EEmil Postat Decembrie 26, 2011 Share Postat Decembrie 26, 2011 Am descoperit un sistem de ungere uscata a lantului. Are cineva asa ceva sau ati vazut cum functioneaza? Ar putea sa fie un inlocuitor mai bun al sistemului ”clasic” - periuta-spray curatare/ungere - sau pentru Scottoiler? http://www.schunk-group.com/en/sgroup/chain-lubrication-motorbike/schunk01.c.48724.en http://www.carbonforbikes.com/index.php?cat=c7_BMW-F-800-GS.html&XTCsid=edbce31acf3e73d529e90805738a4506 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 26, 2011 Share Postat Decembrie 26, 2011 Am descoperit un sistem de ungere uscata a lantului. Are cineva asa ceva sau ati vazut cum functioneaza? Ar putea sa fie un inlocuitor mai bun al sistemului ”clasic” - periuta-spray curatare/ungere - sau pentru Scottoiler? http://www.schunk-group.com/en/sgroup/chain-lubrication-motorbike/schunk01.c.48724.en http://www.carbonforbikes.com/index.php?cat=c7_BMW-F-800-GS.html&XTCsid=edbce31acf3e73d529e90805738a4506 Interesanta ideea. Pare o patina din carbon care se freaca de lant, particulele rezultate asigurand ungerea. Ramane sa gasim pe cineva care a probat solutia sa vedem pareri. Sunt curos cum unge pe ploaie sau murdarie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EEmil Postat Decembrie 27, 2011 Share Postat Decembrie 27, 2011 Am găsit pe pagina producătorului răspunsul la întrebarea ”Cum se comportă sistemul de ungere uscată în ploaie?”: ”Spre deosebire de uleiul convențional de lanț, care se spală complet atunci când se pilotează motocicleta prin ploaie, sistemul de ungere solidă (uscată) formează o emulsie lubrifiantă la trecerea lanțului. Această emulsie se usucă după ploaie iar pe pinioanele față și spate rămâne o peliculă lubrifiantă de culoare gri, aproape invizibilă, ce poate fi văzută pe vreme uscată. Pelicula lubrifiantă subțire este complet reînnoită pe pinioane după mai puțin de 10 km.” A se vedea intrebarea/raspunsul nr. 19. http://www.schunk-group.com/sixcms/media.php/1973/FAQ_chainlubrication_EN_IP_2011.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Decembrie 27, 2011 Share Postat Decembrie 27, 2011 (editat) Pare o solutie simpla, curata si foarte eficienta. Dezavantaje : sistemul trebuie conceput pentru fiecare model de motocicleta in parte si costa enorm. Vad ca sucursala din Ro are sediu in Magurele. Ar trebui intrebati daca aduc asa ceva... Editat Decembrie 27, 2011 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 28, 2011 Share Postat Decembrie 28, 2011 (editat) Pare o solutie simpla, curata si foarte eficienta. Dezavantaje : sistemul trebuie conceput pentru fiecare model de motocicleta in parte si costa enorm. Daca solutia este viabila si gasim sursa de material lubrefiant, suportul este usor de bricolat. Evident diferit pt fiecare motocicleta in parte pt a folosi suruburile existente pe bascula. Inca cateva informatii. http://www.engineersparadise.com/en/ipar/31886 Nasoleala incepe daca praful de grafit ajunge la discul spate, in rest o solutie eleganta prin simplitate. Un semn de intrebare si pt rugina care s-ar forma pe lant in zona exterioara, unde nu se freaca de blocul de grafit. Editat Decembrie 28, 2011 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Decembrie 28, 2011 Share Postat Decembrie 28, 2011 Daca solutia este viabila si gasim sursa de material lubrefiant, suportul este usor de bricolat. Evident diferit pt fiecare motocicleta in parte pt a folosi suruburile existente pe bascula. Inca cateva informatii. http://www.engineers...m/en/ipar/31886 Nasoleala incepe daca praful de grafit ajunge la discul spate, in rest o solutie eleganta prin simplitate. Un semn de intrebare si pt rugina care s-ar forma pe lant in zona exterioara, unde nu se freaca de blocul de grafit. Discul si foaia sunt fiecare pe cate o parte a rotii. Eu nu am vazut nicio motocicleta care sa le aiba pe aceeasi parte. Nu cred sa existe. Rugina de pe exteriorul lantului nu conteaza (se curata cu o perie mai tare). Atat timp cat o-ringurile sunt intregi si unse, restul nu prea conteaza. Oricum, si sprayul se aplica doar pe interiorul lantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 28, 2011 Share Postat Decembrie 28, 2011 Discul si foaia sunt fiecare pe cate o parte a rotii. Eu nu am vazut nicio motocicleta care sa le aiba pe aceeasi parte. Nu cred sa existe. Rugina de pe exteriorul lantului nu conteaza (se curata cu o perie mai tare). Atat timp cat o-ringurile sunt intregi si unse, restul nu prea conteaza. Oricum, si sprayul se aplica doar pe interiorul lantului. Eu cand aveam lant si-l ungeam cu sprayuri cu teflon puneam cartoane intre lant si foaie si tot ajungeau gaze pe discul de frana. Desi-l degresam cu alt spray dedicat primele frane erau varza, apoi se indrepta treaba. Asta se intampla o singura data dupa ungere, aici se poate intampla mereu, depinde cat de mult se imprastie praful rezultat. Mai sunt si motoare cu discul spate pe aceeasi parte cu lantul, VFR, Multistrada, poate si altele. Rugina exterioara nu conteaza intradevar decat pt aspect, dar daca in toata viata lantului nu pui strop de grasime pe el si mergi pe ploaie sau tii motorul in fata blocului, intr-un final lantul ajunge ca de pe fundul marii. Cu toate posibilele minusuri ideea mi se pare desteapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Decembrie 28, 2011 Share Postat Decembrie 28, 2011 (editat) ... aici se poate intampla mereu, depinde cat de mult se imprastie praful rezultat. Mai sunt si motoare cu discul spate pe aceeasi parte cu lantul, VFR, Multistrada, poate si altele. Nu cred ca in momentul atingerii lantului de patina se creeaza "praf". Patina aia nu ar rezista 6.000 Km in stilul asta, la toate loviturile provocate de trepidatiile lantului. Cred ca acolo e mai mult o ungere solida (asa rezulta din descriere). Teoretic toata masa care se desprinde de patina ramane pe lant. Ramane de vazut ... Deasemenea ramane sa vedem daca vor aplica sistemul si la motocicletele de care zici mai sus. Daca o vor face, atunci sigur nu se creeaza "praf" care sa ajunga pe disc. Editat Decembrie 28, 2011 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 28, 2011 Share Postat Decembrie 28, 2011 (editat) Praf se produce sigur pt ca tocmai el asigura ungerea. Problema este cat de mult se imprastie. Solutia exista de cativa ani si nu a fost prea mult promovata, noi auzind de ea abia acum. Urmatoarea mea motocicleta cu lant va avea ungere automata. Asta e sigur. Daca ungerea va fi cu ulei sau grafit inca nu stiu, dar subiectul este incitant si demn de urmarit. Editat Decembrie 28, 2011 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruler Postat Ianuarie 21, 2012 Share Postat Ianuarie 21, 2012 Salut, O intrebare pt. posesorii de scottoiler v-system: se poate pune in loc de oloiu lor "special" ceva autohton gasibil pe piata din RO? Ar merge ceva ulei de transmise gen 80w90 ? Risca sa se cocoseasca ceva la rezervor (RMV) daca pun alt ulei? Multam pentru eventualele raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 21, 2012 Share Postat Ianuarie 21, 2012 (editat) Pt ungatoarele automate facute de noi am folosit ulei de lant pt Dujbe, cumparat de la Hornbach raionul gradina. Costa cca 20 ron/L. Mult mai bun decat orice ulei de transmisie. Vascozitate mai constanta cu temperatura, nu atrage praful si este mai greu spalat de ploaie. Ideea cu acest tip de ulei vine din niste situri americane pt enduristi. Schimbarea uleiului duce automat la modificarea reglajelor in ungator. Editat Ianuarie 21, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruler Postat Ianuarie 21, 2012 Share Postat Ianuarie 21, 2012 Pt ungatoarele automate facute de noi am folosit ulei de lant pt Dujbe, cumparat de la Hornbach raionul gradina. Costa cca 20 ron/L. Mult mai bun decat orice ulei de transmisie. Vascozitate mai constanta cu temperatura, nu atrage praful si este mai greu spalat de ploaie. Ideea cu acest tip de ulei vine din niste situri americane pt enduristi. Schimbarea uleiului duce automat la modificarea reglajelor in ungator. Si oare daca pun in scottoiler ulei din asta, modific reglaju a.i sa am tot 1 picatura la 1 minut crezi ca risc sa stric ceva in rezervoru ala vacumatic ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 (editat) Si oare daca pun in scottoiler ulei din asta, modific reglaju a.i sa am tot 1 picatura la 1 minut crezi ca risc sa stric ceva in rezervoru ala vacumatic ? Nu se strica nimic, garantat. Enduristi experimentati din SUA dupa teste lungi, chiar criticau uleiul original scottoiler, socotind ca uleiul de lant de drujba este superior. Ei recomandau un ulei de la Stihl pt concurs de taiat lemne, fulsintetic. M-am interesat la reprezentanta si nu-l aduceau decat la comanda, destul de scump 120roni/L. Cel care se comercializeaza frecvent la noi, biodegradabil, nu era recomandat de americani. Eu am folosit cum am zis ulei Dolmar, nebiodegradabil, fabricat in Germania si a corespuns din toate punctele de vedere. Am mai facut probe cu ulei simplu de motor, ulei de transmisie si alte cateva. Merg si alea dar mai prost. Aduna mult praf, reglajul variaza substantial datorita subtierii cu temperatura, etc. Desi nu mai sunt direct interesat de ungatoare, ma joc acum la o varianta simpla cu investitie 0 care sa fie usor de utilizat. Punctul de pornire este anticul Loobmann, poate primul ungator automat construit, 100% mecanic, fara intretinere si la care nu are ce sa se strice. Cand va fi gata revin cu poze si la primavara cu solicitarea pt un voluntar care sa-l probeze si sa vina cu impresii. PS. 60 picaturi pe ora dupa mine este cam mult pt mersul normal pe sosea afara. Eu foloseam max 30/h. Editat Ianuarie 23, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 Vezi ca testatu asta la uleiuri se face in mai multe feluri. Ce m-ar ingrijora pe mine aici e cum se comporta instalatia pe termen lung cu tot feluri de uleiuri, nu ca bagi o data un rezervor si deja decretezi ca e bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 (editat) Vezi ca testatu asta la uleiuri se face in mai multe feluri. Ce m-ar ingrijora pe mine aici e cum se comporta instalatia pe termen lung cu tot feluri de uleiuri, nu ca bagi o data un rezervor si deja decretezi ca e bun Mai tu ai cardan, ce te bagi Eu am testat ani de zile, mai exact 4, si peste 60000km, multi prieteni care merg cu ungatoare de la mine confirma observatiile mele, in plus concorda si cu parerile unora mai experimentati de afara. Mai multe nu am de spus. Editat Ianuarie 23, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 (editat) Atunci e foarte bine ca impartasesti rezultatele cu noi, eu ma gandeam ca un anumit tip de ulei nu se pupa cu furtunele si ar fi pacact sa strici jucatie scumpa ca nu ai fost atent la ce ulei ai pus. Am cardan la mobra, da a lu' tovarasa tot cu lant e mobra, inca nu o deschis ochii si nu o luat pastila alb-albastra, asa ca mai citesc si eu pe aici cum va chinuiti voi cu lanturile voastre Editat Ianuarie 23, 2012 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 (editat) Atunci e foarte bine ca impartasesti rezultatele cu noi, eu ma gandeam ca un anumit tip de ulei nu se pupa cu furtunele si ar fi pacact sa strici jucatie scumpa ca nu ai fost atent la ce ulei ai pus. Am cardan la mobra, da a lu' tovarasa tot cu lant e mobra, inca nu o deschis ochii si nu o luat pastila alb-albastra, asa ca mai citesc si eu pe aici cum va chinuiti voi cu lanturile voastre Nu e chin, e chiar placere, cu ungator evident. Corect reglat, intretinere 0, si merge foarte bine. Fratele, care a luat motorul meu si care este mai comod, sa nu spun altfel, intr-un an si jumatate nu la spalat decat o data sau de 2 ori, oricum nu ca mine saptamanal, si constat ca nu arata chiar atat de rau in zona lantului. Deci se poate! Editat Ianuarie 23, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Ianuarie 23, 2012 Share Postat Ianuarie 23, 2012 Am gasit pe ebay de vanzare ungator de lant tutoro http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride%20Magazine/Product%20test%20pdfs/Chain%20oiler%20test.pdf destul de simplu de folosit si de adaptat la motocicleta pentru ca este mic de dimensiuni. La folosit cineva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valitaz Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Mai tu ai cardan, ce te bagi Eu am testat ani de zile, mai exact 4, si peste 60000km, multi prieteni care merg cu ungatoare de la mine confirma observatiile mele, in plus concorda si cu parerile unora mai experimentati de afara. Mai multe nu am de spus. ma poti adauga la prieteni ca vreau si io un ungator de la tine ! . deci vreau ungator ! help ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 29, 2012 Share Postat Ianuarie 29, 2012 De la cele electronice mi-am luat gandul. Nu are cine face partea electronica. Am acum o varianta doar mecanica, confectionata din ce are fiecare pe acasa. Am probat-o si merge bine. Pt o zi de mers in oras trebuie apasat o singura data un buton, iar pt mers afara pe vreme frumoasa odata la fiecare 1,5 ore. Pt praf, noroi si ploaie din jumatate in jumatate de ora. Nu o sa le construiesc eu, dar am sa pun poze cu constructia, foarte simpla de altfel pt cei care vor sa-si faca singuri. Cel mult pot monta unul sau doua din cele pe care le-am folost pt teste free, si sa vedem cum merg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 Un sistem . http://www.youtube.com/watch?v=dvM4HShwGd0&feature=related Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valitaz Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 tocmai mi-am cumparat o perfuzie de unica folosinta si ma apuc de treaba zilele astea !!! problema !!nu gasesc robineti !! help !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 Robineti on/off si de debit. La spital, pe perfuzie era un robinet. Ar avea diametrul perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 schema electronica de la ecooiler este?vorbesc de cel cu programere.sa ne interesam la prieteni electronisti daca se poate face. cutiutele si stikerele mi se par mai greu de facut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 (editat) Fiecare e liber sa experimenteze cat doreste, dar va spun ca pierdeti timpul. Am incercat in toate felurile si cu multi robineti din plastic sau chiar bronz. Cantitatea de ulei necesara esta atat de mica incat nu poate fi dozata. Vorbim de cca 20-30 de picaturi pe ora. Eu unul nu am gasit ceva care sa dea drumul la o picatura la fiecare 3 min. Sistemul pe care l-am incercat in ultimul timp plecat de la Loobmann, are doua rezervoare. Unul normal de 150-200 ml in care sta uleiul si inca unul mai mic, in cazul meu o siringa de unica folosinta de 5ml. Cu ajutorul unui dop cu pompa de la o sticla de sapun lichid, printr-o singura apasare trece dintr-un rezervor in celalat cca 1ml de ulei care se scurge in cca 15-20 min pe lant. Cele cca 20 de picaturi ung in totalitate lantul, dupa care se poate circula cu motorul fara probleme min 1-1,5 ore. Operatia se repet la fiecare 1,5ore sau altfel spus dupa fiecare pauza inainte de plecare in etapa urmatoare. Schema ungatorului electronic este facuta de userul @atw. Cutiutele sunt cumparate la pret modic de la Maica Domnului, iar stikarele la comanda pe folie transparenta prin serigrafie, cca2,5 ron/buc, dar cantitatea minima 100 buc. Editat Februarie 1, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.