Sari la conținut

Detinatori de Yamaha R1


kima
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La qsul meu cu cat turele sunt mai inalte cu atat se aude un pocnet mai mare. Mie mi se pare normal ca timpii de taiere ai scanteii sa fie mai mici la ture mai inalte pentru ca altfel detonarile ulterioare, cand revine scanteia, ar fi daunatoare motorului datorita cantitatii prea mari de benzina si aer din camera de ardere. Sau altfel spus, la ture mari totul se intampla mai repede, deci timpii scad. Zic si eu din ce-am observat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai qs care taie numai scanteia e normal sa se auda pocnete (mai) mari la ture mari... qs-urile mai evoluate fac limitarea "soft", fara sa pocneasca.

 

Problema principala este distrugerea cutiei, fapt ce se intampla, din cate am inteles, la timpi prea mici de taiere. Ori in ture mari cuplul si puterea cresc... logic ar fi ca si timpii de taiere sa creasca, nu? Ca sa ramai in safe zone. Spre exemplu, la un motor cu cuplul maxim sa zicem la 10.000rpm, un kill time de 65ms este suficient de scurt sa nu zmuceasca dar suficient de lung sa nu buleasca cutia... la 5000rpm unde cuplul abia atinge 30-40% kill time-ul minim pentru a nu buli cutia poate fi mai un pic mic, nu? Asa cel putin suna logic! Nu spun ca este si corect, poate imi scapa ceva din vedere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai qs care taie numai scanteia e normal sa se auda pocnete (mai) mari la ture mari... qs-urile mai evoluate fac limitarea "soft", fara sa pocneasca.

 

Problema principala este distrugerea cutiei, fapt ce se intampla, din cate am inteles, la timpi prea mici de taiere. Ori in ture mari cuplul si puterea cresc... logic ar fi ca si timpii de taiere sa creasca, nu? Ca sa ramai in safe zone. Spre exemplu, la un motor cu cuplul maxim sa zicem la 10.000rpm, un kill time de 65ms este suficient de scurt sa nu zmuceasca dar suficient de lung sa nu buleasca cutia... la 5000rpm unde cuplul abia atinge 30-40% kill time-ul minim pentru a nu buli cutia poate fi mai un pic mic, nu? Asa cel putin suna logic! Nu spun ca este si corect, poate imi scapa ceva din vedere?

Nu se buleste la ture mici, pb e la turele inalte si timpii de taiere prea mici. Sub 4000tr , oricum nu ai ce schimba, motoreta e lesinata.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce tot pomeniti de 4000rpm, am specificat ca am mutat pragul de deschidere la >4000rpm si chiar am de gand chiar sa il ridic mai sus, 5-6000rpm pentru ca am observat deja, sub nu isi are rostul. Totusi, una e sa schimbi la 6-7000 rpm, unde R1 are de fapt o cadere de cuplu si alta la >10.000rpm unde incepe sa rupa... cu alte cuvinte, la ture (mai) mici, unde cuplul este (mai) mic se poate folosi in siguranta un kill-time mai mic iar la ture mai mari, sa zicem in zona de cuplu maxim, un kill-time mai mare, sau care sa nu coboare sub 65ms. Daca gresesc sau imi scapa ceva din vedere astept sa fiu corectat. Cu argumente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-o spun fara sa te superi pe mine,nu ai inteles nimic din ce faci acolo si te iei doar dupa ce simti ca ti se pare tie ca schimba nu stiu cum cu acceleratie deschisa x% la y ms .
NU ESTI INTR-O zona SAFE ATAT IN TURE MARI cat si in ture joase asta trebuie sa intelegi si sa-ti intre in cap.
Daca te deranjeaza ca-ti da un sut in poponeata se intampla doar ca esti tu mai sensibil ,sa urmaresti filmuletele din cursele de wsbk,civ,samd puse cu camera din spate indreptata spre pilot sa vezi cand schimba vitezele cum le sare curu`n sus la propriu .Sa nu crezi ca aia au 45ms ca tine in highrpm sau ca qs`urile lor sunt stricate .Au timpi mai mari de taiere sa protejeze cutia.
Daca chiar voiai sa fie smooth aveai nevoie de un qs care sa taie si aprinderea si injectia .

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ne uitam la alte filme... qs-urile alea sunt active, adapteaza kill-times continuu, dupa un algoritm ce include si un senzor de sunet, care “aude” cand pinioanele au facut contact...

 

Am spus deja ca nu am putut testa >11000rpm in special in treapta a V-a unde setasem 45ms. Am facut cateva teste concentrat pe zona de sus, 8-11000rpm si intradevar, cel mai bine se simte pe la 60-62ms. Azi daca am timp si ma lasa vremea vreau sa testez zona 5-8000 rpm, sunt tare curios in ce sens trebuie lucrat.

 

PS daca erai atent ai fi observat ca qs meu nu taie doar scanteia..,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are rost sa cobori sub 60-65ms nici in a 5a la 12k!
Daca ai scris ca le taie pe ambele cu siguranta am citit dar am uitat ,scz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu coboram niciodata sub 65 in zona aceea daca aveam posibilitatea sa setez cum ai tu acolo

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... daca aveam o singura setare, puneam 65 si ura si la gara, schimbam cu QS numai in zona optima, asa se complica situatia, setari independente functie de rpm si treapta. Daca mai avea si functie de TPS probabil o luam razna pana acum. Nu-i nimic, sunt invatat sa ma descurc singur, speram doar la un pic de ajutor in intelegerea principiului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu incercam prima data ceva de genu sa-mi dau seama de directia in care trebuie sa modific :
Gear 1 : 90
Gear 2 : 80
Gear 3 : 75
Gear 4 : 70
Gear 5 : 65

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ajung acasa o sa pun cateva poze cu timpi de taiere de la moto meu poate te ajuta.

PS Este si cu TPS.😂

» Post actualizat in 30 Aug 2018 16:44

Cam asa arata hartile stok de pe yamaha tracer /MT 09 cu QS OEM 2017

post-15340-0-44186600-1535647405_thumb.jpg

post-15340-0-22852100-1535647413_thumb.jpg

post-15340-0-43420100-1535647423_thumb.jpg

post-15340-0-68383000-1535647431_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa arata hartile stok de pe yamaha tracer /MT 09 cu QS OEM 2017

 

Excelent TNG, multam fain! Sunt extrem de incantat ca simturile nu m-au inselat si timpii determinati de mine pentru zona 8-10000rpm (la o deschidere a gazului de cca 60-70%) se aliniaza aproape perfect pe hartile dezvoltate de fabricant pentru MT, respectiv 62-60ms, fata de 63-60ms cum au ei... si ca de in regula sa cobori pana la 55ms.

 

Un lucru nu mi-e clar inca pentru ca e contra-intuitiv, desi nu foarte mult de ce timpii scad pe masura ce creste turatia? Ce vreau sa spun este ca am inteles, timpii sunt mai mari in treptele inferioare deoarece raportul si respectiv multipilicatorul de cuplu sunt mai mari ce se traduce in tensiune mai mare pe pinioane... nu ar trebui ca principiul sa se respecte si in cazul rpm-ului, la ture mai mici unde cuplul dezvotat de motor si respectiv sarcina pe pinioane e mai mica sa necesite, sau mai bine zis, sa permita timpi mai mici de taiere?

 

... doar daca nu cumva in ture mai mari, datorita vitezei de rotire a pinioanelor cutia schimba mai rapid? Este singura explicatie ce-mi vine acum in minte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea cu R1 se mai si da cu motorul sau face doar exercitii matematice?

 

Atata “tunat“ si cand se intalneste omul cu voi pe strada va depaseste loganul cand incep virajele :) Evident , nu ma refer la CMD & Jagi.

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai am descoperit un defect destul de nasol la modelul 2007 2008. e vorba de tija (axul care intra in motor pe partea stinga a propulsorului) care actioneaza harta cutiei de viteze. Piesa #10 din link, https://www.partsfish.com/oemparts/a/yam/5004696df8700209bc7965b7/shift-shaft . Se rupe o ureche din capatul axului. Nimeni nu a gasit explicatia, eu mi am dat seama ieri seara cind riderul ce a inchiriat motocicleta mea a ramas in imposibilitatea de a mai schimba treptele. Acelasi defect a aparut si la motocicleta lui in urma cu o luna. Deci, acelasi rider "strica" 2 cutii de viteza. Unde ar fi explicatia? Ambele moto au sistemul de schimbator de viteze in ca la R1 2009+. Daca asupra footpeg-ului se exercita si o miscare din lateral, nu numai sus-jos, apare o tensiune in acele urechi ale axului mai sus amintit. Motoreta mea a mers 10 000km pe pista cu acelasi sistem de schimbator de viteze numai ca footpeg-ul era foarte scurt, am taiat jumate din lungimea lui pt a nu se agata de asfalt in cazul unei cazaturi. In momentul in care s a stricat axul, schimbatorul avea footpeg normal, nescurtat. Asupra lui se exercita o forta mult mai mare din lateral in timpul curselor pe circuit. Solutia este scurtarea footpeg ului sau pastrarea sistemului de schimbator original sau altul ce are aceeasi actionare ca cel original, ce nu poate strasa axul schimbatorului din lateral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu o sesiune inainte da ceda, nu s-a anuntat nimic dubios. In maxim 10 ture cedeaza definitiv, intii da semne de eroare la schimbarea treptelor, dupa 2-3 ture nu mai intra deloc.


» Post actualizat in 04 Sep 2018 04:41


E preferabil sa ai pe stoc acea piesa, se schimba repede cu conditia sa stii sa dai jos ambreiajul. costa 51$ pe partsfish.com, eu o s-o comand saptamina asta.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...