flavius.corhei Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Ezitarile au fost crunte azi dimineata. La iesirea din oras mi s-a oprit in mers. De fiecare data cand pornea (destul de greu) in momentul in care acceleram turatia nu urca, dadea rateuri si se oprea in 5 secunde. Am fost nevoit sa stau pe dreapta, dar si-a revenit dupa vreo 10 minute de start/stop. O sa ma uit la senzorul de volanta. Intr-adevar, a cazut odata acul de turatie, poate a fost doar coincidenta. Vad doar un post pentru diagnoza , dar fara tutorial. Ai un link? Am deja un elm327 pe usb pentru diagnoza auto, si softul ista/d/p. Mai trebuie doar adaptorul de 10 pini probabil, sau ...? Se pare ca totusi o sa am nevoie de TPS sau ICV nou: http://f650.com/forum/showthread.php?30273-gs-650-2006-two-spark-misfire-and-flames-in-throttle-body-help-please&p=312573&viewfull=1#post312573 Avand in vedere pretul, nu stiu pe care sa-l comand, sa il nimeresc din prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIDU' Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 inspecteaza bateria. nivel electrolit si starea conexiunilor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flavius.corhei Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Inspectata la inceput de sezon. Electrolit masurat si ok. Completat la nivel. Bornele fac contact bine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick_M Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Acum cativa ani, cand ne intorceam din tura am alimentat vreo 4 motoare din acelasi loc. 3 pe carburatie si un GS 650. Noi nu am avut probleme, dar el a avut fix simptomele tale.Nestiind ca e benzina, a desfacut tot felul sa le verifice (chiar si rectificat scaune supape si alte nebunii). Puse toate la loc, facea la fel. Si atunci cineva a zis: schimba benzina. Si ce sa vezi, mergea fara probleme. E cea mai simpla solutie, momentan. Eu zic sa incerci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flavius.corhei Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 Am incercat inclusiv din aia cu etanol 10%, tot asa face. Am uitat sa mentionez. O sa bag si un curatitor de injectoare sa vad daca isi da drumul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smar2 Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 (edited) Acum 10 ore, flavius.corhei a spus: Vad doar un post pentru diagnoza , dar fara tutorial. Ai un link? Am deja un elm327 pe usb pentru diagnoza auto, si softul ista/d/p. Mai trebuie doar adaptorul de 10 pini probabil, sau ...? Doua postari sub post-ul link-uit de tine este si descrierea instalarii, pas cu pas. (A se ignora partea cu reprogramarea chip-ului din cablul OBD, nu e necesara) Tutorial cu folosirea propriu-zisa a ISTA-D, gasesti pe youtube destule, dar oricum, poti sa te joci si singur pe acolo, ca nu are prea multe meniuri si optiuni, adica iti dai seama repede cum e organizat programul. Iar de stricat nu ai ce strica, cel mai "grav" lucru pe care-l poti face e sa ii stergi erorile, inainte sa-ti notezi ce erori avea in memorie. La mine senzorul de volanta facea figuri, pentru ca fiind magnetic a atras niste pilitura de fier de la pinionul de la electromotor (care pinion era pe final de viata), si fiind "invelit" in pilitura, nu mai detecta mereu trecerea volantei pe langa el. La mine s-a rezolvat prin curatarea cu grija a piliturii depuse, senzorul in sine era inca foarte bun. Edited April 10, 2019 by smar2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iridiu192 Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Salut Am pornit GS-ul (2004) zilele astea pentru prima oara dupa iernare si tacane metalic 1-2 minute pana se incalzeste si il turez. L-am pornit de 4 ori pana acuma si de fiecare data a tacanit. Inca nu am apucat sa merg cu el. A stat 4 luni nemiscat. Tacanitul nu exista in toamna, nu este influentat de apasarea manetei de ambreiaj, motorul porneste normal (la prima sau a 2-a cheie ), reactioneaza la gaz si sta la relanti normal. Supapele le-am verificat acum ~10 000km si sunt in parametrii normali din 2012 incoace (aceleasi marimi de lere go/no-go). Uleiul e schimbat acum 3000 km (in toamna), e curat si are nivelul corect. Martorul de ulei nu se aprinde. E Motul 7100 sintetic 10W-50. E prima oara cand pun 10W-50 in loc de 15W-50. Ciudat ca la pornire nu era ulei f mult in rezervor, fiind primul locru pe care l-am verificat. Joja era uscata. Dupa cateva minute de la prima pornire a revenit la nivel normal -> chiar... se poate scurge uleiul in alta parte peste iarna? Nu am mai remarcat chestia asta pana acuma. Tacanitul metalic poate sa fie semn ca se duce intinzatorul de lant? Sau lantul de distributie? Daca aveti ceva pareri va rog sa le scrieti. Am pus si o filmare scurta cu tacanitul pe utube (*variatia de turatie e de la mine, sa nu moara ca era cam rece): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick_M Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 nu e cam gros uleiul? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flavius.corhei Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 15w50 am si eu, nu e gros. Mie mi se pare a fi sunet metalic, nu pare a fi sunetul care il fac supapele. Nu pare nici de la lant totusi, bate prea rapid. Sa nu fie ceva la ansamblu biela / piston. Daca tot suntem la ulei, spune-mi te rog ce lungime are joja de la ultima spira a filetului? Eu am gemulet de vizitare fara joja si vreau sa imi fac la strung un buson DIY de aluminiu cu un termometru analogic infipt pe post de joja. Asa pot verifica si nivelul, si temperatura in mers. Nu dau 145 de lei pe unul original https://motorai.ro/t-t-oil-temperature-gauge--product--10035370 Singura frica e ca ce gasesc in comert sa nu fie prea lungi. Am unul de 13cm si e mult prea lung Mersi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iridiu192 Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 @flavius.corhei iti spun maine. motorul e la munca. mersi de raspunsuri. e cineva pe aici care a avut probleme cu lantul sau intinzatorul de lant? si stie careva daca se poate verifica intinzatorul? in manualul de pe dvd scrie ca se scoate capacul si se masoara distanta din flansa pana in piston. pe faq am gasit ca exista 2 modele de intinzator si e posibil sa il am pe cel vechi care nu tine bine presiunea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flavius.corhei Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Mie nu mi se pare a fi intinzatorul, are alt sunet. Daca ai scos cumva bujia, posibil sa iti fi intrat ceva pietricica care face galagie. Aici are acelasi sunet cu ce ai tu, ai umblat la reglajul supapelor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john17 Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Din filme și înregistrări nu prea se pot diagnostica zgomote... Sugerez și eu ceva, doar ca o posibilitate și pt că e relativ ușor de determinat: nu cumva răsuflă undeva gaze? Pe la bujie sau evacuare, aș fi tentat să zic că frecvența zgomotului s-ar cam potrivi cu aprinderea care se face o dată la 2 rotații ale arborelui cotit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iridiu192 Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 @flavius.corhei - mersi - seamana mult zgomotul din filmarea de pe youtube cu ce face si al meu. o sa verific daca sunt stranse suruburile - nu am reglat nimic la supape pana acuma pt ca au fost tot timpul in specificatii - am avut grija sa nu scap nimic in motor - ti-am trimis pm cu masuratorile - trebuie sa gasesc sublerul sa iti confirm masuratorile - nu bag mana in foc pentru distanta intre flansa si capatul tijei (care din pacate e cea mai importanta masuratoare) @john17 - mersi. - nu e ciudat ca bataia dispare cand accelerez si reapare dupa un timp? Am mai pus un filmulet care se aude mai bine - sunt de fapt 2 filmari lipite in el: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIDU' Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 Amorsarea intinzatorului pt lantul de distributie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iridiu192 Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 @ZIDU' mersi. amorsarea se face cu intinzatorul scos si imersat in ulei si pompez? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 Salut. Avand in vedere ca vine primavara m-am hotarat sa fac ceva ordine in garaj, daca luam in calcul ca tot in perioada asta sunt si sarbatorile pascale care ne indeamna sa fim mai buni, ajung si la subiect. Am 3 anvelope in stare destul de buna, dpdv uzura, la care nu stiu DOT-ul, pe care le donez cui are nevoie de ele, cu conditia sa vina sa le ia din Otopeni. 2 sunt de fata si una de spate. Daca imi aduc aminte diseara pun si o poza. Dimensiunile ar trebui sa fie identice cu cele de pe F650 mono, ele au fost date jos de pe 2 G650 XCountry. Daca exista doritori astept mesaj pe pm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERU Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iridiu192 Posted May 3, 2019 Share Posted May 3, 2019 salut. revin cu un raspuns la problema (mea) cu tacanitul metalic la pornire dupa iernat - a disparut dupa aprox 2-3 km de mers mai domol, in timp ce mergeam la ai mei sa desfac intinzatorul de lant de distributie. zilele astea am fost pe la Macin (tura de 740km) si motorul se aude normal, ca anul trecut. e prima oara cand a tacanit dupa iernat. sper sa nu mai faca multumesc mult pentru sugestii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flavius.corhei Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 Deci s-a vindecat de la sine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ow3x3xpr3ss Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Pai a scapat presiunea de ulei din intinzator peste iarna si s a amorsat acum ca a inceput sa il foloseasca . Si eu am patit exact la fel dar la mine nu si a mai revenit ,am schimbat intinzatorul pentru ca l am scos sa.il amorsez si a iesit in bucati. Stima ,Ovidiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iridiu192 Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 La toamna cand o sa ii verific supapele o sa desfac si intinzatorul sa vad daca e in bucati sau nu. Am tot citit ca cel montat din fabrica pe motoarele mai vechi are problema asta des. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constantin Cirlan Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Salut. Imi pare bine sa ma alatur voua, pe acest forum, ca posesor de f650dakar. O sa va urmaresc sa invat din experientele voastre. Masinaria mea e din 2004, are 46 000km. Va multumesc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flavius.corhei Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Salut Constantin. Bine ai venit in grupul nostru. Motocicleta arata bine in mare. Poti incerca eventual un polish la toba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIDU' Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Inspecteaza etrierul fata si vezi daca are ghidajul de cauciuc. Nu e o idee foarte buna sa mergi fara el. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constantin Cirlan Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Acum 57 minute, ZIDU' a spus: Inspecteaza etrierul fata si vezi daca are ghidajul de cauciuc. Nu e o idee foarte buna sa mergi fara el. Este exact ceea ce am descoperit ca i lipseste. Pana la piesa corecta, am bagat pe pinul respectiv o bucata de furtun de silicon care permite etrierului sa se miste si rezolva si problema. Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.