Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce ii WD40 ca tot aud de el...

Cu sistemul automat de ungere scapi de o grija, dar lantul tot se murdareste. Asa ca, cu lantul lubrefiat dar murdar nu stiu cum e.... mizeria de pe acolo zgarie lantul si ii scurteaza viata.....sau nu s mai depune mizerie daca e uns?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul se intinde atunci cand burta sa (jocul sus-jos al lantului pe partea de jos, cu motocicleta sprijinita in cric si nebagata in viteza) nu mai corespunde cu cea specificata in manual. De obicei e vreo 3 - 4 cm, depinde de la model la model. Cand e prea larg exista pericolul sa sara de pe pinion, daca e prea strans se uzeaza mai usor si exista pericolul sa-l rupi.

 

Parerea mea, singura chestie care prelungeste viata lantului este intinderea corecta, si apoi pe locul II unsul. Intotdeauna este bine sa fie intins conform specificatiilor si nu supraintins. Sau, mai bine un pic mai larg decat foarte intins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus tuturor!

Baleiam aiurea prin site si am gasit acest topic. Am citit primul "post" ( perseu77 ) si ..., pe langa alte reactii :) mi-am adus aminte ca si eu am curatat temeinic lantul, dar cu un spray, l-am uns frumos, tot cu un spray ( Motul si unul si celalalt ), am bagat-o intr-a-ntaia ( fiind pe cricul central ) si am zis sa-l mai ung o data in mers. Am pus mana pe spray si da-i! ... Evident ca luasem spray-ul de degresat ... ;) E, l-am uns din nou ... , dar nu asta vroiam sa va spun. Am un Fazer FZ6 ABS, din 2007 si acum o luna am fost in service sa intind prima data lantul. Am insistat, in ciuda sfaturilor mecanicului, sa-l intinda mai bine. Dupa ce am plecat am auzit un zgomot ciudat si am dat vina pe lantul prea intins. M-am intors si l-am mai slabit, apoi inca o data si inca o data ..., pana l-am facut aproape la fel ca inainte de a-l intinde si tot se mai aude ( e-adevarat, nu ca prima data ). Ce-ar putea fi? Si inca ceva: la ce interval ( km ) se unge lantul?

Multumesc frumos!

Toate cele bune! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ce zgomot? Trebuia sa intrebi mecanicul daca tot erai acolo. Ori nu e centrata roata cum trebuie, ori e prea intins lantul. Eu nu inteleg oameni buni ce tot aveti cu intinsul lantului... ;)

Cautati manualul pe net daca nu-l aveti, citi acolo cat trebuie sa fie burta, masurati-o si asta e. Stiu ca nu toata lumea s-a nascut cu surubelnita in mana, dar ca posesor de motocicleta macar lantul trebuie sa stii sa-l intinzi.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ce zgomot? Trebuia sa intrebi mecanicul daca tot erai acolo. Ori nu e centrata roata cum trebuie, ori e prea intins lantul. Eu nu inteleg oameni buni ce tot aveti cu intinsul lantului... ;)

Cautati manualul pe net daca nu-l aveti, citi acolo cat trebuie sa fie burta, masurati-o si asta e. Stiu ca nu toata lumea s-a nascut cu surubelnita in mana, dar ca posesor de motocicleta macar lantul trebuie sa stii sa-l intinzi.

Salut si tie!

Ai dreptate si-mi fac "mea culpa". Ar trebui sa mi-l intind singur, ca douazeci de ani am surubarit tot singur la Dacie. M-am cam ramolit si nu prea am timp, dar am sa ma ocup. Mecanicul ..., da din umeri si-l mai slabeste cate putin. Zgomotul e un fel de uruit ... M-am gandit si eu ca roata nu e centrata corect si i-am si spus asta, ca uneori imi mai "aluneca" mana pe gaz si mi-e teama sa nu fac weelie, da' pe roata din fata :) , dar el a zis ca nu e posibil. Puii mei! Oi vedea eu ce-oi face.

Multam fain, oricum!

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai mare inventie de la motorul Otto incoace :disappointed:

 

il gasesti la orice magazin de bricolaj.

 

Sincer pina sa citesc topicul asta nici nu stiam ca lantul se si curata, adica de uns il tot ung la 4-500 de km

dar de curatat mai de loc(bine nici lantul nu mi s-a parut extraordinar de murdar).

In seara asta am fost o tura prin metro si mi-am luat o chestie din asta wd-40 ca nu prea mi-a venit sa ma duc la peco sa iau 1 litru de motorina ca rad aia de mine. Oricum din cat am testat pe toate usile din casa are si rol de lubrifiant dar vreau sa fiu sigur. Cum procedez? Il curat cu wd-40 si apoi il ung cu uleiul care il foloseam si pina acum? sau il curat cu wd-40 si apoi il ung tot cu wd-40?

 

si mai am o intrebare..in manual scrie ca jocul trebuie sa fie de 3-4 cm, dar cum naiba masor distanta asta cu o rigla? pun o rigla si lantul in partea de jos nu trebuie sa se deplaseze pe o distanta mai mare de 4 cm?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca nu prea mi-a venit sa ma duc la peco sa iau 1 litru de motorina ca rad aia de mine.

Vezi? Asta e problema in Romania... sportul preferat e rasul de altii...

 

Ca sa masori burta tii o rigla fixata in pamant sau pe altceva srijinit pe pamant (ca sa nu o misti din greseala) si plimbi burta lantului sus-jos. Ei, cursa aia sus-jos sa nu fie mai mare de 4 cm si mai mica de 3 cm... ai 1cm toleranta. Dar 3-4 cm ii vezi si cu ochiu liber. Daca vrei sa fii exact, masoara cu rigla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana sa mi iau moto nici nu stiam de chestia cu lantul...dupa, am tot aflat de la amici ce si cum tre sa fac...eu lantul il curat cu spray ul ala pe care il tot folosesc motoristii, am un mare lapsus acum, e ala de curatat discurile de frana, adica asa se numeste...curata chiar ffff mijto, dau cu jetu`si incepe sa se curete mizeria, se face numa`mumos:D apoi il ung cu MOTUL...e f usor...pacat ca n am cric din ala sa i invart roata...tre sa ma chinui cu moto, dar merge si asa...chiar azi o sa i fac din nou operatiunea asta intru cat l am neglijat 200km:D:))) mai aiurea e ca data trecuta,fiind dum ma apucasem eu de treaba si la un mom dat, pe la sfertul operatiunii mi s a terminat spray ul de curatat si a trebuit sa consum vreo3 tuburi de chestii ciudate de la benzinarii...tot de curatat, dar ffff INEFICIENTE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana sa mi iau moto nici nu stiam de chestia cu lantul...dupa, am tot aflat de la amici ce si cum tre sa fac...eu lantul il curat cu spray ul ala pe care il tot folosesc motoristii, am un mare lapsus acum, e ala de curatat discurile de frana, adica asa se numeste...curata chiar ffff mijto, dau cu jetu`si incepe sa se curete mizeria, se face numa`mumos:D apoi il ung cu MOTUL...e f usor...pacat ca n am cric din ala sa i invart roata...tre sa ma chinui cu moto, dar merge si asa...chiar azi o sa i fac din nou operatiunea asta intru cat l am neglijat 200km:D:))) mai aiurea e ca data trecuta,fiind dum ma apucasem eu de treaba si la un mom dat, pe la sfertul operatiunii mi s a terminat spray ul de curatat si a trebuit sa consum vreo3 tuburi de chestii ciudate de la benzinarii...tot de curatat, dar ffff INEFICIENTE

 

 

daca nu ai "cric din ala" central, pune pe cineva sa iti tina mobra proptita in roata fata si cricul lateral, cu roata spate in aer, in timp ce tu invarti de roata cu o mana si cu aialalta cureti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu ai "cric din ala" central, pune pe cineva sa iti tina mobra proptita in roata fata si cricul lateral, cu roata spate in aer, in timp ce tu invarti de roata cu o mana si cu aialalta cureti.

nu e nevoie...ma descurc si singura...imi ia cam mult, dar.....asta e cand esti singur pe lume=))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu m-a lamurit nimeni wd-40 e doar de curatat sau si pentru uns?

 

Am dat azi dimineata pe cadru unde era mult ulei si mizerie si curata foarte bine.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu m-a lamurit nimeni wd-40 e doar de curatat sau si pentru uns?

 

Am dat azi dimineata pe cadru unde era mult ulei si mizerie si curata foarte bine.

Da....era foarte greu sa deschizi E-ul ala albastru de pe desktop, sa tastezi www.google.ro si sa scrii acolo in casuta aia WD-40. Ce oameni. Te miri ca merge tara asta cum merge.

http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da....era foarte greu sa deschizi E-ul ala albastru de pe desktop, sa tastezi www.google.ro si sa scrii acolo in casuta aia WD-40. Ce oameni. Te miri ca merge tara asta cum merge.

http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

 

Am citit pe situl lor aseara ca de google n-am auzit, si acolo zicea ca si curata si greseaza dar am intrebat pentru o parere suplimentara.

Asta e daca nu ma duce capul.

Oricum mersi pentru link. Mi-a adus aminte ca am acasa un ulei cu care ma spal pe maini cand sunt murdar de la auto..si care se foloseste si la unsul masinilor de cusut/tricotat. Cred ca e ruda cu asta. O sa-l incerc ca am un litru.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit pe situl lor aseara ca de google n-am auzit, si acolo zicea ca si curata si greseaza dar am intrebat pentru o parere suplimentara.

Asta e daca nu ma duce capul.

Oricum mersi pentru link. Mi-a adus aminte ca am acasa un ulei cu care ma spal pe maini cand sunt murdar de la auto..si care se foloseste si la unsul masinilor de cusut/tricotat. Cred ca e ruda cu asta. O sa-l incerc ca am un litru.

OK. Daca vrei o parere suplimentara ti-o dau eu. WD-40 e un foarte bun degripant. Isi face treaba de minune. Dar eu nu il recomand si pentru gresare, iar in cazul lantului moto, din punctul meu de vedere nici vaporii de la el nu ar trebui sa ajunga pe lant. Poate este cineva care il foloseste pentru curatare. Intr-adevar, curata bine, dar nu garantez ca nu distruge o-ringurile lantului. Deci eu nu recomand folosirea lui pentru lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles. Mersi. Dar ca tinand cont ca lantul meu e cam pe duca(am ajuns deja cu el in zona de replace) o sa il folosesc wd-40 pina il termin,

iar de la lantul urmator o sa folosesc motorina la curatat si ulei de transmisie la uns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana sa mi iau moto nici nu stiam de chestia cu lantul...dupa, am tot aflat de la amici ce si cum tre sa fac...eu lantul il curat cu spray ul ala pe care il tot folosesc motoristii, am un mare lapsus acum, e ala de curatat discurile de frana, adica asa se numeste...curata chiar ffff mijto, dau cu jetu`si incepe sa se curete mizeria, se face numa`mumos:D apoi il ung cu MOTUL...e f usor...pacat ca n am cric din ala sa i invart roata...tre sa ma chinui cu moto, dar merge si asa...chiar azi o sa i fac din nou operatiunea asta intru cat l am neglijat 200km:D:))) mai aiurea e ca data trecuta,fiind dum ma apucasem eu de treaba si la un mom dat, pe la sfertul operatiunii mi s a terminat spray ul de curatat si a trebuit sa consum vreo3 tuburi de chestii ciudate de la benzinarii...tot de curatat, dar ffff INEFICIENTE

 

De cate ori imi ung lantul, fac vreo 10m cu mobra. Uns zalele expuse, mutat motoru 1-2m (nici nu ii mai salt cricu; doar il pun putin in echilibru si imping la el) si tot asa. Treaba mai nasoala a fost cand am incercat un curatat + sters + uns. Dupa ce unsesem juma de lant mi-am dat seama ca ajunsesem cam la capatul parcarii. Din pacate asta e cam singura solutie pentru noi cei fara cric central. Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e :)

 

Sunt curios de ce spui ca e dificila operatiunea. Nu ar trebui sa fie asa greu de impins motoru la punctu mort vreo cativa metri pana da doua ture complete lantu... nu?

 

 

@danny_nt: WD40 curata bine insa nu cred ca e bun ca unguent de lant. Eu tot dau lantul meu cu niste spray luat de pe la magazinele de specialitate dar nu prea sunt sigur cat de eficient e. Probabil voi afla cand se duce lantu...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e :)

 

Alternativa ieftina,usor de montat(singur/a!) la stander spate si cric central,foarte eficienta,o folosesc cu succes:

Cod louis: 10003338

Bafta :)

Editat de Tytus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tine princhidelu ala de suport ZZRu tau!?

Fara probleme si GSR si ZZR,chiar azi am uns lantul la monstru.

Tine 100kg, asa scrie pe el(care nu sunt pe roata spate,cea mai mare parte a greutatii mobrei este repartizata central-fata).Merita :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternativa ieftina,usor de montat(singur/a!) la stander spate si cric central,foarte eficienta,o folosesc cu succes:

Cod louis: 10003338

Bafta :)

interesanta ideea, dar prefer totusi un stander la 2-3 mil. si asa pe cric e destul d inclinata, daca mai accentuez si cu asta, o sa ajung sa stau sub moto ca sub masina ca sa lucrez la lant. macar standerul o tine dreapta, pot sa stau mai omeneste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...