SharaK Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Salut @banditrider Spune-mi si mie te rog dupa ce rezolvi problema, unde ai rezolvat-o si cu ce bani. Si eu am tot hayes hidraulice (stroker trail) si m-am gandit la aceleasi operatiuni, cel putin la frana fata unde un pistonas sta la 1mm indiferent ce-i fac. Probabil garnitura trebuie inlocuita, dar dupa cum stii, pentru scoaterea pistonasului, ai nevoie de compresor. -Am fost azi la bikexpert Pantelimon si mi-a reglat etrierele, pe spate nu a reusit sa faca cine stie ce si mi-a zis ca nu aveam nici tijele stranse foarte tare(cele de la roti) vad ca ei lucreaza cu shimano, nu stiu daca reusesti sa rezolvi ceva cu Hayes, totusi poti incerca.. -In alta ordine de idei, tot stau si ma gandesc, am mtb, dar pentru oras as vrea sa merg pe niste cauciucuri de strada, iar atunci cand vreau sa ma dau offroad, sa montez unele de noroi..singurul lucru care imi vine in cap, este sa mai achizitionez o alta pereche de jante cu discuri de 160mm si pinioane..altfel, e oboseala mare..mai e cineva pe aici care procedeaza la fel ? adica doar sa schimbi jantele si sa ai unele de teren si altele de strada.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 -In alta ordine de idei, tot stau si ma gandesc, am mtb, dar pentru oras as vrea sa merg pe niste cauciucuri de strada, iar atunci cand vreau sa ma dau offroad, sa montez unele de noroi..singurul lucru care imi vine in cap, este sa mai achizitionez o alta pereche de jante cu discuri de 160mm si pinioane..altfel, e oboseala mare..mai e cineva pe aici care procedeaza la fel ? adica doar sa schimbi jantele si sa ai unele de teren si altele de strada.. Si pe mine ma seaca treaba asta cu anvelopele, insa din ce mi-au explicat si mie altii mai rasariti: pe langa costurile cu jante, pinioane, discuri, camere, anvelope , lantul se "uzeaza" dupa un anumit tipar pe pinioane, apoi la schimbare trebuie sa te apuci sa-l schimbi si pe el sau te dai asa dar risti sa-l fufu. Asa ca imi rezerv 30 min-1h sa le schimb in liniste... si sa ma rog sa nu ciupesc camera (specialitatea mea ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Mai 17, 2012 Share Postat Mai 17, 2012 Si pe mine ma seaca treaba asta cu anvelopele, insa din ce mi-au explicat si mie altii mai rasariti: pe langa costurile cu jante, pinioane, discuri, camere, anvelope , lantul se "uzeaza" dupa un anumit tipar pe pinioane, apoi la schimbare trebuie sa te apuci sa-l schimbi si pe el sau te dai asa dar risti sa-l fufu. Asa ca imi rezerv 30 min-1h sa le schimb in liniste... si sa ma rog sa nu ciupesc camera (specialitatea mea ) -La un calcul simplu, iesim mai ieftin daca schimbam anvelopele(chiar daca mai ciupim cate o camera)..nu cred ca dureaza mai mult de 15 minute toata operatiunea, dar eu sunt mai comod -La mine urmeaza o iesire la padure(dupa ce se usuca), dupa asta voi trece la cauciucuri de strada..cand va fi nevoie, voi schimba iar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 17, 2012 Autor Share Postat Mai 17, 2012 apropo. niste cauciucuri care sa mearga si prin gropi si pe asfalt? adica mai late, talon mai mare dar fara crampoane? intre timp ma impac de minune cu Kildemoesul meu doar ca strazile Iasului nu se impaca cu cauciucurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Mai 18, 2012 Share Postat Mai 18, 2012 apropo. niste cauciucuri care sa mearga si prin gropi si pe asfalt? adica mai late, talon mai mare dar fara crampoane? intre timp ma impac de minune cu Kildemoesul meu doar ca strazile Iasului nu se impaca cu cauciucurile. De 1 an si ceva folosesc pe strada, pe rotile de MTB pe 26" , astea -> http://www.bikexpert.ro/anvelope_8/returner-26-x-2-125-active-line-pe-sarma_5788_5854.aspx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 18, 2012 Autor Share Postat Mai 18, 2012 10x Thomas, par ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
snache Postat Mai 19, 2012 Share Postat Mai 19, 2012 -Am fost azi la bikexpert Pantelimon si mi-a reglat etrierele, pe spate nu a reusit sa faca cine stie ce si mi-a zis ca nu aveam nici tijele stranse foarte tare(cele de la roti) vad ca ei lucreaza cu shimano, nu stiu daca reusesti sa rezolvi ceva cu Hayes, totusi poti incerca.. Mda ... reglajul etrierilor este o operatiune destul de simpla care nu necesita decat un imbus. De fapt, majoritatea operatiunilor sunt destul de simple cu manualul de service al franelor in fata (care se gaseste pe site-ul hayes). Problema este ca nu ai ce-ti trebuie si oricum este ilogic sa-ti cumperi toate sculele, avand in vedere ca genul asta de operatiuni le faci cel mult o data pe an. Un kit de schimbat lichidul de frana (numai bidonasul), costa 30ron. Compresor pentru dat pistonasele afara, nu am. Cheie pentru refacut planeitatea discurilor nu am. In fine ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Mai 26, 2012 Share Postat Mai 26, 2012 Saptamana asta i-am facut cateva cadouri Felt-ului meu si am luat asa: - 2 X Cauciuc de strada 26X1.95 - 2 X Camera pt. cauciuc - 1 set de leviere cu prindere pe spite(3 leviere intr-un set) - 1 kit pentru pana(nu stiu exact ce contine, dar cu siguranta sunt 6 petice si un smirghel) - 1 pompa micuta pt. umflat cauciucurile - 1 Gentuta triunghiulara pentru cadru, in care sa tin telefon si ceva maruntis Urmeaza sa cumpar: - 2 Cauciucuri de teren - Suport biton - Bidon Iar in rest, drum fara ploaie -In alta ordine de idei, un prieten isi vinde bicicleta si m-a rugat sa postez un anunt de vanzare pt. el, daca va intereseaza, aruncati un ochi aici: /index.php?/topic/678425-vand-bicicleta-cursiera-specialized-allez-a1/ -O poza de azi, cu noile cauciucuri..sunt foarte multumit de ele..le-am umflat beton si viteza de rulare este net superioara, iar sunetul enervant de la crampoane, a disparut.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 5, 2012 Share Postat Iunie 5, 2012 We asta care a trecut am bagat o tura de 202km de la Bucuresti pana la Braila pe ruta Urziceni - Pogoanele- Cilibia. Am fost 2, cu biciclete de oras, a mea e un dechatlon Tonic vechi iar a lu Vishe ceva nemtesc tot veche. Ma batea gandul sa merg cu mtb-ul cu cauciucuri slick dar m-am gandit ca m-ar avantaja mai mult rotile ca de cursiera de pe Tonic. In total cu tot cu pauze am facut un pic sub 12 ore. Viteza mea medie a fost de 23km/h , a lu Vishe ceva mai mica din cauza biclei mai grele , a cauciucurilor mai late si a pozitiei mai putin sportiva. Am avut parte de vreme excelenta, nu foarte cald, fara ploaie si vant aproape inexistent. La intoarcere am luat trenul. Cu ocazia asta am realizat ca bunicu nu ma pacalise cand imi povestea ca in perioada copilariei lui se practica calatoria cu bicicleta de la Braila la Bucuresti desi mie la vremea aia (aveam vreo 6-7 ani) mi se parea imposibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thrill Postat Iunie 5, 2012 Share Postat Iunie 5, 2012 Marfa! De mult timp ma bate gandul sa dau o tura Braila-Bucuresti pe bicla dar inca nu mi-am facut curaj pt o tura atat de lunga. Am incercat sa ajung la Giurgiu dar batea un vant atat de puternic incat aveam impresia ca mai mult stau pe loc. Mi-am incaltat mtb-ul cu semi-slickuri Maxxis Detonator pe 1.5 si diferenta e uriasa la mersul pe sosea; mult mai cursiv si confortabil. We asta care a trecut am bagat o tura de 202km de la Bucuresti pana la Braila pe ruta Urziceni - Pogoanele- Cilibia. Am fost 2, cu biciclete de oras, a mea e un dechatlon Tonic vechi iar a lu Vishe ceva nemtesc tot veche. Ma batea gandul sa merg cu mtb-ul cu cauciucuri slick dar m-am gandit ca m-ar avantaja mai mult rotile ca de cursiera de pe Tonic. In total cu tot cu pauze am facut un pic sub 12 ore. Viteza mea medie a fost de 23km/h , a lu Vishe ceva mai mica din cauza biclei mai grele , a cauciucurilor mai late si a pozitiei mai putin sportiva. Am avut parte de vreme excelenta, nu foarte cald, fara ploaie si vant aproape inexistent. La intoarcere am luat trenul. Cu ocazia asta am realizat ca bunicu nu ma pacalise cand imi povestea ca in perioada copilariei lui se practica calatoria cu bicicleta de la Braila la Bucuresti desi mie la vremea aia (aveam vreo 6-7 ani) mi se parea imposibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 7, 2012 Autor Share Postat Iunie 7, 2012 (editat) de vreo saptamina tot mi se parea ca-mi serpuieste spatele-n mers. verific cauciucul, e ok, zic ca mi se pare da' parca tot. ieri cind ajung acasa zic hai s-o iau la puricat si observ joc la roata spate. dumnezei si cristosi la gura mea, mai ales ca am butuc Shimano Alfine si dracu' stie daca gasesti piese, cit costa, cit de imbirligat e pe dinauntru. da' cum ma minunam eu, mai trag oleaca de roata si iese cu totul deci se desfacusera piulitele. faza e ca n-am umblat acolo vreodata. de-acum cind mai cumpar bicla, motor sau orice vehicul prima data verific piulitele de la roti. mai ales ca am patit la motorul unui prieten, l-am ajutat sa intinda lantul si cind am desfacut piulita de 24 (care se stringe la 100 Nm), a cedat cu usurinta cu care te astepti sa cedeze una de 12. Editat Iunie 7, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 30 iunie - Kilometrul verde http://www.facebook.com/events/478511212165048/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragonlord Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 salutare! am o bicicleta veche, cadru martelly, echipat shimano. Dupa ce acu 2 sapt in urma unei pene am putut sa ma plimb 5 km impingand bicicleta azi m-am pus sa-i fac o mini revizie. Dupa ce am schimabt camerele, am curatat pinionele si lantul si am mai regalt un pic franele, m-am pus sa vad ce are schimbatorul din spate Problema este ca nu am expereinta cu schimabtoarele astea dual, un clic viteza sus, alt clic coboara. Este vorba despre un Shimano Alivio vechi ... intrebarea este: are cineva o schema pt sa ceva? sau o idee de ce nu merge?!? Este blocat in pozitia pinionului 7 si nu reactioneaza la nimica. l-am desfacut, inca nu l-am dat jos complet, vad ca in interios sunt niste tacheti mici, sa fie acelea problema? au sarit din loc? orice idee este bine venita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 (editat) salutare! am o bicicleta veche, cadru martelly, echipat shimano. Dupa ce acu 2 sapt in urma unei pene am putut sa ma plimb 5 km impingand bicicleta azi m-am pus sa-i fac o mini revizie. Dupa ce am schimabt camerele, am curatat pinionele si lantul si am mai regalt un pic franele, m-am pus sa vad ce are schimbatorul din spate Problema este ca nu am expereinta cu schimabtoarele astea dual, un clic viteza sus, alt clic coboara. Este vorba despre un Shimano Alivio vechi ... intrebarea este: are cineva o schema pt sa ceva? sau o idee de ce nu merge?!? Este blocat in pozitia pinionului 7 si nu reactioneaza la nimica. l-am desfacut, inca nu l-am dat jos complet, vad ca in interios sunt niste tacheti mici, sa fie acelea problema? au sarit din loc? orice idee este bine venita. se pare ca e schimbatorul dereglat vezi ca pot fi si sufele intepenite exista pe you tube un tutorial cu reglarea schimbatoarelor front derailleur si rear derailleur e foarte simplu trebuie sa intelegi un pic sistemul de functionare spor la treaba! prima tzoacla si actuala Editat Iunie 13, 2012 de raducanescovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 Este blocat in pozitia pinionului 7 si nu reactioneaza la nimica. l-am desfacut, inca nu l-am dat jos complet, vad ca in interios sunt niste tacheti mici, sa fie acelea problema? au sarit din loc? Greu de diagnosticat pe net, dar in primul rand trebuie sa vezi daca sufa nu este blocata sau daca schimbatorul propriuzis, cel de la pinioane nu este blocat. Dupa ce verifici asta poti trece la verificatul manetei. Acum cateva luni am resuscitat unu deasta de generatie mai veche . Problema a fost arcul de la clicketul din maneta care era cam slab iar clicketul se misca mai greu din cauza unsorii vechi intarita acolo + ceva mizerie care se acumulase. L-am curatat cu un spray de curatat frane ca asta am avut la indemana si l-am uns cu un spray de lant cu ulei, nu deala de tip drylube. Cand faci probe cu maneta ai grija sa tensionezi sufa cu mana,altfel nu functioneaza corect. Daca nu si-a mai bagat cineva nasul pe acolo si nu lipseste nici o piesa sunt sanse mari sa-l poti resuscita , mai ales ca cele din generatie mai veche sunt mai solide, facute cu componente metalice spre deosebire de cele mai noi care au mult plastic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Iunie 16, 2012 Share Postat Iunie 16, 2012 -Mi-am achizitionat de curand si o semicursiera, ideea este ca are roata de fata descentrata..as putea bine mersi sa ma duc la un service si sa o centrez, dar nu..vreau sa invat sa o centrez eu, ce pasi trebuisc urmariti ? niste sfaturi de la cineva in masura..am si cheie speciala pentru spite, ce mai ramane de facut ? -Aripa spate este putin indoita de la portbagaj(cel mai probabil, vechiul proprietar, a carat ceva foarte greu pe portbagaj si s-a lasat pe aripa), cum as putea sa o indrept, fara sa o deteriorez si mai mult ?(aripile sunt un fier/inox ceva, nu-mi dau seama si nu vreau sa renunt la ele, imi place cum arata pe stilul clasic, mai ales ca are si dinam cu far/stop) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 16, 2012 Autor Share Postat Iunie 16, 2012 -Mi-am achizitionat de curand si o semicursiera, ideea este ca are roata de fata descentrata..as putea bine mersi sa ma duc la un service si sa o centrez, dar nu..vreau sa invat sa o centrez eu, ce pasi trebuisc urmariti ? niste sfaturi de la cineva in masura..am si cheie speciala pentru spite, ce mai ramane de facut ? am spitat odata o roata de la zero. crede-ma, e o lectie despre nervi tocati. da-o la specialist, lasa-l sa se chinuie. tin minte ca nu era o avere. nu prea exista nici un secret, e chestie de rabdare, rabdare, rabdare si iar rabdare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Iunie 16, 2012 Share Postat Iunie 16, 2012 am spitat odata o roata de la zero. crede-ma, e o lectie despre nervi tocati. da-o la specialist, lasa-l sa se chinuie. tin minte ca nu era o avere. nu prea exista nici un secret, e chestie de rabdare, rabdare, rabdare si iar rabdare... Am observat ca pe partea pe care atinge, trebuie detensionata spita, dar in felul asta ajungi la un moment sa o faci si putin ovala..oricum, nu ma las pagubas..am cu ce sa ma plimb, asa ca invat eu pana la urma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 16, 2012 Autor Share Postat Iunie 16, 2012 Am observat ca pe partea pe care atinge, trebuie detensionata spita, dar in felul asta ajungi la un moment sa o faci si putin ovala..oricum, nu ma las pagubas..am cu ce sa ma plimb, asa ca invat eu pana la urma daca-ti place suferinta e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Iunie 17, 2012 Share Postat Iunie 17, 2012 daca-ti place suferinta e ok Sunt mai sado-maso asa Ideea este ca am uitat cum se reglau bicicletele mai vechi, asa ca am pus mana pe o cheie fixa si am reglat-o de la prinderea butucului rezultatul a fost unul bun.. Am bagat si o tura scurta pentru o astfel de bicicleta, 30 km prin oras..diferenta este uriasa intre mtb si semicursiera, se simte viteza.. O sa atasez o poza cu noua mea achizitie, clasica ce-i drept, dar se poarta Totusi ma incomodeaza aripa spate, cand vreau sa o bag in lift..as vrea sa dau aripile jos(sa nu le stric), dar nu stiu ce sa fac cu firul care duce de la dinam, la stopul de spate(pentru ca trece prin cadru) si nu cred ca mai reusesc eu sa bag firul ala inapoi.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lokko_boy Postat Iunie 17, 2012 Share Postat Iunie 17, 2012 uita-te pe Freerider.ro,au acolo ceva tutoriale ft utile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat Iunie 19, 2012 Share Postat Iunie 19, 2012 Care ar fi dimensiunea potrivita pentru mine. Am 1.86 si 70 de kg si vreau sa imi iau o bicicleta din categoria trekking pentru mersul in oras si in scop terapeutic (am cateva probeleme cu coloana si din ce am mai auzit si citit, mersul pe bicicleta poate fi destul de benefic). As vrea sa stiu ce dimensiune trebuie sa aiba cadrul si daca ar fi mai indicat sa caut ceva cu suspensie full unde sa schimb rotile cu ceva de strada sau o bicicleta cu suspensie doar pe fata? P.S. Iasul are gropi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 20, 2012 Autor Share Postat Iunie 20, 2012 Care ar fi dimensiunea potrivita pentru mine. Am 1.86 si 70 de kg si vreau sa imi iau o bicicleta din categoria trekking pentru mersul in oras si in scop terapeutic (am cateva probeleme cu coloana si din ce am mai auzit si citit, mersul pe bicicleta poate fi destul de benefic). As vrea sa stiu ce dimensiune trebuie sa aiba cadrul si daca ar fi mai indicat sa caut ceva cu suspensie full unde sa schimb rotile cu ceva de strada sau o bicicleta cu suspensie doar pe fata? P.S. Iasul are gropi parerea mea e ca mai bine testezi inainte. din cite-mi aduc aminte calculatoarele online dau rezultate corecte. am un prieten diagnosticat recent cu hernie de disc si da, doctorul i-a zis ca e bine sa mearga cu bicla, dar numai daca pozitia e aplecata spre fata destul de tare. am observat ca multi au o boala cu statul drept si cu saua mult prea jos, nu e nici comod, nici eficient ca transmitere a energiei, nici sanatos. din ce-am vazut eu, daca vrei suspensii full bune tre' sa scoti bani seriosi din buzunar chiar si daca iei SH. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Iunie 21, 2012 Share Postat Iunie 21, 2012 (editat) Care ar fi dimensiunea potrivita pentru mine. Am 1.86 si 70 de kg si vreau sa imi iau o bicicleta din categoria trekking pentru mersul in oras si in scop terapeutic (am cateva probeleme cu coloana si din ce am mai auzit si citit, mersul pe bicicleta poate fi destul de benefic). As vrea sa stiu ce dimensiune trebuie sa aiba cadrul si daca ar fi mai indicat sa caut ceva cu suspensie full unde sa schimb rotile cu ceva de strada sau o bicicleta cu suspensie doar pe fata? P.S. Iasul are gropi Daca aveai drum prin Bucale, iti dadeam bicla mea sa dai o tura, ca sa-ti faci o idee..eu o am de 19.5 inch si am 1.75, ceea ce ma ajuta enorm, ca sa nu ma doara spatele, stau ceva mai intins..in oras este ok, dar pentru munte mi-ar trebui un cadru de 17 sau de 18.. @CalinD - ia ghici cine a invatat sa centreze roti ? Teoria am invatat-o de pe net si practica a durat 2 minute cu un coleg..Ideea este ca am si avut pe ce sa exersez(Cursiera si inca un mtb), ca sa nu stric mai rau..as vrea totusi sa mai exersez, dar nu mai am pe ce..pentru mine, lucrurile complicate, sunt al naibi de simple, iar lucrurile simple, sunt al naibi de complicate..ati inteles ceva ? In fine, concluzia este ca: .....Iarna nu-i ca vara Hai totusi sa pun o poza cu semicursiera, s-o stapaneasca sanatos noul proprietar am polishat si aparatoarea de la angrenaj, cerea saraca.. Editat Iunie 21, 2012 de Banditrider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 23, 2012 Autor Share Postat Iunie 23, 2012 deci ai centrat-o in 2 minute? lasati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.