schumydan Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 feri, nu se refera la pinioane ci la sistemul de ambreiaj semi-automat, are o componenta care se numeste sincron care in momentul cand bagi in viteza iti debreiaza, sistemul este intalnit si la jawa, cz nu stiu daca si la mz bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 La MZ sigur nu. De asa ceva am mai auzit pe la ATV-uri mai rasarite. Ok, lamurit, scuze de offtopic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 M-am înghețat de bună voie azi. La tură lungă Multumesc! Sper ca a fost si distractiv pt tine, nu doar folositor (pt mine)... Toate vestile sunt bune, nu e nici o problema ca trebuie toate lucrurile acestea reglate/ajustate/reparate/inlocuite. E in firea lucrurilor... E f bine ca le-ai sesizat si enumerat, o sa fie o baza de plecare pt. dl. Pedros (si va rog frumos, care are nr. lui de tel imi da si mie un PM cu el?) Si multumesc mult pt. schimbul de ulei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 Nu nu, sincer eu m-am referit la sincroanele din cutie. Jawa are două (parcă). Cine a zis că eu-s mare maestru? ÂŞi da... a fost distractiv, bineînțeles, nu vezi ce mutră sexoasă am bîțîindu-mă după ghidon ? Îți dau nr lu neica Pedros, dacă am acceptul lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 0762 260 449 Asta e numarul de telefon al lui Pedro. Il gasesti si in semnatura lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Noiembrie 24, 2011 Share Postat Noiembrie 24, 2011 (editat) majoritatea cutiilor de comunista in 2t, in afara de cele de nipru si ural au cutii asincrone, adica pinioanele baladoare sunt pe craboti, care daca se uzeaza, incepe sa caraie, sa sara din viteza si alte simptome la nipru si ural apar si sincroanele s-a lamurit toata lumea despre marele sincron? Editat Noiembrie 24, 2011 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 Bun... update de listă. Profitînd de o vreme bună, am mai făcut ceva operațiuni. Am dibuit prin curte o jantă mai veche, am curățat-o puțin, i-am schimbat cauciucul de protecție de la capacele spițelor cu un izoler pînzat, am pus roata față la locul ei. Am testat, acum nu mai bate aÂşa catastrofal ca cealaltă, aproape chiar deloc. Problemele nu erau cu a treia, ci a doua. Însă azi am mai strîns cablul de ambreiaj Âşi l-am folosit la toate schimbările. Într-adevăr, acum schimbă corect, însă cum am spus, în a doua smuceÂşte. În celelalalte merge normal. ÂŞi am descoperit o Âşulfăraie la instalația electrică. Cineva îmi poate spune dacă la instalația electrică ORIGINALĂ pleacă un pachet de plusuri direct de la plusul punții de diode? Mi se pare cam suspect... Âşi că releul de încărcare nu îÂşi face treaba. În turație bagă Âşi 17 V. Noroc că am mers Âşi prin oraÂş cu luminile Âşi fără turație excesivă. O să-l înlocuiesc. TotuÂşi plusul lui (alimentarea) vine de la puntea de diode - total anormal, o să găsesc plusul care vine din contact să-l pun la locul lui. Puntea de diode este impecabilă, nu scapă plusuri la masă, însă trebuie s-o izolez corespunzător. Dacă Âşi mîine avem vreme bună, o să termin Âşi cu uleiul în furca față. ÂŞi i-am înodat mucii la ceafă unui prieten i-a plăcut, însă nu-i place motzocileta (ca Ij) în general.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 ÂŞi am descoperit o Âşulfăraie la instalația electrică. atat pot si io ajuta: http://www.scribd.com/doc/21526749/IJ-IZH-Planeta-5-Manuale-de-Reparatie-Www-manualedereparatie poate e ceva si legat de cablaraie pe-acolo... numarul de telefon al lui Pedro. ms! azi tocmai am vb cu el, maine-i fac o vizita la atelier... Profitînd de o vreme bună, am mai făcut ceva operațiuni. Multumesc mult de tot, Vulpoiule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 CunoaÂştem manualul... chiar dacă prezintă frînarea față pe disc, în schimb prezintă bine cutia de viteze. DAR nu spune nici o schemă a instalației electrice. Oricum, eu merg pe schema de Jawa, față de care instalația de Ij diferă foarte puțin (bordul) Din ce am desfăcut Ij original, erau niÂşte bombe de diode ruseÂşti... cu un releu pe măsură.... Cu puntea asta Âşi cu un releu nou, cu legăturile făcute corespunzător, va funcționa impecabil. Ai răbdare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 CunoaÂştem manualul... chiar dacă prezintă frînarea față pe disc, în schimb prezintă bine cutia de viteze. DAR nu spune nici o schemă a instalației electrice. Oricum, eu merg pe schema de Jawa, față de care instalația de Ij diferă foarte puțin (bordul) Din ce am desfăcut Ij original, erau niÂşte bombe de diode ruseÂşti... cu un releu pe măsură.... Cu puntea asta Âşi cu un releu nou, cu legăturile făcute corespunzător, va funcționa impecabil. Ai răbdare. Uite aici o schema electrica poate te ajuta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cisu68 Postat Noiembrie 25, 2011 Share Postat Noiembrie 25, 2011 majoritatea cutiilor de comunista in 2t, in afara de cele de nipru si ural au cutii asincrone, adica pinioanele baladoare sunt pe craboti, care daca se uzeaza, incepe sa caraie, sa sara din viteza si alte simptome la nipru si ural apar si sincroanele s-a lamurit toata lumea despre marele sincron? sal.. daca nu sant indiscret care este sicronizatorul la cutiile de nipru sau ural,eu nu vad de cat niste bucse baladoare,care este sicronizatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 26, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 26, 2011 sal.. daca nu sant indiscret care este sicronizatorul la cutiile de nipru sau ural,eu nu vad de cat niste bucse baladoare,care este sicronizatorul. asa-i, sunt doar bucsi baladoare fara sistem de ambreiere conic pe arbori. Asta e valabil la cred toate motocicletele inclusiv cele mai noi BMW-uri boxer (K1600 cred ca-i sincronizat). hmm se pare ca nici K1600 nu este Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Am vorbit cu cineva care a avut asemenea problema si mi-a spus ca la pedala de schimbator pe interior ar avea un fel de tabla sau capac nu stiu cum sai zic si de la vibratii este posibil sa se fi slabit si astfel sa fi capatat joc in axul schibatorului care duce la la problema enuntata de tine cu viteza a doua . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Ar fi logic, motocicleta n-a fost desfăcută niciodată. Astăzi, după jumătate de zi, am realizat că instalația era bună, dar releul e dus. Mîine îl schimb. Măcar acum arată altfel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Ar fi logic, motocicleta n-a fost desfăcută niciodată. Astăzi, după jumătate de zi, am realizat că instalația era bună, dar releul e dus. Mîine îl schimb. Măcar acum arată altfel Pai ai releu de schimb? Ar fi super! Si mi se pare f tare ca n-a fost "umblata" la motor, e iarasi o veste foarte buna! Azi tocmai l-am vizitat pe Pedros la atelier, mai erau acolo doi amici de-ai lui, tot mobristi, baieti valabili. Asa ca a fost o dupa-amiaza foarte placuta. Cu ocazia asta Pedros mi-a aratat motorul desfacut al IJ-ului sau, la care tocmai lucreaza si mi-a raspuns la o multime de intrebari. Cum am vazut motocicleta lui desfacuta complet, avusei ocazia sa-mi fac o idee si intr-adevar nu e o motocicleta complicata. Mi-a mai venit inima la loc... Acu` ma rog de o vreme cat de cat buna, sa o pot aduce. Mi-e teama sa nu inceapa zapezi si ger... Pana in ce luna are ITP valabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 (editat) Iulie. ÂŞi releu cumpăr mîine, e pînă în 20 de lei. Editat Noiembrie 26, 2011 de VULPOIU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Pai ai releu de schimb? Ar fi super! Si mi se pare f tare ca n-a fost "umblata" la motor, e iarasi o veste foarte buna! Azi tocmai l-am vizitat pe Pedros la atelier, mai erau acolo doi amici de-ai lui, tot mobristi, baieti valabili. Asa ca a fost o dupa-amiaza foarte placuta. Cu ocazia asta Pedros mi-a aratat motorul desfacut al IJ-ului sau, la care tocmai lucreaza si mi-a raspuns la o multime de intrebari. Cum am vazut motocicleta lui desfacuta complet, avusei ocazia sa-mi fac o idee si intr-adevar nu e o motocicleta complicata. Mi-a mai venit inima la loc... Acu` ma rog de o vreme cat de cat buna, sa o pot aduce. Mi-e teama sa nu inceapa zapezi si ger... Pana in ce luna are ITP valabil? Pai se anunta un inceput de saptamina frumoasa si cine stie poate faci si o prima aventura si practica in a veni calare cu ea la Bucuresti .Echipat bine poti supravietui frigului pina acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Nu e cam mare "aroganța" de 330 de km ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 (editat) Eu n-aș considera-o aroganță; uite, nu mai demult decît duminica ce tocmai a trecut am făcut drumul București/Tîrgoviște, cu întoarcerea luni dimineață. Temperaturi sub zero, ceață, cască open-face fără vizieră (că așa mă simt bine, dar nu recomand), cu toate astea, n-am avut nici o problemă! Echipament bun și gata. Nici duminică și nici luni n-am simțit nevoie să iau pauză de încălzire. Toate bune! Editat Noiembrie 26, 2011 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 E vorba de zero experiență pe ataÂş,moto comunistă Âşi drumul care durează destul,cam 700 de km total. Dacă maÂşina de însoțire e mare nu-i problemă,sui moto în maÂşină când te-ai săturat de frig Âşi de mers cu 70 km/h Âşi îi "dai sandală" spre casă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Eu sînt convins că nu pleacă omul după motor de dimineață ca să se întoarcă în aceeși zi. Și mai am speranța că nu va pleca singur, ci însoțit de alt motociclist, de preferat unul care a mers pe motocicletă cu ataș. Așa ar fi cel mai sănătos. La întoarcere să facă cu schimbul, unul în mașină, unul pe motocicletă, cu schimbare din 50 în 50 de km, sau cînd se face prea rece... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Noiembrie 27, 2011 Share Postat Noiembrie 27, 2011 (editat) Sa inveti sa mergi cu moto cu atas nu e foarte greu toata treaba e sa fi atent la gabarit prima data si sa ai intotdeauna un ochi in dreapta botului atasului la inceput sa nu mergi cu roata atasului pe trotuar si sa fi atent sa nu agati alta masina . Eu cind mi-am luat prima data atas am facut doar o tura mica pe stradute si dupa aceea am plecat calare catre casa si am traversat Bucurestiul prin aglomeratie si a fost OK . Iar un atas daca este reglat cum trebuie nu are voie sa traga stinga sau draeapta si trebuie sa mearga bine inainte fara a depune prea mare efort .Asa cum am zis grija mare la inceput la gabarit pentru cei invatati sa mearga solo pe marginea drumului li se va parea altfel mergind acu mai spre centru drumului . Nu e cam mare "aroganța" de 330 de km ? aroganta zici ....pai daca s-ar speria de distanta asta de parcurs in conditiile de azi ca temperaturi etc ....atunci zic io nici nu mai are rost sa se gindeasca la calatoria pe care vrea sa o faca care va fi mult mai solicitanta . Eu am fost cit se poate de serios cind am scris ca poate merge dupa ea si asa cum a scris si Cicloburu ar fi bine sa mearga si cu altcineva la drum daca nu cu o masina de asistenta mecar cu un alt motociclist care are are experienta in condus atasu . Editat Noiembrie 27, 2011 de ioneld Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Noiembrie 27, 2011 Share Postat Noiembrie 27, 2011 Foarte bine punctat 'ioneld' ai atins cateva puncte sensibile care tre tinut cont de ele la drum, fie el scurt sau ceva mai lung, experienta pe moto are omu ceea ce o sa-l ajute sa se acomodeze cu atasul destul de repede. Eu de ex cand am plecat prima data cu atasul a fost un drum ft scurt vreo 30 m m-am oprit in gard pe partea opusa a drumului si asta datorita centrarii defectoase a atasului, dupa cum ai zis unghiul de mers al atasului fata de motocicleta trebuie centrat in asa fel ca sa poata fi condusa si cu o singura mana fara nici un fel de efort. Imi aduc aminte ca intr-o iarna am mers cu jupiterul la vreo -22 de grade de ma fluiera taximetristii prin Bucuresti (o fi fost Jan Taxi?) , de-altfel singura data cand am abuzat sa ma expun pe moto la asemenea temperatura, ivancelul a mers super, ai place frigul , si cel mai lung drum pe care l-am facut fara atas a fost vro 700 km intr-o singura zi si nu am avut nici macar o surubelnita la mine ,nu ca nu am vrut sa iau scule cu mine ci pur si simplu le-am uitat, asa ca daca motorul e bine pus la punct te poti baza pe el la drumuri lungi, pe frig, ploaie, tu sa rezisti. @Festina Lente bafta la excursie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Noiembrie 27, 2011 Share Postat Noiembrie 27, 2011 Cu alocarea a două zile sunt foarte de acord mai ales că trebuie... Âşi mi-ar fi plăcut să fiu eu însoțitorul.. Din păcate experiența mea la pilotat cu ataÂş se rezumă la aprox. 1 km în care aproape am ratat primul viraj iar asta se întâmpla în urmă cu 33 de ani,e clar că deja am uitat cum se face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 27, 2011 Share Postat Noiembrie 27, 2011 (editat) vremea e frumoasa dar chiar azi plec intr-o delegatie care imi acopera toata saptamana ce vine mai e si chestia de banutzi - nu-s acum pregatit de asta, pt ca trebuie si sa finalizez tranzactia cu omu`, cu proprietarul. dar da, as vrea sa o aduc pe rotile ei. ms frumos pt sfaturi! oricum, ma voi invarti un pic cu ea pe la Husi, inainte de a pleca la drum. masina de asistenta nu o sa am, cred ca o voi aduce singur, talapa-talapa. asa cum spunea si Vulpoiul, in drumul spre Bucuresti sunt multi prieteni in orasele din drum care la o adica ma pot ajuta, in cazul ca dau de necaz. am sa-mi iau manusile de ski (am unele duble, profi, superioare celor de moto), am sa confectionez la plecare un soi de aparatori de vant poate din niste sticle de plastic; cu cagula, infofolit bine si cu echipamentul pe care-l am o sa fie mai chinuitor dar io zic ca o sa mearga. si cum zicea si Pedros, ca voi opri la toate popasurile din drum pentru ceai fierbinte si cafea... o sa mearga (doar viscol, zapada sau inghet sa nu fie). *** si da, Penetru, am sa aloc doua zile drumului (chiar 3) - tinand cont de o zi necesara in Husi pentru acte, identificare RAR si sarbatoare. pt ca pana in 11 dimineata si dupa 4 dupa amiaza e cam al dracu` de frig... acum trebuie sa plec in delegatie, am sa citesc cu atentie ce mi-ati scris cand revin, sapt. viitoare. toate bune pana atunci! Editat Noiembrie 27, 2011 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.