bozoro Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 bogdane...decat sa pierzi vremea pe forum, mai fa-mi cateva ungatoare......am cui sa le montez!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 (editat) Cesar@, OK, am inteles toti ca ai un service in Militari, intr-o hala a fostului INCREST. Se pare ca faci treaba buna acolo cel putin la nivelul intretinerii primare a motocicletei. Nu mai insista, stim deja asta. De ungere poti sa ne spui ceva? Ca reclama se face in alta sectiune. Acum ar trebui sa pun si eu o fata zambitoare pt a mima, ca tine, simtul umorului. Revenind la dilemele tale legat de modul cum fac eu intretinerea moto, repet: lucrez numai iarna, comand din timp toate consumabilele, si le schimb, chiar daca ar mai avea resursa, numai pt a intra in noul sezon cu un motor cat se poate de bine pregatit. Faptul ca am folosit ungator a fost pt a-mi usura munca, iar daca am mers peste 33000km cu un kit, a fost bonus. Dupa mine, chiar daca-l mai puteam duce pana la 45-50000km, nu asta era prioritatea, ci sa nu trebuiasca sa lucrez la motor vara. Editat Noiembrie 12, 2010 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Cesar, eu in general apreciez postarile tale dar de data asta exagerezi. din exterior (pentru ca eu nu sint vreun fan ungatoare automate) pare ca vrei sa demonstrezi cu dinadins ca sint inutile, de parca ai fabrica sprayuri de uns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Cesar@, OK, am inteles toti ca ai un service in Militari, intr-o hala a fostului INCREST. Se pare ca faci treaba buna acolo cel putin la nivelul intretinerii primare a motocicletei. Nu mai insista, stim deja asta. De ungere poti sa ne spui ceva? Ca reclama se face in alta sectiune. Acum ar trebui sa pun si eu o fata zambitoare pt a mima, ca tine, simtul umorului. Revenind la dilemele tale legat de modul cum fac eu intretinerea moto, repet: lucrez numai iarna, comand din timp toate consumabilele, si le schimb, chiar daca ar mai avea resursa, numai pt a intra in noul sezon cu un motor cat se poate de bine pregatit. Faptul ca am folosit ungator a fost pt a-mi usura munca, iar daca am mers peste 33000km cu un kit, a fost bonus. Dupa mine, chiar daca-l mai puteam duce pana la 45-50000km, nu asta era prioritatea, ci sa nu trebuiasca sa lucrez la motor vara. N-am suflat o vorba despre ce si cum servisez eu si la ce nivel, unde, cum, cat costa. Nimic, zero, nada Am constat o contradictie in termeni. Adica te contrazici. Pe de o parte economisesti bani (parera unora) cu ungatorul automat - extra long life pt lant. Pe de alta parte il arunci inainte sa isi epuizeze resursa. Evident ca nu este tocmai ceva placut sa fii "posesorul" unui asemenea paradox Explicatiile sunt doar de tipul "mi-e mai comod", "imi convine mai mult", etc. Dar nu au legatura cu parametri cuantificabili. Deci tine de subiectivitatea fiecarui motociclist care isi pune cel putin o data pe an aceasta problema. Acum, ca sa ma iau putin de tine, pentru ca vad ca tu nu obosesti facand reciproca, te intreb: Ca promotor al ungatoarelor automate, consecventa ideilor rationale si a actiunilor in consecinta(pe aceasta tema) n-ar trebui sa fie o conditie necesara unei promovari cinstite? Carevasazica, folositi ungator automat dar aruncati lantul la jumate si in doi ani treceti la cardan. Cinstit? P.S. Inca n-am suflat o vroab despre servisare dar anul asta am trimis acasa doi bajeti cu lanturi la pachet venite la schimbat, fara sa le iau banii ci doar le-am explicat ca mai este viata in ele si ca ii mai tin minim X kilometri. La mine nu se vine la cheltuit bani in primul rand. Se invata. Lucruri banale nefolositoare desigur Mesaj completat Cesar, eu in general apreciez postarile tale dar de data asta exagerezi. din exterior (pentru ca eu nu sint vreun fan ungatoare automate) pare ca vrei sa demonstrezi cu dinadins ca sint inutile, de parca ai fabrica sprayuri de uns. Nu, scuze daca par ca vreau sa demonstrez asta. Mai degraba incerc sa deslusesc altceva - resorturi de tip Edward Bernays (cine nu stie sa caute degraba). Stai pe fir si roaga-te sa nu nise traga heblul Sper din tot sufletul ca discutia sa decurga doar civilizat ca sa nu ni se taie macaroana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Cesar, ai punctat bine, si eu ma miram de acelasi lucru.. Pe o parte se bate cu pumnul in piept ca pune ungator sa tina lantul mult apoi spune ca-l arunca pe la jumatatea vietii. Total lipsit de logica. Eu imi mentin parerea ca un lant de caliltate nebibilit excesiv tine pe putin 20.000km... si ca nu merita sa-ti bati capul cu ungatoare automate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Carevasazica, folositi ungator automat dar aruncati lantul la jumate si in doi ani treceti la cardan. Cinstit? Asta este optiunea mea pt ca nu vreau sa fac service la mijlocul sezonului moto. Bineinteles ca altcineva pe care nu-l deranjaza aspectul poate continua cu un lant bine mersi si dincolo de 60000 km. Cazuri frecvent relatate pe ADVrider, cu toate natiile de ungatoare. Iar reclama evident nu este pe fata, ci doar in semnatura. Figura zambareata! Mesaj completat Cesar, ai punctat bine, si eu ma miram de acelasi lucru.. Pe o parte se bate cu pumnul in piept ca pune ungator sa tina lantul mult apoi spune ca-l arunca pe la jumatatea vietii. Total lipsit de logica. In primul rand nu m-am batut in piept cu lungirea vietii lantului, ci cu usurinta cu care se intretine. Durata de viata dubla sau chiar tripla a kitului de lant este pt mine un bonus, chiar daca pt altii poate fi argumentul principal. Logica este simpla. Mesaj completat Si fara suparare, cineva care nu a folosit ungerea automata nici nu-si da seama ca de fapt noi nu bibilim lantul. Practic dupa ce ai instalatia functionala nu-i mai faci nimic, esti ca pe cardan. O data la 5000km completezi uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Cesar, ai punctat bine, si eu ma miram de acelasi lucru.. Pe o parte se bate cu pumnul in piept ca pune ungator sa tina lantul mult apoi spune ca-l arunca pe la jumatatea vietii. Total lipsit de logica. Eu imi mentin parerea ca un lant de caliltate nebibilit excesiv tine pe putin 20.000km... si ca nu merita sa-ti bati capul cu ungatoare automate. pe transalp da! pe mille am reusit sa duc un lant did x-ring in mai putin de 7000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Asta este optiunea mea pt ca nu vreau sa fac service la mijlocul sezonului moto Durata de viata dubla sau chiar tripla a kitului de lant este pt mine un bonus, chiar daca pt altii poate fi argumentul principal. Logica este simpla. Schimbarea lantului dureaza 2 ore cu tot cu o curatare temeinica a motocicletei, asta pentru ca eu ma misc incet Dar dubarea si chiar triplarea vietii lantului inseamna 2 ore la 3 sezoane. Daca nu chiar mai mult daca se gaseste un laudaros pe international sa spuna Mesaj completat Logica este simpla. Corect, este simpla. Dar aici, logica nu exista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Cesar, BH a spus explicit in mai multe rinduri ca avantajul ungatorului nu e neaparat ca duce lantul mai mult dar te scapa de o treaba care mie de exemplu mi se pare mizerabila: curatatul si spalatul lantului. eu unul am avut ghinion sa merg mult pe ploaie de-a lungul vremii si pot sa zic ca tare-as fi vrut sa am ungator automat cind m-a plouat. dupa un drum Predeal-Iasi in care am fost scutit de ploaie torentiala sau semi-torentiala doar pe ultimii 30 km am gasit doua zi lantul plin de rugina. nu rezista nimic la apa, poate doar ungerea constanta are o sansa. am testat toate sprayurile de uns si curatat lantul, inclusiv sprayuri Motul care de 60 de lei. pot sa spun cu mina pe inima ca nici un fel de spray de uns nu te scuteste de curatat, se acumuleaza mizerie in draci pe ele si chiar foarte repede. poate daca as fi genul de om care sa duca motorul la service pentru orice nimic as plati pe altul sa faca asta. sincer mi-as pune ungator automat dar ma opreste doar partea estetica. da' daca am hotarit ca arata naspa nu inseamna ca e si prost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Schimbarea lantului dureaza 2 ore cu tot cu o curatare temeinica a motocicletei, asta pentru ca eu ma misc incet Dar dubarea si chiar triplarea vietii lantului inseamna 2 ore la 3 sezoane. Daca nu chiar mai mult daca se gaseste un laudaros pe international sa spuna Mesaj completat Corect, este simpla. Dar aici, logica nu exista. La care se adauga cate 1 ora in fiecare saptamana pt toaleta lantului si mizeria aferenta. In cca 30-35 saptamani de sezon moto pierzi, hai sa nu zic 30 de ore, dar macar 20 tot se duc. Asta daca si mergi pe moto pe praf, ploaie si noroaie. Daca o tii in garaj scapi mai usor. Figura zambareata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Pentru mine logic este ca odata la cateva sute de km sa pun motocicleta pe un cric central (sau daca nu am o plimb) si sa pun cu o pipeta ulei de drujba pe el. Fac o tura completa. Apoi cand imi aduc aminte repet operatiunea... Cand vine iarna si nu mai am ocupatie chiar il si spal. Cu motorina. Ungerea imi ia.. catvea minute si consider ca e logic ca aceste cateva minute la 500km e mai putin decat sa bibilesc cateva ore la instalarea ungatorului. Apoi si ungatorul trebe bibilit pana il setezi optim. Adica tot ce fac este sa-mi adaug la mobra o bibileala in plus care se pare ca ma scuteste de alta bibileala. No, thanks. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Cesar, BH a spus explicit in mai multe rinduri ca avantajul ungatorului nu e neaparat ca duce lantul mai mult dar te scapa de o treaba care mie de exemplu mi se pare mizerabila: curatatul si spalatul lantului. Corect, daca nu stii cum sa il ungi, cu siguranta vei da mult spray si lantul se va murdari, va fi mizerie pe lant, pe foaie si pinion, pe roata. De asemenea vei crede ca scuNp este si aproape garantat sigur si cel mai bun. Daca insa stii cat sa dai si unde.... poti sa mergi si pe ploaie si pe soare sanatos voinic. Daca vrei sa vezi lant curat cu care am mers un sezon trebuie sa ma vizitezi, desigur cand ai drum prin Bucuresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 La care se adauga cate 1 ora in fiecare saptamana pt toaleta lantului si mizeria aferenta. In cca 30-35 saptamani de sezon moto pierzi, hai sa nu zic 30 de ore, dar macar 20 tot se duc. Asta daca si mergi pe moto pe praf, ploaie si noroaie. Daca o tii in garaj scapi mai usor. Figura zambareata! ;) Cred ca exagerati.. sa aloci 1 ora pe saptamana pentru a curata lantul mi se pare muuult prea mult. Mesaj completat Am mai pus pe acest topic poze cu_cum arata un lant tratat cu... dispret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 La care se adauga cate 1 ora in fiecare saptamana pt toaleta lantului si mizeria aferenta. In cca 30-35 saptamani de sezon moto pierzi, hai sa nu zic 30 de ore, dar macar 20 tot se duc. Asta daca si mergi pe moto pe praf, ploaie si noroaie. Daca o tii in garaj scapi mai usor. Figura zambareata! Nu chiar - o ora sau o ora jumatate la inceputul sezonului ca sa fac curatenie - da. Dar nu saptamanal, asta n-am facut niciodata in viata mea. Si eu ma mir cand vad cata mizerie pot aduna unii pe lanturi, pinioane, etc. Dar nimeni n-a reusit sa imi explice cum reuseste. Le fac invitatie la motoreta mea, pe persoana lor fizica raman cu gura cascata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Pai daca intr-o saptamana faci 1500-2000km si ungi cu sprayul de 4-5 ori, musai trebuie sa-l speli o data. Daca dai spray, peste spray, peste spray, mai ales cu teflon se face un mare rahat pe lant si-n zona pinionului de pe motor. Cel putin asa s-a facut la motoarele mele, la ale voastre o fi altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Pai eu nu dau cu spray, dau cu ulei. Am dat si cu spray si stiu cum e.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 ;) Cred ca exagerati.. sa aloci 1 ora pe saptamana pentru a curata lantul mi se pare muuult prea mult. Mesaj completat Am mai pus pe acest topic poze cu_cum arata un lant tratat cu... dispret. Pai la iarna il schimbi, nu? Destepte EK, pun si eu dintr-astea. Cele mai usoare dintre toate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Ek-ul asta il am din 2007 si in prezent tot cu el rulez. La vara o sa ma decid daca il schimb sau nu. Are acum in jur de... 30.000km. Urmatorul o sa fie tot EK, garantat 100%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 (editat) Pai eu nu dau cu spray, dau cu ulei. Am dat si cu spray si stiu cum e.. OK, aici chiar ai facut un progres. Uleil de drujba este clar mai bun decat orice spray, dar ce te faci daca mergi la drum lung pe ploaie torentiala cu lantul uns cu ulei, sau prin noroaie si praf pe drumuri de tara? Dupa max 50 km lantul este uns cu apa. Si daca mai mergi in grup cu cateva cardane care nu sunt de acord sa opresti din jumatate in jumatate de ora sa reungi lantul, ce faci? Treci pe automat si ai scapat de tot circul. Cam asa am ajuns eu la ungator. Evident sunt multi care au alt stil de mers, alte distante parcurse intr-un sezon si poate pe sosele mai curate ca ale noastre, care sa adopte alte metode de ungere. Pt fiecare exista ceva convenabil si nu trebuie sa ne contram la infinit. Eu sustin ce se potriveste stilului meu, in cunostinta de cauza, nimic mai mult. Cine citeste aici poate alege ce considera mai potrivit pt el. Editat Noiembrie 12, 2010 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 vad ca toata lumea (inclusiv eu) e de-acord cu aproape toate sprayurile sint niste gunoaie. singurul spray care mi s-a parut ok a fost unul de la Repsol dar nu stiu de unde se poate cumpara. l-a primit cineva cadou la un schimb de ulei. PS: cele cu teflon mi se par cele mai proaste. daca-mi ajunge kktul ala pe suportul pinionului spate... i'm in for fun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Am patit, sa stii, sa merg de multe ori pe ploaie. Dar de oprit oricum opresc... si cand opresc il ung. Stiu cum se spala automat cand mergi pe ploaie (de fapt e cea mai buna spalare ) Ultima oara am mers acum 2 saptamani.. am avut pipeta la mine, drum de doar 150km... m-am oprit la jumatate ca oricum trebuia sa opresc, a durat 2 min si am facut-o cat sotia a intarziat unde intarzie ele de obicei.. Si cand merg in grup.. sa fie sanatosi, dar eu inca nu am mers in grup in care sa ma astepte ei pe mine ci mai degraba invers. Si totusi, daca s-o intampla sa nimeresc mai "grabiti" decat mine, daca nu ma asteapta.. sa fie sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 (editat) vad ca toata lumea (inclusiv eu) e de-acord cu aproape toate sprayurile sint niste gunoaie. E pripita concluzia. Mesaj completat Cel mai murdar lant pe care l-am schimbat anul asta functiona cu un ungator automat. Asa de stramb m-am uitat la ungatorul ala ca era sa-l stric. Deci pentru mine - lanturi cu "autocuratare" cu ungator automat sunt de fapt, si am mai zis, nonsens. Daca nu vedeam, nu vorbeam. Editat Noiembrie 12, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 Hai ca a inceput sa-ti creasca nasul! Figura zambareata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 (editat) Hai ca a inceput sa-ti creasca nasul! Figura zambareata! Te inteleg perfect, nu ai de unde sa stii pentru ca nu servisezi si nu lucrezi la cate motorete lucrez eu pe sezon. Sunt multi care sunt si mai prolifici decat mine, desigur. Batran invidios Si-ti place sa vorbeasca lumea cu "domnu H" cu tine pfff Editat Noiembrie 12, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Noiembrie 12, 2010 Share Postat Noiembrie 12, 2010 ca idee si eu servisez destule motoare. da, cu ungatorul reglat aiurea (prea putin) si uleiul prea lipicios se poate murdari lantul nasol. dar reglat cum trebuie si un ulei de doamne-ajuta nu are cum sa imputeasca lantul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.