gn77b Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Poze sa vada si ochiu meu cum arata bascula, roata si lantul dupa un drum lung cu ungatorul ala pe panglici. Logic, nu? O sa fac poze inainte si dupa drumul spre si dinspre Radauti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Nu stiam ca exista si asaceva ... spalator de lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 (editat) Exista, si impreuna cu un stander, reduce timpul necesar curatarii lantului la cca 2 minute, cu tot cu ungere. Isi merita banii doar daca e folosit industrial, intr-un atelier/service sau intr-un grup de prieteni. Editat August 7, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Acest topic e nemuritor.... Daca era doar nemuritor era bine, mai grav este ca e plictisitor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 (editat) Daca era doar nemuritor era bine, mai grav este ca e plictisitor. Da' ce ba, ti-au taiat astia cablu' si nu mai ai OTV? Pina iei salariu' (daca nu-ti taie netu' intre timp), vezi aici: http://www.cancan.ro/ Editat August 7, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 (editat) Da' ce ba, ti-au taiat astia cablu' si nu mai ai OTV? Pina iei salariu' (daca nu-ti taie netu' intre timp), vezi aici: http://www.cancan.ro/ Sa inteleg ca asta e presa pe care o consumi tu? sau faci parte din categoria celor care nu recunosc? Editat August 7, 2009 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Pai am pus poze mai inainte, vezi si-n semnatura: http://picasaweb.google.com/calindorohoi/D...449838700400306 foarte misto si simplu. dar nu imi place rezervoru de ulei pe care cred ca o sa aplic solutia lui bogdan, furtun lung transparent. si eventual 2 robinete pe traseu. unu pt deschis si unu pt dozaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 foarte misto si simplu. dar nu imi place rezervoru de ulei pe care cred ca o sa aplic solutia lui bogdan, furtun lung transparent. si eventual 2 robinete pe traseu. unu pt deschis si unu pt dozaj Nici mie nu-mi place rezervorul, dar daca ti-as da o poza cu Banditul meu in starea de acum te-ai prinde ca se incadreaza in peisaj. Am mers prin ploaie, am mers pe drum de tara si mi-e lene sa-l spal. Rezervorul m-am gindit initial si sa-l pun sub sa, dar cred ca acolo e mult mai riscant sa se intimple un accident. Odata mi-am luat cu mine la drum lung un borcanel in care-am pus ulei, ca sa ung lantul, pe care l-am pus sub sa. Acasa parea 100% etans, l-am testat si rastestat. Se pare ca de la vibratii si mai stiu eu ce a devenit mult mai putin etans si mi-a facut ditai baltoaca de ulei pe acolo, mi-a uns alarma si ce mai aveam pe acolo de a trebuit s-o scot si s-o demontez ca s-o curat. Dar daca tu vrei sa risti poti sa-l pui oriunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 Nici mie nu-mi place rezervorul, dar daca ti-as da o poza cu Banditul meu in starea de acum te-ai prinde ca se incadreaza in peisaj. Am mers prin ploaie, am mers pe drum de tara si mi-e lene sa-l spal. Rezervorul m-am gindit initial si sa-l pun sub sa, dar cred ca acolo e mult mai riscant sa se intimple un accident. Odata mi-am luat cu mine la drum lung un borcanel in care-am pus ulei, ca sa ung lantul, pe care l-am pus sub sa. Acasa parea 100% etans, l-am testat si rastestat. Se pare ca de la vibratii si mai stiu eu ce a devenit mult mai putin etans si mi-a facut ditai baltoaca de ulei pe acolo, mi-a uns alarma si ce mai aveam pe acolo de a trebuit s-o scot si s-o demontez ca s-o curat. Dar daca tu vrei sa risti poti sa-l pui oriunde. pai eu ma gandeam la un furtun lung si gros de la bascula pana sub sa, unde sa faci plinul si sa intre aer ca sa aiba curgere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 7, 2009 Share Postat August 7, 2009 La Loobman unii au montat rezervorul linga ghidon chiar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 (editat) Cu pixul si foaia langa mine, butonand intr-una optiunile copy, paste si save image as, am parcurs ieri, in aproximativ 7-8 ore tot acest topic. Fiindca vad ca pe topicul lansat de mine pe sectiunea de enduro nu se misca mai nimic, ma mut aici cu dialogul, intrebarile si nelamuririle. As rezuma astfel: * in principal doresc sa construiesc/achizitionez sistemul pentru a imi fi folositor in urmatorul regim: sosea pana la munte (1/4 din drum), off-road (2/4) si retur pe sosea (1/4). Sau chiar montat Michelin S12 + Metz Six Days, remorca si sus la munte. Off-road insemnand doar foarte putin soft-enduro si mai mult spre enduro la limita maxima a Tenere-ului si posesorului. Daca aici se descurca inseamna ca in restul conditiilor nu are cum sa dea gres. * partea proasta este ca eu sunt mare fan namoale si ciar si pe forestiere uscate le caut pe marginea drumului si nu ma las pana nu le iau la rand. * voi incepe cu un sistem asemanator cu cel al lui Calin, fiind cel mai simplu si rapid de realizat. Filosofand ca babele, imi este teama: 1. Sa nu se infunde spatiul de curgere a uleiului chiar daca este protejat de spita nituita 2. Sa nu se umple colierele de namol si sa nu se mai scurga uleiul constant pe ele 3. Datorita regimului de mers foarte scuturat sa ma trezesc ca uleiul nu mai ajunge pe foaie * ma tenteaza un sistem ca cel al lui Bogdan, deoarece imi pare mai robust si mai usor de ajustat. - Vazand pozele cu ultima varianta de ungatoare imi par cat se poate de "neinfundabile" si chiar nu inteleg cum naiba se aduna jeg incat sa le blocheze. - Intre piesa de aluminiu si tubul final de scurgere (pasta de pix) as folosi insa teava subtire de cupru sau de aluminiu sau as introduce in piesa de aluminiu, lipit de tuburile de plastic o bucata de sina (cum este cea de la dosare) sau o bucata de sarma care sa ma ajute la ghidarea lor perfecta pe foaie. * Cum ati reusit sa faceti reglajul picaturilor? V-ati tot jucat cu robinetii si stiti ca in pozitia X curg Y picaturi/Z durata de timp si le setati in concordanta cu starea vremii/drumului sau cum ? * Va trebui sa construiesc un sistem usor demontabil sau inlaturabil partial, fiindca la enduro se umbla destul de des la roti - pene mai dese, schimbat gumele mai des, schimbat placutele mai des si, macar o data pe sezon, dus roata la centrat. Sau, pur si simplu, va trebui sa fiu cu ceva mai multa bagare de seama la montarea inapoi a rotii. * Substanta de spalat geamuri din recipientul de mai jos o folosesc pentru a alimenta o pompita cu sprit. Imi este foarte utila la montarea cauciucurilor, asa ca am cateva, goale, prin garaj. Cred ca acesta va fi rezervorul meu de ulei, fiind suficient de mare (500 ml), lung si ingust pentru a incapea sub aripa spate a motocicletei si fiind prevazut cu dop cu cilindru pentru o montare/lipire mai lejera a furtunului. De asemenea, tubul din interior este suficient de lung pentru a face din el minimum doua dispozitive de ungere. Mesaj completat La un moment dat, Bogdan, ai scris asta : Am sa-ti raspund eu. Am doi prieteni care si-au cumparat Scottoiler, varianta clasica, cu cap de ungere dublu (pe care incercam noi sa-l bricolam), dar care nu intra la rubrica asta, satui de bagatori de seama si habarnisti. S-au confruntat intr-un an de utilizare cu aceleasi probleme cu care ne confruntam si noi. S-au infundat de la praf furtunasele finale, mai curge din cand in cand ulei pe jos dupa ce opresti motorul si cel mai rau aceleasi probleme de reglaj optim in conditii de ploaie si praf. Si Scottoiler a cam renuntat la varianta clasica, mecanica, cu curgere gravitationala in favoarea unei variante mai sofisticate, electronice cu un microprocesor si pompa de ulei miniaturala si afisaj digital, la peste 250 euro. Fac o precizare, problemele apar si la Scottoiler nu dupa un an, ci din prima zi de utilizare si sant generate de simplitatea constructiei si de necesitatea invatarii in timp a modului de reglare, functie de conditiile calatoriei. Dupa ce inveti si te deprinzi cu micile metehne ale sistemului, nu mai sant probleme. Inteleg ca se infunda si Scottoiler-ul. Grav sau nu? Este usor de desfundat sau nu prea? Nu ai putut studia si copia sistemul de functionare al recipientului de la Scottoiler? Daca nu ma insel, in acel recipient este o valva, actionabila prin cuplarea la furtunasele de vacuum de la carburator. M-am uitat la ei pe site sa vad ce varianta vand pentru Yamaha XT/TT si am fost placut surprins sa gasesc instructiuni de montare ca pentru atehnici ca mine. Suficient de usor de dibuit teava pentru vacuum si facut montajul. Mesaj completat Ce parere are Mae despre investitie/banii cheltuiti? Considera ca face banii sau nu? De praf in exces ma gandesc ca a avut parte in Africa, dar prin namoale serioase l-a bagat ? Editat August 8, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 (editat) Scottoiler, in instructiuni si poze, indica ca ungerea sa se faca cu tevile (de pix) in contact cu foaia. Asta este motivul pt care am insistat in prostie in pastrarea acestei metode de ungere. Mare greseala, in conditii de Romania si Bulgaria. S-au infundat de prea multe ori, la mine si la toti cel care au folosit capete de ungere duble, facuta de mine sau conceptie proprie. Mae nu a citit foarte atent instructiunile de montaj ale Scottoilur-ului si le-a montat din instinct, respectiv drepte cu picurare direct pe lant. In drumul in Africa, cca 14000km, nu s-au infundat niciodata. Punanad cap al cap toate acestea, dupa un drum in Bulgaria, unde la 300km pierdeam ungerea din cauza doapelor de praf,mizerie si ulei, am trecut si eu la ungerea direct pe lant. De atunci am facut cca 8000 km fara a mai desfunda niciodata capul de ungere. Pt mine subiectul este inchis. Am studiat si rezervorul de la Scott si cat sant eu de facacios ma declar invins , in conditii da homemade este imposibil de fabricat. Cam toti care au incercat, inclusiv eu, am folosit ce am gasit in comert, la preturi modice chiar daca subansamblele proveneau din gradinarit, acvarii, piese auto. Acum, fiecare separat si mai multi impreuna, incercam sa folosim o supapa elecromagnetica cu picurarea comandata de un temporizator cu actionare de la ghidon. Ar fi echivalentul Scottoiler-ului nou. Sper sa reusim, macar pt sezonul viitor. Editat August 8, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 unde gasesc rorbinet pt furtun de 4-6 mm de acvariu? la horbach nu aveau si l-a obor nu am gasit tarabale cu acvarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 Scottoiler, in instructiuni si poze, indica ca ungerea sa se faca cu tevile (de pix) in contact cu foaia. Asta este motivul pt care am insistat in prostie in pastrarea acestei metode de ungere. Mare greseala, in conditii de Romania si Bulgaria. S-au infundat de prea multe ori, la mine si la toti cel care au folosit capete de ungere duble, facuta de mine sau conceptie proprie. Mae nu a citit foarte atent instructiunile de montaj ale Scottoilur-ului si le-a montat din instinct, respectiv drepte cu picurare direct pe lant. In drumul in Africa, cca 14000km, nu s-au infundat niciodata. Punanad cap al cap toate acestea, dupa un drum in Bulgaria, unde la 300km pierdeam ungerea din cauza doapelor de praf,mizerie si ulei, am trecut si eu la ungerea direct pe lant. De atunci am facut cca 8000 km fara a mai desfunda niciodata capul de ungere. Pt mine subiectul este inchis. Am studiat si rezervorul de la Scott si cat sant eu de facacios ma declar invins , in conditii da homemade este imposibil de fabricat. Cam toti care au incercat, inclusiv eu, am folosit ce am gasit in comert,la preturi modice chiar daca subansamblele proveneau din gradinarit, acvarii, piese auto. Acum, fiecare separat si mai multi impreuna, incercam sa folosim o supapa elecromagnetica cu picurarea comandata de un temporizator cu actionare de la ghidon. Ar fi echivalentul Scottoiler-ului nou. Sper sa reusim, macar pt sezonul viitor. Multumesc frumos ! Lamurit in intregime. Voi trece si eu la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 9, 2009 Share Postat August 9, 2009 unde gasesc rorbinet pt furtun de 4-6 mm de acvariu? la horbach nu aveau si l-a obor nu am gasit tarabale cu acvarii. Eu am luat de la petshop-ul de pe Turda, pana in Podul Grand cu vii dinspre Arc spre Crangasi. Sant verzi si costa 0,7roni/buc. Mesaj completat * ma tenteaza un sistem ca cel al lui Bogdan, deoarece imi pare mai robust si mai usor de ajustat.- Vazand pozele cu ultima varianta de ungatoare imi par cat se poate de "neinfundabile" si chiar nu inteleg cum naiba se aduna jeg incat sa le blocheze. - Intre piesa de aluminiu si tubul final de scurgere (pasta de pix) as folosi insa teava subtire de cupru sau de aluminiu sau as introduce in piesa de aluminiu, lipit de tuburile de plastic o bucata de sina (cum este cea de la dosare) sau o bucata de sarma care sa ma ajute la ghidarea lor perfecta pe foaie. Pt cei ce vor sa reproduca varianta mea de cap dublu, cateva precizari. Tevile subtiri transparente nu sant o prelungire a furtunurilor negre, ci se infig direct in piesa de aluminiu fiind insa dublate in zona de cuplare si apoi in afara aluminiului de furtunul de cauciuc. In zona de cuplare cauciucul asigura o oarecare elasticitate care fixeaza tevile subtiri prin infigere si apoi fiind concentrice maresc rigiditatea lor in exterior pana la lant. Tevile de ungere trebuie sa fie elastice, dar suficient de rigide ca sa revina dupa fiecare scuturatura in zona de ungere pe lant. Nu cred ca alama sau cuprul sant indicate in zona asta. Ajustarea pozitiei furtunaselor se face prin rotirea piesei de aluminiu si prin jonglarea cu lungimea furtunurilor subtiri. Cand ungerea se facea pe foaie, tevile subtiri erau indoite la cald, la capat, aproape la 90 grade, pt a ajunge in contact cu foaia. Acum raman aproape drepte, doar cu o mica curbura, pt ca, prin rotirea lor, sa poti pozitiona capatul final exact deasupra lantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Domnilor, saptamana asta sau in weekend o sa testez noua metoda cu temporizare. Deja am primit o idee de la prietenul meu electronist: sa folosim un numarator. Ansamblul ar consta in un magnet mic lipit pe foaie si un senzor prins de bascula. Picaturile vor fi initializate la un anumit numar de rotatii al foii. Aceasta varianta ar scoate din calcul picaturile de ulei care se fac cand stai la semafor sau cand stai cu motorul pornit fara sa mergi (cand lucrezi la motor). Asta ar fi masterul ungatoarelor. Daca am gasi si o pompa, in asa fel incat picatura sa fie facuta fortat ar fi doctorul ungatoarelor. Va vom tine la curent. Capul de ungere al lui bogdan harea e meseria intruchipata (nici in fabrica nu se face asa de bine si asa de solid). Momentan, pentru varianta analogica (cu potentiometre) costurile sunt tinute sub control. O sa vad si care sunt costurile pentru varianta cu numarator. Pentru varianta analogica se pare ca temperatura va influenta timpul de inchidere al circuitelor cu aproximativ 10% (pentru o setare de 60 secunde, in functie de temperatura, o picatura poate fi initializata de la 54 - 66 de secunde). As vrea sa imi spuneti daca asta vi se pare un impediment (pentru mine nu e). Electrovalva se gaseste si noua pe la 60-65 RON (cred ca e piesa cea mai scumpa de cumparat) Pe valva vacuumatica am dat 47 RON (ceea ce nu e departe). Working in progres... va tin la curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Daca e s-o luam asa, ceva si mai inteligent ar fi taierea alimentarii cu ulei sub o anumita viteza, astfel incit sa nu picuri la semafor sau cind mergi foarte incet. Partea electrica de control e banala, dupa mine problema e sa gasesti o electrovalva care sa mearga si sa nu coste o avere, restul sint formalitati. Intre timp am mai dat drumul la ungator pentru ca am spalat motoru cu turbojetul. De data asta nu am vazut absolut deloc ulei pe cauciuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Daca e s-o luam asa, ceva si mai inteligent ar fi taierea alimentarii cu ulei sub o anumita viteza, astfel incit sa nu picuri la semafor sau cind mergi foarte incet. Partea electrica de control e banala, dupa mine problema e sa gasesti o electrovalva care sa mearga si sa nu coste o avere, restul sint formalitati. Intre timp am mai dat drumul la ungator pentru ca am spalat motoru cu turbojetul. De data asta nu am vazut absolut deloc ulei pe cauciuc. Taierea sub o anumita viteza nu e mai inteligenta decat picatura la un anumit numar de rotatii a foii. Pentru ca atunci nu se mai face ungere daca mergi incet in coloana (sa zicem). Dar daca pica numai la 10 rotatii ale foii atunci e clar ca tot pica. Oricat de incet mergi. Si daca stai atunci numaratorul nu mai numara => nu mai pica ulei pana nu pleci de pe loc. Asta cu numaratorul mi se pare cea mai ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Cred ca multa lume uita ca unii isi ungeau lantul doar cu o perie, odata la citeva sute de km. Eu las robinetul deschis pret de 20-30 de min odata la ~100 km sau dupa ploaie/spalare. Nu stiu daca se mai justifica efortul si cheltuielile cind treaba ajunge asa de complicata, dar ca metoda de petrecere a timpului liber zic ca e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Cred ca multa lume uita ca unii isi ungeau lantul doar cu o perie, odata la citeva sute de km. Eu las robinetul deschis pret de 20-30 de min odata la ~100 km sau dupa ploaie/spalare. Nu stiu daca se mai justifica efortul si cheltuielile cind treaba ajunge asa de complicata, dar ca metoda de petrecere a timpului liber zic ca e ok OffTopic: tin minte ca atunci cand eram mic cea mai mare distractie era sa ne facem locul de joaca (garaje, drumuri pentru masinute, case, parcari...)cand totul era gata nu ne mai jucam... ca eram deja plictisiti de locul ala. Cautam alta gramada de nisip si o luam de la capat cu construitul. Asa e si aici. Si daca cei vechi ungeau lantul cu o perie, ce? La fel aveau televizor alb-negru. Era ala mai bun? Neee. Asa nici ungerea cu perie nu e mai buna decat ungerea automata cu picuratoare comandate electronic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Merge si cu numaratoare, dar trebuie sa ii faci sistemul de... numarare. Adica sa iti gasesti magnetul si bobina si sa le fixezi cum trebuie, cel mai probabil punand un surub magnetic la discul de frana si fixand pe etrier bobina. De acolo duci firele la numarator, cu niste ceva componente pe parcurs. Numaratorul iti va scoate o tensiune pe care o pui la un releu care comanda o pompa. Ma intreb daca o pompa de apa pentru spalat parbrizul s-ar potrivi. Se gasesc cu galetile prin targ si majoritatea merg. Nu stiu insa cum se comporta cu lichid vascos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Hai sa nu o luam pe aratura! Cu cat este mai simplu, dar functiunal, cu atat mai bine. Tot ce inseamna electronica presupune costuri suplimentare si griji in plus ca ceva s-ar putea defecta de la ploaie, praf, vibratii, etc. Sa ne oprim la esenta. Elecrovalva sa inchida si sa deschida uleiul si sa ajunga un numar controlabil de picaturi de ulei pe lant, intr-o ora de functionare. Ca acest numar variaza intr-un interval +/- 10% nu are nici o importanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 mi-am trimis un coleg dupa robineti, abia astept sa ii vad si maine seara ma apuc de treaba. nu stiu cum sa fac prinderea pe bascula si unde sa pun ungatoru, am bascula cu profil dreptunghiular. vreun sfat? Mesaj completat ungatoru adic acapul de ungere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Scottoiler are o talpa din plastic care se lipeste cu scoci dubluadeziv si se asigura cu doi soricei sub bascula, iar capul de ungere se prinde de el printr-un prezon de M6, cu piulita si contra piulita, ca sa fie centrat pe foaie. Capul de ungere propriuzis este apropiat ca forma cu cel facut de mine doar ca este numai din cauciuc si in el se infig aceleasi tevi de pix. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Scottoiler are o talpa din plastic care se lipeste cu scoci dubluadeziv si se asigura cu doi soricei sub bascula, iar capul de ungere se prinde de el printr-un prezon de M6, cu piulita si contra piulita, ca sa fie centrat pe foaie. Capul de ungere propriuzis este apropiat ca forma cu cel facut de mine doar ca este numai din cauciuc si in el se infig aceleasi tevi de pix. la dvs cum e in momentul de fata? am inteles ca e facut sa picure direct pe lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.