puffy2zero10 Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 eu am modelul 99' si pana acum nu mi-a pornit ventilatorul dar nici nu am sarit de 100 grade...din cate stiam trebuia sa porneasca pe la 95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 stie cineva cum as putea sa fac termocupla sa porneasca la 95 de grade si nu la 105 ?:| Eu am avut un intrerupator cu un rezistor parca la senzorul acela de temperatura si cand actionam butonul imi pornea ventilatorul.Pe bord imi indica 129 de grade. Era f ok asa dar cand am fost la mecanic(Geo) mi-a spus ca nu ii face bine motorului(ecu-ul ajusteaza datele si in functie de informatia eronata pe care o transmite senzorul de temp. Cel mai bine este din soft daca ai putea, insa pentru r1 2003 ...greu. Daca gasesti o solutie sa ma anunti si pe mine te rog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Eu am avut un intrerupator cu un rezistor parca la senzorul acela de temperatura si cand actionam butonul imi pornea ventilatorul.Pe bord imi indica 129 de grade. Era f ok asa dar cand am fost la mecanic(Geo) mi-a spus ca nu ii face bine motorului(ecu-ul ajusteaza datele si in functie de informatia eronata pe care o transmite senzorul de temp. Cel mai bine este din soft daca ai putea, insa pentru r1 2003 ...greu. Daca gasesti o solutie sa ma anunti si pe mine te rog. Tot TNG il rezolva, trimite-l acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 (editat) Daca aveti probleme cu temperatura motorului, mai puneti-i un radiator suplimentar, e 200euro dar va poate salva mai tirziu un propulsor uzat prematur. Sabin se plinge ca daca pornesc ventilatoarele la 91 gr pierde putere, corect, pe liniile drepte lungi temperatura nu depaseste 90grd.La 100grd uleiul se face apa. Cei care abuzeaza in mod constant motorul ar trebui din start sa mareasca radiatorul. Pt 2003 nu exista soft de reducere a temp de start al ventilatorului, singura solutie ieftina e sa monteze un intrerupator electric in paralel cu termocupla (daca nu are termocupla, se face legatura intre masa si pinul de start al releului ventilatorului). Majoritatea pilotilor nu constientizeaza ca de la 75grd la 100grd se pierd in medie 4-5 cai. Pt putere maxima, temp lichidului de racire nu ar trebui sa depaseasca 75grd. Toti insa vrem cai mai multi, cu costuri exorbitante, racirea motorului fiind ultimul tuning la care ne gindim. Setarea unei temperaturi de functionare a motorului mare este facuta din motive de depoluare, nu are nici o legatura cu performantzele mecanice. Editat Mai 28, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Tot TNG il rezolva, trimite-l acolo. La el am fost...termocupla are...acolo a fost montat intrerupatorul. Dar in momentul in care ai intrerupator acolo acesta trimite o informatie eronata catre ECU si mai departe catre motor. De asta mi-a spus ca nu este o solutie buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 La el am fost...termocupla are...acolo a fost montat intrerupatorul. Dar in momentul in care ai intrerupator acolo acesta trimite o informatie eronata catre ECU si mai departe catre motor. De asta mi-a spus ca nu este o solutie buna Rezistorul cu intrerupator nu a fost montat pe termocupla! A fost montat pe sonda de temperatura din airbox, este un mic truc sa imbogateasca amestecul ,dar este si o mare pacaleala pentru ecu. Cel de la termocupla nu are nici o problema cu ecu,doar poti porni din intrerupator ventilatorul la ce temperatura vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ar88rol Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 deci in final putem monta un intrerupator sau nu ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 (editat) deci in final putem monta un intrerupator sau nu ?? Normal ca da. Senzorul da informatie la ECU, termocupla e doar un INTRERUPATOR electric comandat de o anumita valoare de temperatura, temperatura pe care o simte fiind in contact direct cu lichidul din radiator.. Editat Mai 28, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Rezistorul cu intrerupator nu a fost montat pe termocupla! A fost montat pe sonda de temperatura din airbox, este un mic truc sa imbogateasca amestecul ,dar este si o mare pacaleala pentru ecu. Cel de la termocupla nu are nici o problema cu ecu,doar poti porni din intrerupator ventilatorul la ce temperatura vrei tu. Chiar nu stiam pe ce e pus...scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Sabine ce rezultate ai tu in cursa vb la general ca la romani e egal cu zero ... Te-ai dat in cursa la B aia nu a fost ladys cup si rookies ? Ce mari piloti au plecat de la Casa cazacu sau de la pascota te rog sa imi zici si mie de ei ? Ca noi restul astia de suntem in debandada gen vai steaua noastra nu stim de ei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Eu rezultate proaste vis a vis de asteptare. Locul 2 la B cu cauciuc din 2005 ptr care am si fost descalificat. Mai bine ca am fost descalificat k altfel trebuia sa iau cupa de B si nu daia venisem. Apropo de ce venisem, scrie mai sus ca sunt la reevaluare si rescolarizare, reabilitare, resoftare, rerere... Major as vrea dar inca sunt pe bemol... Tu unde ai fost??? Esti ala de a contestat sau care? Clasa de fete a mers la B ca C nu mai era la Slovakiaring si nu le-am vazut decat la start... Tu unde erai??? Deci: Nu sunt interesat de clasamentul meu in 2012 ci doar vreau sa ajung la A. Asta e tot ce vreau vis a vis de acest sezon k si rezultat, iar k si satisfactie vreau sa imi revin eu fizic si psihic pe noile circuite si sa imi fac o moto pe care sa ma bazez in 2012. Nu stiu cine esti dar ai probleme odata ce intrebi-afirmi fara sa te prezinti. Cine esti tu ma? Eu rezultate proaste vis a vis de asteptare. Locul 2 la B cu cauciuc din 2005 ptr care am si fost descalificat. Mai bine ca am fost descalificat k altfel trebuia sa iau cupa de B si nu daia venisem. Apropo de ce venisem, scrie mai sus ca sunt la reevaluare si rescolarizare, reabilitare, resoftare, rerere... Major as vrea dar inca sunt pe bemol... Tu unde ai fost??? Esti ala de a contestat sau care? Clasa de fete a mers la B ca C nu mai era la Slovakiaring si nu le-am vazut decat la start... Tu unde erai??? Deci: Nu sunt interesat de clasamentul meu in 2012 ci doar vreau sa ajung la A. Asta e tot ce vreau vis a vis de acest sezon k si rezultat, iar k si satisfactie vreau sa imi revin eu fizic si psihic pe noile circuite si sa imi fac o moto pe care sa ma bazez in 2012. Nu stiu cine esti dar ai probleme odata ce intrebi-afirmi fara sa te prezinti. Cine esti tu ma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Sabine ce rezultate ai tu in cursa vb la general ca la romani e egal cu zero ... Te-ai dat in cursa la B aia nu a fost ladys cup si rookies ? Ce mari piloti au plecat de la Casa cazacu sau de la pascota te rog sa imi zici si mie de ei ? Ca noi restul astia de suntem in debandada gen vai steaua noastra nu stim de ei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Clasa de fete a mers la B ca C nu mai era la Slovakiaring si nu le-am vazut decat la start... Tu unde erai??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Invidia si prostia in locatii virtuale de acest gen, isi arata fatza adevarata cu usurintza la unii... Sunt multi care cred ca aberez dar se abtin si asteapta sau scotocesc k sa vada daca ce spun e adevarat si daca real sunt acela care face ce altii au desfacut si si-au prins urechile. E o tzara libera in care ai voie sa-ti exprimi parerea dar cel mai elegant ar fi intai sa te gandesti daca poti s-o demonstrezi si abaia dupaia s-o asterni pe butoane... Tinta mea principala pe acest forum este sa franez cat mai mult aberantii ce scriu ca stiu si aduc motoare in garajele-bordurile lor urmand k ulterior sa ajunga la mine cu mii de alte probleme decat cele reale. Reusesc in mare masura si nu ma deranjeaza restul. Spune mi ce prieteni (mechanici) ai k sa-ti spun ce fel de om esti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Spune mi ce prieteni (mechanici) ai k sa-ti spun ce fel de om esti... pt asta nota 10! felicitari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ar88rol Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 un electrician mi-a spus ca, daca vreau sa pun un intrerupator la termocupla mi-ar trebui si un releu ca sa mearga termocupla si pe direct si sa ii pot da drumu cand vreau e ok, voi ce ziceti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 un electrician mi-a spus ca, daca vreau sa pun un intrerupator la termocupla mi-ar trebui si un releu ca sa mearga termocupla si pe direct si sa ii pot da drumu cand vreau e ok, voi ce ziceti ? nu, daca stii cum sa legi intrerupatorul, nu ai de ce sa pui releu. il pornesti tu singur, dar pleaca si el cand e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 @ ar88rol : E treaba super simpla,si eu mi-am pus asa ceva pt mersul in oras vara (pt ca e nevoie clar,altfel stai cu apa numa la 98-105).Era si un link foarte util care arata pas cu pas cum se face treaba asta la un r1 rn12,userul mistery mi-a dat link-ul,dar eu bineinteles ca nu-l mai am .Da-i un pm si ti-l da dak il mai stie.are linku ala si poze si tot,e joaca de copii,nu-ti trebuie releu sau ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sokatu Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 direct la baterie cand apesi pe el porneste . daca il uiti deschis consuma bateria. Hai cu vara!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Nu,nu la baterie,pui un intrerupator pe alimentarea la ventilatoare si ii pui masa pe motor.Astfel el va mere numa cand ai cheia in contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 releul de alimentare al ventilatoarelor este comandat pe pozitia on - off de un pin al calculatorului. Acel pin se leaga la intrerupatorul aditional pt ventilatoare. Intrerupatorul are celalalt pin legat la masa(-).In pozitia on al intrerupatorului releul de comanda ventilatoarelor se va inchide pornind ventilatoarele. Releul ventilatoarelor e montat linga panoul lateral stinga unde sint si sigurantzele. Are 2fire groase si 2 fire mai subtiri. Firul de comanda e de culoarea verde-galben. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wtf? Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 un electrician mi-a spus ca, daca vreau sa pun un intrerupator la termocupla mi-ar trebui si un releu ca sa mearga termocupla si pe direct si sa ii pot da drumu cand vreau e ok, voi ce ziceti ? + ca exista posibilitatea ca daca ii pui intrerupatorul sa anuleze pornirea automata, si nu cred ca vrei sa ai grija asta cu pornitul termocuplei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 (editat) Mare ti-e gradina, Doamne. Aici e un telefon fara fir veritabil. Intrerupatorul electric pt pornirea ventilatoarelor sub forma unei termocuple ESTE MONTAT pe radiator. Se insurubeaza in radiator, capul termocuplei(intrerupator electric termostatat) ca sa faca contact in permanentza cu lichidul din radiator. Un ventilator consuma ceva amperaj si deaici recomandarea ca circuitul paralel pus peste termocupla sa contina si un releu electric. Intrerupatorul aditional montat pt pornirea manuala a ventilatorului va alimenta doar releul aditional, acesta consumind un curent electric de valoare mica, protejind intrerupatorul manual de curenti mari.Releul aditional montat alimentat prin intrerupatorul electric aditional ca alimenta ventilatorul. Normal ca daca intrerupatorul manual ramine inchis (pornit) tot timpul, ventilatorul va functiona non stop, daca intrerupatorul este oprit(deschis) ventilatorul va fi alimentat de termocupla doar atunci cind temperatura lichidului de racire depaseste 10X grade (104, 105, 106grd). Modelele de moto mai noi au un sistem de pornire a ventilatorului mai fiabil, nu se foloseste termocupla, care se poate strica. Se foloseste un senzor electronic montat pe instalatia de circulare a lichidului, variatia temperaturii lichidului duce la o variatie a tensiunii de iesire a senzorului de temp care este citita de catre ECU(calculator, computer). ECU este programat din soft sa comande pe unul dintre iesirile sale un releu electric care la rindul sau alimenteaza ventilatorul. Comanda releului de pornire a ventilatorului este de fapt punerea la 0 (masa)a pinului de comanda de pe ECU. Acel pin de la ECU pus la masa printr-un intrerupator manual aditional va porni ventilatorul. In momentul in care intrerupatorul aditional este oprit, ventilatorul porneste numai comandat de senzorul termic al motoretei. + ca exista posibilitatea ca daca ii pui intrerupatorul sa anuleze pornirea automata, si nu cred ca vrei sa ai grija asta cu pornitul termocuplei. Wrong post. Editat Mai 31, 2012 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 wtf sa referit la faptul cand faci ventilatorul pe circuitul aparte. adica cum fac unii la masini. scot termocupla si lasa buton pt ventilator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SabinRace Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 [Exact ce spuneam... Intreaba pe net, unu zice o tampenie si el o face... Dupa un timp de neinteles ce se intampla cu moto se duce la altul si la altul si tot imbarliga firele intre ele pana ajunge unde ar fi trebuit sa mearga de la inceput fara sa strice instalatia si gandirea ei. Du moto la service specializat in electrica sau du-o la Jagi care intradevar din acest forum ti-a dat raspunsul corect. Nu deconecta nimic din managementul motocicletei ci pur si simplu mai adauga un fir de + care sa dea semnal (din intrerupator) si sa porneasca cand vrei tu, + cand vrea el... Mare grija la firul de + care se plimba de la contact la intrerupator si de la intrerupator la firul cdi sa fie foarte bine izolat, sa aibe un traseu fara posibilitatea de frecare si sa plece din contact printr-o sigurantza de max 5A. Altfel e mai simplu sa torni benzina pe ea si sa arunci un chibrit... Fa-i o intrebare lui Jagi cat te-ar costa asta sau daca nu esti din Bucuresti atunci mergi la un electrician de minim 40ani... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.