Hai-Hui Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 Zilele trecute, mi-am curatat lanțul. E prima dată când am poponeataățat un lanț de motocicleta. Nu am avut spray de curatat lantul. Poate ca unii dintre voi vor rade de mine.. asta e... eu va spun cum am procedat. Baietii care mai au motoare pe aci, pe lant Âşi-l poponeataăță cu gazolina. Mi-au spus sa nu folosesc benzină ca imi arde acele garnituri de la lanț Âşi nici de-asemenea motorină, e e prea unsuroasă Âşi se aduna praf. Cand motorul il adusei din Italia avea lantul relativ curat dar pt ca in orasul meu e ff mult praf, s-a incărcat repede. Deci, revenind... 1. prima data am spalat lantul cu o cârpa imbibata in în gazolină, l-am sters cu alta curata. 2. l-am spălat cu gazolină cu periuța de dinți, cat am putut de bine prin toate încheieturile, apoi i-ar l-am sters 3. o noua spalatura cu carpa imbibata mai tare în gazolină ,pana a devenit lucioas..am folosit cam jumate de l de gazolină. Dupa asta, lantul l-am spalat cu apă calda Âşi cu Fairy, degresant de ăla de bucătarie ,gandindu-ma eu ca mai neutralizez din actiunea caustica a gazolinei față de garniturile lanțului, apoi l-al clatit cu apă calda si l-am Âşters cu cârpa de bumbac. Pe el to a mai ramas ceva galbui, ca o ceară, pe părțile laterale, pe care am răzuit-o avand grijă să nu lovesc garniturile de cauciuc cu o lamă de bisturiu. LocaÂşurile interioare ale sale, care cad pe foaia aia de pinion le-am poponeataățat cu o scobitoare Âşi am scos o groază de mizerie. recunoc ca am pierdut ff mult timp, dar nu ma grabeam deloc. După ce am terminat, lantul sclipea, spuneai ca e nou. Fiind Âşi uscat, l-am dat cu un strat subtire cu sprayul de lant, de origine japoneză. AÂş vrea si alte sfaturi ... cum sunt sprayurile de poponeataățat, ce au in ele ca substanță? Ca vreau pe viitor sa imi cumpăr, dar nu stiu de care, cum sa se scheme. Multumesc vad o neregulain ceea ce am scris, nu e o gluma... poate intelegeti.. am scris cuvantu spray de c.u.r.ă.țat lantul si a aparut cuvantul c. u . r .... inlocuit cu poponeata... .........neregularitate .......... scuzați si alte greseli ,am otastatura mai uzată Âşi nu-mi bate toate literele. Parerea mea e ca te complici si pierzi prea multa vreme. Sunt curios daca folosind aceaste metoda (de chinez batran) lantul tau o sa tina mai mult de 25.000-30.000 de km. Pt ca daca nu, atunci chiar ca e pierdere de vreme. Si chiar daca te tine lantul, nu te tine pinionul si foaia... Te intreb pt ca atat a tinut lantul meu, original BMW, iar cu cel nou (DID, de la Louis) am deja 20.000 si e inca in stare foarte buna. Iar metoda mea e urmatoarea: ridic motorul pe cricul central si spal bine lantul cu motorina, frecandu-l cu o perie de plastic pana cand arata cat de cat bine. N-am pretentia sa-mi fac freza in el si in nici un caz nu ma apuc sa frec cu periuta de dinti sau si mai rau sa asmut scobitoarea pe el. Apoi il sterg cu o carpa uscata dupa care pornesc motorul, il bag in viteza si-l las sa se invarta pana mi se pare mie ca s-a uscat. Apoi il dau cu spray de lant cu teflon (Wekem) si cu asta basta. Durata acestei operatiuni nu trebuie sa depaseasca o jumatate de ora. Sa nu va inchipuiti ca de fiecare data cand ung lantul il si spal... Poate o data la 4-5 ungeri adica la 3.000-4.000 de km. Dupa parerea mea conteaza mult mai mult cum mergi cu motorul si la ce sarcini supui acel lant decat intretinerea lui. Are si ea importanta ei dar nu e cazul sa exageram. Parerea mea...care este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 Ptr Mihai: cu periuta de dinti nu pot sa spun ca am facut mare lucru... mai mult am sticat-o..am luat ceva...Lantul nu l-am dat jos, am invartit de roată. Ce nu s-a luat la periută, am luat cu lama de bisturiu sau scobitoarea...Pe lant era Âşi ceva ca o ceara de albine, întărita, ca abia se lua cu lama de scapel. Gazolina sau benzina nu au avut deloc efect asura ei, de aceea am ras cu lama. Cu scobitoarea am luat ce de putea lua... grasimea murdara dintre zale, pe interior... Oricum cred ca cea mai buna metoda e una mixta, spray de lant sau daca nu, cu motorina si apoi spalat cu jet cu apa calda, cum spunea ca face domnul din Arad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 dispozitivul Kettenmax (de pe louis), 1/2 l de motorina si un spray de lant fac minuni in max o jumatate de ora stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 tecuciu' nici macar sat nu e dar ma rog... curata-l cu foc!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaRM Postat Aprilie 29, 2008 Share Postat Aprilie 29, 2008 Eu nu am incercat niciodata sa spal lantul cu apa . Poate fi si fiarta. Nu prea vad cum poti da jos unsoarea de pe lant cu apa. Eu folosesc spray de lant (30 Ron 400 ml spray curatat lant Fuchs). Nu folosesc nici periuta de dinti, nici perie de sarma, doar o carpa. Dau cu spray cateva zale, curat cu o carpa, dupa care invart roata...si repet operatia pana curat tot lantul. Aceasta "metoda" am vazut ca o folosesc si cei de la reprezentanta Honda din Ungaria. In 5 minute ai curatat lantul. Dupa care, las motorul pe cricul central , il pornesc, bag in viteza si il las sa se invarta pana se usca lantul si se incalzeste putin. Apoi dau cu spray de uns (Motul, cu pulbere de teflon). Nu folosesc nici un al fel de spray, pentru ca este mai moale si imi murdareste toata janta si cauciucul. Avand in vedere ca eu am pus recent kit de lant nou (aprox 650 RON), incerc sa il ingrijesc bine: la fiecare 300 km...ung lantul, si la fiecare 1000 km - curatat + uns. Dar, mai important decat acest curatat + uns, eu cred ca este stilul in care mergi cu motorul. Daca iti place sa faci doar sprinturi, vei solicita f mult lantul si acesta se va uza mai repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazyahmed Postat Mai 1, 2008 Share Postat Mai 1, 2008 eu nu-i fac nimic. am montat un picurator automat de ulei. pica o picatura la 1 minut jumate, am 2500 de km asa si inca nu trebuie nici intins, nici curatat. cand o sa am timp, il voi spala cu motorina, cu sprayurile alea scumpe de curatat lantu nu m.-am descurcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 spray urile de curatat lantul mi s-au parut o prostie,incercat rezultate slabe,....motorina, periuta de dinti....bagi pana ramane curat, apoi iei un "fas fas" din ala de curatat geamuri si mai treci odata prin el , dar fara periutza, stergi cu o carpa uscata...mai lasi 15-20 min sa se usuce..dupa aia aplici spray ul de uns lantul (la mine in cartea tehnica arat ca se paote curata simplu cu detergent..dar dizolva mai greu mizeria) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 decarbusolv-ul depaseste cu mult puterea de curatare a oricarui spray de curatat lantul dar nu stiu sigur daca ataca sau nu cauciucul , poate cineva sa spuna daca ataca sau nu . P.S : Decarbusolvul este folosit normal pentru spalarea carburatoarelor si se gaseste la magazinele auto la un pret de 6-8 RON litrul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 eu tot asa,ridic pe cric central,cu motorina,cu o periuta veke de dinti,sterg cu carpa,apoi spray de lant nu stiam faca cu pornitul motorului si bagat in viteza pana se usuca,eu stergeam mult,apoi begam in a 1 si o lasam incet,si asa ungeam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 eu nu-i fac nimic. am montat un picurator automat de ulei. pica o picatura la 1 minut jumate, am 2500 de km asa si inca nu trebuie nici intins, nici curatat. cand o sa am timp, il voi spala cu motorina, cu sprayurile alea scumpe de curatat lantu nu m.-am descurcat. Si daca picatura nimereste non-stop printre zale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 decarbusolvul ataca oringurile grav. eu am folosit o data, dar nu e bine deloc. motorina si spray-urile de curatat sunt sfinte. motulul e foarte bun si un recipient de 400 ml e 35 de lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexRap Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 eu imi curat lantu cu apa si detergent de haine ( mai mult detergent decat apa ) si o curatat foarte bine teflonu intarit , sper ca nu ataca nimic la lant . acuma miam achizitionat un lant did cu x2 ring si nu vreau sa il distrug . Daca stie cineva ca dauneaza va rog sa ma avertizati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adriand Postat Mai 3, 2008 Share Postat Mai 3, 2008 Eu l-am spalat cu pensula inmuiata in motorina si nu am avut probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 Pana acum Sprat Lantz Procycle Kettenreiniger, 750 ml intre 27-30 RON depinde de unde il ei, inmuiat 4-5 zale, frecat cu peria, sters cu carpa, mai dat o data cu spray, sters iar. Uns cu spray de uns Motul Off Road 40Ron 400 ml Spray ul pt indepartarea mizeriei ma tine fix 3 spalari normale(sa nu fie namolu cat casa pe el), operatiune pe care o efectuez la 500 km +- ..... O sa incerc si cu motorina si cu un kit de curatare de pe Louis sa vedem cum merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 9, 2008 Share Postat Mai 9, 2008 eu nu il spal decat la spalatorie mi-l spala ala asa ce se vede cu solutie de motor, doar il dau cu spray de uns....cele de spalat lantul mi se par doar mofturi ca nu fac mai nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutzul123 Postat Mai 11, 2008 Share Postat Mai 11, 2008 Lantul se spala bine cu motorina+perie plastic, apoi cu jet puternic de apa la o spalatorie, se usuca si se da cu spray de uns lantul ! Depinde pe unde mergi cu motorul pt cit de des sa-l speli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexutzzz Postat Mai 11, 2008 Share Postat Mai 11, 2008 PUTOLINE DEGREASER cutie mare la 1l,18ron cu pensula si periuta de dinti Spray de uns OKS,Motorex,Motul...ce pica:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tytus The VIRUS Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 (editat) Sa nu mai fac alt topic,intreb aici:Din cauze de ne-uns cred lantul meu a prins rugina la exterior pe laterale (o-ringuriile sunt ok),cum pot scapa de ea?Am spalat temeinic lantul cu motorina si l-am uns cu sprai de uns lantul, dar rugina tot a ramas. Astept solutii,multumesc Editat Mai 13, 2008 de Tytus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexutzzz Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 (editat) Sa nu mai fac alt topic,intreb aici:Din cauze de ne-uns cred lantul meu a prins rugina la exterior pe laterale (o-ringuriile sunt ok),cum pot scapa de ea?Am spalat temeinic lantul cu motorina si l-am uns cu sprai de uns lantul, dar rugina tot a ramas.Astept solutii,multumesc LAMA DE CUTTER,DERUGINOL dat cu carpa usor si frecat cu o periuta Editat Mai 13, 2008 de alexutzzz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 Sa nu mai fac alt topic,intreb aici:Din cauze de ne-uns cred lantul meu a prins rugina la exterior pe laterale (o-ringuriile sunt ok),cum pot scapa de ea?Am spalat temeinic lantul cu motorina si l-am uns cu sprai de uns lantul, dar rugina tot a ramas.Astept solutii,multumesc ia un flex si o perie rotativa de sarma.ataseaza la flez si cureti ce vrei tu,mai ales lantul depinde mult si in ce mediu tii motocicleta..Dupa aceasta operatiune incearca si fii mai raspunzator fata de aceasta piesa a motocicletei.Unge marginile cu un strat fin de vazelina de calitate,care nu curge la cald sau se duce la prima tura de lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 Dai cu vaselina ca sa aibe unde sa se puna mizeriaaaa ! ontopic Eu mereu il curat cu motorina sau spray de lant si iese ok ! Un tip mecanic mi-a spus ca el de 20 de ani spala lanturile cu benzina si nu a avut nicio problema, ideea e sa-l cureti si sa-l clatesti cu apa si detergent, daca il las in benzina atunci devine o problema..dar pe perioada scurta mi-a zis ca nu se intampla nimic ! Nu stiu ce sa zic, cred ca m a apuc sa testez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 (editat) Dai cu vaselina ca sa aibe unde sa se puna mizeriaaaa!....................................................................................................................................................................................................... atentie!am spus doar marginile cu un strat fin nu interior...clar!in rest fiecare cum vrea! Asfalt uscat! Editat Mai 13, 2008 de kato_arad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Mai 14, 2008 Share Postat Mai 14, 2008 Ce se unge la un lantz capsulat- adica ce are sens sa ungi - doar rolele, in rest totul e capsulat cu ring-uri ( 0-ringuri, x-ringuri, z-ringuri) Cum se unge in fabrica : - se scufunda lantul in baie de vaselina lichida ( incalzita ) Cum fac eu Spalare - cu motorina + perie de dinti cu peri moi - sa nu distrug o-ringurile. Am si ketten max, dar ia ceva timp montatul, demontatul, etc. Uneori folosesc si un flaconash cu pompitza - de la ulei de plaja - cu care pulverizez motorina pe lant. De ce motorina ? Normal se foloseste kerosen, dar nu e pe toate drumurile, iar motorina se apropie ca si compozitie. Cineva sugera ca in flacoanele de combustibil ptr brichete - Zippolina, Ronsonol, etc - ar fi kerosen. Chiar daca ar fi asa, ar fi prea scump. Ungere - cu ulei de transmisie foarte vascos - cred ca un 75w90. Cum - am 2 proceduri - - de urgenta de ex cand merg pe ploaie - port la mine un flaconash de medicament de pus in nas plin cu ulei, si o mica pensula. Trag pe dreapta, vars pe pensula ulei, dau pe cateva zale, mai imping motorul, si tot asa. Simpla, rapida, flaconashul de ulei e mult mai usor dect un spray de lant. - normala 1 cu kettenmax-ul - secanta, uleiul e vascos, abia curge.O folosesc rar - normala 2 cu picuratoarea de nas + pensula - o folosesc cel mai des - e curata, nu dureaza, uleiul intra fix unde trebuie - normala 3 cu o carpa imbibata in ulei - se inconjuara o sectiune a lantului cu carpa care se tine cu mana ( face un soi de mason in jurul lantului) si se invarte de cat mai multe ori roata spate. Eficienta, dar foarte murdara -nu o mai folosesc. La toate procedurile normale, dupa ungere, sterg bine cu carpa + servetel. De ulei e nevoie DOAR sub role, ca lubrifiant si poate un pic de tot ca protectie antirugina pe tot lantul. Cu cat e mai mult ulei, cu atat se murdareste mai repede. Verificare daca lantul necesita ungere : - rotesc cateva role prin sondaj- daca se misca greu, se simte grunjos, nisipos, e nevoie de ungere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 14, 2008 Share Postat Mai 14, 2008 Am citeva nelamuriri: - cum faceti sa nu stropiti peste tot cind curatati cu periuta si motorina? Eu am incercat metoda asta dar dupa citeva secunde se stropise toata anvelopa. Sa freci "incet" mi se pare prea migalos. In final am curatat cu cirpa imbibata in motorina. - observ ca exista 2 "scoli": lubrifiere f usoara cu ulei viscos si ungere "masiva "cu spray. Cumva vaselina din sprayurile pt. uns lantul nu colecteaza mizerie? Am vazut acum citeva zile niste lanturi proaspat use cu spray special, si colcaia vaselina pe ele. Avind in vedere cit de prafuit este aerul la noi (chiar si in orase), nu vad tare bine treaba asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Mai 14, 2008 Share Postat Mai 14, 2008 Am citeva nelamuriri:- cum faceti sa nu stropiti peste tot cind curatati cu periuta si motorina? Eu am incercat metoda asta dar dupa citeva secunde se stropise toata anvelopa. Sa freci "incet" mi se pare prea migalos. In final am curatat cu cirpa imbibata in motorina. - observ ca exista 2 "scoli": lubrifiere f usoara cu ulei viscos si ungere "masiva "cu spray. Cumva vaselina din sprayurile pt. uns lantul nu colecteaza mizerie? Am vazut acum citeva zile niste lanturi proaspat use cu spray special, si colcaia vaselina pe ele. Avind in vedere cit de prafuit este aerul la noi (chiar si in orase), nu vad tare bine treaba asta. Un pic de motorina tot ajunge pe roata. Eu spal partea de jos a lantului, roata o invart in sens invers de cum merge si pun un servetel sub patina ca sa mai absoarba ce se scurge. Ceva motorina tot ajunge - fie asa, fie cu kettenmaxul. Ideea e sa nu o lasi prea mult sa stea pe anvelopa - adica dupa ce termini, speli partea contaminata cu apa + detergent ( eu folosesc PUR universal ). De spalat lantul eu zic sa il speli dupa 3-4 ungeri sau mai mult, nu la fiecare ungere. Daca in manualul de service scrie heavy duty motor oil ptr ungere - merg pe mana lor( In manualul de utilizare scrie altceva, Ulei de lant recomandat Suzuki ). Tot ceea ce e uleios colecteaza praf. Scapi cat de cat de praf daca nu lasi uleiul sa musteasca - oricum nu are sens sa lasi pelicula groasa de ulei altcundeva in afara de role (sub role) Spray-ul este curat, mai usor de folosit de oricine si in plus si curata o parte din mizerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.