yuk Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Hai sa nu o luam pe aratura! Cu cat este mai simplu, dar functiunal, cu atat mai bine. Tot ce inseamna electronica presupune costuri suplimentare si griji in plus ca ceva s-ar putea defecta de la ploaie, praf, vibratii, etc. Sa ne oprim la esenta. Elecrovalva sa inchida si sa deschida uleiul si sa ajunga un numar controlabil de picaturi de ulei pe lant, intr-o ora de functionare. Ca acest numar variaza intr-un interval +/- 10% nu are nici o importanta. mai jos e un citat... asta voiai sa spui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 la dvs cum e in momentul de fata? am inteles ca e facut sa picure direct pe lant. Hai ca incep sa-i dau dreptate si lui Belbody. Abia am pus poze cu capul meu de ungere. Tot ma ameninti ca-mi faci o vizita, vin-o si sigur nu pleci cu mana goala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Gata, saptamana asta e saptamana improvizatiilor. Prima chestie e ambreiaju hidraulic, dar asta e offtopic acilea. Aici discutam de u ngatoru de lant. Deocamdata ma chinui sa termin un pix ca sa-i fur mina fara sa pierd nimic Urmeaza sa ma duc la un pet-shop sa iau furtun de acvarii si ceva racorduri, robinete. Cu fixarea capului de ungere e dubioasa treaba. Initial ma gandeam sa folosesc o spitza indoita, insa nu stiu cum as impiedica vibratiile excesive... Editat August 10, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Hai ca incep sa-i dau dreptate si lui Belbody. Abia am pus poze cu capul meu de ungere. Tot ma ameninti ca-mi faci o vizita, vin-o si sigur nu pleci cu mana goala. gata sefu vin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 @switch: la mine distanta intre surubul de prindere a aparatorii de lant si capul de ungere e suficient de mica incit sa nu fie probleme legate de vibratii (am mers si pe drum de tara de abia ma tineam de motor si nu s-a intimplat nimic). Ideea e ca spita sa fie cit mai scurta. Poti sa pui si doua una linga alta sau sa folosesti o sirma mai groasa. Am vazut pe site la Loobman ca unii au fixat sirma de aluminiu de bascula cu aceleasi omniprezente panglici de plastic. E greu de dat un sfat atita vreme cit nu stiu cum arata pe la bascula motocicletei tale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Ditai patratatu cu forma paralelipipedica Probabil voi folosi o spitza prinsa in jurul/lungul basculei, cu un punct fix in dreptul surubului de prindere al aparatorii de lant (multam de idee ). speram ca nu va vibra PREA rau In nu m-am decis la un sistem de alimentare. Inclin spre pompa de spalat parbrizul care baga ulei intr-un circuit in care curgerea se face gravitational. Practic un Loobman la care alimentarea se face electric. Sa vad cum dau jos pompa de lichid de la spalatorul spate al unui Matiz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Ditai patratatu cu forma paralelipipedica Probabil voi folosi o spitza prinsa in jurul/lungul basculei, cu un punct fix in dreptul surubului de prindere al aparatorii de lant (multam de idee ). speram ca nu va vibra PREA rau In nu m-am decis la un sistem de alimentare. Inclin spre pompa de spalat parbrizul care baga ulei intr-un circuit in care curgerea se face gravitational. Practic un Loobman la care alimentarea se face electric. Sa vad cum dau jos pompa de lichid de la spalatorul spate al unui Matiz si pui potentiometru pt dozaj? deja cred ca te complici inutil. cat mai simplu ca sa nu aibe ce sa se strice. Editat August 10, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 si pui potentiometru pt dozaj? deja cred ca te complici inutil. cat mai simplu ca sa nu aibe ce sa se strice. Nu, fara electronice. Pur si simplu un buton la ghidon, care actioneaza printr-un releu (5 lei ) pompa; exact ca la spalatorul de parbriz de la masina. Daca uit sa-l apas, merg cu lant uscat. Voi avea si un circuit secundar care va curge direct din rezervorul mare, pentru situatiile in care nu merge electrica sau mai stiu eu ce dracie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 si pui potentiometru pt dozaj? deja cred ca te complici inutil. cat mai simplu ca sa nu aibe ce sa se strice. Esti de-al meu Ideea e ca initial si mie mi-a trecut prin cap sa fac un sistem cu valva electrica comandat de un supercalculator IBM Blue Gene, dar n-am reusit sa rezolv problema alimentarii calculatorului, consuma prea mult si nu tinea alternatorul Pina la urma urmei fiecare-si petrece timpul cum vrea, dar sint si alte imbunatatiri care se pot aduce motocicletei, multe poate mai utile. De cind folosesc clona Loobman de constructie personala, cu toate ca las robinetul deschis rar, lantul e tot timpul mult mai unsuros decit inainte. Cum a zis si Cavaleru, lucrurile complicate au o probabilitate mai mare de a se defecta. Nu ca ar fi ceva nerealizabil, dar o sursa care sa alimenteze acel numarator de la sistemul alectric al motocicletei trebuie sa respecte niste reguli, altfel acel numarator ori se va arde, ori va functiona haotic. Pe bornele bateriei unei motociclete sau a unei masini apar "spitzuri" de tensiune de zeci de volti. Parerea mea e ca va legati la cap fara sa va doara, dar na Daca ar fi sa dau un sfat, as zice ca e preferabil sa pui acel senzor magnetic la roata din fata, daca se desprinde magnetul/senzorul exista riscul de a intra intre roata si pinioane, si nu cred ca e bine. V-o spune un om care a reusit sa plesneasca un lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Atasez o schema penibil de penibila, dar care ilustreaza intentiile mele. In cel mai rau caz, robinetul de bypass si cel de reglaj pot fi folosite impreuna pentru a regla debitul daca pompa aia electrica da rateu. Editat August 10, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Am gasit la un magazin auto, electrovalva pt Dacia Supernova GTI, probabi cea veche pe carburatoare. Problema este ca difera un pic ca forma fata de cea din situl dedicat Dacia si costa 88 roni. A mai gasit cineva pe undeva electrovalva, si eventual mai ieftina. Noua evident. Legat de pompa gandindu-ma mai atent chiar nu cred ca trebuie, atata timp cat curgerea si debitul necesar de ulei se obtin gravitational, adica gratis si fara complicatii. Raman convins ca daca electrovalva isi face treaba si putem temporiza curgerea, problema este rezolvata. Incep sa am dubii legat chiar de Scottoiler-ul electronic, evoluat. Nu prea cred ca are nici ala pompa. Mai degraba curgerea se face tot gravitational, dar cu un control mai destept al picurarii. Poate gaseste careva detalii pe tema asta. Eu as fi tentat sa fac troc cu componentele pe care le pot face si pe care le-am verificat. Poate ne cuplam cumva. Eu cu capul de ungere , evident adaptat motorului respectiv si eventual cu carcasa potentiometrului, altul cu electrovalvele, altul cu temporizatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 Pompa aia are practic doua roluri: 1. in solutia prezentata, rezolva problema reglarii debitului. Astfel mie imi e de ajuns sa reglezdebitul pentru o picatura la 5-10 secunde. 2. intr-o solutie viitoare, pompa ar putea fi comandata de un temporizator, ca sa nu stau eu sa apas pe buton la fiecare 5 minute. Mesaj completat La urma urmei, de ce e nevoie musai de electrovalva? Pompa asta de spalat parbrizul suna din ce in ce mai bine, mai ales ca la bani e mai ieftina decat o valva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 Pompa aia are practic doua roluri: 1. in solutia prezentata, rezolva problema reglarii debitului. Astfel mie imi e de ajuns sa reglezdebitul pentru o picatura la 5-10 secunde. 2. intr-o solutie viitoare, pompa ar putea fi comandata de un temporizator, ca sa nu stau eu sa apas pe buton la fiecare 5 minute. Mesaj completat La urma urmei, de ce e nevoie musai de electrovalva? Pompa asta de spalat parbrizul suna din ce in ce mai bine, mai ales ca la bani e mai ieftina decat o valva... pentru ca la sistemul tau, daca nu alimentezi constant rezervorul 2 atunci o sa iti intre aer pe tuburi si pana sa ajunga iar ulei pe lant o sa dureze mai mult decat te-ai astepta. Nu inteleg cum se inchide sistemul la tine (ca sa nu mai pice dupa ce te-ai oprit)? Din robinetul de reglaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 pentru ca la sistemul tau, daca nu alimentezi constant rezervorul 2 atunci o sa iti intre aer pe tuburi si pana sa ajunga iar ulei pe lant o sa dureze mai mult decat te-ai astepta. Nu inteleg cum se inchide sistemul la tine (ca sa nu mai pice dupa ce te-ai oprit)? Din robinetul de reglaj? Robinetul de by-pass e inchis in mod normal. Iar pompa functioneaza doar sporadic, atunci cand e apasat butonul. Nu prea stiu eu cum e treaba cu bulele de aer... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 13, 2009 Share Postat August 13, 2009 Pompa aia are practic doua roluri: 1. in solutia prezentata, rezolva problema reglarii debitului. Astfel mie imi e de ajuns sa reglezdebitul pentru o picatura la 5-10 secunde. 2. intr-o solutie viitoare, pompa ar putea fi comandata de un temporizator, ca sa nu stau eu sa apas pe buton la fiecare 5 minute. Mesaj completat La urma urmei, de ce e nevoie musai de electrovalva? Pompa asta de spalat parbrizul suna din ce in ce mai bine, mai ales ca la bani e mai ieftina decat o valva... in cazul meu electrovalva imi pastreaza garajul curat. In general nu uit sa scot cheia din contact (decupleaza valva), insa un robinet de inchis/deschis la fiecare drum ar fi un stres. Singurul stres e ca dupa spalatorie/ploaie/praf sa maresc debitul de vreo 5 ori ... Cica daca esti mai putin stresat... traiesti mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 13, 2009 Share Postat August 13, 2009 (editat) m-a traznit acum o idee pt ca la mine la sistem o sa pun 2 robineti. ma gandeam sa folosesc un cablu de kilometraj complet tras pana undeva langa ghidon cu o rotita astfel incat sa deschizi sau inchizi sistemu. eu am robineti de acvariu mici si cu filet destul de lung. ar mai fi o idee: montarea unui motor electric pe robinet si tras fire pana la un buton montat pe ghidon, sau cine se pricepe poate face un mic circuit electric care sa dea un impus motorasului cat sa deschida robinetu. eventual chesti aasta se poate lega la contact mi se pare cam scumpa electrovalva, cred ca solutia cu motorasu electric e mai subtire la buget. Editat August 13, 2009 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 in cazul meu electrovalva imi pastreaza garajul curat. In general nu uit sa scot cheia din contact (decupleaza valva), insa un robinet de inchis/deschis la fiecare drum ar fi un stres. Singurul stres e ca dupa spalatorie/ploaie/praf sa maresc debitul de vreo 5 ori ... Cica daca esti mai putin stresat... traiesti mai mult Yuk@ pune o poza cu electrovalva ta. As vrea sa cumpar una identica pt ca este verificata si nu curge. Vad ca pt Dacie exista mai multe modele. Toate au cam aceeasi dimensiune, dar difera un pic forma. Avand in vedere ca sant destul de scumpe vreau sa merg pe drum batatorit. La valvele de scuter am cumparat cateva si in afara de bani cheltuiti nu am facut nimic cu ele pt ca nu inchid bine uleiul.Cateva au mers si le folosim eu si cativa prieteni, dar multe nu. Asta este si motivul principal pt care incerc si varianta electromag. Mai ieftine de 88 roni nu am gasit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Domnilor, cred ca nu fac ceva bine (sau cel putin nu am facut bine pana acum). Parerea mea e ca uleiul folosit nu e bun (ulei pentru motoare in 2 timpi) Lantul era umed dar zornaia in draci. Am facut un drum de 25 km pana la Sacadate si mi se incolaceau neuronii pe lant, asa de tare zornaia. Aveam ulei si pe roata, si pe capul de ungere. Pe aripa de protectie a lantului era un strat gros de ulei cu nisip. Atasasez mai jos poze. Tubuletele la capul de ungere s-au indoit, dar asta cred ca e din cauza ca nu le-am montat bine. Am facut balti de ulei pe unde am parcat motocicleta. Valva vacuumatica nu inchidea mai deloc. Si inca ceva: @bogdan_harea: tie nu ti s-a intamplat ca sa ti se goleasca uleiul de pe tubulete? De ex eu nu am cric central, si cand sta motocicleta pe o parte tubuletul din exterior (care ma jos) pica intruna si cel din interior (care e mai sus) actioneaza ca o aerisire (trage aer) si am descoperit ca mi se goleste capul de ungere. S-ar putea si asta sa fie un rezultat al uleiului prea fluid pe care l-am folosit. Rezolvarea: am dat jos sistemul de ungere automat cu valva vaccumatica, am sters lantul si l-am dat cu spray. Azi ma duc sa mai cumpar un set de sprayuri de ungere si spalare. Am gasit in sfarsit si electrovalva. Este perfecta. Ce am uitat sa iau de la mecanic este marca, modelul si anul de fabricatie al masinii de pe care a luat-o (ca era atasata de un filtru de aer agatat la vanzare). E mica, se ataseaza usor pe furtune (vezi poza atasata). Am facut si o poza de aproape in care se poate citi codul de produs de la Bosch. Poate cei din Bucuresti pot gasi un magazin de piese auto care sa stie de valva asta si sa vada un pret pentru ea noua. Eu am dat 35 RON pe ea. Ce stiu este ca se pune pe Audi sau VW, modele pe benzina. Si e atasat undeva la filtrul de aer. Nu ma intrebati ce face. Cand o sa fie gata temporizatorul o sa fac to sistemul in garaj (cu toate componentele montate) si o sa il supun la teste. O sa incerc sa fac sistemul sa aiba aceeasi configuratie ca si cum ar fi pe motor (aceeleasi pozitii la componente). O sa incerc sa folosesc ulei de cutie care am inteles ca e mai gros. Cand o sa treaca testele de fiabilitate si repetitivitate o sa il montez pe motor si o sa fac teste live. Mesaj completat Completare: Cand cumparati electrovalve verificati sa fie inchise cand nu sunt alimentate. Ca sunt si din cele care sunt normal deschise si cand sunt alimentate se inchid. Gasisem una care arata excelent, avea sistem de prindere de motor si care costa 55 RON de e pe invers (mi-an dat seama dupa ce am dat banii pe ea). E electrovalva care cupleaza 4x4 la Dacia Papuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Yuk@ pune o poza cu electrovalva ta. As vrea sa cumpar una identica pt ca este verificata si nu curge. Vad ca pt Dacie exista mai multe modele. Toate au cam aceeasi dimensiune, dar difera un pic forma. Avand in vedere ca sant destul de scumpe vreau sa merg pe drum batatorit. La valvele de scuter am cumparat cateva si in afara de bani cheltuiti nu am facut nimic cu ele pt ca nu inchid bine uleiul.Cateva au mers si le folosim eu si cativa prieteni, dar multe nu. Asta este si motivul principal pt care incerc si varianta electromag. Mai ieftine de 88 roni nu am gasit. salut ! la 40 ron am cumparat eu una (noua) vacumatica pt benzina de scuter. inchide perfect daca vreti detalii PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Intrebare de om prost: daca se ia una bucata tub aluminiu, se gaureste pe lung cu un diametru si la jumate se da o gaura de diametru mai mare, filetata cu pas mic, nu se obtine un robinet de dozaj foarte precis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 salut !la 40 ron am cumparat eu una (noua) vacumatica pt benzina de scuter. inchide perfect daca vreti detalii PM deci cum mergi din Maica domnului spre Lizeanu este un magazin de scootere .de la ei am cumparato si mere ok! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 (editat) Intrebare de om prost: daca se ia una bucata tub aluminiu, se gaureste pe lung cu un diametru si la jumate se da o gaura de diametru mai mare, filetata cu pas mic, nu se obtine un robinet de dozaj foarte precis? Raspuns, NU. Am incercat eu de mai mute ori in diverse forme si cu materiale obisnuite, fier, aluminiu si cu prelucrari obisnuite gaurire, filetare, strunjire si nu merge. Problema este ca pt debite mari in cazul nostru (10-20pic/min) functioneaza, dar cand te apropii de debitele mici necesare functionarii continui (1pic/min) se blocheaza curgerea si ramai fara ungere. Probabil daca ai avea aces la materiale tratate si rectificate prelucrate foarte precis si cu o rugozitate a suprafetelor foarte mica, atunci ar fi altceva! Dar asta se putea pe vremuri cand inca mai aveam industrie in RO. Din acest motiv sant pentru fragmentarea ungerii intr-o perioada scurta cu un debit mare, dar controlabil, urmata de o perioada de pauza, astfel incat intr-un interval de timp sa ajunga ulei numai in cantitatea necasara si nu in exces ca la Vrajitorul@. Editat August 14, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Pai de acolo venea ideea mea cu pompa de apa, care vad ca nu a prins. Ideea e ca prin pompa aia fara alimentare nu trece nimic. Iar de pompat pompeaza si ulei daca nu e prea frig afara, cat timp este comandata. Debitul nu exceleaza, dar este acolo. Practic functioneaza ca o electrovalva mai cu motz, dar e mai... IEFTINA Poate vorbesc tampenii, dar am de gand sa incerc eventual. Tre sa ajung maine sau poimaine in targ sa-mi iau si eu asa ceva, ca releu si sigurante am. Azi ma duc dupa tubulatura, doar sa gasesc un magazin de acvarii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Baga poze cu pompa si eventual celelalte componente pe care le folosesti. Cel putin eu nu vreau sa neglijez nici o varianta. Poate a ta este cea castigatoare. Toate electrovalvele pe care le-am gasit in magazine sant la capitolul resturi care zac pe raft de ani buni si nu gasesti decat cel mult una,..... ultima. Greu cu piesele astea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 14, 2009 Share Postat August 14, 2009 Baga poze cu pompa si eventual celelalte componente pe care le folosesti. Cel putin eu nu vreau sa neglijez nici o varianta. Poate a ta este cea castigatoare. Toate electrovalvele pe care le-am gasit in magazine sant la capitolul resturi care zac pe raft de ani buni si nu gasesti decat cel mult una,..... ultima. Greu cu piesele astea da alea de la dezmemmbrari ce au ? nu mai sunt virgine? Singurul lucru "scarbos" e a suflii pe Âştuț sa vezi daca inchide deconectata si sa o conectezi la o baterie sa asculti daca țăcăne si sa vezi daca deschide Plus ca in 50 lei poti lua o valva cutot cu furtunasele aferente si mai ale su cablul de alimentare... mufa etansa cu burduf si conductori de calitate (cam 1metru) + protectie ... al meu e de Audi 2,8 1992-1994 ... din gama de lux , cu siguranta e mai buna decat aia de se monteaza la papuc sau nova. Mai avea si un colier elegant de caucuic, cu agatatoare ca alea pt sigurante la Yamaha... am renuntat la el ca sa aiba racire, desi ulterior rezolvasem problema prin montarea unei rezistente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.