Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

asteptam sincer 2 poze

una bmw si una yamaha.....

pai pe cea din mijloc o cheama XT1200Z, deci deduc ca e de yamaha.

am mai cercetat si eu aseara si ii dau dreptate lui domnului Bogdan.

respectiv hipoidul, este o combinatie intre roata dintata (bevel gear), idiferent ca are dintii drepti sau nu si un ax melcat. (spyral bevel gear parca)

acum, motivul pentru care nu se folosesc in anumite aplicatii, este ca hipoidul si melcatul sunt mai putin eficiente. in documentul gasit de mine (care nu l-am salvat, deci daca ma credeti bine, daca nu, nu) care era de la un producator de asa ceva, bevel-ul are 99% eficienta, hipoidul la vreo 90, iar melcatul in functie de executie intre 50 si 80%. productia e mai scumpa si se pare ca si rezistenta in timp. asta e data de faptul ca la angrenajul hipoid fortele de frecare sunt mult mai mari, pe cand la bevel gear sunt doar de alunecare.

parerea mea proprie si personala este ca angrenajul asta despre care vorbim, este mult mai rezistent fata de ce poate mobra, problemele apar cand se neglijeaza rulmentii, iar rotile nu mai calca cum trebuie. iar aici cred ca e irelevant cum o cheama pe mobra ca rulmentii sunt fabricati cam de aceeasi oameni.

si de fapt asta e cam ca la orice problema tehnica, intr-un angrenaj cu multe piese in miscare (si la viteze mari) - o neglijezi, dai in altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta este meritul celor de la Yamaha. Au pastrat avantajul angrenarii simultane a trei dinti, micsorand totodata, pierderile prin frecare la un nivel similar cu al angrenajelor conice obisnuite. Cardanul nu se incalzeste( probat si de mine100 km 145-165 cu max de 195), iar comportamentul lui este de lant. Atat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au pastrat avantajul angrenarii simultane a trei dinti, micsorand totodata, pierderile prin frecare la un nivel similar cu al angrenajelor conice obisnuite.

:crack:

vrei tu sa fie yamaha mai tare ca orice.

daca yamaha face roti patrate si toate studiile zic ca rotile rotunde sunt mai bune, o sa zici ca yamaha le-a facut pe alea patrate mai bune. (doar yamaha)

te rog argumenteaza-ti un pic afirmatia. nu doar ca asa a zis ala de la yamaha ca sa ti-o vanda.

si am si o curiozitate personala: ori angreneaza 3 dinti....deci totul e mai fest acolo, ori se comporta ca un lant (elasticitate). te rog explica. sau poate ai vrut sa zici altceva si am inteles eu gresit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand spun lant,ma refer la faptul ca puterea in cardan, este transmisa constant fara intreruperile date de trecerea de la un dinte la urmatorul, si se simte la demaraj si viteze mici in off, unde se pierde aderenta si se infunda in teren moale. De altfel sunt singurele reprosuri care se pot face unui cardan clasic vs lant. Randamentul transmisiei se poate verifica extrem de usor " pipaind cardanu" . Orice pierdere, daca ar exista,se transforma in caldura si asta se poate constata usor. Totodata durata de viata a grupului este mult mai mare.

 

"Elasticitate" este inbunatatita si de pomenitul cuplaj elastic intre cardan si roata, inexistent parca la BMW, iar la modelul revizuit 2014 au mai bagar ceva "elastic" in motor dupa ambreiaj, inca nu m-am lamurit ce si mai ales de ce?

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca se numeste ambreiaj antihopping ceea ce ai vazut.

cum arata la yamaha cuplajul elastic? ca bucsa de la masina? (de la cardan)

Inca nu mi-e clar, nu am gasit sectiuni cu detaliu respectiv in motor. La XT cuplajul elastic e ultra banal cum avea si Jawa acum 30-40 ani. Triunghiuri de cauciuc, perechi, prinse intre lamele pe iesirea din cardan si butucul rotii.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de inca alte cateva pagini de off-topic, ce credeti ca mai rezolvati cu discutia asta despre roti dintate?

Chiar credeti ca exista macar un om care va renunta sa-si ia GS LC si isi va lua XT doar ca are nu stiu ce rahat angrenaj/cardan??

 

Ati vazut ca atunci cand se cauta informatie utila si on-topic este foarte greu de gasit, tocmai din cauza acestui fel de discutii off-topic interminabile si a caror utilitate tinde lejer spre zero. Se discutau deja delatiile pe topicul lant vs. cardan...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nici tu nu are rost sa facem reclama unei marci sau alteia. Nu noi vindem, nu noi castigam, dar sa facem comparatie intre diverse solutii tehnice alese de o firma sau alta, cred ca este util. In spiritul celor discutate si cu scuzele de rigoare, un scurt filmulet cu motorul XT. Mai catre sfarsit se vede si cuplajul elastic. Nimeni nu opreste pe cineva sa vina cu noutati sau informatii legate de GS-LC dar in lipsa lor ne descurcam cu ce avem.

Daca un moderator considera excesiva postarea rog sa fie stearsa.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frumos filmuletul, multumesc.

doar ca inteleg din el ca angrenajul vietii de care discutam mai devreme nu are nici un merit im mersul lin, ci acele minunate piese de cauciuc, care de altfel le cam au majoritatea mobrelor pe lant. (sau toate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan_harea ,,,,,,,,,,,,,, 195 k / H ,,,,,,,,, VINE SFARSITUL LUMII 2014 .......................

 

* VAND / DONEZ BMW R 1200 GSA [ 2012 ] > FARA PRET PRIMUL VENIT PRIMUL SERVIT ..............

Editat de vik55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vik - nu te incurc, dar daca are plinul facut si RCA ti l duc eu la remat. mai am un client, capone, dar inca nu si l a spalat si mi e jena sa merg cu el asa.

 

si harea sa stii ca merge cu viteza, parol, am fost martor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar credeti ca exista macar un om care va renunta sa-si ia GS si isi va lua XT doar ca are nu stiu ce rahat angrenaj/cardan??

Pt GS stii si tu, cel putin doi, Saracie si Raul, Pt LC sunt inca putini pretendenti. Chiar si tu ai luat o pauza de 2-3 ani.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci toti care au GS trebuie sa le vanda si sa cumpata XT 1200 si /sau sa u mai cumpara GS LC.Dar ce fac cei care nu au GS numai un amarat de R sau RT? Domnul Harea?

 

Pt mine si acuma este o enigma cum BMW -ul mai exista pe piata( dupa povestirile unora ca cat de naspa e) .Recunosc ca eu am BMW si masina si motocicleta dar nu ma gandesc sa schimb probabil din cauza marketingului.

Pt GS stii si tu, cel putin doi, Saracie si Raul, Pt LC sunt pretendenti. Chiar si tu ai luat o pauza de 2-3 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi realizati, ce disperat si in lipsa de argumente [fata de tine in primul rand, care sa-ti justifice achizitia unei mobre cel mult mediocre] trebuie sa fi ca sa gasesti ca USP niste diferente de angrenaje. WTF bine ca nu lauda Xt1200 ca are suruburile facute pe strung si nu prin pieptane si asta evident s-ar simti in primul rand in off dar si pe sosea.

Daca a fost asa de tare XT-ul unde sunt vanzarile ? Si asa sunt multi care sustin ca versiunea 2 de la XT a fost o decizie cel putin pripita si ca poate trebuiau sa o schimbe radical si nu sa o cosmetizeze asta ca sa aiba o sansa sa-si creasca procentul de vanzari in zona de 1200 cmc unde competitia este din ce in ce mai acerba iar Yamaha e departe.

 

Si ca sa nu fiu acuzat de fanatism BMW pot sa spun ca in opinia mea la clasa peste 1000 cmc clasamentul ar fi urmatorul :

 

1 KTM 1190 Adventure R

2 KTM 1190 Adventure

3 BMW 1200 GS/A

4 /5 Triumph/ Yamaha [nu sunt foarte hotarat]

 

10 Honda am mai lasat loc pt cei care vor veni din urma intrucat e greu sa depasesti recordul de greutate al celor de la Honda.

 

Referitor la "cuplajul elastic" mare inginerie mare, il au toate mobrele pe lant pe care le stiu eu mai putin cele de cross/ enduro, unde se doreste "zvac" si paradoxal nu se supara nimeni pt el si nici nu ingroapa roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...