Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Din punctul meu de vedere nu merita pentru ca o furca entry-level, e doar entry-level. La un momentdat trebuie servisata, acea servisare s-ar putea sa te coste mai mult ca furca in sine. Trebuie tinut cont si de faptul ca la unele furci nu pot fi inlocuite simeringurile.

 

Unele sunt pe ulei, altele doar arc simplu. Evolutia mea a fost astfel, am avut un RS Dart3, arc cu ulei, la temperaturi de genul cum avem afara, era moarta. Nu lucra deloc. Nici inlcouirea uleiului nu a adus o imbunatatire considerabila, sa zic un 20%. Etapa urmatoare RS Reba SL, varianta mai veche, cea cu 2 camere de aer pentru o reglare mai dificila (dar mai buna conform statisticilor). Ei bine, aici nu mai ai probleme, lucreaza cand vrei. lucreaza impecabil. Diferenta de pret, sh, de 10 ori. Dar eu o tin pentru off-road. Tehnica din ea face multe, gen Motion Control, daca mergi pe sosea se blocheaza singura pentru ca simte ca nu are de ce sa lucreze si alte chestii.

 

Daca vrei doar pentru borduri, atunci, daca chiar vrei o furca, cauta-le pe cele simple, doar arc. Acolo ai sanse mai mici sa se defecteze ceva. Iar sh, e mereu la noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Furca cu suspensie pentru touring, de obicei naspa si grea... Eu unul prefer fara prin oras. (cu toate ca servesc foarte rar). In cazul bordurilor... E bine sa capeti putina tehnica. Fata se ridica peste relativ usor. Te lasi pe spate si tragi de ghidon. Daca ai suspensie, poti impinge tare-n furca inainte. (asta merge si la mobra). Spatele, cu putin antrenament, il tragi si p-ala usor. Trebuie sa inveti sa tragi de pedala cu varful, lasandu-te pe ghidon... Exerseaza la viteza mica in parc, ridica spatele cate putin :D

Pai poate le explici si ce e gresit in ineptiile alea. Mergi cu lantul in diagonala vreodata? Ce poate sa blocheze lantul si de ce sa se strambe deraioare?

Eu nu merg in diagonala, dar se pot ivi cazuri. Mergi la vale, cu latul pe foaia mare si un pinion de prin mijloc macar. Vine o rampa accentuata. Schimbi repede doar pinionul, cat mai mare, sa fortezi inertia... pac, lant blocat, iti blestemi soarta, uneori dai roata jos ca nu mai vrea deloc sa se dea spre inapoi. Deraiorul spate e supus la niste tensiuni maricele, e dat peste cap, se indoaie, uneori imperceptibil dar apoi te-ntrebi de ce nu mai schimba bine. E clar, lantul trebuie scurtat fiind pe foaia mare si pinionul mare, nicicum altcumva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avantajul furcii rigide prin oras este greutatea redusa, o ridici foarte usor peste orice bordura. Dezavantajul ei este ca la denivelarile curente ale drumului apare disconfortul. Personal, prin oras as prefera o hibrida, roti de 28 cu anvelope de touring antipana, ghidon cu putin rise si furca cu cursa scurta. Rotile de 26 sint o optiune si mai buna daca trebuie sa o cari pe scari sau in lift.

Editat de Eek!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ultima afirmație te contrazic. Cei 32 milimetri diferență sunt compensați de diferența de geometrie. Practic ghidonul și șaua e la aceeași înălțime. Ce poate diferi e doar lungimea totală... care nu deranjază în lift.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotile sint de 28, nu le schimb. Am renuntat la ideea cu suspensia fata cind am vazut cit cintareste una ieftina.

 

Ce cauciucuri recomandati? Ce balon ar fi recomandat pt. utilizare in mare p[arte pe asfalt bun dar si drumuri proaste spre foarte proaste ocazional si offroad foarte rar?

 

Ma uitam la:

http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-continental-speedride-reflex-puncture-protection-42-622-28-1-6-negru-negru.html

http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-schwalbe-citizen-28-1-60-700-40c-42-622-b-b-sk-rt-hs416.html

 

Dupa masuratori, 42 incape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as merge pe:

Continental Touring

Continental Travel Contact

Schwalbe Marathon (orice din seria asta)

 

In principiu as alege orice e cu profil central slick sau aproapiat si pe margine crampoane sau profilat. Umflate la presiune aproape maxima cand esti pe sosea si scos din presiune pana la un nivel echilibrat incat sa ai contact cu crampoanele, dar sa nu fie prea desimflat cat sa faca pana, cand esti offroad.

 

Vezi ca la noi sunt scumpicele, cauta si pe site-urile de profil din Germania, eventual te combini la comanda cu omologii nostri de pe forumul fara "moto" in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Eu nu merg in diagonala, dar se pot ivi cazuri. Mergi la vale, cu latul pe foaia mare si un pinion de prin mijloc macar. Vine o rampa accentuata. Schimbi repede doar pinionul, cat mai mare, sa fortezi inertia... pac, lant blocat, iti blestemi soarta, uneori dai roata jos ca nu mai vrea deloc sa se dea spre inapoi. Deraiorul spate e supus la niste tensiuni maricele, e dat peste cap, se indoaie, uneori imperceptibil dar apoi te-ntrebi de ce nu mai schimba bine. E clar, lantul trebuie scurtat fiind pe foaia mare si pinionul mare, nicicum altcumva.

Da, se pot ivi, dar daca nu stii sa mergi atunci lasi lantul lung si mergi in orice combinatie iti trece prin minte. Nu mi-a trecut vreodata prin cap ca pe o rampa sa schimb pinioane, am lantul scurt de 3 ani de cand mi-am facut bicicleta (custom, piesa cu piesa) si a folosit-o si frate-meu la vreo 50 de concursuri de ciclism intre timp fara sa strice nimic. In afara de ceva uzura nu are nimic nici lantul si nici pinioanele, dar au fost folosite doar de oameni care stiu sa mearga si au ceva ani de MTB in spate si cateva mii de kilometri in fiecare an. Pentru Leana' din piata nu e o idee buna, dar nu stiu daca vorbeam de Leana pe-aici, ca Leana nu se da downhill si chiar daca s-ar da nu ar remarca jocul in lant, ci cum zboara in cap la primul bolovan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am văzut biciclete de downhill cu mai mult de-o foaie...

» Post actualizat in 10 Oct 2016 04:08

Nu prea am văzut biciclete de downhill cu mai mult de-o foaie...

Pe de altă parte, nu prea înțeleg cum pot împărți doi mountain bikeri de valoare o singură bicicletă... După 50 de concursuri ar cam trebui schimbate vreo 4-5 lanțuri și 2 rânduri de pinioane. Dacă le ai tot p-alea de acum 3 ani, ceva nu se potrivește. Bașca 50 de concursuri în 3 ani înseamnă cam 16 weekenduri în care mătăluță ai stat acăsică și nu prea ai avut timp să faci miile de kilometri de care pomenești.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am Continental Tour Ride 26 x 1.75 pe MTB si sunt multumit, nu sunt foarte rapide, sunt grele, insa am scapat partial de grija penelor. Folosesc bicicleta mai mult prin oras, mai ajung din cand in cand pe cate un offroad usor.

 

Mai am o Univega pe 26", un MTB rigid si usor din CrMo, nu ma impac insa prin oras cu furca fara suspensie si ghidoanele prea joase. As vrea sa montez o furca cu suspensie, insa imi trebuie furca de1 inch fara filet, insa nu prea am vazut asa ceva decat pe la bicicletele DHS vechi.

Editat de Eek!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi puteti recomanda de unde pot lua un ghidon curbat (preferabil din aluminiu, negru) >58cm, 1", curbura >10 cm, sa se potriveasca la o bicicleta pliabila Dahon vitesse D 08 (2016) ?

Producatorul Dahon zice ca e buna pentru oameni pana la 192 cm... nu e asa... eu am 186 cm si saua e cu 10 cm deasupra ghidonului pentru un picior aproape intins... ca urmare pozitia mea e prea aplecata pentru o bicla de oras...

(astept si alte sugestii, ms)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi puteti recomanda de unde pot lua un ghidon curbat (preferabil din aluminiu, negru) >58cm, 1", curbura >10 cm, sa se potriveasca la o bicicleta pliabila Dahon vitesse D 08 (2016) ?

Producatorul Dahon zice ca e buna pentru oameni pana la 192 cm... nu e asa... eu am 186 cm si saua e cu 10 cm deasupra ghidonului pentru un picior aproape intins... ca urmare pozitia mea e prea aplecata pentru o bicla de oras...

(astept si alte sugestii, ms)

Veloteca... poate ca ar fi o idee buna sa te duci cu bicicleta acolo, montezi ghidonul si vezi cum te simti cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are pipa :D a9c084699760509f6636a411f5a85d4b-6767065

Vezi ca imediat sub ghidon mai e o cheita rapida, daca o desfaci, ghidonul se ridica destul de mult. E imposibil sa nu stai ca pe chopper ;)

 

 

Daca nici asta nu te multumeste, incearca un ghidon fluture. https://www.google.ro/search?q=butterfly+handlebar&safe=off&biw=1600&bih=1016&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTgOHr68_PAhXMVhoKHZYyAHsQ_AUIBigB

 

Sau chiar unul de BMX...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, prin oras as prefera o hibrida, roti de 28 cu anvelope de touring antipana, ghidon cu putin rise si furca cu cursa scurta. Rotile de 26 sint o optiune si mai buna daca trebuie sa o cari pe scari sau in lift.

Asta cu liftu e cu dus si intors, conteaza si cadrul si ghidonul si inaltimea seii si usile de la lift.

In cazul meu de exemplu am constatat ca bicla cu roti de 28'' incape mai bine in lift decat mtb-ul cu roti de 26'', desi eram convins ca e invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti grija la bicicleala ca am auzit ca ar fi iesit astia sa dea amenzi, cica le-a picat pe biciclisti acuma... Ce mai zice prin cod legat de echipament? Cascuta (pt. asta mi-a zis un prieten ca si-a luat amenda), chestii reflectorizante seara + far/stop?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti grija la bicicleala ca am auzit ca ar fi iesit astia sa dea amenzi, cica le-a picat pe biciclisti acuma... Ce mai zice prin cod legat de echipament? Cascuta (pt. asta mi-a zis un prieten ca si-a luat amenda), chestii reflectorizante seara + far/stop?

Casca nu e obligatorie in Romania. Daca chiar a luat amenda pt. asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Casca nu e obligatorie in Romania. Daca chiar a luat amenda pt. asta...

Serios vorbesc! Omul e venit din Alemania, si-a scos si el raia de bicla de o are pe aici si l-au ars, cine stie l-or fi mirosit... (2 puncte si suspendarea dreptului de a conduce biciclu si triciclu, daca tot suntem si la capitolul glume, e pacat sa nu intru si eu in joc :) )

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bicicletele cu care se circula pe drumurile publice trebuie sa aiba:


  • un dispozitiv eficient de franare;
  • un sistem adecvat de directie;
  • un sistem de avertizare sonora;
  • o lumina alba/galbena in fata si o lumina rosie in spate, cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de aceeasi culoare;
  • elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie, care, in miscare, sa formeze un cerc continuu, fixate pe spitele rotilor.

Alte interdictii pe care le au biciclistii sunt:


  • sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
  • sa circule in paralel (exceptand competitiile sportive organizate);
  • sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
  • sa transporte o alta persoana (in afara de copiii de pana la sapte ani, daca bicicleta are montat in fata un suport special, si in afara de situatia in care vehiculul e construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane);
  • sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care stanjenesc/pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
  • sa circule atunci cand drumurile sunt acoperite cu polei, gheata sau zapada;
  • sa circule cu defectiuni tehnice la frane sau cu o bicicleta fara avertizor sonor;
  • sa traverseze drumurile publice, pe trecerile de pietoni, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta;
  • sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura/acostament (exceptand cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru a vira la stanga);
  • sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
  • sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

Circulatia biciclistilor pe autostrazi este interzisa. De asemenea, interzisa este si stationarea bicicletelor pe drumuri, in timpul noptii.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti primi amenda pentru lipsa sistemului de avertizare sonora si unii chiar au fost in situatia asta, desi in general politistii trec cu vederea lipsa claxonului.

Am venit cu un amic cu bicicleta pe timp de noapte si ne-a ajuns politia din urma cu masina, eu aveam tot echipamentul iar el nimic, i-au zis doar sa treaca pe trotuar (nu erau deloc pietoni) si sa nu mai circule asa. Tot pe el l-au atentionat alta data sa nu mai circule pe o singura roata. Cand incepe sa ninga si se depune pe sosea mai stau politistii si iti ofera la alegere amenda sau desumflarea cauciucului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...