Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Ma scuzati ca ma bag si eu in discutie dar nu ma pot abtine.

 

Ce mi se pare cel mai amuzat este ca aproape toata lumea are dreptate in parte .

Cel mai bun post mi se pare cel al lui Florin Radu care introduce si explica notiunea de SAG. Robinetul [rozeta] in cauza intr-adevar regrelaza preload-ul. Acest reglaj ajuta suspensia sa se comporte "normal" chiar daca pe motocicleta pe care mergi de obicei singur iei un pasager sau bagaje sau ambele.

Ceea ce nu s-a spus pana acum este ca suspensia se lasa un pic sub greutatea mobrei. Este vorba de ceea ce se cheama SAG negativ. Acest lucru este normal si se poate observa cu usurinta daca masori [cum se tot spunea mai sus] distanta intre un punct de referinta de pe coada motocicletei si alt punct de referinta de pe bascula. Prima masuratoare se face cu motoreta tinuta in echilibru cat mai aproape de verticala iar a doua masuratoare se face cu mobra pe cricul central. Diferenta dintre cele 2 este SAG-ul negativ.

 

Deci ca sa concluzionez, daca suspensia mobrei se lasa un pic sub greutatea proprie a motoretei este evident ca intarirea arcului prin actionarea robinetului de preload va face suspensia sa se lase mai putin sub aceeasi greutate; astfel incat mobra va fi mai ridicata de spate.

 

In functie de suspensie [atat model cat si gradul de uzura] asta nu este intotdeauna vizibil pana nu treci peste niste denivelari unde "se aseaza" ajutata fiind .

 

In alta ordine de idei anul trecut pe un varf de munte s-a jucat Angi la preload-ul suspensiei motocicletei mele si se vedea cu ochiul liber cu urca respectiv coboara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...............

 

Deci ca sa concluzionez, daca suspensia mobrei se lasa un pic sub greutatea proprie a motoretei este evident ca intarirea arcului prin actionarea robinetului de preload va face suspensia sa se lase mai putin sub aceeasi greutate; astfel incat mobra va fi mai ridicata de spate.

 

.................

 

In alta ordine de idei anul trecut pe un varf de munte s-a jucat Angi la preload-ul suspensiei motocicletei mele si se vedea cu ochiul liber cu urca respectiv coboara.

 

Acelasi lucru sustin si eu, nici mai mult, nici mai putin.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ne face o deosebita placere sa va confirmam participarea, la prima editie a M.A.N. Romania, a importatorului marcii BMW in Romania, cu un stand de prezentare motociclete si sesiuni de ride test. Motocicletele expuse F700GS, F800GS, F800GT, R1200 GS noul model, K1300 R, f posibil inca doua-trei modele. Dintre acestea, noul R1200GS, impreuna cu F800GS si K1300R vor fi disponibile la ride-test. Vom reveni cu noutati pe masura ce acestea apar.



Echipa M.A.N. Romania ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ne face o deosebita placere sa va confirmam participarea, la prima editie a M.A.N. Romania, a importatorului marcii BMW in Romania, cu un stand de prezentare

 

or sa anunte si faptul ca nu-si respecta clientii? sau vreo modificare de atitudine pe viitor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super motor. Nici o legatura cu vechiul GS. Vibratii mult mai mici, cuplu din belsug (50km/h in viteza 6 fara tremuraturi), periculos de agresiva pe setarea Road, docila pe Enduro si Ploaie. Cadrul si cardanul stanca, nu se mai inmoaie la demaraj si frana de motor. Ciclistica foarte buna, practic vireaza singura, simtindu-se si mult mai usoara decat precedenta. Pozitia aproape identica ca la ST cu genunchii mai relaxati. Minusuri: platicele cam zornaie, cardanul aproape acelasi "clanc-clanc" la plecare si frana de motor, parbrizul cam mic pt turing si neclar pt enduro, si ma cam dezobisnuisem de vitezometru cu ac. Cadranele pt viteza si turatie, mici cu ace scurte, fara mare precizie in afisazul datelor. 20000 euro pot fi cheltuiti linistit. Atat deocamdata dupa o scurta plimbare in padure la Baneasa.

post-8769-0-50474300-1366458977_thumb.jpg

post-8769-0-51667400-1366459007_thumb.jpg

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ne face o deosebita placere sa va confirmam participarea, la prima editie a M.A.N. Romania, a importatorului marcii BMW in Romania, Bmw Group, cu un stand de prezentare motociclete si sesiuni de ride test. Motocicletele expuse F700GS, F800GS, F800GT, R1200 GS noul model, K1300 R, f posibil inca doua-trei modele. Dintre acestea, noul R1200GS, impreuna cu F800GS si K1300R vor fi disponibile la ride-test. Vom reveni cu noutati pe masura ce acestea apar.



Echipa M.A.N. Romania ;)


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa dezvolt o discutie, dar mi-a tras-o si importatorul.

Daca vreti pun aici emailul lor.

In cateva cuvinte, am facut la Bavaria o comanda platita integral viner dupa-amiaza. Mi-au zis ca intr-o saptamana imi aduc piesele

Luni sau marti am fost instiintat de asigurare ca "bah (cuvant jignitor), cred ca ti-o tragem ca la romania!"

 

Email la Bavaria pentru oprirea comenzii si eventual pentru o pënalizare a "deranjului"

Nimic.

Dupa o saptamana Tibi ma anunta ca mi-au ajus toate piesele.

Am scris si in Germania si m-a anunatat un cetatean ca.., bah, n-ai nici o sansa! Lasa-ne si du-te, ti-am luat banu', canta la alta masa!, nu mai incerca ca emailurile ajung tot la noi si noi nu dam 3 bani pe astia prostii ca tine.

ma rog, nu a scris chiar asa, dar asta e ce-a vrut sa zica.

Asa ca cei care au respectul asta pentru mine, nu merita nici o consideratie.

Actiunile concertate ale BMW Romania si Carpatica, m-au facut NEVINOVAT (ma rog vina ar fi ca am fost idiot sa cred ca clientii sunt respectati), sa scot din buzunar €800.



Numai citirea numelor Bavaria Romania, BMW Romania, ma irita. Le doresc falimentul si concedierea celor care-si bat joc de clienti



Numai in cazul in care am epuizat toate sansele sa cumpar piese din alta tara, as cumpara de la ei. la fel motociclete, Ungaria, in nici un caz Romania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atitudinea este identica, Bavaria, BMW Romania, n-am sesizat nici o diferenta.

Cheltui energie sa le "transport" reputatia, sa ii evit, numai cand n-am alta alternativa o sa le folosesc serviciile cu un gust amar in gura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, la 1200GSA am o mica problema: dupa 10-15 min de mers cu faza lunga sau proiectoare, pe bord imi apare LightF. Nu sta tot timpul mesajul. Daca raman doar cu faza scurta, mesajul dispare.

La fel, la pornire, cand isi face check-ul uneori apare LightF!, dar lumina pe scurta se aprinde.

 

problema cunoscuta? e bateria?

 

ps - nu am xenon.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, la 1200GSA am o mica problema: dupa 10-15 min de mers cu faza lunga sau proiectoare, pe bord imi apare LightF. Nu sta tot timpul mesajul. Daca raman doar cu faza scurta, mesajul dispare.

La fel, la pornire, cand isi face check-ul uneori apare LightF!, dar lumina pe scurta se aprinde.

 

problema cunoscuta? e bateria?

 

ps - nu am xenon.

 

Multumesc!

 

da-i in claxon cand se intampla si observa diferenta...

daca se aute tare, normal..bateria e in regula.

 

sa nu fie vreun mesaj sa te atentioneze ca ai faza lunga sau luminile de ceata (Fog lights, LightF) in cazul in care le-ai uita involuntar in timpul zilei.

Pune si testerul pe ea, dar eu cred ca e doar un mesaj de atentionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luv, luminile functioneaza normal si pe lunga si pe proiectoare, chiar si atunci cand apare mesajul de eroare.

 

Tsunami, nu e de atentionare, e eroare. Stiu de la K1200R - acolo imi aparea de la xenon, dar macar era constant- statea tot timpul afisat pe bord, pe scurta/lunga.

O sa incerc treaba cu claxonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-as mira sa fie de la stafidirea bateriei, dracu, 150W n-ar trebuisa fie o problema pentru alternator. cureaua sper ca nu-ti patineaza.

eu as face o intrebare si la biamveu la mama lor, un email.



veruifica si cureaua totusi.

cu cat "cererea" e mai mare cu atat forta electromagnetica de a se opune e mai mare.

daca nu e stransa.., greu de crezut, dar... elimin-o daca poti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si becurile,faza scurta si faza lunga sau cele de la proiectoare. Si eu am patit exact acelasi lucru si era becul de pe faza scurta,l-am schimbat si n-a mai aparut problema.

Becul parea ok,n-avea filamentul rupt sau ceva,probabil la soclu avea ceva. Oricum poti incerca si treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are treaba cu bateria sau cu alternatorul sau alte asemenea.

Sistemul electric CANBUS nu are sigurante fuzibile (nici una), protejeaza electronic partile sistemului, deconectand consumatorul "problema" din sistem.

 

Pe acest sistem electronic de protectie se bazeaza si emiterea semnalelor de avertizare pe bord, de genul "lightF" = bec fata, sau "LightR" = bec spate (pozitie sau frana).

 

Daca sistemul constata intreruperea circuitului (filament bec ars) sau un consum prea mic (xenon pe fata sau led-uri aftermarket pe spate), se afiseaza avertizarea.

Eu de ex. am un stop aftermarket pe spate si uneori aparea semnalul de avertizare "LightR" (nu tot timpul, deci exact ca si la tine), pana s-a modificat din soft setarea (s-a comutat pe setarea LED).

 

Daca nu se afiseaza constant, inseamna ca apare si dispare cauza avertizarii.

Cauza poate fi un filament din bec care este rupt dar uneori totusi face contact (de ex. becul mic de pozitie in far).

 

Iti recomand sa inlocuiesti toate becurile din far, dar sa le faci pe rand si asa iti vei da seama de unde vine problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are sens ce zici, o sa incep sa dau jos si sa verific becurile. Multumesc!

 

PS - daca stie cineva de unde pot lua din Romania o SA de 1200GS, poate fi si folosita, va rog un reply, ma intereseaza doar FRONT SEAT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - daca stie cineva de unde pot lua din Romania o SA de 1200GS, poate fi si folosita, va rog un reply, ma intereseaza doar FRONT SEAT

 

Daca vrei una joasa (originala) nou-nouta, da-mi un PM. O poti avea diseara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aveai Yamaha de 1200 nu ti aparea nici o eroare, dar te a mancat undeva sa umblii cu BMW si sa ai parte de treburi din astea care tin de caracterul sau :), On topic - verificatul si curatatul fasungului ajuta la becul/rile respectiv/e . Am patit asta la masina si la fosta mobra (non BMW), era ceva oxidare pe acolo.

 

Ciao

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are sens ce zici, o sa incep sa dau jos si sa verific becurile. Multumesc!

 

PS - daca stie cineva de unde pot lua din Romania o SA de 1200GS, poate fi si folosita, va rog un reply, ma intereseaza doar FRONT SEAT

 

vezi user "ali baba" - are in semnatura o sa TT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super motor. Nici o legatura cu vechiul GS. Vibratii mult mai mici, cuplu din belsug (50km/h in viteza 6 fara tremuraturi), periculos de agresiva pe setarea Road, docila pe Enduro si Ploaie. Cadrul si cardanul stanca, nu se mai inmoaie la demaraj si frana de motor. Ciclistica foarte buna, practic vireaza singura, simtindu-se si mult mai usoara decat precedenta. Pozitia aproape identica ca la ST cu genunchii mai relaxati. Minusuri: platicele cam zornaie, cardanul aproape acelasi "clanc-clanc" la plecare si frana de motor, parbrizul cam mic pt turing si neclar pt enduro, si ma cam dezobisnuisem de vitezometru cu ac. Cadranele pt viteza si turatie, mici cu ace scurte, fara mare precizie in afisazul datelor. 20000 euro pot fi cheltuiti linistit. Atat deocamdata dupa o scurta plimbare in padure la Baneasa.

Comparatia o faci cu o alta scurta plimbare in padure la Baneasa cu vechiul GS? Exista totusi o legatura ! SIGLA ! Sunt convins ca vei deveni posesorul unui exemplar ! Felicitari anticipate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...