Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

feri, nu se refera la pinioane ci la sistemul de ambreiaj semi-automat, are o componenta care se numeste sincron care in momentul cand bagi in viteza iti debreiaza, sistemul este intalnit si la jawa, cz nu stiu daca si la mz

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

M-am înghețat de bună voie azi. La tură lungă :) :moto:

 

Multumesc! Sper ca a fost si distractiv pt tine, nu doar folositor (pt mine)... Toate vestile sunt bune, nu e nici o problema ca trebuie toate lucrurile acestea reglate/ajustate/reparate/inlocuite. E in firea lucrurilor...

 

E f bine ca le-ai sesizat si enumerat, o sa fie o baza de plecare pt. dl. Pedros (si va rog frumos, care are nr. lui de tel imi da si mie un PM cu el?)

 

Si multumesc mult pt. schimbul de ulei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Nu nu, sincer eu m-am referit la sincroanele din cutie. Jawa are două (parcă). Cine a zis că eu-s mare maestru?

 

ÂŞi da... a fost distractiv, bineînțeles, nu vezi ce mutră sexoasă am bîțîindu-mă după ghidon ? :laugh:

Îți dau nr lu neica Pedros, dacă am acceptul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

majoritatea cutiilor de comunista in 2t, in afara de cele de nipru si ural au cutii asincrone, adica pinioanele baladoare sunt pe craboti, care daca se uzeaza, incepe sa caraie, sa sara din viteza si alte simptome

la nipru si ural apar si sincroanele

s-a lamurit toata lumea despre marele sincron?

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Bun... update de listă.

Profitînd de o vreme bună, am mai făcut ceva operațiuni. Am dibuit prin curte o jantă mai veche, am curățat-o puțin, i-am schimbat cauciucul de protecție de la capacele spițelor cu un izoler pînzat, am pus roata față la locul ei. Am testat, acum nu mai bate aÂşa catastrofal ca cealaltă, aproape chiar deloc.

Problemele nu erau cu a treia, ci a doua. Însă azi am mai strîns cablul de ambreiaj Âşi l-am folosit la toate schimbările. Într-adevăr, acum schimbă corect, însă cum am spus, în a doua smuceÂşte. În celelalalte merge normal.

ÂŞi am descoperit o Âşulfăraie la instalația electrică. Cineva îmi poate spune dacă la instalația electrică ORIGINALĂ pleacă un pachet de plusuri direct de la plusul punții de diode? Mi se pare cam suspect... Âşi că releul de încărcare nu îÂşi face treaba. În turație bagă Âşi 17 V. Noroc că am mers Âşi prin oraÂş cu luminile Âşi fără turație excesivă. O să-l înlocuiesc. TotuÂşi plusul lui (alimentarea) vine de la puntea de diode - total anormal, o să găsesc plusul care vine din contact să-l pun la locul lui.

Puntea de diode este impecabilă, nu scapă plusuri la masă, însă trebuie s-o izolez corespunzător.

Dacă Âşi mîine avem vreme bună, o să termin Âşi cu uleiul în furca față.

 

ÂŞi i-am înodat mucii la ceafă unui prieten :laugh: i-a plăcut, însă nu-i place motzocileta (ca Ij) în general.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

ÂŞi am descoperit o Âşulfăraie la instalația electrică.

 

atat pot si io ajuta: http://www.scribd.com/doc/21526749/IJ-IZH-Planeta-5-Manuale-de-Reparatie-Www-manualedereparatie poate e ceva si legat de cablaraie pe-acolo... :cheers:

 

numarul de telefon al lui Pedro.

 

ms! azi tocmai am vb cu el, maine-i fac o vizita la atelier...

 

Profitînd de o vreme bună, am mai făcut ceva operațiuni.

 

Multumesc mult de tot, Vulpoiule!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

CunoaÂştem manualul... chiar dacă prezintă frînarea față pe disc, în schimb prezintă bine cutia de viteze. DAR nu spune nici o schemă a instalației electrice. Oricum, eu merg pe schema de Jawa, față de care instalația de Ij diferă foarte puțin (bordul)

Din ce am desfăcut Ij original, erau niÂşte bombe de diode ruseÂşti... cu un releu pe măsură....

Cu puntea asta Âşi cu un releu nou, cu legăturile făcute corespunzător, va funcționa impecabil. Ai răbdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CunoaÂştem manualul... chiar dacă prezintă frînarea față pe disc, în schimb prezintă bine cutia de viteze. DAR nu spune nici o schemă a instalației electrice. Oricum, eu merg pe schema de Jawa, față de care instalația de Ij diferă foarte puțin (bordul)

Din ce am desfăcut Ij original, erau niÂşte bombe de diode ruseÂşti... cu un releu pe măsură....

Cu puntea asta Âşi cu un releu nou, cu legăturile făcute corespunzător, va funcționa impecabil. Ai răbdare.

Uite aici o schema electrica poate te ajuta . :friends:

post-29942-0-32261700-1322249240_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

majoritatea cutiilor de comunista in 2t, in afara de cele de nipru si ural au cutii asincrone, adica pinioanele baladoare sunt pe craboti, care daca se uzeaza, incepe sa caraie, sa sara din viteza si alte simptome

la nipru si ural apar si sincroanele

s-a lamurit toata lumea despre marele sincron?

sal.. daca nu sant indiscret care este sicronizatorul la cutiile de nipru sau ural,eu nu vad de cat niste bucse baladoare,care este sicronizatorul.

post-54357-0-21807700-1322250096_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal.. daca nu sant indiscret care este sicronizatorul la cutiile de nipru sau ural,eu nu vad de cat niste bucse baladoare,care este sicronizatorul.

asa-i, sunt doar bucsi baladoare fara sistem de ambreiere conic pe arbori. Asta e valabil la cred toate motocicletele inclusiv cele mai noi BMW-uri boxer (K1600 cred ca-i sincronizat).

 

hmm se pare ca nici K1600 nu este

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu cineva care a avut asemenea problema si mi-a spus ca la pedala de schimbator pe interior ar avea un fel de tabla sau capac nu stiu cum sai zic si de la vibratii este posibil sa se fi slabit si astfel sa fi capatat joc in axul schibatorului care duce la la problema enuntata de tine cu viteza a doua .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Ar fi logic, motocicleta n-a fost desfăcută niciodată.

 

Astăzi, după jumătate de zi, am realizat că instalația era bună, dar releul e dus. Mîine îl schimb.

Măcar acum arată altfel :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Ar fi logic, motocicleta n-a fost desfăcută niciodată.

 

Astăzi, după jumătate de zi, am realizat că instalația era bună, dar releul e dus. Mîine îl schimb.

Măcar acum arată altfel :)

 

Pai ai releu de schimb? Ar fi super! Si mi se pare f tare ca n-a fost "umblata" la motor, e iarasi o veste foarte buna!

 

Azi tocmai l-am vizitat pe Pedros la atelier, mai erau acolo doi amici de-ai lui, tot mobristi, baieti valabili. Asa ca a fost o dupa-amiaza foarte placuta. Cu ocazia asta Pedros mi-a aratat motorul desfacut al IJ-ului sau, la care tocmai lucreaza si mi-a raspuns la o multime de intrebari. Cum am vazut motocicleta lui desfacuta complet, avusei ocazia sa-mi fac o idee si intr-adevar nu e o motocicleta complicata.

 

Mi-a mai venit inima la loc... :D

 

Acu` ma rog de o vreme cat de cat buna, sa o pot aduce. Mi-e teama sa nu inceapa zapezi si ger... Pana in ce luna are ITP valabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ai releu de schimb? Ar fi super! Si mi se pare f tare ca n-a fost "umblata" la motor, e iarasi o veste foarte buna!

 

Azi tocmai l-am vizitat pe Pedros la atelier, mai erau acolo doi amici de-ai lui, tot mobristi, baieti valabili. Asa ca a fost o dupa-amiaza foarte placuta. Cu ocazia asta Pedros mi-a aratat motorul desfacut al IJ-ului sau, la care tocmai lucreaza si mi-a raspuns la o multime de intrebari. Cum am vazut motocicleta lui desfacuta complet, avusei ocazia sa-mi fac o idee si intr-adevar nu e o motocicleta complicata.

 

Mi-a mai venit inima la loc... :D

 

Acu` ma rog de o vreme cat de cat buna, sa o pot aduce. Mi-e teama sa nu inceapa zapezi si ger... Pana in ce luna are ITP valabil?

Pai se anunta un inceput de saptamina frumoasa si cine stie poate faci si o prima aventura si practica in a veni calare cu ea la Bucuresti .Echipat bine poti supravietui frigului pina acasa :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-aș considera-o aroganță; uite, nu mai demult decît duminica ce tocmai a trecut am făcut drumul București/Tîrgoviște, cu întoarcerea luni dimineață. Temperaturi sub zero, ceață, cască open-face fără vizieră (că așa mă simt bine, dar nu recomand), cu toate astea, n-am avut nici o problemă! Echipament bun și gata. Nici duminică și nici luni n-am simțit nevoie să iau pauză de încălzire.

 

Toate bune! :cheers:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de zero experiență pe ataÂş,moto comunistă Âşi drumul care durează destul,cam 700 de km total. Dacă maÂşina de însoțire e mare nu-i problemă,sui moto în maÂşină când te-ai săturat de frig Âşi de mers cu 70 km/h Âşi îi "dai sandală" spre casă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sînt convins că nu pleacă omul după motor de dimineață ca să se întoarcă în aceeși zi. Și mai am speranța că nu va pleca singur, ci însoțit de alt motociclist, de preferat unul care a mers pe motocicletă cu ataș. Așa ar fi cel mai sănătos. La întoarcere să facă cu schimbul, unul în mașină, unul pe motocicletă, cu schimbare din 50 în 50 de km, sau cînd se face prea rece...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inveti sa mergi cu moto cu atas nu e foarte greu toata treaba e sa fi atent la gabarit prima data si sa ai intotdeauna un ochi in dreapta botului atasului la inceput sa nu mergi cu roata atasului pe trotuar :crack: si sa fi atent sa nu agati alta masina . Eu cind mi-am luat prima data atas am facut doar o tura mica pe stradute si dupa aceea am plecat calare catre casa si am traversat Bucurestiul prin aglomeratie si a fost OK . Iar un atas daca este reglat cum trebuie nu are voie sa traga stinga sau draeapta si trebuie sa mearga bine inainte fara a depune prea mare efort .Asa cum am zis grija mare la inceput la gabarit pentru cei invatati sa mearga solo pe marginea drumului li se va parea altfel mergind acu mai spre centru drumului . :cheers:

 

Nu e cam mare "aroganța" de 330 de km ?

:crack: aroganta zici ....pai daca s-ar speria de distanta asta de parcurs in conditiile de azi ca temperaturi etc ....atunci zic io nici nu mai are rost sa se gindeasca la calatoria pe care vrea sa o faca care va fi mult mai solicitanta . Eu am fost cit se poate de serios cind am scris ca poate merge dupa ea si asa cum a scris si Cicloburu ar fi bine sa mearga si cu altcineva la drum daca nu cu o masina de asistenta mecar cu un alt motociclist care are are experienta in condus atasu .

Editat de ioneld
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine punctat 'ioneld' ai atins cateva puncte sensibile care tre tinut cont de ele la drum, fie el scurt sau ceva mai lung, experienta pe moto are omu ceea ce o sa-l ajute sa se acomodeze cu atasul destul de repede.

Eu de ex cand am plecat prima data cu atasul a fost un drum ft scurt vreo 30 m :laugh: m-am oprit in gard pe partea opusa a drumului si asta datorita centrarii defectoase a atasului, dupa cum ai zis unghiul de mers al atasului fata de motocicleta trebuie centrat in asa fel ca sa poata fi condusa si cu o singura mana fara nici un fel de efort.

Imi aduc aminte ca intr-o iarna am mers cu jupiterul la vreo -22 de grade :moron: de ma fluiera taximetristii prin Bucuresti (o fi fost Jan Taxi?) :laugh: , de-altfel singura data cand am abuzat sa ma expun pe moto la asemenea temperatura, ivancelul a mers super, ai place frigul :laugh:, si cel mai lung drum pe care l-am facut fara atas a fost vro 700 km intr-o singura zi si nu am avut nici macar o surubelnita la mine ,nu ca nu am vrut sa iau scule cu mine ci pur si simplu le-am uitat, asa ca daca motorul e bine pus la punct te poti baza pe el la drumuri lungi, pe frig, ploaie, tu sa rezisti.

@Festina Lente bafta la excursie :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu alocarea a două zile sunt foarte de acord mai ales că trebuie... :cheers: Âşi mi-ar fi plăcut să fiu eu însoțitorul..

Din păcate experiența mea la pilotat cu ataÂş se rezumă la aprox. 1 km în care aproape am ratat primul viraj iar asta se întâmpla în urmă cu 33 de ani,e clar că deja am uitat cum se face. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...