Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Are careva de p-aci Scottoiler pe mobra? Ca ma bate un gand...

Si daca da, de care? MK7, vSystem, normal sau pentru temperaturi ridicate?

Multam! :blink:

Deci n-are nimeni???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut. cine ma poate lamuri si pe mine cum se comporta un lant cu zale blocate? Am venit azi aproape pe linga ea, caci scoatea un zgomot infernal de parca se incaleca lantul aiurea pe pinion...dar m-am uitat atent si se misca bine(nu aveam la mine instrumentele de curatat/uns). In rest lantul se incalzeste destul de tare si nu l-am uns dupa ultimele ploi, adica de vineri incoace. e posibil sa se fi blocat pe undeva? Cand am ajuns acasa i-am dat cu sprayul de curatare si nu mai face zgomot. Ma gandesc sa-l demontez si sa-l iau la mana za cu za sa-l curat cu periuta. N-am mai demontat un lant pina acum, imi trebuie presa sa-i desfac o za?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. cine ma poate lamuri si pe mine cum se comporta un lant cu zale blocate? Am venit azi aproape pe linga ea, caci scoatea un zgomot infernal de parca se incaleca lantul aiurea pe pinion...dar m-am uitat atent si se misca bine(nu aveam la mine instrumentele de curatat/uns). In rest lantul se incalzeste destul de tare si nu l-am uns dupa ultimele ploi, adica de vineri incoace. e posibil sa se fi blocat pe undeva? Cand am ajuns acasa i-am dat cu sprayul de curatare si nu mai face zgomot. Ma gandesc sa-l demontez si sa-l iau la mana za cu za sa-l curat cu periuta. N-am mai demontat un lant pina acum, imi trebuie presa sa-i desfac o za?

Ajunge sa-l cureti temeininc, fara sa-l dai jos, apoi il ungi calumea si gata. Curatat temeininc = pana arata ca nou. Cu juma de litru de motorina si o periuta de dinti veche iti iese luna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa incerc si eu varianta cu ulei de cutie, pentru ca sprayul e cam lipicios si incarca destul de repede lantul.

Deci ce fel de ulei cer? Si unde gasesc (preferabil in Bucuresti)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa incerc si eu varianta cu ulei de cutie, pentru ca sprayul e cam lipicios si incarca destul de repede lantul.

Deci ce fel de ulei cer? Si unde gasesc (preferabil in Bucuresti)?

 

nu cred ca conteaza, ulei de cutie sa fie...cel mai ieftin

gasesti la petrom la benzinarie de ex, 11lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca conteaza, ulei de cutie sa fie...cel mai ieftin

gasesti la petrom la benzinarie de ex, 11lei

la petrom lichidul de curatat mustele de pe parbriz costa vreo 7-8 lei, iti dai seama ce ulei de calitate e ala cu 11 lei :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la petrom lichidul de curatat mustele de pe parbriz costa vreo 7-8 lei, iti dai seama ce ulei de calitate e ala cu 11 lei :laugh:

Pai lichidu de spalat parbrize e la mare cautare - oricum ia lumea zama aia, chiar de-ar fi 10 lei. Uleiul de transmisie are cu totul alt scop si un pret ca atare.

 

Nu is iare sensul comparatia. Urmeaza sa imi ziceti ca daca nu bag Motul sau Motorex la motor mi se va gripa dupa 1000km. Tot ce ai nevoie ca sa ungi lantul e un ulei de o vascozitate rezonabila. Undeva in jur de SAE90 e recomandat de producator. Merge si 75w-90, merge si 80w-1xx. CUlmea, merge chiar si 10w-40, insa va fi aruncat mult mai repede de pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu cand am luat motocicleta lantul parca era sudat pe pinioane - croncanea si troznea de am crezut ca am rupt ceva la ea. L-am tinut 7 zile scufundat in motorina. l-am luat za cu za si i-am facut 'masaj', dupa l-am tinut inca 1 saptamana in ulei de directie 80w90 si acum arata ca nou.

Sezonul asta sigur ma tine pt ca uzura este in limite (300 mm).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
la petrom lichidul de curatat mustele de pe parbriz costa vreo 7-8 lei, iti dai seama ce ulei de calitate e ala cu 11 lei :laugh:

 

Uleiul de transmisie nu e cine stie ce inginerie, e foarte bun si ala romanesc. Nu am intalnit pan acum vreo masinarie sa aiba probleme de la el. Pentru lant e numai bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un test: Puneti o picatura de ulei de transmisie, de la bunica, etc. pe o bucata de metal. Langa, puneti un pic de spray de lant dedicat (indiferent de marca). Luati din fiecare pe cate un deget, apoi dati cu praf de pe jos. Scuturati. Vedeti care deget are mai mult praf pe el. Bucata de metal lasati-o afara 1-2 zile. Apoi vedeti care din "pete" are mult mai mult praf pe ea.

 

Pana la urma fiecare face cum crede de cuviinta -> "Cate bordeie, atatea obiceie"

Editat de Thomas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece dupa drumul Predeal-Iasi lantul s-a udat atit de tare incit a ruginit pe alocuri, in seara asta m-am apucat sa-l curat ca la carte cu motorina. Insistind mai mult ca deobicei, din cauza ca lantul era absolut uscat si jegos, am observat la una din zale ceva ce semana cu o mizerie. Dau cu unghia sa o zbor de acolo, si nu mica-mi fu mirarea sa constat ca acea mizerie e de fapt o FISURA. Dracu' stie de cind e acolo, si mare noroc am avut ca am vazut-o acum si ca am ajuns totusi intreg dupa drumul asta. Cu ceva ghinion cred ca ruperea lantului in mers poate fi fatala.

 

De notat urmatoarele:

- marca este Tsubaki si are sub 8000 km

- nu merg tare cu motorul (accelerari puternice, frine de motor excesive, wheelie si alte din astea)

- lantul a fost intretinut decent, nici nu l-am pupat in c.ur, dar l-am curatat si uns totusi cind a fost cazul cu spray-uri Motul si mai recent cu motorina/ulei de transmisie

- a fost intins o singura data si l-am lasat mai larg decit era cazul, nu mai intins (un lant prea intins ar putea explica ruperea zalei)

 

Chiar daca as fi neglijat lantul asta nu ar explica ruperea zalei. Stiu motoare care merg numai pe-o roata si ale caror lanturi nu cred ca au fost unse vreodata si nu au probleme. Nici un otel de calitate nu se rupe pt. ca sare apa pe el.

 

Ca solutie temporara o sa tai zaua cu flex-ul si o sa nituiesc o za de inchidere, dar pe termen lung DID scrie pe mine. Si ca sa dorm si mai linistit, o sa comand asta de pe net: http://www.chainoiler.co.uk/ (18 lire cu tot cu transport). Solutie care ma va scapa si de chinul ungerii si curatarii lantului.

 

Nu stiu daca patania se datoreaza unui exemplar cu defect de fabricatie (se intimpla si la case mai mari) sau daca Tusbaki sint inruditi cu Futaki, dar n-as mai putea sa merg linistit pe motor folosind aceasta marca.

 

Am facut o poza cu telefonul, dar nu stiu de ce nu-mi merge bluetooth-ul si nu pot s-o copii pe PC. O sa fac miine una cu aparatul foto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un test: Puneti o picatura de ulei de transmisie, de la bunica, etc. pe o bucata de metal. Langa, puneti un pic de spray de lant dedicat (indiferent de marca). Luati din fiecare pe cate un deget, apoi dati cu praf de pe jos. Scuturati. Vedeti care deget are mai mult praf pe el. Bucata de metal lasati-o afara 1-2 zile. Apoi vedeti care din "pete" are mult mai mult praf pe ea.

 

Pana la urma fiecare face cum crede de cuviinta -> "Cate bordeie, atatea obiceie"

Ce sa-ntelegem de-acilea? Ca e sau nu e bun uleiul de transmisie? Nu de alta, da' cartea motoretei mele zice de ulei 80w90 in primul rand, abia apoi chestii de dat lantu' specializate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece dupa drumul Predeal-Iasi lantul s-a udat atit de tare incit a ruginit pe alocuri, in seara asta m-am apucat sa-l curat ca la carte cu motorina. Insistind mai mult ca deobicei, din cauza ca lantul era absolut uscat si jegos, am observat la una din zale ceva ce semana cu o mizerie. Dau cu unghia sa o zbor de acolo, si nu mica-mi fu mirarea sa constat ca acea mizerie e de fapt o FISURA. Dracu' stie de cind e acolo, si mare noroc am avut ca am vazut-o acum si ca am ajuns totusi intreg dupa drumul asta. Cu ceva ghinion cred ca ruperea lantului in mers poate fi fatala.

 

De notat urmatoarele:

- marca este Tsubaki si are sub 8000 km

- nu merg tare cu motorul (accelerari puternice, frine de motor excesive, wheelie si alte din astea)

- lantul a fost intretinut decent, nici nu l-am pupat in c.ur, dar l-am curatat si uns totusi cind a fost cazul cu spray-uri Motul si mai recent cu motorina/ulei de transmisie

- a fost intins o singura data si l-am lasat mai larg decit era cazul, nu mai intins (un lant prea intins ar putea explica ruperea zalei)

 

Chiar daca as fi neglijat lantul asta nu ar explica ruperea zalei. Stiu motoare care merg numai pe-o roata si ale caror lanturi nu cred ca au fost unse vreodata si nu au probleme. Nici un otel de calitate nu se rupe pt. ca sare apa pe el.

 

Ca solutie temporara o sa tai zaua cu flex-ul si o sa nituiesc o za de inchidere, dar pe termen lung DID scrie pe mine. Si ca sa dorm si mai linistit, o sa comand asta de pe net: http://www.chainoiler.co.uk/ (18 lire cu tot cu transport). Solutie care ma va scapa si de chinul ungerii si curatarii lantului.

 

Nu stiu daca patania se datoreaza unui exemplar cu defect de fabricatie (se intimpla si la case mai mari) sau daca Tusbaki sint inruditi cu Futaki, dar n-as mai putea sa merg linistit pe motor folosind aceasta marca.

 

Am facut o poza cu telefonul, dar nu stiu de ce nu-mi merge bluetooth-ul si nu pot s-o copii pe PC. O sa fac miine una cu aparatul foto.

 

Cred ca e la fel de probabil sa apara o fisura din cauza lantului prea larg decat daca lantul e prea itins. Cand e lantul larg, la inceperea accelerarii, se simte o bruscare a motocicletei.....si cred ca asta poate fisura lantul mai repede decat o liniuta sau un wheelie.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu DID a devenit un fel de Honda e Honda.

Cred ca-s ultimul om care sa pice-n boala cultului firmei, dar macar pentru linistea mea... Zi-i placebo, zi-i cum vrei, dar mi se pare o treaba periculoasa si atita vreme cit nu am informatii palbabile si verificabile care sa-mi probeze ca lantul X e mai bun decit Y, nu am de ales decit sa ma iau dupa ce zice lumea. Chiar daca am "noroc" si doar ramin cu motoru-n pana la dracu'n praznic, oricum transportul pina acasa poate sa ma coste mai mult decit un DID nou. Ca sa nu mai zic ca DID-urile au acea depunere anti-ruginire.

 

Lantul nu a fost nici prea larg, dar am preferat sa-l las spre capatul superior intervalului (3,5 cm). Stai tu linistit, merg altii cu lanturile cu burta vizibila de la o posta si nu patesc nimic. In plus, in nici 8000 de kilometri de mers omenesc, fara reprize toata ziua si wheelie dupa cafeaua de dimineata, un lant nu cred ca are motive sa moara asa. Ramin convins ca la modul cum am intretinut si exploatat acest lant nu are nici o scuza in afara de defect de fabricatie sau material prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu o sa iau urmatorul lant DID. :laugh:

Dar fereasca sfantu sa patesc ceva si cu ala... Sa vezi ce scandal fac.

Defecte de fabricatie pot aparea la orice lant.

Eu n-am facut scandal. Am descris cit am putut de obiectiv datele problemei, fiecare trage concluzii atit cit il duce capul. O concluzie de bun simt ar putea fi ca e bine sa verifici lantul din cind in cind. Nici eu nu cred ca japonezii isi baga piciorul, chiar am mult mai multa incredere in ceva pe care scrie "made in Japan" decit in ceva pe care scrie "made in Germany", dar sint si eu un biet om si o recunosc, spre deosebire de altii, recte am diversi pitici pe creier care ma impiedica sa gindesc obiectiv in unele situatii, si actionez in consecinta. Sint convins ca DID nu au tehnologii secrete la care nu mai are acces nimeni altcineva, dar de la firma la firma pot varia si factori cum ar fi controlul de calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis ca tu ai facut scandal. La altceva ma refeream: eu am postat pe un topic vecin cum mi s-a rupt siguranta de la lant, lantul fiind Regina. Bineinteles ca s-a gasit un profesor care sa emita o cugetare de valoare cum ca Regina-s ieftine si proaste. Sunt curios ce o sa se intample daca o sa clacheze un DID.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis ca tu ai facut scandal. La altceva ma refeream: eu am postat pe un topic vecin cum mi s-a rupt siguranta de la lant, lantul fiind Regina. Bineinteles ca s-a gasit un profesor care sa emita o cugetare de valoare cum ca Regina-s ieftine si proaste. Sunt curios ce o sa se intample daca o sa clacheze un DID.

al meu are 29 mii, cele doua masuratori au aratat 149,7 si 149,5mm ... cartea scrie ca se inlocuieste peste 150mm ... hm...l-as mai pastra desi are si cateva zale gripate mai mult sau mai putin :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis ca tu ai facut scandal. La altceva ma refeream: eu am postat pe un topic vecin cum mi s-a rupt siguranta de la lant, lantul fiind Regina. Bineinteles ca s-a gasit un profesor care sa emita o cugetare de valoare cum ca Regina-s ieftine si proaste. Sunt curios ce o sa se intample daca o sa clacheze un DID.

 

 

Pui kit RK si speri ca sa nu crape si ala :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu lantul ala neglijat al meu si in varsta de 22000km si cu zaua de inchidere fara oringuri am fost in Romania si am venit si inapoi... 2800km in 5 zile.

Adevarul e ca am consumat un flacon mijlociu de WD40 pe drum, fara el as fi fost mort...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu lantul ala neglijat al meu si in varsta de 22000km si cu zaua de inchidere fara oringuri am fost in Romania si am venit si inapoi... 2800km in 5 zile.

Adevarul e ca am consumat un flacon mijlociu de WD40 pe drum, fara el as fi fost mort...

Eu te cred, dar si lantul meu a mers ok niste mii de km inainte sa crape zaua aia.

Mesaj completat

Ia fiti atenti, mi-au raspuns nenii de la Tsubaki.

 

Dear Calin,

 

Under normal conditions a chain will not break. We have seen broken chain due to an object like a pebble interfered.

From your picture it is hard to tell. Only after inspection we can say more about the possible cause.

Please contact your supplier for possibilities on this.

 

A motorcycle drive chain should be replaced when any abnormality occurs. For instance cracks in plates, missing seal rings and so on.

 

To prevent in future I recommend NOT to use kerosene anymore. (See attached instructions on back of box) To clean the chain use a product like WD40 or Valvoline 1-2-99 or similar. For lubrication any product designed for Motorcycle chain application which is O-ring safe could be applied.

 

Success & regards,

 

Dick Wortel

 

 

TSUBAKIMOTO EUROPE B.V.

Aventurijn 1200, 3316 LB Dordrecht

 

P.O. Box 3097

3301 DB Dordrecht

The Netherlands

tel +31 (0)78 6204000

fax +31 (0)78 6204001

http://tsubaki-rider.com

d.wortel@tsubaki-rider.com

 

 

WD40, ce ziceti de asta?

MAINTENANCE.pdf

Tsubaki_instructions_on_box_Alpha_ORS.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...