Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

intrebare

 

am luat un spray pentru curatat lantul si unul de uns cu teflon sa zicem

 

planul e asa , curatat cu spray-ul de curatare .. dooh :) , mers la spalatorie , curatat motoreta , si dat cu vap`ul pe lant , apoi lasat sa se usuce , sters cu carpa lantul si dat cu spray cu tefon .

 

suna ok operatiunea ?

 

de la locul de parcare pana la spalatorie sunt 20 de metri maxim :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

planul e asa , curatat cu spray-ul de curatare .. dooh :) , mers la spalatorie , curatat motoreta , si dat cu vap`ul pe lant , apoi lasat sa se usuce , sters cu carpa lantul si dat cu spray cu tefon .

 

suna ok operatiunea ?

 

 

Cataline, curiozitate proprie: aceasta operatiune o repeti de fiecare data cand ungi lantul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg de ce lantul se spala doar o data la doua ungeri sau si mai rar.

Daca tot ungi lantul, unge-l pe el, nu mizeria acumulata in zalele alea.

 

Mie imi ia maxim 15 minute sa-l spal cu gaz lampant si folosind kitul de perii Kettenmax premium.

Il sterg dupa cu o carpa uscata si-l ung cu un spray cu teflon. Mai mult de 30 minute toata nebuneala nu-mi ia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De curatat eu curat cu motorina 3/4 parti si 1/4 benzina + periuta de dinti. Sau cu WD40. Iar de uns, pana acum am folosit motul (nu mai stiu de care), dar nu prea mi-a placut. La 100 de km deja se agatau de el diverse particule. Si ma gandesc sa ma apuc de un oiler diy. Ca rezervor ma gandesc sa folosesc un rezervor pt. frana spate maricel, am unul in plus prin garaj, care sa il agat de o gaura de surub nefolosita care deja e prin zona, furtunase de la perfuzie (cel final va avea in el o sarma de cupru sa il pot fixa cum vreau), iar 'aplicatorul' sa fie ca aici:. Dar aici asta pune 'piciorusele' astea in contact direct cu foaia? Sau ce idee de aplicator ar fi mai buna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai mi-am montat loobman.

in lei a fost vreo 100, montat singur.

a ajuns cam in 7 zile din uk.

am facut vreo 20 de km, dat de doua ori la buton (era uscat lantul)

lantul e nou, are vreo 200km. in bidon am bagat ulei de cutie ce mi- aramas de la masina (motul motyl gear 75w90), care mi s-a parut chiar foarte fluid.

o sa incerc un 80-90 poate e mai vascos. e adevarat ca si cald afara, dar parca a luat-o prea repede in jos pe furtun.

sunt cativa stropi pe janta, dar neglijabili.

va atasez si o poza cu montajul final si una cu lantul dupa proba.

post-56075-0-01295900-1313950373_thumb.jpg

post-56075-0-28919300-1313950461_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu jetul de la spalatorie pe lant e cea mai aiurea treaba... intre zalele alea de la lant sunt niste o/z/x ringuri de cauciuc... cel mai sigur mod sa le futerizezi e sa pui ditamai presiunea sau sa dai cu peria de sarma....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am cumparat urmatorul spray din poza si vreau sa va intreb ce parere aveti si cum sa fac sa curat cat mai bine lantul :D

 

post-41626-0-34248600-1313953208_thumb.jpg

 

Demonteaza aparatoarea de lant.

Demonteaza capacul de pinion.

Echipeaza-te cu o perie cu peri de plastic cat mai tari.

Pune benzina sau motorina (ai sa auzi multi tipand ca se strica lantul de la benzina dar eu in cativa ani n-am reusit sa stric nici unul) intr-un vermorel sau pulverizator si stropeste pe lant, pinioane si (foarte important) sliderul de bascula.

Curata mizeria cu peria de plastic, curata temeinic si pinioanele, curata lantul pe interior dar si pe exterior. Curata sliderul de bascula sa nu ramana spray de lant cu mizerie.

Clateste o tura cu benzina/motorina.

Clateste la final cu spray-ul de curatat lantul, fara sa te zgarcesti (daca te zgarcesti si ai dat cu benzina, se vor umfla inelele de etansare O-ring sau X-ring, daca te zgarcesti si ai dat cu motorina, nu vei clati toata motorina de pe zale si cand vei da cu lubrifiant pt lant, va sari de pe lant, vei face mizerie si nu vei avea ungere corespunzatoare).

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bun sprayul. Au si de uns, ala e doar de spalat. Pretul la cel de uns e cam 35 lei, deci mult sub concurenta, iar calitatea e una BUNA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kassu-foarte tare kitul ala de curatat, ai putea sa zici cat costa si de unde se poate achizitiona de la noi din tara? Sa inteleg ca tu folosesti kitul ala e perii si ca in loc de solutie din aia a lor pui gaz ?

 

Scuze de intarzierea raspunsului, dar mi-a disparut topicul din lista de topicuri urmarite.

Il gasesti de comandat pe louis.de (prin oricare distribuitor din Ro).

 

Exact. Dupa ce am terminat solutia din bidonasul din kit (care nu mi s-a parut grozava: nu inmoaie unsoarea cu praf de pe lant si se evapora instant), am trecut la ce folosesc in mod uzual pentru curatare: petrol lampant (inmoaie jegul, nu ataca cauciucul o-ringurilor si lasa lantul uns - daca nu mai ai spray de uns, te poti urca pe motor si merge doar cu lantul spalat cu gaz pana la magazin, e suficient de uns pentru a rula bine merci cativa km).

 

Singurul dezavantaj al kitului de curatare este ca daca esti tipicar si vrei sa nu il lasi jegos pana data viitoare, curatarea lui e cam anevoioasa.

Dar exista solutie si pentru asta. Lasi totul la inmuiat in gaz lampant si in cateva ore e ca si nou, bun de pus in cutie si vandut la altul! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De curatat eu curat cu motorina 3/4 parti si 1/4 benzina + periuta de dinti. Sau cu WD40. Iar de uns, pana acum am folosit motul (nu mai stiu de care), dar nu prea mi-a placut. La 100 de km deja se agatau de el diverse particule. Si ma gandesc sa ma apuc de un oiler diy. Ca rezervor ma gandesc sa folosesc un rezervor pt. frana spate maricel, am unul in plus prin garaj, care sa il agat de o gaura de surub nefolosita care deja e prin zona, furtunase de la perfuzie (cel final va avea in el o sarma de cupru sa il pot fixa cum vreau), iar 'aplicatorul' sa fie ca aici:. Dar aici asta pune 'piciorusele' astea in contact direct cu foaia? Sau ce idee de aplicator ar fi mai buna?

nu stiu daca e mai buna dar eu am pus o pasta de pix. la mine exista un punct fix la 6-7 cm de foaie, iar pasta este tensionata apasand pe foaie... dupa 1400km e ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uite e si asta o idee, multumesc. Am terminat aplicatorul dar nu ii gasesc loc containerului (unu mic de lichid de frana de il aveam in plus). Cred ca o sa il montez pe cealalta mobra, dar deocamdata e dezmembrata prin garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uite e si asta o idee, multumesc. Am terminat aplicatorul dar nu ii gasesc loc containerului (unu mic de lichid de frana de il aveam in plus). Cred ca o sa il montez pe cealalta mobra, dar deocamdata e dezmembrata prin garaj.

foloseste o bucata de furtun de gradina de 1/2 sau 3/4 si lasa sus un orificiu ca sa nu isi faca vid ... eu am facut reductie cu rondele de furtun de presiune gros "in carne"

O conducta direct pe foaie adunna mai putin praf decat colierele de plastic pe care se prelinge ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am tot stat in cumpana cu "aplicatoarele" astea... personal inca nu m'au convins, am vazut la cativa si oricat s'au chinuit ei sa le regleze, roata spate era mai tot timpul murdara. As trece si peste asta daca nu mi'ar fi groaza ca, chiar si daca in cantitati nepericuloase, o oarecare cantitate de lubrifiant ajunge si pe zona activa a pneului, cel putin pe partea stanga (unde imi place mie sa ma aplec mai mult).

 

In fine, vroiam doar sa spun ca in ultimul weekend am facut o tura ma prelungita prin munti ( inclusiv Transalpina - agonie si extaz :baldy: ) si am testat spray'ul de lant dedicat de la MOTOREX. Probabil e doar o impresie subiectiva, dar mi s'a parut ca rezista mai mult decat MOTUL-ul pe care l'am folosit pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Lantul meu vad ca are multe zale blocate. L-am curatat cu motorina, uns din belsug dar nimic. Sa ii dau cu WD40 sau sa iau spray de curatat lantul/discurile de frana ? O fi mai eficient sprayul ala ?

 

P.S. Nu dati cu pietre. Lantul l-am intretinut dar asa am luat motocicleta.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu zale blocate la ultimul lant si nu stiam de ce suna in mers. Oricat l-am uns si curatat, tot asa a ramas. Dar eu am enduro si tot timpul am contact cu nisipul. Eu zic ca ar trebui schimbat ma ales ca a ta merge in turatii mari si e solicitat lantul. Sau poti sa il dai jos si sa il lasi in motorina o noapte, poate cedeaza, dar oricum o-ringurile vor fi afectate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna .

 

Eu am o problema mai neobisnuita cu lantul meu.

 

Pun motorul pe suport ,invart roata de 3-4 ori dupa care lantul se intareste foarte tare timp de o rotatie dupa care revine la normal (adica la toleranta de 2-3 cm )

De unde provine problema ?

 

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...