Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

mie nu mi se pare deloc relevant testul asta. o motocicleta nu o cumperi ca sa plimbi numai in alpi cu ea.

 

Mai important este ca multor zeci de mii de cititori li se pare relevant :D iar pt. Motorrad si revistele din celelalte tari acest test este cel mai important.

Nu uita ca pt. zona vorbitoare de limba germana (D, A, CH) unde revista Motorrad este clar cea mai cautata/citita, Alpii sunt foarte la indemana si cu siguranta cele mai cautate rute pt. moto. Vino si tu odata si ai sa te convingi. Practic, nu exista revista moto (care are si rubrici touring) sa nu prezinte ceva despre Alpi.

Atunci nu este logic ca si motocicletele sa fie testate dupa aceste criterii?

De exemplu, 75% din Austria inseamna Alpi; la Elvetia nu stiu procentul dar tot Alpii reprezinta o mare parte; Alpi sunt si in Bavaria... si oricum pseisajele, pasurile, drumurile... sunt de vis. Cred ca orice motociclist prefera sa se dea pe drumuri de munte decat prin vreo campie spelba... indiferent ca este vorba de Alpi, Carpati sau Pirinei.

Si cu siguranta cea mai mare parte dintre nemti&co viseaza la Alpi...

 

Normal, pt. alte categorii gen enduro serios, vitezane etc. exista alte gusturi si alte reviste, alte testari.

Mesaj completat

imi aduc aminte de testul cu K1300gt. au schimbate 2 doua ori in 7000km comenzile de pe ghidon si apoi la 25000km oala de la ambreiaj s-a facut tandari.

 

Da... si asta nu a fost tot; doar ca am impresia ca nu a mai aparut U.M atunci... au mai fost probleme majore la motor, daca nu ma insel cuzinetii, cert este ca BMW le-a schimbat motorul (ca si piesa).

Insa, lasand la o parte problemele electrice cu care s-au mai confruntat si alti posesori (evident, rezolvate fara discutii la garantie), cei de la Motorrad au recunoscut ca nu au mai auzit cazuri similare si au si recunoscut ca la ei testarea inseamna un tratament ceva mai "special", cam fara mila, ceea ce un utilizator normal nu prea face.

Mesaj completat

Si totul spre deliciul adolescentilor, ce se incanta la poze si iau totul nemestecat, chiar daca au trecut nitel de 30 anii. :blbl:

 

Danke schĂśn! :baldy:

 

Lasand la o parte ca esti EXTREM de pornit impotriva BMW-ului, din cate imi aduc aminte strict din motive de fiabilitate, frumos era sa nu refuzi multiplele ocazii pe care le-ai avut sa incaleci unul; erai si mai credibil.

 

Cand a castigat de 2 ori V-Strom a fost pur corect si cand castiga BMW e doar marketing & co?

La urma urmei, lasand cifrele de vanzari la o parte, care in ciuda pretului mai mare al BMW-urilor spun totul (ca na, la Logan se vinde bine ca-i ieftin, nu e insa cazul la BMW, nu?), ai avut si tu ocazia sa te dai prin Alpi, nu? ;)

Ai vazut ca cca jumtate sunt BMW (poate mai mult?), jumatate... restul la un loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai important este ca multor zeci de mii de cititori li se pare relevant :baldy: iar pt. Motorrad si revistele din celelalte tari acest test este cel mai important.

Nu uita ca pt. zona vorbitoare de limba germana (D, A, CH) unde revista Motorrad este clar cea mai cautata/citita, Alpii sunt foarte la indemana si cu siguranta cele mai cautate rute pt. moto. Vino si tu odata si ai sa te convingi. Practic, nu exista revista moto (care are si rubrici touring) sa nu prezinte ceva despre Alpi.

Atunci nu este logic ca si motocicletele sa fie testate dupa aceste criterii?

De exemplu, 75% din Austria inseamna Alpi; la Elvetia nu stiu procentul dar tot Alpii reprezinta o mare parte; Alpi sunt si in Bavaria... si oricum pseisajele, pasurile, drumurile... sunt de vis. Cred ca orice motociclist prefera sa se dea pe drumuri de munte decat prin vreo campie spelba... indiferent ca este vorba de Alpi, Carpati sau Pirinei.

Si cu siguranta cea mai mare parte dintre nemti&co viseaza la Alpi...

 

mda, ai si tu dreptate. oricum mobra ti-o cumperi si in functie de bani si in functie de cum arata.as da o tura prin alpi dar nu am asemenea buget de alocat, mai ales ca pusul cortului nu e permis. in viitor o sa ajung si acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW-ul s-a prins ca testul asta aiurea in Alpi are priza la public si a cumparat pachetul majoritar de la organizatori. Rezultatele sunt publicate in revistele moto din EU unde de asemenea au procente substantiale din capital sau participa cu reclama la subventionarea lor. Nu ma mira rezultatul. Si totul spre deliciul adolescentilor, ce se incanta la poze si iau totul nemestecat, chiar daca au trecut nitel de 30 anii. :baldy:

 

am auzit ca yamaha o sa cumpere toate revistele de profil din romania

 

iar noul 1200 de la ya.....ma....ha........ va castiga TRANSGROSPASAN TEST 2011

 

unde va ramane cu toate plasticele si suruburile nesarite dupa ce intra in gropile din romania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca a castigat GS-ul, bineinteles pe merit, nu o sa-ti repare tie cutia de viteze. Si nici altora :D

Mesaj completat

Danke schĂśn! :baldy:

Lasand la o parte ca esti EXTREM de pornit impotriva BMW-ului, din cate imi aduc aminte strict din motive de fiabilitate, frumos era sa nu refuzi multiplele ocazii pe care le-ai avut sa incaleci unul; erai si mai credibil.

Cand a castigat de 2 ori V-Strom a fost pur corect si cand castiga BMW e doar marketing & co?

La urma urmei, lasand cifrele de vanzari la o parte, care in ciuda pretului mai mare al BMW-urilor spun totul (ca na, la Logan se vinde bine ca-i ieftin, nu e insa cazul la BMW, nu?), ai avut si tu ocazia sa te dai prin Alpi, nu? ;)

Ai vazut ca cca jumtate sunt BMW (poate mai mult?), jumatate... restul la un loc.

Nu sunt impotriva BMW, mai degraba sunt impotriva fanilor extremi BMW, printre care te numeri si tu, care v-ati facut un cult din brandul respectiv si care nu vreti sa judecati drept. Bineinteles BMW nu face cele mai proaste motoare ci unele dintre cele mai bune, dar ca tot ce este facut de oameni sunt pline de defecte ( proiectare, executie proprie sau furnizori). Cand iei cea mai scumpa motocicleta, din segmentul ei, de pe piata, te astepti sa fie si cea mai buna. De fapt cumperi un motor inca insuficient testat, multa reclama si marcheting. In zona Alpilor unde traiesti tu exista clar o selectie favorabila a pieselor din care sunt asamblate BMW-urile si cel mai important sunt puzderie de serviceuri specializate numai in BMW care trag cu dintii de mentinerea renumelui firmei pt simplu motiv ca daca cade BMW cad si ei. De asta chiar daca apar defecte ele sunt reparate rapid si fara nervi in garantie sau dupa si clientul dupa scurt timp uita ca a avut probleme, impresia generala ramanad pozitiva. Cumparand un BMW din Romania vei primi la mai multi bani un motor mai slab, pe ici pe colo si un service de cacao.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt impotriva BMW, mai degraba sunt impotriva fanilor extremi BMW, printre care te numeri si tu, care v-ati facut un cult din brandul respectiv si care nu vreti sa judecati drept. Bineinteles BMW nu face cele mai proaste motoare ci unele dintre cele mai bune, dar ca tot ce este facut de oameni sunt pline de defecte ( proiectare, executie proprie sau furnizori). Cand iei cea mai scumpa motocicleta, din segmentul ei, de pe piata, te astepti sa fie si cea mai buna. De fapt cumperi un motor inca insuficient testat, multa reclama si marcheting. In zona Alpilor unde traiesti tu exista clar o selectie favorabila a pieselor din care sunt asamblate BMW-urile si cel mai important sunt puzderie de serviceuri specializate numai in BMW care trag cu dintii de mentinerea renumelui firmei pt simplu motiv ca daca cade BMW cad si ei. De asta chiar daca apar defecte ele sunt reparate rapid si fara nervi in garantie sau dupa si clientul dupa scurt timp uita ca a avut probleme, impresia generala ramanad pozitiva. Cumparand un BMW din Romania vei primi la mai multi bani un motor mai slab, pe ici pe colo si un service de cacao.

...inclin sa-ti dau dreptate!...nu este motocicleta perfecta!...nu mai este ceea ce era cindva!...nu-mi place deloc unde s-a ajuns cu imaginea actuala a firmei bazata in exclusivitate pe modelele vechi si rezistente!...astea noi desi au tehnica de ultima ora in ele nu mai au nici un sfert din fiabilitatea si reliabilitatea modelelor cu doar o generatie sau doua in urma, nu mai mult!...as prefera un r 100 gs PD in locul a 3 gs-uri noi!...ala e altceva, ala e istorie, ala sta la baza a tot ceea ce se vede vopsit frumos in ziua de azi!..

..eu respect marca bmw pt ceea ce au facut acum citiva ani, nu pt ceea ce fac acuma!...daca va uitati la mine in profil veti vedea ca am 2 bmw-uri, ambele modele vechi dar nu foarte vechi, destul de vechi cit sa fiu multumit de ele si sa le pot face doar eu in exclusivitate service-urile si toata mentenanta!....la astea noi nu cred ca as gasi nici bujiile atit sunt de sofisticate...

..dar, mai bine mai vorbim peste 20 de ani...sa vedem care mai sunt modelele de top la vremea aia!..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...inclin sa-ti dau dreptate!...nu este motocicleta perfecta!...nu mai este ceea ce era cindva!...nu-mi place deloc unde s-a ajuns cu imaginea actuala a firmei bazata in exclusivitate pe modelele vechi si rezistente!...astea noi desi au tehnica de ultima ora in ele nu mai au nici un sfert din fiabilitatea si reliabilitatea modelelor cu doar o generatie sau doua in urma, nu mai mult!...as prefera un r 100 gs PD in locul a 3 gs-uri noi!...ala e altceva, ala e istorie, ala sta la baza a tot ceea ce se vede vopsit frumos in ziua de azi!..

..eu respect marca bmw pt ceea ce au facut acum citiva ani, nu pt ceea ce fac acuma!...daca va uitati la mine in profil veti vedea ca am 2 bmw-uri, ambele modele vechi dar nu foarte vechi, destul de vechi cit sa fiu multumit de ele si sa le pot face doar eu in exclusivitate service-urile si toata mentenanta!....la astea noi nu cred ca as gasi nici bujiile atit sunt de sofisticate...

..dar, mai bine mai vorbim peste 20 de ani...sa vedem care mai sunt modelele de top la vremea aia!..

Problema asta o regasesti la mai toate motocicletele actuale mai de top. Toate au electronica la greu,tehnologie de ultima ora.Astea sunt vremurile in care traim,nu ne mai bagam nasu ca ne prindem urechile! In schimb avem de toate "ABS,TCS,ESA,etc".Ne place cand poti frana cu incredere fara sa cazi cand accelerezi puternic si numai fuge roata spate,sa poti schimba puterea motorului si setarea suspensiilor dintr-un buton! Cu cat mai multe sisteme de astea cu atat mai mare posibilitatea de a se strica! Cu fiabilitatea nu se mai lauda nimeni,toti se lauda cu nu stiu ce descoperiri si inventii! Cu astea ne fac sa le cumparam!

Mesaj completat

Ptr cei interesati niste poze cu noul boxer DOHC.http://picasaweb.google.ro/lh/photo/xJ-9M8xKw3uIfoaJT4dIeDh4eGzcmwgu_ASSXlE0yGs?feat=directlink

Mesaj completat

http://picasaweb.google.ro/lh/photo/xJ-9M8...feat=directlink

Mesaj completat

http://picasaweb.google.ro/lh/photo/cdysZg...feat=directlink

Editat de ovideo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..dar, mai bine mai vorbim peste 20 de ani...sa vedem care mai sunt modelele de top la vremea aia!..

R1100GS 1994–1999 39,842 buc.

R1200GS since 2004 84,373 buc up to 27 July 2007!!! De atunci au mai trecut inca 3 ani!!!

 

R1200GS este deja un model de top,peste R11XXGS. Asta e,life goes on.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

r ....... gs si gsa de la inceputul modelului si pana acum are 500000 unitati iesite pe poarta fabricii

 

https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/...item=node__2274

Da,pai sunt toate GS/GSA din 1980 si pana azi. Iar grosul (adica jumate) sunt R1200GS/GSA. Deci cel mai de succes GS (dpdv al vanzarilor cel putin).Meserie,aici nu incape indoiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca tin minte ca a zis cineva ca noul boxer va fi cu racire pe apa. Era la misto sau e adevarat?

 

Salut, Angi !

 

Water cooled boxer for 2012 BMW 1200 GS?

23 April, 2010 - 14:14 — lopo According to the UK motorcycle newspaper, Motorcycle News, BMW is in the early stages of preparing an all-new, super-efficient, Euro4 compliant water-cooled replacement for its traditional Boxer motor. This represents a significant break from the iconic boxer motor which has been around in one form or another for almost 90 years.

 

Air-cooling has always been a problem for engineers when trying to lower exhaust emissions and to improve fuel economy because efficiency is lost as the engine moves beyond optimal operating temperatures as it heats up and drops below optimal operating temperatures as it cools off or during cold weather. Engine temperature is far easier to control when engineers are able to regulate temperature as is the case with a liquid-cooled engine. The liquid also forms a insulation jacket in colder temperatures allowing the engine to reach optimal temperatures more easily.

 

The new engine is needed because of tough Euro4 emissions which come in to force from 2012, and the current air-cooled engine doesn’t meet the new standards. If BMW can control their engine’s running temperature and keep it within the optimal operating range, the engine can burn the fuel and air mix more cleanly and efficiently thereby meeting the new emissions requirements.

 

Despite the change of tradition, new engines bode well for the future of the GS range and for the Joy" that the rider will experience as a result. Let's hope the rumours are true.

 

Ba, mai mult:

 

The Kompressor basically increases the displacement of the engine, so you get a very torquey, powerful motor. But on the Boxer engine, the limits of air-cooling (even with secondary oil cooling) would be an issue, and high valve temperatures, too. The Kompressor can add only a limited amount of additional performance to the current Boxer engine, which is already operating close to its limits. It might make sense on a water-cooled version in the future, but this is not something we are currently working on.

 

La multi kilometri frumosi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate nu era la misto, putea fi doar o informatie eronata. in orice caz nu-i adevarat.

 

De unde dai tu verdictul asta?? :baldy:

Eu am scris inca de acum un an (spt.2009) aici pe forum despre motorul boxer racit cu lichid care era de atunci in teste. Am mai spus atunci si de aparitia lui LT cu 6 cilindri ceea ce deja urmeaza sa apara curand.

Mesaj completat

nu mai este ceea ce era cindva!...nu-mi place deloc unde s-a ajuns cu imaginea actuala a firmei bazata in exclusivitate pe modelele vechi si rezistente!...astea noi desi au tehnica de ultima ora in ele nu mai au nici un sfert din fiabilitatea si reliabilitatea modelelor cu doar o generatie sau doua in urma, nu mai mult!...as prefera un r 100 gs PD in locul a 3 gs-uri noi!...ala e altceva, ala e istorie, ala sta la baza a tot ceea ce se vede vopsit frumos in ziua de azi!..

..eu respect marca bmw pt ceea ce au facut acum citiva ani, nu pt ceea ce fac acuma!...daca va uitati la mine in profil veti vedea ca am 2 bmw-uri, ambele modele vechi dar nu foarte vechi, destul de vechi cit sa fiu multumit de ele si sa le pot face doar eu in exclusivitate service-urile si toata mentenanta!....la astea noi nu cred ca as gasi nici bujiile atit sunt de sofisticate...

 

In primul rand, imaginea actuala a firmei nu se bazeaza deloc IN EXCLUSIVITATE pe modelele vechi si rezistente; imaginea actuala a firmei sa bazeaza foarte mult pe performanta, tehnica si inovatie.

Perfiormanta: vezi de exemplu G450X sau S100RR.

Tehnica si inovatie, cateva exemple "din zbor": cand altii abia se scarpinau in nas, BMW deja inventa ABS-ul pt. moto; au trecut de atunci peste 20ani si multi inca nu sunt in stare macar optional sa ofere la multe modele. De telever nu mai zic... sau de cati ani toate modelele BMW au injectie, renuntand la anticul carburator; nu mai intreb cate modele ofera ASC, RDC sau multapreciatul ESA. Si povestea cu siguranta o sa continue si asta va fi poate atuul principal al lui BMW, alaturi de multe alte calitati, imagine de marca premium si intr-adevar, istorie.

 

In al doilea rand... sunt de acord ca seria 1100/50 au fost fiabile dar gata, s-au schimbat vremurile, lumea e mai mult orientata catre consum, catre nou, performanta... Cand cumperi o motocicleta nu toata lumea se uita DOAR la bani si nu trebuie sa fie singurul criteriu pt. toata lumea. Voi nostalgicii care ati ramas "blocati" la 1100/1150 si mereu le pomeniti ca pe niste minuni dumnezeiesti si care mereu le vedeti mai proaste pe cele noi, faceti asta de multe ori din subiectivism pt. ca momentan aia aveti si momentan poate nu va permiteti un 1200. Atentie, si eu sunt inca posesor de 1100 si inca nu imi permit 1200 deci nu o luati ca un atac personal dar asta este realitatea.

 

Este diferita notiunea de "motocicleta buna" de la om la om; pt voi "buna" inseamna ca e ieftin de intretinut, ca se strica f rar, ca pui ulei ieftin, ca o repari singur si nu platesti un service. Deci aproape totul se rezuma la bani.

Motocicleta este clar un moft, un hobby, si nu neaparat ieftin... deci daca vrei, si mai ieftin iesi renuntand de tot la ea.

 

Pt. din ce in ce mai multi insa printre care m-as adauga si eu, mai ales daca tot este un moft, BUNA inseamna mai performanta, mai dotata, mai sigura, mai placuta de condus, frane mai eficiente, pur si simplu design mai nou/fresh etc etc. Iar 1200 indeplineste clar aceste criterii mult mai bine decat 1100. Da, mi-ar placea de exemplu sa am ESA si sa apas doar un buton sa-mi setez suspensia ca dau de un drum mai prost pt doar cativa km sau ca iau pasagera o tura in oras dar maine plec la drum poate singur.

Si eu am renuntat la un moment dat cu greu la Golful meu II caruia nu aveam ce sa-i reprosez, care cerea ff putina intretinere. Dar vremurile s-au schimbat, am vrut si eu mai mult confort, o masina mai silentioasa, mai sigura, cu AC, geamuri elecrice, ABS, ESP... etc etc si am trecut la Golf IV. Da, m-a costat mai mult, intretinerea era mai scumpa dar si rezultatul cu totul altul. Pt. mine a fost o masina mult mai buna; si da, si alta "imagine".

Nu putem fi anacronici si sa sustinem acest lucru la infinit, trebuie sa mai si evoluam. Da, fiabilitatea nu mai este aceeasi, service-ul nu se mai face (usor) la coltul blocului... dar asta este tendinta actuala. Si mai e ceva: nu am auzit 1100 care sa nu se fi stricat niciodata si posesor de 1200 care sa stea permanent sa o repare. Nu este diferenta atat de mare ca fiabilitate; diferenta este doar ca tu nu o mai poti repara singur si implicit foarte ieftin. Asta e altceva dar nu inseamna ca este motocicleta mai proasta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa ca si la 1200 daca chiar vrei se poate face intretinerea normala chiar in curte (ulei,filtre.bujii.baterie samd). Mai ales la boxer. La 4L sunt sigur ca e mai greu insa nu am de gand sa merg la dealer pentru un schimb de ulei,filtru,o aerisire de frane samd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlade, din pacate, punctul tau de vedere nu mai coincide de mult cu punctul nostru de vedere. Pt noi cei care am ramas acasa, si nu mai putem sa ne reparam singuri motoarele, nici in spatele blocului, din lipsa de scule, testere, cunostinte tehnice, experienta, dar nici la service, din simplul motiv ca cel putin pt BMW, el nu exista. Evident ca la AB se poate schimba uleiul, placutele si filtrele si daca ai noroc sa-ti stranga toate suruburile la loc, este OK, dar daca apare ceva mai greu de atat, dupa ce incerca sa te convinga 1 luna, 2,3, ca BMW este BMW si nu are cum sa se strice, sa zdrangane, sa scartie, sa se descentreze, sa etc., iesi din garantie si problema s-a rezolvat pt ei. Tu ca proprietar ramai cu gaina moarta la tine in curte si incerci rezolvarea pe la Budapeste, Seghed, sau Viena. Si asta pt cea mai scumpa motocicleta de pe piata.Si dupa cat esti de inversunat banuiesc ca ti-a platit BMW si luna astadrepturile salariale, sau daca nu vezi ca mai exista si alte marci moto care fac motoare cel putin la fel de bune ca BMW, dar mai ieftine si mai fiabile. Si mai da-l dracului de paralevar/telelevar ca daca era atat de minunat il montau si pe HP2. :baldy:

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai paraleverul chiar este pe HP2 :baldy: Teleleverul ar fi prea greu pentru mobra asta. Si oricum,nu cred ca ti-ar placea lipsa cursei pe furca fata cand aterizezi intr-o vagauna ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde dai tu verdictul asta?? :baldy:

Eu am scris inca de acum un an (spt.2009) aici pe forum despre motorul boxer racit cu lichid care era de atunci in teste. Am mai spus atunci si de aparitia lui LT cu 6 cilindri ceea ce deja urmeaza sa apara curand.

 

[...]

 

Vlad, ma cam deranjaza tonul tau. si nu-i prima data. dat fiind ca (precum recunosti) n-ai inteles exact ce-am vrut sa spun, iti recomand mai multa moderatie.

 

in cealalta ordine de idei (cu riscul de a ma insela) concluzia am tras-o astfel: @ovideo a postat despre noul motor boxer DOHC. @angi a intrebat despre racirea pe lichid si-n acel context am dedus ca se refera la acel motor. si era vorba de-un amarat de raspuns, necum de un verdict. e suficient de clar?

 

in ultima ordine de idei, vrem - nu vrem, indiferent de ce ai scris tu cu un an in urma, boxer-ul 2010 este deocamdata NOUL motor si e racit pe aer/ulei. astea-s faptele. in rest vorbim de zvonuri/barfe/vise/teste/abureli care pana ca sa devina "noile motoare" trebuie sa fie montate pe niste motociclete care sa ajunga in magazine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta explicatie pentru faptul ca alti producatori nu includ tele/para lever pe motoarele lor ar fi licenta.

 

Fiecare companie mare producatoare tine cu dintii de niste inventii. De aceea nu ai sa vezi tele/para lever pe kawasaki de ex.

 

Ce imi lipseste la BMW ar fi un buton sa schimb hartile de aprindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai paraleverul chiar este pe HP2 ;) Teleleverul ar fi prea greu pentru mobra asta. Si oricum,nu cred ca ti-ar placea lipsa cursei pe furca fata cand aterizezi intr-o vagauna :D

Le-am pus pe amandoua pt ca nu am stiut niciudata care-i pe fata si care-i pe spate :baldy: Oricum imi cer scuze proprietarilor de BMW, dar eu nu vad atata progres in motorul asta (boxer) Este proiectata cam olteneste si fortata plecand de la o premisa depasita. Dpmdv cardanul pe o parte nu foloseste nimanui, dar complica mult constructia si scade fiabilitatea, iar minunata suspensie para/tele, la fel, fara nici un beneficiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, ma cam deranjaza tonul tau. si nu-i prima data. dat fiind ca (precum recunosti) n-ai inteles exact ce-am vrut sa spun, iti recomand mai multa moderatie.

 

in cealalta ordine de idei (cu riscul de a ma insela) concluzia am tras-o astfel: @ovideo a postat despre noul motor boxer DOHC. @angi a intrebat despre racirea pe lichid si-n acel context am dedus ca se refera la acel motor. si era vorba de-un amarat de raspuns, necum de un verdict. e suficient de clar?

 

in ultima ordine de idei, vrem - nu vrem, indiferent de ce ai scris tu cu un an in urma, boxer-ul 2010 este deocamdata NOUL motor si e racit pe aer/ulei. astea-s faptele. in rest vorbim de zvonuri/barfe/vise/teste/abureli care pana ca sa devina "noile motoare" trebuie sa fie montate pe niste motociclete care sa ajunga in magazine.

 

Nu am nimic (rau) cu tine si nici nu inteleg de ce crezi ca am vrut sa fiu rautacios, am fost doar mirat ceea ce e cu totul altceva. Daca consideri ca am fost si alta data, as aprecia un PM sa-mi spui cand si cu ce... ca si acum, poate fi o neintelegere ca sper ca nu e vorba de "hipersensibilitate".

La acea intrebare nu m-as fi grabit sa raspund dar ti-am raspuns tie pt. ca m-a surprins siguranta raspunsului tau iar cititind intrebarea, am avut 2 motive sa vorbesc despre viitor: verbul din intrebare este la timpul viitor si nu la prezent iar al doilea, mi-e greu sa cred ca intre cei care cat de cat au habar de BMW intreba cineva daca actualul boxer, prezent pe piata de atatea luni, este racit cu lichid, ca ar fi cam........

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am pus pe amandoua pt ca nu am stiut niciudata care-i pe fata si care-i pe spate :baldy: Oricum imi cer scuze proprietarilor de BMW, dar eu nu vad atata progres in motorul asta (boxer) Este proiectata cam olteneste si fortata plecand de la o premisa depasita. Dpmdv cardanul pe o parte nu foloseste nimanui, dar complica mult constructia si scade fiabilitatea, iar minunata suspensie para/tele, la fel, fara nici un beneficiu.

Chestia cu progresul este relativa.Progres fata de ce? Fata de un 4L? In which respect? Durabilitate? Mentenanta? Un motor boxer invarte zeci de mii de cercuri in jurul oricarui 4L la capitolele astea doua. Fiabilitate? Un 4L este mai fiabil,no question insa din cauza ca e racit pe aer/ulei boxerul trebuie! sa lucreze cu tolerante mult mai mari. Nu sunt un fan al boxerului racit cu aer insa respect motorul asta ce sta bine mersi pe piata de vreo 80 de ani.Inseamna ca ceva bun tot a facut.

Cardanul pe o parte are avantaje altfel nu s-ar fi apucat si nestiutorii aia de la Guzzi sa-l puna pe toate mobrele lor.La fel ca GTR1400,VFR1200 La o mobra adventure e chiar dorit la scoaterea rotii spate rapid,fara greturi,4 suruburi si 1 minut mestereala.Daca faci treaba asta in garaj cu o cheie hidraulica iti ia exect 10 secunde sa dai roata jos. Acelasi sistem a fost folosit si la mobra aia diesel (cu motor de Smart),parca Trax ii zice.

Teleleverul (combo cu paralever) este o "inventie" desteapta fata de furca normala care are doua mari neajunsuri : lungimea si faptul ca nu au niciun fel de braces. O mobra cu furca normala are geometrie fixa,which is really cool. Asta pana franezi si furca se comprima (d'oh!). Si ce daca, intreaba lumea? Pai e un smen aici, partea din fata a mobrei schimba geometria iar spatele nu.Bun, si? Daca te-ai dat pe BMW cu telelever + paralever si pe mobra cu furca normala sesizezi imediat transferul de greutate din spate spre fata la cea normala iar la BMW absolut nimic in afara de faptul ca mobra franeaza (mult) mai repede. Daca te uiti la ansamblul asta nu ai cum sa nu observi ce capodopera inginereasca este suspensia asta. Bun,si aici vin carcotasii sa dea cu bata-n balta (mucii in fasole etc) : daca e asa de smecher sistemul,de ce nu-l foloseste si Yamaha,Honda,Suzuki samd? Pentru ca e patentat! Si pentru ca doar ei au voie! D-aia.NatĂźrlich,ar zice neamtul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...