Jump to content

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 11.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 07.12.2023 la 9:18, secbiker a spus:

Multumesc pentru ajutor. I-am scris, sa vedem daca raspunde.

Dan este pe baricade. Mi-a făcut o resoftare.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Cred ca a venit timpul si statorului meu sa moara. La 55000 km ar cam fi timpul din ce-am citit.

Simptome: tensiune prea mica de incarcare, cand o turez la peste 3000 scade la 13.5V in loc sa creasca. Nu cred ca e rectificatorul fiindca am masurat si tensiunea alternativa pe iesirea din alternator si nu sare mai mult de 12V intre faze la relanti, iar turat abia 20V. Rezistenta bobinajelor e cam 0.9-1 ohmi, dublu fata de maximul specificat.

Pareri? Poate cineva sa ma ajute cu niste masuratori? Atentie, daca masurati AC, poate pisca.

Ma gandesc daca sa cumpar stator sau sa caut un atelier sa incerc o rebobinare, daca e posibil.

La multi ani, sa ne auzim cu bine in 2024!

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, cdarken a spus:

 

 

 

Acum 7 ore, cdarken a spus:

Salutare!

Cred ca a venit timpul si statorului meu sa moara. La 55000 km ar cam fi timpul din ce-am citit.

Simptome: tensiune prea mica de incarcare, cand o turez la peste 3000 scade la 13.5V in loc sa creasca. Nu cred ca e rectificatorul fiindca am masurat si tensiunea alternativa pe iesirea din alternator si nu sare mai mult de 12V intre faze la relanti, iar turat abia 20V. Rezistenta bobinajelor e cam 0.9-1 ohmi, dublu fata de maximul specificat.

Pareri? Poate cineva sa ma ajute cu niste masuratori? Atentie, daca masurati AC, poate pisca.

Ma gandesc daca sa cumpar stator sau sa caut un atelier sa incerc o rebobinare, daca e posibil.

La multi ani, sa ne auzim cu bine in 2024!

întâi, aș pune un releu chinezesc sau un releu bmw

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

Am repetat masuratorile la stator si e in regula, pentru masurarea rezistentei am uitat sa scad valorile terminalelor multimetrului si voltajul la relanti e mai mult decat de ajuns, ~30V, turat ajunge aproape la 70V. Rectificatorul e suspectul nr 1, la rece nu da decat 13.5V turat, iar dupa 3 minute de mers in relanti e foarte cald si se fixeaza la 13.7V indiferent de turatie. La masuratorile de continuitate pentru diodele din interiorul lui e totul ok, dar probabil problema e la alta componenta. In concluzie, altul nou. N-o sa merg pe chinezesc, ca parca n-as vrea sa risc sa cumpar doua.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Acum 2 ore, aln a spus:

Salutare

Am si eu un gs 650 Dakar 2000 si in timpul mersului, cand accelerez brusc, mi se opreste motorul in mers pt o secunda daca o iau usor nu se manifesta..

Ati mai patit careva?

Ar putea fi senzorul TPS, cel care citeste pozitia clapetei la accelerare. Ar fi bine daca ai pune o diagnoza pe motor sa vezi ce coduri de eroare are si cred ca ti-ai da seama mai rapid care e cauza. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, textoru a spus:

Ar putea fi senzorul TPS, cel care citeste pozitia clapetei la accelerare. Ar fi bine daca ai pune o diagnoza pe motor sa vezi ce coduri de eroare are si cred ca ti-ai da seama mai rapid care e cauza. 

Unde as putea in Bucuressti sa i fac o diagnoza?

 

Link to comment
Share on other sites

La 28.03.2024 la 19:14, aln a spus:

Salutare

Am si eu un gs 650 Dakar 2000 si in timpul mersului, cand accelerez brusc, mi se opreste motorul in mers pt o secunda daca o iau usor nu se manifesta..

Ati mai patit careva?

schimbă bujiile și fișele .

Este injecție?

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, yuk a spus:

schimbă bujiile și fișele .

Este injecție?

Este injectie da.. De ce as schimba bujia si fisa daca merge foarte bine la turatie mica.. Doar cand acelerez mai brusc atunci se intrerupe. si are sens ca poate sa fie sensorul TPS. A mai patit cineva ?

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, aln said:

Este injectie da.. De ce as schimba bujia si fisa daca merge foarte bine la turatie mica.. Doar cand acelerez mai brusc atunci se intrerupe. si are sens ca poate sa fie sensorul TPS. A mai patit cineva ?

Strange bornele, pune benzina de 100 si fa o resetare a manetei acceleratiei. Incepe cu chestii simple. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bună tuturor. De curând mi-a intrat pe mana o f650gs, an 2000, injecție și abs. Am vrut să fac o servitoare mai complexă și am dat de draq. Pe scurt: pentru că fâșâia distribuția și pentru că părea lanțul că nu este întins am desfăcut întinzătorul sa vad in ce stare e. Era blocat. Am cu gâdilat l-am deblocat. Am pus totul la loc și la prima pornire părea ok dar după alte 2 - 3 porniri este un haos. Motorul suna de parca merge fara ulei. Am desfăcut iar totul (lanțul de distribuție pare fleșcăit complet iar întinzătorul este foarte moale. A incercat cineva întinzător mecanic? Am văzut ceva pe la chinezi.... Sau are cineva un întinzător in stare buna ( contra cost  evident), comandat durează cam mult....

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, chucki a spus:

Bună tuturor. De curând mi-a intrat pe mana o f650gs, an 2000, injecție și abs. Am vrut să fac o servitoare mai complexă și am dat de draq. Pe scurt: pentru că fâșâia distribuția și pentru că părea lanțul că nu este întins am desfăcut întinzătorul sa vad in ce stare e. Era blocat. Am cu gâdilat l-am deblocat. Am pus totul la loc și la prima pornire părea ok dar după alte 2 - 3 porniri este un haos. Motorul suna de parca merge fara ulei. Am desfăcut iar totul (lanțul de distribuție pare fleșcăit complet iar întinzătorul este foarte moale. A incercat cineva întinzător mecanic? Am văzut ceva pe la chinezi.... Sau are cineva un întinzător in stare buna ( contra cost  evident), comandat durează cam mult....

 

Nu sunt hidraulice întinzătoarele astea? Daca uzura lantului exista, precum si a întinzătorului, e normal sa se duca d*. Daca pui întinzător nou cu lanț uzat, o sa aiba aceeasi soarta. Oroi schimbi tot.. ori pui mecanic.. dar o sa accentueze uzura lanțului si mai mult in timp.

Link to comment
Share on other sites

Este un mecanic/hidraulica. Adică în stare inițială (motor oprit) lanțul este împins de întinzător datorita unui arc aflat in interior. Iar apoi când pompa de ulei face presiune suportul arcului este împins și mai mult. În ambele cazuri daca arcul este moale apar probleme și zgomote. În special la pornire când nu există presiune de ulei daca nu întinde lanțul deloc exist posibilitatea să sară un dinte la distribuție. Cred că chiar asta s-a întâmplat la mine. Voi verifica...  Exista in manualul de service cotele pentru măsurarea intanzitaorului și se recomanda schimbarea ( doar întinzătorul) in caz că nu mai este în cote. De altfel (din ce m citit) in mare parte am văzut că întâi cedează întinzătorul și pe lângă asta sunt destui care nu îl schimbă din cauza accesului dificil.

Link to comment
Share on other sites

Salut! 

Vrea cineva să schimbe un cric central de GS normal cu unul de Dakar an 2000?

 

Daca nu, imi puteti spune va rog înălțimea cricului de Dakar? să încerc să îl înalț pe al meu.

 

Daca nici asa :) aveti un cric de Dakar de vânzare? mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pentru inceput multumesc @Serban.S. Aveam ceva probleme cu distributia si nu imi era clar ce este: lantul sau intinzatorul Si pentru ca bagasem ceva bani deja in mobra am incercat sa aflu care este motivul si sa schimb doar piesa defecta. Am primit de la domnul Serban un intinzator, defectiunea s-a mai ameliorat dar nu complet asa ca am dat intinzatorul inapoi si am cumparat setul. Schimbat si este totul ok. Acum cer iar ajutorul pentru ca motocicleta asta imi da peste cap. Pentru inceput trebuie sa spun ca am curs si diploma de mecanic (asta nu inseamna ca sunt cel mai dar ideea este ca nu imi bag surubelnita in ochi) si pana acum cea mai logeviva motocicleta pe care am avut-o si pe care o mai am este un DR BIG (150.000 km) care a fost tot timpul servisata numai de mine....  au mai fost si alte motoare. Practic din cand in cand mai iau cate un model si ma distrez cu el si vad daca ramane sau nu. Bmw-ul mi-a dat batai de cap si sunt chestii (nici macar nu cred ca sunt defectiuni ) si aici poate ma ajutati cu ceva ssfaturi sa pot inbunatatii situatia.

Motorul este un BMW ABS f650gs din 2000 cu o singura bujie. La el au fost schimbate/reparate urmatoarele: distributie, revizie ulei, filtre inclusiv benzina, ambreiaj complet, Placute spate/fata, furca fata, pompa apa si antigel, pinion de transmisie spate si alte maruntisuri. Motocicleta merge ok, porneste bine, nu sunt probleme de functionare. Doar nemultumirile mele si poate exista ceva ameliorari sau pur si simplu nu suntem compatibili:

1. Am schimbat pinionul spate cu unul de 39 de dinti pentru ca era lesinata rau (la drum intins) si prea repede devenea turata in viteza 5. Practic aveam 4000 la mai putin de 100km/h. Si imi parea foarte deranjant. Acum este mai bine. Cu toate astea inca imi pare motorul cam turat. O schimbare in bine se vede si la mersul in oras pentru ca se incalzeste mai putin. Dar inca se incalzeste ca draq si foarte deranjant la picioare. Nu se aprinde bec de temperatura si vad ca, cu noua configuratie nnu mai ajunge la 100 grade dar tot im pare ca, caldura nu se imprastie ok....decat pe piciorele mele.

2. Tot la caldura apare si urmatorul fenomen: la 100 grade incepe sa palpaie ledul de presiune ulei la relanti. Doar palpaie din cand in cand. Ma gandesc sa incerc alt ulei pentru ca asta probabil se face apa la temperatura aia. Acum este castrol 10w50 sintetic.

3. este foarte zgomotoasa. La viteze mici sau pe loc ma omoara sunetul tobei (nu cred ca sunt goale) la viteza mai mare, nu mai aud toba dar in schimb se aude tare motorul. Nu zgomote de defect....pur si simplu pentru ca este prea turat. Rezolvari, dar fara dopuri de urechi?

4. Inaltimea prea mica a motocicletei. Imi pare mult prea joasa pentru un dual...... As incerca sa o inalt din oase, dar nu am gasit pana acum la un pret decent... vreo sursa sau alta idee?

5. Amortizoare foarte tari pentru un dual. Nu stiu cum le scoateti de pe drum dar mie imi pare ca imi amesteca organele cand nu sunt pe asfalt. Valabil si pentru fata si pentru spate. Amortizoarele fata curatate, schimbat simeringuri, pus ulei jumate de 5 si jumatate de 10 ca sa iasa un 7,5 si cantitate conform manualului.... cu toate astea e tare ca draq pe drum usor faultat. Idei?

6. Ghidonul este si el criminal. Mult prea jos pentru un dual. Practic maturator de oglinzi (nu mi s-a intamplat dar ma si limitez). Pe langa asta in scarite stau aplecat la 1,84 ai mei. Inaltatoare nu prea pot sa pun din cauza comenzilor de incalzire manere... sau? exista alta varianta?

Toate nemultumirile astea apar in urma comparatiei cu dr800 big, care desi este o motocicleta din 90 imi pare momentan mult superioare la aproape toate capitolele. Bmw-pare mai ok doar la ciclistica (greutate mai mica si mai jos distribuita), abs -ul si injectia (pentru cele din urma am cumparato) in rest imi pare nepotrivita si daca nu reusesc cumva sa le rezolv cred ca voi renunta....

Este gresita motocicleta sau eu? Multumesc pentru sugestii.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

Am o mobra F650GS din 2003 care la oprirea motorului scoate un sunet ca de lant care se loveste de ceva . Sunetul se manifesta  atunci cand e cald motorul. Stie cineva ce ar pute fi?

Am demontat intinzatorul automat , l-am curatat, l=am reumplut cu ulei si  tot se aude zgomotul,

Am masurat distantele intre arborii cu came si supape iar valorile au fost urmatoarele: 0.15 mm pe admisie, 0.20 si 0.25mm pe evacuare.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

La 20.06.2024 la 9:45, chucki a spus:

Pentru inceput multumesc @Serban.S. Aveam ceva probleme cu distributia si nu imi era clar ce este: lantul sau intinzatorul Si pentru ca bagasem ceva bani deja in mobra am incercat sa aflu care este motivul si sa schimb doar piesa defecta. Am primit de la domnul Serban un intinzator, defectiunea s-a mai ameliorat dar nu complet asa ca am dat intinzatorul inapoi si am cumparat setul. Schimbat si este totul ok. Acum cer iar ajutorul pentru ca motocicleta asta imi da peste cap. Pentru inceput trebuie sa spun ca am curs si diploma de mecanic (asta nu inseamna ca sunt cel mai dar ideea este ca nu imi bag surubelnita in ochi) si pana acum cea mai logeviva motocicleta pe care am avut-o si pe care o mai am este un DR BIG (150.000 km) care a fost tot timpul servisata numai de mine....  au mai fost si alte motoare. Practic din cand in cand mai iau cate un model si ma distrez cu el si vad daca ramane sau nu. Bmw-ul mi-a dat batai de cap si sunt chestii (nici macar nu cred ca sunt defectiuni ) si aici poate ma ajutati cu ceva ssfaturi sa pot inbunatatii situatia.

Motorul este un BMW ABS f650gs din 2000 cu o singura bujie. La el au fost schimbate/reparate urmatoarele: distributie, revizie ulei, filtre inclusiv benzina, ambreiaj complet, Placute spate/fata, furca fata, pompa apa si antigel, pinion de transmisie spate si alte maruntisuri. Motocicleta merge ok, porneste bine, nu sunt probleme de functionare. Doar nemultumirile mele si poate exista ceva ameliorari sau pur si simplu nu suntem compatibili:

1. Am schimbat pinionul spate cu unul de 39 de dinti pentru ca era lesinata rau (la drum intins) si prea repede devenea turata in viteza 5. Practic aveam 4000 la mai putin de 100km/h. Si imi parea foarte deranjant. Acum este mai bine. Cu toate astea inca imi pare motorul cam turat. O schimbare in bine se vede si la mersul in oras pentru ca se incalzeste mai putin. Dar inca se incalzeste ca draq si foarte deranjant la picioare. Nu se aprinde bec de temperatura si vad ca, cu noua configuratie nnu mai ajunge la 100 grade dar tot im pare ca, caldura nu se imprastie ok....decat pe piciorele mele.

2. Tot la caldura apare si urmatorul fenomen: la 100 grade incepe sa palpaie ledul de presiune ulei la relanti. Doar palpaie din cand in cand. Ma gandesc sa incerc alt ulei pentru ca asta probabil se face apa la temperatura aia. Acum este castrol 10w50 sintetic.

3. este foarte zgomotoasa. La viteze mici sau pe loc ma omoara sunetul tobei (nu cred ca sunt goale) la viteza mai mare, nu mai aud toba dar in schimb se aude tare motorul. Nu zgomote de defect....pur si simplu pentru ca este prea turat. Rezolvari, dar fara dopuri de urechi?

4. Inaltimea prea mica a motocicletei. Imi pare mult prea joasa pentru un dual...... As incerca sa o inalt din oase, dar nu am gasit pana acum la un pret decent... vreo sursa sau alta idee?

5. Amortizoare foarte tari pentru un dual. Nu stiu cum le scoateti de pe drum dar mie imi pare ca imi amesteca organele cand nu sunt pe asfalt. Valabil si pentru fata si pentru spate. Amortizoarele fata curatate, schimbat simeringuri, pus ulei jumate de 5 si jumatate de 10 ca sa iasa un 7,5 si cantitate conform manualului.... cu toate astea e tare ca draq pe drum usor faultat. Idei?

6. Ghidonul este si el criminal. Mult prea jos pentru un dual. Practic maturator de oglinzi (nu mi s-a intamplat dar ma si limitez). Pe langa asta in scarite stau aplecat la 1,84 ai mei. Inaltatoare nu prea pot sa pun din cauza comenzilor de incalzire manere... sau? exista alta varianta?

Toate nemultumirile astea apar in urma comparatiei cu dr800 big, care desi este o motocicleta din 90 imi pare momentan mult superioare la aproape toate capitolele. Bmw-pare mai ok doar la ciclistica (greutate mai mica si mai jos distribuita), abs -ul si injectia (pentru cele din urma am cumparato) in rest imi pare nepotrivita si daca nu reusesc cumva sa le rezolv cred ca voi renunta....

Este gresita motocicleta sau eu? Multumesc pentru sugestii.

La fel ma deranjeaza inaltimea motocicletei, acum o perioada este ok deoarece sotia invata pe aceasta motocicleta. Dar este extrem de joasa si cu o persoana, cu doua va dati seama. Suspectez amortizorul spate ca fiind terminat, cu trecem peste ceva denivelari efectiv se simte comprimat total. Caut rezolvare la acasta problema, altfel motocicleta este super fun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...