Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu mai compara uleiul cu apa - au puncte de fierbere total diferite... in oala de presiune nu creste presiunea ca se dilata apa in stare lichida ci ca se evapora si trece in stare gazoasa... unde e alta smecherie. Lichidele ( cat raman in stare lichida ) au variatie mica de volum in raport cu temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma dau batut. .....

Normal ca te dai :)

B374 are dreptate, lichidul nu-si creste volumul (simtitor) in urma variatiilor de temperatura, doar daca se transforma in gaz (se evapora).

Or, nu se compara temperatura la care apa incepe sa se evapore cu temperatura la care se evapora un ulei hidraulic (proiectat sa reziste la frictiuni si presiune).

In caz normal, uleiul din grup n-are cum sa se incinga atat de mult, doar n-or merge cineva cu 200 km/h timp de ore intregi in Death Walley.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi una o fi alta .........eu am patit-o pe pielea mea , cativa baieti de pe forum stiu povestea [ R 1200 rt ] destul de nou cred eu , dupa aprx. 40 min tinuta pe 200 km/ora , simeringul si rulmentul grupului au cedat .........trage-ti voi concluzile cei de la bavaria nu au putut sa-mi dea o explicatie care sa mi se para plauzibila .

Vik.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sticlă de Cola aproape plină e mai tare ca una aproape goală...

si femeile la fel, :)

 

la coca cola e altceva.

gazul e diluat in lichid. el ie acolo, da nu-l vezi.

ca sa trezesti gazul, deschide usor sticla si pune-i un piramidon in ea...

 

noi discutam de aici de dilatarea fluidelor in functie de caldura.

 

O fi una o fi alta .........eu am patit-o pe pielea mea , cativa baieti de pe forum stiu povestea [ R 1200 rt ] destul de nou cred eu , dupa aprx. 40 min tinuta pe 200 km/ora , simeringul si rulmentul grupului au cedat .........trage-ti voi concluzile cei de la bavaria nu au putut sa-mi dea o explicatie care sa mi se para plauzibila .

Vik.

mah esti copil???

cum adica la 200 "au cedat"???

si tu mai poti scrie?

ia da ceva detalii. cum ai simtit, ca de fapt de auzit nu prea se poate la viteza aia..

 

O poza care valoreaza 1000 de cuvinte :)

 

kukta_2_45765674.jpg = fdleak1.jpg

na, ca si tu esti cu testul.

ia o sonda de temperatura si un manometru

sonda, o pui pe peretii oalei

manometrul in locul supapei gravitationale.

pui doar 200mL de apa in oala si o pui pe foc.

ridici temperatura oalei pana cand sonda iti arata 70°C

notezi presiunea, de fapt e diferenta de presiune.

 

acum umplii oala cu apa pana sus.

repeti testul.

notezi diferenta de presiune.

faci comparatia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tsunami are dreptate aici, cat timp lichidul ramane lichid, cu cat e mai mult lichid si mai putin aer cu atat o sa fie variatia de presiune mai mica cu cea de temperatura.

atunci de ce crezi ca au decis reducerea cantitatii de ulei de la 220 la 180?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu pot afirma 100/100 ca simeringul si rulmentul [ au cedat din cauza vitezei ] sau poate rulmentul a cedat primul si facand putin joc a terminat simeringul dupa care a inceput normal sa dea ulei pe afara ,la acea viteza nu am simntit nimic ,cand am redus pt a intra intr-o benzinarie prima senzatie am simntit ca balanseaza spatele ,am zis ca am facut pana si am pierdut presiunea ,iti dai seama ca m-am cam albit putin intrebandu-ma daca am facut pana la acea viteza ,nu prea se lega eram totusi pe autostrada care este destul de curata ,dupa ce am oprit si m-am uitat la roata spate am vazut ulei pe ea nu mult dar suficent pt a crea acel balans usor ,uitadu-ma mai atent am vazut ulei pe spatele grupului , se pare ca a avut cineva grija de mine pot spune ,deci fratilor cu viteza mai usor ca nu se stie niciodata ce se poate intanpla ..........cam asta a fost .

Vik.

 

*Acum ca am trecut la GSA anul acesta mai mult pe la mare si la munte cu cortu si pe offroad sper si mai sper sa nu plec de unul singur chiar imi doresc cativa doritorii de plecari de vinerea pana duminica cu corturile pe motoare la munte /mare/delta..... sunt destule locuri frumoase si cred ca pe unde putem intra cu GS-urile nu prea pot sa intre mamaligarii cu cosrvele lor inpreuna cu manelele lor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci de ce crezi ca au decis reducerea cantitatii de ulei de la 220 la 180?

Numa tu ai fost atent la scoala in clasele de gimnaziu? :)

 

Restul... ca sa va lamuriti, am facut urmatorul experiment: am luat un flacon dinala de plastic care avea miere initial in el. Cand ii pui capacul, inchide etans. Am pus in el cam 20% ulei. Am inchis capacul. L-am palpat, ca sa vad cat de "tare" se simte. L-am pus in cuptorul cu microunde, l-am lasat sa mearga ~ 30 secunde, pe Hi :)

 

Dupa 30 de secunde, apreciez ca o ajuns cam la 40 de grade. Am scos afara recipientul si era tare ca piatra. Cand am desfacut capacul, s-a auzit presiunea cum o iesit afara.

 

Am scris asta nu ca sa va demonstrez neaparat ca am dreptate, ci ca sa subliniez ca unii habar nu au de ce au in jurul lor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numa tu ai fost atent la scoala in clasele de gimnaziu? :)

 

Restul... ca sa va lamuriti, am facut urmatorul experiment: am luat un flacon dinala de plastic care avea miere initial in el. Cand ii pui capacul, inchide etans. Am pus in el cam 20% ulei. Am inchis capacul. L-am palpat, ca sa vad cat de "tare" se simte. L-am pus in cuptorul cu microunde, l-am lasat sa mearga ~ 30 secunde, pe Hi :)

 

Dupa 30 de secunde, apreciez ca o ajuns cam la 40 de grade. Am scos afara recipientul si era tare ca piatra. Cand am desfacut capacul, s-a auzit presiunea cum o iesit afara.

 

Am scris asta nu ca sa va demonstrez neaparat ca am dreptate, ci ca sa subliniez ca unii habar nu au de ce au in jurul lor :)

 

 

Intreb si eu a crescut sau scazut nivelul uleiului cumva in borcan? nu cumva 80% aer s-a dilatat de fapt? pune si 80% ulei si compara poc-ul... eventual ca sa fie oabla treaba fa ca la scoala la experimente si masoara si temperatura si presiunea.

 

Ca idee, apa isi variaza volmul cam cu 4% intre 4C si 100C. Uleiul cred ca ceva mai mult. Fara aer ar crapa, adevarat ca lichidele nu prea-s compresbile ceea ce insemna presiune enorma... acu' daca nu ma insel aerul in volum constant de la 0C - 100C creste presiunea cu 37%...

 

Ma rog, nu vreau sa pornesc polemici - probabil ceva posibilitate de aerisire e cea mai destepta chestie

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci de ce crezi ca au decis reducerea cantitatii de ulei de la 220 la 180?

 

mi-am dat eu cu presupusu':

 

aerul isi mareste volumul mai mult decat lichidul care e considerat incompresibil. poate fortele hydrodinamice dezvoltate din miscare sa concure la distrugerea simeringurilor.

 

 

dar acu o intrebare:

la 220 era PLIN cu ulei??

avea si ceva aer?

 

de ce zic asta, poate o explicatie exista.

daca prsupunem ca era full, presiunea exercitata de lichid pe simering datorita temperaturii sau temperaturii si fortelor hydro din timpul mersului era mai mare decat a aerului.

bmw, scotand din lichid, da volum mai mare de expasiune a lichidului care e incompresibil, chiar daca aerul il comprima un pic.

 

nu stiu daca m-am facut inteles.

 

iei o seringa cu aer si-i astupi capatul cu degetul.

poti impinge pistonul ca aerul este compresibil

daca o umpli cu lichid, nu te mai poti juca. e ca lemnu.

 

acum iei seringa cu aer si o incalzesti. aerul se dilata mai usor, dar presiunea e mai mica pentru ca e compresibil, moleculile-alea se mai strang.

acum ia seringa, o umpli cu apa si o incalzesti. se dilata mai putin, dar nu poti negocia cu pistonul, lichidul fiind incpomresibil.

 

gata, v-am facut sa ma credeti prima data, acum va fac sa ma credeti de exact opusul rezultatului., :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duminica la 10, Giurgiu, icre de crap cu ceapa si bors de peste. Scurt de deschidere.

 

mdaaaa....GIURGIU asat unde e...soseau GIURGIULUI acolo pana in gara progresu...ca vin cu tramvaiul 12.....

 

ALOOOOO DOMNUUUU

 

DE UN SCURT ...MERG PE CENTURA

 

NOI AM LUAT O LA ..LUNG CU 1 MARTIE ..COLO''SA O INTRARE PE LA TRANSFAGARASAN DE SIBIU..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banui ca tu nu ai probleme de-astea la Yamaha, nu? :)

alooo domnu ....Yamaha. e fiabila....... cand mergi pana la GIURGIU cu 80 km/ h ce dracu sa se strice......

 

auzi la el.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 45000 km. Daca era bmw puteam fi la al doilea cardan.

Sincer fara suparare, de la Simson incoace eu nu am auzit de vreo motocicleta care sa aiba atatea probleme la cardan.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 45000 km. Daca era bmw puteam fi la al doilea cardan.

Sincer fara suparare, de la Simson incoace eu nu am auzit de vreo motocicleta care sa aiba atatea probleme la cardan.

SIMSON BART, SIMSON ..... il stii si pe asta???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam aceleasi ganduri am si eu pt la vara.

 

Pai atunci deja suntem doi , eu am rezolvat si cu cutiile ai sa le vezi eu cred ca au iesit beton negru mat si captusite interior , mai avem chestiunea aia mica cu cutia laterala de scule , am comandat la Louis toata "dotarea " [ tiganeala ] cort /masa /saltele /scaune / e t c .........vreau s-al incarc ca pe magar , sa al vad ridicat de bot si sa geama de suparare , asa cum m-am perpelit si eu la cat am bagat in el .....................

toate cele bune .

Vb........

Vik.

 

Pai atunci deja suntem doi , eu am rezolvat si cu cutiile ai sa le vezi eu cred ca au iesit beton negru mat si captusite interior , mai avem chestiunea aia mica cu cutia laterala de scule , am comandat la Louis toata "dotarea " [ tiganeala ] cort /masa /saltele /scaune / e t c .........vreau s-al incarc ca pe magar , sa al vad ridicat de bot si sa geama de suparare , asa cum m-am perpelit si eu la cat am bagat in el .....................

toate cele bune .

Vb........

Vik.

 

 

* apropo unde pana mea este acel aerisor / suprapresiune de la grup la gsa 2011/212 an m-am uitat azi dupa el si nu prea s a aratat la subsemnatul ,este adevarat grupul se vedea cam in ceata fiind si la un gratar si cu cele adecvate gatlejului ..............sorry .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu faci o mentenanta adecvata cardanului se poate intampla la orice fel de mobra, ce sa vezi ca nici supapa nu prea ajuta.....sa fie Super Tenere? nu cred, cica e infailibila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate probleme pt un amarat de cardan!

 

 

daca nu faci o mentenanta adecvata cardanului se poate intampla la orice fel de mobra, ce sa vezi ca nici supapa nu prea ajuta.....sa fie Super Tenere? nu cred, cica e infailibila.

 

:)))

 

si ca tot era vorba de aerisitorul ala de la cardan, are si yamaha. e chestia aia lucioasa din care curge ulei. :)

 

208hgk9.jpg

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...