Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Varianta aceasta cu bride aşa cum ai făcut-o tu nu e bună. 100% ţi se va deregla sau chiar desprinde ataşul. În cazul acesta, bridele, bara şi cadrul ataşului nu au suprafaţă suficientă de contact pentru strângere între ele şi vor aluneca la primul şoc mai serios. Sigur de un ITP făcut pe bune nu ar trece.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta aceasta cu bride aşa cum ai făcut-o tu nu e bună. 100% ţi se va deregla sau chiar desprinde ataşul. În cazul acesta, bridele, bara şi cadrul ataşului nu au suprafaţă suficientă de contact pentru strângere între ele şi vor aluneca la primul şoc mai serios. Sigur de un ITP făcut pe bune nu ar trece.

da ma-m gandit si eu la traba asta.

da prinderea lui originala este aproape, de traversa care am prinso cu bride o pot modifica sau mai pot face una mai in spate 5-10 cm.

are ceva daca ramane asa asta si mai adaug una mai in spate reglabila pe surub ?

ar merge prinsa de locatia originala (pe cadru) si pe motor la scarita pasager care e teapana (face parte din cadru..?

intreb si eu ca nu prea stiu cum sa mai abordez subiectul....:)

post-9350-0-04284900-1414518936_thumb.jpg

post-9350-0-97758600-1414518967_thumb.jpg

post-9350-0-44274200-1414519375_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca imi permiteti o remarca...

prinderea de jos-spate...trebuie sa fie mai in spate. sa o depasasca pe cea de sus-spate...mai exact in zona scaritei pasagerului

sistem de prindere...de ce nu dai o gaura verticala in cele doua tevi? cea rotunda si cea patrata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca imi permiteti o remarca...

prinderea de jos-spate...trebuie sa fie mai in spate. sa o depasasca pe cea de sus-spate...mai exact in zona scaritei pasagerului

sistem de prindere...de ce nu dai o gaura verticala in cele doua tevi? cea rotunda si cea patrata?.... si eu am zis asa dar uite ca prinderea originala este chiar in fata tirantului din spate.

Asa gandeam si eu dar uite ca prinderea originala este mai in fata de tirantul din spate.

 

nu poti da gauri pe verticala pentru ca ; slabesti din rezistenta;(cadru,tija)...plus ca atunci cand slabesti bridele;U poti regla geometria ansamblului...asa vad eu treaba.

 

eu intrebam... daca pot face a 3 prindere jos de cadru atasului si de cadru la scarita din spate .

eu nu vreau sa gauresc ,sudez pe cadru sau motor....prinderile sa le fa cu bride sau cleme.

va salut..!

post-9350-0-82948800-1414599847_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

în ansamblul ei, din fotografiile prezentate de tine, nu mi se pare că e aliniat ataşul corect faţă de motocicletă. Axa roţii de la ataş ar trebui să fie mai în faţă raportat la axa roţii spate a motocicletei cu 180-250 mm pentru un ataş Velorex 560. Spre exemplu, la o Jawa typ 353 cu ataş Velorex 560, decalajul dintre axele roţii din spate şi cea de la ataş este de 180 mm, iar planul tirantului din mijloc este aproape perpendicular pe planul motocicletei.

La tine, ambii tiranţi sunt cam înclinaţi spre faţă, astfel că recomand să revizuieşti sistemul de prindere şi să "aluneci" ]ntreg ataşul mai în faţă. }n caz contrar, stabilitatea, performanţele şi manevrabilitatea motocicletei vor fi afectate. În plus şi uzura anvelopelor. va fi mai pronunţată.

Este posibil să greşesc dacă nu interpretez corect fotografiile. O poză făcută de sus m-ar ajuta să-mi dau mai bine seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

în ansamblul ei, din fotografiile prezentate de tine, nu mi se pare că e aliniat ataşul corect faţă de motocicletă. Axa roţii de la ataş ar trebui să fie mai în faţă raportat la axa roţii spate a motocicletei cu 180-250 mm pentru un ataş Velorex 560. Spre exemplu, la o Jawa typ 353 cu ataş Velorex 560, decalajul dintre axele roţii din spate şi cea de la ataş este de 180 mm, iar planul tirantului din mijloc este aproape perpendicular pe planul motocicletei.

La tine, ambii tiranţi sunt cam înclinaţi spre faţă, astfel că recomand să revizuieşti sistemul de prindere şi să "aluneci" ]ntreg ataşul mai în faţă. }n caz contrar, stabilitatea, performanţele şi manevrabilitatea motocicletei vor fi afectate. În plus şi uzura anvelopelor. va fi mai pronunţată.

Este posibil să greşesc dacă nu interpretez corect fotografiile. O poză făcută de sus m-ar ajuta să-mi dau mai bine seama.

axa rotii de la atas este cu 180 mm fata de cea de la motor, si tiranti sunt inclinati catre fata .

motocicleta este cu suspensia setata pe tare, pe roti fara greutate (pilot,pasager, etc) cadrul atasului sta usor inclinat iar cand intervine greutatea revine la orizontal perfect.

acum si cauciucurile sunt ; moto-fata ;3.25/16 spate 3.50/16 atas 3.00/16 ....difera doar balonul

daca mai conteaza si asta....

post-9350-0-91345100-1414653866_thumb.jpg

post-9350-0-88046600-1414653884_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

una dintre cele mai vechi poze romanesti cu atase: un Clyno 5,6 cp cu mitraliera Vickers si un viitor rege la bord. 1917

post-4291-0-53877200-1417436861_thumb.jpg

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

"grele" mai sunt "trebile" cu oamenii din nordul moldovei...........si complicate.....

Una peste alta......foarte frumos triciclul.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere starea vremii nu stiu cati vor putea veni cu motocicletele. Asa ca daca va incumetati sa scoateti comunistele din dotare cu sau fara atas va asteptam cu drag :)
/index.php?/topic/720955-moshociclistii-2014/&do=findComment&comment=3883581

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

SAlutare

Cat de importanta e prinderea cu "nuca" in partea inferioara?- in afara de facilitatea la prindere, caci oricum prinderea de motocicleta eu o vad "rigida", adica si o prindere rigida, cu surub face acelasi lucru.

E posibil sa nu inteleg cinematica si sunt sigur ca nu se folosesc acele nuci de peste 80 de ani, doar asa ca sa complice lucrurile, dar "NU INTELEG", poate tine si de configuratia cadrului?

(Adica asa ca in poza, la acest atas asa a fost prinderea)post-33773-0-02447200-1420560932_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Nuca" cu "pensete" se foloseste de peste 80 de ani, e o modalitate de prindere excelenta, studiind-o indeaproape vei vedea avantajele. In functie de motocicletele la care erau atasate, acelasi tip de atas era echipat cu diferite prinderi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca unul din avantaje era modificarea unghiului motocicletei fata de atas care se face mai usor cu nuca

si trecerea de la o motocicleta la alta motocicleta a aceluiasi atas sau tip de atas

daca am scris ceva gresit corectati va rog

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...