Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Nu, vaselina nu.

 

Dar in general, nu va uitati la lant cum arata, poa sa fie uscat sau ruginit, uitati-va cu atentie la imbinarea dintre o-ringuri si role, daca acolo se vede unsoare totul e OK.

 

Lantul il estimezi dupa zgomot nu dupa aspect. Si dupa intindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu, vaselina nu.

 

Dar in general, nu va uitati la lant cum arata, poa sa fie uscat sau ruginit, uitati-va cu atentie la imbinarea dintre o-ringuri si role, daca acolo se vede unsoare totul e OK.

 

Lantul il estimezi dupa zgomot nu dupa aspect. Si dupa intindere.

Pierdusem orice speranata ca mai poti fi recuperat. :D Bine ai revenit in zona discutiilor constructive. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit o chestie interesanta.

Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant.

A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit o chestie interesanta.

Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant.

A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele.

Pai cauza ar putea fi ca zaua de legatura nu a fost la fel cu restul lantului, adica de calitate mai slabuta, role/ bolturi necalite cum trebuie. Sau a fost montata prea strans ori prea larg. Eu nu am patit asa ceva dar nici nu am masurat, oricum pinioanele nu mi s-au uzat vizibil si sunt la al doilea lant pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este unul dintre motivele pt care lanturile continuue sant mai indicate decat cele cu siguranta. fie nituita fie demontabila. Manevra de a demonta si bascula odata cu inlocuire lantului, operatie de care unii se feresc nejustificat, o faci cel mai des o data pe an si cu ocazia asta faci si o verificare amanuntita si gresare a intregului ansamblu ( roata spate, articulatii bascula, amortizor spate). Asta pt cei care vor sa aiba mereu sub fund o motocicleta noua, sau cat mai aproape de starea ei la iesirea din fabrica. Sa auzim numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt de acord.

Lantul meu de origine JAPAN, EK se cheama a fost super beton. Totul e ca zaua de inchidere sa provina din acelasi lant si sa nu fie inlocuita de vanzatori sau mecanici "binevoitori" cum era sa patesc eu noroc ca am fost pe faza. (omul voia sa puna zaua de inchidere de la lantul vechi ca i-era lene sa scoata presa din sertar. Cea veche era cu siguranta.

 

Am desfacut bascula recent dupa 10000000000 de ani si toate subansamblele si bolturile si bucsele aferente suspensiei erau unse ca la fanbrica. Bascula are capace de izolare si de protectie care nu permit intrarea apei sau mizeriei. Cel putin asa e la Honda Transalp. Deci nu mi se pare demontarea basculei justificata, mai ales ca piulita axului basculei iese cu cheia lu HULK(si cred ca si de HULK-himself e nevoie) sau cu pistolul pneumatic. Io miscam motocicleta din loc si piulita nu iesea. Probabil trebuia sa pun motocicleta in menghina, ca Hulk nu era disponibil la ora aia cand voiam eu sa scot bascula. La vulcanizare vrrrrtt in 3 secunde. Deci atata chinuiala pentru ca nu ai o presa de 30eur nu mi se pare justificata.

 

Eu am scos bascula ca sa dau jos motorul, intamplator axul basculei trece si prin "coada" motorului. (la TA)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit o chestie interesanta.

Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant.

A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele.

sau de o agrafa cu 33lei :D in cazul in care a fost gresat optim

 

Lantul meu de 520 are 29 mii km :P condus relativ agresiv iar din cand in cand roata din fata pierde legatura cu soseaua :baubau: . Recunosc ca de curand am schimbat pinionul mic si tampoanele din butucul rotii :kali:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta calitate ca alta calitate, dar cum sa se lungeasca? Sigur nu era za din care trebuie.

Pai putea sa fie identica dar daca era decalita sau vreun defect in material logic ca se lungea, si nu se lungea, se largeau gaurile in care se prind bolturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai putea sa fie identica dar daca era decalita sau vreun defect in material logic ca se lungea, si nu se lungea, se largeau gaurile in care se prind bolturile.

Daca era decalit otelul ala se rupea urgent. Repet: exista motoare cu cuplu mai mare de 50 Nm si de care se mai si trage.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca era decalit otelul ala se rupea urgent. Repet: exista motoare cu cuplu mai mare de 50 Nm si de care se mai si trage.

bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta calitate ca alta calitate, dar cum sa se lungeasca? Sigur nu era za din care trebuie.

orice lant are "veriga slaba" , adica aia care se rupe/strica prima... :banana:

Eu la Hoinar (1996-1998) am avut un lant nou si 3 vechi(le-am primit cu Mobra), cand a pus lantul nou in primii 50 km s-a lungit mai mult de 1 cm (la intinzator- probabil 2-3 pe lungime) ... marca otelului: OL caca-romanesc :lol: ...unul dintre ele mi s-a rupt in mers si a blocat roata :cheers:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cauza ar putea fi ca zaua de legatura nu a fost la fel cu restul lantului, adica de calitate mai slabuta
probabil ca zaua aia era de alta calitate , mai mult ca sigur

 

In mod sigur zaua respectiva a avut un defect, presupun ca lanturile si zalele de legatura nu sunt fabricate chiar pe aceeasi linie. Incep tot mai mult sa cred ca a fost asa de la inceput, dar abia dupa ce a trecut de un anumit prag de uzura a inceput sa fie vizibil.

 

Asta este unul dintre motivele pt care lanturile continuue sant mai indicate decat cele cu siguranta

Nu trebuie sa schimbi lantul cu unul continuu ca sa verifici starea basculei si a elementelor ei :banana:

sau de o agrafa cu 33lei

mi-a trecut si asta prin cap, dar lantul oricum mai avea cam 2 mm de intins la semnul de pe bascula, pinioanele se uzasera din cauza zalei defecte si am preferat sa iau un kit complet decat sa ma caciulesc si sa aman operatiunea :cheers:

 

PS: motocicleta am luat-o cu kitul asta de lant montat, nu stiu cati km avea inainte si cum s-a mers cu ea.

Editat de Alveola
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce parere aveti:::::::::

 

am vorbit cu niste persoane calificate.....si am inteles asa:

 

lanturile din ultima vreme (moto) cu Z..K ..O ringuri le ungem dar lubrifiantul nu intra in el adik in bucsa si nici nu are cum sa intre, iar inautru el are lubrifiant care nu iese din cauza garniturilor in forma de O ..Z...

pana la urma ungem lantul k sa nu rugineasca;

k sa scada frictiunea dintre lant si roata dintata

si k mai ajuta ringurile sa se pastreze in stare buna

 

dar pana la urma o neungere a lantului nu ar duce la o deteriorare mult mai rapida???

a si inca un sfat am primit: decat sa merg cu lantul uns si plin de mizerii sau nisip sau cd te duci la mare mai bine nu il ungi deloc??

 

deci pana la urma :

ungem lantul k sa nu rugineasca

si il curatam k sa nu l deterioreze mizeriile de pe el

 

uitati ce mai zic si astia de la Regina de intretinere http://www.reginachain.it/eng/use_and_main.../how_to03.shtml

Avoid the use of steam, gasoline or solvents.

Editat de septimiu_J F K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma ungem lantul k sa nu rugineasca;

Spre aceeasi concluzie ma indrept si eu.

Momentan merg cu lantul neuns de vreo 500 de km. Nu mai are decit niste urme vagi de ulei dar nu face zgomot si nici nu cere de mincare. Il las in plata lui, de ce sa-l deranjez?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o nedumerire. Cum in ultimul timp circul mai mult cu pasager, eram curios in ce fel poate afecta acest lucru reglatul lantului. Adica ar trebui sa tin cont si de el atunci cand il intind? Eu unul nu stau sa-l masor ca n-am rigle sau alte alea, il intind mai mult ochiometric si pina acum reglajul mergea. Ei ultima oara desi l-am reglat la fel in primii zeci de metri scotea niscai sunete si cand m-am uitat era cam intins si a trebuit sa-i mai dau putin drumul. Eram si cu pasagerul.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ar fi asa , atunci de ce se gripeaza zalele si raman intepenite chiar la lanturi cu oringuri atunci cand nu sunt unse ??? pentru ca au unsoare la bucse ??? ia mai ganditi- va !

Lasa-i pe rebelii astia - de pe urma lor se imbogatesc firme precum Regina sau DID :banana:

 

Desi cine se zgarceste la 10 ron cat e un bidon de ulei de transmisie (si care ajunge sa ungi de 3-4 ori lantul prin baltire completa), probabil se va zgarci si la kitul de lant.

 

Mai bine puneti fratilor o sfoara in loc de lantu ala :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa-i pe rebelii astia - de pe urma lor se imbogatesc firme precum Regina sau DID :banana:

 

Desi cine se zgarceste la 10 ron cat e un bidon de ulei de transmisie (si care ajunge sa ungi de 3-4 ori lantul prin baltire completa), probabil se va zgarci si la kitul de lant.

 

Mai bine puneti fratilor o sfoara in loc de lantu ala :cheers:

Nu sint convins ca zalele se gripeaza de la lipsa ungerii. Poate e si ceva adevar in faptul ca se usuca si crapa oring-urile. Oricum, eu nu am renuntat la ungerea lantului, doar ca mi se pare exagerat sa faci o obsesie din asta. Nu e vorba de bani (uleiul ala de 10 lei te tine ani) ci de lene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sint convins ca zalele se gripeaza de la lipsa ungerii. Poate e si ceva adevar in faptul ca se usuca si crapa oring-urile. Oricum, eu nu am renuntat la ungerea lantului, doar ca mi se pare exagerat sa faci o obsesie din asta. Nu e vorba de bani (uleiul ala de 10 lei te tine ani) ci de lene.

Atunci macar nu va promovati lenea aici. Pastati-o pt voi. Sant cativa pseudo mecanici foarte activi in aceasta sectiune care ne indeamna sa nu facem nimic cu lantul. Daca este uns din fabrica si-l mai ungi de 2 ori pe an, dupa ei, este arhisuficient. Vai de lanturile voaste!!! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...