Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

de cand aveai bateria? mai avea lichid in ea?

ce natie sunt astea de la bavaria? ca sunt mai scumpe ca varta . mai bine imi iau delo sau saito la 6E decat no name bmw

 

 

Bateria era din 2003 sau 2004, moto e din 2003 inmatriculata in 2004. Mai uitasem odata cheia in contact si farul aprins si se descarcase de tot, lichid am mai comletat de cateva ori, apropos, e mare nasoleala asta cu bateria langa rezervorul de ulei, odata pe luna neaparat trebuie verificat lichidul din baterie care se evapora din cauza caldurii.

Parca Exide ii spune bateriei, scrie insa si BMW pe ea.

Aia cu gel cum e? Crezi ca gelul ala nu se duce si el? Si daca-i cumva si capsulata... la revedere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@teddy: pai daca e capsulata, nu prea are unde sa se duca... si apropo de baterii, mi-am verificat ieri nivelul la lichid in baterie, si scazuse foarte mult... am completat cu apa distilatadoua celule din sase, restul azi... :)

 

@trumansky: pai pompa de apa e actionata de motor printr-o tija...un capat al tijei e in motor, scaldat in ulei, iar celalalt capat are "morisca" pompei de apa si e scaldat in apa... ca sa nu se amestece, are pe tija doua semeringuri....pe scurt raspunsul e DA, poate sa piarda ulei pe la pompa de apa, poate sa piarda si apa pe la pompa de apa, poate sa scape ulei in lichidul de racire, si poate sa scape apa in ulei. Oricare din scenarii e posibil.

Pentru mai multe lamuriri citeste aici:

http://faq.f650.com/FAQs/Water_Pump_Seal_Repair_FAQ.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria era din 2003 sau 2004, moto e din 2003 inmatriculata in 2004. Mai uitasem odata cheia in contact si farul aprins si se descarcase de tot, lichid am mai comletat de cateva ori, apropos, e mare nasoleala asta cu bateria langa rezervorul de ulei, odata pe luna neaparat trebuie verificat lichidul din baterie care se evapora din cauza caldurii.

Parca Exide ii spune bateriei, scrie insa si BMW pe ea.

Aia cu gel cum e? Crezi ca gelul ala nu se duce si el? Si daca-i cumva si capsulata... la revedere!

exide sunt cele mai ieftine bateri!!! chitrosi astia de la bmw

 

 

aia cu gel si alea maintenance free sunt capsulate si pastreaza toate zemurile care se recombina. DAr se pare ca ar fi ceva necazuri cu socurile - nu le-am vazut recomandate pe enduroaie si nici gs-urile in lista de compatibilitati.

 

 

3-4 ani pt o baterie motoe foarte bine ca durata de viata. era vremea ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TEEDY

 

eu pe dakarul din 2005 am schimbat anul asta bateria am pus VARTA super ok

magazin vis a vis de stadion dinamo

ai grija cum sunt +++ si ---

 

iar cu aceasta ocazie va anunt ca v.am tradat

am trecut pe r 1200 gs adventure de joia trecuta

iar azi am dus.o deja la prima revizie am 1400 de km cu ea

alta viata sincer

daca e vorba doar de drumuri asfaltate sau forestire nu se compara cu dakarul oricum teren nu mai bag

eram la 120 km am acelerat usor si am ajuns la 180 fara ca vantul/curentii de aer sa.si modifice intensitatea asupra mea

o cheama MOBBY

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia cu gel si alea maintenance free sunt capsulate si pastreaza toate zemurile care se recombina. DAr se pare ca ar fi ceva necazuri cu socurile - nu le-am vazut recomandate pe enduroaie si nici gs-urile in lista de compatibilitati.

 

 

Cele cu gel (capsulate) n-au nicio problema cu socurile. Dimpotriva, sunt recomandate pentru enduro deoarece nu are ce sa curga din ele in caz de tranta. KTM-ul meu are din fabrica baterie capsulata.

Din punctul meu de vedere, cele cu lichid au un singur avantaj: sunt mai ieftine, comparativ cu cele capsulate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Trumansky:

 

Salut!

 

Verifica urmatoarea chestie: uita-te la sezorul de presiune ulei, care este asta:

 

225.png

 

ansamblul de piese 5, 6, 7. Vezi ca la tine nu o sa arate chiar asa, nu e la 90 de grade ca cel din imagine. Si mai vezi ca e putin inauntru asa, la umbra. Eu am avut aceeasi problema si am fost surprins sa constat ca de-acolo, adica fix din coltul opus, se scurgea ulei si ajungea sa picure pe galerie si sa scoata fumul ala placut, de credea lumea in trafic ca sunt in flacari. Porblema cu senzorul asta e cunoscuta, deci daca acolo e buba n-ar trebui sa-ti faci griji. Tocmai de-asta au scos unul nou, ca ala original e de cacao. In jur de 50 eur la Bavaria.

 

Sper ca ti-am fost de ajutor.

 

Succes! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Trumansky:

 

Salut!

 

Verifica urmatoarea chestie: uita-te la sezorul de presiune ulei, care este asta:

 

225.png

 

ansamblul de piese 5, 6, 7. Vezi ca la tine nu o sa arate chiar asa, nu e la 90 de grade ca cel din imagine. Si mai vezi ca e putin inauntru asa, la umbra. Eu am avut aceeasi problema si am fost surprins sa constat ca de-acolo, adica fix din coltul opus, se scurgea ulei si ajungea sa picure pe galerie si sa scoata fumul ala placut, de credea lumea in trafic ca sunt in flacari. Porblema cu senzorul asta e cunoscuta, deci daca acolo e buba n-ar trebui sa-ti faci griji. Tocmai de-asta au scos unul nou, ca ala original e de cacao. In jur de 50 eur la Bavaria.

 

Sper ca ti-am fost de ajutor.

 

Succes! :)

 

Ms frumos.

Am sa ma duc sa verific acum intr-o pauza, sa vad daca e umeda zona respectiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TEEDY

 

eu pe dakarul din 2005 am schimbat anul asta bateria am pus VARTA super ok

magazin vis a vis de stadion dinamo

ai grija cum sunt +++ si ---

 

iar cu aceasta ocazie va anunt ca v.am tradat

am trecut pe r 1200 gs adventure de joia trecuta

iar azi am dus.o deja la prima revizie am 1400 de km cu ea

alta viata sincer

daca e vorba doar de drumuri asfaltate sau forestire nu se compara cu dakarul oricum teren nu mai bag

eram la 120 km am acelerat usor si am ajuns la 180 fara ca vantul/curentii de aer sa.si modifice intensitatea asupra mea

o cheama MOBBY

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

...si cu dakar-ul ce-ai facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat zona senzorului de ulei si parea perfect uscata.

M-am uitat in schimb mai bine pe la capacul pompei de apa si am observat o gaurica aproximativ in zona indicata cu sageata rosie:

 

waterpump.jpg

 

Gaurica este destul de mica, poate vreo 2mm in diametru. Dupa ce am sters bine cu o carpa toata zona, am pus degetul pe gaura respectiva si mi-au ramas ceva picaturi de ulei pe deget. Cred totusi ca pe acolo pierde ulei. Nu-mi dau totusi seama daca este posibil ca sa piarda ulei din cauza senzorului de presiune asa cum a spus bizoo_n si sa se scurga chiar prin gaura respectiva.

 

@smar2: Este complicata operatiunea de schimbarea a semerigului respectiv?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e foarte complicata... cel putin din descrieri... Nu am facut-o niciodata, pentru ca inca nu am gasit de cumparat kit de pompa de apa, dar e derept ca nici nu m-am zbatut foarte tare... :) Partea nasoala e ca pierzi si apa si uleiul din instalatie, asa ca e recomandat sa o programezi odata cu un schimb de ulei operatia...

 

Si nu prea se cumpara doar semeringul, de obicei se ia tot kitul de pompa de apa care contine axul, semeringurile si parca si elicea aia... pentru ca daca schimbi doar semeringul busit, recidiveaza mult mai repede problema...

 

In fine, ideea e ca pana gasesti kit de pompa de apa (si daca gasesti, anunta-ma si pe mine inainte sa comanzi, poate comandam impreuna, ca si la mine sunt simptome ca incepe sa pice), poti face un dopuletz de pluta gauricii cu pricina, sa nu mai fumege la semafor. Eu asa am facut.

 

p.s. Si gauricii ii zice "weep hole", nu "bleed hole"cum am scris mai sus. Mea culpa.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa sun maine la Bavaria sa vad cat costa setu ala. M-am si speriat un pic citind pe chanig gang:

"If your oil level is rising, or your oil starts looking like Frothy Hot Chocolate, you should STOP and fix it. You have serious problems. The seals have worn to the point where not only is the outer seal leaking water through the weep-hole, the inner seals is also shot and the wateris leaking through to the engine. Running it too long will cause serious wear on the engine parts."

Nu am observat sa-mi fi crescut niveul la ulei dar nici nu vreau sa ajung la asta :)

O sa postez maine ce info o sa am de la Bavaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, cand am pus postul se vedea imaginea. Ma rog, aici poti vedea: www.realoem.com

 

Verifica foarte atent in jurul senzorului de presiune ulei, si la mine parea totul in regula in prima instanta. Iar daca nu e asta si spui ca picura pe la gaurica (ah, ce-mi place sa vorbesc murdar), atunci io zic sa lasi motoreta putin in garaj pana nu-ti schimbi pompa de apa. Dopul, cu toate scuzele de rigoare, e doar o solutie "romaneasca", e vopsitul gardului. Daca intra apa in ulei si ulei in apa, din cate stiu eu e cam groasa. Asa ca stai cuminte. Mai verifica daca nu cumva ti-a crescut nivelul la ulei si daca nu cumva are un aspect "ciocolatiu". Despre toate astea scrie in linkul postat mai devreme de Smar2.

 

Edit: acum am vazut ca ai scris de nivelul uleiului. N-ai de ce sa te sperii, io am trecut prin asta. Am schimbat pompa c-am plecat la drum lung si-am vrut sa fiu on the safe side. Si, ca tine, speriat de f650.com. Nu sta prea mult pe situl ala, ca ajungi sa-ti vinzi motoreta cand vezi in cate belele e in stare sa te bage.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am pretins ca dopusorul ar fi o solutie la problema... atenueaza doar fumegatul...

 

Oricum, cand incepe sa picure, inseana ca s-a dus un semering... ca sa treaca apa in ulei sau invers, trebuie sa se impuste si cel de-al doilea... deci o mai duce asa pana gasesti kitul de pompa, dar e bine sa fii cu ochii pe ulei si pe apa, de precautie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat acum la Bavaria. "SET OF WATER PUMP SHAFTS" costa 120 RON si se aduce la comanda. Pretul imi pare relativ ok asa ca maine o sa ma duc sa fac comanda. Cred ca o sa comand si garnitura de la capacul pompei de apa.

 

Mi se pare chiar curios!! Am fost la ei acum 3 saptamani sa imi comand cap[acul de la pompa de apa (doar capacul!!!). La telefon mi-au spus un pret de 140 RON iar cand am ajuns la ei ...pretul real era de 1400 ron!!! Asa ca ..ai mare grija la pret. Intreaba de 4 ori daca acela este pretul. E drept am F650 din 97...dar diferenta de pret intre capac si kit...mi se pare imensa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare chiar curios!! Am fost la ei acum 3 saptamani sa imi comand cap[acul de la pompa de apa (doar capacul!!!). La telefon mi-au spus un pret de 140 RON iar cand am ajuns la ei ...pretul real era de 1400 ron!!! Asa ca ..ai mare grija la pret. Intreaba de 4 ori daca acela este pretul. E drept am F650 din 97...dar diferenta de pret intre capac si kit...mi se pare imensa

 

Pfff....1400 ron e imens, chiar nu cred ca are cum sa coste atat.

Acum 5 minute am sunat la aia si mi-au spus 128 ron parca, am rotunjit eu la 120 :)

Btw, pe chaingang scria omu acolo ca setu asta costa in 2003 35-45$. Cu adaosul de rigoare european pretul ajunge cam la cifra pe care mi-au spus-o ei acum.

Editat de Trumansky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfff....1400 ron e imens, chiar nu cred ca are cum sa coste atat.

Acum 5 minute am sunat la aia si mi-au spus 128 ron parca, am rotunjit eu la 120 :)

Btw, pe chaingang scria omu acolo ca setu asta costa in 2003 35-45$. Cu adaosul de rigoare european pretul ajunge cam la cifra pe care mi-au spus-o ei acum.

 

Ce dracu ma, au ramas cei de la BMW fara piesar competent? Sau au luat-o razna cu politica de preturi!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dracu ma, au ramas cei de la BMW fara piesar competent? Sau au luat-o razna cu politica de preturi!!

 

Personal mie mi-au parut ca o dau in diverse de cand mi-au dat uleiul 15W-40 pe bidon nefiind specificat nimic in legatura cu motoretele. Dar, asa cum am mai spus, se pare ca ala este uleiul recomadat de BMW pentru GS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TEEDY

 

eu pe dakarul din 2005 am schimbat anul asta bateria am pus VARTA super ok

magazin vis a vis de stadion dinamo

ai grija cum sunt +++ si ---

 

iar cu aceasta ocazie va anunt ca v.am tradat

am trecut pe r 1200 gs adventure de joia trecuta

iar azi am dus.o deja la prima revizie am 1400 de km cu ea

alta viata sincer

daca e vorba doar de drumuri asfaltate sau forestire nu se compara cu dakarul oricum teren nu mai bag

eram la 120 km am acelerat usor si am ajuns la 180 fara ca vantul/curentii de aer sa.si modifice intensitatea asupra mea

o cheama MOBBY

 

 

La el visez si eu! Dar peste 2-3 ani! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La el visez si eu! Dar peste 2-3 ani! :finger:

 

Sunt fericitul posesor al unui Dakar din 2005, impecabil, adus acum 2 saptamani din germania. l-am testat vreo 1500km si sosea si offroad. este superb!

 

am gasit niste optionale misto pe touratech.de si wunderlich.de si vroiam sa stiu daca a mai comandat careva si cum a facut. aduce vreun dealer de la ei?

 

dragos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am si io o problema la Dakar-ul meu: am observat in ultima vreme ca din cand in cand cand incerc sa schimb viteza-nu conteaza care- se mai intampla ca schimbatorul sa ramana intre viteze, iar atunci cand dau drumul la ambreiaj si turez, turez este in gol. apas din nou ambreiaj si cobor sau urc si intra din nou in viteza! am patit si la trecerea din 4 in 3 si la 3-2 si la 2-3 etc.stie cineva ce se intampla?

 

si inca ceva: tot nu m-am lamurit unde sa fac si eu servisul-schimb consumabile si totate celelalte lucruri care ar trebui la un motor adus de afara.

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auziti, aparatoarea aia din spate de la roata si de la lant, aia neagra de plastic, aveti ideie, o pot gasi in alta parte in afara de Bavaria? E 50 de ron si dobitocii vor avans la ea! Auziti si voi avans sa nu ramana cu ea pe stoc! Te duci comanzi, te duci cumperi poate te chema si sa ti-o monteze in alta zi! Pun pariu ca daca vor ei sa ti-o monteze asa e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi la dealer - ala care dezmembreaza un gs

 

 

 

ce ulei recomandati pt o furca de dakara (tocmai s-a dus dreaq un semering, a scuipat in sus si protectia aia de praf...)

 

maine ma duc la bavaria sa pun reclamatie scrisa pe faza cu piesele. mortii mamelor lor ca nu poti sa afli la tel daca au pe stoc semeringuri de furca si filtru de aer. Si nici online nu ai cum sa verific asta. Mereu tre sa futzi 2 zile - una sa mergi sa comanzi piesa si inca una sa mergi sa o ridici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...