Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca ai banii si ti prisosesc merita sa schimbi ce vrei tu la moto

dar

sa schimbi ca cele originale nu sunt bune si altele iti fac o moto total diferita NU CRED CA MERITA

vorbesc in cazul GSA...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea din 2005 nu are ESA, care intr-adevar e nemaipomenita, cel putin facand comparatie cu suspensia mea.

nu stiu daca ai fost atent la "istori" gsa la mine

insa 2007-2010 fara ESA si acum 2011- 2013 tot fara ESA

INSA

nu merg niciodata cu pasager

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In fine, vom vedea cum sunt și Ohlins, deși sunt convins că și-au pus și alții. Altă chestiune, are cineva șea de la Touratech sau Wunderlich, sunt mai confortabile decat originalele la drumuri mai lungi?Stiu ca GSA-ul are o sea mult mai confortabila decat GS-ul, așa am simțit eu când m-am dat cu unul.Sau a modificat cineva seaua originală la userul dan_moto din Timișoara, am văzut că are numai review-uri bune băiatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Altă chestiune, are cineva șea de la Touratech sau Wunderlich, sunt mai confortabile decat originalele la drumuri mai lungi?

Eu dupa primul drum mai lung cu GS-ul m-am dus direct la Touratech si mi-am ales saua. Nu se compara cu cea originala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmeaza sa imi ajunga din State niste amortizoare Ohlins fata si spate, ca sa le inlocuiesc pe cele OEM. Are cineva pe motor amortizoare aftermarket, se merita investita pe care am facut-o, adica se simte suspensia mai buna decat cea originala sau nu?Mersi.

Amortizoarele originale (Showa la GSA 2007) sunt foarte slabe pt cineva care fie merge pe drumuri proaste sau chiar off-road, fie pt cineva care merge mult cu pasager.

Eu ma inscriu in ambele categorii, astfel imediat dupa ce mi-am cumparat GSA-ul, am si comandat amortizoare Öhlins (fata+spate).

 

Daca inainte amortizorul spate deseori ajungea la capat de ziceai ca se rupe mobra in doua, acum pot sa trec prin orice groapa si Öhlins-ul are isi face treaba cu brio.

Dar chiar si pe drumuri bune, cu amortizorul original spatele intra intr-o oscilatie si greu se stabiliza (sotia mea facea rau de mare :) ), cu Öhlins-urile este alta treaba,

Sa nu mai zic de posibilitatea de reglaje.

 

Am testat si GSA cu ESA, dar Öhlins-urile mele sunt tot mai bune (si asta nu zic doar eu ci cel cu care am facut schimb pt cateva sute de km).

Daca imi schimb mobra, o comand fara ESA si imi pun Öhlins (exista si Öhlins cu ESA, dar mega scump).

 

Btw., am o perche de amortizoare GSA originale de vanzare, folosite ca. 5.000 km :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, cu cat merg mai mult, cu atat apreciez ESA. Diferenta de comportament este clar sensibila intre "comfort" si "sport". In plus, modurile off-road sunt iar interesante; weekendul asta am facut o tura mai lunga cu autostrada, drumuri rapide, drumuri proaste, curbe, pasuri, cateva zeci de km off-road... tot timpul ai suspensia care trebuie. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am comandat senzorul dupa part number, l-am primit repede si surpriza: nu se potriveste in gaura, are diametrul prea mare :)

Am sunat la Bavaria, le-am dat datele motoretei si mi-au dat acelasi part number. Poza de pe realoem este identica cu senzorul primit prin posta.

Mi-as dori sa-mi cumpar senzorul de ABS de la GSA, dar parca nu as da sute de euro pe unul nou.Dupa part number(34527677824), l-am gasit pe asta de la un K1300gt din 2009-2010. O fi aceeasi treaba ca ala pt GSA? http://www.rubbersideup.com/servlet/the-25724/2009-2010-BMW-K1300GT/Detail

 

Atasez si eu poza cu FINAL DRIVE, la pozitia 1 si 2 sunt cele 2 urechi de prindere pt discul de frana.

La pozitia 3 este locul din care a fost smuls wheelspeed sensor sau senzorul de ABS.

 

Acesta este FD dat jos de pe moto, codul inscriptionat pe el este 7712569-02

 

@DanCata, ai idee care este cea mai usoara metoda de a separa flansa de FINAL DRIVE (citisem undeva ca ar trebui incalzite pana la 100grade)?

Editat de cristibmw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate siguranta, da cu spray de frana sa cureti intre caneluri, incalzeste uniform si scoate-o uniform.

 

Ar trebui facut acolo ceva dispozitiv, dar iese selativ usor daca o scoti drept afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdane, esti simpatic, dar partial ai si dreptate. Sunt curios care e procedura oficiala pentru schimbat flansa, la BMW.

 

DanCata, multumesc pentru sfaturi, au fost utile: cu FD montat pe motoreta, am dat cu spray, am incalzit cu feon-ul flansa de aluminiu (la un moment dat am bagat o carpa uda pe cilindrul de otel sa nu se dilate la fel de mult ca si aluminiul) primii 2-3 mm s-a miscat foarte bine flansa, iar apoi a mers f greu - cred ca a durat 1h sa o extraga.

 

Cand am comparat numerele inscriptionate pe cele 2 Final Drive-uri din dotare, am constatat ca erau diferite, cel montat pe moto in urma problemei cu flansa era de prin 2006 si de aceea nu se potrivea senzorul de ABS. Cel demontat acum 1 luna de pe moto era din 2009 si a mers uns cu senzorul de ABS comandat.

 

Multumesc LUV pentru diagnoza! Din multitudinea de probleme, am ramas doar cu 2: sonda de benzina(aprox 1200 lei noua) si LED far fata (ala mic) de inlocuit.

 

Concluzii:

  • ESA este din nou functional dupa montarea senzorului de ABS (de notat ca exista o legatura intre cele 2 sisteme)
  • Eroarea de ABS nu imi mai apare la diagnoza, probabil si martorul de ABS se va stinge dupa ce voi putea iesi cu moto din service si voi rula cu ea 10metri pt ABS check
  • inlocuirea flansei spate este un real pain in the ass daca o faci pt prima data si nu ai scule pe care probabil le folosesti 1 data in viata.
  • am inlocuit uleiul din diferential cu Bell Ray 70w90, sper sa fie ok. Am vazut ca BMW recomanda ceva Castrol 70w90.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti da ceva detalii ? Ms.

 

Detalii in ce sens? De care este, cat costa, sau ce diferente sunt?

Eu am ales varianta inalta a modelului "comfort"; am avut senzatia ca fiind mai inalta este si (minimal) mai confortabila dar totusi nu bag mana in foc. Am zis ca nu am ce pierde pt ca fiind inalta o tin in pozitia "low", altfel cea standard o tineam in pozitia "high" si este tot aia. M-a tentat si varianta "breathable" dar nu mi-a placut ca era alta culoare. In plus, am impresia ca "breathable" ramane ceva mai mult umeda in caz de ploaie. practic insa, pe caldura, cred ca este mai avantajoasa.

 

Oricum, diferenta de confort este mare fata de cea originala. La aia ma dureau repede bucile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am studiat Kahedo, cele de la Wunderlich, apoi Sargent, Corbin

In final, si eu tot la acelasi model ca al tau ma gandesc, varianta standard.

N-am vazut foarte multe GS-uri cu alte sei, sa pot incerca una.

Cand ies cu motorul la un drum mai lung imi aduc aminte ... saua ...parca era bine daca ar fi fost mai moale ... aceeasi senzatie ...

Nu ca cea originala ar fi neconfortabila, dar daca se poate mai bine ...

Asta doream sa aflu, de la o persoana care a schimbat saua, daca se merita.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ies cu motorul la un drum mai lung imi aduc aminte ... saua ...parca era bine daca ar fi fost mai moale ... aceeasi senzatie ...

 

N-as zice ca este mai moale saua de la TT, prima senzatie a fost chiar ca ar fi mai tare, de fapt as spune "mai ferma"; dar felul in care este facuta (ce are in interior) si cum se comporta cand are greutatea pe ea este cel mai important.

Cum am spus, dupa parerea mea, merita clar investitia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Harea,bine ai zis-o....O caruta de bani,ca apoi sa schimbi senzori,sei,suspensii,cardane,draci,laci...Inseamna ca Stromul meu de 1000 e parfum.....Si pus la treaba cum multi doar viseaza....

Stai jos ai nota 4! Nu sti tu ce inseamna sa ai mobra premium! Se mai numeste si personalitate!

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...