 km/h dar numai in depasiri, si n-au fost putine!

 

Imi cer scuze pentru intervenție, dar sunt uÂşor nedumerit

De ce mergi atât de încet? e motocicleta în rodaj?

 

Nu, nu fac băÂşcălie, întrebarea e cât se poate de serioasă, viteza mea de croazieră fiind undeva între 100 Âşi 120 km/h

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moama, da' faceti si voi un topic de ST vs GSA si gata... se uita omu' pe topic de ST, vede GSA, se uita pe GSA, vede ST...

 

N-are nici un sens lupata in consumuri minime de ulei si benzina si preturi la lavete in service la revizii de 1k si 10k ... pusca mea, astea-s motoare care devin "rentabile" cand le-ai dus la 50k si peste...

 

 

Nu e vorba de nicio lupta - desi daca poate fi considerata asa, Bogdan a inceput-o si vad ca tare-i place sa o continue si sa denigreze marca bavareza; de ce? nu stiu!

 

Ca sa fim on topic, vreau sa se spuna lucrurilor pe nume, DAR de catre cei indreptatiti sa o faca - adica de catre posesori.

 

Ca atare, exceptandu-i pe cei care au acest model, toti ceilalti ce posteaza aici, in marea majoritate a cazurilor nu pot fi decat obiectivi: vorbesc din auzite, fac presupuneri, sau pur si simplu se baga in seama - tipic pentru acest forum!

Asa ca fiecare isi poate da seama din ce categorie face parte!

 

Da' daca tot ai amintit de topicul ST, ia uite ce scrie Bogdan la postul 539: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/page__st__530

 

Pai Bogdane, sa ne fie cu iertare, daca zici ca "La altele nu stiu pt ca nu am schimbat." atunci de unde tragi frate concluzia ca "Legat de costurile de servisare mi se par exagerate, de 2-3 ori mai mari decat la alte marci in conditii cel putin similare de calitate a filtrelor si uleiului."

 

Aud ...?!

Ia baga te rog o explicatie, caci altfel ma faci sa interpretez altfel cuvintele tale si nu pot spune decat ... RUSINICA ...!!!

 

 

 

Imi cer scuze pentru intervenție, dar sunt uÂşor nedumerit

De ce mergi atât de încet? e motocicleta în rodaj?

 

Nu, nu fac băÂşcălie, întrebarea e cât se poate de serioasă, viteza mea de croazieră fiind undeva între 100 Âşi 120 km/h

 

 

Fiecare merge dupa cum vrea!

 

Eu unul consider ca:

 

- important este sa ajungi intreg si sanatos, nu sa ajungi mai repede!

 

- ca sa te bucuri de peisaj si calatorie, trebuie sa mergi exact asa cum te simti tu bine; ca atare, in 90% din cazuri merg singur sau doar cu cei care au un stil compatibil cu al meu.

 

- cu cat viteza este mai mare, cu atit pericolul - oricare ar fi el - este mai mare; viata a dovedit ca sansele de a scapa in urma unui impact sunt invers proportionale cu viteza!

 

- mergand mai incet pot evita sa lovesc un caine / pisica / pasare sau orice alta vietuitoare; sunt iubitor de natura si animale si nu mi-as ierta daca mi s-ar intampla asa ceva!

 

- merg cu viteza legala atat in localitati cat si in afara lor; pe autostrada merg doar pe banda 1 si cu maxim 110km/ ora tocmai din considerentele de mai sus. apropos, stii care este viteza maxima pe autostrada in SUA?

 

- prefer sa ma razboiesc cu Bogdan pe forum - :) - decat sa mi se dedice o rubrica la topicul de accidente; sau mai rau, se vorbeasca de mine la trecut.

 

 

in 1989 am avut un accident - nu mi s-a acordat prioritate - care s-a soldat cu o fractura de rotula si s-a rezolvat prin doua operatii. nu vreau sa mai am parte de asa ceva.

 

in 1991 am intrat intr-un Trabant ce pleca de loc fara sa semnalizeze si fara se asigure; eram si cu sotia pe motor; in urma impactului ea a fost aruncat peste Trabant, dar nu au fost vatamari grave la niciunul din noi. Daca nu aveam viteza mica putea fi mai rau! Sau daca aveam viteza si mai mica ... puteam evita evenimentul!

 

Asa ca din experientele acestea doua - dar si din cele ce au fost de-a lungul anilor - am invatat ca viteza nu e buna!

 

Nu ma intereseaza cum si in ce fel merg altii!

Chair ma amuza cand pe autostrada sunt depasit de Matizuri, Loganuri, Tico sau mai stiu eu mai trece pe langa mine. Ii vad cum ma depasesc, casca ochii si spun "BMW", iar apoi cum se bucura ca "m-au facut"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul asta imi cer si eu scuze pt. urmatoarea intrebare...

de ce motor de 1200 ?

intrebarea asta am pus-o mai multor persoane si prieteni carora le-am suflat in ceafa cu transalpu cand am fost la drum, am constatat ca-s foarte multi care au bine peste suta de cai sub poponeata si nu folosesc nici jumate, eu sunt genu care am 50 de cai sub poponeata si incerc tot timpul sa folosesc 60, nu inteleg cum vine asta, poate ma lamuriti voi :cheers:

ca fapt divers nimeni nu mi-a dat un raspuns satisfacator/real

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul asta imi cer si eu scuze pt. urmatoarea intrebare...

de ce motor de 1200 ?

intrebarea asta am pus-o mai multor persoane si prieteni carora le-am suflat in ceafa cu transalpu cand am fost la drum, am constatat ca-s foarte multi care au bine peste suta de cai sub poponeata si nu folosesc nici jumate, eu sunt genu care am 50 de cai sub poponeata si incerc tot timpul sa folosesc 60, nu inteleg cum vine asta, poate ma lamuriti voi :cheers:

ca fapt divers nimeni nu mi-a dat un raspuns satisfacator/real

 

 

Adv.-ul vine in urma experientelor avute cu GS-ul 1200, F650GS, KLR 650, CZ 250 Sport si CZ 175

 

Nu ma interesa capaciatea motorului, dar faptul ca avea 1200cc, mi-a placut - confera destula putere pe care o poti folosi oricand ai nevoie pentru a rezolva ORICE situatie - depasire, mers in rampa, etc.

 

Deci:

- CONDITIA ZERO: NU AM MAI VRUT LANT - sunt un tip tipicar, tin la modul in care arata motorul si ma saturasem de spalat, sters / intretinut lanturi.

- nu mai vroiam roti cu camere.

- vroaim un motor care sa-mi asigure protectie la picioare in cazul in care cad cu el.

- vroiam o motocicleta confortabila - ma refer la suspensie si la spatiul pe care ti-l confera seile, la pozitia mainilor pe ghidon, la pozitia in sa si la modul cum stau picioarele pe scarite; mi-a placut cum isi fac treaba Teleleverul si Paraleverul.

- vroiam o motocicleta cu care sa fac touring si care sa poata merge peste tot - asfalt, pamant, iarba, pietris, drum forestier, drumuri cu denivelari si NISIP.

- vroiam un motor care sa traga bine chiar daca are doua persoane si bagaj, si care sa poata face depasiri fara probleme.

- vroiam abs, manere incalzite, asc, calculator de bord, senzori de presiune in roti, si ulterior m-am convins ca vreau si esa.

- vroiam un motor la care service-ul sa nu fie o problema.

- imi doream un motor cu consum rezonabil.

- vroiam o motocicleta pe care sa-mi pun toate bagajele pe care le am atunci cand merg la mare, fara a-mi afecta confortul si fara sa-i fie afectata tinuta de drum.

- imi doream o motocicleta la care sa-mi pot procura usor accesorii.

- vroiam un motor care SA-MI PLACA SI CARE SA INDEPLINEASCA TOATE CERINTELE DE MAI SUS.

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adv.-ul vine in urma experientelor avute cu GS-ul 1200, F650GS, KLR 650, CZ 250 Sport si CZ 175

 

Nu ma interesa capaciatea motorului, dar faptul ca avea 1200cc, mi-a placut - confera destula putere pe care o poti folosi oricand ai nevoie pentru a rezolva ORICE situatie - depasire, mers in rampa, etc.

 

Deci:

- CONDITIA ZERO: NU AM MAI VRUT LANT - sunt un tip tipicar, tin la modul in care arata motorul si ma saturasem de spalat, sters / intretinut lanturi.

- nu mai vroiam roti cu camere.

- vroaim un motor care sa-mi asigure protectie la picioare in cazul in care cad cu el.

- vroiam o motocicleta confortabila - ma refer la suspensie si la spatiul pe care ti-l confera seile, la pozitia mainilor pe ghidon, la pozitia in sa si la modul cum stau picioarele pe scarite; mi-a placut cum isi fac treaba Teleleverul si Paraleverul.

- vroiam o motocicleta cu care sa fac touring si care sa poata merge peste tot - asfalt, pamant, iarba, pietris, drum forestier, drumuri cu denivelari si NISIP.

- vroiam un motor care sa traga bine chiar daca are doua persoane si bagaj, si care sa poata face depasiri fara probleme.

- vroiam abs, manere incalzite, asc, calculator de bord, senzori de presiune in roti, si ulterior m-am convins ca vreau si esa.

- vroiam un motor la care service-ul sa nu fie o problema.

- imi doream un motor cu consum rezonabil.

- vroiam o motocicleta pe care sa-mi pun toate bagajele pe care le am atunci cand merg la mare, fara a-mi afecta confortul si fara sa-i fie afectata tinuta de drum.

- imi doream o motocicleta la care sa-mi pot procura usor accesorii.

- vroiam un motor care SA-MI PLACA SI CARE SA INDEPLINEASCA TOATE CERINTELE DE MAI SUS.

 

o completare la ceea ce am scris aseara - cand eram obosit - si cand am uitat sa mai punctez un aspect esential: am vrut gs - si apoi gsa-ul - pentru ca MI-AU PLACUT FRANELE!

 

Concluzia este ca nu-mi doream un motor de 1200cc / peste 100cp, ci unul care sa-mi satisfaca toate cerintele enumerate mai sus.

 

Si ca sa-ti dai seama de ce-am am vrut sa spun cu "bagaj" si "tinuta de drum" iata cum aratau ex si actualul motor atunci cand plecam la mare!

 

Este vorba de aproximativ 43kg de bagaj (+ / - dupa caz) - ceea ce nu este mult si nici putin, INSA atunci cand vreau sa depasesc ceva, O FAC FARA PROBLEME!

 

Singura optiune pentru GSA in cazul unui schimb, este Toyota Land Cruiser - o consider o masina completa, un echivalent pe 4 roti al GSA-ului.

 

 

 

Ovideo, pentru postul acesta ai merita un cartonas rosu!

 

Pai eu incerc sa-l potolesc pe Bogdan, iar tu il starnesti! De ce vrei tu sa-i stici ziua?

 

Oare te-ai gandit ce reactie va avea cand o sa citeasca ca "The Mechatronics is an electronically controlled damping system in the BMW alternative to the ESA, designed by Ohlins for the queen of the maxi-enduro market, the BMW R1200GS."?

 

Of, of, of ..!!!

 

Acum - lasand gluma la o parte - pot spune ca personal nu ma tenteaza optiunea acesta, intrucat:

 

- sunt mai mult decat multumit cu suspensia actuala.

- prefer sa platesc taxa pentru extra garantie - parca 150 de euro pe an, daca nu ma insel - si sa am garantie totala extinsa, decat sa dau peste 3000 de euro pe aceasta optiune.

 

Fara doar si poate vom avea si reactia lui Bogdan, cat de curand - stati pe faza daca vreti sa va amuzati!

 

Si ca sa-i fac un bine si sa-l scutesc de un post, imi permit sa dau eu un raspuns in locul lui: " ST-ul - si posibil chiar si V-Strom-ul - nu au nevoie de asa ceva, intrucat suspensiile lor sunt apropape perfecte si nu au defecte de fabricatie"!

 

:)

post-4731-0-36469700-1316332302_thumb.jpg

post-4731-0-10081800-1316332312_thumb.jpg

post-4731-0-09921500-1316332337_thumb.jpg

post-4731-0-30047400-1316332347_thumb.jpg

post-4731-0-83352700-1316332357_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, ST-ul este doar pentru tine! Pe mine chiar nu ma intereseaza, pentru ca:

 

- nu-mi place cum arata - este o parere personala, da' vorba unui amic care a avut ocazia sa-ti vada motorul langa al meu, la arc: "mai are pana sa-l ajunga pe adventure!"

 

- desi ST-ul este mai greu cu 4,8kg decat GSA -ul, are rezerzorul mai mic: 33l vs. 22,71l - despre autonomie nu are rost sa vorbim.

corect ar fi sa comparam ST-ul cu GS-ul, da' ... mai bine nu o facem pentru ca nu in acest caz ST-ul nu are decat un avantaj: (teoretic) 3 l in plus la rezervor - pentru ca in GS-ul pe care l-am avut mie mi-a intrat putin peste 21 de litri!

Primul plin pe care i l-am facut GSA-ului - cand l-am ridicat de la Bavaria - a fost de .... 34,952l; am toate bonurilede benzina pastrate!

 

- atat puterea cat si cuplul sunt mai mici decat la GS / GSA - nu cu mult, da' sunt mai mici - si asta tinand cont de faptul ca ST-ul e racit pe apa!

pai conform specificatiilor inca neoficiale, noul model al bavarezilor ECLIPSEAZA ST-ul - va avea doar 128 cp!

 

- cursa suspensiilor este mai mica la ST, atat pe fata cat si pe spate - las deoparte confortul pe care-l ofera Teleleverul si Paraleverul. cine nu ma crede sa faca un test la Bavaria,- ca au cu ce!

daca vor sa stie cum e la ST ... il intreaba pe Bogdan, ca de test ... oha in tara, iar numarul de bucati vandute in 2 ani a ramas tot la 3 bucati!

 

-protectia picioarelor la vant - pe care o confera GSA-ul - nu se regaseste la ST!

 

-protectia picioarelor la impactul cu solul - conferita de cilindrii GS / GSA-ului - este absenta in cazul ST-ului.

 

-coburii originali de la ST sunt o gluma versus cei de Adv.!

 

Si ca sa vorbim si de consum, iata care mi-a fost consumul mediu azi: 4,7l/100km traseul a fost Buc. - Targoviste - Campulung - Predeal - Bucuresti.

Poza a fost facuta la intrarea Luk Oil-ul de la intrarea in Bucuresti, cand am realimentat.

Am fost cu Cezar (Ducati) - Bogdan il stie - asa ca pentru cei ce nu cred ... exista si martori.

 

Vorbim de 348 km facuti cu viteza de 50 -70 in localitati si 90-95 in afara lor; ma rog, s-a mers si peste 95 km/h dar numai in depasiri, si n-au fost putine!

Presiunea in pneuri - mereu am considerat-o oarte importanta - a fost de 2,4 fata si 2,8 spate.

 

Ah, si am uitat ceva esential: cauciucurile pe care le am sunt TKC 80, iar parbrizul ... il stiti - sau daca nu il vedeti acum.

Deci consumul de 4,6l / 100km/h pt. o viteza constanta de 90 km/ h - dat in carte - este real!

 

Cat despre noul V-strom ... ti-l las tot tie!

 

Bogdan, tu chiar crezi ca dupa ce mergi cu un GSA, te mai poate tenta si altceva?! Daca zici ca da ... chiar esti copil!

Mai toate datele tale sunt gresite in comparatia subtire pe care-o incerci. GSA-ul este putin mai greu decat ST, la 90km/h nu depaseste 4,4 , suspensia desi mai scurta este complet regrabila, iar franele net superioare, mai ales prin prizma ABS-ului ce nu trebuie decuplat in nicio situatie, nici macar cand cobori o panta cu grohotis si praf. Cred ca stii filmuletul cu GS in aceeasi situatie. :rolleyes: Oricum nu vreau sa te conving de nimic si tu si eu conducem exact ce ne dorim, dar nu rata testele cu alte motoare pt a vedea exact ce calaresti. Conducand putin un GS, mi s-a luat ceata de pe ochi, si-i multumesc lui Ovidiu ca m-a ajutat.

 

de ce motor de 1200 ?

In cazul meu pt ca nu exista altul potrivit pt turing, putin mai mare de 650, care in unele situatii ramane mic. Motorul mai mare vine la pachet cu suspensii si frane mai bune, iar rapiditatea cu care faci depasile in trafic, asigura o siguranta si un confort mai mare a calatoriei. Daca gaseam un motor de 900 cu cca 100CP si celelalte facilitati, era al meu. :moto:

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- desi ST-ul este mai greu cu 4,8kg decat GSA -ul, are rezerzorul mai mic: 33l vs. 22,71l - despre autonomie nu are rost sa vorbim.

 

Ca idee: comparatia ST vs. GSA este cel putin partial eronata; GSA este o varianta speciala a GS iar GSA dupa parerea mea nu are un concurent direct.

Comparatia corecta este GS (simplu) vs. ST si alti potentiali concurenti.

 

In cazul de fata este mai corect spus motocicleta lui Aurelian vs. a lui Bogdan. ;)

 

Uleiu, kit filtru, manopera plus alte verficari si reglaje care intra in manopera, pot sa scanez acasa lista cu bifarile sa vezi exact ce si cum. Manopera a fost 92EUR per total, uleiu 14EUR/L, kitu nu mai tin minte.

 

Subscriu aceleasi preturi, cu mentiunea ca preturile sunt fara TVA (la mine cel putin).

Pretul final de 195eur, ca si la tine, este bineinteles inclusiv TVA.

 

Dupa standardele mele este enorm. Chiar nu am mai auzit de asa costuri pt reviziile in garantie. Eu am platit 270 roni pt schimbat uleiul la motor+cardan si filtru ulei si cca 400 roni pt acelasi lucru plus filtru de aer si placute spate. Materiale si manopera.

 

Faptul ca este in garantie sau nu, este irelevant. Pretul manoperei, uleiului, pieselor etc. este mereu acelasi.

 

Nu stiu ce relevanta au preturile expus de tine. Numai uleiul Castrol costa cca. 270ron, asta- pretul aprox. pe orice piata.

Nu stiu ce ulei ti-or fi pus aia tie dar oricum nu stiu cat de relevant e ca aici e topic GS.

Apoi, preturile spuse de noi (Germania si Austria, probabil similare cam in orice tara "vestica") includ pretul manoperei de cca 110eur /ora. Este absolut firesc sa fie diferente fata de Ro la manopera atata timp cat si salariile (atat ale celor care platim serviciile cat si ale angajatilor lor) difera. In plus, nu stiu cum este in Ro, dar de exemplu la Viena ai parte si de alte facilitati, incepand de la automatele de apa si cafea puse gratuit la dispozitie pana de exemplu la faptul ca atunci cand imi las moto in service am camera speciala unde ma pot schimba si primesc dulap personal pe toata perioada respectiva, cu acces la el 24/24, ca sa nu ma car ca tartanu' cu echipamentul prin transportul in comun la ducere/intoarcere.

Sa mai adaug servicii gen sesiuni de testari gratuite sau posiblitatea de a lasa toata iarna (oct-aprilie) motocicleta acolo la un pret modic timp in care mi se poate face service, itp, mi se intretine bateria etc.?

 

Revizia de 1000 km la Bavaria pt GSA 2011:

TOTAL: 612,36 RON

 

Inteleg ca singura diferenta este cea la manopera, despre care tocmai am discutat mai sus. Nimic exagerat.

 

Urmariti si voi treaba asta,bineanteles eu nu merg " la rosu" ca altii,dar am mers 80% cu pasager.

 

Discutia cu "rosu" a plecat de la Cosmin care a zis ca nu prea sare de 5000rpm. Nu inseamna ca merg asa, ci ca se intampla sa ajung la 8-8500 rpm, in general la urcarea in forta a pasurilor.

 

Consumul de ulei creste binisor, cum am spus, si la autostrada unde insa 160km/h nu inseamna in nicun caz "rosu".

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datele problemei sunt urmatoare :

-inalitime 1,77 ; greutate 80kg in crestere sau in scadere dupa caz;

-pasagera 1.60 ; greutate 46 kile acu ... cine stie mai incolo ;

-aproape insurat ; vrea si ea plimbare , tre sa mai pun si niste tzoale cand merg pe colo colo;

- sa mearga si 200 si sa nu ma lase la greu;

-consumu sa fie mai mic ca la o vitezana .

 

 

 

Ce e mai ok ? 1200GS sau gs 800F?

 

Multumesc anticipat

 

 

aroganta voastra este tipica :))

deci pana la urma tre sa iau ceva de capul meu .

 

 

Hai cu vara!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai toate datele tale sunt gresite in comparatia subtire pe care-o incerci. GSA-ul este putin mai greu decat ST, la 90km/h nu depaseste 4,4 , suspensia desi mai scurta este complet regrabila, iar franele net superioare, mai ales prin prizma ABS-ului ce nu trebuie decuplat in nicio situatie, nici macar cand cobori o panta cu grohotis si praf. Cred ca stii filmuletul cu GS in aceeasi situatie. :rolleyes: Oricum nu vreau sa te conving de nimic si tu si eu conducem exact ce ne dorim, dar nu rata testele cu alte motoare pt a vedea exact ce calaresti. Conducand putin un GS, mi s-a luat ceata de pe ochi, si-i multumesc lui Ovidiu ca m-a ajutat.

 

 

 

Bogdane, vad ca nu vrei sa te potolesti ...!

 

Apreciez ca ai simtul umorului! Chiar ma intreb de ce naiba nu te-ai facut actor - se intelege, de comedie - caci ai stofa, nu gluma!

 

 

Hai sa o facem o analiza a celor spuse de tine:

 

1. daca datele mele sunt gresite, astept argumente din partea ta!

daca comparatia mea este subtire, fa dovada ca esti baiat salon si umileste-ma cu una elaborata! nu de alta, da' altfel va trebui sa fac iar referire la clasificarea celor ce posteaza pe acest topic, si ...!

 

2. zici tu ca "GSA-ul este putin mai greu decat ST-ul"?!

Omule, ma faci sa cred ca in scoala generala ai trecut cu pile - sau cel putin la profesoara de matematica, ai avut sigur!

din ce scrie aici: http://bikez.com/motorcycles/bmw_r_1200_gs_2011.php, aici http://bikez.com/motorcycles/bmw_r_1200_gs_adventure_2011.php si aici

http://bikez.com/motorcycles/yamaha_xt1200z_super_tenere_2011.php eu vad ca ce spui tu este .... FALS - ST-ul fiind cel mai greu dintre ele!

chiar nu am idee cum naiba cei ce au dat specificatiile acestea au avut tupeul sa o faca fara sa te intrebe?!

fara doar si poate, este o totala lipsa de profesionalism din parte lor si - dupa parerea mea - ar trebui dati in judecata pentru inducerea in eroare a consumatorului, precum si pentru publicarea de date false, avand caracter oficial.

 

3. despre consum ... ce naiba pot sa mai zic?

conform celor spuse aici http://www.super-tenere.co.za/homepage.htm acesta fiind singurul site pe care l-am gasit facand referire la consumul ST-ului - deci neoficial vorbind, asta pentru ca datele oficiale se intelege trebuie sa vina din partea ta sau sa fie aprobate / confirmate de tine - consumul acestuia e dat ca fiind intre 4,76 (probabil la 90km/h) si 5,55 l/100km (probabil la 120km/h) - asa cum este dat pentru RESTUL motocicletelor!

 

Daca consumul motocicletei (tale banuiesc) la 90 km/h - ATENTIE, oameni buni - "nu depaseste 4,4" ... TE-AS INVITA DIN NOU SA NE ARATI CA ESTI BAIAT SALON SI SA NE DEMONSTREZI ACEST LUCRU!

altfel ma vad nevoit sa te incadrez in categoria celor care ... stii tu mai bine!

 

4. inteleg si stiu ca suspensia ST-ului este mai scurta; da' sa spui ca "este complet reglabila" ma face sa rad cu gura pana la urechi!

sau poate nu ai auzit si nu stii ce face ESA?!

poti te rog sa argumentezi ce are ea in plus fata de cea a gs / gsa-ului - care este asa de inferioara?! cu ce este mai buna?

 

5. la faptul ca la ST "franele sunt net superioare" ... se impune iar o argumentare, altfel ... ma abtin sa ma exprim - nu vreau sa ma intelegi gresit!

 

6.este salutara ideea ca la gs / gsa atat abs-ul cat si asc-ul sunt decuplabile, nu reprezinta decat un avantaj!

din contra, aceast lucru este o facilitate, nu o optiune! tu chiar crezi ca nemtii au pus-o degeaba?

nu stiu despre ce fil vorbesti, te rog sa-mi dai linkul!

stii ce? in mod oficial te provoc la un mers pe plaja - eu vin cu gsa-ul - ca sa vorbim de aceeasi clasa de greutate, intrucat gs-ul este net mai usor decat ST-ul - si ai sa vezi ce mare avantaj reprezinta decuplarea asc-ului.

te bagi, sau nu?

 

7. Bogdan, ce teste cu alte motoare sa ratez?

Omule, cred ca esti singura persoana care crede ca cineva poate renunta la un GS / GSA, pentru a alege o alta optiune - vorbim de aceeasi categorie de motociclete.

Eu unul iti pot da exemple daca vrei - si nu cred ca-si are rostul pentru ca le stii - de persoane care au trecut la gs dupa ce au detinut modele ale altor marci. Invers ... ASTEPT DE LA TINE EXEMPLELE - caci altfel ma obligi sa te incadrez in stii tu care categorie ...!

 

8. da, testul cu gs-ul lui Ovidiu ti-a luat ceata din ochi, da' ti-a mutat-o in alta parte - caci n-ai mai fi asa inversunat si impotriva acestei marci in general, si a modelului gs in special!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...