Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Daca suspensia are un reglaj ca si asta de aici - http://www.touratech-usa.com/media/KZIfRJ/?size=original atunci da, poti regla inaltimea mobrei din asta. Din cate stiu eu, nici un gs sau gsa nu are ooptiunea asta.

 

Ceea ce se regreaza din robinet e preloud-ul, iar din surub rebound-ul.

 

Ai ceva concret din care sa studiem si sa ziceam ca da, din suspensia OEM se poate regla inaltimea mobrei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Depinde cum privesti lucrurile: daca arcul este pretensionat (reglat preload) automat mobra o sa se lase mai putin proportional cu greutatea, si poti spune ca e mai inalta. Si invers, daca e lasat mai moale se lasa mai mult cu fiecare greutate adaugata. Greutatea puteti sa o intelegeti ca forta sau ca masa, cum va e mai comod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e loc de interpretare. Afirmatia a fost ca regland preload-ul, iti inalti sau cobori mobra. "de ROZETA se ajusteaza INALTIMEA motocicleteI"

 

Eu zic ca nu :) De acolo reglezi cat de tensionat sau de-atensionat poate fi arcul. Sapand mai adanc, reglajul permite 10mm comprimare pentru ESA si 20 mm comprimare pt ESA Enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa lasam amortizarea (compresia si rebound-ul), nu au nicio legatura cu rozeta, deci cu pretensionarea arcului.

 

Mai oameni buni, "intarind" arcul, acesta exercita o putere mai mare spre "capetele" amortizorului, deci il extinde la maxim.

Daca este extins la maxim = este mai lung decat cand nu era la maxim :)

Daca este in starea cea mai lunga = si distanta intre paralever respectiv cadru creste fata de starea "neintarita" a arcului, deci ori roata se duce in pamant, ori coada motoretei se ridica.

 

Va mai dau un indiciu: in cursele moto, tot din pretensionarea arcului se regleaza inaltimea "cozii" motocicletei, pentru a modifica ciclistica in functie de pilot/stil de pilotaj/circuit.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai clar veniti cu foto.

eu am niste wilbers si reglajul e asa cum zice dan.

atat lungimea dintre axele bucsilor extreme cat si cursa, sunt aceleasi "no matter wot", dar pot tensiona arcul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa lasam amortizarea (compresia si rebound-ul), nu au nicio legatura cu rozeta, deci cu pretensionarea arcului.

 

Mai oameni buni, "intarind" arcul, acesta exercita o putere mai mare spre "capetele" amortizorului, deci il extinde la maxim.

Daca este extins la maxim = este mai lung decat cand nu era la maxim :)

Daca este in starea cea mai lunga = si distanta intre paralever respectiv cadru creste fata de starea "neintarita" a arcului, deci ori roata se duce in pamant, ori coada motoretei se ridica.

 

Va mai dau un indiciu: in cursele moto, tot din pretensionarea arcului se regleaza inaltimea "cozii" motocicletei, pentru a modifica ciclistica in functie de pilot/stil de pilotaj/circuit.

Scuze ca ma bag pe topicul vostru dar este gresit ce spui. La orice motocicleta rozeta reprezinta modalitatea de reglaj al pretensiunii pe arcul spate. SAG-ul sau pretensiunea se regleaza in functie de greutate pilot plus pasager/ bagaje astfel incat sa se pastreze dinamica motocicletei neschimabata. SAG-ul la motocicletele adventure este cam 20% din totalul cursei suspensiei pentru un mers mai soprtiv si urca spre 25% pentru confort. cu alte cuvinte daca ai cursa la suspensie 200 indiferent de greutate cresti sau scazi preloadul incat sa pastrezi SAG-ul 40-50mm (atat sa se lase motocicleta din suspensie cand este incarcata) De obicei se masoara cu o ruleta distanta asta.

Foarte mare greseala fac cei mai scurti in picioare cand slabesc complet robinetul ca sa ajunga cu toata talpa jos in realitate transformi motocicleta in barca si nu te bucuri la maxim de suspensia (de calitate) de pe GS. Daca din 200mm cursa la suspensie se lasa 100mm cand te-ai asezat pe ea (ca poate ai 130kg si 1,70m, cunosc situatii) mai ramai cu fix 100mm cursa la suspensie pentru gropi denivelari etc (cam cat are o motocicleta de viteza)

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg din ce ai scris tu mai sus, ca poti sa cobori nivelu seii cu ajutorul rozetei ( slabind pretensionarea arcului ), dar totusi sustii ca nu poti regla inaltimea motocicletei din pretensionare.

Apai, nu stiu ce sa zic.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bill, ma indoiesc ca de robinet se ajusteaza inaltimea mobrei. De fapt as putea zice ca nu aia face robinetul, ci doar comprima sau de-comprima arcul. Atat. Asta nu are a face cu inaltatul sau coboratul mobrei.

 

De surubu mic, reglezi cat de mult/repede sau putin/incet sa treaca ulei printr-un orificiu. Amortizarea se face cu ulei. Arcul e acolo ca sa nu se balangane de 14 ori mobra la orice denivelare, oricat de mica, si sa tina toata socoteala in tensiune acolo.

nu insista cu indoiala ta, Dane, ca imi stric parerea despre tine, drept este ca de asta nu mai poti tu...

nu are importanta daca e aer sau ulei, eu stiu ca e gaz, te contrazici nitel asta e chiar definitia COMPRESIEI

 

si da, robinetul comprima sau decomprima arcul, asta numindu-se inaltarea sau coborarea mobrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bill, ma indoiesc ca de robinet se ajusteaza inaltimea mobrei. De fapt as putea zice ca nu aia face robinetul, ci doar comprima sau de-comprima arcul. Atat. Asta nu are a face cu inaltatul sau coboratul mobrei.

 

De surubu mic, reglezi cat de mult/repede sau putin/incet sa treaca ulei printr-un orificiu. Amortizarea se face cu ulei. Arcul e acolo ca sa nu se balangane de 14 ori mobra la orice denivelare, oricat de mica, si sa tina toata socoteala in tensiune acolo.

Scuze ca ma bag pe topicul vostru dar Dane gresesti un pic.

Daca ar fi numai arcul simplu fara amortizare (ulei) chiar ca ti s-ar balangani mobra in draci. Trecerea uleiului prin acel orificiu cum ai zis si tu impiedica mobra sa se balangane.

Editat de mezutu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu insista cu indoiala ta, Dane, ca imi stric parerea despre tine, drept este ca de asta nu mai poti tu...

nu are importanta daca e aer sau ulei, eu stiu ca e gaz, te contrazici nitel asta e chiar definitia COMPRESIEI

 

si da, robinetul comprima sau decomprima arcul, asta numindu-se inaltarea sau coborarea mobrei

Inainte sa iti schimbi parerea despre mine, fa te rog testul asta (iti ia 5 minute cu tot cu pauza de tigara):

 

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

 

Apoi scrie-ne te rog aici ce valori iti da, la fiecare din cele 4 masuratori.

 

Nu am pretentia ca stiu sa reglez suspensia, dar stiu fiecare reglaj ce face.

 

Si da Mezutule, ai dreptate, partea aia ai gresit-o eu. Ma gandeam la altceva, dar tu ai dreptate ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa iti schimbi parerea despre mine, fa te rog testul asta (iti ia 5 minute cu tot cu pauza de tigara):

 

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

 

Apoi scrie-ne te rog aici ce valori iti da, la fiecare din cele 4 masuratori.

 

Nu am pretentia ca stiu sa reglez suspensia, dar stiu fiecare reglaj ce face.

 

Si da Mezutule, ai dreptate, partea aia ai gresit-o eu. Ma gandeam la altceva, dar tu ai dreptate ;)

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma scuzati ca ma bag si eu in discutie dar nu ma pot abtine.

 

Ce mi se pare cel mai amuzat este ca aproape toata lumea are dreptate in parte .

Cel mai bun post mi se pare cel al lui Florin Radu care introduce si explica notiunea de SAG. Robinetul [rozeta] in cauza intr-adevar regrelaza preload-ul. Acest reglaj ajuta suspensia sa se comporte "normal" chiar daca pe motocicleta pe care mergi de obicei singur iei un pasager sau bagaje sau ambele.

Ceea ce nu s-a spus pana acum este ca suspensia se lasa un pic sub greutatea mobrei. Este vorba de ceea ce se cheama SAG negativ. Acest lucru este normal si se poate observa cu usurinta daca masori [cum se tot spunea mai sus] distanta intre un punct de referinta de pe coada motocicletei si alt punct de referinta de pe bascula. Prima masuratoare se face cu motoreta tinuta in echilibru cat mai aproape de verticala iar a doua masuratoare se face cu mobra pe cricul central. Diferenta dintre cele 2 este SAG-ul negativ.

 

Deci ca sa concluzionez, daca suspensia mobrei se lasa un pic sub greutatea proprie a motoretei este evident ca intarirea arcului prin actionarea robinetului de preload va face suspensia sa se lase mai putin sub aceeasi greutate; astfel incat mobra va fi mai ridicata de spate.

 

In functie de suspensie [atat model cat si gradul de uzura] asta nu este intotdeauna vizibil pana nu treci peste niste denivelari unde "se aseaza" ajutata fiind .

 

In alta ordine de idei anul trecut pe un varf de munte s-a jucat Angi la preload-ul suspensiei motocicletei mele si se vedea cu ochiul liber cu urca respectiv coboara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...............

 

Deci ca sa concluzionez, daca suspensia mobrei se lasa un pic sub greutatea proprie a motoretei este evident ca intarirea arcului prin actionarea robinetului de preload va face suspensia sa se lase mai putin sub aceeasi greutate; astfel incat mobra va fi mai ridicata de spate.

 

.................

 

In alta ordine de idei anul trecut pe un varf de munte s-a jucat Angi la preload-ul suspensiei motocicletei mele si se vedea cu ochiul liber cu urca respectiv coboara.

 

Acelasi lucru sustin si eu, nici mai mult, nici mai putin.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ne face o deosebita placere sa va confirmam participarea, la prima editie a M.A.N. Romania, a importatorului marcii BMW in Romania, cu un stand de prezentare motociclete si sesiuni de ride test. Motocicletele expuse F700GS, F800GS, F800GT, R1200 GS noul model, K1300 R, f posibil inca doua-trei modele. Dintre acestea, noul R1200GS, impreuna cu F800GS si K1300R vor fi disponibile la ride-test. Vom reveni cu noutati pe masura ce acestea apar.



Echipa M.A.N. Romania ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ne face o deosebita placere sa va confirmam participarea, la prima editie a M.A.N. Romania, a importatorului marcii BMW in Romania, cu un stand de prezentare

 

or sa anunte si faptul ca nu-si respecta clientii? sau vreo modificare de atitudine pe viitor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super motor. Nici o legatura cu vechiul GS. Vibratii mult mai mici, cuplu din belsug (50km/h in viteza 6 fara tremuraturi), periculos de agresiva pe setarea Road, docila pe Enduro si Ploaie. Cadrul si cardanul stanca, nu se mai inmoaie la demaraj si frana de motor. Ciclistica foarte buna, practic vireaza singura, simtindu-se si mult mai usoara decat precedenta. Pozitia aproape identica ca la ST cu genunchii mai relaxati. Minusuri: platicele cam zornaie, cardanul aproape acelasi "clanc-clanc" la plecare si frana de motor, parbrizul cam mic pt turing si neclar pt enduro, si ma cam dezobisnuisem de vitezometru cu ac. Cadranele pt viteza si turatie, mici cu ace scurte, fara mare precizie in afisazul datelor. 20000 euro pot fi cheltuiti linistit. Atat deocamdata dupa o scurta plimbare in padure la Baneasa.

post-8769-0-50474300-1366458977_thumb.jpg

post-8769-0-51667400-1366459007_thumb.jpg

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ne face o deosebita placere sa va confirmam participarea, la prima editie a M.A.N. Romania, a importatorului marcii BMW in Romania, Bmw Group, cu un stand de prezentare motociclete si sesiuni de ride test. Motocicletele expuse F700GS, F800GS, F800GT, R1200 GS noul model, K1300 R, f posibil inca doua-trei modele. Dintre acestea, noul R1200GS, impreuna cu F800GS si K1300R vor fi disponibile la ride-test. Vom reveni cu noutati pe masura ce acestea apar.



Echipa M.A.N. Romania ;)


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa dezvolt o discutie, dar mi-a tras-o si importatorul.

Daca vreti pun aici emailul lor.

In cateva cuvinte, am facut la Bavaria o comanda platita integral viner dupa-amiaza. Mi-au zis ca intr-o saptamana imi aduc piesele

Luni sau marti am fost instiintat de asigurare ca "bah (cuvant jignitor), cred ca ti-o tragem ca la romania!"

 

Email la Bavaria pentru oprirea comenzii si eventual pentru o pënalizare a "deranjului"

Nimic.

Dupa o saptamana Tibi ma anunta ca mi-au ajus toate piesele.

Am scris si in Germania si m-a anunatat un cetatean ca.., bah, n-ai nici o sansa! Lasa-ne si du-te, ti-am luat banu', canta la alta masa!, nu mai incerca ca emailurile ajung tot la noi si noi nu dam 3 bani pe astia prostii ca tine.

ma rog, nu a scris chiar asa, dar asta e ce-a vrut sa zica.

Asa ca cei care au respectul asta pentru mine, nu merita nici o consideratie.

Actiunile concertate ale BMW Romania si Carpatica, m-au facut NEVINOVAT (ma rog vina ar fi ca am fost idiot sa cred ca clientii sunt respectati), sa scot din buzunar €800.



Numai citirea numelor Bavaria Romania, BMW Romania, ma irita. Le doresc falimentul si concedierea celor care-si bat joc de clienti



Numai in cazul in care am epuizat toate sansele sa cumpar piese din alta tara, as cumpara de la ei. la fel motociclete, Ungaria, in nici un caz Romania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...