SamuraiJerk Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 (editat) Am recuperat de la unchiu'meu un tractoras cu motor de mobra, nepornit de vreo 10 ani. Astazi l-am desfacut sa vad in ce stare e motorul si l-am pornit surprinzator de usor Cateva intrebari pentru conoscatorii de motor mobra: - cat ulei intra in motor? - ce tip de ulei recomandati? - cat mergi cu un schimb de ulei? - ce tip de bujie este potrivita pentru mobra? - cat ulei de amestec se pune in benzina? - daca are cineva mecanismul de shoc din carburator sau un sfat de unde pot cumpara in Timisoara sunetul motorului: http://www.youtube.com/watch?v=K4045zhj17o Cateva imagini: Editat Mai 4, 2008 de SamuraiJerk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionescu_george_bz Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 ce tare...si arata chiar foarte bine motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 (editat) Am recuperat de la unchiu'meu un tractoras cu motor de mobra, nepornit de vreo 10 ani.Astazi l-am desfacut sa vad in ce stare e motorul si l-am pornit surprinzator de usor Cateva intrebari pentru conoscatorii de motor mobra: - cat ulei intra in motor? - ce tip de ulei recomandati? - cat mergi cu un schimb de ulei? - ce tip de bujie este potrivita pentru mobra? - cat ulei de amestec se pune in benzina? - daca are cineva mecanismul de shoc din carburator sau un sfat de unde pot cumpara in Timisoara sunetul motorului: http://www.youtube.com/watch?v=K4045zhj17o Cateva imagini: in cutie intra 500 ml de ulei de transmisie T80EP2 eu zic ca daca il schimbi anual e bine[in cazul aplicatiei de fata ma indoiesc ca vei sti cati km ai parcurs] la Mobra este recomandata o bujie mai rece[este un motor de turatie];un Sinterom 14n27 e bun;daca ti-o inegreste poti incerca si cu un 14n24[asta e mai calda] in benzina e bine sa bagi un ulei cat mai bun[uleiul de drujba Stihl sau Husqvarna e super];raportul este 1:33[adica la 1l benzen pui 30 ml ulei] mecanism de soc nu am P.S.:vad pe piston urme de blow-by[adica gazele de ardere trec pe langa segmenti si ajung in carter]ceea ce indica ca un schimb de segmenti este necesar;daca ii schimbi sa cumperi cromati;si ai grija la montaj[la fereastra de admisie]sa nu ii agati Editat Mai 5, 2008 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 in cutie intra 500 ml de ulei de transmisie T80EP2eu zic ca daca il schimbi anual e bine[in cazul aplicatiei de fata ma indoiesc ca vei sti cati km ai parcurs] la Mobra este recomandata o bujie mai rece[este un motor de turatie];un Sinterom 14n27 e bun;daca ti-o inegreste poti incerca si cu un 14n24[asta e mai calda] in benzina e bine sa bagi un ulei cat mai bun[uleiul de drujba Stihl sau Husqvarna e super];raportul este 1:33[adica la 1l benzen pui 30 ml ulei] mecanism de soc nu am P.S.:vad pe piston urme de blow-by[adica gazele de ardere trec pe langa segmenti si ajung in carter]ceea ce indica ca un schimb de segmenti este necesar;daca ii schimbi sa cumperi cromati;si ai grija la montaj[la fereastra de admisie]sa nu ii agati Original cromat era doar primul de sus ( segmentul de foc) Socul eu nu l-am folosit niciodata d3e gasit precis gasesti prin targ s-au schimba carbul cu unul mai bun Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 ai relantiul mare sau mi se pare mie ? frumusel motorasu as da si eu o tura cu el (prin gradina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 Am recuperat de la unchiu'meu un tractoras cu motor de mobra, nepornit de vreo 10 ani.Astazi l-am desfacut sa vad in ce stare e motorul si l-am pornit surprinzator de usor Cateva intrebari pentru conoscatorii de motor mobra: - cat ulei intra in motor? - ce tip de ulei recomandati? - cat mergi cu un schimb de ulei? - ce tip de bujie este potrivita pentru mobra? - cat ulei de amestec se pune in benzina? - daca are cineva mecanismul de shoc din carburator sau un sfat de unde pot cumpara in Timisoara sunetul motorului: http://www.youtube.com/watch?v=K4045zhj17o Cateva imagini: Si parca se poate cupla in spate si o remorca usoara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SamuraiJerk Postat Mai 5, 2008 Autor Share Postat Mai 5, 2008 multumesc pentru raspunsuri si sugestii, segmentii i-am dat jos de pe piston tocmai sa masor (ochiometric) uzura la piston, bolt, bielea, camasa si segmenti deschiderea la segmenti bagati singuri in cilindru este foarte mica (si constanta pe lungimea cilindrului), as zice pe la 30 de zecimi sau mai putin, deci acceptabila dupa stiinta mea. daca original e doar primul cromat, inseamna ca e bine ca am tinut cont de pozitia lor initiala am avut grija si cu astia la fereastra de admisie cand i-am pus la loc ralanti-ul e cam mare intr-adevar, carburatorul necesita o curatire mai amanuntita si apoi un reglaj. exista in comert (pe vremuri), semiremorca speciala pentru el, care se putea inmatricula. Am vazut o singura data pe strada asa un angrenaj cu remorca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Mai 5, 2008 Share Postat Mai 5, 2008 Cutia de viteze e modificata ,nu? Ma gandesc ca la tractoras nu ai de ce sa schimbi viteze 1-2-3-4.....Ce sa faci cu 4 trepte? Are probabil doar 2 trepte si punctul mort...sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SamuraiJerk Postat Mai 5, 2008 Autor Share Postat Mai 5, 2008 cutia nu e modificata, sunt cele 4 trepte care le stii, in prima poza poti vedea raportul "final" care difera de cel de la motoreta (motocicleta) mobra dupa el mai vine partea de transmisie la roti, fara diferential, dar in doua moduri: 1. ambele roti cu tractiune (fara diferential) 2. o singura roata cu tractiune (roata stanga parca) pentru a putea lua viraje mai usor, in modul de functionare pe asfalt, cu semiremorca oricum, rotile de la tractoras au diametrul mai mic decat cele de moba si cred ca si raportul final la roata e mai mic, pentru putere mai mare (deci viteza mai mica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 foarte tare!!!!.......sfatul meu este sa pui ulei bun in cutie,nu t90 sau m80 sau t75 sau m40,,cacaturile noastre,baga un 20w50 si o sa remarci diferenta!!!!bujia,mere si sinterom dar eu recomand brisk n15yc!numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 Nu confundati uleiurile de motor cu cele de transmisie.!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 cam orice ulei de motor indeplineste norma API GL1, de ulei de transmisie. 20W50 nu are ce strica in cutia Mobrei, asa cum nici T90-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 cam orice ulei de motor indeplineste norma API GL1, de ulei de transmisie. 20W50 nu are ce strica in cutia Mobrei, asa cum nici T90-ul. .....doar ca uleiurile de motor nu au aditivi antispumanti si de extrema presiune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 .....doar ca uleiurile de motor nu au aditivi antispumanti si de extrema presiune in cutia de viteze a oricarui motor modern se foloseste ulei de motor multigrad.ma indoiesc sa nu fie bun si la mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costindinu Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 (editat) Saluatare. Poti pune niste poze cu atasamentele care le ai pt el?(cum ar fii pentru prasit) Am si eu ceva in genul la tractorasul tau,tot cu motor de mobra,am sa pun saptamana aceasta niste poze. Editat Mai 25, 2009 de costindinu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costindinu Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Vreau sa-mi spuneti si mie ce imbunatatiri pot aduce plgului din spate si cum sa fac sa nu se mai indoaie acel brat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 Vreau sa-mi spuneti si mie ce imbunatatiri pot aduce plgului din spate si cum sa fac sa nu se mai indoaie acel brat. -nu ma pricep la agricultura dar din ce am vazut la alte popoare se foloseste asa ceva ! faina jucaria ! si eu vreau sa fac una dar cu motor de Tula sau ceva si mai mare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Vreau sa-mi spuneti si mie ce imbunatatiri pot aduce plgului din spate si cum sa fac sa nu se mai indoaie acel brat. Solutia ar fi inlocuirea acelui brat cu unul dintr-un material mai rezistent. Depinde acum si daca indoirea de care zici e suparatoare - un grad de elasticitate e binevenit deoarece in sol organul activ (sageata) poate da de bulgari de pamant, sol intarit etc. iar flexibilitatea poate proteja astfel de eventuale fisuri in brat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SamuraiJerk Postat Mai 27, 2009 Autor Share Postat Mai 27, 2009 Dupa cum il vad, presupun ca se indoaie in lateral (stanga sau dreapta) Solutia e sa ii sudezi o nervura cu rol de intaritura. Sa zicem plat-banda pe stanga si pe drepata, astfel incat sectiunea piciorului plugului sa fie in forma de + Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costindinu Postat Mai 27, 2009 Share Postat Mai 27, 2009 Dupa cum il vad, presupun ca se indoaie in lateral (stanga sau dreapta)Solutia e sa ii sudezi o nervura cu rol de intaritura. Sa zicem plat-banda pe stanga si pe drepata, astfel incat sectiunea piciorului plugului sa fie in forma de + Problema este ca se indoaie pe lungime,si se vede de parca este indoit lateral din cauza ca pamantul unde am facut poza nu era drept,si daca va uitati mai atent la poze se vede clar ca sageata sta mai in varf decat ar trebuii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 o intrebare prietene. din cate vad toba e facuta de tine. spunemi si mie cum se aude fata de originala. ai ceva site/filtre in ea. apreciez inventia ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costindinu Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 (editat) o intrebare prietene. din cate vad toba e facuta de tine. spunemi si mie cum se aude fata de originala. ai ceva site/filtre in ea. apreciez inventia ta Nu am toba originala si nus cum se aude in coparatie cu asta dar cea pe care am facut-o se aude foarte bine doar ca suna putin a oala Nu are site ca m-am grabit sa o fac Teava care vine din evacuare bate in fundul tobei partea opusa evacuarii tobei si asa se diminueaza foarte bine zgomotul Editat Mai 30, 2009 de costindinu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioska tm Postat Mai 30, 2009 Share Postat Mai 30, 2009 (editat) Nu am toba originala si nus cum se aude in coparatie cu asta dar cea pe care am facut-o se aude foarte bine doar ca suna putin a oalaNu are site ca m-am grabit sa o fac Teava care vine din evacuare bate in fundul tobei partea opusa evacuarii tobei si asa se diminueaza foarte bine zgomotul Nici toba originala nu are mari diferente numai k e mai mica in diametru si suna a oala goala asa cum ai spus.... http://www.youtube.com/watch?v=K4045zhj17o Editat Mai 30, 2009 de ioska tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex junior Postat Martie 20, 2013 Share Postat Martie 20, 2013 salut baieti!as vrea sa-mi construiesc si eu asa ceva..imi place mult mecanica si tot ce tine de motoare.idei as avea multe dar si nelamuriri..as vrea sa cumpar un motor de mobra dar am vazut unul pe net ca are ambreiaj centrifugal, din cate stiu eu e ca la scuterele simple adica fara viteze..credeti ca poate face fata?am tot cautat de vreo 2 sapt pe la fiare vechi motoare gen mobra sau mai mari de ij cz mz sau jawa..gasisem unul de jawa dar omul este foarte neserios si nu l-am putut achizitiona(mi-a spus ca mi-l vinde si cand am ajuns la el nu a mai iesit si nici la tlefon nu a mai rasp).as vrea sa ma ajutati si pe mine cu aceasta problema.va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Martie 20, 2013 Share Postat Martie 20, 2013 nu are ambreiaj centrifugal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.