Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu nu am incercat niciodata sa spal lantul cu apa :) . Poate fi si fiarta. Nu prea vad cum poti da jos unsoarea de pe lant cu apa.

Eu folosesc spray de lant (30 Ron 400 ml spray curatat lant Fuchs). Nu folosesc nici periuta de dinti, nici perie de sarma, doar o carpa. Dau cu spray cateva zale, curat cu o carpa, dupa care invart roata...si repet operatia pana curat tot lantul. Aceasta "metoda" am vazut ca o folosesc si cei de la reprezentanta Honda din Ungaria. In 5 minute ai curatat lantul. Dupa care, las motorul pe cricul central , il pornesc, bag in viteza si il las sa se invarta pana se usca lantul si se incalzeste putin. Apoi dau cu spray de uns (Motul, cu pulbere de teflon). Nu folosesc nici un al fel de spray, pentru ca este mai moale si imi murdareste toata janta si cauciucul.

Avand in vedere ca eu am pus recent kit de lant nou (aprox 650 RON), incerc sa il ingrijesc bine: la fiecare 300 km...ung lantul, si la fiecare 1000 km - curatat + uns.

Dar, mai important decat acest curatat + uns, eu cred ca este stilul in care mergi cu motorul. Daca iti place sa faci doar sprinturi, vei solicita f mult lantul si acesta se va uza mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu-i fac nimic. am montat un picurator automat de ulei. pica o picatura la 1 minut jumate, am 2500 de km asa si inca nu trebuie nici intins, nici curatat. cand o sa am timp, il voi spala cu motorina, cu sprayurile alea scumpe de curatat lantu nu m.-am descurcat.

post-13350-1209607670_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spray urile de curatat lantul mi s-au parut o prostie,incercat rezultate slabe,....motorina, periuta de dinti....bagi pana ramane curat, apoi iei un "fas fas" din ala de curatat geamuri si mai treci odata prin el :rusinica:, dar fara periutza, stergi cu o carpa uscata...mai lasi 15-20 min sa se usuce..dupa aia aplici spray ul de uns lantul (la mine in cartea tehnica arat ca se paote curata simplu cu detergent..dar dizolva mai greu mizeria)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

decarbusolv-ul depaseste cu mult puterea de curatare a oricarui spray de curatat lantul dar nu stiu sigur daca ataca sau nu cauciucul , poate cineva sa spuna daca ataca sau nu .

 

 

P.S : Decarbusolvul este folosit normal pentru spalarea carburatoarelor si se gaseste la magazinele auto la un pret de 6-8 RON litrul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu-i fac nimic. am montat un picurator automat de ulei. pica o picatura la 1 minut jumate, am 2500 de km asa si inca nu trebuie nici intins, nici curatat. cand o sa am timp, il voi spala cu motorina, cu sprayurile alea scumpe de curatat lantu nu m.-am descurcat.

 

 

Si daca picatura nimereste non-stop printre zale? :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

decarbusolvul ataca oringurile grav. eu am folosit o data, dar nu e bine deloc. motorina si spray-urile de curatat sunt sfinte. motulul e foarte bun si un recipient de 400 ml e 35 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu imi curat lantu cu apa si detergent de haine ( mai mult detergent decat apa ) si o curatat foarte bine teflonu intarit , sper ca nu ataca nimic la lant . acuma miam achizitionat un lant did cu x2 ring si nu vreau sa il distrug .

 

Daca stie cineva ca dauneaza va rog sa ma avertizati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum Sprat Lantz Procycle Kettenreiniger, 750 ml intre 27-30 RON depinde de unde il ei, inmuiat 4-5 zale, frecat cu peria, sters cu carpa, mai dat o data cu spray, sters iar.

 

Uns cu spray de uns Motul Off Road 40Ron 400 ml

 

Spray ul pt indepartarea mizeriei ma tine fix 3 spalari normale(sa nu fie namolu cat casa pe el), operatiune pe care o efectuez la 500 km +- .....

 

O sa incerc si cu motorina si cu un kit de curatare de pe Louis sa vedem cum merge. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu il spal decat la spalatorie mi-l spala ala asa ce se vede cu solutie de motor, doar il dau cu spray de uns....cele de spalat lantul mi se par doar mofturi ca nu fac mai nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu mai fac alt topic,intreb aici:Din cauze de ne-uns cred :) lantul meu a prins rugina la exterior pe laterale (o-ringuriile sunt ok),cum pot scapa de ea?Am spalat temeinic lantul cu motorina si l-am uns cu sprai de uns lantul, dar rugina tot a ramas.

Astept solutii,multumesc :(

Editat de Tytus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu mai fac alt topic,intreb aici:Din cauze de ne-uns cred :) lantul meu a prins rugina la exterior pe laterale (o-ringuriile sunt ok),cum pot scapa de ea?Am spalat temeinic lantul cu motorina si l-am uns cu sprai de uns lantul, dar rugina tot a ramas.

Astept solutii,multumesc :(

LAMA DE CUTTER,DERUGINOL dat cu carpa usor si frecat cu o periuta

Editat de alexutzzz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu mai fac alt topic,intreb aici:Din cauze de ne-uns cred :moto: lantul meu a prins rugina la exterior pe laterale (o-ringuriile sunt ok),cum pot scapa de ea?Am spalat temeinic lantul cu motorina si l-am uns cu sprai de uns lantul, dar rugina tot a ramas.

Astept solutii,multumesc :(

ia un flex si o perie rotativa de sarma.ataseaza la flez si cureti ce vrei tu,mai ales lantul :) depinde mult si in ce mediu tii motocicleta..Dupa aceasta operatiune incearca si fii mai raspunzator fata de aceasta piesa a motocicletei.Unge marginile cu un strat fin de vazelina de calitate,care nu curge la cald sau se duce la prima tura de lant. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai cu vaselina ca sa aibe unde sa se puna mizeriaaaa !

 

ontopic

 

Eu mereu il curat cu motorina sau spray de lant si iese ok !

 

Un tip mecanic mi-a spus ca el de 20 de ani spala lanturile cu benzina si nu a avut nicio problema, ideea e sa-l cureti si sa-l clatesti cu apa si detergent, daca il las in benzina atunci devine o problema..dar pe perioada scurta mi-a zis ca nu se intampla nimic ! Nu stiu ce sa zic, cred ca m a apuc sa testez :)

 

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai cu vaselina ca sa aibe unde sa se puna mizeriaaaa!....................................................................................................................................................................................................... atentie!am spus doar marginile cu un strat fin nu interior...clar!in rest fiecare cum vrea! Asfalt uscat!

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se unge la un lantz capsulat- adica ce are sens sa ungi

- doar rolele, in rest totul e capsulat cu ring-uri ( 0-ringuri, x-ringuri, z-ringuri)

 

Cum se unge in fabrica :

- se scufunda lantul in baie de vaselina lichida ( incalzita )

 

Cum fac eu

Spalare - cu motorina + perie de dinti cu peri moi - sa nu distrug o-ringurile. Am si ketten max, dar ia ceva timp montatul, demontatul, etc. Uneori folosesc si un flaconash cu pompitza - de la ulei de plaja - cu care pulverizez motorina pe lant.

De ce motorina ? Normal se foloseste kerosen, dar nu e pe toate drumurile, iar motorina se apropie ca si compozitie. Cineva sugera ca in flacoanele de combustibil ptr brichete - Zippolina, Ronsonol, etc - ar fi kerosen. Chiar daca ar fi asa, ar fi prea scump.

 

Ungere - cu ulei de transmisie foarte vascos - cred ca un 75w90.

Cum - am 2 proceduri -

- de urgenta de ex cand merg pe ploaie - port la mine un flaconash de medicament de pus in nas plin cu ulei, si o mica pensula. Trag pe dreapta, vars pe pensula ulei, dau pe cateva zale, mai imping motorul, si tot asa. Simpla, rapida, flaconashul de ulei e mult mai usor dect un spray de lant.

- normala 1 cu kettenmax-ul - secanta, uleiul e vascos, abia curge.O folosesc rar

- normala 2 cu picuratoarea de nas + pensula - o folosesc cel mai des - e curata, nu dureaza, uleiul intra fix unde trebuie

- normala 3 cu o carpa imbibata in ulei - se inconjuara o sectiune a lantului cu carpa care se tine cu mana ( face un soi de mason in jurul lantului) si se invarte de cat mai multe ori roata spate. Eficienta, dar foarte murdara -nu o mai folosesc.

 

La toate procedurile normale, dupa ungere, sterg bine cu carpa + servetel. De ulei e nevoie DOAR sub role, ca lubrifiant si poate un pic de tot ca protectie antirugina pe tot lantul. Cu cat e mai mult ulei, cu atat se murdareste mai repede.

 

Verificare daca lantul necesita ungere :

- rotesc cateva role prin sondaj- daca se misca greu, se simte grunjos, nisipos, e nevoie de ungere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citeva nelamuriri:

- cum faceti sa nu stropiti peste tot cind curatati cu periuta si motorina? Eu am incercat metoda asta dar dupa citeva secunde se stropise toata anvelopa. Sa freci "incet" mi se pare prea migalos. In final am curatat cu cirpa imbibata in motorina.

- observ ca exista 2 "scoli": lubrifiere f usoara cu ulei viscos si ungere "masiva "cu spray. Cumva vaselina din sprayurile pt. uns lantul nu colecteaza mizerie? Am vazut acum citeva zile niste lanturi proaspat use cu spray special, si colcaia vaselina pe ele. Avind in vedere cit de prafuit este aerul la noi (chiar si in orase), nu vad tare bine treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citeva nelamuriri:

- cum faceti sa nu stropiti peste tot cind curatati cu periuta si motorina? Eu am incercat metoda asta dar dupa citeva secunde se stropise toata anvelopa. Sa freci "incet" mi se pare prea migalos. In final am curatat cu cirpa imbibata in motorina.

- observ ca exista 2 "scoli": lubrifiere f usoara cu ulei viscos si ungere "masiva "cu spray. Cumva vaselina din sprayurile pt. uns lantul nu colecteaza mizerie? Am vazut acum citeva zile niste lanturi proaspat use cu spray special, si colcaia vaselina pe ele. Avind in vedere cit de prafuit este aerul la noi (chiar si in orase), nu vad tare bine treaba asta.

 

Un pic de motorina tot ajunge pe roata.

Eu spal partea de jos a lantului, roata o invart in sens invers de cum merge si pun un servetel sub patina ca sa mai absoarba ce se scurge.

Ceva motorina tot ajunge - fie asa, fie cu kettenmaxul. Ideea e sa nu o lasi prea mult sa stea pe anvelopa - adica dupa ce termini, speli partea contaminata cu apa + detergent ( eu folosesc PUR universal ).

De spalat lantul eu zic sa il speli dupa 3-4 ungeri sau mai mult, nu la fiecare ungere.

 

Daca in manualul de service scrie heavy duty motor oil ptr ungere - merg pe mana lor( In manualul de utilizare scrie altceva, Ulei de lant recomandat Suzuki :( ).

Tot ceea ce e uleios colecteaza praf. Scapi cat de cat de praf daca nu lasi uleiul sa musteasca - oricum nu are sens sa lasi pelicula groasa de ulei altcundeva in afara de role (sub role)

Spray-ul este curat, mai usor de folosit de oricine si in plus si curata o parte din mizerie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am experimentat si eu tot felul de metode de curatat lantul si acum m-am fixat la urmatoarea. Folosesc o bucata de prosop flausat ( colectionez toate prosoapele casate de nevasta ) imbibata cu putin gaz ( de fapt folosesc diluant D 509, care seamana cu petrosinul la miros si consistenta) atata cat sa fie laveta uda, dar sa nu curga din ea. Sterg lantul cu prosopul astfel imbibat. Floacele din prosop curata foarte bine zalele si zona din jurul O-ringurilor, iar diluantul asta inmoaia usor murdaria si uleiul vechi. Urmeaza uscarea care dureaza 5-10 min si ungerea cu spray cu spuma. De obicei fac operatia seara si pana a doua zi se evapora diluantul din ulei si nu se mai murdareste roata sau discurile de frana. La 4-5 ungeri dupa metoda indicata fac si o spalare cu pensula folosind mai mult gaz facand mai multa mizerie si pierzand evident mai mult timp (de obicei dupa un drum mai lung pe ploaie). :(

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am experimentat si eu tot felul de metode de curatat lantul si acum m-am fixat la urmatoarea. Folosesc o bucata de prosop flausat ( colectionez toate prosoapele casate de nevasta ) imbibata cu putin gaz ( de fapt folosesc diluant D 509, care seamana cu petrosinul la miros si consistenta) ....

 

Se mai gaseste gaz pe undeva ? Gaz lampant, care se folosea la lampile de iulminat pe vremuri.

Stiu ca e foarte apropiat de kerosen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gaseste pe la Metro sau Carefoure la bidon de 1 L o zeama care se arde in lampi de gaz sau faclii de gradina. Evident nu am experimentat la spalat lantul. Eu sant multumit de diluantul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...