Jump to content
Sign in to follow this  
gn77b

Motociclistu' Biciclist

Recommended Posts

Salut @banditrider

Spune-mi si mie te rog dupa ce rezolvi problema, unde ai rezolvat-o si cu ce bani.

Si eu am tot hayes hidraulice (stroker trail) si m-am gandit la aceleasi operatiuni, cel putin la frana fata unde un pistonas sta la 1mm indiferent ce-i fac. Probabil garnitura trebuie inlocuita, dar dupa cum stii, pentru scoaterea pistonasului, ai nevoie de compresor. :angryfire:

Edited by snache

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

are cineva o roata spate de cursiera,pe Shimano 600?contra cost,evident.0749 512 297 si 0734 165 408,Nicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @banditrider

Spune-mi si mie te rog dupa ce rezolvi problema, unde ai rezolvat-o si cu ce bani.

Si eu am tot hayes hidraulice (stroker trail) si m-am gandit la aceleasi operatiuni, cel putin la frana fata unde un pistonas sta la 1mm indiferent ce-i fac. Probabil garnitura trebuie inlocuita, dar dupa cum stii, pentru scoaterea pistonasului, ai nevoie de compresor. :angryfire:

-Am fost azi la bikexpert Pantelimon si mi-a reglat etrierele, pe spate nu a reusit sa faca cine stie ce si mi-a zis ca nu aveam nici tijele stranse foarte tare(cele de la roti) vad ca ei lucreaza cu shimano, nu stiu daca reusesti sa rezolvi ceva cu Hayes, totusi poti incerca..

 

-In alta ordine de idei, tot stau si ma gandesc, am mtb, dar pentru oras as vrea sa merg pe niste cauciucuri de strada, iar atunci cand vreau sa ma dau offroad, sa montez unele de noroi..singurul lucru care imi vine in cap, este sa mai achizitionez o alta pereche de jante cu discuri de 160mm si pinioane..altfel, e oboseala mare..mai e cineva pe aici care procedeaza la fel ? adica doar sa schimbi jantele si sa ai unele de teren si altele de strada..

Share this post


Link to post
Share on other sites

-In alta ordine de idei, tot stau si ma gandesc, am mtb, dar pentru oras as vrea sa merg pe niste cauciucuri de strada, iar atunci cand vreau sa ma dau offroad, sa montez unele de noroi..singurul lucru care imi vine in cap, este sa mai achizitionez o alta pereche de jante cu discuri de 160mm si pinioane..altfel, e oboseala mare..mai e cineva pe aici care procedeaza la fel ? adica doar sa schimbi jantele si sa ai unele de teren si altele de strada..

Si pe mine ma seaca treaba asta cu anvelopele, insa din ce mi-au explicat si mie altii mai rasariti: pe langa costurile cu jante, pinioane, discuri, camere, anvelope , lantul se "uzeaza" dupa un anumit tipar pe pinioane, apoi la schimbare trebuie sa te apuci sa-l schimbi si pe el sau te dai asa dar risti sa-l fufu. Asa ca imi rezerv 30 min-1h sa le schimb in liniste... si sa ma rog sa nu ciupesc camera (specialitatea mea :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine ma seaca treaba asta cu anvelopele, insa din ce mi-au explicat si mie altii mai rasariti: pe langa costurile cu jante, pinioane, discuri, camere, anvelope , lantul se "uzeaza" dupa un anumit tipar pe pinioane, apoi la schimbare trebuie sa te apuci sa-l schimbi si pe el sau te dai asa dar risti sa-l fufu. Asa ca imi rezerv 30 min-1h sa le schimb in liniste... si sa ma rog sa nu ciupesc camera (specialitatea mea :) )

-La un calcul simplu, iesim mai ieftin daca schimbam anvelopele(chiar daca mai ciupim cate o camera)..nu cred ca dureaza mai mult de 15 minute toata operatiunea, dar eu sunt mai comod :friends:

-La mine urmeaza o iesire la padure(dupa ce se usuca), dupa asta voi trece la cauciucuri de strada..cand va fi nevoie, voi schimba iar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo.

niste cauciucuri care sa mearga si prin gropi si pe asfalt? adica mai late, talon mai mare dar fara crampoane?

intre timp ma impac de minune cu Kildemoesul meu doar ca strazile Iasului nu se impaca cu cauciucurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo.

niste cauciucuri care sa mearga si prin gropi si pe asfalt? adica mai late, talon mai mare dar fara crampoane?

intre timp ma impac de minune cu Kildemoesul meu doar ca strazile Iasului nu se impaca cu cauciucurile.

 

De 1 an si ceva folosesc pe strada, pe rotile de MTB pe 26" , astea -> http://www.bikexpert.ro/anvelope_8/returner-26-x-2-125-active-line-pe-sarma_5788_5854.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

10x Thomas, par ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Am fost azi la bikexpert Pantelimon si mi-a reglat etrierele, pe spate nu a reusit sa faca cine stie ce si mi-a zis ca nu aveam nici tijele stranse foarte tare(cele de la roti) vad ca ei lucreaza cu shimano, nu stiu daca reusesti sa rezolvi ceva cu Hayes, totusi poti incerca..

 

 

Mda ... reglajul etrierilor este o operatiune destul de simpla care nu necesita decat un imbus.

De fapt, majoritatea operatiunilor sunt destul de simple cu manualul de service al franelor in fata (care se gaseste pe site-ul hayes).

Problema este ca nu ai ce-ti trebuie si oricum este ilogic sa-ti cumperi toate sculele, avand in vedere ca genul asta de operatiuni le faci cel mult o data pe an.

 

Un kit de schimbat lichidul de frana (numai bidonasul), costa 30ron.

Compresor pentru dat pistonasele afara, nu am.

Cheie pentru refacut planeitatea discurilor nu am. In fine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana asta i-am facut cateva cadouri Felt-ului meu si am luat asa:

- 2 X Cauciuc de strada 26X1.95

- 2 X Camera pt. cauciuc

- 1 set de leviere cu prindere pe spite(3 leviere intr-un set)

- 1 kit pentru pana(nu stiu exact ce contine, dar cu siguranta sunt 6 petice si un smirghel)

- 1 pompa micuta pt. umflat cauciucurile

- 1 Gentuta triunghiulara pentru cadru, in care sa tin telefon si ceva maruntis

 

Urmeaza sa cumpar:

- 2 Cauciucuri de teren

- Suport biton

- Bidon

 

Iar in rest, drum fara ploaie :)

 

-In alta ordine de idei, un prieten isi vinde bicicleta si m-a rugat sa postez un anunt de vanzare pt. el, daca va intereseaza, aruncati un ochi aici: /index.php?/topic/678425-vand-bicicleta-cursiera-specialized-allez-a1/

 

-O poza de azi, cu noile cauciucuri..sunt foarte multumit de ele..le-am umflat beton si viteza de rulare este net superioara, iar sunetul enervant de la crampoane, a disparut..

post-56201-0-06160900-1338035294_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We asta care a trecut am bagat o tura de 202km de la Bucuresti pana la Braila pe ruta Urziceni - Pogoanele- Cilibia.

Am fost 2, cu biciclete de oras, a mea e un dechatlon Tonic vechi iar a lu Vishe ceva nemtesc tot veche.

Ma batea gandul sa merg cu mtb-ul cu cauciucuri slick dar m-am gandit ca m-ar avantaja mai mult rotile ca de cursiera de pe Tonic.

In total cu tot cu pauze am facut un pic sub 12 ore. Viteza mea medie a fost de 23km/h , a lu Vishe ceva mai mica din cauza biclei mai grele , a cauciucurilor mai late si a pozitiei mai putin sportiva.

Am avut parte de vreme excelenta, nu foarte cald, fara ploaie si vant aproape inexistent.

La intoarcere am luat trenul.

Cu ocazia asta am realizat ca bunicu nu ma pacalise cand imi povestea ca in perioada copilariei lui se practica calatoria cu bicicleta de la Braila la Bucuresti desi mie la vremea aia (aveam vreo 6-7 ani) mi se parea imposibil.

post-334-0-32766700-1338907690_thumb.jpg

post-334-0-73336700-1338907717_thumb.jpg

post-334-0-48675300-1338907815_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marfa! De mult timp ma bate gandul sa dau o tura Braila-Bucuresti pe bicla dar inca nu mi-am facut curaj pt o tura atat de lunga. Am incercat sa ajung la Giurgiu dar batea un vant atat de puternic incat aveam impresia ca mai mult stau pe loc.

Mi-am incaltat mtb-ul cu semi-slickuri Maxxis Detonator pe 1.5 si diferenta e uriasa la mersul pe sosea; mult mai cursiv si confortabil.

 

 

 

We asta care a trecut am bagat o tura de 202km de la Bucuresti pana la Braila pe ruta Urziceni - Pogoanele- Cilibia.

Am fost 2, cu biciclete de oras, a mea e un dechatlon Tonic vechi iar a lu Vishe ceva nemtesc tot veche.

Ma batea gandul sa merg cu mtb-ul cu cauciucuri slick dar m-am gandit ca m-ar avantaja mai mult rotile ca de cursiera de pe Tonic.

In total cu tot cu pauze am facut un pic sub 12 ore. Viteza mea medie a fost de 23km/h , a lu Vishe ceva mai mica din cauza biclei mai grele , a cauciucurilor mai late si a pozitiei mai putin sportiva.

Am avut parte de vreme excelenta, nu foarte cald, fara ploaie si vant aproape inexistent.

La intoarcere am luat trenul.

Cu ocazia asta am realizat ca bunicu nu ma pacalise cand imi povestea ca in perioada copilariei lui se practica calatoria cu bicicleta de la Braila la Bucuresti desi mie la vremea aia (aveam vreo 6-7 ani) mi se parea imposibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vreo saptamina tot mi se parea ca-mi serpuieste spatele-n mers. verific cauciucul, e ok, zic ca mi se pare da' parca tot.

ieri cind ajung acasa zic hai s-o iau la puricat si observ joc la roata spate. dumnezei si cristosi la gura mea, mai ales ca am butuc Shimano Alfine si dracu' stie daca gasesti piese, cit costa, cit de imbirligat e pe dinauntru. da' cum ma minunam eu, mai trag oleaca de roata si iese cu totul :crack:

deci se desfacusera piulitele. faza e ca n-am umblat acolo vreodata. de-acum cind mai cumpar bicla, motor sau orice vehicul prima data verific piulitele de la roti. mai ales ca am patit la motorul unui prieten, l-am ajutat sa intinda lantul si cind am desfacut piulita de 24 (care se stringe la 100 Nm), a cedat cu usurinta cu care te astepti sa cedeze una de 12.

Edited by CalinD

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

 

am o bicicleta veche, cadru martelly, echipat shimano.

Dupa ce acu 2 sapt in urma unei pene am putut sa ma plimb 5 km impingand bicicleta azi m-am pus sa-i fac o mini revizie.

Dupa ce am schimabt camerele, am curatat pinionele si lantul si am mai regalt un pic franele, m-am pus sa vad ce are schimbatorul din spate

Problema este ca nu am expereinta cu schimabtoarele astea dual, un clic viteza sus, alt clic coboara.

Este vorba despre un Shimano Alivio vechi

 

... intrebarea este: are cineva o schema pt sa ceva? sau o idee de ce nu merge?!?

 

Este blocat in pozitia pinionului 7 si nu reactioneaza la nimica. l-am desfacut, inca nu l-am dat jos complet, vad ca in interios sunt niste tacheti mici, sa fie acelea problema? au sarit din loc?

 

orice idee este bine venita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

 

am o bicicleta veche, cadru martelly, echipat shimano.

Dupa ce acu 2 sapt in urma unei pene am putut sa ma plimb 5 km impingand bicicleta azi m-am pus sa-i fac o mini revizie.

Dupa ce am schimabt camerele, am curatat pinionele si lantul si am mai regalt un pic franele, m-am pus sa vad ce are schimbatorul din spate

Problema este ca nu am expereinta cu schimabtoarele astea dual, un clic viteza sus, alt clic coboara.

Este vorba despre un Shimano Alivio vechi

 

... intrebarea este: are cineva o schema pt sa ceva? sau o idee de ce nu merge?!?

 

Este blocat in pozitia pinionului 7 si nu reactioneaza la nimica. l-am desfacut, inca nu l-am dat jos complet, vad ca in interios sunt niste tacheti mici, sa fie acelea problema? au sarit din loc?

 

orice idee este bine venita.

se pare ca e schimbatorul dereglat

vezi ca pot fi si sufele intepenite

exista pe you tube un tutorial cu reglarea schimbatoarelor front derailleur si rear derailleur

e foarte simplu

trebuie sa intelegi un pic sistemul de functionare

spor la treaba!

 

prima tzoacla

 

si actuala

post-65598-0-69732400-1339568893_thumb.jpg

post-65598-0-66935700-1339569027_thumb.jpg

Edited by raducanescovan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Este blocat in pozitia pinionului 7 si nu reactioneaza la nimica. l-am desfacut, inca nu l-am dat jos complet, vad ca in interios sunt niste tacheti mici, sa fie acelea problema? au sarit din loc?

Greu de diagnosticat pe net, dar in primul rand trebuie sa vezi daca sufa nu este blocata sau daca schimbatorul propriuzis, cel de la pinioane nu este blocat.

Dupa ce verifici asta poti trece la verificatul manetei. Acum cateva luni am resuscitat unu deasta de generatie mai veche . Problema a fost arcul de la clicketul din maneta care era cam slab iar clicketul se misca mai greu din cauza unsorii vechi intarita acolo + ceva mizerie care se acumulase. L-am curatat cu un spray de curatat frane ca asta am avut la indemana si l-am uns cu un spray de lant cu ulei, nu deala de tip drylube. Cand faci probe cu maneta ai grija sa tensionezi sufa cu mana,altfel nu functioneaza corect.

Daca nu si-a mai bagat cineva nasul pe acolo si nu lipseste nici o piesa sunt sanse mari sa-l poti resuscita , mai ales ca cele din generatie mai veche sunt mai solide, facute cu componente metalice spre deosebire de cele mai noi care au mult plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Mi-am achizitionat de curand si o semicursiera, ideea este ca are roata de fata descentrata..as putea bine mersi sa ma duc la un service si sa o centrez, dar nu..vreau sa invat sa o centrez eu, ce pasi trebuisc urmariti ? niste sfaturi de la cineva in masura..am si cheie speciala pentru spite, ce mai ramane de facut ?

 

-Aripa spate este putin indoita de la portbagaj(cel mai probabil, vechiul proprietar, a carat ceva foarte greu pe portbagaj si s-a lasat pe aripa), cum as putea sa o indrept, fara sa o deteriorez si mai mult ?(aripile sunt un fier/inox ceva, nu-mi dau seama si nu vreau sa renunt la ele, imi place cum arata pe stilul clasic, mai ales ca are si dinam cu far/stop)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Mi-am achizitionat de curand si o semicursiera, ideea este ca are roata de fata descentrata..as putea bine mersi sa ma duc la un service si sa o centrez, dar nu..vreau sa invat sa o centrez eu, ce pasi trebuisc urmariti ? niste sfaturi de la cineva in masura..am si cheie speciala pentru spite, ce mai ramane de facut ?

am spitat odata o roata de la zero. crede-ma, e o lectie despre nervi tocati. da-o la specialist, lasa-l sa se chinuie. tin minte ca nu era o avere.

nu prea exista nici un secret, e chestie de rabdare, rabdare, rabdare si iar rabdare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am spitat odata o roata de la zero. crede-ma, e o lectie despre nervi tocati. da-o la specialist, lasa-l sa se chinuie. tin minte ca nu era o avere.

nu prea exista nici un secret, e chestie de rabdare, rabdare, rabdare si iar rabdare...

 

Am observat ca pe partea pe care atinge, trebuie detensionata spita, dar in felul asta ajungi la un moment sa o faci si putin ovala..oricum, nu ma las pagubas..am cu ce sa ma plimb, asa ca invat eu pana la urma :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca pe partea pe care atinge, trebuie detensionata spita, dar in felul asta ajungi la un moment sa o faci si putin ovala..oricum, nu ma las pagubas..am cu ce sa ma plimb, asa ca invat eu pana la urma :cheers:

daca-ti place suferinta e ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca-ti place suferinta e ok :)

Sunt mai sado-maso asa :crack:

Ideea este ca am uitat cum se reglau bicicletele mai vechi, asa ca am pus mana pe o cheie fixa si am reglat-o de la prinderea butucului :)

rezultatul a fost unul bun..

Am bagat si o tura scurta pentru o astfel de bicicleta, 30 km prin oras..diferenta este uriasa intre mtb si semicursiera, se simte viteza..

O sa atasez o poza cu noua mea achizitie, clasica ce-i drept, dar se poarta :)

 

Totusi ma incomodeaza aripa spate, cand vreau sa o bag in lift..as vrea sa dau aripile jos(sa nu le stric), dar nu stiu ce sa fac cu firul care duce de la dinam, la stopul de spate(pentru ca trece prin cadru) si nu cred ca mai reusesc eu sa bag firul ala inapoi..

post-56201-0-01171300-1339942707_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...