Jump to content

Recommended Posts

Acum 7 ore, AlexAB a spus:

Cautand pe forum un thread despre G650 XChallenge am dat peste acest topic, mai exact peste posturile de mai jos - se pare ca am gasit fix momentul din 2012 cand @zigzag a cumparat motocicleta asta care a ajuns acum la mine :D hahaha ce tare ca am recunoscut-o dupa poze.

 

Mi se pare tare ca e a doua motocicleta cumparata cu istoric pe acest forum :).

 

Daca are cineva nevoie de manualul de service pe DVD, l-am descarcat si eu in seara asta:

image.thumb.png.5dab85d0a55f56d5fa38624a8e5cc70b.png

 

 

 

 

S-o stapanesti sanatos! E o motoreta foarte misto. Te vei distra bine cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai scos aparatorile .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi,

tocmai am schimbat pinionul fata din original 16T in JT cu 17T.

Am dat cu putina vaselina SKF de rulmenti intre ax si pinion, sa nu se intepeneasca in timp.

Problema, daca pot sa spun asa este ca nu am dat cu loctite pe filet inainte de a strange piulita la cuplu (145 Nm). Nu cred ca e de fapt o problema fara loctite, pentru ca nici pana acum nu am pus...

 

Al doilea subiect la care vreau sa va cer parerea este toba de esapament. Vreau sa inlocuiesc esapamentul original cu unul aftermarket.

Dominatorul e prea scump (140 euro). Cei din Romania nu au vrut sa faca nici un discount. Cei din Polonia au acelasi pret, dar cu dbkiller medium si transport inclus. Am spus pas si am comandat un akrapovic fake.

https://www.olx.ro/oferta/oferta-tobe-moto-enduro-atv-sport-akrapovic-universale-carbon-titan-ID72cWq.html#ba390947c9;promoted

Am posibilitatea sa fac cotul de legatura ca la Dominator, la costuri f mici. Ma gandesc daca incape si a doua toba in partea dreapta, ca la esapamentul din fabrica.

Din ce am masurat nu da bine, ar trebui ca tobele sa iasa mai in spate. Vedem ce iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mai desface piulita aia, dar e destul de improbabil. Eu am patit-o doar o data, la vreun an dupa ce o stransesem la cuplu (dar fara Loctite). A sarit piulita in mers si s-a intepenit sub capacul de plastic (care s-a si fisurat in proces). Pinionul a alunecat de pe caneluri, si cam aia a fost. S-a rezolvat dupa un drum pana acasa sa-mi iau cheia sa restrang piulita, noroc ca eram in oras.

Si daca tot scriu pe aici, am facut acum cateva saptamani in premiera procedura de schimbare a simeringurilor de la pompa de apa, fara demontarea capacului de ambreiaj. Cea descrisa in urma cu cateva post-uri. Operatiunea a decurs extrem simplu si natural, asa ca si la urmatoarea schimbare a simeringurilor probabil tot metoda asta o s-o aplic, mai ales ca nici uzura pe ax nu aparuse inca. Imi pare rau doar ca nu mi-a venit ideea (sau sa o citesc pe undeva) mai devreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinionul ala are o siguranta de tabla. aia e baza, nu loctite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare zidu', mersi.

Mersi si smar2.

Asa sper si eu, am indoit-o bine.

Eu am patit asa la TDM, dar intr-adevar, nu aveam saiba si s-a dus piulita la plimbare. Am pus o piulita de gaz, ca pe cea originla am pierdut-o in mers.

 

Dupa proba cu pinionul de 17 ma declar multumit. La 100 kmph am 4000 rpm iar la 130 am 5000.

Merg cu cu 100 constant. Vedem cum stam in timp cu consumul.

Am curatat si eu ICVul si clapeta de acceleratie pentru ca facea figuri tot mai des. Dadea sa se opreasca in depasiri, urat de tot.

Dupa curatarea ICVului si clapetei de acceleratie nu s-a rezolvat problema cu ezitarile si rateurile din esapament. 

Bateria e noua, exide cu electrolitii ok, filtru cu regulatorul de benzina nou, filtru de aer nou, senzorul de aer curatat, contacte curatate cu spray de contact, tps testat si functional, a mai ramas injectorul, senzorul de pozitie crankcase, pompa de benzina si sonda lambda. Recomandari?

BMCul se reseteaza doar pe tester.

Edited by flavius.corhei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Ce marci de baterii si de unde ati mai luat in ultima vreme?

Pe gel doar JMT.ul de la RomiMoto? A luat careva JMT lately? Pareri despre JMT?

A incercat careva sa puna Yucell YG14-A2? Sunt acolo 8mm la latime care ne incurca si nu prea incape.

Marci cu care ati avut probleme? Eu am mers numai pe Varta dar as fi vrut pe gel pt lipsa evaporarii.

Multumesc :) 

Edited by Stefan GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi discutii despre baterii cateva pagini mai in urma, incepand cu postul https://motociclism.ro/topic/20791-cine-are-bmw-650-f-gsdakar-2000-injectie/page/458/?tab=comments#comment-4506520

 

Pe scurt, eu am avut JMT gel, m-a tinut vreo 4 ani fara sa-mi pese prea mult de ea. Am prieten, care o are pe motor de vreo 3 ani, la fel, fara probleme. Daca o gasesti pe stoc, ia-o linistit, eu in toamna cand am vrut s-o schimb n-am gasit pe nicaieri.

Baterie mai mare (fizic) nu poti pune, spatiul e la marele fix, stiu ca am studiat si eu problema. Gasisem pe undeva o varianta cu modificat airbox-ul, dar nu stiu daca merita bataia de cap.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca pusesem pe aici (cred ca am facut si topic nou, daca nu ma insel) cum sa iti faci tester cu un cablu OBD de 50 de lei si un laptop. Cu softul de diagnoza oficial BMW (ISTA-D). Ulterior si-au facut mai multi colegi cu BMW-uri diagnoze de-astea. Poti cauta "ista-d" ca gasesti postarile cu pricina. Apoi poti citi singur ce erori sunt inregistrate.

 

Asa... cateva idei...

- daca "ezitarile" de care zici sunt insotite de scurte caderi la zero ale acului de turatie, poate fi senzorul de la volanta.

- daca ezitarile apar doar cand accelerezi de la ralanti, poate fi de la tps. la mine era uzat in primii 1-2 milimetri de la pozitia de ralanti. Cu multimetrul vedeam ca creste rezistenta TPS aparent continuu, dar pe diagnoza aveam erori, si apoi la o verificare foarte atenta, era un punct prin care trecea si nu mai scotea nimic la iesire. Probabil era un punct exfoliat pe grafitul din interior.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ezitarile au fost crunte azi dimineata. La iesirea din oras mi s-a oprit in mers. De fiecare data cand pornea (destul de greu) in momentul in care acceleram turatia nu urca, dadea rateuri si se oprea in 5 secunde.

Am fost nevoit sa stau pe dreapta, dar si-a revenit dupa vreo 10 minute de start/stop. O sa ma uit la senzorul de volanta. Intr-adevar, a cazut odata acul de turatie, poate a fost doar coincidenta.

 

Vad doar un post pentru diagnoza , dar fara tutorial. Ai un link? Am deja un elm327 pe usb pentru diagnoza auto, si softul ista/d/p. Mai trebuie doar adaptorul de 10 pini probabil, sau ...?

Se pare ca totusi o sa am nevoie de TPS sau ICV nou: http://f650.com/forum/showthread.php?30273-gs-650-2006-two-spark-misfire-and-flames-in-throttle-body-help-please&p=312573&viewfull=1#post312573

Avand in vedere pretul, nu stiu pe care sa-l comand, sa il nimeresc din prima.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

inspecteaza bateria. nivel electrolit si starea conexiunilor 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum cativa ani, cand ne intorceam din tura am alimentat vreo 4 motoare din acelasi loc. 3 pe carburatie si un GS 650. Noi nu am avut probleme, dar el a avut fix simptomele tale.Nestiind ca e benzina, a desfacut tot felul sa le verifice (chiar si rectificat scaune supape si alte nebunii). Puse toate la loc, facea la fel. Si atunci cineva a zis: schimba benzina. Si ce sa vezi, mergea fara probleme. E cea mai simpla solutie, momentan. Eu zic sa incerci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, flavius.corhei a spus:

Vad doar un post pentru diagnoza , dar fara tutorial. Ai un link? Am deja un elm327 pe usb pentru diagnoza auto, si softul ista/d/p. Mai trebuie doar adaptorul de 10 pini probabil, sau ...?

 

 

Doua postari sub post-ul link-uit de tine este si descrierea instalarii, pas cu pas. (A se ignora partea cu reprogramarea chip-ului din cablul OBD, nu e necesara)

Tutorial cu folosirea propriu-zisa a ISTA-D, gasesti pe youtube destule, dar oricum, poti sa te joci si singur pe acolo, ca nu are prea multe meniuri si optiuni, adica iti dai seama repede cum e organizat programul. Iar de stricat nu ai ce strica, cel mai "grav" lucru pe care-l poti face e sa ii stergi erorile, inainte sa-ti notezi ce erori avea in memorie. :)

 

La mine senzorul de volanta facea figuri, pentru ca fiind magnetic a atras niste pilitura de fier de la pinionul de la electromotor (care pinion era pe final de viata), si fiind "invelit" in pilitura, nu mai detecta mereu trecerea volantei pe langa el. La mine s-a rezolvat prin curatarea cu grija a piliturii depuse, senzorul in sine era inca foarte bun.

Edited by smar2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Am pornit GS-ul (2004) zilele astea pentru prima oara dupa iernare si tacane metalic 1-2 minute pana se incalzeste si il turez. L-am pornit de 4 ori pana acuma si de fiecare data a tacanit. Inca nu am apucat sa merg cu el. A stat 4 luni nemiscat.

Tacanitul nu exista in toamna, nu este influentat de apasarea manetei de ambreiaj, motorul porneste normal (la prima sau a 2-a cheie :) ), reactioneaza la gaz si sta la relanti normal.

Supapele le-am verificat acum ~10 000km si sunt in parametrii normali din 2012 incoace (aceleasi marimi de lere go/no-go).

Uleiul e schimbat acum 3000 km (in toamna), e curat si are nivelul corect. Martorul de ulei nu se aprinde. E Motul 7100 sintetic 10W-50. E prima oara cand pun 10W-50 in loc de 15W-50.

Ciudat ca la pornire nu era ulei f mult in rezervor, fiind primul locru pe care l-am verificat. Joja era uscata. Dupa cateva minute de la prima pornire a revenit la nivel normal -> chiar... se poate scurge uleiul in alta parte peste iarna? Nu am mai remarcat chestia asta pana acuma.

 

Tacanitul metalic poate sa fie semn ca se duce intinzatorul de lant? Sau lantul de distributie?

Daca aveti ceva pareri va rog sa le scrieti.

Am pus si o filmare scurta cu tacanitul pe utube (*variatia de turatie e de la mine, sa nu moara ca era cam rece):

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

15w50 am si eu, nu e gros.

Mie mi se pare a fi sunet metalic, nu pare a fi sunetul care il fac supapele.

Nu pare nici de la lant totusi, bate prea rapid.

Sa nu fie ceva la ansamblu biela / piston.

 

Daca tot suntem la ulei, spune-mi te rog ce lungime are joja de la ultima spira a filetului? Eu am gemulet de vizitare fara joja si

vreau sa imi fac la strung un buson DIY de aluminiu cu un termometru analogic infipt pe post de joja. Asa pot verifica si nivelul, si temperatura in mers.

Nu dau 145 de lei pe unul original https://motorai.ro/t-t-oil-temperature-gauge--product--10035370

Singura frica e ca ce gasesc in comert sa nu fie prea lungi. Am unul de 13cm si e mult prea lung

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flavius.corhei iti spun maine. motorul e la munca. mersi de raspunsuri.

 

e cineva pe aici care a avut probleme cu lantul sau intinzatorul de lant?

si stie careva daca se poate verifica intinzatorul? in manualul de pe dvd scrie ca se scoate capacul si se masoara distanta din flansa pana in piston. pe faq am gasit ca exista 2 modele de intinzator si e posibil sa il am pe cel vechi care nu tine bine presiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie nu mi se pare a fi intinzatorul, are alt sunet.

Daca ai scos cumva bujia, posibil sa iti fi intrat ceva pietricica care face galagie.

Aici are acelasi sunet cu ce ai tu, ai umblat la reglajul supapelor?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din filme și înregistrări nu prea se pot diagnostica zgomote... Sugerez și eu ceva, doar ca o posibilitate și pt că e relativ ușor de determinat: nu cumva răsuflă undeva gaze? Pe la bujie sau evacuare, aș fi tentat să zic că frecvența zgomotului s-ar cam potrivi cu aprinderea care se face o dată la 2 rotații ale arborelui cotit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flavius.corhei - mersi - seamana mult zgomotul din filmarea de pe youtube cu ce face si al meu. o sa verific daca sunt stranse suruburile

- nu am reglat nimic la supape pana acuma pt ca au fost tot timpul in specificatii

- am avut grija sa nu scap nimic in motor

- ti-am trimis pm cu masuratorile - trebuie sa gasesc sublerul sa iti confirm masuratorile - nu bag mana in foc pentru distanta intre flansa si capatul tijei (care din pacate e cea mai importanta masuratoare)

 

@john17 - mersi.

- nu e ciudat ca bataia dispare cand accelerez si reapare dupa un timp?

 

Am mai pus un filmulet care se aude mai bine - sunt de fapt 2 filmari lipite in el:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amorsarea intinzatorului pt lantul de distributie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...